eitaa logo
اطلاع رسانی
57 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
91 فایل
ادمین: @ainabaghiyatallah
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال حسین دارابی
. وقتی درباره حرف میزنیم باید ببینیم مخاطبمون کیه؟ 1_ وقتی خطاب به خود سلبریتیا حرف میزنیم بهش میگیم سلبریتی عزیز: تو بدلیل معروف شدنت، تمام رفتارات و حرفات رو باید مراقبت کنی. تو الگویی. یه سری از مردم تو هستن. هرکاری بکنی رو رفتار اونا و بچه‌هاشون تاثیر میگذاره. خیلی باید مراقب باشی. هم تو برنامه تلوزیونیت، هم تو زندگی شخصیت نمیتونی تو برنامه‌ات هرکاری دوست داشتی بکنی، هرچیزی دوست داشتی بگی. نمیتونی هر سفری دلت خواست بری. هرتوئیتی خواستی بزنی و تو همه‌چی نظر بدی. نمیتونی تو چادری بشی و عواطف مردمو برانگیزی، بلافاصله بعدش عکس‌های بی‌حجابیتو پخش کنی نمیتونی تو برنامه دم از عشق به ایران بزنی و احساسات مردمو به جوش بیاری و از حرف بزنی، بعد بلند شی بری خارج بزائی 2_ وقتی درقضیه سلبریتی‌ها مردم رو خطاب قرار میدیم. باید بگیم مردم عزیز: اولا، سلبریتیا یه انسان هستم مثل ما. ممکنه خطا بکنن، ممکنه تغییر کنن. که احتمالش خیلی زیاده، چون سه تاچیز آدمو به شدت تغییر میده. ثروت، شهرت و قدرت. و ممکنه با اون نقشی که تو تلوزیون بازی میکنن خیلی متفاوت باشن باید بتونیم نقش رو از خود شخص تفکیک کنیم. نباید انتظار داشته باشی بازیگر نقش ، تو زندگی عادیشم مثل پیامبران الهی رفتار کنه. مثلا جواب منفی به زلیخا بده، شاید جواب مثبت داد😆 نبایدوقتی اون خانم نقش لیلا، عکس‌های بدون حجابش رو تو اینستاگرامش پخش کرد، اعتقادت متزلزل بشه. ظاهرا بعضیا با این سریال شدن. اشکالی هم نداره، تاثیر فیلم بوده. البته بعدش گذاشتن کنار. ولی باید تفکیک قائل شد که تو با اون نقش تاثیر پذیرفتی نه با شخصیت واقعی اون خانوم وقتی میبینی، به شمر لعنت بفرس ولی توخیابون به اون بدبختی که نقش شمرو بازی کرده فحش نده. پارسال تو دم خونمون ملت ریخته بودن بازیگر نقش شمرو دِبزن. آقا این اون نیست. نزن😂 مطلب قبل ما درباره رامبد خطاب به مردم بود همچنین مردم عزیز، خودمون سلبریتیارو بزرگ نکنیم، اوناهم مث ما هستن، فقط مشهور شدن. تو هم اگه مشهور شی میشی یه سلبریتی، خودکشی نباید بکنیم براشون بعضیا میگن سلبریتیا مارو گول میزنن اگه خطاب به اونا بخوایم بگیم، میگیم چرا مردمو فریب میدید؟ اگه خطاب به مردم بخوایم بگیم میگیم نباید گول بخورید. اتفاقا اون دنیا گنهکارا میگن این شیطون گولمون زد، ما تقصیر نداریم. بعد شیطون میگه من فقط دعوت کردم، خودشون با کله اومدن پس وقتی سلبریتیا میگن به فلانی رای بده، بدون تحقیق رای نده. گول نخور @hosein_darabi
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
ارسالی مخاطبین: #محمد_مرسی سالها در زندان دیکتاتورهای مصر اسارت کشید و فرصت یادگیری سیاست ورزی را نیافت. نتیجه اینکه انقلاب ملتی را با کوته فکری و تصمیمات غلط به فنا داد! "مرسی" آنگاه مُرد که به جای تهران با شیطان معامله کرد؛ آمریکا را دوست مصر خواند و نفهمید ریاض همان تل آویو است!!
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یکی از رفقای بسیار محترمم اینو فرستاده و نوشته: مذهبی در هند به خداوندی ترامپ تاسیس شده!! بعد گاو ومیمون، حالا نوبت ترامپ پرستیه البته با صد درصد نزول تفکر با مجسمش کاری ندارم ی جمله به اونایی بنویسین که میان عبادتش میکنن و لابد حاجتم میگیرن!!
