eitaa logo
🌹 منتظران ظهور🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
15.6هزار عکس
9.2هزار ویدیو
296 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🌱🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🍀 فَمَنْ خَافَ مِن مُّوصٍ جَنَفاً أَوْ إِثْماً فَأَصْلَحَ بَيْنَهُمْ فَلاَ إِثْمَ عَلَيْهِ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (182، بقره) 🍀 پس كسى كه از انحراف وصيّت كننده (و تمايل بى جاى او به بعض ورثه) يا از گناه او (به اينكه به كار خلافى وصيّت كند،) بترسد و ميان آنها را اصلاح دهد، گناهى بر او نيست (و مشمول قانون مجازات تبديل وصيّت نمى شود،) همانا خداوند آمرزنده و مهربان است. 🌸🍃🌷🍃🌸 نکته:⬇️ ✴️ صاحب تفسير مجمع البيان كلمه ى«جنف» را به معناى تمايل به انحرافِ ناآگاهانه و كلمه ى «اثم» را به معناى گناه آگاهانه گرفته است. ✳️ آنچه در اسلام ممنوع شده، تغيير و تبديل وصيّت هاى صحيح است، ولى اگر وصيّت سبب فتنه مى شود و يا خلاف موازين شرع بود، تغيير آن اشكال ندارد. 🔸چنانكه اگر وصيّت كننده بيش از يك سوم اموالش را وصيّت كند، مى توان آن مقدار را كم نمود، اگر سفارش به گناه كرد، مى توان وصيّت را تغيير داد، يا اگر عمل به وصيّت ايجاد فتنه و فساد مى كند، مى توان زير نظر حاكم اسلامى در وصيّت تغييراتى داد. به هر حال در اسلام بن بست وجود ندارد و چون مسير تمام اعمال رسيدن به تقواست، مى توان براساس تقوا تمام موارد ضد تقوا را اصلاح كرد. 🌸🍃🌷🍃🌸 📝 پیام: ⬇️ 1⃣ اصل اهمّ و مهمّ را بايد مراعات كرد. احترام به وصيّت مهمّ است، ولى رفع فتنه و اصلاح امور مسلمين مهمّ تر است. 🌼«فمن خاف... فاصلح بينهم فلا اثم عليه» 2⃣ تغيير وصيّت بايد بر اساس فتنه زدايى و اصلاح باشد. 🌼«فمن خاف... فاصلح» 🌸🍃🌷🍃🌸 📲 *جهت عضویت* 👇 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
این دعاهای زیبا تقدیم به همه عزیزان 🌸🌸🌸🌸🌸 🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن🌸 🌸 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن 🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن🌸 قراربگذاریم هرشب وهرروز برای سلامتی وظهوراقاومولامون صاحب الزمان صلوات بفرستیم.... 🌷اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم و سهل مخرجهم🌷 کانال پیام رسان ما در ایتا 👇 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
☘☘☘☘☘☘ *در دیدار امام زمان عج با سید رشتی از شیعیان گله کردند که چرا نافله نمیخوانند سپس 3بار تکرار کردند نافله نافله نافله* *🔹 نافله صبح و آن دو ركعت است پیش از نماز صبح* *1⃣ در ركعت اوّل بعد از حمد سوره ((قُلْ يا اَيُّهَا الْكافِرُونَ))* *2⃣در ركعت دوّم بعد از حمد سوره توحيد بخواند و سلام دهد* *🔹پس سه مرتبه بگويد:* *سُبْحانَ رَبِّ الصَّباحِ فالِقِ الاِْصْباحِ* *منزه است پروردگار بامداد و شکافنده صبح* *🍀در کتاب من لایحضره الفقیه است که روایت شده هر که صلوات بفرستد بر محمد و آل محمّد صد مرتبه مابین دو رکعت نافله صبح و نماز صبح نگاه دارد حق تعالى روى او را از حرارت آتش* *🍀و کسى که بگوید صد مرتبه ((سُبْحانَ رَبّىِ الْعَظیمِ وَ بِحَمْدِهِ اَسْتَغْفِرُاللّهَ رَبّى وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ)) بنا کند خداوند تعالى از براى او خانه اى در بهشت و کسى که بخواند بیست و یک مرتبه قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ بنا کند حق تعالى براى او خانه اى در بهشت دارد دعا برای فرج امام زمان فراموش نشود 🤲🏻☘️ ☘☘☘☘☘☘
*🔻فعالان فضای مجازی بیکار نیستند !* گاهی از ما پرسیده مےشود که: چرا اینقدر برای فضای مجازی وقت مےگذارید، مگر بیکارید؟ 💎ما در فضای مجازی به دنبال تفریح و سرگرمی نیستیم. 💎به دنبال پر کردن اوقات فراغت هم نیستیم . 💎به دنبال اسم و رسم نیستیم. 💎به دنبال التماس دعا از مسؤلین نیستیم. 💎به دنبال ریا و خودنمایی و تظاهر نیستیم. 💎نگاه ما به فضای مجازی متفاوت است . 💎ما فضای مجازی را یک جبهه جنگ مےدانیم. 💎جنگ همیشه با شلیک توپ و تفنگ نیست . 💎فضای مجازی میدان مبارزه است و مبارزه بوده و هست و خواهد بود ، فقط شکل و نوع آن تفاوت کرده است . 💎مبارزه مرد مےخواهد نه انسان بیکار. همانطور که در دوران جنگ مسلحانه و به تعبیری " جنگ_سخت" مردانی حضور یافتند که : خانواده داشتند، درس و دانشگاه داشتند، کار و زندگی داشتند. بیکار نبودند ، ولی بزرگترین کارشان شد دفاع از اسلام و انقلاب و از همه چیز خود گذشتند و ایثار نمودند. اکنون نیز در میدان " جنگ_نرم" باید حضور یافت. ما که لیاقت بیش از این را نداریم و از هیچ چیزمان نگذشتیم جز اوقات فراغت خود برای دفاع به حد توان و وسع خود. 