eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.9هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
160 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
اشاره به اینکه امیرمومنان علی علیه السلام و و هستند انْتَهَیْتُ لَیْلَةَ أُسْرِیَ بِی إِلَى السِّدْرَةِ الْمُنْتَهَى، فَأُوحِیَ إِلَیَّ فِی عَلِیٍّ بِثَلَاثٍ: أَنَّهُ إِمَامُ الْمُتَّقِینَ، وَسَیِّدُ الْمُسْلِمِینَ، وَقَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ إِلَى جَنَّاتِ النَّعِیمِ. عبد الله بن اسعد ‌گوید:‌ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: شبی مرا به آسمان بردند، به سدرة المنتهی رسیدم، در باره علی به سه چیز برای من وحی شد: او (علی بن ابی طالب) پیشوای پرهیزگاران، آقای مسلمانان و رهبر رو سفیدان تا بهشت های پر نعمت است. معرفة الصحابة، جلد ۳، صفحه ۱۵۸۷، طبع دار الوطن كسانى كه متمسّك به ولايت ائمۀ اطهار عليهم السّلام اند در قيامت محل_وضو یعنی آنها است❤️
🌺میلاد یازدهمین فروغ امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری بر شما و تمام شیعیان جهان مبارک باد🌺 🌸🍃🌸🍃🍃🌸
🌸اهل معنی، ولیِ ذو‌المِنَنَش می‌خوانند اختران جمله مَهِ انجمنش می‌خوانند 🌸 عارفان واقفِ سرّ و عَلَنش می‌خوانند پای تا سر همه حُسن و حَسَنش می‌خوانند 💎طلوع خجستۀ سیزدهمین درخششِ خورشید ولایت، یازدهمین آیه از سورۀ عترت، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و جمیع رهروان راستین حق،‌ میمون و مبارک‌باد. علیه السلام
خداوند متعال در حدیث لوح، فرمود: حسنِ عسکری، همان است که خزانه‌دار علم من است... 🔸 (والخازن لعلمي الحسن) 🔗
📗 درکتاب منتهی الامال صفحه ۱۰۷۲ ابوهاشم جعفری گوید ؛ شنیدم از امام حسن عسکری علیه السلام که فرمودند: از گناهانی که آمرزیده نمی شود قولِ آدمی است که می گوید ؛ کاش مواخذه نمی شدم مگر به همین گناه! ( یعنی کاش گناه من همین بود) ابوهاشم گوید من دردل خود گفتم این مطلب دقیقی است🤔 وشایسته است از برای آدمی که تفقّد کند در نفسِ خودهرچیزی را ..☹️ چون این از دلِ من گذشت امام فرمودند: راست گفتی ای ابوهاشم ؛ 👈ملازم شو آنچه را که در دل خود گذرانیدی. پس درمیان مردم پنهان تر است از جنبیدنِ مورچه برسنگ‌خارا درشبِ تاریک واز جنبیدنِ 🐜مورچه برپلاس سنگ سیاه. ◀️ ونیزاز رسول اکرم صلوات الله علیه وآله که فرمودند : براستی که ابلیس راضی شد از شما به . ای ابن مسعود؛ و کوچک‌مشمارالبتّه گناه را واجتناب کن از کبائر پس بدرستی که بنده چون نظرافکند روز قیامت به گناهان خود ،بگرید چشمان او چرک و خون . وفرمود به ابوذر: مومن می بیند گناه خود را مثل آنکه در زیرسنگ سختی است که می ترسدبر روی اوبیفتد. وکافر می بیند گناه خودرا مانند مگسی که بربینی او عبور می کند. ◀️ و نیز امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: شدیدترین گناهان آن‌گناهی لست که صاحبش آن را سَبُک شمرد. ⛔️ @Mola_Amiralmomenin_as
❤️❤️ 📗منتهی الآمال ص ۱۰۷۴ درمعجزات باهرات امام عسکری علیه السلام