🎙مصاحبه| نقش در عملکرد جریان‌های تکفیری 🔸ناکارآمدی جریان‌های و بهائیت و رو شدن دست این دو جریان برای اهل سنت و اهل تشیع باعث شده تا صهیونیست‌ها و نظام استکباری به سمت ایجاد جریان دیگری روی آورند. این جریان جدید که در مرحله شکل‌گیری می‌باشد، جریان تکفیری شیعی است. 🔹جریان سرخی در حال فعال‌سازی برای عراق، جریان در حال آماده‌سازی برای فعالیت در و جریان شیرازی نیز برای ورود به اروپا و به طور مخصوص در شهرهایی نظیر قم، مشهد، و نجف در حال آماده‌سازی است. 🔸بنابراین اکنون زمان آن فرا رسیده است تا «اندیشکده‌ها و نهادهای امنیتی ما دست در دست یکدیگر دهند تا این‌بار ما در موضع قرار بگیریم». 📝 متن کامل سخنان حجت الاسلام حدادپور جهرمی در اختصاصی با خیبر را از اینجا بخوانید:👇 🌐 kheybar.net/?p=23437 🆔 @KHEYBAR_NET
◾️15 شوال سالروز و (ع) را تسلیت عرض مینماییم. 🔹 @pasokhgoo1 👈
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰 چرا ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟ ✍️پاسخ: ✅باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیر مومنان(ع)فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمی‌توانند». از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید که مردم و همه بشر نه تنها نمی‌توانند به مقام ائمه (ع) بار یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت: اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع)در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع)یاد کرد. ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است. امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است. برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد. جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد.(۲) ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست میداشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. پی نوشت ها: ۱. نهج البلاغه، نشر موسسه امیر المومنین قم ۱۳۷۵ ش، خطبه ۲. 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰 وقتي که انسان در خواب است روحش از بدن جدا مي شود،وقتي که صدايي او را بيدار ميکند،آيا روح او صدا را ميشنود يا جسم او؟ ✍️پاسخ: ✅در روايت است که(احوالات‌ پس‌ از مرگ‌ همانند حالات‌ مختلف‌ خواب‌ ديدن‌ است‌مرگ‌ همين‌ خوابي‌ است‌ كه‌ هر شب‌ به‌ سراغ‌ شما مي‌آيد؛ با اين‌ اختلاف‌ كه‌ مدّتش‌ طولاني‌ است‌ و انسان‌ در اين‌ خواب‌ بيدار نمي‌شود مگر روز قيامت‌. 🔹افرادي‌ كه‌ در حال‌ خواب‌، خواب‌ مي‌بينند و در آن‌ حال‌ به‌ أنواع‌ فرح‌ كه‌ به‌ وصف‌ و اندازه‌ نيايد شاد خاطر ميگردند، يا به‌ انواع‌ دهشتها و وحشتها كه‌ قابل‌ توصيف‌ و تقدير نباشد دچار ميگردند؛ چگونه‌ است‌ حال‌ سرور و شادماني‌ آنها يا حال‌ دهشت‌ و اضطراب‌ آنها در خواب‌ ؟ ⬅️همينطور است‌ مرگ‌ و احوالاتي‌ كه‌ در آنحال‌ بر انسان‌ پيش‌ مي‌آيد؛ پس‌ آماد? مرگ‌ شويد.)اين‌ روايت‌ صريح‌ است‌ بر اينكه‌ خواب‌ و مرگ‌ يكي‌ است‌، منتهي‌ مرگ‌ قدري‌ عميق‌تر است‌ و سنگين‌تر و خواب‌ قدري‌ سطحي‌تر است‌ و سبكتر.پس‌ ميتوان‌ گفت‌ كه‌ مرگ‌ خوابي‌ است‌ سنگين‌؛ و خواب‌ مرگي‌ است‌ سبك‌. 🔹تمام‌ فلاسفه‌ و حكماي‌ بزرگ‌ جهان‌ متحيّرند كه‌ حقيقت‌ خواب‌ چيست‌، كما اينكه‌ همه‌ متحيّرند كه‌ حقيقت‌ مرگ‌ چيست‌؛ و هيچيك‌ از آنها تا بحال‌ نتوانسته‌ است‌ به‌ أسرار خواب‌ پي‌ برد و از حقيقت‌ آن‌ پرده‌ بردارد، كما اينكه‌ هيچيك‌ از آنها نتوانسته‌ است‌ به‌ اسرار مرگ‌ پي‌ برد و به‌ واقعيّت‌ آن‌ دست‌ يابد. 💥فرق‌ خواب‌ و مرگ‌ ✍️فرقي‌ كه‌ ميان‌ آن‌ دو مي‌توان‌ گذاشت‌ اينستكه‌ در حال‌ خواب‌ بدن‌ مي‌افتد، و اعمالي‌ كه‌ بدن‌ انجام‌ ميدهد سبكتر مي‌شود؛ خون‌ آرام‌تر مي‌گردد، اعصاب‌ استراحت‌ بيشتري‌ دارند، قلب‌ و سائر اعضاي‌ رئيسه‌ و غير رئيسه‌ و جوارح‌ و أمعاء خفيف‌تر حركت‌ كرده‌ و بكار خود ادامه‌ ميدهند، بدن‌ تا حدودي‌ حرارت‌ خود را از دست‌ ميدهد و لذا در حال‌ خواب‌ آدمي‌ بيشتر سرما مي‌خورد و بايد روي‌ خود ملحفه‌اي‌ بكشد؛ امّا در مواقع‌ بيداري‌ چنين‌ نيست‌، چرا ؟ 