eitaa logo
ایمان اکبرآبادی | منادی زمان
20.4هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
5هزار ویدیو
7 فایل
√ تنها کانال رسمی مرتبط با ایمان اکبرآبادی پژوهشگر و تحلیلگر | رسانه | علوم اجتماعی و مطالعات اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 استوری آقای اکبرآبادی در مورد عامل حذف سلمان رُشدی | { آیا حذف سلمان رشدی یک سناریو است } ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
19.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شیعه شدن سالم الراجحی، اهل سنت سابق و استاد دانشگاه تانزانیا 👌🏼 عزاداری امام حسین علیه السلام مسبب تلنگری برای ایشان شد. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥 پیام به صهیونیست‌ها ✅ پیام فرزند شهید خالد منصور، فرمانده تیپ جنوبی سرایا القدس، به صهیونیست‌ها ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
‍ ‍ 🔘✡️ محور‌ها در موزه يهود برلين و نشانه‌شناسی کابالا در آثار ليبسکيند معمار یهودی آن/بخش اوّل 🔸 موزه يهوديان برلين که در سال ۲۰۰۱ به روی عموم مردم افتتاح شد، تاريخ اجتماعی، سياسی و فرهنگی يهوديان را در آلمان از قرن چهارم تا به امروز به نمايش می‌گذارد، با صراحت ارائه و ادغام، برای اوّلين بار در آلمان پس از جنگ، عواقب آن را نشان می‌دهد. (studio libeskind, Jewish Museum Berlin) 🔸 طرح دانيل ليبسكيند برای این موزه، كه يك سال قبل از سقوط ديوار برلين ايجاد شده بود، مبتنی بر سه بينش بود: فهم تاريخ برلين بدون فهميدن مشاركت‌های عظيم شهروندان يهودی آن غيرممكن است. معنای هولوکاست بايد در آگاهی و حافظه شهر برلين ادغام شود. و سرانجام، برای آينده خود، شهر برلين و کشور آلمان بايد از بين برنده زندگی يهوديان در تاريخ خود باشند. 🔸 دانيل ليبسکيند، معمار يهودی الاصل، به عنوان يکی از سرشناس‌ترين معماران سبک ديکانستراکشن، توانسته با تعريف محورهای متقاطع و تاثير گذار، مفاهيم مهم مدنظر خود را در «موزه يهود» برلين، شاخص نموده و مخاطب را از طريق درگير نمودن ادراکات حسی موجود در اين محورها به سوی ادراک ذهنی مفاهيم مدنظر خود رهنمون سازد. 🔸 ليبسکيند برای درگير نمودن ذهن مخاطب با مفاهيم شاخص زندگی يهوديان در طول تاريخ همچون ذلت، خواری و بدبختی، از تعريف چهار محور بهره گرفته است. 🔸 سه محور در طبقه زير زمين (پنهان) و يک محور در بالای حجم (آشکار) موزه طراحی شده است. طراحی قوی و منحصر به فرد اين محورها با توصيف توسط مُدرکات ناب و خاص حسی، سبب شده است تا کمتر مخاطبی بتواند از اثرگذاری حسی موزه و تمايل به فهم مفاهيم ذهنی آن، رهايی يابد. 🔸 محورهای زيرزمين با نام‌های محور مرگ يا ويرانی (Axis of the Holocaust)، محور تبعيد يا آوارگی (Axis of Exile) و محور تداوم يا زندگی (Axis of Continuity) سعی می‌کند با امتزاج ادراکات حسی چون ترس، سردرگمی، ابهام و خطای باصره، آنچه را به زعم خود بر قوم يهود رفته است را به چالش ذهنی مخاطب بدل کرده و با پاسخگويی در طبقات فوقانی و گالری‌ها، آن‌ها را به عنوان خاطره‌ای ماندگار در ذهن او بنشاند. 