💠لا یکلف الله نفسا الا وسعها به فرموده رهبر انقلاب امام_خامنه_ای: 💠فضای مجازی به اندازه انقلاب_اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است. اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد . 1⃣گاهی انسان حرف حق را مےتواند با استدلال قوی و با زبان شیوا و هنرمندانه بیان کند که این حرف به گوش و چشم هزاران و شاید میلیونها مخاطب برسد . 2⃣گاهی شاید ما حرفی برای گفتن نداشته باشیم اما مےتوانیم انعکاس کارهای خوب و هنری دیگران در فضای مجازی بشویم . 3⃣گاهی با یک کلام ، یک جمله مےتوانیم باعث تقویت روحیه جناح مؤمن انقلابی فعال در فضای مجازی بشویم. به اعتقاد من ، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما ، کار فرهنگی و جهادی در فضاےمجازی است.. *مقام معظم رهبری ؛دامه ظله العالی؛*
اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم واحشرنا معهم والعن اعدائهم اجمعین 💠 حضرت آیت‌الله بهجت رحمه الله علیه می فرمودند : «هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شده‌اید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می‌کند». 🔷کتاب جهاد_با_نفس توسط حجة الاسلام مصطفی امینی خواه تدریس میشود.
AUD-20220225-WA0134.mp3
6.73M
🔈 📚 📣 جلسه نود و ششم * کجا دنبال ایمان بگردیم؟ * حدیث خانوادگی از امام صادق ع * توسعه رزق خانواده * رزق فقط پول است؟ * سود بردن از رفاقت بد است؟ ⏰ مدت زمان: ۱۲:۳۶ 📲 *جهت عضویت* 👇 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
❌ *ظلمت نفسی* روایت شده: ⚠️ بدترین شما کسی است که دینش را به دنیایش بفروشد. ❌ ⚠️ و بدتر از آن کسی است که دینش را به دنیای دیگری بفروشد.❌❌ 👌 *و این همان ظلم کمر شکنی در حق نفس است.* ❌
❄️🌧️❄️🌧️❄️🌧️❄️ *قرار شبانه با مولای غریبمان💚* *بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد...* *دعا کبوتر عشق است و بال و پر دارد...* *💠 دعـــــــــــای فـــــــــــرج 💠* *🔸بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیم🔸* *⚜اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کلمح الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمین بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.⚜* *ترجمه:* *خدايا گرفتارى بزرگ شد، و پوشيده بر ملا گشت، و پرده كنار رفت، و اميد بريده گشت، و زمين تنگ‏ شد، و خيرات آسمان دريغ شد و پشتيبان تويى، و شكايت تنها به جانب تو است، در سختى و آسانی تنها بر تو اعتماد است، خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست آن صاحبان فرمانى كه اطاعتشان را بر ما فرض نمودى، و به اين سبب مقامشان را به ما شناساندى، پس به حق ايشان به ما گشايش ده، گشايشى زود و نزديك‏ همچون چشم بر هم نهادن يا زودتر، اى محمّد و اى على، اى على و اى محمّد، مرا كفايت كنيد، كه تنها شما كفايت‏ کنندگان منيد، و ياریم دهيد كه تنها شما ياری كنندگان منيد، اى مولاى ما اى صاحب زمان، فريادرس، فريادرس، فريادرس، مرا درياب، مرا درياب، مرا درياب، اكنون، اكنون، اكنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب، اى مهربان‏ترين مهربانان به حق محمّد و خاندان پاك او.* *💠دعــای ســـلامتی* *امــام زمــــان(عج)💠* *⚜"اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً، حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"⚜* *⛅️اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجُ⛅️* ❄️🌧️❄️🌧️❄️🌧️❄️
گناه6.mp3
6.49M
6 زورِ الکی نزن... بیخود با گناهی که بهش مبتلا هستی؛ نَجَنــگ! اول روی قلبت کار کن؛ قلبت که بزرگ و نورانی بشه؛ خودبخود گناه،حالتو بد میکنه و راحت میذاریش کنار. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇 🔶 نهج البلاغه و شرح آن # خطبه ۳۳ قسمت اول # # جلسه۷۸ # بخش ۱ 🔘 مقدمه خطبه : این خطبه در شرایطی ایراد شده است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام از مدینه طیّبه عازم بصره و مهیای جنگ با ناکثین ( پیمان شکنان بصره) بودند . 👤برخی گفته اند این خطبه در منطقه "ربذه" ایراد شده است . اما آنطور که مرحوم شریف رضی ( رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) آورده اند ، این خطبه در منطقه ای به نام "ذی قار" در فاصله بین کوفه و بصره ایراد شده است . 