🔹براي‌ اينكه‌ در حال‌ خواب‌ روح‌ علاق? خود را نسبت‌ به‌ بدن‌ كم‌ مي‌كند، امّا قطع‌ علاقه‌ نمي‌كند، بلكه‌ في‌ الجمله‌ علاقه‌ باقي‌ است‌ و بواسط? همين‌ اندازه‌ علاق? اجمالي‌ است‌ كه‌ بدن‌ اعمال‌ خود را انجام‌ ميدهد. ولي در وقت‌ مردن‌ روح‌ علاق? خود را بكلّي‌ قطع‌ مي‌كند و در عالم‌ تجرّد محض‌ و مطلق‌ ميرود. ⬅️همينطور كه‌ در وقت‌ خواب‌ روح‌ حركت‌ مي‌كند به‌ عالم‌ تجرّدِ في‌ الجمله‌ كه‌ همان‌ عالم‌ ملكوت‌ أسفل‌ و عالم‌ صورت‌ و مثال‌ است‌ و بدن‌ به‌ زمين‌ مي‌افتد، در وقت‌ مردن‌ نيز روح‌ حركت‌ مي‌كند به‌ همان‌ عالم‌ يا به‌ ملكوت‌ أعلي‌ و عالم‌ معني‌ و عالم‌ نفس‌ و بدن‌ را يَله‌ و رها مي‌گذارد. ✍️پس‌ خواب‌، مرگ‌ چند ساعت‌ است‌ و مرگ‌، خواب‌ دائمي‌ و هميشگي‌. و بين‌ مرگ‌ چند سال‌ و چند صد سال‌ و چند هزار سال‌ تفاوتي‌ نيست‌، كما اينكه‌ بين‌ خواب‌ يك‌ دقيقه‌ و يك‌ ساعت‌ و چند ساعت‌ تفاوتي‌ نيست‌. ⬅️و همينطور كه‌ در درجات‌ خواب‌ اختلاف‌ مشاهده‌ مي‌شود، بعضي‌ خوابشان‌ سبك‌ است‌، با يك‌ حركت‌ مختصر يا صداي‌ مختصري‌ بيدار مي‌شوند، و بعضي‌ خوابشان‌ سنگين‌ است‌، و بعضي‌ سنگين‌تر كه‌ با حركت‌ شديد و با غرّش‌ صداي‌ طيّاره‌ و رعد نيز بيدار نمي‌شوند؛ همچنين‌ بعضي‌ از مردم‌ مرگشان‌ سبك‌ است‌، به‌ مجرّد دعوت‌ بسوي‌ مقام‌ عزّ ذوالجلال‌ و حركت‌ براي‌ قيامت‌ كبري‌ زنده‌ مي‌شوند و كوچ‌ مي‌كنند، و بعضي‌ مرگشان‌ سنگين‌ و سنگين‌تر تابحدّي‌ كه‌ بايد در صور دميده‌ شود تا جانها بيدار شود و زنده‌ گردد و در قيامت‌ كبري‌ حاضر شود. 💥يا به‌ عبارت‌ ديگر ميتوان‌ گفت‌: انسان‌ در حال‌ حيات‌ و زندگي‌ خوابهاي‌ موقّت‌ و كوتاهي‌ مي‌كند و سپس‌ بيدار مي‌شود، ولي‌ در حال‌ مرگ‌ يك‌ خواب‌ طولاني‌ مي‌كند، و پس‌ از آن‌ بيدار شده‌ و زنده‌ مي‌گردد. جواب :روح صدا را مي شنود نه جسم چون شنيدن کار روح است. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
هدایت شده از تدبر در کلام وحی
✨حضرت علی (ع) : هرکس که قرآن در روز قیامت ، از او شکایت کند ، محکوم می گردد. 🌷نهج البلاغه/خطبه ۱۷۶ 🌐 tadaborquran.com 🆔 @tadabor_channel
🌷 شیخ رجبعلے خیاط (ره) : ✨استغفار و صلوات دو بال سلوک است و هر کس در طول عمر زیاد صلوات بفرستد به هنگام مرگش پیامبر خدا لب او را مے بوسد. 📚 کیمیای محبت ۱۹۳ ---------------------- @resane_ahkam
🔴🔴 استخدام پلیس فتای استان مرکزی 🔸افراد واجد شرایط بصورت پیمانی پنج ساله در مقطع افسری از طریق آزمون ورودی اولیه و دیگر مراحل (مصاحبه، معاینات پزشکی، تحقیقات و ...) جذب می شوند. متقاضیان از تاریخ ۲۵ الی ۳۱ خردادماه سال ۹۸ داوطلبان می‌توانند در سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir جهت ثبت نام مراجعه و از مراجعه حضوری به پلیس فتا و تماس تلفنی خودداری کنند. 🔵http://t.me/joinchat/A5CuQzwF6oERtKKiZMzFyw
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آيا در عالم برزخ اگر جزو مومنين باشيم ميتوانيم با اقوام خويش که جزو مردگان هستند تا قيامت بمانيم؟ و اينکه قيامت براي شيعيان چقدر طول مي کشد جايي خواندم هزار سال است ولي براي مومنين چند لحظه؟ ✍️پاسخ: ✅برزخ عالمی بین دنیا و آخرت است [1]درباره دیدار با بستگان و اقوام، از روایاتی استفاده می شود اموات با هم در ارتباط هستند.[۲] از امام علی (ع) می پرسند: آیا مردگان با هم گفتگو و انس دارند؟ امام فرمود: آری، اگر پرده از جلو چشم تو برداشته شود، آنها را می بینی كه حلقه حلقه نشسته اند.... در روایتی حمادبن عثمان از امام صادق (علیه السلام) نقل می‌كند ، حضرت در جواب این سؤال كه آیا ارواح مومنان با یكدیگر ملاقات می‌كنند؟ فرمودند بله و از یكدیگر سؤال می‌كنند و یكدیگر را می‌شناسند و هنگامی كه او (یكی از آن ها) را دیدی ، می‌گویی فلانی است. [۳] برخی از روایات با تعبیر یَتَزاوَروُن زیارت و ملاقات‌های ارواح با یكدیگر را بیان می‌كنند.