eitaa logo
🌹 منتظران ظهور🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
15.6هزار عکس
9.2هزار ویدیو
296 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🌱🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
"والدین به حسنین (علیه السلام) تفسیر شده است - چنان که در تفسیر قمی(۹۵۰). وغیر آن آمده - لذا صحیح است که مؤمن خونخواهی آن حضرت را مربوط به خود بداند، وهر یک از مؤمنین خودش را ولی خون آن جناب به حساب آورد. چنان که در زیارت عاشورا می خوانیم: وان یرزقنی طلب ثاری مع امام مهدی ظاهر ناطق بالحق منکم...؛ واز خداوند خواهانم که به من روزی نماید خونخواهی خودم را با امام هدایت شده آشکار وحق گوی از شما(۹۵۱). ونیز رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) به امت خود امر فرمود که نسبت به قربی مودت بورزند، وروایات متعددی گذشت که دلالت داشت: منظور از قربی، امامان (علیهم السلام) هستند. بر فرض که به ظاهر لفظ تمسک کنیم، وقربی را بر مطلق خویشان یا ذریه رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) حمل نماییم، بدون تردید امامان بهترین وکامل ترین مصادیق آن ها می باشند، ونیز تردیدی نیست که خونخواهی برای آنان ومطالبه حقوقشان از بارزترین مصادیق مودت وبرجسته ترین اقسام اظهار محبت است.  اکنون که این مطلب معلوم شد می گویم: خونخواهی مراتب متعدد ودرجات چهارگانه دارد: اول: این که ولی خون قوت ونیرو وحکومت واستیلا داشته باشد، که به زیر دستانش دستور می دهد قاتل را بکشند، وبدین ترتیب خون بهای مظلوم را می گیرد."
"دوم: این که خودش قاتل آن مظلوم را بکشد. وبا این دو قسم خداوند متعال برای مولای شهید مظلوممان حضرت حسین بن علی (علیه السلام) خونخواهی می کند، چون در حقیقت او صاحب خون آن حضرت است، لذا در زیارت های متعددی این عبارت آمده: السلام علیک یا ثارالله؛ سلام بر تو ای آن که خونخواه او خداوند است.  اما قسم اول: چون خداوند (عزّ وجلّ) مولای ما حضرت قائم (علیه السلام) را امر فرموده که خون بهای حسین (علیه السلام) را طلب نماید - چنان که در روایات متعددی این معنی هست، وقسمتی از آن ها را در حرف ثاء بخش چهارم کتاب آوردیم - ودر کامل الزیارات به سند خود از امام صادق (علیه السلام) درباره فرموده خدای تعالی: ﴿ومن قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا فلا یسرف فی القتل﴾ (سوره اسراء: ۳۳)؛ وهر آن کس که مظلوم کشته شده پس برای ولی او سلطه قرار دادیم پس در کشتن اسراف نکند. آمده که فرمود: او قائم آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) است که خروج می کند، وبه خونخواهی حسین بن علی (علیه السلام) می کشد، پس اگر اهل زمین را به قتل رساند اسراف نیست، وفرموده خدای تعالی: فلا یسرف فی القتل؛ برای او نیست که کاری بکند که اسراف باشد. سپس امام صادق (علیه السلام) فرمود: به خدا قسم ذراری ونوادگان کشندگان حسین (علیه السلام) را به خاطر کار پدرانشان به قتل می رساند(۹۵۲)"
"و در کتاب نور الانوار فاضل بروجردی است، ودر خبری وارد است که چون مردم، آن حضرت را به بیرحمی وقتل نفس متهم سازند آن جناب از منبر بالا رود ویک تای نعلین حضرت گلگون قبای دشت نینوا ویکه تاز عرصه کربلا سید الشهداء - علیه آلاف التحیة واثناء وروحی له الفداء - را بیرون آورد وفرماید: اگر همه دشمنان را بکشم مقابل خون این بند نعلین نخواهد بود.  و در خبر دیگر است که می فرماید: اگر همه اهل عالم را بکشم در عوض این بند نعلین نمی شود.  و اما قسم دوم: با توجه به فرموده خدای تعالی: ﴿الله یتوفی الانفس حین موتها﴾ (سوره زمر: ۴۲). خداوند روح خلق را می گیرد وهنگام مرگ آنان، هیچ روحی از کالبد بدن بیرون نیاید جز به اذن خداوند متعال. وهمان طور که خداوند قادر منتقم - جل شأنه - به این دو قسم خونخواهی می کند، حضرت قائم (علیه السلام) نیز برای جدش حسین (علیه السلام) به این دو قسم خونخواهی می نماید، البته به اعتبار دیگری. زیرا که کشندگان اجدادش (علیه السلام) وکسانی که به کار آن ها راضی بوده اند به قتل می رساند وشیعیان ویارانش را نیز دستور میدهد که آن ها را بکشند.
