eitaa logo
منور
1.6هزار دنبال‌کننده
27.4هزار عکس
27.8هزار ویدیو
1.2هزار فایل
.
مشاهده در ایتا
دانلود
تا سال 2016 میلادی همواره اقتصاد آمریکا بزرگ‌تر از اقتصاد چین بود. این در‌حالی است که از سال 2016 به این سو چین، بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا شده و برآوردها نیز حاکی از آن است که روند فاصله گرفتن چین از آمریکا ادامه دارد. 🔻در سال 2022 تولید ناخالص داخلی چین 30074 میلیارد دلار است، در‌حالی‌که تولید ناخالص داخلی آمریکا 25035 میلیارد دلار است؛ یعنی 5039 میلیارد دلار کوچک‌تر از چین. همچنین برآورد صندوق بین‌المللی پول این است که تا سال 2027 تولید ناخالص داخلی چین به 42050 میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی آمریکا به 30282 میلیارد دلار می‌رسد، یعنی تولید چین 11768 میلیارد دلار بزرگ‌تر از تولید آمریکا می‌شود.
سهم ناچیز ایران از بازار ۲ هزار میلیاردی غذای حلال برآوردها نشان می‌دهد بازار جهانی غذای حلال از 715 میلیارد دلار در سال 2021 به 1023 میلیارد دلار در سال 2021 رسیده و انتظار می‌رود اندازه این بازار تا سال 2027 به 2 هزار و 43 میلیارد دلار برسد. براساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو که یک اندیشکده آمریکایی است، انتظار می‌رود جمعیت مسلمانان جهان تا سال 2030 به حدود 2 میلیارد و 190 میلیون نفر افزایش یابد. آسیا و اقیانوسیه بزرگترین منطقه در بازار غذای حلال در سال 2021 را به‌خود تخصیص داده‌اند. بازار غذای حلال که به‌سرعت درحال افزایش است، این پتانسیل را دارد که در آینده نقش بیشتری در تجارت جهانی داشته باشد. بهبود تدریجی پس از بیماری کرونا و رشد جمعیت مسلمانان، رشد تقاضا برای غذای حلال را افزایش می‌دهد، پیش‌بینی می‌شود سالانه رشدی با نرخ 3.5 درصد را تا سال 2024 شاهد باشیم. انتظار می‌رود تا سال 2024، بازار جهانی غذای حلال و OIC به‌ترتیب به 1.38 تریلیون دلار و 1.09 تریلیون دلار برسد.
دولت رئیسی درحال پیمودن مسیری متفاوت از گذشته، با چاشنی برخی اصلاحات ریشه ای در حوزه اقتصاد و مدیریت است که در آینده ی نزدیک سبب تغییرات بزرگی در کشور میشود. این مهم بدلیل دست برتر دشمن درحوزه رسانه برای عموم مشهود نیست، لیکن سران جریانهای مخالف دولت آن را فهمیده و نگران شده اند!
فتنه اخیر، تلفیقی‌ست از هر سه جنگ دوره امیرالمومنین(ع)؛ ‏هم جنگ جمل که به خونخواهی باطلی راه افتاد، هم جنگ صفین که قرآن‌ها سر نیزه شد و هم جنگ با خوارج و منافقین امت.. ‏ذره‌ای در تقابل با کفر و شرک و نفاق تردید نکنید که وقتی فتنه بزرگ شد، نصرت الهی هم بزرگ‌تر خواهد شد، ان‌شاءالله..
امروز دستی که در سقز پرچم اقلیم کردستان را با خود حمل میکرد اگر از بیخ شکسته نشود، هزینه های بعدی را بیشتر برای نظام فاکتور خواهند کرد
شریکان داعش همه کسانی که به هر نحوی در آتش اغتشاشات و ناامنی ها دمیدند در ریختن خون زائرین شاهچراغ شریکند. احمق ها نمی دانند اگر امنیت مملکت را خدشه دار کنند ، سگ هایی بسیار وحشی تر از خودشان میدان دار می شوند که به خود همین ها هم رحم نخواهند کرد ...
جنگ احزاب همین است؛ آمریکا، انگلیس، اسرائیل، فرانسه، آلمان، کانادا، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، آذربایجان، داعش، کومله، مجاهدین خلق، پژاک، دموکرات، جیش‌العدل، الاحوازیه، سلطنت‌طلبان و هم‌جنس‌بازان، همه ذیل یک پرچم علیه ایران قوی ایستاده‌اند. جبهه‌بندی واضح و روشن است.
تنها چیزی که کار نظامه مدارای بیش از حده ..!!
