معیار های جامعه ایمانی.mp3
37.78M
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️
🎧 معیارهای جامعه ایمانی
🎙حجت الاسلام و المسلمین استاد مطلبی پور
📣 رسانه باشیم...
▫️▪️▫️▪️
▪️
☑️ «شرح حدیث شریف کساء»
📜 قسمت نهم (۱)
🔳🍃 فَما كانَتْ اِلاّ ساعَةً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَيْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا وَلَدى وَيا قُرَّةَ عَيْنى وَثَمَرَةَ فُؤ ادى فَقالَ لى يا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَكِ راَّئِحَةً طَيِّبَةً كَاَنَّها راَّئِحَةُ جَدّى رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّكَ وَاَخاكَ تَحْتَ الْكِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَيْنُ نَحْوَ الْكِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَيْكَ يا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَكُونَ مَعَكُما تَحْتَ الْكِساَّءِ فَقالَ وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا وَلَدى وَيا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَكَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْكِساَّءِ
✍ در این فراز شریف شأن شافِع اُمَّت رسول الله (صلی الله علیه و آله) بودن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بررسی میشود.
☑️ شفاعت :
شفاعت از ریشه «شفع» ، به معنی الحاق شيء ای به دیگری جهت رسیدن به هدف مطلوب و تحصیل نتیجه است ؛ چرا که اصل «شفع» به معنی مقارنت و نزدیکی دو شئ می باشد.
بنابراین شافع، قوت و تاثیر و.. را به دیگری ملحق می کند تا نتیجه مطلوب را حاصل گرداند.
▫️أصل صحيح يدلّ على مقارنة الشيئين.
▫️هو إلحاق الشيء أو قوّة بآخر لغرض مطلوب و تحصيل نتيجة مقصودة.
▫️أنّ حقيقة الشَّفَاعَةِ: جعل نفوذ الشافع و قوّته أو تأثير كلامه ضميمة لما لآخر حتّى يتقوّى بها و تتحصّل النتيجة المطلوبة
🖋راغب درباره این واژه می گوید:
الشَّفَاعَةُ: الانضمام إلى آخر ناصرا له و سائلا عنه، و أكثر ما يستعمل في انضمام من هو أعلى حرمة و مرتبة إلى من هو أدنى.
انضمام بالا مرتبه به پایین مرتبه، جهت نصرت و یاری او در امری که درخواست آن را کرده است.
📓التحقيق في کلمات القرآن، ج ۶،ص ۸۳
☑️ در اصل شفاعت، یک نوع توسل است؛ شفیع، برای نجات کسیکه شرایط لازم را دارد، واسطه میشود.
➖ شفیع کسانی اند که می توانند سبب مغفرت الهی شوند، و بر اساس آیات قرآن و روایات کثیره و فرازهای ادعیه و زیارات ، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، ائمه اهل البیت (علیهم السلام)، و شیعیان، اسباب مغفرت الهی شده و می توانند در آخرت، واسطه مغفرت شده و شفیع باشند.
☑️ حقیقت شفاعت در تمام مواقف محشر، دعاء به درگاه الهی است.
🖋در تفسیر آیه «مَنْ یَشْفَعْ شَفاعَةً سَیِّئَةً یَکُنْ لَهُ کِفْلٌ مِنْها» (سوره مبارکه نساء آیه ۸۵) نقل شده که: "الشفاعة إلی اللّه انّما هی الدّعوة لمسلم" حقیقت شفاعت همان دعاء کردن است.
۱۵
▪️▫️▪️▫️▪️▫️
▪️▫️▪️▫️▪️▫️
☑️ از مناقب ذاتی حضرت خاتون عالَم صدیقه کبری (سلام الله علیها) شفیعه روز محشر بودن وجود مقدس ایشان است:
⚜ «أَنَا ابنة الشَّفِيعُ الْمُشَفَّعُ»(۱)
حضرت خاتون (سلام الله علیها ) هم دخترِ صاحب مقام شفاعت، وجود مقدس رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) هستند ، و هم «أَنَا الشَّفِيعُ الْمُشَفَّعُ» (۲)؛ خود شفیعه کبرای صحرای محشر اند ، و هم ابناء و ذریه ایشان شافع یوم محشرهستند.
