eitaa logo
منتظران ظهور
2.4هزار دنبال‌کننده
18.8هزار عکس
4هزار ویدیو
83 فایل
🌹امام سجاد(ع)؛ منتظران ظهور امام مهدى(ع)برترين اهل هر زمانند. 🌹ان شاءالله آنگونه باشیم که نام ما هم در زمره ی منتظران حضرت قرارگیرد. 🌹کپی و نشر(حتی بدون ذکر نام و لوگو)حلال است. ⚠️تبادل و تبلیغات نداریم⚠️ خادم: @Montazeranemoud313
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹قرار یکشنبه های انتظارمان🌹 قرائت زیارت جامعه ی کبیره جهت قرائت به کتاب مفاتیح، باب سوم(زیارت ها) مراجعه فرمایید. نکته: زیارت مقداری طولانی است. منتظرانی که فرصت قرائت در لحظه را ندارند، می توانند با برنامه ریزی ای شخصی زیارت را چندقسمت تقسیم فرموده و هرهفته بخش بعدی آن را قرائت نمایند. باتوجه به سفارشات قرائت این زیارت، به منتظران و همراهان گرامی توصیه می شود قرائت آن را ترک ننمایید. و من الله توفیق... باهم زمزمه می کنیم... @Montazeranezohour
4_5850726870064037974.mp3
15.52M
شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره شماره۱۶
منتظران ظهور
⏱چله های انتظار⏱ 💚به عشق امام حسين(ع) شماره 25 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 💢چگونه کنترل چشم از نگاه به حرام بر تمرکز فکر تأثیر می‌گذارد؟ تأثیر گناهان در زندگی انسان، از امور مسلمی است که آیات قرآن و روایات دلالت بر آن دارد،[1] و یکی از گناهانی که تأثیر بد در روح و روان و فکر انسان گذاشته و حتی در زندگی آینده او تأثیر دارد، گناهانی است که از راه چشم انجام می‌گیرد.[2] توضیح این‌که؛ یکی از عواملی که تمرکز فکر را به همراه دارد، ترک گناهان مربوط به چشم است و اگر کسی این گناهان را انجام دهد در فکر او تأثیر منفی گذاشته و شخص را در ناراحتی روحی قرار می‌دهد. شخصى که صحنه‌هاى تحریک کننده را می‌بیند لزوماً به مشاهده‌هاى خود نمی‌رسد، ولى نسبت به آنچه دیده، دل مشغولى پیدا می‌کند، خاطرى آشفته و پریشان خواهد داشت. در مقابل، کنترل نگاه، خاطرى آسوده را براى فرد به ارمغان می‌آورد و کنترل و مهار نگاه، فرد را از افتادن در ورطه نابودى و هلاکت باز می‌دارد. از این‌رو، امیر المؤمنین علی(ع) می‌فرماید: «کسى که چشم خود را فرو بندد، دل خویش را راحت کرده و آسایش داده است».[3] که یکی از مصادیق فرو بستن چشم، بازداشتن چشم از نگاه حرام به نامحرمان است. همچنین آن‌حضرت در سخن دیگری فرمود: «آن‌کس که دیده بپوشد، کمتر تأسف می‌خورد و از هلاکت نیز ایمن می‌گردد».[4] امام صادق(ع) می‌فرماید: «تیر نگاه [حرام] مسموم است و از کمان شیطان پرتاب می‌شود. چه بسیار نگاه کوتاه که حسرت طولانى به بار آورده است».[5] بنابر این، انسان با نگاهی که جنبه شهوت آلود دارد، فکرش مشغول می‌شود و طبیعی است مهار و کنترل چشم از دیدنی‌هاى تحریک کننده نتایج مطلوبى همچون تمرکز فکر و آسودگى خاطر، چشیدن طعم ایمان و ایمنى از هلاکت را به همراه دارد. ◽️پی نوشت: [1]. ر.ک: «آثار وضعی گناهان در زندگی بشر»، سؤال 13258؛ «گناه و آثار آن»، سؤال 204. [2]. ر.ک: «آثار نگاه با لذّت و شهوت به نامحرم»، سؤال 11469. [3]. «مَنْ غَضَّ طَرْفُهُ أَرَاحَ قَلْبَه»؛ تمیمی آمدی، عبد الواحد بن محمد، غرر الحکم و درر الکلم، محقق و مصحح: رجائی، سید مهدی،‏ ص 663، دار الکتاب الإسلامی، قم، چاپ دوم، 1410ق. [4]. «مَنْ غَضَّ طَرْفَهُ قَلَّ أَسَفُهُ وَ أَمِنَ تَلَفَه‏»؛ همان. [5]. «النَّظَرُ سَهْمٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِیسَ مَسْمُومٌ وَ کَمْ مِنْ نَظْرَةٍ أَوْرَثَتْ حَسْرَةً طَوِیلَةً»؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج ‏5، ص 559، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 ✅ما منتظران ظهور از چهل روز مانده به محرم ؛ بيش از قبل چشم ،قلب و غرايز خود را كنترل كرده و از تمامي گناهان دوری خواهيم كرد. @Montazeranezohour
