eitaa logo
منتظران ظهور
32.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
20.3هزار ویدیو
852 فایل
کانال دوم ما کانال قرآن و ادعیه @quranvadoa نشر مطالب فقط با آیدی کانال منتظران ظهور جایز است تبادل و تبلیغ @aaaaammmee کانال تبلیغات @montazarnn @montazerane_zohour_info 👈درباره ما آدرس ما در تمامی پیام‌رسان‌ها👇 zil.ink/montazerane_zohour
مشاهده در ایتا
دانلود
860857715863.apk
4.07M
📣مژده به دوستداران تلاوت مستمر قرآن :👆 برنامه جالبی برای ختم قرآن وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است؛ 🔻 این برنامه "نختم" نام دارد. هر وقت می‌خواهید با کار کنید یک آیه ظاهر می‌شود و آن را قرائت می‌کنید. معمولا هر کسی در طول روز، بارها موبایل خود را لمس کرده و وارد آن می‌شود، به این شکل در آخر روز می‌بینید که ده‌ها آیه را قرائت کرده‌اید! 🔺این شیوه، ویژه برای کسانی است که به هر علت وقت خاصی برای قرائت قرآن اختصاص نمی‌دهند. ♦️از ویژگی‌های این برنامه هم امکان گوش دادن به ترتیل قرآن آنلاین از ۱۸ قاری است. ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour اینستاگرام و سروش↙ @montazerane_zohour1
دعای فرج و سلامتی آقا امام زمان عج بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد دعا کبوتر عشق است بال و پر دارد ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
متن دعای التماس دعای فرج ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
✋ سلام مولای مهربانم ،مهدی جان 💚🕊 🍃🌼 چقدر خوب است که می دانم در پناه دعای توام،چقدر خوب است که تلولو مقدس نگاهت هر روز مرا در برمی گیرد،چقدر خوب است که زلال بارش یادت هر لحظه تازه ام کند،چقدر خوب است که چشمه سار بی دریغ محبتت مدام سیرابم می کند. 🌼🍃 🍃💐 چقدر خوب است که تو را دارم. 🍃💐 چقدر خوب است که با تو زنده ام. 🍃💐 چقدر خوب است که بیقرار توام. 🦋🌹 الّلهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَ الْفَـرَج 🌹🦋 🌤🌼🍃 🤲💚 🌹 اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطمهَ و اَبیها و بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُک 🌹 ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 سید حسن نصرالله: ما به دگرگونی هایی نزدیک میشویم که در قرن بیستم بوجود آمده اند و تحولاتی که در قرن بیست و یکم آغاز شده.. ... برادران و خواهر، مهدی و مسیح هردو خواهند آمد ما در هستیم... ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 استاد 📝 تا کی باید ''روایت اول'' رو از دست بدیم!؟ 🔸 چند روزه از ترور گذشته، هنوز مردم نمیدونند چه اتفاقی افتاده. 🔹 همه جا صحبت از ترور هست، صدا و سیما هیچ خبری نیست، فقط شبکه خبر یه زیرنویسی رفته. 🔸 داریم مردم رو کوچ میدیم به شبکه‌های ماهواره‌ای 🖥 ببینید و نشر دهید 📡 ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🎬 "دروغگوی یمانی" 🌸 استاد 🌼 آیا سید یمانی خروج کرده است؟ احمدالحسن کیست؟ 📎 ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