[۴] در بیانی دیگر از امام صادق(ع) نقل شده است كه ارواح مومنان در كوه‌های رضوی،آل محمد را می‌بینند و از خوراكی‌ها و نوشیدنی‌های آنان بهره مند می‌شوند و در مجالسشان با آنان به گفت وگو می‌پردازند.[۵] در برخی از روایات آمده است كه از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است كه وقتی یك شخص از دنیابرود، ارواح دیگران نزد او آمده و از آنان در باره كسانی كه از دنیا رفته اند یا هنوز زنده اند سؤال می‌كنند، پس اگر گفت: زنده است، به او امیدوار شوند، ولی اگر گفت :مرده است می‌گویند سقوط كرده است (زیرا اگر سقوط نكرده بود و به عذاب الهی وارد نشده بود هم اكنون نزد ما بود) سپس به یكدیگر می‌گویند: او را ترك كنید و بگذارید تا از مرارت‌ها و سختی‌های مرگ آرامش یابد.[۶] بنا بر این طبق این روایات، برزخیان همدیگر را بعد از مرگ می‌شناسند و امكان سخن گفتن با یكدیگر را دارند ویكدیگر را ملاقات می‌كنند. اگر رفتگان و گذشتگان مؤمن باشند و انسان با ایمان از دنیا برود، می تواند در آن عالم، آن ها را ملاقات نماید. البته در برخی از روایات آمده كه بعضی از انسان ها اصلاً عالم برزخ را درك نمی كنند. عالم برزخ برای انسان های بسیار خوب و بسیار بد است و انسان های متوسط چندان عالم برزخ را درك نمی كنند. مانند اینكه بعضی از انسان ها به خواب می روند و هیچ چیز در خواب نمی بینند یا متوجه نمی شوند، اما انسان های دیگر خواب بسیار می بینند. قیامت همیشگی و جاودانه است اما از مجموع آیات و احادیث بر می آید كه توقف افراد در عالم برزخ متفاوت است. در برزخ سه گروه با حفظ درجات زندگی مختلفی دارند: ۱ـ مؤمنان خالص كه از نعمت های بهشتی به طور محدود بهره مندند و دعا می كنند كه رستاخیر برپا شود. ۲ـ سردمداران كفر و ضلالت و نفاق، در عین این كه صبح و شام بدن برزخی آن ها به آتش جهنم برزخی عرضه می شود،آرزو می كنند كه قیامت برپا نشود. ۳ـ از برخی افراد در روایات به مستضعفان تعبیر شده است كه ایشان نه از نعمت برخوردارند و نه از عذاب. این ها غالباً در حال خواب و یا غفلت و بی حسی به سر می برند، ولی در قیامت بیدار می شوند. پس انسان نیکوکار در گذشته ای كه در سایه رحمت خاصه خدا آرمیده است در بهشت برزخی جای گرفته و هرچه این سكونت طولانی تر گردد برای او لذت آفرین تر است. انسان گنهكار نیز برای تصفیه روح خویش و پا گذاردن به بهشت برزخی می بایست ابتدا در جهنم برزخی وارد گردد. چنین روحی بسته به نوع و مقدار آلودگی خویش مدتی را در این جهنم سپری می كند و آنگاه اگر پاك شد به بهشت قدم می نهد. [۱]. مؤمنون(۲۳) آیه ۱۰۰. [۲].شیعه در اسلام ، علامه طباطبائی ، ص ۱۶۲ و ۱۶۳. [۳]. محمدباقر مجلسی، بحارالانوار،ج۶ ، ص۲۳۴. [۴]. همان،ص ۲۳۴ و ۲۴۲. [۵]. همان، ج۶،ص۲۴۳. 🌐مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
امام باقر(ع)می‌فرماید: أَمَا لَوْ أَنَّ رَجُلًا قَامَ لَیْلَهُ وَ صَامَ نَهَارَهُ وَ تَصَدَّقَ بِجَمِیعِ مَالِهِ وَ حَجَّ جَمِیعَ دَهْرِهِ وَ لَمْ یَعْرِف 🔷ْ وَلَایَةَ وَلِیِّ اللَّه🔷 ِ فَیُوَالِیَهُ وَ یَکُونَ جَمِیعُ أَعْمَالِهِ بِدَلَالَتِهِ إِلَیْهِ مَا کَانَ لَهُ عَلَى اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ حَقٌّ فِی ثَوَابِه[6] همانا اگر مردى شبها را بعبادت بپا خیزد و روزها را روزه دارد و تمام اموالش را صدقه دهد و در تمام دوران عمرش به حج رود، و امر ولایت ولى خدا را نشناسد تا از او پیروى کند و تمام اعمالش با راهنمائى او باشد، براى او از ثواب خداى جل و عز حقى نیست. ( اصول کافی/ج 2 ) که ولی، در زمان کنونی،ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری می باشند.(حدیث،بسیار قابل تامل است) "فیوالیه":یعنی گام به گام با ولی حرکت کردن. "یکون جمیع اعماله بدلالته":یعنی صرف شناختن هم کفایت نمی کند،بلکه همه اعمالش هم باید با اشاره ولیش باشد.
