eitaa logo
منجی دوازدهم
76 دنبال‌کننده
70 عکس
12 ویدیو
0 فایل
❤مهدویت موضوع فعالیت ماست❤ متن کوتاه- عکس نوشته -کلیپ سایت منجی دوازدهم: monji12.com اینستاگرام: instagram.com/monji12info تلگرام: t.me/monji12 ارتباط با ادمین: @javadrahimi
مشاهده در ایتا
دانلود
«زوال فقر در منابع اهل سنت»عدالت ورزی در عصر ظهور . از بین رفتن فقر در زمانه ظهور به قدری در روایات مورد تاکید قرار گرفته است که بخشی از روایات منابع اهل سنت نیز به آن اختصاص دارند. در ادامه یک مورد بسیار زیبا بیان می شود: از حضرت رسول (ص) نقل شده است که فرمود: «عدالت مهدی مسلمانان را فراگیرد به گونهاى که ندا مى دهند: «کیست که به من احتیاج دارد؟» کسى نمى آید، مگر یک نفر که از حضرت درخواست (مالى) مى کند و حضرت مى فرماید: برو پیش خزینه دار تا به تو دهد. او نیز پیش خزینه دار مى آید و مى گوید: من فرستاده «مهدى» (علیه السّلام) هستم تا به من مالى بدهى! مى گوید: (هرقدر دلت مى خواهد) بردار. آنقدر (از جواهرات و سکه هاى امام علیه السّلام) جمع کند که توان حمل ندارد، مقدارى مى ریزد و برمى دارد و در راه به خود مى گوید: من آزمندترین امّت محمّدم! نفس من طمع زیاد دارد. همه امّت را فراخواندند از این جواهرات بردارند جز من کسى نیامد و سپس پشیمان مىشود و جواهرات را برمى گرداند و آن حضرت قبول نمى کند مى فرماید: ما چیزى را که دادیم پس نمى گیریم.»[۱] . [۱] مسند احمد، ج ۳، ص ۳۷. . http://monji12.com/l/qs . #shia #عدالت_در_اسلام
«رونق اخلاق بر اثر بی نیازی»عدالت ورزی در عصر ظهور . ریشه بسیاری از بزهکاری ها و رفتارهای ناصحیح اجتماعی در فقر است. ای بسا کسانی که به دلیل فقر دست به جنایاتی نظیر قتل، دزدی، قطع رحم و … بزنند. البته همواره این رفتارهای ناشایست از فقر سرچشمه نمی گیرد و ای بسا طغیان های بیش از این که در «ثروت» ریشه داشته باشد. آری ثروت و بی نیازی نیز می تواند موجب طغیان شود[۱] اما در عین حال نمی توان اثر فقر در تحقق بسیاری از این امور را انکار کرد. به هر روی در زمانه ظهور با رواج بی نیازی و نابودی فقر بسیاری از بزهکاری ها خاتمه می یابند در این زمینه روایت ذیل خواندنی است. . رسول خدا صلّى اللّه علیه و اله فرمود: «فیجیىء السارق فیقول: فی مثل هذا قطعت یدى! یجیىء القاتل فیقول: فی هذا قتلت! و یجیىء القاطع فیقول: فی هذا قطعت؛[۲] دزدی مى آید و مى گوید: به خاطر این (مال) دستهایم بریده شد! و قاتل مىآید و مىگوید: به خاطر این (مال) کشتم! و قاطع رحم [کسی که رابطه با خویشاوندانش را ترک کرده است] مىآید و مى گوید: به خاطر این رحمم را قطع نمودم!» . [۱] علق: ۶. [۲] ینابیع الموده، ج ۳، ص ۸۶. . http://monji12.com/l/qu . #shia #عدالت_در_اسلام
«ریشه کن شدن فقر»عدالت ورزی در عصر ظهور . فقر دردی جانکاه و و خطری عظیم است که انسان را تا پرتگاه کفر و الحاد همراهی می کند. پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: «کَادَ الْفَقْرُ أَنْ یَکُونَ کُفْراً؛ نزدیک است که فقر به کفر تبدیل شود!»[۱]آری اگر شکمی گرسنه باشد و از کمترین امکانات برای برقراری آسایش خویش محروم باشد و در مضیقه فراوان مالی و در رنج گرسنگی و تشنگی به سر برد، دیگر نمی تواند با حقایق ایمانی ارتباط عمیق پیدا کند و گوش جانش را بروی این حقایق باز کند. . اگر خوب بنگریم ریشه هر فقری در ظلم ظالمی قرار دارد، اگر در گوشه ای از دنیا شکمی گرسنه است سرنخ آن را باید در سیرشکمانی جستجو کرد که به نا حق به حقوق دیگران تجاوز کرده اند. در عصر ظهور امام زمان (عج) اما، با برقراری عدالت جهانی، فقر به عنوان یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی ریشه کن خواهد شد. در روایات، مردم این زمانه در بی نیازی کامل توصیف شده اند تا حدی که برای پرداخت زکات، مستحق و فقیری پیدا نخواهد شد. از رسول خدا صلّى اللّه علیه و اله نقل شده است که آن حضرت فرمود: «فیفیض المال حتى لا یقبله أحد؛[۲] «قائم» (علیه السّلام) مال را به گونه اى می بخشد که دیگر کسى آن را نمىپذیرد.» . [۱] کافی، ج ۲، ص ۳۹۰. [۲] مسند احمد، ج ۲، ص ۵۳۰. . http://monji12.com/l/qr . #shia #عدالت_در_اسلام