🔸محور (چهارم) نمايان بنا يا همان نورگير سقفی (نگاره شماره ۳) که خود معمار در مطلبی تحت عنوان «بين خطوط» (دانيل ليبسکيند، ۱۹۹۱)، آن را در ترکيب با خط شکسته فرم، نمودی از فقدان يهوديان در تاريخ برلين بيان می‌کند، نيز به نوبه خود تأثير چشم‌گيری در ادراکات حسی بازديدکنندگان دارد. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔘✡️ محور‌ها در موزه يهود برلين و نشانه‌شناسی کابالا در آثار ليبسکيند معمار یهودی آن 🖼تصاویر پلان، نمای بالا و موقعیت مکانی موزه ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔘✡️ محور‌ها در موزه يهود برلين و نشانه‌شناسی کابالا در آثار ليبسکيند معمار یهودی آن/بخش دوّم ◽️ مقياس محورها: ▫️ قاعدتاً بررسی محور‌ها فقط در مقياس عناصر داخلی و يا حتی در مقياس فرم بنا، در پروژه‌ای با اين حد از اثرگذاری و موضوعی با اين گستردگی ( قوم يهود در طول زمان و مکان)، در تعارض با مقياس بزرگ مفهوم موزه می‌باشد. ▫️ البته ناگفته نماند اين مقياس از جهت‌گيری محور برای مخاطب موزه (و يا هر بنای ديگر) قابل حس و درک نيست و فقط با بررسي مفهومی و متافيزيکی قابل کنکاش و نتيجه‌گيری می‌باشد. نتيجه‌گيری ای که پروژه فکری معمار و ايدئولوژی او از مؤلفه‌های اصلی آن هستند. ▫️ لذا پژوهشی شکل گرفت تا پاسخی برای اين سوال بيابد که ليبسکيند با جهت‌گيری محورهای موزه يهود برلين، در مقياس جهانی، بر چه مفاهيمی تأکيد دارد؟ ◽️ فرضيه نخست ▫️ همانگونه که مسلمانان تاکيد بسياری بر تطبيق يافتن محور قبله با محور بناها، بخصوص بناهاي آيينی و فرهنگی خود دارند(ر.ج: يونس: ۸۷). و با توجه به آيينی بودن اعتقادات يهود و تقيد بسيار زياد پيروان نژادی اين دين بر گنجاندن نمادها در آثار خود، فرض بر اين قرار گرفت که محورهای اصلی بايستی بر عناصری از دين يهود تأکيد داشته باشد. 📌 با فرض فوق و با بهره‌گيری از نرم افزار«Google Earth»، اين فرضيه کنترل شد. ▫️ از آنجا که شاخص‌ترين سمبل‌های دين يهود، ازجمله ديوار ندبه و يا مسجدالاقصی در فلسطين اشغالی و شهر اورشليم قراردارد به عنوان اوّلين مرحله به بررسی تطبيق محورهای اين بنا با اين دو شاخص پرداخته شد. ▫️ در کمال ناباوری نه تنها محورهای اصلی بلکه حتی محورهای فرعی موزه هم جهت گيری واضحی به سمت اين شاخص‌ها نداشتند. ◽️ فرضيه دوّم ▫️ با رد شدن فرضيه اوّل با اين سؤال که آيا محورها اساسا بر نقاط ديگری تأکيد دارند؟ بدون پيش فرض خاص به امتداد محورهای اصلی موزه پرداخته شد. ▫️ با بررسی‌های صورت گرفته، حاصل شد که محور زندگی يا همان محور تداوم که بزرگترين محور بنا است (نگاره شماره ۴) با اختلاف تقريباً صفر درجه (کمتر از يک دهم درجه) از اهرام ثلاثه مصر عبور می‌کند. (نگاره شماره ۵، ۶ و ۷). ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
تقدیس همجنس‌بازی توسط سازمان جهانی بهداشت(تحت نفوذ صهیونیسم جهانی) 🔸 سازمان جهانی بهداشت (WHO) از طریق رسانه‌های اجتماعی خود، پس از گسترش آبله میمون‌ در سراسر جهان در بین افراد همجنس‌باز، به دلیل ترس از «واکنش متقابل» جهان علیه جوامع همجنس‌باز، «کمپین ضد همجنس‌باز هراسی» را آغاز کرد! 🔻 سازمان بهداشت جهانی در ۲۳ جولای ۲۰۲۲ در توئیتر خود نوشت: «انگ و تبعیض می‌تواند به اندازه هر ویروسی خطرناک باشد!» ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman