eitaa logo
اطلاع رسانی
57 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
92 فایل
ادمین: @ainabaghiyatallah
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
مرغ دل پر می‌کشد گاهی مسافر می‌شود در حریمی که کبوتر نیز شاعر می‌شود از وفور نورها حیرت مکن غیر از بقیع چار آیینه کجا با هم مجاور می‌شود روزگاری خواهد آمد همچو یاقوت کبود بین مردم تربت این بقعه نادر می‌شود غربت این روزهایش را نبین، مثل نجف در جوارش حوزه‌ی علمیه دائر می‌شود گوش شیطان کر به زودی در مزار فاطمه مدح مولایم علی ذکر منابر می‌شود تازه از باب قبولی زیارت زائرش تا که سیلی می‌خورد آسوده خاطر می‌شود یک سلام از دور، سهم ما کبوتر زاده ها چشم دشمن کور، دل اینگونه زائر می‌شود میلاد حسنی #دلنوشته_های_یک_طلبه
🌹 مادرش گفت: نرو، بمان! دلم میخواهد پسرم عصای دستم باشد. گفت:هر چه تو بگویی فقط یک سوال! میخواهی پسرت عصای این دنیایت باشد یا آن دنیا؟ مادرش چیزی نگفت و با اشک بدرقه اش کرد. شهید نوجوان «رضا اسماعیلی» به‌عنوان اولین ذبیح تیپ فاطمیون در حالیکه یاعلی یاعلی میگفت به‌دست نیروهای تکفیری وهابی سر از بدنش جدا شد.
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰قبور ائمه بقیع چگونه تخریب شد؟ ✍️پاسخ: ✅هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری قبرستان بقیع به عنوان مهم‌ترین قبرستان اسلام به دست وهابیون تخریب شد.در کمتر کشوری به اندازه سرزمین حجاز، آثار مربوط به قرون نخستین اسلام وجود داشته است؛ چرا که زادگاه اصلی اسلام آن‌جاست و آثار گرانبهایی از پیشوایان اسلام در جای جای این سرزمین دیده می‌شود. ولی متأسفانه، متعصّبان خشک مغز وهّابی، بیشتر این آثار ارزشمند را به بهانه واهی آثار شرک، از میان برده‌اند و کمتر چیزی از این آثار پرارزش باقی مانده است. نمونه بارز آن، قبرستان بقیع است. این قبرستان، مهم‌ترین قبرستان در اسلام است که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده و کتاب بزرگ و گویایی از تاریخ مسلمانان به شمار می‌آید. وضعیت بقیع قبل از تخریب تا پیش از تخریب و ویرانی قبور مطهر بقیع توسط وهابیت متعصب که براساس معتقدات خود، به تخریب بسیاری از آثار تاریخی پرداختند، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت. ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به طور هشت ضلعی ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفیدکاری شده بود مدفون بودند. پس از تسلط وهابیون بر مدینه آن‌ها ضمن تخریب قبور، آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند. در جریان این واقعه بارگاه امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) ویران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومین (ع)، دیگر قبور را هم تخریب کردند که عبارتند از: قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنت‌اسد (ع) مادر امیرالمومنین (ع)، قبر مطهر حضرت ام‌البنین (ع)، قبرعباس عموی پیامبر، ابراهیم پسر پیامبر (ع)، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پیامبر (ع)، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر (ع) و قبور شهدای زمان پیامبر (ع). نخستین تخریب قبور ائمه بقیع نخستین تخریب قبور مطهر ائمه‌ بقیع به دست وهابیون سعودی در سال ۱۲۲۰ هجری یعنی زمان سقوط دولت اول سعودی‌ها توسط حکومت عثمانی روی‌ داد، پس از این واقعه‌ تاریخی - اسلامی با سرمایه‌گذاری مسلمانان شیعه و به‌ کار بردن امکانات ویژه‌ای، مراقد تخریب‌ شده به زیباترین شکل بازسازی‌ شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقیع به یکی از زیباترین مراقد زیارتی و در واقع مکان زیارتی - سیاحتی مسلمانان تبدیل‌ شد. دومین تخریب بقیع دومین و در واقع دردناک‌ترین حادثه تاریخی - اسلامی معاصر به هشتم شوال سال ۱۳۴۴ و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط ‌می‌شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌بیت ‌پیامبر(ص) را مورد دومین هجوم وحشیانه‌ خود قراردادند و بقیع را به مقبره‌ای ویران‌ شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبدیل‌ کردند. تخریب قبور در مکه، مدینه، جده و کربلا وهابیون در سال ۱۳۴۳ هجری قمری در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، ابی‌طالب (ع)، خدیجه (ع) و زادگاه پیامبر (ع) و فاطمه زهرا (ع) و خیزران عبادتگاه سری پیامبر (ع) را با خاک یکسان کردند و در جده نیز قبر حوا و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه نیز گنبد منور نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را تخریب نکردند آن‌ها همچنین در شوال ۱۳۴۳ با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهر را به یغما بردند و قبر حضرت حمزه (ع) و شهدای احد را با خاک یکسان و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر (ع) و دیگر قبور را هم خراب کردند. وهابیون متعصب در همان سال به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهرحضرت امام حسین(ع) را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به ۷۰۰۰ نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند. 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
