eitaa logo
منور
1.6هزار دنبال‌کننده
27.9هزار عکس
28.4هزار ویدیو
1.2هزار فایل
.
مشاهده در ایتا
دانلود
سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران در سفر به سیستان و بلوچستان، هدایای مقام معظم رهبری را در بین مناطق محروم این استان توزیع کرد . هدایایی از سوی مقام معظم رهبری شامل ۳۱۳ بسته جهیزیه در بین نوعروسان این استان و ۳۰ هزار کیسه آرد نیز در بین مردم این استان توزیع شد.
در پی تغییر پرچم ایران و پس از آن بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا درباره دلیل حذف کلمه «الله» در پرچم، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد و خواستار رسیدگی جدی فدراسیون جهانی فوتبال به این تخلف فدراسیون آمریکا شد.
مثلا رفتین مشخصات این بنده خدا رو درآوردین که چی؟ چون پولداره و خارج نشینه نمیتونه وطن پرست باشه؟
اکانت سفارت روسیه در کانادا یه توییت ضد همجنسبازی که معادل فحش ناموسی به غربی‌هاست زده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولوی عبدالحمید اگر یه رئیس‌جمهور یا مسؤل کشوری می شد دیگه باید با جنگنده F 35 حفاظت می شد الان که فقط امام جماعت یه مسجده!!
من سیگاری نیستم ولی فردا میرم با دوستام توی متزو سیگار میکشم اگه حرفی زدن میگم اول به این خانوما بگین حجاب رعایت کنن بعد منم سیگارو خاموش میکنم اگه من باید قانونو رعایت کنم اونا هم باید رعایت کنن
اجرای اصل چهار ترومن در ایران چگونه موجب کودتای آمریکایی‌ها شد؟ برنامه‌ کمک‌های آمریکایی که به اصل چهار ترومن مشهور شد، اگرچه در ظاهر با هدف کمک به کشورهای توسعه نیافته و مقابله با شوروی بود، اما پیامدهایی در این کشورها از جمله ایران به دنبال داشت. موسسه اصل چهار ترومن در ایران به وجود آمد تا به رشد کشاورزی و بهبود وضعیت بهداشتی و فرهنگی روستاهای ایران کمک کند. مستشاران اقتصادی آمریکا نیز برای کار در تولیدات صنعتی، ساختمانی، حمل و نقل، کشاورزی و تامین آب و برق و با هدف تامین خواسته‌های آمریکا به استخدام ایران درآمدند. آمریکایی‌ها به بهانه رشد کشاورزی و بهبود وضعیت روستانشینان به اجرای اصل ترومن پرداختند، اما نتیجه آن تغییر سبک زندگی روستاییان بود. ایران برای تامین موادغذایی به آمریکا و به واردات از دیگر کشورها وابسته شد. دام و طیور ایران نیز از اصلاح نژادی بی‌نصیب نماندند و برای این کار از آمریکا دام و طیور به ایران آوردند. وابستگی اقتصادی و سیاسی به آمریکا نه تنها سطح زندگی مردم را ارتقا نداد، بلکه منجر به زمین خوردن تولید داخلی، کنار گذاشته شدن فعالان اقتصادی داخلی و بیکاری کارگران شد، فقر را در کشور گسترده‌تر و فاصله طبقاتی و تورم را افزایش داد. وام‌هایی هم که ایران دریافت کرد، منجر به حضور و مداخله بیشتر آمریکایی‌ها شد. اجرای این اصل منجر به حضور آمریکایی‌ها در ایران و توسعه اهداف سیاسی آنان شد. از این رو ریشه‌های نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد را باید در اجرای اصل چهار ترومن دانست. اجرای اصل چهار در ایران پایه‌گذار دخالت‌های سیاسی آمریکا در ایران شد. آمریکا در آن دوران رقابتی با انگلیس داشت. انگلیسی‌ها پس از کودتای ۱۲۹۹ توانسته بودند در ساختار اداری کشور حضور داشته باشند، اما آمریکایی‌ها اشراف چندانی بر نظام اداری ایران نداشتند. اجرای اصل ترومن موجب شد تا آمریکا بر ساختارها و نهادهای ایران تسلط یابد. جمشید آموزگار و اردشیر زاهدی کارمندان اداره اصل چهار بودند. آنان در آینده رژیم پهلوی نقش مهمی در تحقق خواسته‌های آمریکا داشتند.
