eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
2.7هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
شماره ۱۰ ا❁﷽❁ا «الطُّورِ، وَ كِتابٍ مَسْطُورٍ،‏ فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ». (سوره طور، آیات ۱ تا ۳) ┅═۞⚜️ معرفی خطبه مفاخره ⚜️۞✧═┅ ✍️ یکی از مصادر خطبه مبارکه مفاخره که در مقام ذکر فضایل و مناقب ذاتی و انحصاری حضرات معصومین امیرالمومنین و مولاتنا فاطمة الزهراء (علیهما السلام) می باشد، کتاب «مناقب آل أبی طالب علیهم السلام» اثر إبن شهر آشوب، فقيه، محدث و عالم بزرگ شيعه در اواخر قرن پنجم و اوايل قرن ششم هجري است. رجالیون او را با اوصافی چون فخر شيعه، حافظ کلام الله، احياء كننده آثار مناقب و فضائل اهل بیت (علیهم السلام) و مقدّم در علم قرآن، اصول، حدیث، لغت و نحو بر علمای دیگر مدح کرده اند. 📓 به عنوان نمونه مراجعه شود به: مستدرك الوسائل، ج ۵، ص ۳۱۰؛ تأسيس الشيعة، ص ۲۷ ┅═۞⚜️ کتاب مسطور‏ ⚜️۞✧═┅ 📜 حضرت مادر، أم الائمة و الأبرار مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) در فرازی از خطبه مبارکه مفاخره می فرمایند: ▪️ «أَنَا الْكِتَابُ الْمَسْطُورُ‏»؛ ▫️ من کتاب مسطور (نوشته شده) هستم. 📓 الفضائل (لإبن شاذان القمي)، ص ۸۱ ✍️ یکی از دلالات کتاب مسطور، «مصحف» حضرت أم الکتاب مولاتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) است. مصحفی که در لسان مبارک حضرات الراسخون فی العلم ائمه اطهار (علیهم السلام) چنین توصیف شده است: ▪️ مصحف، وحی الهی با تشریفات خاص این مصحف شریف وحی خداوند متعال با تشریفات خاص بر آن حضرت (سلام الله علیها) پس از شهادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله وسلم) جهت تسلّی خاطر ایشان بود؛ «إِنَّمَا هُوَ شَيْ‏ءٌ أَمْلَاهُ اللَّهُ عَلَيْهَا وَ أَوْحَى إِلَيْهَا» «فَلَمَّا أَرَادَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) أَنْ يُنْزِلَهُ عَلَيْهَا، أَمَرَ جَبْرَئِيلَ وَ مِيكَائِيلَ وَ إِسْرَافِيلَ أَنْ يَحْمِلُوا الْمُصْحَفَ فَيَنْزِلُوا بِهِ عَلَيْهَا ...» 📓 بحار الأنوار، ج۲۶، ص۳۹؛ دلائل الإمامة (ط - الحديثة)، ص ۱۰۶ ▪️ مفاد مصحف شریف ➖ علم به این مصحف نورانی نزد اهل بیت (علیهم السلام) محصور است و خلق از درک آن عاجزند. از اینرو از جمله علائم امامت امام هر زمان می باشد؛ «إنَّ عِنْدَنَا لَمُصْحَفَ فَاطِمَةَ وَ مَا يُدْرِيهِمْ مَا مُصْحَفُ فَاطِمَةَ» 📓 بحار الأنوار، ج۲۶، ص۳۹ ➖ این مصحف شریف سه برابر حضرت قرآن است، اما محتوایش هیچ شباهتی به آن ندارد؛ «فِيهِ مِثْلُ قُرْآنِكُمْ هَذَا ثَلَاثَ مَرَّاتٍ وَ اللَّهِ مَا فِيهِ مِنْ قُرْآنِكُمْ حَرْفٌ وَاحِدٌ» 📓 همان ➖ این مصحف نورانی مشتمل بر جمیع وصایای حضرت أم الکتاب بر فرزندانشان است؛ «وَ لْيُخْرِجُوا مُصْحَفَ فَاطِمَةَ فَإِنَّ فِيهِ وَصِيَّةَ فَاطِمَة» 📓 الكافي (ط - الإسلامية)، ج۱، ص ۲۴۱ ➖ در آن دانش آنچه واقع شده و حادث خواهد شد و هر آنچه که بشر به آن محتاجند، موجود است. از آن جمله: اسامی وعدد جمیع انبیای الهی و اوصیای آنها، ملائکه و اوصافشان، مومنین و مومنات، مصدقین دعوت های الهی و مکذبین و ... «فِيهِ خَبَرُ مَا كَانَ، وَ خَبَرُ مَا يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، وَ فِيهِ خَبَرُ سَمَاءٍ سَمَاءٍ، وَ عَدَدُ مَا فِي سَمَاءٍ سَمَاءٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ، وَ غَيْرُ ذَلِكَ ...» «فِيهِ مَا يَحْتَاجُ النَّاسُ إِلَيْنَا وَ لَا نَحْتَاجُ إِلَى أَحَدٍ...» 