📢📢📢📢 🔰اولین دوره تخصصی تربیت مربی ولایت فقیه ⏰ تاریخ شروع دوره 1398/خرداد/29 ⏰به مدت 8 هفته هفته ای یکبار روزهای چهارشنبه ⏰ساعت 15_18:30 🔷 هزینه دوره: 150هزار تومان 🔰شماره حساب بانک تجارت: 5203597218 🔰شماره کارت بانک تجارت : 5859831057112343 به نام فاطمه سادات باقری لطفا تصویر فیش واریز وجه را به شماره 09183470096 ارسال فرمائید. 🔷 آقایان و بانوان واجد شرایطِ ثبت نام(مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر رشته های دانشگاهی سطح سه حوزه و بالاتر)می توانند تا 🔹25 خرداد 🔹 رزومه خود را_فایل word شامل مشخصات فردی، تحصیلی، شغلی و سوابق فعالیت های خود را به شماره 09183470096 ارسال نمایند. 🔖در انتهای دوره ، پس از تحویل پروژه پژوهشی، گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد. اندیشکده اعتلای استان مرکزی
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰اینکه در قرآن آمده: خدا هرکسی را بخواهد هدایت می کند، به چه معناست؟ 👈پس مردم بايد بگويند: خوب خدا اگر مي خواست مرا هدايت مي کرد! پس من چرا تلاش کنم؟ ✍️پاسخ: ✅در مساله گمراهی، با سه موضوع مواجه هستیم. انسان، شیطان و خدا. این سه دستگی عوامل در مسائل دیگری نیز در قرآن وجود دارد. مثلا در مساله اینکه چه کسی جان انسان ها را می گیرد، یک جا سخن از ملک الموت، عزرائیل است (آیه ۱۱ سوره سجده) یک جا سخنان از فرشتگان زیر دست عزرائیل است (آیه ۶۱ سوره انعام) و یک جا سخن از خود خداست. (آیه ۷۰ سوره نحل) پس این بیان سه گانه، خود حاوی نکته مهمی است که باید در آن تدبر کرد و آن را به نحو صحیح دریافت. الف) یک نکته مهم در این بیانات سه گانه، توجه دادن به توحید است. کما اینکه ما به توحید افعالی معتقدیم و باید توجه داشته باشیم که در نظام هستی بدون خواست خدای متعال هیچ فعلی انجام نمی شود. عدم توجه به این نکته ممکن است انحراف هایی به وجود آورد. مثلا در محل بحث ما عدم توجه به این نکته ممکن است عده ای را دچار توهم نماید که موجوداتی در هستی، از سیطره قدرت خدای متعال خارج شده است. در حالی که شیطان و گناهکاران مقهور سلطنت خدای متعال هستند. وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لا يُعْجِزُونَ (۵۹ انفال) آنها كه راه كفر پيش گرفتند، گمان نكنند (با اين اعمال،) پيش برده اند (و از قلمرو كيفر ما، بيرون رفته اند)! آنها هرگز ما را ناتوان نخواهند كرد! ب) نکته دیگر تفاوت جایگاه هر کدام از عوامل است که زاویه نگاه خاصی، عامل بودن آن را معنا می کند. یعنی عامل بودن انسان، به این است که خود مسیر گمراهی را انتخاب می کند. و عامل بودن شیطان به صرف دعوت به گناه است. وَ ما كانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لي فَلا تَلُومُوني وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ ابراهیم/۲۲) (شیطان می گوید) من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اينكه دعوتتان كردم و شما دعوت مرا پذيرفتيد! بنا بر اين، مرا سرزنش نكنيد خود را سرزنش كنيد. (البته شیطان می تواند بعد از ایجاد کردن سلطنت از سوی گناهکار، بر او مسلط شود.) و عامل بودن خدای متعال به این است که انسان را به گونه ای خلق کرده است که می تواند بیراهه برود. و حتی در مقابل خدا، ستیزه جویی کند: أَ وَ لَمْ يَرَ الْإِنْسانُ أَنَّا خَلَقْناهُ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذا هُوَ خَصيمٌ مُبينٌ (۷۷ یس) آيا انسان نمى داند كه ما او را از نطفه اى بى ارزش آفريديم؟! و او (چنان صاحب قدرت و شعور و نطق شد كه) به مخاصمه آشكار (با ما) برخاست. و به همین دلیل گمراه کردن و اضلال خدای متعال تنها در حق کسانی معنا دارد، که خودشان گمراهی را انتخاب کرده اند. که توجه به کلماتی نظیر فاسق، ظالم و... نشان می دهد خود شخص، خود را به گمراهی کشانده است: وَ ما يُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقينَ (۲۶بقره) ولى تنها فاسقان را با آن گمراه مى سازد. وَ يُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمينَ (۲۷ ابراهیم) و ستمگران را گمراه مى سازد. 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
