eitaa logo
منتظران ظهور مهدی (عج)
450 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
0 فایل
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :أفضلُ أعمالِ اُمّتي انتظارُ فَرَجِ اللّه ِ عزّ و جلّ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :برترين كارهاى امّت من ، انتظار فرج از خداوند عزّ و جلّ است.❤ (کپی همراه باذکر #صلوات ؛ آزاد است)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منتظران ظهور مهدی (عج)
🩸زیارت عاشورا _ فراز (۱۱)🩸 🔰 وَ لَعَنَ اللهُ ابنَ مَرْجانَةَ وَ لَعَنَ اللهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ
🩸زیارت عاشورا _ فراز (۱۲) 🩸 🔰 وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِکْ. 🔰 خداوند لعنت کند گروهی را که اسبها را زین کردند و لگام زدند و برای قتال تو براه افتادند . ⚫️ فرماندهان اصلی لشکر دشمن ▪️عمر بن سعد (فرمانده کل) ، حرّ بن یزید ، شبث بن ربعی ، شمر بن ذی الجوشن ، حصین بن نمیر ، حجار بن عمرو بن حجاج ، و دیگران از فرماندهان اصلی بودند ، که از طرف ابن زیاد منصوب شده بودند . ⚫️ تعداد لشکر دشمن ▪️در مورد تعداد لشکریان یزید ، اختلاف است ، برخی تا هشتاد هزار یا بیشتر نقل کرده اند ، ولیکن مشهورترین آنها بر اساس روایات رسیده از معصومین علیهم السلام سی هزار نفر بودند . این تعداد توسط ابن زیاد در کوفه بسیج شده بودند و در جنگ شرکت کردند . ابن زیاد پس از فرستادن عمر سعد و لشکرش ، هر روز لشکری به فرماندهی یکی از افراد سرشناس کوفه به کربلا می فرستاد ، تا آنکه در شب عاشورا سپاه بزرگی در کربلا اجتماع نمودند . ⚫️ تجهیزات دشمن ▪️لشکر دشمن با تجهیزات مدرن آن روز به جنگ امام حسین علیه السلام و یارانش آمدند ، به طوری که عبیدالله بن زیاد ، تلاش فراوان نمود ، تا بهترین اسلحه روز را برای لشکریان شیطانی خود آماده کند ، چنانکه نقل شده ، متجاوز از ده روز تمام ، همه اسلحه سازان کوفه برای تهیّه و ساخت و ساز اسلحه ، شب و روز برای لشکر عبیدالله کار می کردند (۱). ⚫️ تحلیل روحیه قاتلین امام حسین علیه السلام ▪️تحلیل دقیق روحیه اصحاب دشمن کاری مشکل است ، زیرا از طرفی ظلم و فساد یزید در حدی علنی بود ، که همه جا را بی دینی فرا گرفته بود و در نتیجه عذر جهالت را نمی توان پذیرفت و از طرفی تبلیغات و سمپاشی های دشمنان بر علیه ائمه علیهم السلام را نمی توان نادیده گرفت . در هر صورت اگرچه سبب شرکت در قتل امام حسین علیه السلام در همه قاتلین یکسان نبوده است ، مثلاً عامل محرّکه فرماندهان و عاملان اصلی (عمر سعد ، شمر...) با مردمی که پیروی از آنها به جنگ آمدند ، تفاوت دارد ، ولیکن در هر صورت از سه عامل انحراف بشر ، 1⃣ منفعت یا دنیا پرستی 2⃣ زور و ترس 3⃣ تزویر و جهل خارج نیست . ⚫️ تزویر و جهل ▪️بسیاری از گمراهی های بشر از نادانی و جهل اوست ، چنانکه امیر مؤمنان فرموده: « اَلْجَهْلُ اَصْلُ کُلُّ شَرّْ ، نادانی ریشه هر شرّی است » .