💠 تعقیباتی بعد از نماز که موجب حاجت روایی میشود
❇️ کلینی با سند صحیح از امام صادق علیه السلام روایت کرده است :
⬅️ هر کس بعد از نماز واجب سه مرتبه بگوید:
يَا مَنْ يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ، وَ لَا يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ اَحَدٌ غَيْرُهُ
(اي كسي كه آنچه را بخواهد، انجام مي دهد و هيچ كس جز او اينگونه فعال ما يشاء نيست)
🌷 سپس حاجت خود را بخواهد برآورده میشود ان شاءالله.
📚 اصول کافی ج ۲ ص ۵۴۹
#امام_زمان
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
4_5807473517146407556.mp3
3.04M
📲 فایل صوتی
🎙واعظ: حاج آقا محرابیان
🔖 رهایی از دوزخ 🔖
#امام_زمان
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
💠 راه نجات در آخرالزمان
❇️ حضرت امام جواد علیه السلام میفرمایند:
⬅️ (مهدی) را غيبتي است طولاني كه در آن زمان مخلصين انتظار ظهور او را دارند، اهل شك و شبهه منكر وجود حضرت مى شوند، بى دينان نام و ياد او را به استهزاء و مسخره مى گيرند، گروهى به دروغ براي ظهور وقت تعيين مى كنند، كسانى كه عجله كنند هلاك مى شوند، و اهل تسليم نجات پيدا مى كنند.
📚 كمال الدين ، ج ۲ ،ص ۳۷۸
#امام_زمان
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
⚡️حکایات و حکمتها
⭕️✍️ پندهای زندگی
🔹بیهوده متاز که مقصد خاک است.
در برابر کسی که معنای پرواز را نمیفهمد هرچه بیشتر اوج بگیری، کوچکتر خواهی شد.
🔸نماز وقت خداست، آن را به ديگران ندهيم.
نگاه ما به زندگی و کردار ما تعيينکننده حوادثی است که بر ما میگذرد.
🔹هرچه قفس تنگتر باشد، آزادی شیرینتر خواهد بود.
دروغ مثل برف است که هرچه آن را بغلتانند، بزرگتر میشود.
🔸هرگز از کسی که هميشه با من موافق بود، چيزی ياد نگرفتم.
دستی را بپذير که باز شدن را بهتر از مشت شدن آموخته است.
🔹تنها موقعی حرف بزن كه ارزش سخنت بیش از سكوت كردن باشد.
هیچ زمستانی ماندنی نیست حتی اگر تمام شبهایش یلدا باشد.
🔸مرد بزرگ، كسی است كه در سينۀ خود، قلبی كودكانه داشته باشد.
سقف آرزوهایت را تا جایی بالا ببر كه بتوانی چراغی به آن نصب كنی.
🔹دوست داشتن کسی که لايق دوست داشتن نيست، اسراف محبت است.
هيچوقت نمیتوانيد با مشت گره کرده، دست کسی را به گرمی بفشاريد.
🔸هرگاه در اوج قدرت بودی به حباب فکر کن.
کاش در کتاب قطور زندگی سطری باشيم ماندنی، نه حاشيهای از ياد رفتنی.
🔹هرگز برای خوشبختی، امروز و فردا نکن.
هرکه منظور خود از غیر خدا میطلبد، او گدایی است که حاجت ز گدا میطلبد.