حضرت : 🌼 امام باقر علیه السلام علیه السلام به شخصی فرمودند «اگر اراده کردی که بفهمی بهشتی و یا جهنمی هستی، به قلبت مراجعه کن، اگر دیدی اهل طاعت را دوست داری، اهل بهشت و اگر اهل گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی و انسان در قیامت با کسی که او را دوست دارد، محشور می‌شود»، در دوره آخرالزمان قلب مؤمن آب می‌شود؛ زیرا گناه را می‌بیند و استطاعات تغییر وضع را ندارد." --------------------------- @resane_ahkam
آزادی های یواشکی ‼️ 👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا مردم مجبورند یواشکی آزادی داشته باشند و برای کشف حجاب راحت نیستند؟ ✍️پاسخ: ✅اولا اگر به عمل خلاف قانون آزادی می گویند، در هیچ نقطه ای از جهان چنین آزادی ای مقبول نیست و هیچ عاقلی نیز عمل بر خلاف قانون را یک مزیت نمی شمارد. افرادی که بر خلاف قانون عمل می کنند، مجرم خوانده می شود و هیچ جا به یواشکی برداشتن اموال دیگران آزادی نمی گویند. بلکه آن را جرم می شمارند. در حال حاضر مطابق قوانینی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب کرده اند، رعایت حجاب در کشور الزامی است و تا زمانی که قانون توسط نمایندگان تغییر داده نشده، باید به آن احترام گذاشت چرا که قانونمداری عامل مهمی برای داشتن جامعه ای متعالی است. 🔻ثانیا اجبار بر حجاب را در دو محیط باید ارزیابی نمود. اگر صرفا به گشت و گذار در فضای مجاری و رسانه ای بپردازیم، احساس خفقان شدید و تنفر برانگیزی به ما دست می دهد. اما اگر در کوچه و خیابان گام برداریم، افرادی را مشاهده می کنیم که بدون دغدغه ای پوشش غیر قانونی و غیر اسلامی دارند. طبیعتا رسانه ها مطالب خود را از واقعیت هایی می گیرند و واقعا امری چون گشت ارشاد وجود دارد، اما اگر این اجبار و الزام در حدی که رسانه ها پمپاژ می کنند، وجود دارد، پس این افراد بدحجاب در کوچه و خیابان چگونه راحت تردد می کنند؟ 🔺حقیقت آن است که مخالفان حجاب، این تاکتیک را برگزیده اند تا با دامن زدن به فضای جبر، بی حجابی را گسترش دهند. ⬅️و الا راننده ای که از قطعی بودن جریمه و مقابله با تخلف مطمئن است، تخلف می کند؟ حتی برخی کلیپ ها که نشان دهنده مقاومت افراد در مقابل گشت ارشاد است، در واقع نشان می دهد که باور اصلی آنان این است که حقیقتا جبری وجود ندارد و می توان با سر و صدا و شانتاژ، قانون شکنی کرد. 🔻ثالثا اصل این ادعا که کسی پوشش غیر عفیفانه را آزادی بنامد، توهین به آزادی و به ابتذال کشاندن آن است و کسانی که سطح دغدغه های آنان چنین نازل شده است، باید بیدار شوند. آیا آزادی از سلطه و استکبار، باید دغدغه آزادی جویان باشد یا آزادی از ضوابط پوشش؟ آیا آزادی از قید عادات و رسوم خرافی مهم تر است یا جلوه گری در خیابان ها و تبدیل کردن معابر عمومی به صحنه ترسیم انواع جاذبه های جنسی؟ این تصویرهای خیالی که بزرگترین آرزوی یک زن را وزیدن باد در لا به لای موهایش ترسیم کنند، عملیات روانی رذیلانه ای است که یک انسان و آرمان هایش را چنین سطحی می کنند. 🔺رابعا حقیقت آن است که اکثریت مردم ایران به عفت معتقد و ملتزمند. هر چند در محدوده پوشش با هم متفاوتند. برخی کمی سهل تر می گیرند و ایمانشان آن چنان قوی نیست که حجاب شرعی را کامل رعایت کنند، اما آنها نیز مخالف نوع پوشش مرسوم در برخی کشورهای دیگر هستند و کشور ما هنوز توانسته با عفت، خانواده را حفظ کند. بنابراین نباید فریب اقلیت محدودی را خورد که شهوات مبتذل نهایت درجه آرمان های آنهاست و با چشم بسته، می خواهند آینده و سعادت خویش را قربانی شهوات زودگذر کنند. این طایفه غرضشان از رها کردن عفت به صرف کنار گذاشتن یک روسری نیست و خواسته های اصلی آنان چیزی است که اکثریت ملت با آن مخالفند. 🌐مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
🌷 آيت الله ناصري : 🌸 گریه برای حضرت أباعبد الله الحسين(علیه السلام) ، سختی های زمان احتضار(هنگام قبض روح) را از بین می برد. ---------------------- @resane_ahkam
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آیا حجاب توصیه خدا برای مومنان است یا حکم لازم برای مسلمانان که همه را به آن مجبور کنیم؟ ✍️پاسخ: ✅این شبهه که بخشی از تلاش های گسترده شبهه پراکنی علیه حجاب است، احتمالا با توجه به ۵۹ سوره احزاب بیان شده است: یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است. در این باره باید به چند مساله توجه کرد: اولا این آیه تنها دلیل حکم شرعی حجاب نیست. به غیر از این آیه، آیات و روایات متعددی درباره حکم حجاب وجود دارد. از جمله آیه ۳۱ سوره نور که به تفصیل حکم حجاب را بیان نموده است. حکم حجاب در اسلام آن قدر روشن است که از ضروریات اسلام محسوب شده است؛ بدین معنا که نمی توان اسلام را قبول داشت و آن را انکار کرد. تنها در عصر حاضر و با رواج فرهنگ بی حیایی و برهنگی غربی، فشارها علیه آن زیاد شده