📌 در برابر سختیها و مشکلات، آرزوی مرگ کردن صحیح است؟ امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: جاءَ رَجُلٌ إلَى الصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فَقَالَ: قَدْ سَئِمْتُ الدُّنْيَا، فَأَتَمَنَّى عَلَى اللهِ الْمَوْتَ. فَقَالَ: تَمَنَّ الْحَيَاةَ لِتُطِيعَ لَا لِتَعْصِىَ؛ فَلَانْ تَعِيشَ فَتُطِيعَ خَيْرٌ لَكَ مِنْ أَنْ تَمُوتَ فَلَا تَعْصِىَ وَ لَا تُطِيع‏. «شخصى خدمت حضرت صادق عليه السّلام رسيد و عرض كرد: از دنيا ملول شدم، و آرزوى مردن خود را از خدا می كنم. حضرت فرمودند: از خدا آرزوى حيات و زندگى كن براى آنكه اطاعت خدا كنى نه معصيت؛ اگر تو در دنيا زنده بمانى و اطاعت كنى بهتر است از آنكه بميرى نه معصيت كنى و نه اطاعت.» ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ 📚کتاب شریف معاد شناسى ،ج1،ص131
🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃 🍃سفارش امام به شیعیان قال الامام العسکری علیه السلام : « أُوصِیکمْ بِتَقْوَی اللَّهِ وَ الْوَرَعِ فِی دِینِکمْ وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ وَ صِدْقِ الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَی مَنِ ائْتَمَنَکمْ منْ برٍّ أَوْ فاجِرٍ وَ طُولِ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فبِهَذَا جاءَ محَمَّدٌ صلی الله علیه و آله؛[1]صلُّوا فِی عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ؛ فإِنَّ الرَّجُلَ منْکمْ إِذَا وَرِع فی دِینِهِ وَ صَدَقَ فِی حدِیثِهِ وَ أَدَّی الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِیلَ هَذَا شِیعِیٌّ فَیسُرُّنِی ذَلِک » امام حسن عسکری علیه السلام طی وصیتی به شیعان فرمود: شما را به تقوای الهی ، ورع و دوری از حرام در دینتان ، تلاش برای خدا، راستگویی در سخن گفتن، ادای امانت به کسی که به شما اعتماد کرده است؛ چه خوب باشد و چه بد، طولانی کردن سجده ها و حُسن همسایه داری سفارش می کنم؛ چرا که حضرت محمد صلی الله علیه و آله این سنت را آورده است. بین اقشار و قبائل آنان [ اهل سنت ] نماز بخوانید و در تشییع جنازة آنها شرکت کنید و از بیماران آنان عیادت و حقوق آنها را ادا کنید. اگریک نفر از ما شیعیان در دین خود پرهیزگار و سخنش راست باشد و به امانت خیانت نکند و اخلاقش با مردم نیکو باشد، آنها می گویند که این شخص شیعه است پس این سخن مرا خوشحال می کند. منبع : تحف العقول ، حرانی ، ص 518
💠 جرَس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها 🔹امیرالمؤمنین علیه السلام: «الرَّحیلُ وَشیک؛ کوچ‌کردن نزدیک است!» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 نهج‌البلاغه، حکمت 184.
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
💠 جرَس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها 🔹امیرالمؤمنین علیه السلام: «الرَّحیلُ وَشیک؛ کوچ‌کردن نزدی
🔹بزرگ‌ترین حسرتِ اهل جهنم از چیست؟🔹 رسول خدا فرمود: «اکثرُ صیاحِ أهلِ النّارِ مِنَ التَّسویف؛ بیشترِ ناله‌های اهل‌ ، از به‌‌تأخیر‌انداختن کارهاست!» 🕒❌و گاهی با عقب‌انداختن انجام وظایف، جهنمی می‌سازیم برای خودمان. «ای دل اَر عشرتِ امروز به فردا فکنی مایۀ نقدِ بقا را که ضمان خواهد شد؟!» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚منهاج‌البراعة (خویی) ج 4، ص411. شعر از .