📋 گزارش این خطبه را عبدالله بن عباس داده است . او چنین نقل می کند که👈 مردم جمع شده بودند برای ملاقات با امیرالمؤمنین در بیرون از خیمه ایشان . من وارد خیمه شدم دیدم مولایم امیرالمؤمنین مشغول وصله کردن کفششان هستند . خدمتشان عرض کردم ، آقا جان شما باید به اصلاح امور امت بپردازید . الآن زمانی است که جامعه به لحظه لحظه حضور شما و وقت شما نیاز دارد ، برای اصلاح مشکلات و مسائلی که پیش می آید ( گویی می خواسته بگوید الآن چه وقت وصله زدن به کفش است) امام در پاسخ من این خطبه را ایراد فرمودند : 🔊 قال علی علیه السلام عند خروجه لقتال أهل البصرة ، و فيها حكمة مبعث الرسل ثم يذكر فضله و يذم الخارجين قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَبَّاسِ - رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ -: دَخَلْتُ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِذِي قَارٍ وَ هُوَ يَخْصِفُ نَعْلَهُ فَقَالَ لِي مَا قِيمَةُ هَذَا النَّعْلِ فَقُلْتُ لاَ قِيمَةَ لَهَا فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ اللَّهِ لَهِيَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ إِمْرَتِكُمْ إِلاَّ أَنْ أُقِيمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلاً ثُمَّ خَرَجَ فَخَطَبَ النَّاسَ فَقَالَ. ( این خطبه مربوط به زمانی است که امام به سمت جنگ با اهل بصره می رفتند ، ایراد فرمودند .) 🔸 ترجمه : عبدالله بن عباس می گوید : من در منطقه ذی قار بر امیرالمؤمنین علیه‌السلام وارد شدم ، در حالیکه دیدم ایشان مشغول دوختن کفش خودشان هستند . ( در اینجا مرحوم شریف رضی جمله ابن عباس را نیاورده است ؛ بلکه آن جمله را شیخ مفید نقل کرده اند که ابن عباس عرض کرده آقا الآن چه وقت این کار است و شما بپردازید به مسائل امت . ابن عباس نقل کرده که آقا جوابم را آنجا ندادند و مشغول کارخود بودند . بعد که کارشان تمام شد کفش ها را جلوی من گذاشتند و فرمودند : ابن عباس اینها چقدر می ارزد؟ عرض کردم آقا اینها که قیمت ندارد . فرمودند : حالا یک قیمتی بگو ! عرض کردم کمتر از یک درهم . ) آقا در جواب فرمودند : به خدا سوگند این کفش کهنه وصله خورده در نظر من محبوب تر وعزیزتر است از حکومت بر شما ؛ مگر آنکه آن حکومت ، حکومتی باشد که بتوانم به واسطه آن حقی را برپا کنم ، یا یک باطلی را دفع و رفع کنم . پس از گفتگویی که بین امام و ابن عباس صورت گرفت ؛ حضرت برخاستند و کفشهایشان را پوشیدند و بیرون خیمه آمدند و با تجمع مردم مواجه شدند که منتظر شنیدن سخنان حضرت بودند . 🔸معنی واژگان : ¤ خَصف : وصله کردن ⭕️ توضیحات تکمیلی: این جواب حضرت از اختصاصات ایشان است .‌ همانطور که قبلاً اشاره شد ، امیرالمؤمنين علیه‌السلام یک سری خصائصی دارند ؛ یعنی مطالبی که غیر از خودشان کسی یا جرأت بازگوکردن چنین سخنانی را ندارد و یا این گونه کلمات با فرض بر زبان آوردن هم برازنده کسی جز علی بن ابیطالب نیست و از غیر علی کسی نمی پذیرد . امام آن زمان فرمانده و رئیس کشور اسلامی بودند . خلیفه ای که تمام امت ( به جز شامیان) حتی اهل جمل با ایشان بیعت کرده بودند . امام در پاسخ به ابن عباس می فرمایند این حکومت برای من بی ارزش تر از این کفش وصله دار است مگر اینکه بتوانم به واسطه این حکومت حقی را برای مردم برپا کنم ویا شری را از ایشان دفع نمایم . 👈 توجه داشته باشید خیلی ها به امید رهایی مردم از ظلم یا با هدف برپایی حق قیام می کنند ؛ ولی حکومت یک خاصیتی دارد که تا انسان آن را در اختیار نگرفته باشد ، ممکن است خیلی شعارها بدهد ؛ وقتی بر مسند حکومت قرار گرفت و احساس کرد ، جمعیتی زیاد مطیع او هستند ، آسان نیست انسان بتواند خودش را کنترل کند . درست مثل کارهای اقتصادی که تا وقتی شخص به یک ثباتی نرسیده ممکن است خیلی حرفها بزند ، ولی وقتی به یک جایگاه اقتصادی ثابتی رسیده ، دیگر نمی تواند به این راحتی آن را رها کند . حالا در حکومت داری به اضعافِ مضاعف این حالت قوی تر است . اینگونه نیست که هرکسی اگر ادعایی کرد ،‌ بتواند به آن ادعا با رسیدن به شرایط مساعد جامه عمل بپوشاند . مهم این است که وقتی به آن جایگاه رسید، آن کار را انجام دهد . امیرالمؤمنین در رأس حکومت هستند و اینگونه سخن می گویند . ایشان می فرمایند این حکومت وقتی ارزش پیدا می کند که من بتوانم حقی را برپا کنم وگرنه به خودی خود برایم از این نعلین پاره هم بی ارزش تر است . او به حکومت رسیده و این حرف را می زند ، پس ادعا نیست . 🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇 ?
? نهج البلاغه و شرح آن # خطبه ۳۳ قسمت اول # جلسه ۷۸ # بخش۲ 🔶گویی امیرالمؤمنین تردید داشتند در اینکه با آن مردم بتوانند حق را به پا و باطل را دفع کنند . خیلی مطمئن به این قضیه نبودند . مردم در جنگ جمل آمدند و حضرت را یاری کردند ؛ ولی بعد از جنگ دیگر آماده نبودند تا حق بر پا بماند ؛ و با درخواست غنیمت مشکلاتی را به وجود آوردند . ⚔جنگ جمل و دیگر جنگ های ایشان از درخشان ترین جنگ های تاریخ است . به یاد داشته باشید که دشمن جنگ های علی را سبک می کند . همه جنگهای ایشان از نظر تاکتیک نظامی در اوج بود . از نظر پیروزی نظامی همه آنها با پیروزی همراه بوده است . پیروزی های برق آسای جمل و نهروان در تاریخ جنگهای بشریت کم سابقه است . امیرالمؤمنین علیه‌السلام مرد جنگی است . از این کلام حضرت می توان متوجه شد که در اسلام حکومت هدف نیست ! نگاه غایی و نگاه آلی( ابزاری) بسیار متفاوت است . در اسلام حکومت موضوعیت ندارد ؛ زیرا غایت نیست ؛ بلکه وسیله و ابزاری است برای رسیدن به هدف 🎯 ❇️ در ادامه امام یک جمله زیبا در بحث حکومت اسلامی مطرح می فرمایند و اشاره ای دارند به ماجرای زمان پیامبر و سرگذشت اسلام .👇👇👇 ( امام بسیاری اوقات می کوشیدند روش ، برنامه و سیره خودشان را به عنوان روشی که از سیره پیامبر اتخاذ شده به مردم معرفی کنند . ) ✨ إِنَّ اللَّهَ سبحانه بَعَثَ مُحَمَّداًصلى‌الله‌عليه‌وآله وَ لَيْسَ أَحَدٌ مِنَ اَلْعَرَبِ يَقْرَأُ كِتَاباً وَ لاَ يَدَّعِي نُبُوَّةً فَسَاقَ النَّاسَ حَتَّى بَوَّأَهُمْ مَحَلَّتَهُمْ وَ بَلَّغَهُ مَنْجَاتَهُمْ فَاسْتَقَامَتْ قَنَاتُهُمْ وَ اطْمَأَنَّتْ صَفَاتُهُمْ. أَمَا وَ اللَّهِ إِنْ كُنْتُ لَفِي سَاقَتِهَا حَتَّى تَوَلَّتْ بِحَذَافِيرِهَا مَا عَجَزْتُ وَ لاَ جَبُنْتُ وَ إِنَّ مَسِيرِي هَذَا لِمِثْلِهَا فَلَأَنْقُبَنَّ الْبَاطِلَ حَتَّى يَخْرُجَ الْحَقُّ مِنْ جَنْبِهِ.✨ 🔸ترجمه : خدای سبحان محمد (صلی الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) را زمانی برانگیخت که هیچ یک از عرب کتاب آسمانی نمی خواند و دعوی نبوت نداشت . آن حضرت این مردم را حرکت داد تا در جایگاه مناسب خودشان مستقر ساخت و به سر منزل رهایی رسانید . سلاح ایشان را در جهت صحیح قرار داد و تکیه گاه مطمئن برایشان ساخت . سوگند به خدا من نیز در پی این امت راننده بودم تا دشمن مشرک از هر جانب گریخت . نه سست شدم و نه ترسیدم و امروز نیز در مسیری مشابه در حرکتم . به خدا باطل را خواهم شکافت و حق را از پهلوی آن به در خواهم آورد . ⭕️ توضیحات تکمیلی : 🍃لَيْسَ أَحَدٌ مِنَ اَلْعَرَبِ يَقْرَأُ كِتَاباً وَ لاَ يَدَّعِي نُبُوَّةً فَسَاقَ النَّاسَ🍃 امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند : خدای متعال پیامبر را در زمانی برانگیختند که هیچ فردی از عرب کتابی نمی خواند . از اینکه حضرت اشاره می فرمایند به این مسأله چند برداشت می توانیم داشته باشیم . اولاً اینکه کسی در آن زمان سواد خواندن نداشت ( البته تا حدی درست است ؛ چون اعراب باسواد انگشت شمار بودند ؛ شاید جمعشان در کل منطقه حجاز به ۳۰ نفرهم نمی رسید) ولی منظور حضرت این نیست ؛ چون در جمله بعد می فرمایند : ادعای نبوت هم نداشت . پس مقصود از این کتاب ، کتابهای آسمانی ( تورات و انجیل و...) بود . یعنی عرب در آن زمان پیرو هیچ آیینی نبودند . کسی در بین آنها به عنوان پیامبر ظهور نکرده بود . شاید سوال شود مگر در مدینه قبایلی از یهود نبودند⁉️ یا در منطقه نجران مسیحیان نبودند⁉️ چگونه آقا می فرمایند ، احدی از عرب اهل کتاب نبود⁉️ 👈در این مورد برخی توجیهاتی را آورده اند که در بعضی از شروح نهج البلاغه آمده است ؛ ولی یکی دوتا از آن ها قابل قبول نیست 👇👇👇 🔻مثلاً یکی گفته است ، منظورشان آن بوده که عده شان زیاد نبوده ؛ در حالیکه آقا می فرمایند ( لیس احد من العرب / احدی از عرب نبود)❌ 🔻 عده دیگری گفته اند، مقصود این است که آن کتابی که آنها می خواندند ، کتاب آسمانی واقعی نبوده ( چون تورات و انجیل آن زمان تحریف شده و دست خورده بوده) ❌ 🔻دلیل دیگر این است که بله گروه هایی از یهود و نصاری در مدینه یا مناطق دیگری از عربستان بودند ؛ اما اینها هیچکدام عرب اصیل نبودند . یهودیان که اصلاً عرب نبودند و مهاجر بودند . نصرانیان هم به همین شکل عرب اصیل به شمار نمی آمدند ؛ لذا با منظور امام مطابقت دارد که منظورشان عرب حجازی بوده ( یعنی عرب اصیل) ✅ 🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇 🔶 نهج البلاغه و شرح آن # خطبه ۳۳# جلسه ۷۸ # بخش ۳ 🍃 وَ لاَ يَدَّعِي نُبُوَّةً فَسَاقَ النَّاسَ 🍃 امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌خواهند بفرمایند ، پیامبر اسلام زمانی در عربستان ظهور کردند که آثار تعالیم انبیاءِ صاحب کتاب در میان امت نبود ( آنقدر که آنان از تعالیم انبیاء دور بودند ) البته مناسک جزئی از حضرت ابراهیم باقی مانده بود ؛ اما متن و کتابی📖 در اختیار نداشتند ؛ فقط چیزهایی را سینه به سینه دریافت کرده و به آن عمل می کردند . اینطور نبود که پیامبران پیشین زمینه را در محیط عربستان برای ظهور پیامبر اسلام آماده کرده باشند . پس پیامبر اسلام کار و وظیفه ای سنگین بر دوش داشتند . کار بر روی عرب آنچنانی که نیاز به اصلاح همه جانبه دارند کار سختی است . پیامبر باید آنها ( عرب رمنده ای که به هیچ چیز پایبند نبود ) را جذب نماید . 💚 پیامبر با آنان کاری کرده بودند که برای بدست آوردن قطرات وضوی پیامبر (ص) حاضر بودند همدیگر را بکشند 👈 ( در 📗 صحیح بخاری نقل شده است) 💗آنان چنان اخلاص پیدا کرده بودند و چنان شیفته وجود مبارک پیامبر اکرم صلوات الله علیه شده بودند که گاهی برای تبرک قسمتی از لباس ایشان را طلب می کردند . 🍃 حَتَّى بَوَّأَهُمْ مَحَلَّتَهُمْ وَ بَلَّغَهُمْ مَنْجَاتَهُمْ 🍃 🔸 ترجمه : تا آنها را در منزلگاه خودشان جای داد . ( عرب در آن زمان هیچ جایگاهی نداشت ) و آنها را به مرزهای نجات رسانید . 🔸معنی واژگان : ¤ بوّأ: از ریشه بوء است به معنای صاف بودن مکان . ¤ منجاة : محل نجات ⭕️ توضیحات تکمیلی : هیچ دولتی مردم عربستان را به رسمیت نمی شناخت . حتی دولتهای ایران و روم به خودشان زحمت نمی دادند که برای مردم حجاز یک نماینده بفرستند . ولی پیغمبر اکرم(ص) به اینان جایگاه بخشید ؛ تا حدی که بعد از چندی این ابرقدرتهای اطراف احساس خطر می کردند . 🍃 فَاسْتَقَامَتْ قَنَاتُهُمْ وَ اطْمَأَنَّتْ صَفَاتُهُمْ.🍃 🔸ترجمه : پیغمبر آمد و سلاح های آنها را جهت داد ( گاهی سلاح های خود را رو در روی هم قرار می دادند ) در جهت رضای الهی قرار داد و یکسان سازی و همانند سازی کرد . پایگاه محکمی برای آنان قرار داد ( و این به برکت دین بود که استقرار پیدا کنند . از آن بیابان گردی ها ، جنگ و گریزها و شبیخون ها رها شوند ) 🔸معنی واژگان : ¤ قنات : در اصل به معنای شاخه های درخت است ؛ و عرب به نیزه هم که از شاخه های درخت ساخته می شد و صاف و مستقیم بوده قنات می گفتند . اگر ما به کاریزها هم قنات می گوییم ، به این دلیل است که مسیر آنها هم مستقیم است . ¤ صفات : سنگ محکم و سخت در ادامه حضرت می فرمایند :👇👇👇 🍃أَمَا وَ اللَّهِ إِنْ كُنْتُ لَفِي سَاقَتِهَا حَتَّى تَوَلَّتْ بِحَذَافِيرِهَا مَا عَجَزْتُ وَ لاَ جَبُنْتُ وَ إِنَّ مَسِيرِي هَذَا لِمِثْلِهَا فَلَأَنْقُبَنَّ الْبَاطِلَ حَتَّى يَخْرُجَ الْحَقُّ مِنْ جَنْبِهِ. 🍃 🔸ترجمه : به خدا سوگند من درمیان کسانی بودم که آنها را به راه هدایت سوق می دادند ( آنقدر با پیامبر در هدایت مردم مقاومت کردیم ) تا دشمنان ما پهلو تهی کردند ( مشرکین گریختند) ✳️ امیرالمؤمنین علیه السلام با یادآوری این شرایط می خواهند متذکر شوند که ایشان هم در دنبال این لشکر بوده اند . یعنی پشت سر امتی که پیامبر آنها را حرکت می داد ، می آمدم . حضرت می خواهند بفرمایند من هم در کنار پیامبر در مسیر هدایت مردم بودم . (گویی پیامبر راننده بودند و من هم شاگرد ایشان) 🔸معنی واژگان : ¤ قائد : پیشرو ، جلو دار ¤ سائق: راننده ، از پشت سر مرکبی را هدایت می کند و جهت می دهد . ¤ حَذافیر : جمع حُذفور به معنای جانب و پهلوی چیزی است . جوانب ، پهلوها 🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇 🔶 نهج البلاغه و شرح آن # خطبه ۳۳ # جلسه ۷۸ # بخش ۴ ⭕️ توضیحات تکمیلی : حضرت با این مقدمه خطاب به مردم می فرمایند : ای مردمی که اجتماع کردید ( مردم از کوفه آمده بودند و در منطقه ذی قار تجمع نموده بودند) بدانید این مسیری که داریم به سوی بصره می رویم ، شبیه است به همان مسیری که با پیامبر حرکت می کردیم به سمت خندق ، احد ، حدیبیه و جنگ با مشرکین ⚔ یعنی حالا هم در حرکت به سوی جنگ با پیمان شکنان هستیم . 📌در روایاتی وارد شده که پیامبر اکرم به امیرالمؤمنین فرمودند : أَنَا أُقَاتِلُ عَلَى اَلتَّنْزِيلِ وَ عَلِيٌّ يُقَاتِلُ عَلَى اَلتَّأْوِيلِ . علی جان ! من بر اساس تنزیل( آیات قرآن) می جنگم ، و تو بر اساس تأویل ( تفسیر قرآن) می جنگی. 👈(📙 المناقب  ,  جلد۳  ,  صفحه۲۱۸) 📌در روایت دیگری آمده است که پیامبر فرمودند : من با کفار می جنگم و تو با منافقین می جنگی. 👤ماجرای جالبی را ابن عباس نقل می کند که : وقتی به منطقه ذی قار رسیدیم ، خدمت آقا امیرالمؤمنین عرض کردم آقا جان عده ای از کوفه برای کمک به ما در راه هستند ؛ حضرت فرمودند : بله اینها می آیند و عده آنها ۶۵۶۰ نفر است .