ونس معاون رئیسجمهور امریکا:
لبنان چه ربطی به ایران دارد...
به این نادان بگید،
همان ربطی که اوکراین به شما دارد
همان ربطی که رژیم غاصب صهیونیستی به شما دارد
حزبالله متحد ماست و در جنگ به ما کمک کرد و ما هم وظیفه حمایت از او را داریم.
رویترز نوشته است، پالایشگران مستقل چینی برای اولین بار در سالهای اخیر، نفت ایران را با قیمتی بالاتر از نفت برنت خریداری کردهاند.
این گزارش دو دلیل برای این اتفاق عنوان کرده است،
یکی کاهش قیمت برنت و دومی افزایش خرید هند پس از معافیت موقت واشنگتن از تحریمها
حجم ترابری و لجستیک ارتش تروریستی آمریکا پس از آتشبس در روز ۸ آوریل:
از روز ۳ آوریل تاکنون بیش از ۷۰ هواپیمای ترابری به غرب آسیا رسیدهاند. به صورت کلی طی سه روز اخیر پروازهای ترابری صورت گرفته با هواپیماهای C-17 و C-5 از پایگاههای هوایی آمریکا به سوی خاورمیانه به شرح زیر است (اغلب پروازها مرتبط به دو روز اخیر و پس از شایعات آتشبس است):
۴ هواپیمای ترابری در پایگاه هوایی موفق السلطی اردن فرود آمدند.
۸ هواپیمای ترابری در پایگاه هوایی شاهزاده فیصل و شاهزاده سلطان عربستان سعودی فرود آمدند.
۳ هواپیمای ترابری در پایگاه هوایی العدید فرود آمدند.
۱۴ هواپیمای ترابری در پایگاه هوایی علی السالم کویت به زمین نشستند.
۳ هواپیمای ترابری از شاهزاده سلطان به پایگاه هوایی دیهگوگارسیا رسیدند.
۱ هواپیمای ترابری در پایگاه هوایی رأس عیسی بحرین فرود آمد.
۱۰ هواپیمای ترابری در پایگاه هوایی النخل، المنهاد و الظفره امارات فرود آمدند.
۲ هواپیمای ترابری در پایگاه هوایی خانیا و لریسا یونان به زمین نشستند.
۱۰ هواپیمای ترابری در پایگاههای هوایی نواتیم، عوودا و بن گوریون اسرائیل فرود آمدند.
این آمار نشان میدهد که همزمان با اعلام آتشبس، ارتش تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال تکمیل زنجیره تأمین، ذخیره مهمات و تجهیزات و همچنین آمادهسازی زیرساختهای هوایی برای تداوم درگیری گسترده با محور مقاومت میباشند.
ترامپ:
گزارشهایی میرسد که ایران از تانکرهایی که از تنگه هرمز عبور میکنند، هزینه دریافت میکند
بهتر است این کار را نکنند و اگر انجام میدهند، فوراً متوقف کنند
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ساعات آتش بس تا این ساعت مطلقا هیچ پرتابی به سوی هیچ یک از کشورها نداشته اند.
موشکهای ایرانی که چهارشنبه شب در آستانه پرتاب به سمت اسرائیل قرار داشت اما به درخواست دوستان پاکستانی موقتا به شهرهای موشکی برگشت.
خطیب زاده معاون وزیر خارجه ایران گفت :
دیشب در آستانه پاسخ به نقض آتشبس بودیم. پاکستان مداخله کرد و پیام هایی را مبنی بر کنترل اسرائیل از سوی آمریکا منتقل کرد.