eitaa logo
🌼 منتظران ³¹³ 🌼
174 دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
18.1هزار ویدیو
304 فایل
⸤ بسم‌رب‌الشھداء🌿'! ⸣ • . "هل‌من‌ناصرینصرنـے❔" 🌱|مۍشنوے‌رفیـق؟! امام‌زمـ؏ـانمون‌یـٰارمۍطلبـد♥️!(: ــــــ ـ🌼. ا شروط: @Shartha60 !
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🌿 سرچشمۀ علم.. (روایت اعتقادی ) «امْتَاحُوا مِنْ صَفْوِ عَيْنٍ قَدْ رُوِّقَتْ مِنَ الْكَدَرِ.» (غرر الحکم و درر الکلم) امیر المؤمنین علی (علیه السّلام) فرمود: آب را از سرچشمۀ زلالی که از تمامی آلودگی ها پاک گردانيده شده، بگیرید. ✔️ یعنی: علم را از کلام وحی و ائمّۀ معصوم (عليهم السّلام) بگیرید كه از هر خطا، اشتباه، جهل، ظلم، کوته بینی، رذائل اخلاقی، هواهای نفسانی و تمامی خبائث و پلیدیها پاک و مبرّا هستند. پ؛ن؛در ماجرای کرونا به اسم علم و سلامت به ما تحمیل کردن که بی چون و چرا باید تابع نسخه های سازمانی باشیم که ضد دین اسلام و شیعه هست!
از چنین مردمی باید فرار نمود و فرار نمود. » شما دروغ می‌گویید و لا إله إلّا اللَّه شما پذیرفته نیست".» اصبغ بن نباته گوید: امیرالمؤمنین علي (علیه السلام) فرمود: «یکصد و پنجاه سال دیگر حوادثی رخ خواهد داد، در آن زمان حکّام مردم کافر خواهند بود، و امین‌های آنان خیانتکار، و عرفای آنان فاسق اند، تاجرها زیادند و لکن درآمد آنان ناچیز است، ربا آشکار می‌شود، اولاد زنا فراوان می‌گردد، ارتباطهای نامشروع زیاد می‌شود، اعمال نیک را ناپسند می‌شمارند، مردها به پسرهای امرد رو می‌آورند، زن‌ها به زن‌ها اکتفا می‌کنند [ و با مردان ازدواج نمی نمایند] مردها نیز به مردها اکتفا می‌کنند [ و با زن‌ها ازدواج نمی کنند]. » پس شخصی به امیرالمؤمنین علي (علیه السلام) گفت: یا امیرالمؤمنین در چنین زمانی چه باید کرد؟ امیرالمؤمنین علي(علیه السلام) فرمود: «از چنین مردمی باید فرار نمود و فرار نمود. » سپس فرمود: «عدل [ و رحمت] خداوند همواره بر این امّت گسترده است تا زمانی که علمای آنان به حکّام جور مایل نشوند و نیکان آنان همواره از فجّارشان نهی از منکر نمایند و اگر از حکّام جور جدا نشدند و نهی از منکر نکردند و تنها از اهل منکر دوری جستند و به گفتن "لا إله إلّا اللَّه" اکتفا نمودند خداوند در عرش خود می‌گوید: "شما دروغ می‌گویید و لا إله إلّا اللَّه شما پذیرفته نیست".» 📕 غیبت نعمانی ص ۲۴۸
اهل تهران (ری)جز انان که می‌جنگند با امام زمان عج 💠قال الصادق علیه السلام: ثلاث عشرة المدینه و الطائفة یحارب القائم اهلها و یحاربونه، أهل المکة و أهل المدینة و أهل شام و بنو أمیة و أهل البصرة و أهل دست میسان و الأکراد و الأعراب و ضبة و غنی و باهلة و أزد و أهل ری 💠حضرت قائم علیه السلام با سیزده شهر و طائفه می جنگد و آنها علیه او می جنگند: اهل مکه، اهل مدینه اهل شام و بنی امیه و اهل بصره و اهل دست میسان (جایی نزدیک اهواز) و کردها و اعراب و ضبه و غنی و باهله و ازد و اهل ری 📚غبیت نعمانی باب ۱۷ _صفحه ۳۰۹_حدیث ۶
🌴 سوره المائدة ۴۴ إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِيهَا هُدًى وَنُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسْلَمُوا لِلَّذِينَ هَادُوا وَالرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ كِتَابِ اللَّهِ وَكَانُوا عَلَيْهِ شُهَدَاءَ فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ 🌴ما تورات را كه در آن هدايت و روشنايى است، نازل كرديم. پيامبرانى كه تسليم فرمان بودند بنابر آن براى يهود حكم كردند و نيز خداشناسان و دانشمندان كه به حفظ كتاب خدا مأمور بودند و بر آن گواهى دادند، پس، از مردم مترسيد، از من بترسيد و آيات مرا به بهاى اندك مفروشيد. و هر كه بر وفق آياتى كه خدا نازل كرده است حكم نكند، كافر است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌴ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺎﻗﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺁﻳﻪ «ﺍﻧﺎ ﺍﻧﺰﻟﻨﺎ ﺍﻟﺘﻮﺭﻳﺔ ﻓﻴﻬﺎ ﻫﺪﻯ ﻭﻧﻮﺭ» ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭ ﻧﻮﺭﻯ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﻧﺎﺯﻝ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﻣﺎ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﻴﻢ»1⃣ 🌴ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺎﻗﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺎ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ».2⃣ 🌴ﺍﺑﻰ ﻋﻤﺮ ﺯﺑﻴﺮﻯ ﺫﻳﻞ ﺁﻳﻪ: «ﺍﻧﺎ ﺍﻧﺰﻟﻨﺎ ﺍﻟﺘﻮﺭﻳﺔ ﻓﻴﻬﺎ ﻫﺪﻯ ﻭﻧﻮﺭ... » ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﭼﻴﺰﻫﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻯ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺑﺰﺭﮒ ﻛﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺁﺗﺶ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻰ ﭘﺎﻙ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺧﻮﺩﺵ ﻫﻢ ﭘﺎﻙ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻳﻜﻰ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻋﻠﻢ ﻣﻨﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﻯ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ «ﻋﻠﻢ ﻣﻨﻮﺭ» «ﻋﻠﻢ ﻣﻜﻨﻮﻥ» ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﭼﻴﺰﻫﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﻰ ﺁﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺍﻣﺖ ﺑﺪﺍﻥ ﻧﻴﺎﺯ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﻣﺖ ﺣﻠﺎﻝ ﻭ ﻳﺎ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻋﻠﻢ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﻛﺘﺎﺏ ﺧﺪﺍ، ﺑﻪ ﺧﺎﺹ ﻭ ﺑﻪ ﻋﺎﻡ ﺁﻥ، ﺑﻪ ﻣﺤﻜﻤﺶ ﻭ ﻣﺘﺸﺎﺑﻬﺶ، ﺑﻪ ﺩﻗﺎﻳﻖ ﻋﻠﻤﻰ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺄﻭﻳﻞ ﻫﺎﻯ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﺍﺫﻫﺎﻥ ﺳﺎﻳﺮﻳﻦ، ﺑﻪ ﻧﺎﺳﺨﺶ ﻭ ﻣﻨﺴﻮﺧﺶ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ. 