🖋دخت ارجمند پیامبر (صلوات الله علیه) به آن حضرت فرمودند:
«ای پیامبر خدا! من از شما تقاضا می کنم که این مهریه دنیوی و مادی را به شوی گرانقدرم علی (علیه السّلام) بازگردانی و خود از خدا بخواهی که مهریه ی مرا "شفاعت گناهکاران امت" قرار دهد.»
درست پس از این خواسته بود که فرشته ی وحی فرود آمد و لوحی از حریر با خود آورد که در آن این گونه نوشته شده بود:
⚜ «خداوند مهریه ی فاطمه (سلام الله علیها) را شفاعت گناهکاران امّت پدرش قرار داد.»
و فرمودند: «هنگامی که در روز رستاخیز برانگیخته شدم، این سند آسمانی را بدست می گیرم و طبق آن از گناهکاران امّت پیامبر (صلوات الله علیه)، به اذن خدا و خواست او، شفاعت می نمایم.» (۳)
☑️ شفاعت یکی از شئون حضرت زهرا علیهاالسلام است که این شأن در پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله) و ابناء و ذریه ایشان هم دیده میشود.
➖عن بعض أصحابنا عن أحدهما قال في قوله: «عَسى أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُوداً» قال: هي الشفاعة
📓تفسير العياشي ؛ ج۲ ؛ ص۳۱۴
☑️ دایره شفاعت کبری رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) آن قدر وسیع ،گسترده و فراگیر است که هر یک از مشمولین شفاعت یعنی انبیاء و شیعیان خاص، می توانند برای دیگر شیعیان و مؤمنین نیز شفاعت کنند تا آنکه از اهل توحید ، حتی مرتکبین گناهان کبیره از امّت رسول نیز مشمول شفاعت قرار می گیرند.
⚜ قالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله و سلم):
«إِذَا قُمْتُ الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ تَشَفَّعْتُ فِي أَصْحَابِ الْكَبَائِرِ مِنْ أُمَّتِي فَيُشَفِّعُنِي اللَّهُ فِيهِمْ وَ اللَّهِ لَا تَشَفَّعْتُ فِيمَنْ آذَى ذُرِّيَّتِي».
📓تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة؛ ص۲۷۹ / بحار الأنوار ؛ ج۸ ؛ ص۳۷
➖ چرا که وجود مقدس رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) ، معنای مطلق رحمانیت خداوند عزوجل هستند و مظهر این رحمانیت عام الهی، همان مقام محمود و شفاعت کبرای رسول است.
✨و ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمين
(سوره انبیاء ،آیه ۱۰۷)
➖اما در اینکه حضرت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و اله و سلم)، حضرت أباعبدالله الحسین علیه السلام را خطاب (شافِعَ اُمَّتى) قرار داده اند سرّی نهفته است.
ادامه دارد..
ا▪️▫️▪️▫️▪️
۱)فرازی از خطبه مبارکه مفاخره
الفضائل لابن شاذان القمی ص۸۰ تا ۸۲
۲)همان
۳)إحقاق الحق و إزهاق الباطل، ج ۱۰، ص ۳۶۷
▫️۱۶
▪️
▫️▪️▫️▪️
▫️▪️▫️▪️
▪️
☑️ «شرح حدیث شریف کساء»
📜 قسمت نهم (۲)
🔳🍃 فَما كانَتْ اِلاّ ساعَةً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَيْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا وَلَدى وَيا قُرَّةَ عَيْنى وَثَمَرَةَ فُؤ ادى فَقالَ لى يا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَكِ راَّئِحَةً طَيِّبَةً كَاَنَّها راَّئِحَةُ جَدّى رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّكَ وَاَخاكَ تَحْتَ الْكِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَيْنُ نَحْوَ الْكِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَيْكَ يا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَكُونَ مَعَكُما تَحْتَ الْكِساَّءِ فَقالَ وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا وَلَدى وَيا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَكَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْكِساَّءِ
➖در این فراز شریف شأن شافِع اُمَّت رسول الله (صلی الله علیه و آله) بودن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بررسی میشود.