و کسانی شروع به شبهه پراکنی علیه آن می کنند. ثانیا آنچه بر مومنان لازم است، بر همگان واجب است از همین رو در کتاب های اعتقادی این بحث مطرح شده است که کفار نسبت به فروعات نیز عقوبت می شوند. یعنی کافر بودن دلیل نمی شود که شخص به دلیل ترک نماز و روزه و ... مجازات نداشته باشد و کافر بودن راهی برای فرار از واجبات الهی باشد. اگر چه حتی نماز هم بخواند از او پذیرفته نمی شود چون همه انسان ها موظف اند که ایمان بیاورند و به دستورات خدای متعال عمل کنند. بنابراین هر آنچه که بر مومن واجب باشد، بر همه گان واجب است. ثالثا در این آیه الفاظ امر وجود دارد که الزامی بودن حکم را نشان می دهد و پس از دستور صریح، به این نکته اشاره می شود که حجاب برای زنان مومن خیر و نیکی دارد. و نکته جالب این جاست که اگر کسی به خدای متعال معتقد باشد، همین که خدای متعال امری را برای او خیر و نیک می داند، به آن ملتزم می شود. چه برسد به اینکه در این آیه و آیات دیگر صریحا به حجاب دستور داده شده است. اما درباره لازم شدن حجاب برای همه مردم؛ این دستور حکم قانون است و فلسفه آن نیز روشن است. اگر چه به دلیل لزوم امر به معروف می توان حجاب را در جامعه اسلامی بر همه مسلمانان لازم دانست، اما به دلیل دلایل روشن و عاقلانه لزوم صیانت از عفت و حیا در جامعه، می توان احکام الزامی پوشش برای غیر مسلمانان نیز وضع کرد. خصوصا که تمام ادیان دیگر نیز احکامی برای پوشش داشته اند و فطرت بشر نیز با بی حیایی مخالف است و از همین رو به جز دوره اخیر و فرهنگ منحط فعلی غرب، در تمام طول تاریخ زنان را پوشیده تر از مردان می بینیم. 🌐مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
هدایت شده از کانال حسین دارابی
😂😂 @hosein_darabi
📣📣📣📣 با سلام و احترام. عزیزانی که کلاس تدبر در زیارت جامعه کبیره(دارالقرآن آیت الله مکارم) تشریف می آورند،تغییری در روز و ساعت کلاس به مدت دو ماه صورت گرفته که به اطلاع می رسانم: 🔶تدبر در جامعه کبیره:بکشنبه ها ساعت 10-11/15 🔶تدبر در قرآن(جزء 28): سه شنبه ها ساعت 10-11/15
‍ *قابل توجه برادران و خواهران ایمانی:* از 26 خرداد تا 7 تیر هفته حزیران *30 خرداد مصادف با پنج شنبه بهترین روز سال برای حجامت است.* حتما در این روز حجامت کنید و مبادا حرفهای ناآگاهان که خون دادن را بهتر از حجامت میدانند در قلب شما اثر کند. بدانید که بنابر نقل مشهور ، حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در شب معراج که فرشتگان الهی را مشاهده فرمودند، آنها سفارش کردند که : { یا محمد، إحتجم وأمر اُمتک بالحجامة فإنّه شفاء من کل داء} ای محمد ، حجامت کن و امت خود را به حجامت امر کنید و فرمان دهید زیرا حجامت امان از هر دردی است. حجامت انواع مختلفی دارد که بین دو کتف ، حجامتی است که عموما انجام میشود. بهر حال از این امر کاملا بهداشتی و الهی غافل نشوید و دوستان و محبین را باخبر سازید. فواید حجامت 1- رفع سردردهای عصبی و میگرن 2- رفع جوش ها و لکه های صورت 3- تقویت بینایی چشم 4- کاهش فشار خون و رفع غلظت خون 5- رفع چربی، قند و اوره خون 6- کمک به ترک اعتیاد و ترک سیگار 7- رفع بیماری های پوستی و خارش بدن 8- جلو گیری از سکته مغزی و قلبی 9- جلو گیری از ریزش مو و شوره سر 10- جلوگیری از آرتروز و رماتیسم 11-جلوگیری از خواب رفتگی دست و پا 12-جلوگیری از کوتاهی قد اطفال و نوجوانان 13-جلوگیری از آسم و سرفه و تنگی نفس 14- جلوگیری از آلرژی و حساسیت 15-جلوگیری از سرماخوردگی مزمن و آنفولانزا 16- بهبود نازایی و بیماری های تناسلی 17- افزایش هوش و حافظه اطفال و بزرگسالان 18- افزایش قدرت ایمنی بدن 19- رفع عفونت ها و بیماری های زنانگی 20- بهبود ناراحتی های عادت ماهیانه بانوان 21- بهبود سینوزیت 22- افزایش اشتها و رفع لاغری 23-جلوگیری از اختلالات هورمونی 24- جلو گیری از سوء هاضمه و ورم معده 25- بهبود سیاتیک و واریس 26-جلو گیری از سم خون و عفونت های مزمن 27- رفع بیماری های اعصاب و روان 28- رفع افسردگی و کسالت بدن 29-جلو گیری از کیست تخمدان 30-رفع و بهبود آفت دهان و تبخال 31- رفع موهای زاید بدن 32-رفع اختلالات خواب 33-رفع لکنت زبان 34- جلوگیری ازسنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا 35- جلو گیری از هپاتیت 36- جلو گیری از دیسک کمر و کمر درد 37- جلو گیری از کهیر و اگزما 38- رفع بیماری های پروستات 39-رفع زردی نوزادان 40-جلو گیری از سرطان 41- جلو گیری از زونا و آبله مرغان و اوریون 42- جلو گیری از وِیار بارداری 43-جلو گیری از ضعف و ناتوانی جنسی 44- جلو گیری از اسپاسم و گرفتگی عضلات 45- جلو گیری از عفونت لوزه 46- رفع ضعف عضلات 47- رفع دلهره و ترس 48- رفع کم خونی 49- جلو گیری از پوکی استخوان و دندان 50- جلو گیری از چین و چروک پوست 🌼🌼🌼🌼🌼