«رونق کشاورزی در عصر ظهور»عدالت ورزی در عصر ظهور . در حکومت عدل جهانی امام زمان (عج)، وقتی زمین گنج های نفهته خود را آشکار کرد، طبیعتا کشاورزی در آن نیز به نحو ارزنده ای رشد خواهد نمود. کشاورزی در هر جامعه ای پایه اقتصادی ارزشمندی است که در صورت مدیریت صحیح آن نه تنها با فقر مبارزه می شود بلکه صحت و سلامت یک جامعه نیز تضمین می شود. امروزه در عرصه کشاورزی با پرورش محصولات غیر سالم و از جمله تراریخته و … مواجه هستیم که خود این امور موجبات بی عدالتی در جامعه را فراهم آورده است. . بر اساس روایات فراوان در عصر ظهور و تحقق عدالت جهانی، کشاورزی رونق می یابد و از این طریق نیز جامعه به سمت عدالت مطلوب رهنمون می شود. در برخی از این روایات می خوانیم: « زمین روییده شده و سبزى هاى خود را بیرون آورد و آسمان برکت خود را فرومىریزد.»[۱] «از آسمان و زمین برکتها را فرومىفرستد و زمین با گیاهان نیکو مىدرخشد و تمام میوهها و انواع پاکیزگىها را بیرون مىآورد.»[۲] ممکن است تعبیر «گیاهان نیکو» و «انواع پاکیزگی ها» به از بین رفتن تولید محصولات مضر کشاورزی ـ که متاسفانه امروزه رایج شده اند ـ اشاره داشته باشد. . [۱] یوم الخلاص، ص ۳۷۴. [۲] بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۸۴. . http://monji12.com/l/qv . #shia #عدالت_در_اسلام
۸۱ «همه، اعضای یک خانواده»عدالت ورزی در عصر ظهور . حد و مرزهای مالی پرمناقشه ترین حد و مرزهائی است که بشر در طول تاریخ از آن مراقبت کرده است. همه روزه در گوشه گوشه دنیا مناقشات و منازعات فراوانی وجود دارد و یک طرف این منازعات مدعی است که دیگری در مرز اموال او وارد شد است و پول و دارائی آن دیگری را تصاحب کرده است. اگر مناقشات مالی برداشته شود بسیاری از دادگاهها تعطیل می شوند و بسیاری از منازعات خاتمه می یابند. . در میان این منازعات سخت، در اندکی از خانواده ها مرزهای مالی معنا و مفهومی ندارند پدر، مادر و فرزندان سر سفره ای مشترک نشسته اند و برای دارائی های خانواده مرزی قائل نیستند بلکه هر کس به مقدار نیازش از اموال خانواده استفاده می کند و هرگز با مخالفت فردی دیگر از خانواده مواجه نمی شود. البته این حالات آرمانی تنها در «برخی خانواده ها» وجود دارد و متاسفانه در بسیاری از خانواده ها نیز دعوای مرزهای مالی، دعوائی رایج و شایع است. . آیا می توان زمانی را تصور نمود که در آن تمام افراد جامعه مانند افراد آن خانواده آرمانی شوند و مرزهای مالی بین آنها برداشته شود و هر کس بدون داشتن طمع و زیاده خواهی بتواند در اموال دیگران به مقدار نیاز خود تصرف کرده و با مخالفت او مواجه نشود؟ پاسخ مثبت است و روایات ما زمانه ظهور را اینگونه تصویر کرده اند. امام باقر علیه السّلام فرمود: «وقتى که قائم ما (عج) قیام کرد، دوستان مىآیند و مردى به کیسه برادر (دینىاش) دست مىبرد و به مقدار احتیاجش برمى دارد و (صاحب کیسه) مانعش نمىشود.»[۱]این یعنی اوج همدلی و برادری! امید است این روزگار آسمانی را درک کنیم. . [۱] بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۷۲. . http://monji12.com/l/qw . #shia #عدالت_در_اسلام