🔸از آرایشگاه‌ها غافل نشید! 🔹 یه جایی خوندم در مورد گناهان جدید و خاصی که با سرعت در حال انتشار هست باید زودتر اقدام بشه و اون گناه خاص زودتر در نطفه خفه بشه... 🔹 راستش اگر به فعالیت‌های جدید آرایشگاه‌های زنانه دقت کنید؛ فضای اسفناک این محیط‌ها رو نمی‌تونید تحمل کنید!😞 خدمات کاشت ناخن و مژه و لیفتینگ‌ها که با چسب انجام میشه، اپیلاسیون‌ها و پرسینگ‌ها و... که به سرعت نور در حال افزایش هستند... 🔹 مدیر اسبق شبکه ی فارسی وان میگه: برای نابودی خانواده، باید اول مادر خانواده رو به لجن کشید!! 🔹 آرایشگاه‌های ما الان دارن بین زن و طهارت و عبادت فاصله می‌اندازن... دارن تو زمین دشمن بازی می‌کنن و البته کاسبی خوبی هم دارن... چی به سرِ غسل‌ها و وضوهای این خانم‌های ناخن کاشته میاد؟ اگر نطفه ای در حالتی که غسل به گردنشون هست بسته بشه، چی به سرِ اون بچه میاد؟ تکلیف نمازهای قضا شده چی میشه؟ 🔹 این واقعا درده... اینکه آرایشگاه‌های کوچه پس کوچه‌های ما؛ دارن تند‌تند با پکیج‌های آف خورده و تخفیفات زیاد، این خدمات رو می‌دن و افراد مختلف، گول فتوا‌های ساختگی‌ای که به مراجع نسبت می‌دن رو می‌خورن و ... 🔸 من سعی کردم تو هر گروه یا کانال آرایشگاهی عضو هستم این نکته رو تذکر بدم. بعضی جاها با این سوال که: آیا با این خدمات(کاشت ناخن و...) وضو و غسل درسته یا نه، سعی کردم اونا رو به چالش بکشونم. خیلی‌هاشون در پاسخ از همون فتواهای ساختگی استفاده کردن! گفتن مراجع گفتن اشکالی نداره، به صورت جبیره وضو بگیرید!😳 و من هم فتوای درست همون مرجع رو براشون می‌فرستادم و میگفتم که: اینکه ناخن و مژه بکاریم به امید اینکه وضو و غسل جبیره ای انجام میدیم؛ درست نیست و هر طور شده باید مانع برداشته شود و اگر اصلا امکانش وجود نداشته باشد باید تا وقتی که برداشتن مانع ممکن شود وضو جبیره انجام شود و... که یکی دوتاشون کلا پیام های منو از گروه حذف کردن!! 🔸 رفتم توی سایت دیوار که ماشاالله پر بود از آگهی کاشت ناخن و مژه... به یکی دوتاشون تو چت دیوار پیام دادم که این کار حرامه و مصداق "تعاونوا علی الإثم و العدوان..." هست و پول این خدمات هم به گفته ی مراجع حرامه!! البته خیلی محترمانه و غیر‌مستقیم‌تر گفتم.👌 اما خانمه هر توهینی لایق خودش بود نصیبم کرد و گفت: خدای ما، مثل شما نیست، که به‌خاطر این چیزا با ما برخورد کنه... گفت: همه تون ....هستین و مملکت به خاطر شماها به گند کشیده شده... 🔷 همه این حرفا رو زدم که به عنوان یه خواهر کوچک‌تر ازتون بخوام از آرایشگاه‌ها غافل نشید! تا میشه تو فضای مجازی(اعم از کانال‌ها و سایت های مختلف) و فضای حقیقی اونا رو به چالش بکشید. فتوای درست مراجع رو تو گروه‌ها پخش کنید و خلاصه سکوت نکنید. 🍃🌸🍃🌸🍃 ✅ کانال برتــر حجاب ✅ برگزیده ی رصدنمای فضای مجازی👇 🆔 @Clad_girls
✍آیت الله بهجت (ره): 🌷 اگر کسی طالب هدایت و معرفت خدا باشد و در طلب، جدی و خـالص باشد، در و دیوار به‌ اذن‌ الله، هادی او خواهند بود. 📚در محضر بهجت، ج٢،ص٣۵۵ ------------------------ @resane_ahkam
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰خدا که با ما محرمه چرا باید برای نماز خواندن که نامحرمی هم پیش ما نیست، حجاب را رعایت کنیم؟ ✍️پاسخ : ✅بدون تردید خداوند از همه چیز در همه حال با خبر است و پوشیده و پنهان براى او مفهومى نـدارد. با بندگان خود نیز نامحرم نیست، ولى انسان در حال عبادت خود را در حضور خدا مى بیند و با او سخن مى گوید، در چنین حالى باید مناسب ترین لباس را در حضور او بپوشد. روشن است که مناسب ترین لباس براى زن همان لباس کامل است؛ یعنى لباسى که نشانه عفت و پاک دامنى او است و بهترین حالات او را منعکس مى کند. تنها چنین لباسى شایسته حال عبادت است. حتی در مورد مردان نیز نه تنها نماز خواندن با بدن عریان باطل است و با روح خضوع و احترام به ساحت مقدس پروردگار سازگاری ندارد، بلکه بهتر آن است که علاوه بر پوشش مقدار واجب، با لباسى نماز بخوانند که نشانه نهایت احترام باشد. علاوه بر این رعایت حجاب در نماز آثار و مصالح زیر را در پی دارد: 1. نوعی تمرین مستمر و روزانه برای حفظ حجاب در همه موارد واجب است. 2. نماز خواندن در منظر مردم و در اماکن عمومی و مساجد، حجاب کامل را می طلبد و این مصون ماندن زنان از نگاه دیگران و حفظ آرامش روحی نمازگزار را در پی دارد. البته باید توجه داشت که موارد گفته شده، در حد یک احتمال است و دلیل اصلی حفظ حجاب و سایر عبادات، همانا تقویت روحیه تعبد و پذیرش خواست خدا در انسان است. 🌐مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
