گفتگوى خداوند- كه ثنايش باشكوه باد- با عيسى بن مريم عليهما السّلام
۲۲_اى عيسى، من تو را با كلام خود آفريدم، و مريم به دستور من تو را بدنيا آورد، پس؛ از فرشتگانم روح خود جبريل امين را بسويش فرستادم تا تو زنده بر روى زمين راه روى، و تمام آنها در علم
گذشتهام بود.
۲۳- اى عيسى، اگر مشمول خشم من گردى، خشنودى ديگران سودت نبخشد، و چنانچه از تو راضى باشم، خشم ديگران هيچ زيانت نرساند.
۲۴- اى عيسى، هم در دل مرا ذكر گوى، و هم در جمع و جماعت مرا ياد كن،
تا من هم تو را در ميان جماعتى بهتر از آدميان ياد كنم.
۲۵- اى عيسى، مرا آن گونه بخوان كه غريقى بى دادرس مى خواند.
۲۶- اى عيسى، هيچ سوگند دروغى بمن مخور كه عرشم از خشم بلرزه درآيد.
دنيا عمرش كوتاه، و آرزويش دراز است، و نزد من سرائى است كه از هر چه گرد آورده ايد بهتر است.
۲۷- اى عيسى، چه حالى خواهيد داشت آن زمان كه برايتان نامه اى برون كشم كه سخن بحقّ گويد، و [در آن حال] شما خود به اسرارى كه پنهان داشته، و اعمالى كه انجام مى داديد گواهى خواهيد داد؟
۲۸_اى عيسى، به ستمگران بنى اسرائيل بگو: روى و ظاهر خود را شستيد ولى قلب و دلتان را آلوده ساختيد، آيا بمن فريفته شده، يا بر من گستاخ گشته ايد؟! خود را براى اهل دنيا با عطر خوشبو مى سازيد، ولى درونتان نزد من چون مردارهاى گنديده است، گويا شما مردم مرده ايد!
تحف العقول / ترجمه جعفرى، ص: ۴۷۳
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘
کتاب گناهان کبیره_جلد دوم_کبائر غیر منصوصه_ص ۲۶۹
۴_مکر و نیرنگ
چهارم از کبائری که وعده آتش بر آن داده شده، مکر و غدر، یعنی پیمان شکنی، و خدعه یعنی فریب دادن است. چنانچه در روایات مستفیضه، بر هر سه وعده آتش داده شده است. از آن جمله در کتاب ایمان و کفر اصول کافی باب مکر و غدر و خدیعه شش حدیث دراین باره نقل نموده است که برای نمونه، دوتای آن یادآوری می شود:
حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام می فرماید: «اگر نبود که مکر و فریبکاری در آتش است، من از همه مردم مکارتر بودم» [1] .
و نیز می فرماید: «به درستی که دغل گری و هرزگی و خیانت در آتش است» [2] .
در وسائل است که پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «مسلمان نباید مکر و خدعه کند، زیرا از جبرئیل شنیدم که مکر و خدعه در آتش است» . پس فرمود:
«کسی که مسلمانی را فریب دهد یا به او خیانت کند، از ما نیست» [3] . و قریب به این مضمون چند حدیث دیگر نقل کرده است. و همچنین در مستدرک روایاتی به این مضمون نقل نموده از آن جمله:
مردم به حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام گفتند: کسی که مخالف شما است (معاویه علیه الهاویه) او را بر حکومتی که دارد (شام) برقرار دار و او را عزل مفرما، تا وقتی که حکومت و خلافت تو مستقر شود، آنگاه عزلش کن. حضرت فرمود: مکر و فریب کاری و پیمانشکنی همه در آتش است [4] .
پاورقی
۱_اصول کافی ج ۲ص۳۳۶
۲_اصول کافی ج۲ص۳۳۸
۳_وسائل کتاب حج باب ۱۳۷ ج۸ص۵۷۰
۴_مستدرک
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♡
#کلیپ تزکیه نفس و کسب علم
👈《بسیار مهم با گوش جان بشنویم 》
علم خوب است اما در تا چه مزاجی وارد بشود
باران شیرین برود در درخت حنظل میوه تلخ تر از زهر میدهد چون مزاجش تلخ است
ولی گلابی چون خودش خوب است آبی که میگیره شیرینترش میکند علم همینه
اینطور نیست هر عالمی هر دانشمندی آدم شده باشد این آب علم در چه مزاجی وارد شده آیا زمین طیب است یا زمین شوره زار خبیثه...