🌴ﺭﺍﻭﻯ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠیه ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻋﺮﺿﻪ ﺩﺍﺷﺘﻢ: ﭼﻪ ﺩﻟﻴﻠﻰ ﻫﺴﺖ ﺑﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ‌ﻫﺎ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻯ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺩﻟﻴﻠﺶ ﻛﻠﺎﻡ ﺧﺪﺍﻯ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻓﺮﺍﺩﻯ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ است.3⃣ 1⃣و2⃣و3⃣📓کتاب تفسیر عیاشی,ج۱ص۳۲۲_📗کتاب تفسیر برهان ج۲ص۳۰۶_📘کتاب تفسیر صافی ج۲ص۳۹_📙کتاب تفسیر نورالثقلین ج۱ص۶۳۴_📕کتاب بحارلانوار ج۲۵ص۱۴۹
📜نکوهش اختلاف عالمان📜 📖 ﺯﻳﺒﺎ ﻭ ﺷﮕﻔﺖ ﺁﻭﺭ ﺑﺮ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺍﻱ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺭﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﺣﻜﻢ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ، ﻋﻴﻦ ﻫﻤﻴﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺍﺯ ﻋﺎﻟﻢ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. 📖 ﺍﻭ ﺑﺮ ﺧﻠﺎﻑ ﺍﻭﻟﻲ ﻓﺘﻮﺍ ﻣﻲ‌ﺩﻫﺪ ﺳﭙﺲ ﻫﻤﻴﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﭘﻴﺸﻮﺍﻱ ﻋﻠﻤﺎ ﻃﺮﺡ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺭﺍﻱ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ ﺍﻭ ﻫﻤﻪ ﻓﺘﻮﺍﻫﺎﻱ ﻗﺒﻠﻲ ﺭﺍ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ، ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩﻱ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﻛﺘﺎﺑﺸﺎﻥ ﻳﻜﻲ ﺍﺳﺖ. 📖ﺁﻳﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﺑﻪ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻣﺘﺜﺎﻝ ﻭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ؟ ﻳﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﻣﻨﻊ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻌﺼﻴﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ؟ ﻳﺎ ﺧﺪﺍ ﺩﻳﻦ ﻧﺎﻗﺼﻲ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺍﻱ کامل ﺷﺪﻥ ﺩﻳﻦ ﻛﻤﻚ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺳﺖ؟ ﻳﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺮﻳﻚ ﺧﺪﺍﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻓﺘﻮﺍ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻦ؟ ﻳﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﻳﻦ ﻛﺎﻣﻠﻲ ﺭﺍ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﻲ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﻭ ﺍﺩﺍﻱ ﺁﻥ ﻛﻮﺗﺎﻫﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﻣﺎ ﻓﺮﻃﻨﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﻜﺘﺎﺏ ﻣﻦ ﺷﻲ ﺀ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻓﻴﻪ ﺗﺒﻴﺎﻥ ﻟﻜﻞ ﺷﻲ ﺀ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻌﺾ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﻲ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﺧﺪﺍﻱ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ: ﻭ ﻟﻮ ﻛﺎﻥ ﻣﻦ ﻋﻨﺪ ﻏﻴﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﻟﻮﺟﺪﻭﺍ ﻓﻴﻪ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﺎ ﻛﺜﻴﺮﺍ. 📖 و يقيناً ظاهر قرآن زيبا است و باطنش عميق؛ شگفتي هايش پاياني ندارد و عجايب آن تمام ناشدني است و تنها به وسيله آن، گمراهي ها از بين مي رود. 📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜 📖کتاب نهج البلاغه,خطبه ۱۸
✍ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﺒﻐﻮﺽ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﺩﻭ ﻧﻔﺮﻧﺪ: ✍ ﻣﺮﺩﻳﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺩﺵ ﻭﺍ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﮔﺸﺘﻪ، ﺩﻟﺒﺎﺧﺘﻪ ﺳﺨﻦ ﺑﺪﻋﺖ ﺷﺪﻩ، ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﻫﻢ ﺩﻡ ﻣﻴﺰﻧﺪ، ﻣﺮﺩﻣﻰ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﺍﻭ ﺑﻔﺘﻨﻪ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺭﺍﻩ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﭘﻴﺸﻴﻨﻴﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﮔﻢ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﮔﺶ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺶ ﮔﺸﺘﻪ، ﺑﺎﺭﺑﺮ ﺧﻄﺎﻫﺎﻯ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﺧﻄﺎﻯ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺳﺖ. ✍ ﻣﺮﺩﻯ ﻛﻪ ﻧﺎﺩﺍﻧﻰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﻗﻤﺎﺵ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ، ﺍﺳﻴﺮ ﺗﺎﺭﻳﻜﻴﻬﺎﻯ ﻗﺘﻨﻪ ﮔﺸﺘﻪ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻤﺎﻫﺎ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻴﻜﻪ ﻳﻜﺮﻭﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﺭﺍ ﺻﺮﻑ ﻋﻠﻢ ﻧﻜﺮﺩﻩ، ﺻﺒﺢ ﺯﻭﺩ ﺑﺮ ﺧﺎﺳﺘﻪ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻛﻤﺶ ﺍﺯ ﺯﻳﺎﺩﺵ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ(ﻣﺎﻝ ﺩﻧﻴﺎ ﻳﺎ ﻋﻠﻮﻡ ﺑﻴﻔﺎﺋﺪﻩ) ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺁﺏ ﮔﻨﺪﻳﺪﻩ ﺳﻴﺮ ﺷﺪ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺑﻴﻔﺎﺋﺪﻩ ﺭﺍ ﺍﻧﺒﺎﺷﺘﻪ ﻛﺮﺩ، ﺑﻴﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮ ﻛﺮﺳﻰ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻧﺸﺴﺖ ﻭ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺮ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻣﺸﻜﻞ ﺑﻮﺩﻩ ﺣﻞ ﻛﻨﺪ، ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﻧﻈﺮ ﻗﺎﺿﻰ ﭘﻴﺸﻴﻨﺶ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﻗﺎﺿﻰ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺣﻜﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﻘﺾ ﻧﻜﻨﺪ ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻗﺎﺿﻰ ﭘﻴﺸﻴﻦ ﻛﺮﺩ، ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﻭ ﻣﺸﻜﻠﻰ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﻮﺩ ﺗﺮﻫﺎﺗﻰ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺧﻮﻳﺶ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺑﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺣﻜﻢ ﻗﻄﻌﻰ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﺷﺒﻬﻪ ﺑﺎﻓﻰ ﺍﻭ ﻣﺜﻞ ﺗﺎﺭ ﺑﺎﻓﺘﻦ ﻋﻨﻜﺒﻮﺕ ﺍﺳﺖ، ﺧﻮﺩﺵ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﺪ ﺩﺭﺳﺖ ﺭﻓﺘﻪ ﻳﺎ ﺧﻄﺎ ﻛﺮﺩﻩ، ﮔﻤﺎﻥ ﻧﻜﻨﺪ ﺩﺭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻭ ﻣﻨﻜﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺍﻧﺸﻰ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺟﺰ ﻣﻌﺘﻘﺪﺍﺕ ﺧﻮﻳﺶ ﺭﻭﺵ ﺩﺭﺳﺘﻰ ﺳﺮﺍﻍ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺍﮔﺮ ﭼﻴﺰﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﻯ ﻗﻴﺎﺱ ﻛﻨﺪ (ﻭ ﺑﺨﻄﺎ ﻫﻢ ﺭﻭﺩ) ﻧﻈﺮ ﺧﻮﻳﺶ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻧﻜﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﻄﻠﺒﻰ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺗﺎﺭﻳﻚ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮﺍﻯ ﺟﻬﻠﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺳﺮﺍﻍ ﺩﺍﺭﺩ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﻧﮕﻮﻳﻨﺪ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﺪ ﺳﭙﺲ ﮔﺴﺘﺎﺧﻰ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺣﻜﻢ ﺩﻫﺪ ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻠﻴﺪ ﺗﺎﺭﻳﻜﻴﻬﺎ(ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﺎﺩﺍﻧﻰ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﺸﺎﻳﺪ) ﺷﺒﻬﺎ ﺗﺮﺍ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺷﻮﺩ، ﺩﺭ ﻧﺎﺩﺍﻧﻴﻬﺎ ﻛﻮﺭﻛﻮﺭﺍﻧﻪ ﮔﺎﻡ ﺑﺮ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﻧﺪﺍﻧﺪ ﭘﻮﺯﺵ ﻧﻄﻠﺒﺪ ﺗﺎ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻠﻢ ﺭﻳﺸﻪ ﺩﺍﺭ ﻭ ﻗﺎﻃﻊ ﻧﻴﺴﺖ ﺗﺎ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩ. ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻢ ﻣﻰ ﺷﻜﻨﺪ ﻫﻤﭽﻨﺎﻧﻜﻪ ﺑﺎﺩ ﮔﻴﺎﻩ ﺧﺸﻜﻴﺪﻩ ﺭﺍ، ﻣﻴﺮﺍﺛﻬﺎﻯ ﺑﻨﺎﺣﻖ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﮔﺮﻳﺎﻧﻨﺪ، ﻭ ﺧﻮﻧﻬﺎﻯ ﺑﻨﺎﺣﻖ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻧﺎﻟﺎﻥ، ﺯﻧﺎﺷﻮﺋﻰ ﺣﺮﺍﻡ ﺑﺤﻜﻢ ﺍﻭ ﺣﻠﺎﻝ ﮔﺮﺩﺩ، ﻭ ﺯﻧﺎﺷﻮﺋﻰ ﺣﻠﺎﻝ ﺣﺮﺍﻡ ﺷﻮﺩ، ﺑﺮﺍﻯ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻤﺴﺎﺋﻠﻰ ﻛﻪ ﻧﺰﺩﺵ ﻣﻴﺂﻳﺪ ﺳﺮﺷﺎﺭ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﻫﻠﻴﺖ ﺭﻳﺎﺳﺘﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﻮﺍﺳﻄﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻋﻠﻢ ﺣﻖ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ✍ﺗﻮﺿﻴﺢ: ﻓﺮﻕ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﺍﻳﻨﺴﺘﻜﻪ ﺍﻭﻟﻰ ﺩﺭ ﺍﺻﻮﻝ ﺩﻳﻦ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭﻯ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﺪﻋﺖ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﻭﻣﻰ ﻣﻘﺎﻡ ﻗﻀﺎﺀ ﻭ ﻓﺘﻮﻯ ﺭﺍ ﺑﻨﺎﺣﻖ ﻏﺼﺐ ﻛﻨﺪ. ✍کتاب ﺍﺻﻮﻝ ﻛﺎﻓﻰ ﺟﻠﺪ ۱صفحه ۱۰۲حدیث۶
✍بدترین مردم نزد خداوند پیشوای ستمگریست الإمامُ عليٌّ عليه السلام : إنّ شَرَّ النّاسِ عِنْدَ اللّه ِ إمامٌ جائرٌ ضَلَّ وضُلَّ بِهِ ، فأماتَ سُنَّةً مأخُوذَةً وأحيا بِدْعةً مَتْروكَةً ، وإنّي سَمِعْتُ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله يقولُ : يُؤتى يومَ القِيامَةِ بالإمامِ الجائرِ ولَيسَ مَعَهُ نَصيرٌ ولا عاذِرٌ ، فيُلقى في نارِ جَهَنَّمَ ، فَيَدُورُ فيها كما تَدورُ الرَّحى ، ثُمَّ يُرْتَبَطُ في قَعْرِها . امام على عليه السلام : بدترينِ مردم نزد خداوند پيشواى ستمگرى است كه هم خود گمراه است و هم سبب گمراهى است؛زيرا سنّت معمول را مى ميراند و بدعت متروك را زنده مى كند. شنيدم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله مى فرمود: در روز قيامت پيشواى ستمگر آورده مى شود بى آن كه پشتيبان و عذرخواهى داشته باشد. پس، در آتش دوزخ افكنده مى شود و همچون سنگ آسيا در دوزخ به چرخش در مى آيد، سپس در قعر آن به بند كشيده مى شود. 📓 نهج البلاغة : الخطبة 165 .