🖋 در رواياتی در اصول كافی و كتب ديگر نيز داريم كه فرموده اند:
⚜ «الْعَقْلُ مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَن»؛
آن چيزي كه عبادت به واسطه او معنا پيدا می كند عقل است و می دانيم كه «أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ الْعَقْلُ»، و رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) «أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ نُورِي»
➖الف و لام اوّل عقل، كلّ عقل را می فرمايد و كلّ عقل يعنی رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) و همان است كه پرستش خدا را انجام می دهد، « لَوْ لَا أَنَا وَ عَلِیٌّ مَا عُبِدَ اللَّه»، «لَوْ لَا أَنَا وَ عَلِیٌّ مَا عُرِفَ اللَّه»
📎رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم مىفرمود: «اگر من و على نبوديم، خداوند شناخته نمىشد، اگر من و على نبوديم خداوند عبادت نمىشد..»
📓کتاب سلیم بن قیس الهلالي ج ۲، ص ۸۵۸/بحارالانوار ج۴۰ ص۹۵
🖋اگر حمد و ثناي رسول الله (صلّی الله عليه و آله و سلم) نبود اصلاً عبوديّتی در عالم هم نبود.
پس سرّ عبوديّت و سرّ عبادت و سرّ پرستش معلوم گشت.
⚜ اما رسول الله (صلّی الله عليه و آله و سلم) می فرمايد:«حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْن».
🖋عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِی رَاشِدٍ عَنْ يَعْلَى بْنِ مُرَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله و سلم):
حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً حُسَيْنٌ سِبْطٌ مِنَ الْأَسْبَاطِ.
📓الإرشاد ج ۲ ص ۱۲۷
📓إعلام الورى ۲۱۷
📓كشف الغمة ج ۲ ص۶
💠 جاي ديگري نقطه عطفی در هستی است و آنجا كربلاست، آنجا معناي ذاتی عبوديّت است كه می فرمايد: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّه علیه السلام»
☑️ پدر عبوديّت، حقيقت عبوديّت، همان معناي حقيقی كه حضرت رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) می فرماید: «حُسَيْنٌ مِنِّی، أَنَا مِنْ حُسَيْن»؛ ابا عَبدِاللهِ الْحُسَيْن (علیه السلام) است.
➖ سرّ عبوديّت در صحراي كربلاست. حقيقت ذاتی پرستش يعنی آنچه كه در معناي پرستش در عالم به ظهور رسيده است، صحراي كربلاست. آنجا حقيقت عبوديّت و سرّ پرستش است و صاحب اين مقام می شود پدر بندگی؛ أبا عَبدِالله، الحُسَيْن.
⚜ «أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاة وَ آتَيْتَ الزَّكَاة وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَر»؛
📃فرازی از زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
☑️ اقامه صلوة، انحصاراً در مقام حسينی است، او ، أبا عَبدِاللهِ الحُسَين است، او معناي عبوديّت است.
➖«لَوْ لَا أَنَا وَ عَلِیٌّ مَا عُبِدَ اللَّه» اما همان معناي عبادت نقد و ظهور عبادت در صحراي كربلاست، يعنی اگر كسی صحراي كربلا را نداند، حسينی نباشد و اهل معرفت ذات حسينی نباشد، او چيزي از پرستش نمی داند.
▪️كسی كه ريزه خوار خوان حسينی نباشد، كسی كه از جام أبا عَبدالله الحُسينی ننوشيده باشد، چيزي از پرستش نمی داند، او شامل كسانی می شود كه می فرمايد:«لَكُمْ دينُكُمْ وَ لِیَ دين».
➖اگر كسی دين حقيقی می خواهد، ببيند رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) چه فرموده است: «أَنَا مِنْ حُسَيْن».
⚜ اگر «حُسَيْنٌ مِنِّی» و «أَنَا مِنْ حُسَيْن»
اگر منِ رسول الله سرّ عبادتم، اگر من عقلم و نور اللهِ الأوّلم، اگر من، اوّلُ ما خَلَقَ الله هستم، منِ رسول الله می گويم: « أَنَا مِنْ حُسَيْن».
☑️ لذا حضرت محمدبن عبدالله (صلی الله علیه و اله و سلم) حضرت اباعبدالله علیه السلام را شافع بر امّتشان دانسته و دایره شفاعت أباعبدالله الحسین علیه السلام همچون دایره شفاعت کبری رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) که وسیع،گسترده و فراگیر است، میباشد.