(ابن عباس متعجب می شود 😳) مترصد آن بودم تا نیروها زودتر برسند و من آنها را شمارش کنم . وقتی نیروها رسیدند با شمارش دقیق دیدم درست همان ۶۵۶۰ نفر بودند . سپس گفتم : الله اکبر لقد صدق الله و رسوله ( خدا و رسول راست گفتند) 👇👇👇 👤ابن ابی الحدید می گوید : توجه کنید که ابن عباس در پیشگویی حضرت شک نداشته ، بلکه می خواسته است به دیگران ثابت کند . 👈برخی گفته اند اینکه ابن عباس گفته : لقد صدق الله و رسوله ، یعنی فقط خدا و رسول درست می گویند ؛ اما شاید درست آن باشد که گفته شود آنچه خدا و رسول درباره علی گفته اند درست است . ( خدا و رسول راست گفتند که علی حقیقت را می بیند) 🍃فَلَأَنْقُبَنَّ الْبَاطِلَ حَتَّى يَخْرُجَ الْحَقُّ مِنْ جَنْبِهِ🍃 🔸ترجمه : من باطل را باید بشکافم تا حق از پهلوی آن خارج شود . یک نکته خیلی لطیفی در این عبارت حضرت به چشم می خورد 👈 این جمله حکایت از این دارد که در قدیم وقتی می خواستند در شرایط خاصی با عمل سزارین کودک را به دنیا بیاورند ، پهلوی مادر را می شکافتند تا بچه را به دنیا بیاورند . تشبیه حضرت به همین مسأله است که گویی یک فرزند ذوحیاتی در رحم یک مادر مرده ای هست که باید نجاتش داد ( گویی چنین تشبیهی در فرمایش زیبای امیرالمؤمنین علیه‌السلام وجود دارد) یعنی این مردم با این حرکتشان یک پوسته و قشری از باطل دور حق را گرفته ، شبهه ایجاد کردند و عایشه و طلحه و زبیر را با خود همراه ساخته ، مردم بصره را فریب دادند و یک هاله ای از باطل اطراف حق را گرفته . باطل مثل همان شخص مرده است که امیدی به وی نیست ؛ اما نباید بگذاریم حق هم که محصور واقع شده ؛ آن هم بمیرد و از بین برود ؛ باید شکافی ایجاد نمود و حق را بیرون کشید تا حق پابرجا و زنده بماند ؛ لذا حضرت می فرمایند : (فَلَأَنْقُبَنَّ الْبَاطِلَ حَتَّى يَخْرُجَ الْحَقُّ مِنْ جَنْبِهِ.) 🔸معنی واژگان : ¤ نقب : سوراخ کردن زمین ⏪ ادامه خطبه جلسه آینده ان شاء الله 🌷والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته🌷 🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨💕صبح خودرابا سلام به 14معصوم (ع)شروع کنیم💕✨ ❤️بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ❤ 💕ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ💕 ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ✨ 🍃ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﺔُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ🍃 🌸ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ🌸 🌹ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ🌹ِ 💖ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ💖 🌷ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ🌷 🌺ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ🌺 💐ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﻥِ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎته💐 💕ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﮐﺎﺗﻪ💕 ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ✨ 🍃ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ🍃 🌸ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ🌸 🌺السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان... ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ🌺 🌸 السلام علیک یا ابوالفضل العباس ع🌸 ✨✨🍃🌹التماس دعا🌹🍃✨
💦💠💦💠💦💠💦💠💦 *❄️💠زیارت امام عصر* *(عجل الله تعالی فرجه الشریف)* *در هر صبحگاه💠 ❄️* *🌟اَللّـهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاىَ صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ عَنْ جَميعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ في مَشارِقِ الاَْرْضِ وَمَغارِبِها، وَبَرِّها وَبَحْرِها وَسَهْلِها وَجَبَلِها، حَيِّهِمْ وَمَيِّتِهِمْ، وَعَنْ والِدِيَّ وَوَُلَْدي وَعَنّي مِنَ الصَّلَواتِ وَالتَّحِيّاتِ زِنَةَ عَرْشِ اللهِ وَمِدادَ كَلِماتِهِ، وَمُنْتَهى رِضاهُ وَعَدَدَ ما اَحْصاهُ كِتابُهُ وأحاط بِهِ عِلْمُهُ، اَللّـهُمَّ اِنّي اُجَدِّدُ لَهُ في هذَا الْيَوْمِ وَفي كُلِّ يَوْم عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً في رَقَبَتي اَللّـهُمَّ كَما شَرَّفْتَني بِهذَا التَّشْريفِ وَفَضَّلْتَنى بِهذِهِ الْفَضيلَةِ وَخَصَصْتَنى بِهذِهِ النِّعْمَةِ، فَصَلِّ عَلى مَوْلايَ وَسَيِّدي صاحِبِ الزَّمانِ، وَاجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ وأشياعه وَالذّابّينَ عَنْهُ، وَاجْعَلْني مِنَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ طائِعاً غَيْرَ مُكْرَه فِي الصَّفِّ الَّذي نَعَتَّ اَهْلَهُ في كِتابِكَ فَقُلْتَ: (صَفّاً كَاَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصوُصٌ) عَلى طاعَتِكَ وَطاعَةِ رَسُولِكَ وَآلِهِ عليهم السلام، اَللّـهُمَّ هذِهِ بَيْعَةٌ لَهُ في عُنُقي اِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ 🌟* 💠💦💠💦💠💦💠💦💠 . https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