این باران علم خداشناسی،توحید... پیغمبر شناسی در چه مزاجی وارد میشود
مزاج متکبر؟ متکبر وقتی به علم رسید بادش بیشتر میشود...
و پر هوا...علم را بر می گرداند
یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ
👈اول تهذیب بعد کسب علم✅
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘
10.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘ شاه کلید رستگاری☘
قسمت هشتم
خداوند در سوره مبارکه ال عمران آیه۲۰۰ چنین می فرماید:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
ای کسانی که ایمان آوردهاید! (در برابر مشکلات و هوسها،) استقامت کنید! و در برابر دشمنان (نیز)، پایدار باشید و از مرزهای خود، مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید!
👈《تفسیر زیبای این آیه را از امام محمد باقر علیه السلام در کلیپ ببینید》
در آخر زمان انسانها به مصائب و مشکلات زیادی مبتلا میشوند
وشیعیان و مومنین به سبب این انتظار و به سبب این صبر و شکیبایی درجات شان عالی تر می شود.....✍
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘
🔔🔔🔔 اطلاعیه 🔔🔔🔔
📣 از این لحظه به بعد تمام کلیپ هایی که در کانال توابین منتظر به اشتراک گذاشته می شود ،بدون تغییر آدرس کانال ارسال می شود
و فقط کلیپ هایی که توسط خود خادمان کانال توابین منتظر ساخته می شود آدرس کانال توابین منتظر درج می شود.
✍این به منزله تبلیغ کانال های دیگر یا تبادل نیست،فقط بخاطر این است که حق الناسی برگردنمان نماند ،تک تک از کانال ها رضایت گرفتن زمان بر می باشد و بعضی کانال ها هم کلیپ ها را از کانال های دیگر برداشته و آدرس خودشان را می زنند
👈هدف ما فقط , ترویج شرایط انتظار است
از اینکه با ما در این هدف مقدس همراه هستید خوشحال و سپاسگزاریم
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قبل از ظهور فقط و فقط ازما انتظار:خود سازی،مراقبه در انجام واجبات و ترک محرمات و دعا برای تعجیل در فرج را دارند.
که مدعیان بسیارند و یاران امام هنوز به ۱۰۳۱۳سرباز مخلص و تسلیم همچون غلام امام صادق علیه السلام (هارون مکّی)نرسیده است تا فرج امضا ء شود😔
گفتگوى خداوند- كه ثنايش باشكوه باد- با عيسى بن مريم عليهما السّلام
۲۹_اى عيسى، به آنان بگو: دست خويش از كسب حرام كوتاه كنيد، و گوش از فحش و ناسزا ببنديد، و با دلهاتان به من روى كنيد، زيرا مرا با ظاهر شما كارى نيست.
۳۰- اى عيسى، به كار خوب و نيكو شادى كن، زيرا مايه خشنودى من است، و بر خطا و گناه گريه كن زيرا آن زشت و قبيح است، و آنچه را كه دوست ندارى
در باره ات عمل شود خود با ديگران عمل مكن. و اگر كسى سيلى به گونه راستت زد، گونه چپت را نيز سوى او كن، با تمام تلاش با دوستى و مهرورزى به من تقرّب جوى، و از جاهلان دورى گزين.
۳۱- اى عيسى، نيكوكاران را راهنمائى كن «۱» و خود را شريك خيرشان ساز، و بر آنان گواه باش، و به ستمگران بنى اسرائيل بگو: اى دمسازان بدى؛ اگر دست از ستم برنداريد شما را به صورت ميمون و خوك مسخ كنم.
۳۲- اى عيسى، به ستمگران بنى اسرائيل بگو: حكمت از هراس من گريان است «۲» و شما لبخند زنان ياوه مى بافيد، آيا مشمول تبرئه و رهائى من شده ايد؟ يا از عذاب من در امانيد؟ يا در برابر كيفرم ايستادگى كرده و تاب آوريد؟ سوگند بذاتم آنچنان شما را هلاك سازم كه عبرت آيندگان گرديد.