《تقدیم منافع عمومی》عدالت ورزی در عصر ظهور . منافع عمومی همواره مقدم بر منافع خصوصی است. اگر شخصی در وسط یک خیابان برای خود منزلی بنا کند، در همه جای دنیا اجازه بهره مندی از این خانه به او داده نمی شود بلکه منعفت عموم مردم که در بهره مندی از خیابان است بر منفعت او مقدم می شود و اجازه ساختن چنین خانه ای به او داده نمی شود. با این وجود، در دنیای ما، در بسیاری از موارد منفعت عمومی به پای منفعت یک شخص ذبح می شود و آن هنگامی است که آن شخص تافته ای جدا بافته باشد. تبعیض قائل شدن برای برخی از افراد به بهانه اینکه فرزند آقای الف است یا برادر آقای ب است و … داستان تلخی است که همگان طعم نامطلوب آن را چشیده اند. . در حکومت عدل مهدوی از این تبعیض ها اثری نیست و همواره منفعت عموم مردم مقدم بر منافع خاص تر و محدودتر است تا جائی که در روایت آمده که آن حضرت، اگر مسجدی مانع بهره برداری از یک خیابان عمومی شود و فایده آن مسجد برای عموم کمتر از آن خیابان باشد، مسجد را خراب می کند. امام صادق علیه السّلام فرمود: «[در راستای تحقق منافع عمومی] جادّههاى اصلى (بزرگراهها) را توسعه می دهد و هر مسجدى را که سر راه قرار گیرد، تخریب مى نماید و … هر بالکن و فاضلاب و ناودانى را که مشرف به راه عمومى باشد، ویران مىسازد.»[۱] . [۱] اصول کافى، ج ۳، ص ۳۶۸. . http://monji12.com/l/qx . #shia #عدالت_در_اسلام
«امنیت نعمتی بی بدیل»عدالت ورزی در عصر ظهور . قطره قطره آب نعمت بزرگی است که مخصوصا ارزش آن برای تشنه لب بسیار مهم است اما در این میان چیزی وجود دارد که ارزشی فراتر از قطرات آب دارد اما افراد و حتی شخص تشنه غالبا از آن غافل هستند و آن چیز «ظرف» است. آری اگر ظرفی نباشد ـ که آب در آن محفوظ بماند ـ آب بر زمین ریخته می شود و خاکها آن را به درون خود می کشند و تشنه لب با تشنگی خود رها می شود. در اطراف ما نعمت های فراوانی وجود دارند: دست و پا و چشم، والدین، معلم، ثروت، زیبائی، آسمان، زمین و … . این امور به منزله همان قطرات آب هستند که ارزشی فراوان دارند اما در این میان امر دیگری وجود دارد که مانند ظرف است و آن امر «امنیت» است تنها در ظرف امنیت است که می توان از قطره قطره این نعمات استفاده وافر برد اما اگر ظرف امنیت بشکند و متلاشی شود بسیاری از این نعمات قابل استفاده نخواهند بود. . پیامبر اکرم (ص) فرموند: «دو نعمت وجود دارند که ناشناخته اند؛ امنیت و سلامتی»[۱] آری اهمیت این دو هنگامی که از کف بروند روشن می شود و این هنگامه هنگامه دیری است. به هر روی در زمانه ظهور این نعمت در بیشترین حد خود به ظهور و بروز می رسد و امنیتی که تابحال در جهان سابقه نداشته است بر عالم سایه افکن می شود. در بخش های بعدی برخی از روایات ناظر به این مطلب بیان می شوند. . [۱] روضه الواعظین، ج ۲، ص ۴۷۲. . http://monji12.com/l/qy . #shia #عدالت_در_اسلام
#شعر_مهدوی 😔یابقیةالله ما ساڪن عصر جمعه هاييم تو منتظري ڪه ما بياييم غربت چه حڪايت غريبيست آقا تو ڪجا و ما ڪجاييم . . . #الٰلهُمَ_عَجِّل_لِوَلِیّکَ_الفَرَج #شبتـــون_مهـــدوے @monji12
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیومدی یه هفته خسته تر شدم شکسته بودم و شکسته تر شدم😔 🎤 با صدای پویابیاتی @monji12
#قطعه_سخن من هر قدمم نذر ظهـــورِمهـــدیست... با خالد ڪربلا مـرا این عهـــدیست... عجل لولیڪ الفـــرج مۍگوییـــــم... شیرینــۍ این دعا به از هــر شهـــدیست... اللهم عجل لولیک الفرج #شـــبتون_مهــدوے @monji12
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤حاج میثم مطیعی التماس دعای فرج @monji12