(۲) اشتباهات و عملکردهای منفی انسان همیشه ناشی از اسارت های درونی نیست ، بلکه گاهی به علّت نادانی و جهل به قبح و خطا بودن عمل می باشد ، مثلاً خوارج که از دشمنان علی علیه السلام بودند ، همان تارکان دنیایی بودند که به خاطر نداشتن شعور دینی به انحراف کشیده شدند ، به طوری که در نهایت ، امیر عدالت و آگاهی به دست یکی از همین نادانان به شهادت رسید . ▪️در حادثه کربلا نیز با توجّه به تبلیغات زیاد بنی امیّه علیه اهل بیت پیغمبر صلی الله علیه و آله ، عده‌ای جاهلانه و از روی نادانی به حقانیّت امام حسین علیه السلام ، به جنگ آن حضرت آمدند . اگر رؤسا و تعدادی از لشکر دشمن را استثناء کنیم ، در میان آنها کسانی بودند که در باطن و سر ضمیرشان منکر امام حسین علیه السلام نبودند ، و لیکن با تبلیغات زیاد علیه علی علیه السلام و اولاد او به دشمنی حضرت پرداختند ، به طوری که با کشتن امام حسین علیه السلام احساس قربت به خداوند نمودند ، یعنی کشتن امام حسین علیه السلام را شرعی و اسلامی می دانستند در این باره شهید مطهری قدس سره می گوید: « از جنبه های فجیع بودن حادثه کربلا ، یک جنبه که بالاتر بود و آن را کمتر مورد توجّه قرار داده اند این موضوع است که « یَتَقَرَّبُونَ اِلی اللهِ بِدَمِهِ » با کشتن امام حسین علیه السلام قصد تقرب به خداوند می کردند . و به حادثه شهادت سیدالشهدا علیه السلام رنگ دینی دادند . فرق است بین گرگ که برّه ای را بخورد و بین اینکه بخورد و عنوان « قُربَةً اِلَی الله » و مصالح ملی و خیانت و قیام بر ضد مصالح عمومی هم به آن بدهد(۳). 👌 در نتیجه بر همه لازم است که از حادثه کربلا پند گرفته ، تا مبادا همانند پیروان یزید ، به خاطر دنیا و ترس و نادانی ، در مقابل خود بایستند ، پس بر زائر امام حسین علیه السلام است که هنگام خواندن این فراز از زیارت ، از خداوند ترک دنیا خواهی و دوری از ترس و نادانی را طلب کند و همچنین از هر حزب و گروهی که پیروی و تبعیّت از یزید زمان می نمایند ، دوری نماید و فریاد مرگ بار خود را بر سر تمام محاربین و دشمنان خود فرود آورد . ادامه دارد...... 📚(۱) رسولی محلاتی ، زندگانی امام حسین علیه السلام ، ص ۳۸۵ 📚(۲) میزان الحکمه ، ج ۲ ، ص ۱۵۳ 📚(۳) حماسه حسینی ، ج۳ ، ص ۷۵ 📚 شرح زیارت عاشورا صص ۱۱۷ ، ۱۱۸ ، ۱۲۱ ‌ 🆔 @montazeran_zohoor4
درمان بیماری های صعب العلاج 👤 آیت الله کشمیری(ره) فرمودند: 🔻 برای امراض صعب العلاج هر روز سوره نجم خوانده شود و به امام سجاد علیه السلام تقدیم گردد. 📚 روح و ریحان ، ص ۸۰ 🏴 شهادت امام سجاد علیه السلام تسلیت باد. ‌ 🆔 @montazeran_zohoor4
7.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رویای صادقه 🔻 کتابی که به علامه محمدتقی مجلسی توصیه کردند 🎙 به مناسبت شهادت امام سجاد علیه‌السلام ‌ 🆔 @montazeran_zohoor4