____
(۱) در روضه كافى:
«ذلّ لأهل الحسنة»
- با ذال معجمه است-، يعنى: «در برابر نيكوكاران تواضع كن».
(۲) استناد گريه به حكمت مجازى مى باشد، زيرا آن موجب گريه است. يا بتقدير مضاف، اهل حكمت مراد بوده و «تبكي» از باب افعال باشد، يعنى: «اهل حكمت از هراس من گريانند».
تحف العقول / ص: ۴۷۴
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘
کتاب گناهان کبیره_جلد دوم_کبائر غیر منصوصه_ص ۲۷۷
۵_ احتکار
احتکار، جمع آوری و نگهداری قوت مردم است؛ مانند: گندم و جو و برنج و روغن به انتظار گران شدنش، و در صورتی که مورد احتیاج مردم باشد و دیگری هم یافت نشود که نیازشان را برطرف کند، حرام و از گناهان کبیره ای است که بر آن وعده آتش داده شده است.
پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «جبرئیل به من خبر داد که در جهنم یک وادی را دیدم که در آن، آتش افروزان و جوشان است. از مالک جهنم پرسیدم اینجا جای کیست؟ گفت: سه طایفه: احتکارکنندگان و شرابخواران و قوادان» [1] . و نیز می فرماید: «احتکار نمی کند مگر شخص گنه کار» [2] .
و نیز می فرماید: «هر مردی که قوت مردم را بخرد و تا چهل روز آن را نگاه دارد، به انتظار اینکه مسلمانان در گرانی واقع شوند، گناهی کرده که اگر تمام آن قوت را بفروشد و پولش را صدقه بدهد کفاره آن گناهی که کرده نمی شود» [3] .
و نیز در چند روایت احتکارکنندگان را ملعون نامیده است.
می فرماید: «در یک شب بر جمعی از بنی اسرائیل عذابی نازل شد و صبح کردند درحالی که چهار صنف از ایشان هلاک شده بودند: طبل زنندگان و آوازه خوانان و احتکار کنندگان و صرافانی که رباخوار بودند» [4] .
و نیز می فرماید: «کسی که بیش از چهل روز احتکار کند، بوی بهشت را نخواهد یافت با اینکه بوی بهشت از پانصد سال راه یافت می شود. و جز این نیست که بوی بهشت بر او حرام است چه رسد به خود بهشت» [5] .
و نیز می فرماید: هرکس قوت مردم را به انتظار گرانی، تا چهل روز نگهدارد، از خداوند بیزار و بریده شده و خدا هم از او بیزار است» [6] .
باید دانست، هرگاه کسی طعام را نگهداری کند، در صورتی که مورد ضرورت و احتیاج مردم نباشد یا اگر باشد، کس دیگری یافت می شود که به آنها بفروشد و رفع احتیاجشان می شود، یا اینکه برای مصرف خانواده اش نگه داشته نه برای گرانفروشی، در هریک از این سه صورت، احتکار حرام نیست و در غیر آن حرام و گناه کبیره است، و حاکم شرع باید او را به فروختن آن، به قیمتی که راضی شود مجبور نماید. و اگر خواست اجحاف کند، باز حاکم شرع نرخ عادلانه قیمت را به او پرداخته و گندمش را به نیازمندان می فروشد.
_______
١ ) -وسائل کتاب تجارت باب ٢٧ ج ١٢ ص ٣١۴ .
٢ ) -وسائل کتاب تجارت باب ٢٧ ج ١٢ ص ٣١۴ .
٣ ) -وسائل کتاب تجارت باب ٢٧ ج ١٢ ص ٣١۴ .
۴ ) -مستدرک کتاب تجارت باب ٢١
۵ ) -مستدرک کتاب تجارت باب ٢١
۶ ) -مستدرک کتاب تجارت باب ٢١
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘
7.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🙏 لطفا چند دقیقه وقت بگذارید و این کلیپ رو ببینید
😢 برای یاری امام زمان چه کردیم؟
🤲 ان شـــاءالله با هم افزایی و همراهی هم برای زمینه سازی و ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قدمی برداریم
این کلیپ رو برای دوستانتون ارسال کنید ان شـــاءالله که یک نفر به منتظرین آقا اضافه بشه
#امام_زمان
#خادمان_امامزمان
.