📢📢📢📢 🌺دوره جدید ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 🌺 🔷مکان:دارالقرآن آیت الله مکارم شیرازی(خ شیخ فضل الله نوری،روبروی پارک شهر) 🔷زمان:یکشنبه ها و سه شنبه ها،ساعت : 8/30 🔷مدرس:خانم صباغی
🔹پیامبر (ص): ‌ 🍃 چه بد بنده اى است محتکر (احتکار کننده)! اگر خداوند متعال قيمت ها را كاهش دهد، او اندوهگين مى شود و اگر گران كند شاد مى گردد. ‌ 📚كنز العمّال: 9715 ‌ 🔹 @pasokhgoo1 👈
✍امام صادق(علیه السلام) : 🌹بهشتیان چهار نشانه دارند: 💠روى گشاده و بشاش 💠زبان نرم، 💠دل مهربان 💠و دستِ دهنده 📚مجموعه ورام؛ ج۲، ص۹۱ ------------------------ @resane_ahkam
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰اينکه امام علم داره مثلا اگر برود به سجده گاه کشته میشه ولی میره!! این خودکشی نیست؟ ✍️پاسخ: ✅لف. همه انسان هايي که روزي پا به عرصه حيات مي گذارند، روزي از اين دنيا رخت بر مي بندند. هر متولد شده اي بالاخره روزي از اين دنيا مي رود. قرآن مجيد مي فرمايد: "هر نفسي مرگ را مي چشد". [3] پس هر انسان زنده اي روزي از دنيا مي رود، اما جز عده خاص از اولياي خداوند، کسي از زمان مرگ خود مطلع نيست و وقت وفات آنان پوشيده شده است، تا انسان ها با اين تفکر که هر لحظه امکان وفات يافتن وجود دارد، به سوي گناهان نروند و يا توبه را به تأخير نياندازند. از طرفي برترين مرگ ها نزد خداوند شهادت است. خداوند کشته شدگان در راهش را مرده خطاب نمي کند، بلکه آنان را صاحب زندگاني مي داند که پيش او روزي دريافت مي کنند. [4] ائمه معصومين (ع) هم که داراي علم غيب هستند، همگي به اين نوع مرگ؛ يعني شهادت از دنيا رفته اند. به هر حال بايد توجه داشت که علم شخص مانع از مرگ و يا شهادت او نمي شود و نمي تواند جلوي مرگ را براي هميشه بگيرد. ب. قضا و قدر خداوند اگر حتمي شده باشد، به هيچ عنوان تغيير نمي کند. حال قضاي الاهي در مورد عمر انسان ها باشد يا عمر امت ها. خداوند مي فرمايد: "ر گاه که اجلشان برسد نه لحظه اي عقب مي افتد و نه لحظه اي زودتر تحقق مي يابد". [5] ج. ائمه معصومين (ع) هم علم غيب به امور داشته اند به طوري که تا وقتي که مي دانستند قضا و حکمت خداوند به اين تعلق نگرفته است که به شهادت برسند، از هر وسيله اي براي نجات خود از مرگ استفاده مي کردند. در روايات نقل شده که امام هادي (ع) براي شفاي بيماري خود شخصي را براي دعا به کربلا فرستاد، يا امام کاظم (ع) خرماي زهر آلودي که هارون الرشيد به حضرت داد را ميل نفرمود و گفت: هنوز وقتش فرا نرسيده است و يا امام باقر (ع) مي فرمايد: "ما براي دفع شر سلطان فلان دعا را مي خوانيم". [6] همه اينها حاکي از آن است که اين ذوات مقدسه براي حفظ جان شريفشان از هيچ کوششي فرو گذار نکرده اند. د. چنين شهادتي که انسان از قبل مطلع باشد و براي رضاي خداوند و تسليم امر او و به خاطر رعايت مصالح مهم تر خود با پاي خويش به قتلگاه برود چيزي جز ارتقاي رتبه و درجه براي انسان نيست. انسان اگر به اين مقام از رضايت برسد مطمئناً درجات بالايي از انسانيت را کسب کرده است. امام باقر (ع) مي فرمايد: "اين مصيبت ها که براي ائمه گذشته پيش آمد قضاي حتمي خداوند و با انتخاب امامان بود و همگي به آن علم داشتند ... و همه اينها به خاطر درجات و کراماتي است که خداوند اراده کرده به آنها عطا کند. [7] جلوگيري کردن از بهترين مرگ که مطابق خواست حتمي خداوند است، معنايي غير از عدم رضايت به خواست خداوند ندارد، که چنين امري از آنها نه تنها بعيد و غير عقلاني است، بلکه مرگ اين چنيني؛ يعني شهادت در راه خدا بزرگ ترين آرزوي آنها بوده و هر لحظه براي رسيدن به چنين آرزويي دعا و لحظه شماري مي کردند؛ مثلاً امام حسين (ع) با اين که از شهادت خود و يارانش اطلاع داشت، ولي در عين حال از آن استقبال کرد؛ چرا که شهادت آن حضرت آثار و برکات مثبت و تأثير گذاري بر جهان اسلام داشته و موجب احياي دين شده است. اگر از اين مرگ فرار مي کرد، در کجا به شهادت مي رسيد که آثار و برکات اين چنيني داشته باشد؟! حال با توجه به مقدمات ذکر شده، نتيجه مي گيريم: در مواردي که ائمه اطهار (ع) به قضاي حتمي خداوند علم داشتند، به خاطر مقام تسليم و رضايي که داشتند، به اين امر راضي بودند و در غير اين موارد از جان شريفشان بسيار محافظت مي کردند. 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
✔️ عامل باش! سوزن برای همه لباس می دوزد جز برای خود، یعنی همه را می پوشاند جز خودش که برهنه است. مثل سوزن نباشیم، یعنی فقط برای دیگران جامه ی و نسازیم. بلکه برای خود هم بخواهیم تا بعد حسرت نخوریم و مواخذه نشویم چرا که خداوند در قرآن کریم فرموده است: لَم تَقولونَ مالا تَفعَلون؛ چرا آن که را که خود به کار نمی بندید، به زبان می آورید؟ سوره صف آیه ۲ .