❄️❄️❄️❄️❄️ *☆ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ‌☆* *♡دعای عهد♡* *💠اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ،💠 وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ،💠 وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ،💠 وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ،💠 وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ،💠 وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، 💠وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ،💠 وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ،💠 یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، 💠وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، 💠یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ،💠 وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، 💠یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ،💠 یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.💠* *اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ،💠 صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ،💠 عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ* *الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها،💠 سَهْلِها وَ جَبَلِها، 💠وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، 💠وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ،💠 وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ.💠 أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا،💠 وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، 💠لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً.💠 اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، 💠وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ،💠 وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.💠* *اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، 💠فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى،💠 شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى،💠 مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى.💠 اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ،💠 وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، 💠وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ،💠 وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، 💠وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، 💠وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ،💠* *فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ:💠 ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، 💠فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک💠َ* *حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، 💠وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ،💠 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ،💠 وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ،💠 وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، 💠وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ،💠 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ،💠 اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ،💠وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ،💠 وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ،💠 اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، 💠وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، 💠إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، 💠بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.💠* *☆اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆ِ* *☆اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆ِ* *☆اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆* ِ *♡ اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج♡* *♢سلامتی مولا مون صاحب الزمان‌ عج صلوات♢* ❄️❄️❄️❄️❄️ https://chat.whatsapp.com/CROUy3ron9zCXk3WTxTq2i
AUD-20220113-WA0010.
