May 11
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
#علماعداد #اثبات۱۴معصوم
لطفابرایدرکبیشترجلساتگذشتهرامرورکنید🌹
امیرمومنانعلی(ع) در خطبه البیان میفرماید:
أَنَاآدَمُالاوَّل أَنَانُوحُالاَوَّل
آدم اول منم نوح اول منم
حال اگر در قرآن جستجو کنیم خواهیم دید ک در آیه 33 آل عمران برای اولین بار
کلمات آدم و نوح در کنار هم آمده است
آدم ب همان شکل ولی نوح ب صورت نوحا ،
اگر از این دو کلمه【 آدمنوحا】در کنار هم #ابجد بگیریم خواهیم دید ک ابجد کبیر و وسیط دقیقا با ابجد #علی یکی میباشد
آدمنوحا علی
۱۱۰ کبیر ۱۱۰
۲۹ صغیر ۱۱
۲۶ وسیط ۲۶
اما نکته ای ک قصد راهنمایی کردن مارا را دارد،ابجد صغیر میباشد
در ظاهر باهم فرق دارند ولی در باطن یکی هستند
۲=۱+۱<<<< ۱۱ ابجدصغیرعلی ۱۱=۹+۲<<< ۲۹ ابجدصغیرآدمنوحا
۱۱>>>> ۱+۱=۲
در واقع جمع ابجد هر دوطرف برابر میشود با
۲ ۸ ۲
۲+۸+۲=۱۲ >> ۱+۲=۳
در آخر میبینیم ک عدد 3 بدست می آید
آدمونوحا در سوره 3 و آیه 33 میباشد
خداوند فقط از عدد 3 استفاده کرده است
تدوینوتنظیم:محسن
کانال♡منجی♡رابهدوستانتانمعرفیکنید
@monji265
هدایت شده از ♡منجی♡
دوستان گرامی:
بحث تفسیر قرآن با کمک اعداد و ارقامی ک خداوند در آیات ب کار بردهاند
بسیار لذت بخش و جذاب میباشد
و در عین حال برای استخراج این مطالب از قرآن ،زحمت زیادی هم دارد (هدیهبپیشگاهامامزمان(عج))
🔺پس شما میتوانید با نشر این مطالب ب همراه لینک کانال ب دوستان و آشنایان
باعث فراگیر شدن علوم قرآنی و اثبات ۱۴ معصوم در قرآن در برابر معاندین و بدخواهان باشید
در صورت تمایل ب ادامه چنین مبحثی و یا ارائه نظر ؛
@ejaz14
شبانه روز در دسترس شما میباشد
با تشکر کانال رسمی ♡منجی♡
@monji265
بسم الله الرحمن الرحیم
🌺اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ
🌺مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ
🌺وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ﴿٢٥٥﴾
🌺لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّـهِ
🌺فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿٢٥٦﴾
🌺 اللَّـهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ
🌺 وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾
🌺الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
🌺اللهم عجل لولیک الفرج 🤲🌺
#یمن_درعصر _ظهور
#بخش_دوم
یمانی، دومین نشانه حتمی ظهور و قیام امام مهدی(عج)
🔹احادیث و منابع حدیثی شیعه، قیام یمانی را، از نشانه ها و علائم حتمی ظهور برشمردهاند، روایات یمانی در منابع حدیثی شیعه، حدود 15 حدیث، می باشد که در میان آنها، چند حدیث از نظر سند، نیز معتبر می باشد. بنابراین، روایات یمانی، مستفیض، بلکه متواتر معنوی است.
🔹در روایتی از امام صادق علیهالسلام نقل شده است: النِّدَاءُ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ السُّفْيَانِيُّ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ الْيَمَانِيُّ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ كَفٌّ يَطْلُعُ مِنَ السَّمَاءِ مِنَ الْمَحْتُوم ... . (نعمانی-، الغیبۀ، ص 252)
ندای آسمانی، حتمی است، خروج سفیانی، حتمی است، خروج یمانی، حتمی است، شهادت نفس زکیه، حتمی است، و آشکار شدن دستی در آسمان، حتمی است ... .