🖋ادامه دارد..
▪️۱۷
▫️
▪️▫️▪️▫️
▫️▪️▫️▪️
☑️ «شرح حدیث شریف کساء»
📜 قسمت نهم (۳)
🔳🍃 فَما كانَتْ اِلاّ ساعَةً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَيْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا وَلَدى وَيا قُرَّةَ عَيْنى وَثَمَرَةَ فُؤ ادى فَقالَ لى يا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَكِ راَّئِحَةً طَيِّبَةً كَاَنَّها راَّئِحَةُ جَدّى رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّكَ وَاَخاكَ تَحْتَ الْكِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَيْنُ نَحْوَ الْكِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَيْكَ يا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَكُونَ مَعَكُما تَحْتَ الْكِساَّءِ فَقالَ وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا وَلَدى وَيا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَكَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْكِساَّءِ
☑️ مظهر مطلق این رحمانیت مقام ربّ العالمینی، حضرت اُمّ ابیها ، الشَّفِيعُة الْمُشَفَّعة، صدیقه کبری (سلام الله علیها) است. آن وجود مقدسی که هر کس به دامان مهر و محبت مادری اش هر چند به نخ باریکی از چادر حضرت مادر متوسل شود، مشمول اعظم و اکبر شفاعت در عالَم یعنی ارحم الرّاحمینی ذات قرار می گیرد.
⚜خداوند عزوجل ندا می دهد ای اهل محشر، همه سرها را به زیر اندازید و چشم ها را فروبندید! تا خاتون عالَم حضرت صدیقه (سلام الله علیها) به سوی جنت روانه شوند؛ «فيَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى يَا أَهْلَ الْجَمْعِ طَأْطِئُوا الرُّءُوسَ وَ غُضُّوا الْأَبْصَارَ فَإِنَّ هَذِهِ فَاطِمَةُ تَسِيرُ إِلَى الْجَنَّةِ.»
⚜ حضرت خاتون به خداوند متعال عرض می کنند دوست دارم در این روز قدر من دانسته شود ؛ «فتَقُولُ يَا رَبِّ أَحْبَبْتُ أَنْ يُعْرَفَ قَدْرِي فِي مِثْلِ هَذَا الْيَوْمِ»
⚜ خداوند عزوجل ندا می دهد بنگر هر کس در قلبش حب تو و یا ذریه تو باشد را داخل جنت کن؛ «فيَقُولُ اللَّهُ يَا بِنْتَ حَبِيبِي ارْجِعِي فَانْظُرِي مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ حُبٌّ لَكِ أَوْ لِأَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّتِكِ خُذِي بِيَدِهِ فَأَدْخِلِيهِ الْجَنَّةَ.»
🖋 قالَ أَبُو جَعْفَرٍ عليه السلام: «وَ اللَّهِ يَا جَابِرُ إِنَّهَا ذَلِكَ الْيَوْمَ لَتَلْتَقِطُ شِيعَتَهَا وَ مُحِبِّيهَا كَمَا يَلْتَقِطُ الطَّيْرُ الْحَبَّ الْجَيِّدَ مِنَ الْحَبِّ الرَّدِيءِ»
حضرت صادق آل محمد علیه السلام می فرمایند: «به خدا قسم در آن روز خانم همانند مرغی که دانه بر می چیند از محبین و شیعیان خویش را شفاعت می کنند.»
🖋 سپس به شیعیان مشمول شفاعت، اذن داده می شود که هر کس به دلیل حبّ به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به آنان غذایی داده و یا لباسی پوشانده و یا مقداری آب داده است را داخل بهشت کنند؛ «منْ أَطْعَمَكُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ كَسَاكُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ سَقَاكُمْ شَرْبَةً فِي حُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا.»
➖ به گونه ای که جز شک کننده و یا کافر به ولایت و منافق باقی نمی ماند، یعنی جز خالدین در جهنم از اعداء آل محمد (علیهم السلام)، کسی باقی نمی ماند؛ «و اللَّهِ لَا يَبْقَى فِي النَّاسِ إِلَّا شَاكٌّ أَوْ كَافِرٌ أَوْ مُنَافِقٌ فَإِذَا صَارُوا بَيْنَ الطَّبَقَاتِ نَادَوْا كَمَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَى فَما لَنا مِنْ شافِعِينَ وَ لا صَدِيقٍ حَمِيمٍ.»