به ما بپیوندید 👇
🆔 @khademan_emamezaman
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
∞♥∞
🎬چطور جوانی پاک و امام زمانی شویم؟
#استاد_دانشمند
❣ #اللَّهُمَّ_عَرِّفْنِےحُجَّتَڪ ❣
❣#لَـیِّن_قَـلبی_لِوَلِیِّ_اَمرِک ❣
❣#اللّٰھـُـم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ❣
💞#کانال چشم انتظاران صاحب الزمان
@cheshmentezaranesahebzaman
گفتگوى خداوند- كه ثنايش باشكوه باد- با عيسى بن مريم عليهما السّلام
۳۳- سپس اى پسر مريم، اى زاده بكر بتول، تو را سفارش مى كنم به آقا و سرور پيامبران، و دوستم احمد؛ همو كه صاحب اشتر سرخ مو، و چهره اى تابان، و نور درخشان است، [به پيامبرى كه] پاك دل، سخت پيكار، و باحياى گرامى است، زيرا او رحمتى براى جهانيان، و سرور فرزندان آدم است، در آن روز كه مرا ديدار كند «۱» نزد من از همه پيشتازان محترمتر، و از
اهل زمين سپاسش گويند و آسمانيان براى او دعا كنند، او امين و مبارك و پاكيزه است، و نزد من بهترين آيندگان است، در آخر الزّمان اين گونه خواهد بود كه چون ظهور كند آسمان بارانش را فرو ريزد و زمين تا آنجا خرّم و شكوفا گردد كه همگان بركت را ببينند، بارى او بر هر چه دست نهد همان را بر ايشان بركت بخشيم، او پر همسر و كم فرزند است.
۳۴- اى عيسى، تو را بر هر آنچه كه موجب تقرّب به من بود راهنمايى كرده و از هر آنچه كه موجب دورى از من بود بازداشتم، پس چيزى را بخواه كه براى تو بهتر است.
۳۵- اى عيسى، سراى دنيا شيرين است، و جز اين نيست كه من تو را در آن بكار گماشتم، پس از هر چيز آن كه تو
را بر حذر داشتم دورى گزين، و از هر چيز؛
آنچه كه از سر فضل بتو دادم برگير
______________________
(۱) يعنى: سيادت و آقائى او در آن روز آشكار شود، و يا متعلّق به كلام بعدش مى باشد.
تحف العقول / ترجمه جعفرى، ص: ۴۷۵
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘
کتاب گناهان کبیره_جلد دوم_کبائر منصوصه_ص
۶-حسد
ششم از گناهانی که در نصوص معتبره بر آن وعده عذاب داده شده است، حسد است.
شخص حسود نمی تواند نعمتی را به دیگری ببیند و دوست می دارد و آرزو می کند که از او گرفته شود.
صاحب شرایع می فرماید: حسد و دشمنی با مؤمن گناه است و ظاهر کردن آن با عدالت منافات دارد، یعنی گناه کبیره است. و شهید ثانی هم در مسالک فرموده که حسد و دشمنی با مؤمن نزد تمام فقها حرام است و وعده عذاب بر هر دو در روایات بسیار رسیده، و هر دو از گناهان کبیره می باشد. پس منافی با عدالت است. و اینکه اظهار حسد و بغض را منافی با عدالت دانسته اند، نه برای این است که حسد و بغض قلبی حرام نیست و تنها اظهار آن حرام است، بلکه برای آن است که تا آنها را آشکار نکند، نمی توان نفی عدالت از او کرد چون امر قلبی است و طریق اثباتش اظهار او است، هر چند بدون اظهار همان حسد و بغض حرام است. (پایان فرمایش شهید) .
روایات درباره حسد زیاد و در اینجا به پاره ای از آنها اشاره می شود:
حسد چون آتش، ایمان را می خورد: حضرت باقر علیه السّلام می فرماید. «مرد هرگونه (سخن) شتاب زدگی از خود هنگام خشم نشان می دهد و خود را کافر می کند و به راستی حسد است که ایمان را می خورد چنانچه آتش هیزم را» [1] .