🔹یمانى، به عنوان دومین نشانه حتمی ظهور و قیام امام مهدی، در ماه رجب، سال ظهور امام مهدی علیهالسلام، همزمان با شورش سفیانى از منطقه شام و سوریه، قیام خود را از یمن (بنا بر نظر مشهور)، آغاز مىكند، با این تفاوت كه شورش سفیانى در برابر قیام حق مهدوى است، اما یمانى از پیروان حضرت علی علیهالسلام و حامیان امام مهدى علیهالسلام است. وى مردم را بسوی حق، صراط مستقیم و امام مهدی علیهالسلام فرا می خواند. بر اساس حدیثى معتبر از امام صادق علیهالسلام، قیام یمانى در كنار شورش سفیانى، صیحه آسمانى، قتل نفْس زكیه، و فرو رفتن [خسف لشكر سفیانى] در سرزمین بیدا، از نشانههاى حتمى ظهور است.
🔹از امام صادق علیهالسلام در حدیث معتبری نقل کرده است:
قَبْلَ قِیامِ الْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ مَحْتُومَاتٍ الْیمَانِی وَ السُّفْیانِی وَ الصَّیحَةُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِیةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَیدَاء. (شیخ صدوق، کمال الدین، ج 2، ص 650)
پیش از قیام قائم پنج نشانه حتمی است: یمانی، سفیانی، صیحه آسمانی، شهادت نفس زکیه و خسف بیداء.
علاوه بر روایت فوق، در روایات دیگری نیز قیام یمانی به همراه سفیانی و خراسانی، از نشانههای حتمی ظهور امام مهدی برشمرده شده است. امام صادق در روایت دیگری فرمودهاند: خروجُ الثلاثةِ الخراسانیِّ والسفیانیِّ والیمانیِّ فی سَنَةٍ واحدةٍ فی شهرٍ واحدٍ فی یومٍ واحدٍ. (شیخ طوسی، الغیبة، ص446)
خروج خراسانی، سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز است.
🔹ظهور مدعیان یمانیت در تاریخ و مقبول افتادن دعوای آنان در نزد بسیاری از مسلمانان، اصالت یمانی، را مینمایاند. در عصر معاصر نیز، شخصی به نام احمد اسماعیل گاطع، با جعل عنوان، لقب و ادعای فرزندی امام زمان، همزمان خویش را یمانی، معرفی کرده است. پیروان و انصار او، محل خروج اور را کشور عراق، معرفی می کنند در حالیکه یمانی، از یمن و صنعاء، می باشد.
🔹در روایات معتبر، به نام و نسب یمانی، تصریح نشده است، و در اینکه، یمانی از سادات بنی هاشمی است، تردید وجود دارد. از یمانی، با لقب ها و واژههایی چون «یمانی»، «قحطانی»، «الخلیفة الیمانی»، «المنصور الکندی» و «المنصور الیمانی»، در احادیث، یاد شده است. احادیث، یمانی را پیرو حضرت علی علیهالسلام معرفی کرده و در برخی احادیث، یمانی را از نسل زید بن علی، دانسته اند. در هر صورت، یمانی پیرو مذهب اهل بیت و تابع آیین حق و مسلمان شیعه می باشد.
🔹امام صادق علیهالسلام، فرمودند: ... الیمانیُّ یَتوالی علیاً و هذا یَبرَأُ منه. (شیخ طوسی، الامالی، ص 661)
... یمانی از محبّان و پیروان حضرت علی است ولی این شخص (شخصی به نام طالب الحق) از امام علی برائت می جوید.
یمانی، انسان مؤمن و وارستهای به شمار میرود و از او با عنوان هدایت یافته ترین پرچم، یاد شده است، به انگیزه اصلاح، پیش از ظهور امام مهدی قیام میکند.
🔹امام باقر در این باره فرموده اند: ... و لیس فی الرایاتِ رایةٌ أهدی من رایةِ الیمانیِّ هی رایةٌ هُدًی ِلأنّه یدعو الی صاحبِکم. (نعمانی، الغیبة، ص 361)
... در میان پرچمها پرچمی هدایت یافته تر از پرچم یمانی نیست او پرچم هدایت است، زیرا به سوی صاحب شما (امام مهدی) دعوت میکند.