📓بحار الأنوار ؛ ج۴۳ ؛ ص۶۴
📓تفسير فرات الكوفي ؛ ص۲۹۸
☑️ باقی نماندن در آتش جهنم و شفاعت یافتن همه خلق، جز خالدین در جهنم ، همان شفاعت اکبر در عالَم یعنی شفاعت ارحم الرّاحمینی ذات است . صاحب این شفاعت حضرت خاتون عالَم است، مادر عالَم به رحمت الهی خویش تمام خلق را جز کسانی که خود رویگردان از رحمانیت الهی هستند، شفاعت می کنند.
✔️ حتی کسانی که مشمول مقامِ محمود رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) قرار نگرفته باشند، مشمول شفاعت حضرت الشَّفِيعُة الْمُشَفَّعة قرار می گیرند؛ چون خانم اُم ابیها هستند و مظهر ارحم الراحمینی ذات .
✨ این رحمانیتِ ربّ العالمینیِ حضرت اُم ابيها (علیها السلام) است.
▪️۱۸
▫️▪️▫️▪️
عشـ❤️ـق یعنی ...
که جهــان "غایب " و ...
تـ❤️ـو
"حـاضـر" قلبـ💔ـم باشی
سلام غایبـ❤️ـ همیشه حاضر ....
#سلام
#امام_زمان
🔹پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله:
إذَا التَبَسَت عَلَيكُمُ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيلِ المُظلِمِ فَعَلَيكُم بِالقُرآنِ... وهُوَ كِتابٌ فيهِ تَفصيلٌ وبَيانٌ وتَحصيلٌ ، وهُوَ الفَصلُ لَيسَ بِالهَزلِ؛
هر گاه فتنهها، همچون پارههاى شب تار، شما را در ميان گرفتند، به قرآن، چنگ در زنيد...؛ زيرا كتابى است كه در آن، تفصيل (بيان جزئيات) و روشنگرى و تحصيل [حقايق] است، و قاطع [ و جدّى ]است و شوخى نيست.
📗الكافي: ج ٢ ص ٥٩٩ ح ٢
📢 هر روز #یک_صفحه_قرآن بخوانیم
🔹️امروز؛ صفحه ۲۲۶قرآن کریم
سوره مبارکه هود
✏️ توصیه مهم حضرت آیتالله خامنهای:
هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند.
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
💠🔸تلاوت روزانه سوره فتح به نیت پیروزی جبهه مقاومت
#مقاومت
#پیروزی
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
❤️ #آیات_فتح؛ #دعای_نصر | توصیه رهبر انقلاب به قرائت سوره فتح، دعای ۱۴ صحیفه سجادیه و دعای توسل برای پیروزی جبهه مقاومت
#مقاومت
#پیروزی
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
-200335616_-17568902.mp3
26.33M
🎧 قرائت اختصاصی دعای چهاردهم صحیفه سجادیه توسط حاج مهدی سماواتی
#مقاومت
#پیروزی
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
14030906_46402_1921k.mp3
10.56M
🎧 تلاوت اختصاصی سوره فتح توسط استاد کریم منصوری
#مقاومت
#پیروزی
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
سوریه تحت تهاجم قوی ائتلاف گروههای تکفیری تروریستی است که خود این ائتلاف حاصل یک ائتلاف بین المللی و جهانی بین امریکا، رژیم صهیونیستی و ترکیه قرار گرفته است.
هدف جهانی این راهبرد خطرناک، قطع رابطه ما با جبهه مقاومت، شکاف در امت اسلامی ، کوچکسازی قاعده قدرت جمهوری اسلامی و لاجرم کاهش پایداری حاکمیت و محدودسازی قدرت بازیگری و تاثیر نظام در مرزهای خود است.
حضور و نفوذ جمهوری اسلامی در کشورهای اسلامی از جنس حضور دیگران دارای ماهیت نظامی نیست. حضور ما در متطقه حضوری قلبی، معنوی، عقیدتی، فکری، فناوری و فرهنگی است. این نفوذ حتی با سقوط کامل دولت سوریه هم از بین نخواهد رفت.