▫️با گذشت سالها میرویم از یادها
▫️کی بماند برگ کاهی در ميان بادها
#حکایات_و_حکمتها ی جذاب را اینجا دنبال بفرمایید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
#امام_زمان
💚قرار روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚
#امام_زمان
#دعای_سلامتی_امام_زمان_عج
https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
منتظران ظهور
ﺧﺒﺮ ﺍﺑﻮ ﺻﻠﺖ ﻫﺮﻭﻯ
ﻭ ﻧﻴﺰ ﺻﺪﻭﻕ ﺩﺭ ﻋﻠﻞ ﺍﻟﺸﺮﺍﺋﻊ ﻭ ﻋﻴﻮﻥ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺍﻟﺮﺿﺎ ﺍﺯ ﺍﺑﻮ ﺻﻠﺖ ﻫﺮﻭﻯ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺯ ﭘﺪﺭﺍﻧﺶ ﺍﺯ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﻭﻗﺘﻰ ﻣﺮﺍ ﺑﻤﻌﺮﺍﺝ ﺑﺮﺩﻧﺪ ﺻﺪﺍﺋﻰ ﺷﻨﻴﺪﻡ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﻳﺎ ﻣﺤﻢ! ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ: ﺑله! ﺍﻯ ﺧﺪﺍﻯ ﺑﺰﺭگ! ﺑﺎﺯ ﺷﻨﻴﺪﻡ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ:
ﻳﺎ ﻣﺤمد! ﺗﻮ ﺑﻨﺪﻩ ﻣﻦ ﻭ ﻣﻦ ﺧﺪﺍﻯ ﺗﻮ ﻫﺴﺘﻢ ﻣﺮﺍ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻛﻦ ﻭ ﺗﻮﻛﻞ ﺑﺮ ﻣﻦ ﺑﻨﻤﺎ ﺯﻳﺮﺍ ﺗﻮ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻦ ﻧﻮﺭ ﻣﻦ ﻫﺴﺘﻰ ﻭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺑﺠﺎﻧﺐ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻦ ﻭ ﺣﺠﺖ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻦ ﻣﻴﺒﺎﺷﻰ.
ﻣﻦ ﺑﻬﺸﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﻮ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﺍﻥ ﺗﻮ ﺧﻠﻖ ﻛﺮﺩﻡ، ﻭ ﺁﺗﺶ ﺩﻭﺯﺥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺨﺎﻟﻔﻴﻦ ﺗﻮ ﺁﻓﺮﻳﺪﻡ ﻭ ﻛﺮﺍﻣﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺠﺎﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺗﻮ ﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺸﻴﻌﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺍﺩﻡ.
ﻣﻦ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪا! ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﻣﻦ ﻛﻴﺴﺘﻨﺪ؟
ﻧﺪﺍ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﻳﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺗﻮ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﺳﺎﻣﻰ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮ ﺳﺎﻕ ﻋﺮﺵ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺟﺎ ﺑﺴﺎﻕ ﻋﺮﺵ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﺮﺩﻡ، ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﻧﻮﺭ ﺩﻳﺪﻡ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻧﻮﺭﻯ ﺳﻄﺮ ﺳﺒﺰﻯ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻧﺎﻡ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﻣﻦ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺍﻭﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﻭ ﺁﺧﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻬﺪﻯ ﺍﻣﺖ ﻣﻦ ﺑﻮﺩ.
ﻣﻦ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﻣﻨﻨﺪ؟ ﻧﺪﺍ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﺍﻯ ﻣﺤﻤﺪ ﺁﺭﻯ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﺣﺠﺘﻬﺎﻯ ﻣﻦ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺑﺮ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻦ ﻣﻴﺒﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﻭ ﺧﻠﻔﺎ ﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﻢ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻫﺴﺘﻨﺪ...
ادامه در جلسه ی بعد..
🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار ۸۹۹
#مهدی_موعود_بحارالانوار #امام_زمان
@Montazeranezohour
بیا موعود هنگام قیام است
جهان مجروح یک جو التیام است
زمان لبریز شوق و انتظار است
زمین بر رجعتت امّیدوار است
❤️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج❤️
❤️سه شنبه های جمکرانی❤️
#سه_شنبه_های_جمکرانی
#امام_زمان
@Montazeranezohour
با یادگیری پایه ای اصول عقائد، پازل های ایمانی ذهنت را درست بچین🧠💪
📚ده درس معاد شناسی
✔️درس پنجم رستاخیز در ترازوی عدالت
🔹️درست است كه در اين صورت هيچ كس از آزادى سوء استفاده نمى كرد و به سراغ گناه نمى رفت ولى اين پرهيزگارى و تقوى در حقيقت جنبۀ اجبارى داشت، و هيچ گونه افتخارى براى انسان محسوب نمى شد، بلكه از ترس مجازات شديد و سريع، فورى و بدون وقفه بود.