✔️ ﻋَﻠِﻲﱡﱡ ﺑْﻦُ ﺇِﺑْﺮَﺍﻫِﻴﻢَ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻴﻪِ ﻋَﻦْ ﺣَﻤﱠﱠﺎﺩِ ﺑْﻦِ ﻋِﻴﺴَﻰ ﻋَﻦْ ﺭِﺑْﻌِﻲٍّ ﺭَﻓَﻌَﻪُ ﻋَﻦْ ﻋَﻠِﻲﱢﱢ ﺑْﻦِ ﺍﻟْﺤُﺴَﻴْﻦِ ﻉ ﻗَﺎﻝَ: ﻭَ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻟَﺎ ﻳَﺨْﺮُﺝُ ﻭَﺍﺣِﺪٌ ﻣِﻨﱠﱠﺎ ﻗَﺒْﻞَ ﺧُﺮُﻭﺝِ ﺍﻟْﻘَﺎﺋِﻢِ ﻉ ﺇِﻟﱠﱠﺎ ﻛَﺎﻥَ ﻣَﺜَﻠُﻪُ ﻣَﺜَﻞَ ﻓَﺮْﺥٍ ﻃَﺎﺭَ ﻣِﻦْ ﻭَﻛْﺮِﻩِ ﻗَﺒْﻞَ ﺃَﻥْ ﻳَﺴْﺘَﻮﻱَ ﺟَﻨَﺎﺣَﺎﻩُ ﻓَﺄَﺧَﺬَﻩُ ﺍﻟﺼﱢﱢﺒْﻴَﺎﻥُ ﻓَﻌَﺒِﺜُﻮﺍ ﺑِﻪِ. ✔️از ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ (امام سجاد )ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺑﺨﺪﺍ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻫﻴﭻ ﻳﻚ ﺍﺯ ﻣﺎ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻇﻬﻮﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻗﺎﺋﻢ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺧﺮﻭﺝ ﻧﻜﻨﺪ ﺟﺰ ﺁﻧﻜﻪ ﺣﻜﺎﻳﺘﺶ ﺣﻜﺎﻳﺖ ﺟﻮﺟﻪ ﺍﻯ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺩﺭﺁﻣﺪﻥ ﺑﺎﻟﻬﺎﻳﺶ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﺷﻴﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﺎﺯﻯ ﻛﻨﻨﺪ. ✔️منابع 📓کافی ج۸ص۲۶۵ 📕غیبت نعمانی ص۱۹۹ح۱۴ 📗الوافی ج۲ص۲۳۸ح۷۰۷ 📘الوسایل شیعه ج۱۵ص۵۱ح۱۹۹۶۵ 📙بحار ج۵۲ص۳۰۲ح۶۸ هیچ یک از ما یعنی از نسل اهل بیت علیه السلام ✍قیام کننده امام عصر علیه السلام است ﻋَﻦْ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﺑْﻦِ ﻋَﻄَﺎﺀٍ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﺟَﻌْﻔَﺮٍ ﻉ ﻗَﺎﻝَ: ﻗُﻠْﺖُ ﻟَﻪُ ﺇِﻥﱠﱠ ﺷِﻴﻌَﺘَﻚَ ﺑِﺎﻟْﻌِﺮَﺍﻕِ ﻛَﺜِﻴﺮَﺓٌ ﻭَ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻣَﺎ ﻓِﻲ ﺃَﻫْﻞِ ﺑَﻴْﺘِﻚَ ﻣِﺜْﻠُﻚَ ﻓَﻜَﻴْﻒَ ﻟَﺎ ﺗَﺨْﺮُﺝُ ﻗَﺎﻝَ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﻳَﺎ ﻋَﺒْﺪَ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﺑْﻦَ ﻋَﻄَﺎﺀٍ ﻗَﺪْ ﺃَﺧَﺬْﺕَ ﺗَﻔْﺮُﺵُ ﺃُﺫُﻧَﻴْﻚَ ﻟِﻠﻨﱠﱠﻮْﻛَﻰ ﺇِﻱ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻣَﺎ ﺃَﻧَﺎ ﺑِﺼَﺎﺣِﺒِﻜُﻢْ ﻗَﺎﻝَ ﻗُﻠْﺖُ ﻟَﻪُ ﻓَﻤَﻦْ ﺻَﺎﺣِﺒُﻨَﺎ ﻗَﺎﻝَ ﺍﻧْﻈُﺮُﻭﺍ ﻣَﻦْ ﻋَﻤِﻲَ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻨﱠﱠﺎﺱِ ﻭِﻟَﺎﺩَﺗُﻪُ ﻓَﺬَﺍﻙَ ﺻَﺎﺣِﺒُﻜُﻢْ ﺇِﻧﱠﱠﻪُ ﻟَﻴْﺲَ ﻣِﻨﱠﱠﺎ ﺃَﺣَﺪٌ ﻳُﺸَﺎﺭُ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﺑِﺎﻟْﺈِﺻْﺒَﻊِ ﻭَ ﻳُﻤْﻀَﻎُ ﺑِﺎﻟْﺄَﻟْﺴُﻦِ ﺇِﻟﱠﱠﺎ ﻣَﺎﺕَ ﻏَﻴْﻈﺎً ﺃَﻭْ ﺭَﻏِﻢَ ﺃَﻧْﻔُﻪُ. ✔️ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﻋﻄﺎ ﮔﻮﻳﺪ: ﺑﺎﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ: ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺴﻴﺎﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺨﺪﺍ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻧﺖ ﻛﺴﻰ ﻧﻴﺴﺖ، ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﺧﺮﻭﺝ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻰ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻯ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﻋطا ﺗﻮ ﮔﻮﺷﻬﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺑﻴﺨﺮﺩﺍﻥ ﻣﻰ ﮔﺴﺘﺮﻯ (ﻫﺮ ﺳﺨﻨﻰ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻧﺎﺩﺍﻧﻰ ﺑﺎﻭﺭ ﻣﻴﻜﻨﻰ ) ﺑﺨﺪﺍ ﻣﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺴﺘﻢ، ﮔﻮﻳﺪ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ: ﭘﺲ ﺻﺎﺣﺐ ﻣﺎ ﻛﻴﺴﺖ؟ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺑﻨﮕﺮﻳﺪ ﻫﺮ ﻛﻪ ﻭﻟﺎﺩﺗﺶ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﻬﺎﻥ ﮔﺸﺖ ﺍﻭ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﻤﺎﺳﺖ، ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻛﺴﻰ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﻧﻤﺎ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﻴﺎﻥ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻓﺘﺪ (ﻣﺸﻬﻮﺭ ﻭ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮔﺮﺩﺩ)، ﺟﺰ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﺮﮔﺶ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺧﻮﻥ ﺩﻝ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺑﻴﻨﻴﺶ ﺑﺨﺎﻙ ﻣﺎﻟﻴﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺑﺎﺷﺪ. 📓کتاب شریف اصول کافی_جلد۱_صفحه۳۸۸_حدیث۲۶