جبهه مقاومت و حزب الله از طریق ارتباط زمینی با ما در ارتباط بودهاند و سوریه نقش پل بین ما را ایفا میکرد، منتها باید دانست که جبهه مقاومت و حزب الله هم دیگر آن گروه کوچک و ضعیف سابق نیست. او به قدرت نوسازی و سازندگی خود اتکا دست پیدا کرده است. زحمت ما زیاد میشود ولی کار جبهه مقاومت متوقف نخواهد شد.
رژیم صهیونیستی با شکست در مواجهه با حزب الله در جنوب لبنان مجبور به پذیرش آتشبس شد. این پیروزی بزرگ را ببینیم. رژیم در تحقق تمامی اهداف نظامی خود شکست خورد. امریکا در منطقه شکست خورد. اینها حقایق است و باید ببینیم. رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن زنجیره شکستهایش ماجرای سوریه را رقم زد.
از طرف دیگر ضرباتی که آمریکا و متحدانش به پیکره مقاومت و امت اسلامی وارد کردهاند خیلی سنگین و دردناک و تلخ بوده است شکی نیست. ما هم غافلگیریهایی داشتهایم همانطور که آنها با آنهمه ادعا غافلگیری راهبردی داشتند، ولی آن رژیمی که نابودیاش جلوی چشمش و کابوس شبانه شده، رژیم صهیونیستی است نه ما.
وجود بشار اسد در راس حکومت سوریه برای ما و او یک فرصت بود. ما از این فرصت برای تقویت جبهه مقاومت و ارتقای حکمرانی بشار استفاده کردیم ولی او به اندازه کافی به توصیههای جمهوری اسلامی در خصوص مردمسالاری و دفاع مردمی توجه نکرد. تا جایی که در رسانهها مشخص است، حتی اکنون درخواست از جمهوری اسلامی برای کمک نکرده است.
شاید بشار اسد و حکومتش بماند و شاید سقوط کند ولی چنین حکومت غیرمسئولی واقعا توان ایستادن و ماندن ندارد.
پیروزی گروههای مسلح تکفیری آغازی بر فتنه در کشورهای منطقه و حتی اروپا خواهد بود. این یک پدیده مسموم، مرموز و شوم است که دامنگیر بشریت شده است و کسی از آن در امان نخواهد ماند حتی ترکیه.
هدف ترکیه از ائتلاف با امریکا و رژیم صهیونیستی، آرزوها و جبران تحقیرها و عقدههای تاریخی مربوط به جنگ جهانی ۱ و ۲ است. او دنبال عمق جغرافیایی در شمال سوریه است ولی خنجری را تیز میکند که به گرده خودش فروخواهد رفت. این عین جمله شهید سلیمانی است.
اتهام زنی به این مسئول و آن فرمانده و احساس شکست، وحشت و ناامیدی در داخل، دقیقا هدف جنگ شناختی دشمن است.
این فتنه بزرگ هم مثل فتنهها و حوادث دیگر عبور خواهد کرد، برنده کسی است که از آن برای قوی شدن خود بعنوان یک فرصت استفاده کند.
امیرالمومنین ع:
إِنَّ الْفِتَنَ إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ، يُنْكَرْنَ مُقْبِلَاتٍ وَ يُعْرَفْنَ مُدْبِرَاتٍ يَحُمْنَ حَوْمَ الرِّيَاحِ يُصِبْنَ بَلَداً وَ يُخْطِئْنَ بَلَداً
فتنه ها هنگامی که رو می آورند فضا را به شبهه می آلایند، و چون پشت می کنند (و از بین می روند) آگاهی بخشند. به هنگام روی آوردن، ناشناخته اند، اما به هنگام رفتن، کامل شناخته شده اند. هجومشان مانند گردبادی است که به شهری فرود می آید و شهری را نادیده می گیرد.
نهجالبلاغه خطبه ۹۳
14030918 سوریه.mp3
10.68M
🔴 فوری
🔻و اما #سوریه...
🔸سخنان حاج آقا عباسی ولدی دربارۀ تحولات اخیر سوریه
حتما گوش کنید و منتشر کنید