"سوم: این که کسی که خونخواه است ضعیف باشد، ونتواند خونخواهی کند مگر با تظلم وشکایت نزد سلطان وزمامدار مقتدری که حق او را از ظالمش بگیرد، واین نیز واضح است که نوعی خونخواهی محسوب می گردد.  چهارم: این که به خاطر ضعیف بودن نتواند خونخواهی کند مگر با کمک گرفتن از دیگرانی که قدرتی دارند که با یاری یکدیگر این کار را انجام دهند. به عبارت دیگر: کمک کردن در آمادگی وسائل خونخواهی نوعی از خونخواهی می باشد.  و چون ما در این زمان قدرت نداریم برای مولایمان حسین (علیه السلام) خونخواهی کنیم جز به این دو قسم اخیر، لازم است - به حکم وظیفه ای که بر ما هست - به همین دو قسم مبادرت ورزیم. واین دو با دعا برای تعجیل فرج وظهور مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) حاصل گردد، که خدای قادر منتقم از هر سلطانی قدرتمندتر، وانتقام گیرنده از هر ظالم وستمگر است. زیرا که با اخبار متواتری دانستیم که خداوند قادر متعال مولای ما صاحب الامر (علیه السلام) را برای این خونخواهی ذخیره نموده است. پس بر ما لازم است که شب وروز به درگاه الهی تضرع واستغاثه کنیم که ظهور وفرج آن حضرت را تعجیل فرماید تا خونخواهی نماید واز جباران کافر انتقام بگیرد، زیرا که در زمان غیبت آن حضرت راه دیگری به جز این قسم از خونخواهی نداریم."
"و اما داخل بودن این دعا در قسم چهارم خونخواهی، چنان که در مکرمت بیست ودوم بیان کردیم که اهتمام مؤمنین به دعا برای تعجیل فرج وظهور مولی صاحب الزمان (علیه السلام) از اسباب جلو افتادن فرج وظهور آن حضرت می باشد، پس دعا برای این جهت در امر گرفتن خون بهای امامان (علیهم السلام) کمک آن حضرت است.  و بر آنچه ذکر گردید ارشاد می کند، مطالبی که در توقیع شریف به شیخ مفید آمده که: اگر شیعیان ما - که خداوند آنان را به اطاعتش توفیق دهد - در وفا به عهد وپیمانی که بر آنان هست یکدل بودند، هر آینه میمنت دیدار ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد وسعادت دیدار ما زودتر به آنان می رسید، با حق معرفت ودرستی شناخت نسبت به ما، پس مانع ما از آن ها جز امور ناخوشایندی که از آنان به ما می رسد وبرایشان نمی پسندیم نیست.والله المستعان وهو حسبنا ونعم الوکیل(۹۵۳).  و نیز مؤید آنچه گفتیم خوابی است که برای یکی از بانوان شایسته ومورد اعتماد واز نزدیکان ما در همین روز اتفاق افتاده که به خاطر تسلط کفار بر بلاد اسلام هم وغم، خاص وعام را فرا گرفته است. حاصل آن خواب این که: شنیده است شخصی می گوید: اگر مؤمن پس از نمازهایش در دعا برای تعجیل ظهور مولایش مواظبت می کرد، هم چنان که در دعا برای خودش - هرگاه مریض یا قرضدار باشد - مواظبت دارد، به طوری که فراق آن حضرت (علیه السلام) مایه اندوه وغصه او وموجب دلشکستگی وپریشانی وناراحتی او باشد، در آن صورت دعایش سبب یکی از دو امر می شود: یا مولایش زودتر ظهور می کند، ویا این که حزن واندوهش مبدل به سرور می گردد ومحنت ها وناراحتی ها بر طرف شده واز بلاها وفتنه ها نجات می یابد.  