‏‎۶۰ روز پیش گفتید اگه فقط ۳ درصد مردم به براندازی بپیوندند، کار نظام تمومه ثابت کردید حتی ۳ درصد هم نیستید
جیمی جامپ دیشب در بازی پرتغال و اروگوئه جلوی پیراهن او نوشته بود «اوکراین را نجات دهید» و پشتش نوشته بود «احترام به زنان ایرانی». ‏چقدر ما باید انرژی هدر می‌دادیم تا به برخی بفهمونیم: اغتشاشات ایران، جنگ اوکراین و همجنسگرایی، سه بازوی مهم غربی ها برای سلطه بر مخالفانش هست، که ایشون کارمون رو راحت کرد
‏رسانه‌های غربی وقتی به صورت هماهنگ انبوهی از سوالات بی‌ربط و سیاسی را از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می پرسند با افتخار آن را منعکس می‌کنند اما گویا انتظار نداشتند خبرنگاران ایرانی هم همین بلا را سر خودشان بیاورند.
اعتراض حق مردم است، اصلا مردم میتوانند بگویند جمهوری اسلامی را نمیخواهیم ! ولی ظرف جایگزین معرفی کنید تا بیینیم تمام داشته حاکمیت فعلی را باید در چه ظرفی بریزیم ! عامه ملت و اکثریت خاموش، کف دست سلطنت طلب و تجزیه طلب و معاندین خلق و امثالهم تف هم نمیکنند چه برسد تحویل یک مملکت !
با کسی که ۳ ماه اخبار دروغ رو باورکرده بحث نکنید اینارو سیلی حقیقت که هیچ لگد حقیقتم بیدارشون نمیکنه...
‏بالاخره «کار خودمونه» یا «اعدام نکنیم»؟
پس از جنگ جهانی دوم، ملت‌های بسیاری تلاش کردند تا با استفاده از آرای مردمی، خود سرنوشت کشورشان را تعیین کنند؛ اما ایالات متحده امریکا با دخالت‌های مختلف امید مردم را ناامید کرده است. ویلیام بلوم، نویسنده و منتقد آمریکایی، در کتاب «کشتن امید» به بررسی نقش ایالات متحده آمریکا و سازمان سیا در براندازی ۵۳ مورد از حکومت‌های مردمی در سطح جهان می‌پردازد. ایالات متحده آمریکا ۲۰۴ سال از عمر ۲۴۶ ساله خود را (۸۳ درصد) از سال ۱۷۷۶ در جنگ سپری کرده است. آمریکا از آغاز تاسیس تاکنون در ۱۰۷ جنگ مشارکت داشته است که ۳ مورد آن هم‌اکنون در جریان است. حیات ایالات متحده آمریکا به ایجاد جنگ و خشونت در نقاط مختلف جهان وابسته است. این کشور با استفاده از راه‌اندازی جنگ به بهانه‌های مختلف، اقتصاد کشور خودش را سر پا نگه داشته است. دولت آمریکا طی ۲۰ سال حضور خود در افغانستان ۲.۳۱ تریلیون دلار هزینه کرده است. از این مبلغ، ۲٫۰۲ تریلیون دلار مربوط به قرارداد‌هایی است که این دولت با شرکت‌های اسلحه‌سازی خود منعقد کرده است و در واقع بودجه نظامی آمریکا که از مالیات مردم این کشور تامین می‌شود، به جیب شرکت‌های اسلحه‌سازی به بهانه‌هایی مثل کمک به بازسازی منطقه، برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم، کمک به مردم افغانستان و یا بهبود و توسعه رفته است.
به گزارش یورونیوز فارسی، نمایندگان مجلس ملی فرانسه سن اعلام رضایت به داشتن رابطه جنسی با محارم را ۱۸ سال تعیین کردند. این قانون که پیش از این در مجلس سنا تصویب شده بود، به اتفاق آرا و بدون رای مخالف در مجلس ملی فرانسه به تصویب رسید در فرانسه داشتن رابطه جنسی با محارم، اگرچه در اجتماع قبیح (زشت) است اما منع قانونی ندارد. شاید تنها ممنوعیت مصرح، قدغن بودن ازدواج پدر با دختر باشد که در قانون مدنی، و نه در قانون مجازات فرانسه به آن اشاره شده است؛ آن‌هم ممنوعیت «ازدواج» و در نتیجه آثار ازدواج و نه صرف برقراری رابطه جنسی.
«رکسانا صابری»، مامور سازمان جاسوسی سیا ظهر روز گذشته در پوشش خبرنگار در نشست خبری سرمربی تیم ملی ایران حاضر شد. صابری که در سال ۸۸ به جرم جاسوسی و سرقت اسناد محرمانه مجمع تشخیص مصلحت نظام دستگیر شد اکنون در همان پوشش خبرنگار در جام جهانی حاضر شده و هدایت بخشی از پروژه‌های سیاسی و‌ عملیات اطلاعاتی-رسانه‌ای امریکا را بر عهده گرفته است. وی همان سال به جاسوسی اعتراف کرده بود امّا بعدها گفت که اعترافش واقعی نبوده است! او در روزهای گذشته با طرح پرسش های سیاسی و انحرافی سعی بر ایجاد حاشیه در نشست خبری تیم ایران داشته و حتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نیز مطالبی در این راستا منتشر کرده که پست هایی با محوریت اقدام فدراسیون فوتبال امریکا در حذف آرم «الله» از پرچم جمهوری اسلامی ایران بخشی از آنهاست.
مراسم پخش زنده بازی ایران _ آمریکا به همراه جُنگ شادی و مفرح به همراه خانواده سه شنبه 8 آذر از ساعت 21:30 تهران ؛ سالن ورزشگاه شهید شیرودی
جرد کوشنر صهیونیست، شوهر ایوانکا ترامپ از جمله کسانی است که برای دیدن بازی فوتبال ایران و آمریکا به ورزشگاه خواهد آمد
امشب تمامی سینما‌ها مجاز به اکران بازی فوتبال بین تیم‌های ایران و آمریکا با بلیت تمام بها هستند. قیمت بلیت برای تماشای بازی ایران و آمریکا در سینمای سراسر کشور ۴۵ هزار تومان است.
‏چرا اینایی که دیگران رو دعوت به اغتشاش میکنن یه فیلم از حضور خودشون منتشر نمیکنن؟!
با همین چاقو دو نفر را به شهادت رسانده و ۴ نفر دیگر را زخمی کرده، در دادگاه اتهامات را قبول کرده اما هشتگ اعدام_نکنید برایش می‌زنند. شاهد عینی می‌گوید در راه فرار هر کس دیگری که سر راهش بود را می‌زده است.
۱۱۳۸ نفر از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم در حمایت و بیعت با مقام معظم رهبری، محکومیت اغتشاشات اخیر و تقاضای برخورد سریع و قاطعانه با اخلال‌گران امنیت ملت ایران توسط قوه قضائیه بیانیه ای صادر کرده و تاکید نمودند در چنین شرائطی سکوت در برابر توطئه‌های دشمن و کجروی‌های غافلان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
احمدرضا عابدزاده، کریم باقری و علی فتح الله زاده با حضور در دفتر دادستان تهران در پیگیری پرونده پرویز برومند دروازه‌بان اسبق تیم استقلال، خواهان مساعدت قانونی و بررسی مجدد این پرونده شدند و دادستان تهران ضمن توضیح ابعاد پرونده و بررسی تاسیسات قانونی، قرار بازداشت برومند را تبدیل و دستور آزادی وی را با قرار وثیقه صادر کرد. پرویز برومند که چندی پیش در اغتشاشات یکی از خیابان‌های تهران حضور داشت، بازداشت شده بود.
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مجید رهنورد عامل شهادت دو بسیجی حافظ امنیت در مشهد، به ریاست قاضی سید هادی منصوری و با حضور نماینده دادستان ، متهم و وکیل مدافع وی، اولیای دم و خانواده ۲ شهید بسیجی مدافع امنیت، جمعی از شهروندان، مسئولان و کارشناسان نهادهای امنیتی در دادگاه انقلاب مشهد آغاز شد. به گفته درودی دادستان مرکز استان خراسان رضوی براساس کیفرخواست صادر شده، اتهام مجید رهنورد متهم پرونده، محاربه است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق : پیشرفت عراق و رسیدن به جایگاه والا و واقعی خود به نفع جمهوری اسلامی است و ما معتقدیم جنابعالی، شخصی هستید که توانایی پیشبرد امور و ارتباطات عراق و رساندن این کشور به جایگاه مستقل و شایسته تمدن و تاریخ آن را دارید. عراق برترین کشور عربی منطقه از لحاظ ثروت‌های طبیعی و انسانی و همچنین پیشینه فرهنگی و تاریخی و تمدنی است ، متأسفانه با وجود چنین پیشینه‌ای، عراق هنوز نتوانسته است در جایگاه والا و واقعی خود قرار گیرد و امید می‌رود با حضور جنابعالی، عراق به پیشرفت و جایگاه واقعی خود دست یابد. یکی از ضرورت‌های اساسی رسیدن عراق به جایگاه واقعی خود ، انسجام و وحدت مجموعه‌های داخل عراق است یکی دیگر از الزامات این پیشرفت، استفاده حداکثری از نیروهای جوان و پُر انگیزه عراق است البته پیشرفت عراق دشمنانی دارد که شاید در ظاهر هم اظهار دشمنی نکنند اما دولتی همچون دولت شما را قبول ندارند و باید با تکیه بر مردم و نیروهای پرانگیزه و جوان که امتحان خود را در مقابله با خطر عظیم و مُهلک داعش پس دادند، در مقابل اراده دشمن، محکم بایستید. پیشرفت عراق در عرصه‌های اقتصادی، خدماتی و حتی فضای مجازی و ارائه یک چهره موجّه از دولت به مردم عراق ، منوط به استفاده از ظرفیت عظیم جوانان عراقی به عنوان لشکر واقعی حامی دولت است ، دولت جدید عراق می‌تواند با چنین پشتوانه‌ای و با استفاده از منابع و امکانات خوب مالی که در این کشور وجود دارد، در عرصه‌های مختلف به ویژه خدمات‌رسانی به مردم، تحول جدی ایجاد کند. دیدگاه ما درباره امنیت عراق این است که اگر هر طرفی قصد بر هم زدن امنیت عراق را داشته باشد، ما سینه خود را در مقابل او و برای حفاظت از عراق سپر خواهیم کرد. «امنیت عراق، امنیت ایران است، همچنانکه امنیت ایران نیز در امنیت عراق تأثیرگذار است» در دوره‌های قبل هم مذاکرات و تفاهم‌های خوبی انجام شد اما کمتر به مرحله عمل رسیدند بنابراین باید در مورد همه تفاهم‌ها به‌ویژه در بخش همکاری‌های اقتصادی و مبادلات کالا و ارتباطات ریلی به سمت عمل و اقدام پیش برویم. باید با عمل و اقدام بر این اراده‌ها غلبه کرد.