🔴حوادث چند سال پيش از ظهور 🔸۱. سالی پر از سرما، باران، باد و توفان 🔹۲. سال بالا آمدن سطح آبها و جاری شدن سيل 🔸۳. سالی پر از لرزش، رانش و فرورفتن زمين 🔹۴. سال ظاهرشدن آتش و دود و سرخ شدن آسمان 🔸۵. سال بمب باران و موشك باران شدن سرزمينها 🔹۶. سال اختلاف، دشمنی و نبرد؛ خصوصا جنگ جهانی 🔸۷. سال بی ثباتی احزاب و تزلزل و سقوط حكومتها 🔹۸. سال مرگ حاكمان، قدرتمندان و عالمان 🔸۹. سال هرج و مرج، ناامنی و ترس 🔹۱۰. سال بسته شدن راهها و جلوگيری از فريضه حج 🔸۱۱. سال گراني، قحطي، گرسنگی و تشنگی 🔹۱۲.سال خروج حسينی خراساني،حسينی يمانی و سفيانی شامی در ماه رجب 🔸۱۳. سال خروج حسنی تبرستانی در فصل پاييز 🔹۱۴. سال خورشيدگرفتگی در ميانه ماه قمری و ماه گرفتگی در آخر آن. 🔸۱۵. سال شنيده شدن صدايی شديد در نيمه ماه رمضان. 🔹۱۶. سال ايستايی خورشيد در آسمان . 🔸۱۷. سال پيدايی سينه، چهره و دستی در آسمان. 🔹۱۸. سال طلوع خورشيد از مغرب. 🔸 ۱۹.سال شنيده شدن ندای رحمانی و پيام شيطانی در ۲۳ رمضان. ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
🌷 آیا حضرت مهدی(عج) در زمان حکومتش از امکانات جنگی و ارتباطی بروز استفاده میکند؟ 🌺 برنامه قيام حضرت مهدى (عجل الله فرجه) همانند برنامه قيام همه پيامبران الهى، از راه بهره گيرى از وسايل و اسباب طبيعى انجام مى گيرد، و هيچگاه اعجاز، اساس آن را تشکيل نمى دهد، بلکه معجزات جنبه استثنايى دارند. به اين دليل همه پيامبران از سلاح روز، تربيت افراد لايق، مشورت هاى لازم، طرح نقشه هاى مؤثر، تاکتيک هاى نظامى و حساب شده، و خلاصه فراهم ساختن هرگونه امکان مادى ومعنوى براى پيشبرد هدفشان استفاده مى کردند و در انتظار معجزه نمى نشستند. بنابراين اجراى طرح حکومت حق و عدالت در سطح جهانى نيز بايد با استفاده از وسايل مادى و معنوى لازم بجز در موارد استثنايى تحقق پذيرد. به تعبيرى ديگر، آن حضرت و يارانش با هر اسلحه اى که لازم باشد، در مقابل کفار و ستمگران مى ايستند، و از هر گونه اسلحه اى که در آن زمان متداول بوده و مورد نياز باشد استفاده مى کنند. علاوه بر اينکه قيام يک مصلح بزرگ براى استقرار عدل و آزادى در سراسر جهان، هيچگاه سبب نمى شود که جنبش صنعتى و ماشينى در شکل سالم ومفيدش برچيده يا متوقف شود. ابو بصير از امام صادق (عليه السلام) روايت کرده است که آن حضرت فرمود: (هنگامى که کارها به صاحب اصلى ولايت، حضرت مهدى (عليه السلام) برسد، خداوند متعال هر نقطه فرو رفته اى از زمين را براى او مرتفع، و هر نقطه مرتفعى را پايين مى برد، آنچنان که تمام دنيا نزد او به منزله کف دستش خواهد بود! کدام يک از شما اگر در کف دستش مويى باشد آن را نمى بيند؟!). (1) امروزه با نصب وسايل فرستنده بر فراز کوهها، به انتقال تصويرها به نقاط مختلفى از جهان کمک مى کنند، و حتى از ماهواره ها نيز استفاده مى نمايند و مناطق وسيعترى را زير پوشش انتقال تصوير قرار مى دهند، تا همه کسانى که دستگاههاى گيرنده در اختيار دارند، بتوانند از آن استفاده کنند. از حديث فوق، چنين بر مى آيد که در عصر قيام حضرت مهدى (عجل الله فرجه) يک سيستم نيرومند مجهز براى انتقال تصويرها به وجود مى آيد که شايد تصور آن هم امروز براى ما مشکل باشد، آن چنان که تمام جهان به منزله کف دست خواهد بود نه موانع مرتفع، و نه گودى زمينها، مانع از رويت موجودات روى زمين نخواهد شد. البته