و می توان این معنی را - که دعا برای تعجیل ظهور مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) از مصادیق خونخواهی برای مولای غریب مظلوممان حضرت ابی عبد الله الحسین (علیه السلام) است - به وجه دیگری بیان نمود، این که: هرگاه مؤمن دانست که از آثار وفواید این دعا - چنان که در مکرمت بیستم گذشت - باز گشت به دنیا در زمان ظهور آن جناب است، لذا برای این که امر زودتر واقع گردد، وخودش برای مولای شهید مظلوممان حسین (علیه السلام) از دشمنان ونوادگان کشندگان آن حضرت که از کارهای پدرانشان راضی باشند، خونخواهی کند. چنین مؤمنی در عداد طلب کنندگان ثار آن جناب خواهد بود، پس یا عمرش طولانی می شود تا این که آن زمان را درک کند، ویا این که پس از مردن به دنیا باز می گردد، واز دشمنان انتقام می گیردواین ازآثارآن دعاست.
"این وجه را برادر ودوست روحانی ام که به تأییدات سبحانی مؤید است بیان نمود، آن را در این جا ثبت می کنم تا برای او زبان راستینی در جهان باقی بماند.  و از آنچه در این جا بیان گردید، معلوم شد که دعا کننده برای تعجیل ظهور مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) ثواب خونخواهی برای سایر امامان بر حق وپیروان ایشان وشهدایی که در خدمت آنان بودنده اند را نیز درک می نماید، زیرا که حضرت قائم (علیه السلام) خون بهای همه آنان را می گیرد واز دشمنانشان انتقام می کشد، چنان که قسمتی از دلایل این مطلب را در حرف الف - بخش چهارم کتاب - آوردیم.  ۴۸ - تحمل احادیث پیچیده ودشوار:  در این جا مکرمت شریفی ذکر می گردد که مشتمل بر دو مکرمت ارزنده است:  یکی: این که دعا برای تعجیل ظهور مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) از مصادیق تحمل صعب مستصعب از احادیث ائمه اطهار (علیهم السلام) می باشد.
"و بر آنچه ما اختیار وتأیید کردیم اخبار متعددی دلالت می کند که به ذکر قسمتی از آن ها تبرک می جوییم. ان شاء الله تعالی، از جمله:  - اخباری است که چنین وارد شده: امر امامان (علیهم السلام) صعب مستصعب است. مانند: روایت صفار در بصائر از ابوالربیع شامی از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) که گفت: در خدمت آن حضرت نشسته بودم، پس دیدم حضرت ابو جعفر (علیه السلام) به خواب رفت، سپس سر بر داشت وفرمود: ای ابوالربیع! حدیثی است که شیعیان در دهان می گردانند وحقیقت را نمی دانند. عرض کردم: قربانت گردم آن چیست؟ فرمود: گفته علی بن ابی طالب (علیه السلام): ان امرنا صعب مستصعب لا یحتمله ال ملک مقرب او نبی مرسل او مؤمن امتحن الله قلبه للایمان؛ ای ابوالربیع؛ مگر نمی بینی که فرشته ای هست ولی مقرب نیست، و(حدیث ما را) متحمل نمی شود جز مقرب؛ وگاهی پیغمبر هست ولی مرسل نیست، وآن را متحمل نمی شود جز مرسل، وگاهی مؤمن است ولی آزموده نشده، ومتحمل آن نگردد مگر. مؤمنی که خداوند دلش را برای ایمان آزموده باشد(۹۶۵).🍃🔆🍃🔆🍃🔆🍃🔆🍃 🖋📗قسمت1⃣2⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖋👤روایت روژه گارودی نویسنده کمونیست فرانسوی ازامام علی علیه السلام به یک دانشجوی شیعه که درنهایت مسلمان شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 صلواتی در جهت دفع بلا و مصیبت در عصر روز جمعه 🔹 این دعا از مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به نقل از مرحوم امام خمینی که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه می‌فرمودند: 🔺 عصر و غروب جمعه، به نیابت از تمام شیعیان عالم ده