هدایت شده از اطلاع رسانی
📢📢📢📢 🌺دوره جدید ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 🌺 🔷مکان:دارالقرآن آیت الله مکارم شیرازی(خ شیخ فضل الله نوری،روبروی پارک شهر) 🔷زمان:یکشنبه ها و سه شنبه ها،ساعت : 8/30 🔷مدرس:خانم صباغی
👈شبی در عالم رویا خواب مرحوم آیت الله العظمی سید احمد خوانساری را دیدند دیدند که ایشان در حال مطالعه هستند به ایشان گفتند آقا شما در عالم برزخ مطالعه می کنید ؟! ایشان فرموده بودند فضائلی از مولا امیر المومنین علی بن ابیطالب را که به دلیل قدر عقول مردم در دنیا برای ما نگفته بودند اینجا داریم آن فضایل را مطالعه می کنیم که برترین لذت ها خواندن فضایلی از علی بن ابیطالب است که از آنها بی خبر بودیم. 🔻ڪانال «سوختہ حَق» شرح حال عارفان ، یادنامه اولیاءالله و بیانات آنان https://t.me/joinchat/AAAAAEJ7mUvZnL6Hq-Df5w
هدایت شده از کانال حسین دارابی
. وقتی درباره حرف میزنیم باید ببینیم مخاطبمون کیه؟ 1_ وقتی خطاب به خود سلبریتیا حرف میزنیم بهش میگیم سلبریتی عزیز: تو بدلیل معروف شدنت، تمام رفتارات و حرفات رو باید مراقبت کنی. تو الگویی. یه سری از مردم تو هستن. هرکاری بکنی رو رفتار اونا و بچه‌هاشون تاثیر میگذاره. خیلی باید مراقب باشی. هم تو برنامه تلوزیونیت، هم تو زندگی شخصیت نمیتونی تو برنامه‌ات هرکاری دوست داشتی بکنی، هرچیزی دوست داشتی بگی. نمیتونی هر سفری دلت خواست بری. هرتوئیتی خواستی بزنی و تو همه‌چی نظر بدی. نمیتونی تو چادری بشی و عواطف مردمو برانگیزی، بلافاصله بعدش عکس‌های بی‌حجابیتو پخش کنی نمیتونی تو برنامه دم از عشق به ایران بزنی و احساسات مردمو به جوش بیاری و از حرف بزنی، بعد بلند شی بری خارج بزائی 2_ وقتی درقضیه سلبریتی‌ها مردم رو خطاب قرار میدیم. باید بگیم مردم عزیز: اولا، سلبریتیا یه انسان هستم مثل ما. ممکنه خطا بکنن، ممکنه تغییر کنن. که احتمالش خیلی زیاده، چون سه تاچیز آدمو به شدت تغییر میده. ثروت، شهرت و قدرت. و ممکنه با اون نقشی که تو تلوزیون بازی میکنن خیلی متفاوت باشن باید بتونیم نقش رو از خود شخص تفکیک کنیم. نباید انتظار داشته باشی بازیگر نقش ، تو زندگی عادیشم مثل پیامبران الهی رفتار کنه. مثلا جواب منفی به زلیخا بده، شاید جواب مثبت داد😆 نبایدوقتی اون خانم نقش لیلا، عکس‌های بدون حجابش رو تو اینستاگرامش پخش کرد، اعتقادت متزلزل بشه. ظاهرا بعضیا با این سریال شدن. اشکالی هم نداره، تاثیر فیلم بوده. البته بعدش گذاشتن کنار. ولی باید تفکیک قائل شد که تو با اون نقش تاثیر پذیرفتی نه با شخصیت واقعی اون خانوم وقتی میبینی، به شمر لعنت بفرس ولی توخیابون به اون بدبختی که نقش شمرو بازی کرده فحش نده. پارسال تو دم خونمون ملت ریخته بودن بازیگر نقش شمرو دِبزن. آقا این اون نیست. نزن😂 مطلب قبل ما درباره رامبد خطاب به مردم بود همچنین مردم عزیز، خودمون سلبریتیارو بزرگ نکنیم، اوناهم مث ما هستن، فقط مشهور شدن. تو هم اگه مشهور شی میشی یه سلبریتی، خودکشی نباید بکنیم براشون بعضیا میگن سلبریتیا مارو گول میزنن اگه خطاب به اونا بخوایم بگیم، میگیم چرا مردمو فریب میدید؟ اگه خطاب به مردم بخوایم بگیم میگیم نباید گول بخورید. اتفاقا اون دنیا گنهکارا میگن این شیطون گولمون زد، ما تقصیر نداریم. بعد شیطون میگه من فقط دعوت کردم، خودشون با کله اومدن پس وقتی سلبریتیا میگن به فلانی رای بده، بدون تحقیق رای نده. گول نخور @hosein_darabi
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
ارسالی مخاطبین: #محمد_مرسی سالها در زندان دیکتاتورهای مصر اسارت کشید و فرصت یادگیری سیاست ورزی را نیافت. نتیجه اینکه انقلاب ملتی را با کوته فکری و تصمیمات غلط به فنا داد! "مرسی" آنگاه مُرد که به جای تهران با شیطان معامله کرد؛ آمریکا را دوست مصر خواند و نفهمید ریاض همان تل آویو است!!