❣️❣️ 🌼 دوباره روز جمعه و نگاه من به انتظار 🌼 که شاید آرَدَم صبا خبر ز طرف کوی یار 🌼 صدای عاشقانِ تو ز هرطرف رسد به گوش 🌼 بیا ستاره سحر، قدم به چشم من گذار 💚💚 ❤️✋ ‌ 🆔 @montazeran_zohoor4
غربت (عج) علیه السلام 🔻غربت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف از غربت امام رضا علیه السلام و امام حسين علیه السلام نيز بيشتر است. 🔻اگر حسين بن علی علیه السلام به دليل کمی ياران و اعوان، غريب بود، فرزندش مهدی از او نيز غريب‌تر است. چراکه همان هفتاد و دو يارِ حسين، در محشر عاشورا تا پای جان، امام خويش را نصرت کردند؛ اما بيش از هزار سال است که امام زمان، در رسيدن به سيصد و سيزده ياور مخلص، انتظار می‌کشد.۱ 🔻اگر تنهایی و دوری از خانه و کاشانه و اهل و عيال، غربت است، چگونه يوسف زهرا غريب نباشد، وقتی امام کاظم علیه السلام در وصف او چنين می فرمايند: او همان طرد شده‌ی تنهای غريبِ پنهان از خاندانش است؟۲ 👌آری! امام زمان غريب است، نه در ميان خِيل گرگان درنده در صحرای کربلا يا در کاخ مأمون؛ بلکه در ميان محبّان و شيعيانش. 📚 (۱)کمال‌الدين، ج۲، ص۳۷۸ 📚 (۲)هو الطريد الوحيد الغريب الغايب 📚 بحارالانوار، ج۵۱، ص۱۵۱ ‌ 🆔 @montazeran_zohoor4
ما أسرَعَ السّاعاتِ فِي اليَومِ ، و أسرَعَ الأيّامَ فِي الشَّهرِ ، و أسرَعَ الشُّهورَ فِي السَّنَةِ ، و أسرَعَ السّنينَ (السَّنَةَ) فِي العُمرِ ! 👌 چه زود مى گذرد ساعات روز و روزهاى ماه و ماههاى سال و سالهاى عمر! 📚 نهج البلاغه ، خطبه ۱۸۸ ‌ 🆔 @montazeran_zohoor4
تنبلی و بی حوصلگیـ۴۲.mp3
12.43M
۴۲ 🎙 🔺 هرقدر به نَفْس‌چرانی بیشتر عادت کنید، و نَفْس خودتان را بی‌برنامه و بی‌چهارچوب رها کنید ؛ بیشتر منفور دیگران خواهید شد... تقوا، یعنی رعایت قوانین و چهارچوب‌ها در مدیریت خویشتن! تقوا شما را نزد خداوند و بندگانش محبوب‌ خواهد کرد... ‌ 🆔 @montazeran_zohoor4
ختم مجرب جهت حاجت روایی در صبح 🔻 در کتاب عده الداعی از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله سلم روایت شده است هر کس صبح جمعه بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب ده بار سوره کافرون را بخواند و ۱۰۰ صلوات به این طریق بفرستد: 🔰اَللَْهُمَّ صَلِّ عَليَ النَبيِّ الاُمي مُحَمَّدٍ وَ آلهِ وَسَلِّم و بعد از آن حاجت خود را خداوند بخواهد هر مطلبی که داشته باشد ( اگر صلاح باشد) بدون شک برآورده خواهد شد.( راوی حدیث گوید من تجربه کردم و به نتیجه رسیدم). 📚 کتاب هزار و یک ختم ص ۹۴ ختم ۱۵۲ 👌 خوشا به حال افرادی که این عمل را با حاجت تعجیل در امر فرج انجام می‌دهند. 🆔 @montazeran_zohoor4