✍منع قیام سر خود در روایت دیگر جنگی علیه باطل که اهل حق تلفات نداره 💠ابو الجارود عن ابی جعفر علیه السلام قال قالت له اوضی فقال اوصیک بتقوی الله و ان تلزم بیتک و تقعد فی دهمک هؤلاء الناس و ایاک و الخوارج منا فانهم لیسوا علی شیء ( الی ان قال ) و اعلم انه لا تقوم عصابة تدفع ضیما او تعز دینا" الا صرعتهم البلیة حتی تقوم عصابه شهدوا بدرا" مع رسول الله صلی الله علیه و آله لا یواری قتیلهم و لا یرفع صریعهم و لا یداوی جریحهم فقلت : من هم ؟ قال : الملائکة💠 ⚜ابو الجارود می گوید به امام صادق علیه السلام گفتم : مرا وصیت بفرمائید . فرمود به تو سفارش می کنم که تقوا را پیشه خود سازی و ملازم خانه ات باشی و در خفا با همین مردم زندگی کنی. و از افرادی از ما که قیام می کنند اجتناب کن. زیرا آنها هدف درستی ندارند. ( تا اینکه فرمود) بدانکه هیچ گروهی برای دفع ظلم یا عزت و شوکت اسلام قیام نمی کند جز اینکه بلایا وگرفتاریها آنان را بر زمین می زند. تا هنگامی که گروهی قیام کنند که در جنگ حضور داشتند و کشته ای نداشتند تا دفن شوند و زمین افتاده ای نداشتند تا برداشته شوند و مجروحی نداشتند تا معالجه شوند . راوی می گوید : عرض کردم : رزمندگانی که چنین مزایائی را داشتند چه کسانی بودند؟ فرمود : ملائکه 📓الغیبه نعمانی ص ۲۰۱ح۲
💠در کتاب فتن سید ابن طاووس حدیثی نقل شده: ✍يملك بنو العباس حتى ييأس الناس من الخير، ثم يتشعب أمرهم، فإن لم تجدوا إلا جحر عقرب فادخلوا فيه، فإنه يكون في الناس شر طويل حتى يزول ملكهم ويقوم المهدي ✍ﺑﻨﻲ ﻋﺒﺎﺱ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺧﻴﺮ ﻣﺎﻳﻮﺱ ﺷﻮﻧﺪ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻴﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﻣﻴﺎﻓﺘﺪ، ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻮﻗﻊ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﻋﻘﺮﺏ ﻳﺎﻓﺘﻴﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﻨﻴﺪ، ﭼﻪ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺷﺮ ﻭ ﻓﺘﻨﻪ ﻃﻮﻟﺎﻧﻲ ﻣﻴﺸﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﻣﻬﺪﻱ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻗﻴﺎﻡ ﻛﻨﺪ. 📚کتاب فتن باب ۵۱_صفحه ۹۶_حدیث ۶۳ پ؛ن؛در مورد مصداق بنی عبّاس اصلاً شواهد و قرائن مشخصی برای تعیین مصداق نیست. میتونه به خیلی ها بخاطر ظاهر دینی و باطن طاغوتی شون بخوره. الله اعلم. باید منتظر بمونیم در زمان ظهور اینها مشخص میشه. و باید فراموش هم نکرد نسل انها در تاریخ خنجر های زیاد زدن به اسلام و شیعه و بیشتر امام های ما به دست بنی عباس با ظاهر حق شهید شدن!! بنی امیه هم همینطور ولی بنی عباس بدجور ظاهر خود آغشته به حق کرده بود در حالی باطن طاغوتی و خطرناک تر از بنی امیه داشتن
◀️تا زمانی که احساس امنیت کنن و از انتقام ایمن خود رو حساب کنن 🌾 ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺇﺑﺮﺍﻫﻴﻢ، ﻗﺎﻝ: ﺣﺪﺛﻨﻲ ﺃﺑﻲ، ﻋﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﻟﻔﻀﻴﻞ، ﻋﻦ ﺃﺑﻴﻪ، ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺟﻌﻔﺮ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ)، ﻗﺎﻝ: ﻗﻠﺖ ﻟﻪ: ﺟﻌﻠﺖ ﻓﺪﺍﻙ، ﺑﻠﻐﻨﺎ ﺃﻥ ﻟﺂﻝ ﺟﻌﻔﺮ ﺭﺍﻳﺔ، ﻭ ﻟﺂﻝ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺭﺍﻳﺘﻴﻦ، ﻓﻬﻞ ﺍﻧﺘﻬﻰ ﺇﻟﻴﻚ ﻣﻦ ﻋﻠﻢ ﺫﻟﻚ ﺷﻲ ﺀ؟ ﻗﺎﻝ: «ﺃﻣﺎ ﺁﻝ ﺟﻌﻔﺮ ﻓﻠﻴﺲ ﺑﺸﻲ ﺀ، ﻭ ﻟﺎ ﺇﻟﻰ ﺷﻲ ﺀ، ﻭ ﺃﻣﺎ ﺁﻝ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﻓﺈﻥ ﻟﻬﻢ ﻣﻠﻜﺎ ﻣﺒﻄﺌﺎ ، ﻳﻘﺮﺑﻮﻥ ﻓﻴﻪ ﺍﻟﺒﻌﻴﺪ، ﻭ ﻳﺒﺎﻋﺪﻭﻥ ﻓﻴﻪ ﺍﻟﻘﺮﻳﺐ، ﻭ ﺳﻠﻄﺎﻧﻬﻢ ﻋﺴﺮ ﻟﻴﺲ ﻓﻴﻪ ﻳﺴﺮ، ﺣﺘﻰ ﺇﺫﺍ ﺃﻣﻨﻮﺍ ﻣﻜﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺃﻣﻨﻮﺍ ﻋﻘﺎﺑﻪ، ﺻﻴﺢ ﻓﻴﻬﻢ ﺻﻴﺤﺔ ﻟﺎ ﻳﺒﻘﻰ ﻟﻬﻢ ﻣﻨﺎﻝ ﻳﺠﻤﻌﻬﻢ ﻭ ﻟﺎ ﺭﺟﺎﻝ ﺗﻤﻨﻌﻬﻢ، ﻭ ﻫﻮ ﻗﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ: ﺣَﺘﱠﱠﻰ ﺇِﺫﺍ ﺃَﺧَﺬَﺕِ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽُ ﺯُﺧْﺮُﻓَﻬﺎ» ﺍﻟﺎﻳﺔ. ﻗﻠﺖ: ﺟﻌﻠﺖ ﻓﺪﺍﻙ، ﻣﺘﻰ ﻳﻜﻮﻥ ﺫﻟﻚ؟ ﻗﺎﻝ: «ﺃﻣﺎ ﺇﻧﻪ ﻟﻢ ﻳﻮﻗﺖ ﻟﻨﺎ ﻓﻴﻪ ﻭﻗﺖ، ﻭ ﻟﻜﻦ ﺇﺫﺍ ﺣﺪﺛﻨﺎﻛﻢ ﺑﺸﻲ ﺀ ﻓﻜﺎﻥ ﻛﻤﺎ ﻧﻘﻮﻝ، ﻓﻘﻮﻟﻮﺍ: ﺻﺪﻕ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﻪ ﻭ ﺇﻥ ﻛﺎﻥ ﺑﺨﻠﺎﻑ ﺫﻟﻚ، ﻓﻘﻮﻟﻮﺍ: ﺻﺪﻕ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﻪ ﺗﺆﺟﺮﻭﺍ ﻣﺮﺗﻴﻦ، ﻭ ﻟﻜﻦ ﺇﺫﺍ ﺍﺷﺘﺪﺕ ﺍﻟﺤﺎﺟﺔ ﻭ ﺍﻟﻔﺎﻗﺔ ﻭ ﺃﻧﻜﺮ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺑﻌﻀﻬﻢ ﺑﻌﻀﺎ، ﻓﻌﻨﺪ ﺫﻟﻚ ﺗﻮﻗﻌﻮﺍ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺄﻣﺮ ﺻﺒﺎﺣﺎ ﻭ ﻣﺴﺎﺀ». ﻓﻘﻠﺖ: ﺟﻌﻠﺖ ﻓﺪﺍﻙ، ﺍﻟﺤﺎﺟﺔ ﻭ ﺍﻟﻔﺎﻗﺔ ﻗﺪ ﻋﺮﻓﻨﺎﻫﻤﺎ، ﻓﻤﺎ ﺇﻧﻜﺎﺭ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺑﻌﻀﻬﻢ ﺑﻌﻀﺎ؟ ﻗﺎﻝ: «ﻳﺄﺗﻲ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﺃﺧﺎﻩ ﻓﻲ ﺣﺎﺟﺔ ﻓﻴﻠﻘﺎﻩ ﺑﻐﻴﺮ ﺍﻟﻮﺟﻪ ﺍﻟﺬﻱ ﻛﺎﻥ ﻳﻠﻘﺎﻩ ﻓﻴﻪ، ﻭ ﻳﻜﻠﻤﻪ ﺑﻐﻴﺮ ﺍﻟﻜﻠﺎﻡ ﺍﻟﺬﻱ ﻛﺎﻥ ﻳﻜﻠﻤﻪ». ✅ محمد بن فضيل، از پدرش به نقل از امام صادق علیه السلام آورده است كه به امام صادق عليه السلام عرض كردم: فدايت گردم با خبر شديم كه آل جعفر داراي يك پرچم است و عبّاسيان دو پرچم دارند. ◀️آيا شما از اين موضوع، چيزي مي دانيد؟ ✅ فرمود: آل جعفر نه به دنبال چيزي است و نه تمايل به دست آوردن چيزي دارد. ◀️امّا عبّاسيان داراي حكومتي ديرپايند كه در آن ناآشنايان را مقرّب خويش نموده و خويشاوندان را از خود دور مي كنند. ✅حكومتشان به سخت گيري است و هيچ گونه نرمشي در آن نيست، تا آن زمان كه از مكر الهي احساس امنيّت كنند و از انتقام او ايمن شوند. ◀️ آن وقت است كه چنان نهيبي بر سرشان فرود آيد كه ديگر هدفي باقي نمي ماند تا آنان به خاطر آن گرد آيند و ديگر مرداني باقي نخواهند ماند تا از آنان حمايت كنند و اين همان تفسير آيه «حَتَّيَ اِذَا أَخَذَتِ الأَرْضُ زُخْرُفَهَا» مي باشد. ◀️از امام پرسيدم: فدايت شوم اين موضوع چه وقتي رخ خواهد داد؟ فرمود: وقتش براي ما هم مشخص نشده. ✅ولي بدان، ما هرگاه راجع به موضوعي سخني بگوييم و خبري در باره آن دهيم، قطعي است. ✅ در اين صورت بايد بگوييد: خدا و رسولش راست گفتند و اگر خلاف آن رخ داد، بگوييد: خدا و رسولش راست گفتند و در اين صورت اجر و پاداش شما دو چندان خواهد بود. اما اگر فقر و تهيدستي و نداري بالا گرفت و مردم همديگر را ناشناس تلقّي كردند، در اين حالت شبانه روز منتظر وقوع بدترين مجازات ها و عقوبت ها باشيد. ✅گفتم: فدايتان گردم ما با مفهوم فقر و تهيدستي و نداري آشنايي داريم، اما اين كه مردم يكديگر را ناآشنا تلقّي كنند، چه حالتي است؟ ◀️ فرمود: شخص محتاج جهت رفع حاجتش نزد همنوع خود مي رود، اما او با آن روي گشاده هميشگي با او برخورد نمي كند، بلكه به گونه ديگري با او سخن مي گويد كه سابقه ندارد. 📗کتاب تفسیر قمی ج ۱ص۳۱۰
💝 سلام امام زمانم 💝 ما همانیم‌ کھ از عشق تو غفلت کردیم با همه‌ آدمیان غیر تو خلوت‌ کردیم سالھا مۍگذرد، منتظرۍ برگردیم ومشخص‌شده‌مـاییم‌کھ غیبت‌کردیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
سلام تا همین دو سه سال قبل با خودم فکر می کردم این حکومت شیعه و این مردم منسجم و انقلابی و مذهبی و اربعین و ... خلاصه با این اوضاع خوب فلسفه ظهور و منجی چیه و چه نیازیه ؟ احتمالا برای نجات مردم کشورهای دیگه ست یا این همه دعای ندبه و اجتماعات کثیر و حرم های شلوغ و منتظران ظهور پس چرا حضرت تشریف نمیارند ؟ حالا بعد از این جریانات اخیر می فهمم که منجی به چه دردی می خوره و اون اجتماعات کیا بودن و خلاصه از دین اسلام واقعی هیچی نمونده و با روایات و اخبار قبل ظهور تطبیق پیدا کرده وروز به روز ریزش افراد اطرافمون در دین بیشتر مشاهده میشه و روز به روز داریم غربال میشیم و میریزیم اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا اللهم عجل لولیک الفرج و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و شیعته
ندیدم شهی در دل آرایی تو به قربان اخلاق مولایی تو تو خورشیدی و ذره پرورترینی فدای سجایای زهرایی تو نداری به کویت زمن بی نواتر ندیدم کریمی به طاهایی تو نداری گدایی به رسوایی من ندیدم نگاری به زیبایی تو نداری مریضی به بدحالی من ندیدم دمی چون مسیحایی تو نداری غلامی به تنهایی من ندیدم غریبی به تنهایی تو نداری اسیری به شیدایی من ندیدم کسی را به آقایی تو امید غریبان تنها کجایی؟ چراغ سر قبر زهرا کجایی؟ تجلی طاها گل اشک مولا دل آشفته داغ آن کوچه غم گرفتار گودال خونین دل افکار غم های زینب سیه پوش قاسم عزادار اکبر گل باغ لیلا پریشان دست علم گیر سقا نفس های سجاد نواهای باقر دعاهای صادق کس بی کسی های شب های کاظم حبیب رضا و انیس غریب جواد الائمه تمنای هادی عزیز دل عسکری پس نگارا بفرما کجایی؟ کجایی؟ کجایی؟ دلم جز هوایت هوایی ندارد لبم غیر نامت نوایی ندارد وضو و اذان و نماز وقنوتم بدون ولایت صفایی ندارد دلی که نشد خانه یاس نرگس خراب است و ویران ، بهایی ندارد بیا تا جوانم بده رخ نشانم بیا تا جوانم بده رخ نشانم که این زندگانی وفایی ندارد که این زندگانی وفایی ندارد @montazeran60
علائم ظهور طلوع خورشید از مغرب چطور ممکن است.؟.. يونس5 هُوَ الَّذي جَعَلَ الشَّمْسَ ضِياءً وَ الْقَمَرَ نُوراً وَ قَدَّرَهُ مَنازِلَ لِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنينَ وَ الْحِسابَ ما خَلَقَ اللَّهُ ذلِكَ إِلاَّ بِالْحَقِّ يُفَصِّلُ الْآياتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ (5) او كسى است كه خورشيد را روشنايى، و ماه را نور قرار داد؛ و براى آن منزلگاه‏هايى مقدّر كرد، تا عدد سالها و حساب(كارها) را بدانيد؛ خداوند اين را جز بحق نيافريده؛ او آيات(خود را) براى گروهى كه اهل دانشند، شرح مى‏دهد! از ابى ذر غفارى روايت كرده : در خدمت پيغمبر اكرم صلی الله علیه و آله بودم و به آفتاب كه در حال غروب كردن بود نگاه مي كردم تا آنكه به كلى از نظر پنهان شد حضورش عرض كردم: اي رسول خدا! آفتاب كجا رفت و كجا پنهان شد؟ فرمود در آسمان و اين است معناى وَ الشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَها ذلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ كه مراد از صنع پروردگار است سپس جبرئيل آفتاب را به روپوشى از نور پوشانيده و آن را در جو آسمان رها نموده تا آنكه از محل مقرر و به موقع خود مجددا طلوع نمايد و پيغمبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمود گويا مي بينيم كه آن را حبس كردند و نورى از آن در مدت سه ساعت نمي تابد و به آن امر مي شود كه از مغرب طلوع كند و معناى إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ همين است و همين حال را ماه دارد كه از افق طلوع نموده و به سوى غرب در گردش است تا آنكه غروب كند و به سير خود ادامه مي دهد و جبرئيل روپوشى از نور به آن می پوشاند و اين است معناى هُوَ الَّذِي جَعَلَ الشَّمْسَ ضِياءً وَ الْقَمَرَ نُوراً. أبوذر گفت پس از اين فرمايشات نماز مغرب را با رسول اكرم صلی الله علیه و آله به جا آورديم. ------------------------------------ أمالي الصدوق ص 463 -بحار ج‏55ص 145-تفسير جامع ج‏3 ص 192 @montazeran60