25.mp3
6.78M
🎙صوت را ازدست ندهید⚡️ توصیه به خودنگهداری پاسخ کارشناس مسائل خانواده، به این سوال که «چرا اينقدر به جوانان توصيه می شود که چشم و گوشتان را کنترل کنيد و چرا به فکر راهکار دهی به اينها نيستيم؟» 👤«حجت الاسلام محسن عباسی ولدی» @Montazeranezohour
منتظران ظهور
ﺩﺭ ﻏﻴﺒﺖ ﺷﻴﺦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﺍﺑﻮ ﺑﺼﻴﺮ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﭼﻮﻥ ﺑﺸﻤﺎ ﺧﺒﺮ ﺭﺳﺪ ﻛﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰّﻣﺎﻥ ﻏﻴﺒﺖ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻧﻜﻨید! ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﺯ ﻳﺤﻴﻰ ﺑﻦ ﻋﻠﺎﺀ ﺭﺍﺯﻯ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﺷﻨﻴﺪﻡ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻌﻔﺮ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻣﻴﻔﺮﻣﻮﺩ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺖ ﻣﺮﺩﻯ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﻢ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻭ ﺑﺮﻛﺎﺕ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﻤﺮﺩﻡ ﺭﻭﺯﻯ ﻛﻨﺪ. ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻧﺎﻓﻊ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻤﻮﻗﻊ ﻓﺮﻭ ﺭﻳﺰﺩ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺬﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻭﺣﻮﺵ ﻭ ﺩﺭﻧﺪﮔﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻣﻦ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺍﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﭘﺮ ﺍﺯ ﻋﺪﻝ ﻭ ﺩﺍﺩ ﻛﻨﺪ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﭘﺮ ﺍﺯ ﻇﻠﻢ ﻭ ﺟﻮﺭ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻘﺘﻞ ﻣﻴﺮﺳﺎﻧﺪ ﻛﻪ ﻧﺎﺩﺍﻧﺎﻥ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩ ﺍﺯ ﻧﺴﻞ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺑﻮﺩ، ﺑﻤﺮﺩﻡ ﺭﺣﻢ ﻣﻴﻜﺮﺩ . ﺩﺭ ﻏﻴﺒﺖ ﻧﻌﻤﺎﻧﻰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺻﻠﻪ ﺭﺣﻢ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻧﻴﻚ ﻭ ﺗﺮﺣﻢ ﭘﻴﺸﻪ ﮔﻴﺮﻳﺪ. ﺯﻳﺮﺍ ﺑﺨﺪﺍﺋﻰ ﻛﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺷﻜﺎﻓﺖ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺁﻓﺮﻳﺪ، ﺯﻣﺎﻧﻰ ﻓﺮﺍ ﻣﻴﺮﺳﺪ ﻛﻪ ﻣﺤﻠﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺩﺭﻫﻢ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻜﻨﻴﺪ، ﻳﻌﻨﻰ ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﻇﻬﻮﺭ ﻗﺎﺋﻢ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻣﺤﻠﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺻﺮﻑ ﺩﺭﻫﻢ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﺭ (ﻛﻪ ﺍﻧﺪﻭﺧﺘﻪ ﺍﻳﺪ) ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻤﻴﻜﻨﻴﺪ. ﭼﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻔﻀﻞ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻭﻟﻰ ﺍﻭ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻫﻤﻪ ﺑﻰ ