eitaa logo
اطلاع رسانی
57 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
91 فایل
ادمین: @ainabaghiyatallah
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آیا بوسیدن قبور ائمه یک نوع بت پرستی نیست؟ ✍️پاسخ: ✅پیامبران و امامان بدان جهت كه بندگان شایسته خداوند هستند، سزاوار احترام و محبت هستند. 🔹احترام و ابراز ارادت به آنان، بدان جهت نیست كه براى آنان در مقابل خدا، مقام و ارزشى مستقل قائل باشیم بلكه آنان مستقل از خدا هیچ ندارند و همه عظمت آنان و عشق و محبت ما به ایشان، ناشى از آن است كه آنان در اوج معرفت، بندگى و عبودیت حضرت حق قرار دارند و مورد عنایت خاص پروردگار مى‏ باشند. 👈بوسیدن ضریح امامان (ع) و اولیاى الهى، برخاسته از عشق و محبت نسبت به آنان است همان گونه كه عاشق، هر چیزى را كه منتسب به معشوق است، مى‌‏بوید و مى‌‏بوسد و به سینه مى‌‏چسباند.براى زائر امام معصوم (ع)، خود سنگ و چوب ارزشى ندارد. بوسیدن ضریح و در و دیوار حرم، از آن جهت است كه منسوب به محبوبش یعنى، امام معصوم است. 💥به تصریح قرآن كریم، حضرت یعقوب، لباس یوسف را بر چشم خود نهاد و بینایى خود را باز یافت: « فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشِیرُ أَلْقاهُ عَلى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِیراً قالَ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّى أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ؛[۱] پس چون مژده رسان آمد، آن پیراهن را بر چهره او انداخت، پس بینا گردید. گفت: آیا به شما نگفتم كه بى ‏شك من از [عنایت‏] خدا چیزهایى مى ‏دانم كه شما نمى‏دانید؟» تبرّك و استشفا به پیراهن یوسف، نمونه‏اى از تبرّك و استشفا به چیزى است كه به شكلى منسوب به اولیاى الهى است. ✍️بر اساس روایات معتبر نزد شیعه و سنى، اصحاب پیامبر اكرم (ص) هنگام وضو گرفتن ایشان، هجوم مى‏آوردند تا هر كسى قطره ‏اى از آب وضوى ایشان را به عنوان تبرّك برگیرد به گونه ‏اى كه نمى ‏گذاشتند قطره ‏اى از آب وضوى پیامبر (ص) بر زمین بریزد و اگر به كسى چیزى نمى ‏رسید، از رطوبت دست دیگرى استفاده مى ‏كرد.[۲] اگر تبرّك جستن به قطرات آب، شرك و حرام بود، وظیفه آن حضرت نهى و بازداشتن اصحاب از این عمل بود. 👈سیره اصحاب، تبرّك جستن به ظرف غذاى پیامبر (ص)، چاه‏هایى كه آن حضرت از آن آب نوشیده ‏اند و -چه در زمان حیات ایشان و چه بعد از رحلت ایشان- بوده است.[۳]بنابراین بوسیدن و تبرّك جستن، بدون اعتقاد به الوهیت یا ربوبیت (فاعلیت استقلالى) شرك نیست. بر اساس داورى وهابیان- كه صرف بوسیدن و تبرّك جستن به آثار اولیاى الهى شرك و حرام است- پیامبر اكرم و اصحابشان و نیز یعقوب نبى و همه انسان‏ها- حتى خود وهابیان كه فرزندان خود را مى ‏بوسند- مرتكب شرك و حرام شده ‏اند. ✨و با توجه به روایتی از پیامبر (ص) فرق این گونه اعمال با بت پرستی روشن می شود، که در بت پرستی امری واسطه قرار داده می شود که هیچ دستوری برای آن از جانب خدا بیان نشده، در حالی که مسلمانان به دلیل دستور خدا به سمت کعبه نماز می خوانند یا تبرک و توسل به اهل بیت می جویند: 🔹رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله به گروهی از بت پرستان (که بت پرستی خود را شبیه رو به کعبه بودن مسلمانان معرفی کرده بودند) فرمود: شما جماعت مسلمان را با خودتان مقایسه نمودید، در حالى كه ما همچون شما نیستیم. زیرا ما بندگان خدا، آفریده و دست پرورده اوئیم، گوش بفرمان و تسلیم نواهى او هستیم، و خداوند را همان گونه كه اراده فرموده عبادت مى‏كنیم، و چون ما را به كارى امر فرمود همان را انجام دهیم و نباید از آن اوامر تجاوز كرده و بنا بر میل و تشخیص خودمان عمل كنیم، زیرا در این صورت ممكن است با آن خصوصیات پسندیده واقع شود ولى امكان دارد با نحوه دیگر در نهایت درجه كراهیت یا حرمت قرار گیرد. با اینكه ما را از اظهار نظر در مقابل دستوراتش نهى فرموده است. 👈آرى چون فرموده است هنگام عبادت به جانب كعبه متوجّه باشیم، امتثال امر نموده و اطاعت مى ‏كنیم، سپس فرموده در سایر شهرها نیز به محاذات كعبه او را عبادت كنیم ما نیز پذیرفتیم و از حدود اوامر او تجاوز نكردیم. و در ... آنگاه پیامبر فرمود: اگر كسى شما را در روز معیّنى به خانه ‏اش دعوت كند، آیا این حقّ را دارید كه پس از قبول دعوت در روز دیگرى به خانه او بروید؟ و یا به خانه دیگر او بى‏ دعوت بروید؟ و یا اگر كسى به شما لباس، یا برده، یا مركبى عطا كند مى ‏توانید برگیرید؟ گفتند: آرى. فرمود: آیا مى‏ شود لباس، برده، یا مركب دیگر او را تصرّف خیر، زیرا معلوم نیست در قسمت دوم مانند قسمت نخست مجاز باشیم. 🔹فرمود: آیا تصرّف بى ‏اجازه در امور خداوند بدتر است، یا در امور بندگان خدا؟ گفتند: بلكه خداوند مقدّم و اولى است كه بى ‏اجازه او در امورش تصرّف نكنیم. 👈فرمود: پس براى چه این گونه عمل مى ‏كنید و چه زمان شما را امر به سجده این صورتها نمود؟! بت پرستان گفتند: در كار خود بدقّت مى ‏اندیشیم، و لب فرو بستند.[۴] 📚منابع: [۱]. يوسف آيه ۹۶. [۲]. صحیح بخارى، ج ۱، ص ۳۳ و ج ۷، ص ۵۰ مسند احمد، ج ۴،ص ۳۲۹ و ۳۳۰. [۳]. صحیح بخارى، ج ۳، ص ۳۵. [۴]. احتجاج-ترجمه جعفرى، ج‏۱، ص:
امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: با دوست و دشمن خوش گفتار و خوش برخورد باشید، امّا با دوستان مؤمن به عنوان یک وظیفه که باید همیشه نسبت به یکدیگر با چهره‌ای شاداب برخورد نمایند، امّا نسبت به مخالفین به جهت مدارا و جذب به اسلام و احکام آن. --------------------- @jomalat_olama
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸آزادسازی یا رهاسازی؟🔸 محل نزاع بین ما و دشمنان ما کجاست؟ نزاع امام و شاه بر سر چه بود؟ نزاع امام و آمریکا بر سر چه بود؟ نزاع خداوند و شیطان بر سر چیست؟ محل نزاع، آزادسازی است. خدا برنامهاش آزادسازی انرژی‌های متعالی انسان است وشیطان برنامه‌اش رها کردن انرژی‌های غیر متعالی انسان. بین رهاسازی و آزادسازی تفاوت است. رهاسازی یعنی رهاسازی «غریزه» وآزادسازی یعنی آزادسازی «فطرت». سوار و اسب را در نظر بگیرید؛ اسب وقتی ول می‌شود نمی‌گویند آزادشده است بلکه می‌گویند ول شده است. یعنی از افسار و عنان رها شده و این یعنی رها شدن انرژیی که باید در خدمت می‌بود. محل نزاع اینجاست؛ آزادی «سوار» یا آزادی «اسب»؟ آزادی یعنی انسان را سوار بر اسب کنیم و اسب در کنترلش قرار گیرد تا هر جا فرمان داد برود. هر رهاسازی نسبت به اسب سلب آزادی از سوار است. به آزادی اسب رهایی می‌گویند. ادیان الهی چرا می‌گویند که انسان حب دنیا نداشته باشد؟ برای اینکه حب دنیا جلو آزادسازی انرژی متراکم انسان را می‌گیرد. @haerishirazi
... 🍃آیت الله شوشتری : از مرحوم علامه طباطبایی پرسیدم آیا امکان ملاقات حضرت هست یا خیر!؟ فرمودند ؛ بلی به سه شرط 🔸تقوای کامل 🔸عشق فراوان 🔸و مداومت به زیارت آل یس . ----------------------------- @jomalat_olama
🍃🍂دوره جدید کلاس جبرواختیار🍃🍂 🔻🔻🔻 زمان : شنبه ۱۸ ابان ساعت ۴:۵۰ 🔻🔻🔻 مکان : خ ملک - روبروی مسجد شمس 🔊🔊🔊 فقط جلسات "اول" تا "سوم" امکان ورود به کلاس وجود دارد.لطفا به این نکته ی مهم توجه کنید. 🔊🔊🔊 برای دریافت ادرس دقیق لطفا به این شماره پیامک بدهید.لطفا تماس نگیرید و فقط پیامک بدهید. 09017333284
⚫امام حسن عسکری علیه السلام: عبادت در زیاد انجام دادن نماز و روزه نیست ؛ بلکه عبادت، تفکر و اندیشه در قدرت بى‌منتهاى خداوند در امور مختلف مى‌باشد. 📚مستدرک الوسایل، جلد ۱۱، صفحه ۱۸۳ 📚تحف العقول ، صفحه ۴۴۸ ✅ @menhaj1357
👆حالا وقتِ سینما رفتن است... 🔰 این‌روزها سینماهای کشور دو میهمان ناخوانده اما دوست‌داشتنی دارد: 🔺فیلم سینمایی جذاب #منطقه_پرواز_ممنوع 🔺انیمیشن سینمایی #بنیامین اولی مناسب سنین ۹ سال تا ۸۰ سال است! دومی مناسب ۵ تا ۱۲ سال! 🔰 بلیط بخرید، با خانواده به سینما بروید، لذت ببرید و البته با این کار، از آثار سالم و‌ جذاب حمایت کنید... 🆔 @Clad_girls
👌برای اولین بار #کتاب رنگی بچه های خوب، زندگی خوب (برگرفته از کتاب سنن النبی علامه طباطبایی) 💥کتابی فوق العاده برای آموزش اخلاق وآداب زندگی به کودکان ونوجوانان همراه با 52پرسش برای زندگی زیبا ازپیامبر خوبیها💥 #ویژه #مربیان #مبلغان قیمت پشت جلد 20000 با تخفیف ویژه فقط17000تومان👌 ✅جهت خرید جزیی وکلی پیام دهید👇 @Cyberi_Takavar 🌺کانال فروشگاه محصولات فرهنگی👇 http://eitaa.com/joinchat/3174825997Ce007dc3081
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
✔️ جرم حداد عادل چیست؟ ✍سرمقاله روزنامه جوان -عبدالله گنجی روزی که مصاحبه همسر حداد عادل به موجی در انتقام از انقلاب اسلامی و یکی از خواص آن تبدیل شد و اصلاحیه آن هم تأثیری در شکستن این موج نداشت به ذهن نگارنده آمد که این سناریویی غیرمعمول و غیرطبیعی است. خصوصاً وقتی فردی معلوم‌الحال که به «نئو تجدیدنظرطلبی» رسیده است ۹ توئیت در ۴۸ ساعت علیه حداد عادل و خانواده او به بدترین شکل تخریبی نوشت، در سناریو بودن صحنه تردید نکردم. اما آنچه موجب شد نگارنده در این زمینه دست به قلم ببرد داستان جالبی است. جمعه شب به‌کلی بی‌خواب شده بودم. هرچه تلاش کردم خواب به سراغم نیامد؛ یا از دارو بود یا چرت روز جمعه و یا... ساعت ۴ صبح از وصول به خواب ناامید و سراغ گوشی تلفن همراه رفتم، در شبکه اجتماعی اولین پستی که به چشم خورد کلیپی هشت، نه دقیقه‌ای از خانم علینژاد علیه حداد عادل و خانواده‌اش بود. این زن که شرف، انصاف و حیای زنانه را قی کرده است و در تریبون‌های شیطان به زشت‌ترین شکل دریدگی و طنازی می‌کند، چنان این خانواده را به سخره گرفته بود که با خود گفتم ظلم فقط خوردن بیت‌المال و شکاف فقر و غنا نیست که حرمت مسلمان چه می‌شود؟ با خود گفتم حداد عادل در واپسین دهه‌های حیات دنیوی است اگر قرار است فردای رحلتش قدیس‌نامه‌ای (به رسم فرهنگ معروف به مرده‌پرستی) برایش بنویسم چرا اکنون ننویسم؟ و اگر قرار است به مرده‌پرستی متهم شویم اتهام زنده‌پرستی و روی دیگر آن اتهام چاپلوسی و تملق‌گویی اولی‌تر است. باید به این فرهنگ برسیم که مثلاً نمی‌شود شهیدان باکری، خرازی، همت، کاظمی و... را اسطوره‌هایی دست‌نیافتنی و بر بال ملائک دانست، اما همترازان زنده آنان همچون رضایی، صفوی، قالیباف، جعفری و قربانی را به بدترین شکل ممکن به هجو و سخره گرفت. باید یاد بگیریم زنده‌ها را هم ارج نهیم و، اما بعد... جرم حداد عادل واقعاً چیست؟ سرمایه‌گذاری فرهنگی به جای سرمایه‌گذاری اقتصادی واجد نکوهش است؟ حداد عادل تجربه ذی‌قیمتی دارد او می‌داند که انقلاب اسلامی در حوزه نخبگی دو آبشخور همسو داشت؛ اول حوزه‌های علمیه و دوم مدارسی که در دهه ۳۰ به دور از چشم حاکمیت وقت تأسیس شدند و بسیاری از کادر‌های دیروز و امروز انقلاب تربیت‌یافتگان آن مدارس هستند. حداد عادل نه چهره اقتصادی است و نه نیازی به پول دارد. ۵۰ سال عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌های تهران و شریف و اشتغال همسر و سال‌های پایانی حیات نشان می‌دهد که حداد مشکل مالی ندارد و کسی نیز او را به ولع مادی و گرایش به زرق و برق‌خواهی دنیا نمی‌شناسد. جرم حداد عادل چیز دیگری است. اولین جرم حداد عادل این است که در ۳۰ سال گذشته یک قدم از رهبری جلوتر نرفت و عقب‌تر نماند. از سواد خود نان خورد نه از مدیریت. بدون تردید اگر (فرضاً) ۵۰ نفر را حواریون اصلی امروز انقلاب اسلامی بدانیم یکی از آنان حداد عادل است. اگر قرار باشد بعد از مرگ ملقب به «کانت ایران» شود چرا همین امروز ملقب نشود؟ بدون تردید در زبان و ادب فارسی، قرآن‌پژوهی، فلسفه اسلام، فلسفه غرب، تعلیم و تربیت و حتی فیزیک حداد عادل از سرآمدان و انگشت‌شماران امروز ایران است. در کجای دنیا چنین سرمایه‌ای را به جرم اینکه مدرسه‌ای را تأسیس کرده تازیانه می‌زنند؟ واقعاً در ایران امروز و خصوصاً در جبهه انقلاب اسلامی چند نفر دارای این وزانت علمی و تأثیرگذاری محتوایی هستند؟ حداد عادل، انصاف، صراحت در دفاع از انقلاب و به رسمیت شناختن رقیب را توأمان در خود حفظ نموده است. روزی که اصلاح‌طلبان فاقد کاندیدای ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ بودند به رهبری نامه نوشت تا این نقیصه را رفع نماید. روزی که آن نماینده مجلس در تصادف فوت کرد و برادرش در زندان بود حداد عادل از رهبری خواست به حرمت مادرشان - که مادر شهید بود- برادر از زندان آزاد شود و شد. در صراحت همین بس که در غبار فتنه ۱۳۸۸ اولین نفری بود که خود را هزینه کرد و به تلویزیون آمد و به تبیین فضا پرداخت و دوباره در میدان ولیعصر چنین کرد و هزینه آن را پرداخت. رئیس دولت نهم مجلس هفتم را به گوشه رینگ برده بود و او در اوج حیا و به دلیل ندادن سوژه‌ای به دست دشمنان سکوت کرد، اما از اصول کوتاه نیامد و ریاست مجلس بعدی را از دست داد و در اوج تواضع مثل یک نماینده معمولی در صحن مجلس نشست.
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
جرم حداد عادل نزدیکی و مشاوری امین بودن برای رهبری است وگرنه در همین تهران صد‌ها مدرسه از سوی طیف‌های مختلف فکری ایجاد شده، چرا فقط مدرسه حداد مسئله‌ساز شده است؟ فرزند حداد عادل یک روز هم در این مدرسه درس نخواند، اما آرمان حداد عادل در این مدرسه – علوم انسانی- تربیت کادر انقلاب اسلامی است و صد‌ها نفر از فارغ‌التحصیلان آن را می‌شناسیم و شاید در کنار این اقدام بزرگ دو، سه نفر ناجنس هم باشند، اما فقط آنان برجسته می‌شوند. همانگونه که از هزاران دانش‌آموخته متعهد دانشگاه امام صادق فقط چهار نفر واگرای تجدیدنظر‌طلب را بر سر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌کوبیدند. آیا زخم‌خوردگان از انقلاب دوست دارند حداد عادل در منزل بنشیند و یاریگر انقلاب اسلامی نباشد؟ از خون برادر شهیدش و از مظلومیت رهبرش در برابر امواج خناسان دفاع نکند؟ در جبهه انقلاب اسلامی کسی هست که جایگزین ایشان در فرهنگستان زبان و ادب فارسی شود؟ چرا این سرمایه ملی را پاس نمی‌داریم؟ البته نگارنده همیشه یک انتقاد جدی به ایشان داشته‌ام و شخصاً و حضوراً گفته‌ام که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیرو‌های اصیل فکری آن از سنگر‌های تئوریک خارج شدند و به کف خیابان سیاست وارد شدند و زد و خورد سیاسی را لازم‌تر دانستند. ما برای زد و خورد سیاسی و ایجاد لیست انتخاباتی آدم کم نداریم. ما در سنگر‌های تئوریک انقلاب اسلامی نیازمند امثال حداد عادل بوده‌ایم که لاغری این عرصه خصوصاً در تبیین تئوریک مردم‌سالاری دینی کاملاً محرز است. حداد باید در آن سنگر می‌ماند. اما اینکه بعد از شروع دوران اصلاحات عرصه سیاسی عملی را ترجیح داد حتماً برای خود ادله دارد، اما کلان اندیشه انقلاب اسلامی همچنان به فیلسوف بیشتر از سیاست‌ورز نیاز دارد و حداد عادل از جنس آن وادی است. چند ماه پیش با جمعی از اهالی رسانه جلسه‌ای را با ایشان در روزنامه رسالت داشتیم. وقتی تهمت‌ها و نامردمی‌ها به خود را برمی‌شمرد اشک در چشمان حلقه می‌زد. اما فرزندش فرید‌الدین را در طول عمرم چند ساعت در داوری یک جشنواره نشریات دانشجویی دیدم و شناختم. او را مردی عاقل‌تر از سن و سالش یافتم. او را پخته، متقی و سربازی در تراز انقلاب اسلامی دیدم و آنچه در این روز‌های تلخ از او می‌بینیم سکوت است. او مملو از حیا و عاشق تربیت جوانان مسلمان است. امام راحل با آن عظمت و چتر عام رهبری، فرمودند: «دفاع از حزب‌الله اصل خدشه‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی است.» این اصل را پاس بداریم اشکال ندارد که نیت را الهی کنیم، اما به چاپلوسی و تملق هم متهم شویم، تا بوده همین بوده است. ولله العزهًْ و لرسوله و للمؤمنین. 👈 با تشکر از نگارنده. لطفاً نشر حداکثری!
📣📣📣📣📣 با سلام و احترام: دومین دوره "تدبر در زیارت جامعه کبیره" 🌸مکان: حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) 🌸زمان:چهارشنبه ها ساعت 10 🌸شروع دوره: 29 آبان 🌸مدرس:خانم صباغی 🌸آدرس: شهرصنعتی،کلاس ورودی حوزه علمیه فاطمه الزهرا،جنب مسجد امام جعفر صادق (علیه السلام)
: یکی از راه‌ های نجات انسان ازگناه پناه بردن به امام‌زمان علیه‌ السلام است ایشان‌ به نشسته‌اند تا کسـی دسـتش را به سمت شان دراز کنــد. تـا ایشـان او را هـــدایت کننـد -------------------------- @jomalat_olama
🔰 حکایتی عجیب: فرق مرد و نامرد☝☝☝ 💠 پای با علیه السلام بایستید ✅حجت الاسلام
📣📣📣📣سلام علیکم. کلاس احکام خانم سجادیان پنج شنبه ها از ساعت 9/30-10/30 دایر می باشد. مکان:دارالقرآن آیت الله مکارم.روبروی پارک شهر(کلاس، رایگان می باشد)