☘️ علامه تهرانی (ره) : 💐 قرآن را با توجه و ترتیل بخوانید از هزار کتاب سلوک قوی تر است. ----------------------- @resane_ahkam
🔹آیت الله حائری شیرازی(رحمت الله علیه)🔹 🔸رهبر و راهبرد تربیت جامعه🔸 تربیت‌، «گرفتن» و «رها‌کردن» دارد؛ یعنی باید «متربی» را از آن‌کسی‌که انسان را به راه خطا می‌برد بگیری و به راه صحیح بیاوری و طبق یک برنامۀ زمان‌بندی‌شده رهایش کنی. دورۀ «رها‌کردن» بسیار ظریف‌تر و مهم‌تر از دورۀ «گرفتن» است. اینکه کسی را در مرحلۀ نخست تحت‌تأثیر خود قرار‌ دهیم کار ساده‌ای است. اما کسی را از تأثیر خود خارج‌کردن و او را روی پای خودش واداشتن کار دشواری است؛ یعنی چنان دستت را از اطراف او کنار ببری که راه خودش را ادامه بدهد و خرد نشود. وقتی به کسی تعلیم دوچرخه‌‌سواری می‌دهید چه می‌کنید؟ او که وارد نیست؛ او را می‌گیرید، اما همین‌که او دو تا پا زد، رهایش می‌کنید. همین‌که توانست تعادلش را حفظ کند، دست از دوچرخه برمی‌دارید. گرفتنش آسان است؛ اما این گرفتن به‌ضرر اوست. اگر رهایش کنید که زمین بخورد به نفع دوچرخه سوار است. چرا؟ چون «سلامت در وابستگی»، برای انسان «هلاکت» است. درحالی‌که زخمی‌شدن در حفظ تعادل، سعادت است. رهبر جامعه هم، هنگام «گرفتن» و قبضه‌کردن جامعه، کار ساده‌ای دارد؛ کار دشوار او در «رها‌کردن» جامعه است. وابسته‌شدن جامعه به رهبرِ خودش ساده است. روی پای خود ایستادنِ جامعه، به‌طوری‌که خود بفهمد، خود بداند و خود درک کند، دشوار است. برای گذشتن از این مرحله، جامعه «زخم‌هایی» را باید تحمل کند و آسیب‌هایی را باید قبول کند تا بتواند روی پای خود بایستد، بفهمد و حرکت کند. @haerishirazi
❌ خاطره‌ای تکان دهنده از جشن تکلیف دختر ۹ ساله ! 👇👇 🍃 در سال 1362 قرار شد برای ما، در مدرسه جشن تکلیف بگیرند. مدیر خوب مدرسه ما که خودش علاقه زیادی به بچه‌ها داشت و تنها معلمي بود كه سر وقت در مدرسه با بچه‌ها نماز مي خواند، به کلاس ما آمد و گفت: «بچه‌ها برای دوشنبه‌ي هفته‌ي آینده جشن تکلیف داریم؛ وسائل جشن تكليف خودتان را آماده کنید و به همراه مادران خود به مدرسه بیاورید.» 🍃 من همان جا غصه‌دار شدم چون در خانه ما به اين چيزها بها داده نمي‌شد و خبري از نماز نبود. 🍃 روزهای بعد، بچه‌ها یکی‌یکی وسایل خودشان را شاد و خرم با مادرانشان به مدرسه مي‌آوردند. مدیر مدرسه مرا خواست و گفت: «چرا وسایل خود را نیاورده ای؟» من گریه‌کنان از دفتر بیرون آمدم. 🍃 فردا مدیر مرا به دفتر برد و گفت: «دخترم! این چادر نماز و سجاده و عطر را مادرت برای تو آورده.» ولی من می‌دانستم در خانه ما از این کارها خبری نیست. 🍃 بالأخره روز جشن تکلیف فرا رسید و حاج آقای بسیار خوش‌کلامی برای ما سخنرانی ‌کرد و گفت: «بچه‌ها به خانه که رفتید در اولین نمازتان در خانه، از خداي خود هر چه بخواهید خداي مهربان به شما می‌دهد. آن روز خیلی به ما خوش گذشت. 🍃 به خانه آمدم شب هنگام نماز مغرب، سجاده‌ام را پهن کردم تا نماز بخوانم، مادرم نگاهي به سجاده كرد و با حالتي خاص اصلاً به من توجهی نکرد. 🍃 من كه تازه به سن تكليف رسيده بودم انتظار داشتم مورد توجه قرار گيرم كه اين‌گونه نشد. اما وقتی پدرم به خانه آمد و سجاده و چادر نماز من را ديد، عصبانی شد، سجاده مرا به گوشه‌ای انداخت و گفت: برو سر درسات، این کارها یعنی چه؟! 🍃 بغضم ترکید و از چشمانم اشک جاری شد و با ناراحتی و گریه به اتاقم رفتم. آن شب شام هم نخوردم و در همان حال، خوابم برد. 🍃 اذان صبح از حسینیه‌ای که نزدیک خانه ما بود به گوش می‌رسید، با شنیدن صدای اذان، دوباره گریه‌ام گرفت، ناگهان صدای درب اتاقم مرا متوجه خود كرد. 🍃 پدر و مادرم هر دو مرا صدا می‌کردند، درب اتاق را باز کردم دیدم هر دو گریه کرده‌اند، با نگراني پرسيدم: چه شده؟! كه يك‌دفعه هر دو مرا در آغوش گرفتند و گفتند دیشب ظاهراً هر دو یک خواب مشترک دیده‌ایم.! 🍃 خواب ديديم ما را به طرف پرتگاه جهنم می‌برند، می‌گفتند شما در دنیا نماز نخوانده‌اید و هيچ عمل خيري نداريد و مرتب از نخواندن نماز از ما با عصبانيت سؤال مي‌كردند و ما هم گریه می‌کردیم، جیغ می‌زدیم و هر چه تلاش می‌کردیم فایده‌ای نداشت، تا به پرتگاه آتش رسیدیم. 🍃 خیلی وحشت كرده بوديم. ناگهان صدایی به گوشمان رسيد كه گفته شد: «دست نگه دارید، دست نگه داريد، دیشب در خانه‌ی این‌ها سجاده نماز پهن شده، به حرمت سجاده، دست نگه دارید.» 🍃 آن شب پدر و مادرم توبه کردند و به مدت چند سال قضای نمازها و روزه‌های خود را بجا آوردند و در يك فضای معنوی خاصی فرو رفتند و خداوند هم آن‌ها را مورد عنايت قرار داد. این روند ادامه داشت، تا در سال 74 هر دو به مکه رفتند و بعد از برگشت از حج تمتع، در فاصله چهل روز هر دو از دنیا رفتند و عاقبت به خیر شدند. 🍃 اولین سال که معلم شدم و به كلاس درس رفتم، تلاش كردم تا آن مدیرم که آن سجاده را به من داده بود پیدا کنم. خیلی پرس و جو کردم تا فهمیدم در یک مدرسه، سال آخر خدمت را می‌گذراند. 🍃 وقتی رفتم و مدرسه را در شهرستان کیار استان چهار محال و بختیاری پیدا کردم، دیدم پارچه‌ای مشکی به دیوار مدرسه نصب شده و درگذشت مدیر خوبم را تسلیت گفته‌اند. 🍃 یک هفته‌ای می‌شد که به رحمت خدا رفته بود. خدا او را که باعث انقلابی زیبا در زندگی ما شد بیامرزد. 🍃 حال من مانده‌ام و سجاده آن عزیز که زندگی خانوادگی ما را منقلب کرد. حالا من به تأسي از آن مدير نمونه، مؤمن و متعهد، سالهاست معلم كلاس سوم ابتدايي هستم و در جشن تكليف دانش آموزان، ياد مدير متعهد خود را گرامي مي‌دارم و هر سال که می‌گذرد برکت را به واسطه‌ی نماز اول وقت در زندگی خود احساس می‌کنم. خواهر کوچک شما ـ التماس دعا 📚 کتاب پر پرواز ص 122 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
سلام خدمت شما عزیزان کارگاه نگرشی دیگر بر حجاب با حضور سر کار خانم دریایی روز سه شنبه 4 تیر ساعت ۱۷ برگزار می گردد. ادرس: موسسه قرانی جامعه الثقلین انتهای کوچه شکرایی سمت چپ
هدایت شده از  مشکات
animation.gif
213.2K
سلام✋ صبح تک تک شما بخیر🌹 به یقین شما هم جزء اون دسته افرادی هستی که میخوای دغدغه ی مولا و صاحبمان حسین زمان آقا امام زمان مان رو داشته باشی💞 اما نمیدونی چطور ❓ آخه ما که هنوز سر در لاک خود داریم تو مشکلات خودمون موندیم☺️ کی فکرمون میره برا دیگری اون هم امام عصرما باشه😌منجی بشریت آقا این فکر ، مربوط به بخدا راست میگم آدم باکلاس یعنی همفکر و هم جهت با کامل ترین انسان آدم باکلاس یعنی دور و بر بهترین های عالم گشتن و چرخ خوردن💞
هدایت شده از  مشکات
💖🌹 آدم باکلاس یعنی نظر حضرت زهرا براش مهم بودن☝️ مرد و زن هم نمی شناسه این نگاه رو داشتن 🌷 حالا فکر کنید غربزده ها سلبریتی ها کجای این تفکر قرار دارن 🍂 حالا فکر کنید خود غربی ها و از اون بدتر ، دشمنان و صهیونیست ها کجای این تفکر و نگاه قرار دارن🍂
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰 آيا امام زمان عليه السلام درهر لحظه علم به اعمال ما دارد؟ ✍️ پاسخ: ✅در زمينه علم امامان معصوم (ع) چند پاسخ وجود دارد: ✍️پاسخ اول: هر چند ائمه (ع) از علم غيب برخوردارند و به وقايع گذشته و حوادث حال و آينده آگاهي دارند. اما تكليف آنان مانند ساير افراد بشر بر اساس علم عادي است. علم غيب براي آنان تكليفي به دنبال نمي آورد. به همين دليل علم غيب ائمه (ع) از نحوه شهادت خود براي آنان تكليف آور نيست. امام بر اساس علم عادي خود ميوه هایي را پيش روي خود ميبيند كه مانعي از خوردن آن نيست. بر همين اساس تناول آن ميوه جايز است. اگر چه بر اساس علم غيب از مسموم بودن آن آگاهي دارد. براي علي (ع) بر اساس علم عادي بشري شب نوزدهم رمضان سال چهلم هجري مانند ساير شب هاست.به همين جهت به سمت مسجد حركت ميكند. علم غيبي كه به اذن خداوند در مورد شهادت خود دارد،براي ايشان تكليفي ايجاد نميكند. او مأمور است كه بر اساس علم عادي عمل نمايد. برخي از كساني كه اين پاسخ را ذكر كرده اند، در تأييد اين مطلب كه ائمه (ع) بر اساس علم عادي خود مكلف هستند، دو دليل ذكر ميكنند: 1- عمل بر اساس علم غيب با حكمت بعثت انبيا و نصب ائمه منافات دارد، زيرا در اين صورت جنبه اسوه و الگو بودن خود را از دست خواهند داد. افراد بشر از وظايف فردي و اصلاحات اجتماعي به بهانه برخوردار بودن ائمه از علم غيب و عمل بر اساس علم خدادادي از وظيفه خود سرباز خواهند زد. 2- عمل براساس علم غير عادي موجب اختلال در نظام عالم هستي است زيرا مشيت و اراده خداوند به جريان امور بر اساس نظام اسباب و مسببات طبيعي و علم عادي نوع بشر تعلق گرفته است. به همين جهت پيامبر و ائمه (ع) براي شفاي بيماري خود و اطرافيان خويش از علم غيب استفاده نميكردند. شايد يكي از حكمتهاي ممنوع بودن تمسك به نجوم، تسخير جن، براي غيب گويي و كشف غير عادي حوادث آينده، اختلال در نظام عالم هستي باشد.