📓 دلائل الإمامة (ط - الحديثة)، ص ۱۰۵؛ الكافي (ط - الإسلامية)، ج۱، ص ۲۴۰ ▪️ کتاب حیّ مصحف فاطمی کتابی حیّ است، آنچنانکه منقول است که امام معصوم با آن سخن می فرمود؛ «إِنِّي نَظَرْتُ فِي مُصْحَفِ فَاطِمَةَ فَأَسْأَلُ فَلَمْ أَجِدْ لِبَنِي فُلَانٍ فِيهَا إِلَّا كَغُبَارِ النَّعْل‏». 📓 عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال (مستدرك سيدة النساء إلى الإمام الجواد، ج‏۱۱، قسم۲، ص ۸۴۱ ▪️ درّ عالم امر ورق های مصحف از درّ سفیدیست که به آن «کن فکان» گفته می شود؛ «وَرَقُهُ مِنْ دُرٍّ أَبْيَضَ قِيلَ لَهُ: (كُنْ) فَكَانَ». 📓 دلائل الإمامة (ط - الحديثة)، ص ۱۰۵ ▪️ مفروضة الطاعة پس از نزول دفعی مصحف، حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) آن را از طلوع فجر تا زوال شمس قرائت فرمودند و این قرائت به معنای تصدیق محتوای مصحف از جانب آن خاتون یوم القیامة بود. لازمۀ تصدیق مفاد مصحف شریف، اطاعت همۀ مخلوقات از ساحت مقدس آن حضرت بود، لذا امام باقر (علیه السلام) پس از اشاره به بحث نزول دفعی مصحف و قرائت آن از جانب حضرتشان، به مفروضة الطاعة بودن آن حضرت تصریح فرمودند: «... وَ لَقَدْ كَانَتْ (صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهَا) طَاعَتُهَا مَفْرُوضَةً عَلَى جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِنَ الْجِنِّ، وَ الْإِنْسِ، وَ الطَّيْرِ، وَ الْبَهَائِمِ، وَ الْأَنْبِيَاءِ، وَ الْمَلَائِكَةِ». 📓 دلائل الإمامة (ط - الحديثة)، ص ۱۰۶.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آقـ❤️ـا سلام ... دل نگرانم برایتان دیگر نمی رسد ... به من و ما صدایتان هر چند از تـ❤️ـو دورم و ... بی قیمتم ولی یک روز می شود ... که شوم مبتلایتان سلام امـ❤️ـام تنهایم ..‌.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷حدیث روزانه 🍃امام علی علیه السلام دنیا دو روز است: روزی به سود تو و روزی به زیان تو... 📚غرر الحکم ۱۹۱۷
🌷امام ‌مهدی شناسی ۶🌷 🌿زیارت آل یاسین🌿 ✨زیارت 💠در لغت، دیدار کردن با قصد را،زیارت گویند یعنی در بطن زیارت، مفهوم میل و گرایش نهفته است. گویی زیارت کننده از دیگران منصرف گشته و به سوی زیارت شونده متمایل شده و او را قصد کرده است. 💠زیارت آل یاسین که از مشهورترین زیارت‌های امام زمان عجل‌الله‌فرجه‌ است، که در توقیع آن حضرت به محمد بن عبدالله بن جعفر حمیری صادر گردیده است. 💠در مقدمه این زیارت چنین آمده است: «هر گاه خواستید به وسیله ما به سوی خدا توجه کنید و به ما روی آورید، همان‌گونه که خداوند فرموده بگویید: «سَلامٌ عَلى آلِ یس» 💠 توقیع به معنای امضاء نامه، فرمان و نشان نهادن بر نامه و منشور می‌باشد و طبق این معنا عقاید انسان در این زیارت تحت مُهر و نشان حضرت قرار می‌گیرد. ✨سلام 💠 سیر و سلوک زائر در ظاهر با ۲۳ سلام آغاز شده اما در واقع با ۴۰ سلام، سالک در محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه قرار می‌گیرد. 💠 در فراز «سلام علی آل یس» زائر ادب خود را به نمایش گذاشته و به «آل یس» یعنی عترت پاک پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله عرض ارادت می‌نماید. 💠در این زیارت که معرفی آخرین منذِر از اهل بیت عصمت و طهارت صورت گرفته سیر کمالی در راه معرفت امام با سلام که از ریشه «سِلم» به معنای انقیاد، صلح و رضاست آغاز گشته، تا زائر با ابراز سلم و صفا به وادی امام شناسی گام نهد. ‌‌ ۶
