فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.﷽ #سلوک
📌ذکر عملی و اولین کار در مراقبه
🔰آیت الله یزدان پناه
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌چه کنیم به آقا امام زمان (عج) بیشتر نزدیک شویم ؟
🔰آیت الله ناصری (ره)
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬داستان تکان دهنده نانوا و جوان ارمنی
🎙️حجت الاسلام #دانشمند
ثواب صلوات در نماز_793.mp3
1.85M
🎧ثواب صلوات در نماز
🎙️حجت الاسلام #فرحزاد
14.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🌸🌸 کلامکم نور
✅عن فاطمة الزهراء عليها السلام:
اَلْبِشْرُ فى وَجْهِ الْمُؤْمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الْجَنَّةَ وَالْبِشْرُ فى وَجْهِ الْمُعانِدِ الْمُعادى يَقى صاحِبَهُ عَذابَ النّارِ.
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می فرمایند:
خوشرويى با مؤمن، موجب دستيابى به بهشت مى شود و خوشرويى نسبت به غير مؤمن انسان را از عذاب آتش حفظ مى كند.
فاطمه الزهرا بهجة قلب المصطفى، ج 1: 300.
✅قال الإمام عليّ عليه السلام:
رَحِمَ اللّه ُ امرَأً غالَبَ الهَوى ، وأفلَتَ مِن حَبائِلِ الدُّنيا .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
رحمت خدا بر آن كس كه بر هوس ، چيره آمد و از دام هاى دنيا گريخت!
غرر الحكم : ح 5212 ، عيون الحكم والمواعظ : ص 261 ح 4767 .
✅قال الإمام عليّ عليه السلام:
رَحِمَ اللّه ُ امرَأً . . . راقَبَ رَبَّهُ ، وتَنَكَّبَ ذَنبَهُ ، وكابَرَ هَواهُ ، وكَذَّبَ مُناهُ . . . عَزوفا عَنِ الدُّنيا سَأَما ، كَدوحا لاِآخِرَتِهِ مُتَحافِظا .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
رحمت خدا بر آن كس كه... پروردگارش را پيوسته در نظر گرفت و از گناه ، دورى كرد و با هوس خويش ، در افتاد و آرزو را دروغ شمرد... از دنيا روى گردان و بيزار شد و براى آخرتش كوشيد و طريق احتياط و هشيارى را پيمود.
الكافي : ج 8 ص 172 ح 193 عن جابر عن الإمام الباقر عليه السلام ، تحف العقول : ص 208 نحوه .
✅قال الإمام عليّ عليه السلام:
أفضَلُ الجِهادِ جِهادُ النَّفسِ عَنِ الهَوى ، وفِطامُها عَن لَذّاتِ الدُّنيا .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
برترين جهاد، جهاد با هواى نفس و بازداشتن آن از لذّت هاى دنياست.
غرر الحكم : ح 3232 ، عيون الحكم والمواعظ : ص 122 ح 2783 .
✅قال الإمام عليّ عليه السلام:
خَيرُ النّاسِ مَن زَهَدَت نَفسُهُ ، وقَلَّت رَغبَتُهُ .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
بهترينِ مردم ، كسى است كه نَفْسش زاهد (قانع) و خواستش اندك باشد.
غرر الحكم : ح 5031 ، عيون الحكم والمواعظ : ص 239 ح 4543 .