و حضرت صادق علیه السّلام هم می فرماید: «که حسد، چون آتش که هیزم را می خورد، ایمان را از بین می برد» . و همچنین می فرماید: آفت دین، حسد و خودبینی و به خود بالیدن است» [2] «مؤمن به هر چیز رشک می برد اما حسادت ندارد و منافق حسد می برد و غبطه نمی خورد» [3] .
پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «خداوند به موسی بن عمران فرمود:
مبادا به مردم حسد بری، درباره آنچه من به آنها داده ام از فضل خودم. و چشمانت را به دنبال آن دراز مکن و دل خود را به دنبال آن روانه مساز، زیرا آنکه حسد برد، نعمت مرا بد داشته و از آن قسمتی که من میان بنده هایم کردم، جلو گرفته و هرکه چنین باشد من از او نیستم و او هم از من نیست» [4] .
حضرت صادق علیه السّلام می فرماید: «اساس کفر سه چیز است: حرص، تکبر، حسد» [5] .
ریشه کفر
حسد از ریشه های کفر بودنش، چنانچه در این روایت است و نفاق بودنش چنانچه در حدیث گذشته بود، پرظاهر است. زیرا شخص حسود، نعمتی که به محسود رسیده اگر از خدا نبیند، مشرک به خدا شده به تفصیلی که در باب شرک گذشت.
و اگر از خدا بداند پس خدای را عادل و حکیم ندانسته و بر فعلش خشمگین گردیده است.
آیا کفری بدتر از دشمنی و خشم به پروردگار عالم می شود؟ و آیا اظهار ایمان با چنین حالی عین نفاق نیست؟ .
رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «به راستی همان درد و بلائی که در امتهای پیش بود، به شما رسیده و آن حسد است که برطرف کننده و از بین برنده دین است. و نجات در این است که انسان زبان و دست خود را از حسدورزی نگاه دارد و با برادر مؤمن خود دشمنی نداشته باشد» [6] .
حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام می فرماید: «خداوند شش طایفه را به شش گناه عذاب می فرماید: عرب را به سبب تعصب باطل، و کشاورزان را به تکبر، و حکمرانان را به ستم کردن، و علما را به حسد ورزیدن، و معامله گران را به خیانت کردن، و روستایان را به نادانی» [7] .
شهید در کشف الریبه می فرماید: حسد بزرگترین گناهان، و پرشرترین آنها و خراب کننده ترین آنها است قلب انسانی را، و دردی از آن بدتر نیست. و اولین گناهی است که در زمین واقع شد. هنگامی که شیطان به آدم حسد ورزید و او را وادار به گناه کرد. و نیز قابیل به برادرش هابیل حسد ورزید و او را کشت. و خداوند به پیغمبرش امر می فرماید که از شر حسود به خدا پناه برد [8] . پس از آنکه از شر شیطان و ساحر به خدا پناه برد، حاسد را ردیف شیطان و ساحر قرار داده است. و احادیث نبوی درباره حسد بیشمار است. . . (پایان فرمایش شهید) .
١ ) -ان الرجل لیأتی بای بادرة فیکفر و ان الحسد لیأکل الایمان کما تأکل النار الحطب کافی ج ٢ ص ٣٠۶ .
٢ ) -اصول کافی ج ٢ ص ٣٠٧ .
٣ ) -اصول کافی ج ٢ ص ٣٠٧ .
۴ ) -اصول کافی ج ٢ ص ٣٠٧ .
۵ ) -اصول الکفر ثلاثة الحرص و الاستکبار و الحسد. . . (کافی ج ٢ ص ٢٨٩ ) .
۶ ) -وسائل الشیعه کتاب جهاد باب ۵۴ .
٧ ) -ان اللّه عز و جل یعذب ستة بستة العرب بالعصبیة و الدهاقنة بالکبر و الامراء بالجور و الفقهاء بالحسد و التجار بالخیانة و اهل الرستاق بالجهل (خصال صفحه ٣٢۵ باب ستة) .
٨ ) - وَ مِنْ شَرِّ حٰاسِدٍ إِذٰا حَسَدَ (سوره فلق آیه ۵ ) .
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