2.43M
دعای عهد 🌴🌴🌴🌴🌴🌴
107571_760.mp3
3.62M
🌹 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌸اِلهى‏ عَظُمَ الْبَلاءُ، وَ بَرِحَ الْخَفآءُ، وَانْکشَفَ الْغِطآءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجآءُ، وَ ضاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ، و اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيک‏ الْمُشْتَکى‏، وَ عَلَيک الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخآءِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، اُولِى الْأَمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَينا طاعَتَهُمْ، وَ عَرَّفْتَنا بِذلِک مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ، فَرَجاً عاجِلاً قَريباً کلَمْحِ‏ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ، يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ، يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ، اِکفِيانى‏ فَاِنَّکما کافِيانِ، وَانْصُرانى‏ فَاِنَّکما ناصِرانِ، يا مَوْلانا يا صاحِبَ‏ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِکنى‏ اَدْرِکنى‏ اَدْرِکنى‏، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرينَ.🌸 🌼خدايا بلاء عظيم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و اميد قطع شد و زمين تنگ شد و از ريزش رحمت آسمان جلوگيرى شد و تويى ياور و شکوه بسوى تو است‏ و اعتماد و تکيه ما چه در سختى و چه در آسانى بر تو است خدايا درود فرست بر محمد و آل محمد آن زمامدارانى که پيرويشان را بر ما واجب کردى و بدين سبب مقام‏ و منزلتشان را به ما شناساندى به حق ايشان به ما گشايشى ده فورى و نزديک مانند چشم بر هم زدن يا نزديکتر اى محمد اى على اى على اى محمد مرا کفايت کنيد که شماييد کفايت‏کننده ام و مرا يارى کنيد که شماييد ياور من اى سرور ما اى صاحب الزمان‏ فرياد، فرياد،
🌹آقای مـن ...🌹 بدون تو چقدر درد بى دوا دارم بدون تو چه بلاها كه آمده به سرم هميشه دست نوازش تو مى كشى به سرم هميشه خوبى و من هم هميشه دردسرم 💕بِنَفْسى أَنْتَ مِنْ مُغَیَّبٍ لَمْ یَخْلُ مِنّا 💕 🌺الّلهُمَّ صَلّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِين🌺 *اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج * * اﻟﺴّﻼم علیک یا ﺑﻘﯿﺔ الله اﻟﺴّﻼم ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ رﺑﯿﻊ اﻷﻧﺎم اﻟﺴّﻼم ﻋﻠﯿﮏ یا ﻓﺎرس اﻟﺤﺠﺎز اﻟﺴّﻼم علیک یا صاحب الزمان(عج) *
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨حدیث ابن شهر آشوب: در مناقب ابن شهر آشوب آمده است: پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم با تهيدستان مى نشستند و با مستمندان غذا مى خوردند.✨ موضوع: ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️❄❄❄❄❄❄❄❄ ⇦ دارای سیمای حقیقی مردان می گویند: علی علیه السلام همانند آن بود که گویی شکسته و مجددا ترمیم شده باشد -چهره ای درهم تکیده داشت و یادآور مشکلاتی بود که تحمل نموده و تجربه اندوخته بود- آن حضرت موی سپید خود را رنگ نمی زد، سبکبال و بی تکلف راه می رفت و همواره لبخند بر لب داشت. 📗منابع: اسد الغابة 4 :123.
چهل و یکم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- يكى از وظايف حاكم اسلامى، گرفتن زكات از مردم است. 2- اسلام، مالكيّت خصوصى را مى‌پذيرد. 3- زكات، بخش كوچكى از سرمايه‌ى شماست، با دلگرمى آن را پرداخت كنيد. 4- پرداخت زكات، نشانه‌ى صداقت انسان در ادّعاى ايمان است. 5- زكات، عامل پاكى روح از بخل، دنيا پرستى و مال دوستى است. 6- زكات، موجب رشد فضايل اخلاقى در فرد و جامعه است. 7- رسول اكرم صلى الله عليه و آله به مردم عادّى درود و صلوات مى‌فرستد. زيرا بها دادن به مردم، تشويق آنان به نيكى‌ها و شخصيّت بخشيدن به آنان است. 8- رابطه‌ى ماليات‌دهنده وماليات‌گيرنده بايد عاطفى ومعنوى باشد. 9- دعاى پيامبر در حقّ مردم مستجاب است. 10- نگوييم زكات دادن وظيفه‌اش بوده، ما هم تشكّر كنيم. 11- تشويق‌ها لازم نيست، هميشه مادّى باشد، گاهى تشويق معنوى كارسازتر است. 12- تشويق، سنگينى تكليف را سبك مى‌كند. 13- سرچشمه‌ى دستورات و تكاليف، علم الهى است.