🌙 عیدی ماه 🎁 🎊به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)🎊 📚 ۱۵ % تخفیف در فروش محصولات 📬به همراه پست رایگان سفارشات پستی 🗓 ۲۲ الی ۲۴ آبان ماه ۹۸ 🌐 tadaborquran.com 🆔 @tadabor_channel
: به نظر من امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز کار فرهنگی و جهادی در است. ------------------------ @jomalat_olama
هدایت شده از تدبر در کلام وحی
...♡🍁♡... بزن بوسه به دامانِ رسول مهربانی ها رسولی که مشرف گشت بر "قوسين اَو اَدنی" صدای مهربانِ عشق می آید از این مَقدم لبانش سوره ی طاها جبینش آیت اسرا 💞 🌐 tadaborquran.com 🆔 @tadabor_channel
🌷ز آسمان دل من خورشید و مه برآمد 🌷شب میلاد احمد(ص) با پور حیدر آمد 🌷همه شادی نمایید که میلاد نبی شد 🌷جلوه ی نور صادق ز بعدش منجلی شد . . . 🔷 @pasokhgoo1 👈
🔶 اعمال روز هفدهم ماه ربیع الاول ؛ ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) 💠 @samtekhoda3
🌷دو نهال بارور در باغ دین روئیده شد 🌷یاسهاى آسمانى در زمین روئیده شد 🌷نخل حق در سرزمین مشرکین روئیده شد 🌷لاله در باغ دل اهل یقین روئیده شد 💐میلاد نبی اعظم(ص) و امام صادق(ع) مبارک 🔷 @pasokhgoo1 👈
💢دوره ی آموزش عمومی احکام 🔰 ویژه طلاب، فرهنگیان و مربیان 💢 با تدریس استاد محمدی نژاد 🔰 استان مرکزی - شهر اراک 💢 جامعة الاحکام 🔰 به دعوت موسسه قرآن و عترت 💢نجم الصالحات 🔰 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات: 🔰 09186445271 💢086-38627775 @jahkam
📣 برگزاری اولین جلسه دوره عمومی احکام به روش نوین وجذاب ✅ با اهدای گواهی نامه دوره 🔶🔸 زمان :شنبه ۲۵ ابان 🔶🔸 ساعت ۱۴ الی۱۵/ ۱۷ 🔶🔸 هزینه جلسه اول رایگان 🔶🔸محل برگزاری: اراک.انتهای خیابان قائم مقام .میدان مقاومت. اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس
💠 یکی از اولین دستوراتی که مرحوم به شاگردان می‌فرمودند این بود که انسان از صبح که بیدار می شود دائماً در نظر داشته باشد که تحت نظر است. --------------------------- @jomalat_olama
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
🚫 فوووووری 💥💥💥 تحلیل چرایی و راهکارهای مقابله با گرانی ها و مشکلات اقتصادی پیش رو 💢 هم اکنون در بزرگ ترین کانال تربیتی کشور با بیش از 86 هزار عضو و بیش از 500 کانال زیرمجموعه😳👇🏼👇🏼👇🏼 http://eitaa.com/joinchat/63963136Ca672116ed5 برای شنیدن حرفای متفاوت، وارد بشید👆👆
هدایت شده از اطلاع رسانی
📣📣📣📣📣 با سلام و احترام: دومین دوره "تدبر در زیارت جامعه کبیره" 🌸مکان: حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) 🌸زمان:چهارشنبه ها ساعت 10 🌸شروع دوره: 29 آبان 🌸مدرس:خانم صباغی 🌸آدرس: شهرصنعتی،کلاس ورودی حوزه علمیه فاطمه الزهرا،جنب مسجد امام جعفر صادق (علیه السلام)
📢📢📢📢📢📢 سلام و احترام شروع 🌺تدبر در قرآن(جزء 27)🌺 🍀مکان:دارالقرآن آیت الله مکارم شیرازی 🍀زمان:سه شنبه 28آبان ساعت 10:30 🍀مدرس:خانم صباغی
🔸امّت به تبعیت از امام خود حرکت می کند🔸 امت به تبعیت از امام خود در حال حرکت است. هر کس حرکت نکند جا می‌ماند. امت وقتی به او نرسیده و می‌خواهد به او برسد، او را روی دست بلند می‌کند و روی سر می‌گذارد. وقتی به او رسید نگاهش از وی بر می‌گردد. وقتی از آن گذشت وی را پشت سر می‌اندازد. این امت در گذشته کسانی را روی سر گذاشته و بعد از عبور از آنها، ایشان را زیر پا نهاده است. در آینده هم کسانی را روی سر و زمانی زیر پا می‌گذارد. این نتیجۀ حرکت کردن امت و تعلق و وابستگی شخصیت‌هاست. (بخشی از نامۀ آیت الله حائری شیرازی ره به رهبر معظم انقلاب در خرداد 1388) @haerishirazi