‍ ‍ ﷽ فرمایش حضرت امام صادق علیه السلام در مقام حضرت معصومه علیها السلام 🕌إنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ اللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْكُوفَةُ الصَّغِيرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ خداوند، حرمی دارد که مکّه است؛ رسول خدا صلّی الله علیه و آله حرمی دارند که مدینه است؛ امیرالمؤمنین علیه السلام حرمی دارند که کوفه است. و متوجّه باشید که ، کوفه کوچک است، بهشت هشت در دارد که سه تا از آنها به سوی قم باز میشود. در این شهر بانویی از ذریّۀ من از دنیا می رود که اسمش فرزند موسی است؛ و تمام شیعیان من با شفاعت او به بهشت وارد میشوند. 📚 منبع: «بحارالانوار» ج 60 ص 228 سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸🔹🔸 🔺 اتمام حجت 💢 اگر یک ماه به طب اسلامی و آیت الله تبریزیان مهلت و اندک امکاناتی بدهند ، کرونا در کشور مهار می شود. 🔰 وظیفه طب اسلامی اعلام آمادگی بود که بارها این کار را انجام داد ، از اسفند ماه به مقامات رسمی همچون رئیس جمهور، وزیر بهداشت، روسای دانشگاه علوم پزشکی، روسای بیمارستان ها و.... نامه ارسال شد که در آن نامه ها روش های درمانی طب اسلامی برای بیماری هایی همچون کرونا توضیح داده شده بود، ولی متأسفانه تا کنون هیچ جوابی برای این نامه ها و در خواست ها نیامده. 💢 فردا روز کسی مدعی نشود که چرا طب اسلامی پیش قدم نشد، ما بارها اتمام حجت کردیم ، مسئولان وزارت بهداشت قطعا در این مرگ و میرها بی تقصیر نیستند زیرا که جلوی پیشگیری و درمان این بیماری را گرفتند و این مسأله در تاریخ ثبت خواهد شد. 🆔 https://t.me/DaftareAyatollahTabrizian 🔸🔹🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نجوا (۱۲/مجادله) حدیث فوق بر اساس مبانی رجالی سخت گیرترین، بزرگ ترین، دقیق ترین و متعصب ترین مبانی رجالی اهل سنت صحیح می باشد. #«آیه نجوا» آیه 12 سوره مجادله است. خداوند برای کسانی که قصد داشتند با پیامبر حرف بزنند شرط دادن به فقرا را قرار داد. با نازل شدن این آیه کسانی که ادعا دوستی پیامبر (صلی الله علیه و آله) را داشتند، نجوا با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را ترک کردند. تنها کسی که به این واجب قرآنی عمل نمود، امیرالمومنین (علیه‌السلام) بود! در این فضیلت احدی دیگر شریک نیست. این امتثال امر الهی نشان دهنده آن است که حضرت امیر (علیه‌السلام) مطیع ترین افراد نسبت به دستورات خداوند و علاقمندترین آنها به پیغمبر خدا (صلی الله علیه و آله) است.
🔹 ارتباط نادرست انسان با دنيا 🌸خطبه ٢٠٩ وَ مِنْ كَلام لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ بِالْبَصْرَةِ وَ قَدْ دَخَلَ عَلَى الْعَلاءِ بْنِ زِياد الْحارِثِىِّ وَ هُوَ مِنْ اَصْحابِهِ يَعُودُهُ، فَلَمّا رَأى سَعَةَ دارِهِ قالَ: از سخنان آن حضرت است زمانى كه در بصره جهت عيادت علاء بن زياد حارثى كه يكى از يارانش بود وارد شد، چون خانه او را وسيع ديد فرمود: 🌸ما كُنْتَ تَصْنَعُ بِسَعَةِ هذِهِ الدّارِ فِى الدُّنْيا وَ اَنْتَ اِلَيْها فِى الاْخِرَةِ كُنْتَ اَحْوَجَ؟! وَ بَلى اِنْ شِئْتَ بَلَغْتَ بِهَا الاْخِرَةَ تَقْرى فيهَا الضَّيْفَ، وَ تَصِلُ فيهَا الرَّحِمَ، وَ تُطْلِعُ مِنْهَا الْحُقُوقَ مَطالِعَها، فَاِذا اَنْتَ قَدْ بَلَغْتَ بِهَا الاْخِرَةَ. با اين خانه وسيع در دنيا چه مى‌كنى و حال آنكه در آخرت به خانه گسترده محتاج‌ترى؟! آرى اگر بخواهى به وسيله اين خانه به منزل وسيع آخرت برسى در اين خانه ميهمانى كن، صله رحم به جاى آور، و حقوقى را كه خداوند بر عهده‌ات گذاشته در جاى خود پرداخت‌كن، در اين صورت به سبب اين خانه به آخرت دست يافته‌اى. 🌸فقالَ لَهُ الْعَلاءُ: يا اَميرَ الْمُوْمِنينَ، اَشْكُو اِلَيْكَ اَخى عَاصِمَ بْنَ زِياد. قالَ: وَ مالَهُ؟ قالَ: لَبِسَ الْعَباءَةَ، وَ تَخَلّى عَنِ الدُّنْيا. قالَ: عَلَىَّ بِهِ. فَلَمّا جاءَ، قالَ:يا عُدَىَّ نَفْسِهِ! لَقَدِ اسْتَهامَ بِكَ الْخَبيثُ، اَما رَحِمْتَ اَهْلَكَ وَ وَلَدَكَ؟! اَتَرَى اللّهَ اَحَلَّ لَكَ الطَّيِّباتِ وَ هُوَ يَكْرَهُ اَنْ تَأْخُذَها؟ اَنْتَ اَهْوَنُ عَلَى اللّهِ مِنْ ذلِكَ. علاء عرضه داشت: يا اميرالمؤمنين، از برادرم عاصم بن زياد به تو شكايت دارم. فرمود: چه شكايتى؟ عرضه داشت: لباسى كهنه پوشيده و دل از دنيا بريده. حضرت فرمود: او را نزد من حاضر كنيد. وقتى آمد، فرمود: اى دشمنك جان خويش، شيطان پليد تو را به بيراهه كشيده، آيا به زن و فرزند خود رحم نكردى؟! گمان مى‌كنى خداوند چيزهاى پاكيزه را بر تو حلال‌كرده آن‌گاه از اينكه از آنها بهره‌مند شوى ناراضى است؟ تو نزد خداوند بى‌مقدارتر از آنى كه با تو اين گونه رفتار نمايد. 🌸 قالَ: يا اَميرَالْمُؤْمِنينَ، هذا اَنْتَ فى خُشُونَةِ مَلْبَسِكَ، وَ جُشُوبَةِ مَأْكَلِكَ! قالَ:وَيْحَكَ، اِنّى لَسْتُ كَاَنْتَ، اِنَّ اللّهَ تَعالى فَرَضَ عَلى اَئِمَّةِ الْعَدْلِ اَنْ يُقَدِّرُوا اَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النّاسِ كَيْلا يَتَبَيَّغَ بِالْفَقيرِ فَقْرُهُ. عاصم گفت: يا اميرالمؤمنين، تو خود با لباس خشن و غذاى ناگوار زندگى مى‌كنى! حضرت فرمود: واى بر تو، من همانند تو نيستم، زيرا خداوند بر پيشوايان عادل واجب فرموده كه خود را با مردم تهيدست برابر قرار دهند تا تهيدستى بر فقير سنگينى نكند و او را از پاى درنياورد
نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یا علی نه مرا زبان که بیان کنم ، صفتِ کمال تو یا علی شده مات عقل موحدین ، همه در جمالِ تو یا علی چو نیافت غیر تو آگهی، ز بیانِ حالِ تو یا علی نبرد به وصف تو ره کسی ، مگر از مقالِ تو یا علی   هله ‌ای مُجلّیِ عارفان ، تو چه مطلعی تو چه منظری که ندیده‌ام به دو دیده‌ام ، چو تو گوهری چو تو جوهری هله ‌ای مولّه عاشقان، تو چه شاهدی تو چه دل بَری چه در انبیا چه در اولیا ، نه تو را عدیلی و هم¬سَری به کدام کس مَثلت زنم که بُوَد مثالِ تو یا علی   توئی آنکه غیر وجود خود ، به شهود وغیب ندیده‌ای فَقرات نفس شکسته‌ای ، سُبحاتِ وَهم دریده‌ای همه دیده‌ای نه چنین بود شه من تو دیده‌ی دیده‌ای ز حدودِ فصل گذشته‌ای ، به صعودِ وصل رسیده‌ای ز فنای ذات به ذاتِ حق ، بُوَد اتّصال تو یا علی هله‌ای موحّدِ ذاتِ حق، که به ذات ، معنی وحدتی به تو گشت خِلقتِ کُن فکان ، که ظهورِ نورِ مشیّتی هله ای ظهورِ صفاتِ حق، که جهان فیضی و رحمتی چو تو در مداینِ علمِ حق ، ز شرف مدینه‌ی حکمتی سَیَلانِ رحمت حق بُوَد ، همه از جِبال تو یا علی
وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَىٰ
پیامبر اكرم (صلی الله علیه وآله: «یا عَلىّ أَنْتَ اخى وَ وَزیرى وَصاحِبُ لِوائى فِى الدُنیا وَالاخرة، وَأَنت صاحِب حوضى، مَن أَحبَّك أَحبنَّى وَمَن أَبْغَضك أَبْغَضنى»🌸 یا على تو برادر، وزیر و پرچمدار من در دنیا و آخرت هستى، تو صاحب حوض من هستى، آن كس كه تو را دوست دارد مرا دوست داشته و هر كس با تو دشمنى ورزد با من دشمنى ورزیده است. 🌸معنای آب 🍃 این نهر کوثر، یک آب خارجی نیست مثل اب های زمین ...نه؛ اینجوری نیست! 💠 آب کوثر یک حقیقتی ست که بر اساس میزان مرتبهٔ خود آن شخص، خالصیِ آن تفاوت می‌کند وبهره ی از آن بااختلاف مراتب وجودیِ مومنین آنهم فرق می کند.... یکی فرض کنید که از اصحاب است، آن آب کوثری که می نوشد در آن مرتبه‌ است، یک کسی از ست آن آب کوثری که می نوشد آن برای او در یک مرتبه است،..پس نهر کوثر یک حقیقت خارجیه در یک مرتبه ی واحد نیست؛ نه! 👌یک واقعیتی است که بر اساس آن حالی که آن شخص دارد، بر همان اساس شکل می گیرد. از مؤمنین به هر مَستی باشد ..مستی بیشتر وبیشتر، بیشتر تا اینکه اگر از اولیاء و آن مراتب که حائزشده اند.. 👈 آب کوثر، عبارت است از بروز خارجی و ظهور خارجی علیه السلام است. ❇️ این می‌شود بارقه‌های ذاتیه و جاذبه‌ها و نفحاتِ جمالیه و جلالیه که آن نفحات، فقط به جان و سِّر و قلبِ وَلی می خورد، وبه عَبد می خورد، و همه چیز او را می رباید و می‌کَند و او را فقط متوجهّ به خداوند می‌کند.. نه در آنجا غلمان می‌بیند،نه حُورالعَین . نه جنات و قصور، نه فَواکَهة و ..هیچ .. فقط چشمش به جمال لایتناهی متصل است.