درآمد ترکیه از نساجی ۲۳ برابر ایران در ایران طی قرن‌ها کشورمان جزء کشورهای پیشرو در بخش‌هایی از صنعت نساجی شناخته می‌شد. با این حال در دهه‌های اخیر این صنعت با کاهش نقش فرش در نقشه تجاری ایران و رشد بی‌رویه واردات تاحدودی به حاشیه رفته است. به‌طوری‌که سهم ارزش افزوده این بخش طی سال‌های 1370 تا 1396 از 6.4 درصد به 0.82درصد رسیده است. البته در کنار این بی‌مهری باید مواردی نظیر رشد قاچاق و تضعیف تولید داخلی به روش‌های مختلفی نظیر واردات را نیز افزود تا عمق اهمیت مساله نمایان شود. این درحالی است که طی این مدت صنعت نساجی ترکیه با اتکای به جذب سرمایه‌گذاری‌های ترک‌های مقیم با نوسازی این صنعت حالا 23 برابر ایران صادرات دارد. نکته قابل ذکر اینکه گرچه صادرات صنعت نساجی ایران در سال‌های اخیر کاهشی بوده اما به نظر می‌رسد این اتفاق به دلیل کاهش صادرات فرش رخ داده و با سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال‌های در صنعت نساجی صورت گرفته زمینه برای رشد این صنعت آماده است. تنها مشکل در این زمینه شگردهایی است که با قاچاق و واردات بلای جان این صنعت شده است. بررسی آمار واردات و صادرات ایران در حوزه نساجی و پوشاک طی سال‌های 1389 تا 1400 نشان می‌دهد علی‌رغم یکنواخت‌ماندن میزان واردات کشور در این بخش، صادرات نه‌تنها رشد نداشته بلکه با کاهش روبه‌رو بوده است. عدم‌توجه به تقویت صنعت نساجی در‌کنار خلأ نظارتی و وجود کالاهای قاچاق از مواردی است که روند نحیف‌شدن این صنعت شدت بخشیده است. برای مثال در حوزه پارچه‌های رومبلی، عده‌‌ای برای دور زدن محدودیت واردات این محصول، با ایجاد کارگاه‌های کوچک و خرید دستگاهی که صرفا مختص چسباندن آستری به پارچه است را خود تولیدکننده معرفی و بدین طریق مجوز واردات را اخذ و کالای وارداتی را بدون ارزش افزوده در بازار به فروش می‌رسانند. این اقدام که به لمینت پارچه مشهور است، به گفته تولیدکنندگان حوزه نساجی، ضربه مهلکی به صنعت نساجی ایران می‌زند.
پیشنهاد مهاجرانی برای تغییر برخی اصول قانون اساسی عطاءالله مهاجرانی در روزنامه اعتماد نوشت: برخی موانع جدی در قانون اساسی وجود دارد که به مقتضای همان سال تنظیم و تصویب قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ نوشته شده است. دیدگاه مبتنی بر ترجیح فرد مسلمان بر غیر مسلمان و نیز ترجیح شیعه بر اهل سنت که در برخی از اصول قانون اساسی دیده می‌شود، به ضرورت می‌بایست اصلاح شود. هر جوان ایرانی اعم از مسلمان شیعه یا سنی، مسیحی یا یهودی و زرتشتی می‌بایست احساس کند که در فضای بسته و محدود زندگی نمی‌کند. اگر توانست ظرفیت علمی و دانایی و مهارت فنّی و تخصصی و تجربی خود را به حدی بالا ببرد، که مورد تایید اکثریت جامعه قرار گیرد. چرا یک جوان سنّی نتواند رییس‌جمهور شود؟ یا چرا مسلمانان اهل سنت نتوانند مراسم عید فطر و قربان و نماز جمعه خود را در تهران در مسجدی که از خودشان بدانند و خودشان اداره کنند، برگزار کنند؟ بدیهی است که چون امامت جمعه شأن حکومتی نیز داراست، چنان امام جمعه‌ای می‌تواند مستقیما از طرف ولی فقیه و رهبر انقلاب منصوب شود. چرا ما راه‌های خردمندانه‌ای که موجب پیوستگی بیشتر و انسجام افزون‌تر جامعه می‌شود و بهانه‌ها را از دست دشمنان ملت ایران و نظام می‌گیرد؛ تبدیل به تابو کرده‌ایم؟ فضای بسته، پایدار نمی‌ماند.
حجم نقدینگی از ۵۵۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت
احسان پیربرناش و سعیده فتحی، روزنامه نگاران ورزشی بازداشت شدند.
دانشگاه آزاد تهران: در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد مراسمی برای یادبود شهدای فاجعه شاهچراغ برگزار شد که با درگیری شدیدی میان دانشجویان همراه بود. در حین مراسم برخی افراد با چوب و چماق به مراسم دانشجویان که مجوز رسمی از دانشگاه داشتند حمله کردند و متاسفانه صحن دانشگاه بهم ریخت. یکی از شاهدان عینی می‌گوید در دست برخی از حمله‌کنندگان چاقو هم بوده است. در میان درگیری‌ها فردی که هویت او معلوم نیست به یکباره از گاز اشک‌آور استفاده کرد و فضا تندتر شد. فیلمی که از دانشگاه در فضای مجازی دست به دست می‌شود نشان می‌دهد فردی که گاز اشک‌آور را زده خیلی سریع میان دانشجویان پنهان می‌شود و صحنه را ترک می‌کند
سرلشکر باقری: اروپایی ها با در پیش گرفتن مسیر به بن بست خورده اربابشان آمریکا، دچار عارضه خودتحریمی از حقیقت شده اند. ما در فارسی ضرب المثلی داریم که می گوید «کوری عصاکشِ کورِ دگر شده است» یا به قول انگلیسی ها «The blind leading the blind»
وزیر امور خارجه ایران: تهران و مسکو در گذشته تسلیحات مبادله کردند، اما در جنگ کنونی در اوکراین نه.
نشریه تایمز: خلبان اوکراینی اظهار میکنند سطح مقطع شاهد ۱۳۶ به قدری پایین است که رادارهای ناتو آنان را با پرنده هایی مثل کلاغ و کبوتر اشتباه میگیرند.