اين امر با ولايت تکوينى آن امام نيز سازگارى دارد. بديهى است که بدون يک چنين سلطه اطلاعاتى بر تمام کره زمين، در حکومت واحد جهانى و صلح و امنيت و عدالت، به گونه همه جانبه وسريع وجدى با صرف نظر از مسئله اعجاز امکان پذير نخواهد بود؛ و خداوند اين وسيله را در اختيار او و تشکيلات حکومتش قرار مى دهد). (2) پي نوشته ها : (1) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 52، ص 328. (2) براى اطلاع بيشتر به کتاب انقلابى بزرگ، تاليف مکارم شيرازى، مراجعه شود. 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷 ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
🌹 اولین سخنانی که امام زمان (عج) بعد از ظهور می فرمایند 🌹 🌺 هنگامى که خداوند اذن ظهور به امام مهدى (عجل الله فرجه) بدهد، آن حضرت براى اصلاح جهانى قيام مى کند و در کنار خانه خدا در ميان رکن و مقام از سيصد و سيزده يار باوفايش که فرماندهان لشکرى و کشورى حکومت حقه هستند بيعت مى گيرد، و نخستين جمله اى را که بر زبان جارى مى فرمايد، آيه (بقيه الله..). است. چنانکه امام باقر (عليه السلام) مى فرمايد: (هنگامى که مهدى (عليه السلام) ظاهر شود، پشت خود را به خانه کعبه تکيه مى دهد و اولين سخنى که مى گويد، اين آيه شريفه است: (بقيه الله خير لکم ان کنتم مؤمنين). (1) و نيز مفضل از امام صادق (عليه السلام) روايت مى کند که فرمود: (قائم (عليه السلام) پشت خود را به ديوار کعبه تکيه داده مردم جهان را مخاطب قرار مى دهد و مى فرمايد: (هر کس بخواهد آدم و شيث را ببيند اينک منم آدم و شيث. هر کس بخواهد نوح و سام را ببيند اينک منم نوح و سام. هر کس بخواهد ابراهيم و اسماعيل را ببيند اينک منم ابراهيم و اسماعيل. هر کس بخواهد موسى و يوشع را ببيند اينک منم موسى و يوشع. هر کس بخواهد عيسى و شمعون را ببيند اينک منم عيسى و شمعون. هر کس بخواهد محمد وعلى (عليهما السلام) را ببيند اينک منم محمد و على. هر کس بخواهد حسن و حسين را ببيند، اينک منم حسن و حسين. هر کس بخواهد امامها را از اولاد حسين ببيند، اينک منم آن امامان معصوم از نسل پاک حسين. اينک به سخنانم گوش فرا دهيد تا شما را از آنچه شنيده و مى دانيد و آنچه تا کنون نشنيده و نمى دانيد، خبر دهم... هر کس کتابهاى آسمانى را مى شناسد گوش فرا دهد..). آنگاه امام مهدى (عجل الله فرجه) به خواندن کتابهاى آسمانى مى پردازد، و صحيفه آدم و شيث و نوح و ابراهيم عليهم السلام را مى خواند، و هم تورات و انجيل و زبور را... و سپس قرآن کريم را...). 🌷 چه خوش است صوت قرآن ز تو دلربا شنيدن 🌷 به رخت نظاره کردن، سخن خدا شنيدن 📕 بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 53، ص 9 🌹 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌹 ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