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یکی از رفقای بسیار محترمم اینو فرستاده و نوشته: مذهبی در هند به خداوندی ترامپ تاسیس شده!! بعد گاو ومیمون، حالا نوبت ترامپ پرستیه البته با صد درصد نزول تفکر با مجسمش کاری ندارم ی جمله به اونایی بنویسین که میان عبادتش میکنن و لابد حاجتم میگیرن!!
🎙مصاحبه| نقش در عملکرد جریان‌های تکفیری 🔸ناکارآمدی جریان‌های و بهائیت و رو شدن دست این دو جریان برای اهل سنت و اهل تشیع باعث شده تا صهیونیست‌ها و نظام استکباری به سمت ایجاد جریان دیگری روی آورند. این جریان جدید که در مرحله شکل‌گیری می‌باشد، جریان تکفیری شیعی است. 🔹جریان سرخی در حال فعال‌سازی برای عراق، جریان در حال آماده‌سازی برای فعالیت در و جریان شیرازی نیز برای ورود به اروپا و به طور مخصوص در شهرهایی نظیر قم، مشهد، و نجف در حال آماده‌سازی است. 🔸بنابراین اکنون زمان آن فرا رسیده است تا «اندیشکده‌ها و نهادهای امنیتی ما دست در دست یکدیگر دهند تا این‌بار ما در موضع قرار بگیریم». 📝 متن کامل سخنان حجت الاسلام حدادپور جهرمی در اختصاصی با خیبر را از اینجا بخوانید:👇 🌐 kheybar.net/?p=23437 🆔 @KHEYBAR_NET
◾️15 شوال سالروز و (ع) را تسلیت عرض مینماییم. 🔹 @pasokhgoo1 👈
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰 چرا ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟ ✍️پاسخ: ✅باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیر مومنان(ع)فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمی‌توانند». از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید که مردم و همه بشر نه تنها نمی‌توانند به مقام ائمه (ع) بار یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت: اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع)در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع)یاد کرد. ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است. امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است. برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد. جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد.(۲) ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست میداشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. پی نوشت ها: ۱. نهج البلاغه، نشر موسسه امیر المومنین قم ۱۳۷۵ ش، خطبه ۲. 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰 وقتي که انسان در خواب است روحش از بدن جدا مي شود،وقتي که صدايي او را بيدار ميکند،آيا روح او صدا را ميشنود يا جسم او؟ ✍️پاسخ: ✅در روايت است که(احوالات‌ پس‌ از مرگ‌ همانند حالات‌ مختلف‌ خواب‌ ديدن‌ است‌مرگ‌ همين‌ خوابي‌ است‌ كه‌ هر شب‌ به‌ سراغ‌ شما مي‌آيد؛ با اين‌ اختلاف‌ كه‌ مدّتش‌ طولاني‌ است‌ و انسان‌ در اين‌ خواب‌ بيدار نمي‌شود مگر روز قيامت‌. 🔹افرادي‌ كه‌ در حال‌ خواب‌، خواب‌ مي‌بينند و در آن‌ حال‌ به‌ أنواع‌ فرح‌ كه‌ به‌ وصف‌ و اندازه‌ نيايد شاد خاطر ميگردند، يا به‌ انواع‌ دهشتها و وحشتها كه‌ قابل‌ توصيف‌ و تقدير نباشد دچار ميگردند؛ چگونه‌ است‌ حال‌ سرور و شادماني‌ آنها يا حال‌ دهشت‌ و اضطراب‌ آنها در خواب‌ ؟ ⬅️همينطور است‌ مرگ‌ و احوالاتي‌ كه‌ در آنحال‌ بر انسان‌ پيش‌ مي‌آيد؛ پس‌ آماد? مرگ‌ شويد.)