صد قافله دل، به جمکران آوردیم رو جانب صاحب الزمان آوردیم دیدیم که در بساط ما آهى نیست با دست تهى، اشک روان آوردیم اکنون شعری از دیگر شاعر قمی، یعنی عباس احمدی را از نظر می‌گذرانیم، شعری که شاعر در آن، دل جمکرانی‌اش را به تماشا نشسته است: هر شب یتیم توست، دل جمکرانی ام جانم به لب رسیده، بیا یار جانی ام از بادها نشان شما را گرفته ام عُمری ست عاجزانه پی آن نشانی ام طی شد جوانی من و رؤیت نشد رُخ ات شرمنده جوانی از این زندگانی ام با من بگو که خیمه کجا می‌کنی به پا؟ آخر چرا به خاک سِیَه می‌نشانی ام؟ در این دهه اگر چه صدایت گرفته است یک شب بخوان به صوت خوش آسمانی ام در روضه احتمال حضورت قوی تر است شاید به عشق نام عمویت، بخوانی ام هم پیر قد خمیدگی زینب تو ام هم داغدار آن دو لب خیزرانی ام این روزها که حال مرا درک می‌کنی بگذار دست بر دل آتشفشانی ام در به دری برای غلام تو خوب نیست تأیید کن که نوکر صاحب الزمانی ام جمکران اما در شعر سید حمیدرضا برقعی، شاعر دیگری از شهر خون و قیام هم نمود دارد که ابیاتی از آن اینچنین است: خدا را شُکر، بین شهر ما از تو نشان پیداست کمی از پشت بام خانه ما، جمکران پیداست من بیچاره دنبال تو هستم، چاره من چیست؟  تو هستی در میان ما ولی توفیق دیدن نیست و می‌‌دانم که حتما سر به ما هم می‌زنی آقا تو حتی سر به جشن بچه‌ها هم می‌زنی آقا  چه می‌‌شد باز کودک می‌شدم با شور دلتنگی دوباره کوچه را تزئین کنم با کاغذ رنگی  و می‌‌خواند تو را حتی نگاه بچه‌‌ها آقا برای کودکان چشم بر راهت، بیا آقا
همیشه آرزویم دیدن شما بوده ست و مست یک نمه خندیدن شما بوده ست شنیده ام که جمالی ستودنی داری و در عزای حسین مثل ابر می باری
گو فقط او کی می آید جمکران قامتش بینم کی شاید جمکران جان خود سازم فدایش جمکران تا ببوسم خاک پایش جمکران
‌‌🍃🌹━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━🌹🍃 ✔️ارزش بالای : ❤️ امام ( علیه السلام ) فرمود: 🔰 زمانی بر مردم فرا میرسد که امام آنها از نظرشان میشود . خوشا به حال آن کسانی که در آن زمان بر امر ما بمانند ، کمترین چیزی که از ثواب به آنها میرسد اینکه خداوند متعال آنها را ندا میکند و میفرماید : ☑️ای بندگان و کنیزان من ، به سرّ من ایمان آوردید و غیب مرا باور داشتید ، پس باد شما را به نیکی و ثواب از من که شما به حق ، بندگان و کنیزان من هستید ، از شما می پذیرم و شما را میکنم ، و گناهانتان را ، و به سبب باران به بندگانم میرسانم ، و بلا را از ایشان دفع میکنم ، اگر شما نبودید عذاب خود را بر آنان نازل میکردم . 📚کمال الدین :۱/۳۳۰ @montazeran60
♨️ تله در کمین 🔻در موضوع واکسن با ابهامات و اشکالات جدی روبرو هستیم که هر چه سریع دستگاه‌های متولی باید پاسخگوی آن باشند 🔻در شرایطی به واکسن ها مجوز اضطراری دادند که بسیاری از روش های درمانی مجرب و موثر در کرونا مورد بی توجهی وزارت بهداشت قرار گرفت که قطعا باید مسئولان خاطی محاکمه شوند 🔻آمار مرگ و میر و عوارض جانبی واکسن ها امری است که سریع باید شفاف سازی شود و تاکید رهبر معظم انقلاب در تامین واکسن ایمن در دستور کار باشد و هر گونه عجله در آن خسارت سنگینی ایجاد خواهد کرد 🔻اگر تجربیات موفق درمانی محققان ایرانی تا الان بدرستی پیگیری میشد نیاز نبود ما از واکسن های با مجوز اضطراری استفاده نماییم که هنوز مقالات علمی آن منتشر نشده است و تا رسیدن به واکسن ایمن غیر اضطراری با روش درمانی این محققان، می‌توانست شرایط کشور به حالت عادی برگردد 🔻به دستگاه های امنیتی هشدار می‌دهیم موضوع واکسن یک موضوع علمی است و بسیاری از پزشکان و محققان مستقل از حکومت ها در سراسر دنیا اشکالات علمی فراوانی به آن وارد نمودند 🔻بهترین روش در ایجاد وحدت گفتمانی در موضوع واکسن برگزاری نشستهای علمی موافقان و مخالفان واکسن است 🔻در انقلاب اسلامی هر گونه دیکتاتوری علمی ممنوع است و دستگاه های امنیتی باید بسیار مراقب باشند که در تله نیفتند که این امر به ضرر دستگاه های امنیتی خواهد بود. این را بدانید بسیاری از دغدغه مندان و منتقدان جدی و مخالف واکسن اجباری از ولایت مداران واقعی نظام و انقلاب هستند @montazeran60