دعا برای حصول فرج در فتنه های آخرالزمان 🔻حضرت آیت الله رحمة الله علیه همواره تاکید داشت که با توجه به شدت فتنه های آخرالزمان و این که عده زیادی از ایمان خارج می شوند و سختی ها و ابتلائات شدیدی متوجه مؤمنان خواهد شد . همواره باید دعا کنیم که حصول فرج برای ما توأم با عافیت بوده و انسان از حیث ایمان و جمیع لوازمش تا آخر کار ، در عافیت مطلق باشد. 📚 حضرت حجّت ، ص ۶۵ ‌ 🆔 @montazeran_zohoor4
منتظران ظهور مهدی (عج)
🩸زیارت عاشورا _ فراز (۱۲) 🩸 🔰 وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِت
🩸زیارت عاشورا _ فراز (۱۳)🩸 🔰 بِاَبی اَنْتَ وَ اُمّی 🔰 پدر و مادر من فدای تو باد . ⚫️ شرح تفصیلی ▪️این جمله « بابی انت و امی » در اصل برای دعای تفدیه آمده است ، معنای آن چنین است: اگر بلایی یا آفتی بر تو وارد شود ، خداوند ، جان پدر و مادر مرا فدیه و نگهدار تو کند و در حقیقت این دعا برای احترام به جلالت و بزرگی طرف مقابل است ، همانند الفاظی که در زمان ما برای احترام بیان می دارند ، مثل فدای تو شوم ، قربانت گردم . دورت بگردم ، و... در آن زمان نیز این الفاظ را برای احترام و ادب به کار می بردند و إلّا چه بسا پدر و مادر زنده نباشند . ▪️از طرفی این لفظ در مورد مخاطب زنده استعمال می گردد ، در حالیکه ظاهراً « امام » از دنیا رفته است ، ولی به نظر ما اولًا امام حداقل زنده به حیات ابدی ، همانند اموات است ، ثانیاً ، در بسیاری از موارد مفدّٰی مرده است ، چنانکه گاهی ما در مورد فلان کس که از دنیا رفته می گوییم ، فدایش گردم ، پس استعمال این لفظ در این مقام اشکالی نداشته و معنای آن چنین است که: تو چنان هستی که اگر پدر و مادرم زنده بودند فدای تو می کردم . ▪️از طرف دیگر ، بکار بردن این لفظ در مورد امام می تواند ، معنای بالاتری داشته باشد و آن اینکه ما نهایت اتصال وحدت خود را با حضرت بیان می داریم تا حدّی که کشته شدن آن حضرت ، مردن ما و پدر و مادر ما است . یعنی وقتی آن بزرگوار کشته شد ، من و پدر و مادرم و هر کس که با من است ، هزاران مرتبه کشته و زنده شدیم ، چنانکه خود ابی عبدالله فرمود: « اَلْیومُ ماتَ جدّی رَسولُ الله ، امروز (روز عاشورا) جدم رسول خدا کشته شده است » و این در حالی است که در عالم ظاهر پیغمبر صلی الله علیه و آله مدتها قبل از دنیا رفته است ، ولیکن همه معانی بیانگر این نکته است ، که سلسله خدا پرستان در رضا و غضب ، مردن و زندگی ، خوشحالی و ناراحتی ، صلح و جنگ و.....یکی هستند . ▪️زائر با بیان جمله « بابی انت و امی » این معنا را ابلاغ می نماید که مردن تو ، یعنی مردن من و پدر و مادر من ، بلکه بیان می دارد ، ای کاش تو نمی مردی و من و پدر و مادرم که عزیزترین نزدیکان من هستند ، به جای تو هزاران مرتبه کشته و زنده می شدیم و پر واضح است که آن بزرگواران از دنیا نرفته اند ، زیرا اهداف و انگیزه ها و عملکرد آنها زنده است و ما خود و پدر و مادرمان را فدائی اهداف آنها می نماییم . ادامه دارد..... 📚 شرح زیارت عاشورا ، ص ۱۲۷ ‌ 🆔 @montazeran_zohoor4