021 nohe.m4a
حجم:
1.9M
دستگاه چهارگاه_ سبک آموزشی:
تشنه لب اربابم عازم میدان شد
دخترش رفت از هوش خواهرش بی جان شد
از پی مرکب، می دود زینب،
ای برادر جان، ای برادر جان.
سینه سوزان مهلا مهلا واویلا
ای حسین جان مهلا مهلا واویلا
کهنه پیراهن را_ از چه کردی بر تن
گفته مادر جانا_ قبل میدان رفتن
تا ببوسم آن حنجر عطشان
ای برادر جان، ای برادر جان
دیده گریان مهلا مهلا واویلا
ای حسین جان مهلا مهلا واویلا
زیر باران سنگ_ سینه چاک افتاده
فاطمه در گودال روی خاک افتاده
در بر مادر، می زند پرپر
ای برادر جان، ای برادر جان
جسم عریان مهلا مهلا واویلا
ای حسین جان مهلا مهلا واویلا
@monadi_school
نظرتون دربارهی مطالب آموزشی این چند روزه رو برامون بفرستید تا ببینیم همینطور ادامه بدیم خوبه یا آموزشها عوض بشن؟🤔
انتظار دارم بالاترین مشارکت در پاسخگویی رو داشته باشید
چون کانال متعلق به شماست و قراره مطالب برای شما مفید باشه، پس انتظار خلاف واقعی ندارم.🙏
اینجا نظرت رو بگو👇
@admin_madahi
@admin_madahi
رفقا مشارکت پایین بوده
اینجوری فکر میکنم زحمات ما پر منادی بیهوده است و برای شما ارزش نداره🤔
آیا این فکر ما درسته؟
پس چرا جواب نمیدید تا ببینیم چقدر مطالب مفید بوده!!!!
خب اونایی که آماده مطلب جدید امروز هستند
یه " یا علی " بفرستند ببینم چند نفر پاکار آموزش داریم؟👇
@admin_madahi
@admin_madahi
@admin_madahi
فصل دوم
ج) مظلوم کشیدن:
پس از نوحه برای آماده سازی مستمع برای سینه زنی سنگین، میاندار با کلمه مظلوم ناله سر میدهد و مستمعین ناله حسین علیهالسلام.
سپس میاندار کلماتی چون: شهید، غریب، عطشان و... را بیان میکند و مستمعین هم ذکر حسین علیهالسلام؛ تا اینکه میاندار با ضرب واحد سنگین عبارت یا اباعبدالله را ادا میکند و مستمعین آن را تکرار کرده و سنگین به سینه میزنند؛ در ادامه میاندار، دعاهایی را در بیان شعر بیان میکند و مستمعین همان ذکر یا اباعبدالله را در جواب تکرار میکنند و در نهایت مداح مجلس را از میاندار تحویل گرفته و شعر واحد سنگین را آغاز مینماید.
نمونه عباراتی که در مظلوم کشیدن به کار میرود:
مظلوم حسین شهید حسین
غریب حسین _ عطشان حسین
یااباعبدالله، یااباعبدالله، یااباعبدالله، یااباعبدالله
شفا بده یااباعبدالله
مرضای ما یااباعبدالله
بنما روا یااباعبدالله
حاجات ما یااباعبدالله
ما را رسان یااباعبدالله
به کربلا یااباعبدالله
@monadi_school
نکات حائز اهمیت در مظلوم کشیدن:
۱_ پردهی صدای مظلوم کشیدن باید متوسط باشد چرا که اگر خیلی بالا قرار داده شود مستمع توان پاسخگویی ندارد و اگر خیلی پایین باشد مجلس خموده و بی حال میشود.
۲_ مظلوم کشیدن نباید طولانی شود و در حد زمانی که بین هیئت معمول است کفایت میکند.
۳_ ذکری که معمولاً در مظلوم کشیدنها به کار میرود ذکری است که ما به عنوان نمونه بیان کردیم، البته گاهی از کار دیگری چون: "یا خامس آل عبا " و یا عبارت " یا فاطمهالزهرا " برای ایام فاطمیه به کار میرود.
۴_ از به کار بردن اذکاری که برای مظلوم کشیدن معمول نیست باید خودداری نمود .
۵_ ضرب سینهزنی سنگینی که در انتهای مظلوم کشیدن به کار گرفته میشود نباید تند شود چرا که مستمع برای واحد سنگین خسته میشود و واحد سنگین تاثیر خود را از برنامه میشوداز دست میدهد.
@monadi_school
ببخشید اگه امروز دیرتر آموزش رو شروع کردیم🙏
امروز درگیر برگزاری جلسه شواری هیئت برای مراسم محرم هستیم🌱