پس به هر حال انسان بايد آزاده باشد، و در برابر امتحانات گوناگون پروردگار قرار گيرد، و از مجازات هاى فورى - جز در موارد استثنايى - مصون باشد تا ارزش وجودى خود را نشان دهد.
ولى در اين جا يك مطلب باقى مى ماند. و آن اين كه: اگر وضع به همين منوال بماند و هر كس راهى را انتخاب كند قانون عدالت پروردگار كه بر جهان هستى حاكم است نقض خواهد شد.
#اصول_عقائد
@Montazeranezohour
1_1969914789.mp3
7.62M
#شيطان_شناسی ۳۱
یکی از بزرگترین گمراهی ها؛
ناامید شدن، از توبه است!
ماهنوز زنده ايم!
و میتونيم مسیری رو که سالهای طولانی،
اشتباه رفتیم؛ برگرديم.
👌اینجا شیطان شناسی و #دشمن_شناسی خودتو تقویت کن، تا ضربه نخوری.(با #نشر_حداکثری مطلب، در اجر مضاعفی سهیم باشید)👇
https://eitaa.com/Montazeranezohour
💎نكات مهدوی💎
🌀در موضوع ازدواج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) چند قول وجود دارد و كدام نظريه ارجحيت دارد؟
مطابق نظريه «خفاى شخص» بايد ملتزم به عدم ازدواج شد؛ زيرا طبق اين نظريه، حضرت از همه افراد مخفى است و ازدواج احتياج به ارتباط با مردم دارد و اين به نوبه خود با حكمت و فلسفه غيبت سازگارى ندارد؛ اما مطابق نظريه «خفاى عنوان» مى توان ملتزم به ازدواج حضرت شد، خصوصاً آنكه مطابق با سنت اسلامى است. آنچه به نظر مى رسد ترجيح قول اول است، به جهت دلايل متعددي از جمله:
1. روايات بسياري بر «خفاى شخص» دلالت دارد.(1)
2. گرچه در روايت عمروى اشاره شده كه مردم حضرت را در موسم حج مى بينند؛ ولى نمى شناسند(2)؛ اما اين روايت از امام نقل نشده و نيز اختصاص به موسم حج دارد.
3. قرار است كه حضرت در غيبت تامّ به سر برد.
4. اگر ازدواج صورت گرفته بود بايد در يك مورد هم كه شده سفرا و وكلاى ناحيه مقدسه به آن اشاره مى كردند.
5. مسعودى از على بن ابى حمزه نقل كرده كه: «ما به امام رضا(عليه السلام) عرض كرديم: براى ما روايت شده كه امام از دنيا نمى رود تا نسل خود را ببيند، امام رضا(عليه السلام) به او فرمود: آيا در خصوص اين حديث براى شما روايت نشده: «اِلَّا الْقَائِم؟»؛ (به جز قائم؟)».(3)،(4)
◽️پی نوشت:
(1). كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، محمد بن على، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، اسلاميه، تهران، 1395 قمری، چاپ: دوم، ج 2، ص 338، (باب ما روي عن الصادق جعفر بن محمد(علیه السلام) من النص على القائم(عجل الله تعالی فرجه) و ذكر غيبته و أنه الثاني عشر من الأئمة)؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، محقق / مصحح: جمعى از محققان، دار إحياء التراث العربي، بيروت، 1403 قمری، چاپ: دوم، ج 51، ص 32، باب 3 (النهي عن التسمية).
(2). كمال الدين و تمام النعمة، همان، ص 440، باب (ذكر من شاهد القائم(عجل الله تعالی فرجه) و رآه و كلمه).
(3). اثبات الوصية، مسعودى، على بن حسين، انصاريان، ايران، قم، 1426 قمری / 1384 شمسی، چاپ: سوم، ص 208، (علي الرضا(عليه السلام)).
(4). گردآوری از: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضواني، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، چاپ هفتم، 1390 ش، ص 479.
#نكات_مهدوی
#آموزش_مهدوی
#امام_زمان
@Montazeranezohour
سه شنبه هر هفته همراه با مطلب آموزشیِ "هزار و یک نکته پیرامون امام زمان"
#هزار_و_یک_نکته
#آموزش_مهدوی
@Montazeranezohour