🔹البته توصیف پرچم یمانی، به عنوان پرچم هدایت تر (اهدی الرایات)، به این معنا نیست که یمانی، معصوم است و دارای مقام عصمت می باشد. و نیز الزاما به معنای این نیست که وی هدایت یافته ترین شخص (اهدی الناس)، نیز باشد. هر چند وی عبد صالح خدا و از معتمدین حضرت مهدی می باشد. زیرا علاوه بر یمانی، طبق روایات، پرچم خراسانی نیز به پرچم هدایت توصیف شده است و به علت حضور یاران حضرت قائم، در لشکر خراسانی از ایران، و نیز همراهی، همکاری و یاری رساندن خراسانی به یمانی در جنگ با سفیانی، پرچم خراسانی نیز، پرچم هدایت است.
#ادامه_دارد
@monji265
✍ همپیمانی #یمانی و #خراسانی 🚀
🔴 امیرالمومنین علی علیهالسلام درباره خصوصیات مشترک یمانی و خراسانی در #جنگ_دمشق در منطقه #شامات و آزادسازی #سوریه از سیطره سفیانی، چنين آمده:
📚 و يعمل عمل الجبابرة الاولى (السفياني) فيغضب الله من السماء على عمله، فيبعث عليه فتى من المشرق يدعو الى اهل بيت النبي صلّى اللّه عليه و سلّم هم اصحاب الرايات السود المستضعفون، فيعزهم الله و ينزل عليهم النصر، فلا يقاتلهم احد الا هزموه و يسير الجيش القحطاني. و فتى اليمن في نحر حماز الجزيرة، حتى ينزلوا دمشق فيفتحوها اسرع من التماع البحر
🔺 و #سفیانی به روش ستمكاران نخستين! (صدر اسلام) عمل میكند و خداوند از آسمان بر عملش خشم میگیرد، آنگاه جوانمردی از مشرق (خراسانی از ایران) كه به اهل بیت پیامبر (مذهب شیعه) فرامیخواند، عليه سفیانی، برمیانگیزاند. مشرقیان، اصحاب #پرچمهای_سیاه هستند. خداوند به ایشان، عزت اعطا و پيروزی را برایشان نازل میفرماید، پس احدی با ایشان (ایرانیان) به نبرد نمیپردازد، مگر اینكه او را شكست میدهند و آنگاه سپاه قحطانی (یمانی) به حركت درمیآید... و جوانمرد یمنی، در پی نابود كردن حمّاز جزيره (سفیانی) است تا آنكه در #دمشق فرود میآیند و آنرا [در مدّت زمانی] سریعتر از دریا فتح میكنند. (كنزالعمال متقی هندی جلد ۱۴ حدیث ۳۹۶۸۰)
@monji265
️یک بیعت تاریخی پیش رو داریم؛احتمالا تهاجم خارجی و تنش داخلی
اگر امروز رجز «خیبر، خیبر» میخوانیم بدانید که خیبر زمانی رخ داد که پیامبر(ص) در شرایط خوبی نبودند. دشمن مسلح شده بود تا کار اسلام را یک سره کند.
در سوره فتح آیه ۱۸ که معروف به آیه «بیعت رضوان» است آمده که: (خدا از آن مؤمنان كه در زير درخت با تو بيعت كردند خشنود گشت و مىدانست كه در دلشان چه مىگذرد، پس بر آنها آرامش داد و به پيروزى نزديك آگاهشان كرد.)
حتی میدان نبرد هم وضعیت به نفع مسلمانها نبود. امیرالمومنین(ع) با دست خدایی خود پهلوان یهودی را کشتند و درب خیبر را برکندند. مجموع آیات و روایات مربوط به پیروزی ابتدایی مسلمانان بر یهود و پیروزی ثانویهای-که به امید خدا به زودی رقم میخورد-بر ما ثابت میکند که باید به ولی اقتدا کرد.
نایب حضرت(عج) در سخنان اخیر از فشار خارجی و تنش داخلی سخن گفتند و وقایعی که مقدم بر فتح قدس است. باید ولی خدا را تنها نگذاشت و به عبارت دیگر زمانی که ناامیدی به اوج رسیده است، با او «بیعت کرد» تا سکینه و آرامش و «فتح» نازل شود./ حاج آقای برقعی
@monji265