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 گنجینه مهدویت در اندیشه امام خامنه ای مدظله العالی 3 🔸فایل چهارم ✅ برکات انتظار 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره۱۱ ا❁﷽❁ا «أ لَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ، تُؤْتي‏ أُكُلَها كُلَّ حينٍ بِإِذْنِ رَبِّها وَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ» (سوره مبارکه ابراهیم، آیات ۲۴ و ۲۵ ) ┅═۞⚜️ فرازی از خطبه مفاخره ⚜️۞✧═┅ 📜 حضرت مادر، أم الائمة و الأبرار مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) در فرازی از خطبه مبارکه مفاخره می فرمایند: ▪️ «أَنَا الشَّجَرَةُ الَّتِي تُخْرِجُ (تَأتي‏) أُكُلَهَا أَعْنِي الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ‏»؛ ▫️ من حقیقت آن درخت شناخته شده (شَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ) هستم که میوه هایش امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) می باشند. 📓 الفضائل (لإبن شاذان القمي)، ص ۸۱؛ جنة العاصمة، ص ۱۴۲ ┅═۞⚜️ شرح فراز ⚜️۞✧═┅ ✍️ خداوند متعال در سوره مبارکه ابراهیم، آیه ۲۴ کلمه طیبه را به شجره طیبه تشبیه فرموده است. مراد از شجر معروفی که در این فراز از خطبۀ جلیله به عنوان یکی از مناقب حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) مورد اشاره قرار گرفته، همان شجرۀ طیبۀ محمد و آل محمد (علیهم السلام) است که حضرتشان أصل و عنصر آن می باشند و فرزندانشان، ثمار (میوه های) آن می باشند؛ «... عُنْصُرُ الشَّجَرَةِ فَاطِمَةُ (سلام الله علیها) ... وَ ثَمَرُهَا الْأَئِمَّة وَ وَرَقُ الشَّجَرَةِ الشِّيعَةُ». 📓 بصائر الدرجات فی فضائل آل محمد، ص ۷۹ و ۵۹ به این معنا که حسب و نسب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) از حضرت کوثر أم الائمة و الأبرار (علیها السلام) که عنصر شجره محمدی هستند، به کثرت رسیده است و به همین سبب فرزندان آن حضرت و شیعیانشان را به «بنی فاطمة» اطلاق نمودند؛ «كُلُّ حَسَبٍ وَ نَسَبٍ فَمُنْقَطِعٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَا خَلَا حَسَبِي وَ نَسَبِي وَ كُلُّ بَنِي أُنْثَى عَصَبَتُهُمْ لِأَبِيهِمْ، مَا خَلَا " بَنِي فَاطِمَةَ " فَإِنِّي أَنَا أَبُوهُمْ وَ أَنَا عَصَبَتُهُمْ». 📓 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج ‏۲۵، ص ۲۴۶. ادامه دارد......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷دعای ندبه با حمد الهی، بر تمام مصیبتهایی که اهل بیت علیهم‌السلام متحمل شدند؛ شروع می‌شود!! 🔷این سیر عجیب، حتماً پیام بسیار مهمی را برای ما مخابره می‌کند! این حمد، به چه چیزی اشاره دارد؟ ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حافظ که گفت .. یوسفـ❤️ـ گم گشته ... می رسد نگذشتی از ... حوالی کنعان ... نیامدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باز هم شنبه و ... یک هفته ی دیگر ؛ یعنی ... باز هم دیده ما ... لایق دیدار نشد سلام موعـ❤️ـود مهربانم ... 🍃🍂@mohtavqyetablighJameaAlZahra🍂🍃🍂
🔸حدیث روزانه 🌷امام صادق علیه السلام 🍃حُسنُ الخُلُقِ يَزِيدُ في الرِّزقِ خوش اخلاقی، روزى را زياد مى كند 📚(ميزان الحكمه ج 3ص 489)
مزایای زیاد بودن تعداد فرزندان 3⃣ کاهش شکاف نسلی ❇️در خانواده‌های پرفرزند شکاف نسلی اتفاق نمی‌افتد، چون پدر و مادر برای فرزندان مهم شده‌اند و باعث می‌شود که این مرجعیت والدین برای فرزندان حفظ می‌شود، ❇️ ولی در خانواده‌های تک‌فرزند و کم‌فرزند، والدین در خدمت فرزند بودند یعنی بیشتر لجستیک بودند، این اقتدار برای فرزند جا نیفتاده است و احتمال شکاف نسلی افزایش پیدا می‌کند.