🌹 پرچم‌های سیاه از خراسان 🌹 🌺 در فرهنگ مهدویّت از وجود «پرچم‌های سیاه از خراسان» به عنوان نشانه ظهور یاد شده و درباره آن روایاتی چند از معصومین علیهم السلام نقل شده است. مضمون این روایات آن است که پیش از ظهور امام مهدی علیه السلام در منطقه خراسان (خراسان قدیم، شامل: قسمت‌های زیادی از ایران، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان) انقلابی برپا می‌شود و مردم در حالی که پرچم‌های سیاه را به اهتزاز در آورده‌اند، به حرکت در می‌آیند. (ر.ک: کتاب الغیبة، ص 452.) پدیدار شدن این نشانه ظاهراً در آستانه ظهور و یا اندکی پیش از آن خواهد بود؛ به گونه‌ای که حضرت مهدی علیه السلام آنان را به سوی خویش فرا می‌خواند. امام باقر علیه السلام می‌فرماید: «تَنْزِلُ الرّایاتُ السُّودُ حَتّی تَخْرُجَ مِنْ خُراسان اِلَی الکُوفَةِ فَاِذا ظَهَرَ المَهْدِیُ علیه السلام بَعَثَ اِلَیهِ بِالبَیْعَةِ» 📕 (کتاب الغیبة، ص 453، ح 457.) (پرچم‌های سیاهی از خراسان بیرون می‌آید و به جانب کوفه به حرکت در می‌آیند. پس چون مهدی علیه السلام ظاهر شود، اینان کسی را جهت بیعت نزد آن حضرت می‌فرستند.» به غیر از این روایت، احادیث دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد خروج پرچم‌های سیاه از خراسان، قیامی است که در آینده و در آستانه ظهور برپا می‌شود. در حقیقت، برخی از یاران حضرت مهدی علیه السلام همراه آن پرچم‌های سیاه خواهند بود. 📕 (اربلی، کشف الغمة، ج 2، ص 472.) رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: «اِذَا رَأیْتُمُ الرّایاتِ السُّودَ قَد اَقْبَلَتْ مِنْ خُراسانَ فَأتُوها وَ لَو حَبْواً عَلَی الثَّلْجِ فَاِنّ فیها خَلیفَةَ المَهْدِیّ.» 📚 (همچنین ر.ک: مسند احمد، ج 5، ص 277؛ تحفة الاحوذی، ج 6، ص 451؛ کنزالعمال، ج 11، ص 160، ح 31033؛ کتاب الفتن، ص 188.) برخی احتمال داده‌اند: منظور از خروج پرچم‌های سیاه از خراسان، همان قیام ابومسلم خراسانی (در سال 140 ه. ق) علیه حاکمیت هزار ماهه بنی امیه است. 📕 (ر.ک: تاریخ غیبت کبری، ص 458.) که به از هم گسستن حکومت بنی امیه و روی کارآمدن بنی عباس انجامید! مستند اینان، روایت زکار از امام صادق علیه السلام و بعضی قراین و مؤیدات تاریخی است. در این روایت، با اشاره به نام و مشخصات ابومسلم خراسانی، از وی به عنوان صاحب پرچم‌های سیاه، یاد شده است. 📕 (الغیبة، ص 125.) این احتمال درست نیست؛ زیرا روایت زکار - که مهم‌ترین مستند و دلیل آن به شمار می‌رود - از نظر سند ضعیف و غیرقابل اعتماد است. افزون بر این، تطبیق این نشانه بر شورش ابومسلم خراسانی، در پیش از یک قرن قبل از تولد امام مهدی علیه السلام و نشانه ظهور دانستن آن، بسیار بعید است! این نکته نیز در خور توجه است که حاکمان بنی‌عباس، تلاش می‌کردند، قدرت را از دست بنی امیه بگیرند؛ از این رو «نفس زکیّه» را مهدی معرفی می‌کردند! و از جانب دیگر می‌خواستند شورش ابومسلم خراسانی را در راستای قیام مهدی علیه السلام و نشانه ظهور وی قلمداد کنند! بر این اساس، بعید نیست حاکمان بنی‌عباس، به دلخواه خویش، در این روایات دست برده و آنها را با خود تطبیق کرده باشند. 📚 (چشم به راه مهدی علیه السلام، ص 296.) ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour
🌷 خروج سفیانی 🌷 🌺 پیش از قیام حضرت مهدی علیه السلام مردی از نسل ابوسفیان در منطقه شام خروج می‌کند و با تظاهر به دینداری، گروه زیادی از مسلمانان را فریب می‌دهد و بخش گسترده‌ای از سرزمین‌های اسلامی را به تصرف خود در می‌آورد. او بر مناطق پنجگانه شام، حمص، فلسطین، اردن، قنسرین و منطقه عراق سیطره می‌یابد و در کوفه و نجف، به قتل عام شیعیان می‌پردازد و برای کشتن و یافتن آنان جایزه تعیین می‌کند. 📕 (کمال الدین و تمام النعمة، ج 2، ص 651) از روایات استفاده می‌شود مدت حکومت او نه ماه است. 📕 (کتاب الغیبة، ص 449) سفیانی، با این که از خبیث‌ترین و پلیدترین مردمان است؛ ولی همواره ذکر «یا رب یا رب» بر زبانش جاری است. 📚 (همان، ج 2، ص 651، ح 10؛ الغیبة، ص 306.) وی آنگاه که از ظهور حضرت حجّت علیه السلام با خبر می‌گردد، با سپاهی عظیم به جنگ وی می‌رود. وی در منطقه «بیداء» (بین مکه و مدینه) با سپاه امام علیه السلام برخورد می‌کند و به امر خدا، همه لشکریان وی - به جز چند نفر - در زمین فرو می‌روند و هلاک می‌شوند. 📚 (الغیبة، ص 279، ح 67؛ همچنین ر.ک: کتاب الفتن، ص 168.)) [خسف به بیداء) از روایات استفاده می‌شود خروج سفیانی از نشانه‌های حتمی ظهور است 📚 (الکافی، ج 8، ص 310، ح 483؛ الغیبة، ص 270، ح 42.) ولی این که سفیانی کیست و چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه خروج می‌کند و … چندان روشن نیست. از برخی روایات استفاده می‌شود: نام وی عثمان بن عنبسه📚 (کمال‌الدین، ج 2، ص 365، ح 9.) و از خاندان ابوسفیان است که در دوره غیبت خروج می‌کند. البته برخی این احتمال را مردود و سند آن روایات را ضعیف دانسته‌اند. 📚(جامع الرواة، ج 2، ص 156، اختیار معرفة الرجال، شیخ طوسی، ص 545.) در برخی از روایات از امام علیه السلام در مورد نام سفیانی پرسیده شد و آن حضرت از بیان آن خودداری کردند؛📕 (بحارالانوار، ج 52، ص 206.) حال آنکه اگر نام وی مشخص بود، دلیلی نداشت که از بردن نام وی خودداری کند. برخی معتقدند: سفیانی فرد مشخصی نیست؛ بلکه فردی است با ویژگی‌های ابوسفیان که در آستانه ظهور حضرت مهدی علیه السلام به طرفداری از باطل، خروج می‌کند و مسلمانان را به انحراف می‌کشاند. اینها در بیان نظر خود می‌گویند: در حقیقت، ابوسفیان، به عنوان سر سلسله سفیانیان، سمبل و نماد پلیدی است او غارتگری بود که با رباخواری، زورگویی و چپاول اموال مردم، ثروت‌های هنگفتی به چنگ آورده بود و از راه فریب و استثمار توده‌های ستم کشیده و ترویج خرافات و دامن زدن به نظام طبقاتی جاهلی، قدرت فراوانی داشت. ابوسفیان، به عنوان سردمدار شرک و بت پرستی و سرمایه داری طاغوتی، هر نوع حرکت و جنبشی را که دم از عدالت، برادری و آزادی می‌زد، دشمن شماره یک خود می‌دانست و با قدرت تمام در برابر آن به مبارزه بر می‌خاست. 📕 (چشم به راه مهدی علیه السلام، ص 274.) بر اساس این دیدگاه سفیانی، فردی است با این ویژگی‌ها که در برابر انقلاب بزرگ و جهانی حضرت مهدی علیه السلام خروج می‌کند و تلاش‌های فراوانی برای رو در رویی با آن به عمل می‌آورد. بنابراین، در حقیقت سفیانی یک جریان است، نه یک شخص. سفیانی جریان باطل در بستر تاریخ است و بر فرض هم که سفیانی را از نسل ابوسفیان بدانیم، اشکالی به وجود نمی‌آید و آخرین مهره این زنجیره، همان سفیانی است که در آستانه ظهور قائم علیه السلام خروج می‌کند. 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷 ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو در ایتا و هورسا و آپار‌‌ات ↙ @montazerane_zohour