(1) ✍️پاسخ دوم: هر چند طبق روايات فراوان ائمه (ع) نسبت به همه آنچه كه در گذشته واقع شده و در آينده حادث خواهد شد و در زمان حاضر در حال رخ دادن است ،علم و آگاهي دارند.(2) اما به موجب روايات متعدد ديگر كه در زمينه علم غيب امام (ع) آمده است، استفاده ميشود كه اين علم به صورت بالفعل نيست، بلكه شأني است؛ يعني هر گاه اراده كنند و بخواهند كه چيزي را بدانند ؛خداوند سبحان آنان را عالم و آگاه خواهد كرد: «اذا اراد الامام ان يعلم شيئا اعلمه الله ذالك ؛هر گاه امام اراده كند كه چيزي را بداند، خداوند او را آگاه خواهد كرد»(3) در اين موضوع روايات بسياري در كافي وارد شده و باب مستقلي نيز براي آن وجود دارد كه بيشتر روايات بيانگر همين مسئله اند. علم غيب امام (ع) شأني است ،نه فعلي.(هر وقت خودشان بخواهند مي دانند ) بر اساس همين نكته ممكن است نسبت به نحوه شهادت خود علم نداشتهاند ،چون اراده نكردهاند كه بدانند.(4) در واقع آنان مطيع خواست الهي هستند و خواست الهي آن است كه اينان در چنين اموري علم غيب را اراده نكنند. پاسخ سوم: اساساً پيامبر اكرم و ائمه (ع) تكاليف و وظايف مخصوص به خود دارند .به همين جهت آنان در عين اين كه ميدانستند در فلان جنگ دشمن غلبه خواهد كرد، وظيفه داشتهاند اقدام كنند يا ميدانستند كاري كه انجام ميدهند، منجر به شهادتشان خواهد شد، مثل خوردن ميوه مسموم يا رفتن علي (ع) به مسجد كوفه در شب نوزدهم رمضان، با اين حال وظيفه داشتهاند اين كارها را انجام دهند. اين اعمال هر چند براي ما به هلاكت انداختن نفس و حرام است. اما براي آنان وظيفهاي مخصوص است مثل نماز شب كه براي رسول اكرم (ص) واجب بوده اما براي ساير مسلمانها مستحب است.(5) بنابراين از اين پاسخ ها به اين جمع بندي مي رسيم كه امامان معصوم نسبت به اعمال بندگان علم غيب دارند و همه اعمال ما به حضور آنها مي رسد. اما نسبت به برخي امور ديگر مثل دانستن نحوه شهادتشان اراده مي كنند كه به نحو عادي باشد و از علم غيب در اين زمينه استفاده نمي كنند. 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰اين حديث که پيامبر فرموده بعد از من، امتم به 73 فرقه تبديل ميشن که فقط يکيش اهل نجاته آيا درسته؟ ✍️پاسخ: ✅اين حديث به حديث افتراق معروف است و احاديث «افتراق امت» را محدثان سنّى و محدثان شيعه با سندهاى مختلف و عبارات مختلف نقل کردهاند.[1] 🔹اين حديث در منابع شيعي از جمله، خصال شيخ صدوق، تفسير عياشي و احتجاج طبرسي آمده است.[2] گفتني است که اين احاديث داراي تواتر معنوي مي باشند يعني گرچه ازنظر کلامات متن تفاوت هايي با هم دارند آما معناي همه آنها يک چيز است. 🔹بر طبق اين روايات ، پيامبر اسلام (ص) پيش بينى کرده است که امتش بعد از او به هفتاد و سه فرقه تقسيم خواهند شد. 🔹صحيح ترين سند هاي حديث افتراق امت، حديثي است که کليني در کتاب کافي از امام محمد باقر (ع) نقل کرده است. 🔹ظاهرا منظور از 73 فرقه، همين تعداد نيست و بيان اين عدد به عنوان عدد کثرت است يعني مسيحيت بيشتر از يهوديت انشقاق پيدا کرده و اسلام بيشتر از مسيحيت انشقاق پيدا خواهد کرد. 🔹اسامي اين فرقه ها بسيار زياد است و چندين کتاب در اين موضوع نوشته شده است . مي توانيد به کتاب ملل و نحل شهرستاني مراجعه کنيد . همچنين به کتاب فرهنگ فرق اسلامي مراجعه کنيد. 📚پي نوشت ها: [1] طباطبائي، محمد حسين، الميزان، ترجمه موسوي همداني، ج3، ص 588، قم، دفتر انتشارات اسلامي، 1374؛ جعفري، يعقوب، تفسير کوثر،ج3، ص 443،بي جا، بي تا [2] مجلسي ، محمد باقر، بحارالانوار،ج28،ص4، موسسه الوفاء، بيروت،1404. 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
🔹 شخصی به علامه طباطبایی گفت: ریاضتی برای پیشرفت معنوی به من بفرمایید که انجام دهم . علامه فرمود: 🌺 بهترین ریاضت، خوش اخلاقی در خانواده است. 💖 @IslamLifeStyles