🔰🔰🔰ثبت نام دومین دوره تخصصی تربیت مبلغ زباندان(زبان انگلیسی) آغاز شد. 🔰شرایط ثبت نام: 🔻اتمام سطح 3 جامعه الزهرا سلام الله علیها 🔻دارا بودن حداقل 3سال سابقه تبلیغی موفق 🔻توامندی مکالمه زبان انگلیسی در حد Intermediate و آشنایی اجمالی با اصطلاحات دینی در زبان انگلیسی 🔻و.... 📲جهت دریافت دفترچه راهنمای دوره به سامانه شمیم قسمت اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نمایید. 📆مهلت ثبت نام تا 15 مرداد 1400 از طریق سامانه شمیم Shamim.jz.ac.ir ✅اداره امور مبلغان جامعه الزهرا سلام الله علیها
شماره ۱۲ ا❁﷽❁ا ┅═۞⚜️ فرازی از خطبه مفاخره ⚜️۞✧═┅ 📜 حضرت مادر، أم الائمة و الأبرار مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) در فرازی از خطبه مبارکه مفاخره می فرمایند: ▪️ «أَنَا ابْنَةُ سَيِّدِ الْعَالَمِ‏»؛ ▫️ من دختر سیّد عالم (آقای جهانم). 📓 الفضائل (لإبن شاذان القمي)، ص ۸۱ ┅═۞⚜️ شرح فراز ⚜️۞✧═┅ ✍️ در این فراز از خطبه مفاخره،‌ حضرت سیدة النساء فاطمة الزهراء (علیها السلام) یکی دیگر از مناقب خویش را با شأن سیادت پدرشان بر عالَم معرفی می فرمایند. ▪️ سیّد، بزرگ، سرپرست و رئیس مطاع است. 📓 مفردات ألفاظ القرآن، ص ۴۳۲؛ مجمع البحرين، ج‏ ۳، ص ۷۱ ▪️ سیادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و اجمعین) بر عالم، أعلی، أظهر و أوضح از آنست که نیازمند استدلال باشد. حضرتشان سید عالم بأسره، بدون هیچ تقیید و تخصیصی در دنیا و آخرت می باشند، چنانچه در أدعیه مخصوص و احادیث ملقب شده اند به: ▫️ «سَيِّد الْمُرْسَلِينَ وَ خَاتَمَ النَّبِيِّين‏» ▫️ «سَيِّد الْمُرْسَلِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ» ▫️ «سَيِّد الْوَرَى» ▫️ «سَيِّد الْأُمَّة» ▫️ «سَیِّدُ الْبَشَر» ▫️ «سَيِّد الْخَلْقِ أَجْمَعِين‏» ▫️ و «سيّد النّاس يوم القيامة» ▫️ یکی از وجوه تسمیه آن حضرت به نام مبارک «محمد» نیز همین معناست؛ «إِنَّكِ قَدْ وَلَدْتِ سَيِّدَ النَّاسِ فَسَمِّيهِ مُحَمَّدا». 📓 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة)، ج‏ ۱، ص ۶۶ لذا حضرت فاطمة بنت محمد (علیهما السلام) در این فراز خود را فرزند سید عالَم معرفی می فرمایند، چرا که سیادت حضرت سید الخلق أجمعین از طریق ایشان به کثرت رسیده و فرزندان طاهرینشان «سادات الخلق اجمعین» می باشند؛ « ... سُمِّيَتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّهَا فَطَمَتْ طَمَعَهُمْ وَ مَعْنَى فَطَمَتْ قَطَعَتْ»؛ حقّ تعالى نام فرزند رسول الله را فاطمه نهاد و بدين وسيله طوائف را از طمعى كه داشتند قطع و جدا نمود چه آن كه معناى فطمت يعنى قطع و جدا نمود. 📓 علل الشرائع، ج ۱، ص ۱۷۸.