مرتبه بگوئید: 🔹 اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ وَ أدْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ 🔸 خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی. https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌ برای زندگی امروز باید از امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) درس بگیریم ‌‌ ‌‌ رهبر انقلاب: ما امروز بعد از گذشت قرنهای متمادی، با این عید، با این پدیده، چگونه باید برخورد کنیم؟ اسم علی را بردن، که کافی نیست؛ خود را منتسب به او دانستن، که کفایت نمیکند؛ ما که شخصیتهای بزرگ تاریخ و پیشوایان دینی و انبیاء و اولیاء را فقط به عنوان یادگارهای تاریخی نمیشناسیم؛ اینها درسند؛ اینها الگویند؛ اینها دستگیر و راهنماىِ قدم به قدمِ زندگی‌اند. ما چه درسی از اینها میگیریم؟ این، مهم است. ‌‌ ‌‌ امروز امت اسلامی از امیرالمؤمنین و از وجود مکرم نبی اعظم اسلام (صلّیاللَّه‌علیه‌وآله) و از دیگر بزرگانِ راه روشن الهی چه درسی را باید بگیرد؟ کدام سرمشق را در زندگی باید عمل کند؟ این، مهم است. با این نگاه، به امیرالمؤمنین باید نگاه کرد. ‌‌ آنچه مسلم است، این است که اینها مظهر تلاش در راه خدا و دین او بودند. «اشهد انّک جاهدت فی اللَّه حقّ جهاده و عملت بکتابه و اتّبعت سنن نبیه صلی اللَّه علیه و آله»؛ شهادت میدهیم که او جهادِ در راه خدا را به صورت شایسته انجام داد. این، چیزی است که ما در زیارت امیرالمؤمنین و بقیه‌ی ائمه (علیهم‌السّلام) میخوانیم. ‌‌ ‌‌ این جهاد همیشه بر دوش ما هست. جهاد علمی، جهاد عملی، جهاد در دوران جنگ، جهاد در دوران صلح، جهاد با نفس، جهاد با دشمن بیرونی، جهاد با مال، جهاد با جان، جهاد با زبان؛ اینها درس است. ۱۳۸۵/۰۵/۱۷ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 حالا تو بهشت بغلش میکنه ‏"ابوحمزه سقر حسونا" که دو ماه قبل با دخترش خداحافظی کرد، به شهادت رسید و به فرزند شهید خود در بهشت پیوست... روحشان شاد و یادشان همیشه جاودان باد! خانواده، نقطه ضعف غربه عطوفت پدرانه و کلیپ های پدر دختری این دو شهید، قلب ها را سوزاند و لطافت اسلام را به رخ جهانیان کشید... { أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴السلام علیک یا زینب کبری سلام الله علیها ◾️ وفات شهادت گونه حضرت زینب کبری سلام الله بر وجود نازنین امام عصر ارواحنا فداه و همه منتظران تسلیت باد. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اعمال شب پانزدهم ماه رجب 1⃣ غسل کردن 2⃣ احیا و شب زنده‌داری 3⃣ خواندن زیارت امام حسین 🔺 به مفاتیح‌الجنان مراجعه شود. 4⃣ اقامه ۶ رکعت نماز به این صورت که در هر رکعت بعد از حمد سوره‌های یاسین، تبارک و توحید خوانده شود. 5⃣ اقامه ۳۰ رکعت نماز که در هر رکعت حمد و ده مرتبه سوره توحید قرائت شود. 6⃣ اقامه ۱۲ رکعت نماز    هر ۲ رکعت به یک سلام ختم می‌شود که در هر رکعت هر یک از سوره‌های حمد، توحید، فلق، ناس، آیة الکرسی وقَدْر چهار مرتبه قرائت شود و بعد از سلام چهار مرتبه گفته شود: «اَللهُ اَللهُ رَبّی لااُشْرِک بِهِ شَیئا وَلا اَتَّخِذُ مِنْ دُونِه وَلِیاً» https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c