اين‌ روايت‌ صريح‌ است‌ بر اينكه‌ خواب‌ و مرگ‌ يكي‌ است‌، منتهي‌ مرگ‌ قدري‌ عميق‌تر است‌ و سنگين‌تر و خواب‌ قدري‌ سطحي‌تر است‌ و سبكتر.پس‌ ميتوان‌ گفت‌ كه‌ مرگ‌ خوابي‌ است‌ سنگين‌؛ و خواب‌ مرگي‌ است‌ سبك‌. 🔹تمام‌ فلاسفه‌ و حكماي‌ بزرگ‌ جهان‌ متحيّرند كه‌ حقيقت‌ خواب‌ چيست‌، كما اينكه‌ همه‌ متحيّرند كه‌ حقيقت‌ مرگ‌ چيست‌؛ و هيچيك‌ از آنها تا بحال‌ نتوانسته‌ است‌ به‌ أسرار خواب‌ پي‌ برد و از حقيقت‌ آن‌ پرده‌ بردارد، كما اينكه‌ هيچيك‌ از آنها نتوانسته‌ است‌ به‌ اسرار مرگ‌ پي‌ برد و به‌ واقعيّت‌ آن‌ دست‌ يابد. 💥فرق‌ خواب‌ و مرگ‌ ✍️فرقي‌ كه‌ ميان‌ آن‌ دو مي‌توان‌ گذاشت‌ اينستكه‌ در حال‌ خواب‌ بدن‌ مي‌افتد، و اعمالي‌ كه‌ بدن‌ انجام‌ ميدهد سبكتر مي‌شود؛ خون‌ آرام‌تر مي‌گردد، اعصاب‌ استراحت‌ بيشتري‌ دارند، قلب‌ و سائر اعضاي‌ رئيسه‌ و غير رئيسه‌ و جوارح‌ و أمعاء خفيف‌تر حركت‌ كرده‌ و بكار خود ادامه‌ ميدهند، بدن‌ تا حدودي‌ حرارت‌ خود را از دست‌ ميدهد و لذا در حال‌ خواب‌ آدمي‌ بيشتر سرما مي‌خورد و بايد روي‌ خود ملحفه‌اي‌ بكشد؛ امّا در مواقع‌ بيداري‌ چنين‌ نيست‌، چرا ؟ 🔹براي‌ اينكه‌ در حال‌ خواب‌ روح‌ علاق? خود را نسبت‌ به‌ بدن‌ كم‌ مي‌كند، امّا قطع‌ علاقه‌ نمي‌كند، بلكه‌ في‌ الجمله‌ علاقه‌ باقي‌ است‌ و بواسط? همين‌ اندازه‌ علاق? اجمالي‌ است‌ كه‌ بدن‌ اعمال‌ خود را انجام‌ ميدهد. ولي در وقت‌ مردن‌ روح‌ علاق? خود را بكلّي‌ قطع‌ مي‌كند و در عالم‌ تجرّد محض‌ و مطلق‌ ميرود. ⬅️همينطور كه‌ در وقت‌ خواب‌ روح‌ حركت‌ مي‌كند به‌ عالم‌ تجرّدِ في‌ الجمله‌ كه‌ همان‌ عالم‌ ملكوت‌ أسفل‌ و عالم‌ صورت‌ و مثال‌ است‌ و بدن‌ به‌ زمين‌ مي‌افتد، در وقت‌ مردن‌ نيز روح‌ حركت‌ مي‌كند به‌ همان‌ عالم‌ يا به‌ ملكوت‌ أعلي‌ و عالم‌ معني‌ و عالم‌ نفس‌ و بدن‌ را يَله‌ و رها مي‌گذارد. ✍️پس‌ خواب‌، مرگ‌ چند ساعت‌ است‌ و مرگ‌، خواب‌ دائمي‌ و هميشگي‌. و بين‌ مرگ‌ چند سال‌ و چند صد سال‌ و چند هزار سال‌ تفاوتي‌ نيست‌، كما اينكه‌ بين‌ خواب‌ يك‌ دقيقه‌ و يك‌ ساعت‌ و چند ساعت‌ تفاوتي‌ نيست‌. ⬅️و همينطور كه‌ در درجات‌ خواب‌ اختلاف‌ مشاهده‌ مي‌شود، بعضي‌ خوابشان‌ سبك‌ است‌، با يك‌ حركت‌ مختصر يا صداي‌ مختصري‌ بيدار مي‌شوند، و بعضي‌ خوابشان‌ سنگين‌ است‌، و بعضي‌ سنگين‌تر كه‌ با حركت‌ شديد و با غرّش‌ صداي‌ طيّاره‌ و رعد نيز بيدار نمي‌شوند؛ همچنين‌ بعضي‌ از مردم‌ مرگشان‌ سبك‌ است‌، به‌ مجرّد دعوت‌ بسوي‌ مقام‌ عزّ ذوالجلال‌ و حركت‌ براي‌ قيامت‌ كبري‌ زنده‌ مي‌شوند و كوچ‌ مي‌كنند، و بعضي‌ مرگشان‌ سنگين‌ و سنگين‌تر تابحدّي‌ كه‌ بايد در صور دميده‌ شود تا جانها بيدار شود و زنده‌ گردد و در قيامت‌ كبري‌ حاضر شود. 💥يا به‌ عبارت‌ ديگر ميتوان‌ گفت‌: انسان‌ در حال‌ حيات‌ و زندگي‌ خوابهاي‌ موقّت‌ و كوتاهي‌ مي‌كند و سپس‌ بيدار مي‌شود، ولي‌ در حال‌ مرگ‌ يك‌ خواب‌ طولاني‌ مي‌كند، و پس‌ از آن‌ بيدار شده‌ و زنده‌ مي‌گردد. جواب :روح صدا را مي شنود نه جسم چون شنيدن کار روح است. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
هدایت شده از تدبر در کلام وحی
✨حضرت علی (ع) : هرکس که قرآن در روز قیامت ، از او شکایت کند ، محکوم می گردد. 🌷نهج البلاغه/خطبه ۱۷۶ 🌐 tadaborquran.com 🆔 @tadabor_channel