✅ تاکید مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید، بر شروطی در الزام واکسیناسیون و پایبندی به مقررات اجتماعی، نظیر شروط إمام خامنه ای در برجام که هیچگاه محقق نشد و اینجا نیز شاید محقق نباشد : ♨️ نظر درباره انجام واکسیناسیون عمومی در نظام اسلامی مبتنی بر شرطی است که به اعتقاد برخی در ایران و جهان ، محقق نیست مانند : امام خامنه ای : اگر با ملاحظه مصالح عمومی باشد آیةالله سیستانی : اگر خوف ضرر مهمی نباشد 💠پ ن حوزه انقلابی : به فتوای همه مراجع، هرچند قانون میگوید توقف پشت چراغ قرمز واجب است، اما اگر میبینی که ماشینی ترمز بریده درحال آمدن و برخورد با شما است ،یعنی ضرر مهمی متوجه شماست، توقف نه تنها واجب نبوده بلکه حرام و خلاف عقل و شرع است. از این قوانین به نام طب مدرن علیه سلامت مردم فراوان بوده و هست مانند: که عامل مرگ روزانه ۴۰۰ نفر است که به روزانه ۲۰۰۰ جنین میرسد که‌ طبق آمار رسمی وزارت بهداشت عامل مرگ ۱۱٫۰۰۰ نفر (روزانه۶۰ نفر) است وتصریح شده این آمار فقط شامل کسانی است که بعد از واکسن با کرونا فوت کردند و با احتساب کسانی که با ایست قلبی بر اثر لخته خون ناشی از واکسن فوت کردند به رقمی مضاعف میرسد. سؤال:چرا آقا فرمودند مسؤلان به هر تصمیمی رسیدند قاطع انجام دهند و واکسیناسیون عمومی حتما انجام شود پاسخ: معظم له قبلا تخصیص میزدند که لااقل نظر کارشناسی دینی را هم ببینید اما چه شد⁉️جز اتهام به ایشان که باعث مرگ مردم شدید❗️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🚨 خیانتهای بیل گیتس بیل‌گیتس: باید جمعیت جهان را از طریق واکسیناسیون کاهش دهیم! ⭕️ پ.ن: اینکه رهبر‌انقلاب تاکید دارند اطمینانی به واکسنهای و نیست بی‌دلیل نمی‌باشد چرا که همه جا اثری از دستهای آلوده‌ی آنها موجود است. 🔻 امروز با روش و رعایت قواعد سازمان بهداشت جهانی در حال ساخت واکسن در داخل کشور هستیم که هنوز برای رسیدن به پلتفرم بومی واکسن فکر اساسی و جدی نشده است @montazeran60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در ادامه نهضت در حال مجاهدت علمی هستند 🔻مخالفان واکسن نهضت علمی علامه طهرانی در موضوع کاهش جمعیت را یک بار دیگر در جامعه زنده کردند 🔻آنچه امروز در جبهه انقلابی از مخالفت های عملی با واکسیناسیون اجباری شنیده میشود ادامه حرکت نهضت علمی علامه طهرانی در موضوع کاهش جمعیت است 🔻عجیب نیست اگر امروز به مخالفان واکسن اجباری وانحصاری،تهمتهای ضد انقلاب زده میشود، چراکه بدتر از این با مرحوم علامه رفتار شد و درسال۷۴ بافوت آن مرحوم پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای ایشان از صداوسیما خوانده نشد، پیامی که رهبر معظم ایشان را از أوحدی از عرفای واصل شمرده اند.. 🔻بسیاری از محققان و کارشناسان و پزشکان به خطرات واکسن و اجباری شدن واکسن پی بردند و امروز با شجاعت کامل در صحنه روشنگری هستند، همان اقدامی که علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه در زمان طرح کاهش جمعیت با مخالفت علنی شروع به افشاگری کردند 🔻 جامعه علمی یک کشور زمانی است که برخی که فقط به درد بودن میخورند ویا خود را میدانند اجازه ندهند مخالفان و منتقدان، نظرات علمی خود را بیان دارند و علمی بخواهد برای مردم در موضوعات مهم و سرنوشت ساز تعیین تکلیف نماید.امروز و ،وظیفه اصلاح دارند 🔻زمان گذشت و روشن شد مخالفت های علمی و افشاگری علامه طهرانی در موضوع طرح کاهش جمعیت کشور در دهه های قبل، کاملا درست و صحیح بود ولی دیگر خسارت سنگین طرح کاهش جمعیت قابل جبران نیست @montazeran60
❗️برشی از یک کتاب ممنوعه (از بزرگ مردی که به تعبیر رهبر معظم به مقامات باطنی رسیده بود) ( و جالبتر اینکه این پیام تسلیت از رسانه ملی خوانده نشد و بدتر آن که متهم شد به ضدیت با ولایت فقیه) این استدلال رسوا کننده استدلالهای امروزین طرفداران خوش باور واکسن غربی است. آیا وقتی می‌بینیم که کِندی رئیس جمهور سابق آمریکا در حالیکه میلیون‌ها تن بمب بر سر میلیون‌ها ویتنامی می‌ریخت به دنبال کمک کردن به کشورهای عقب مانده برای تحقیق و برنامه‌ریزی در مورد کنترل جمعیت و رشد اقتصادی برمی‌آید، این ابهام در ذهن خطور نمی‌کند که کشورهای ثروتمند دنیا برای غارت کشورهای جهان سومی و جلوگیری از رشد و توسعه اقتصادی این سیاست‌ها و کمک‌ها را ارائه می‌دهند؟! اگر گفته شود که: بهترین دلیل خیرخواهی کشورهای غربی برای کشور ما در این است که خودشان برنامه کنترل جمعیت را اجرا کرده‌اند و به خاطر همین نیز از رشد اقتصادی برخوردار شده‌اند، باید در مقابل گفت که اولا آنها هرگز برنامه‌ای مدون برای کنترل جمعیت نداشته و ندارند، بلکه با ایجاد شدن ارزش‌های مادی اجتماعی جدید از قبیل رفاه طلبی، فردیت خواهی، اشتغال زنان، آزاد شدن به تمام معنی روابط نامشروع جنسی، قوانین مربوط به کمک به فرزندان نامشروع و ترجیح آنها بر فرزندان مشروع و ... دیگر نیازی به برنامه کنترل جمعیت نبود تا مردم آن کشورها در چارچوبه سیاست‌گذاری‌های کنترل جمعیت قرار گیرند. بنابراین شعار «کنترل جمعیت از راه آزادی سقط جنین» تنها تلاش ظاهری برای سرپوش گذاردن بر فساد روابط جنسی نامشروع جامعه اروپایی و آمریکایی است. کتاب رساله نکاحیه اثر علامه حسینی طهرانی / صفحه 116 و 117 ایام سالروز رحلت علامه محمدحسین حسینی طهرانی تسلیت باد @montazeran60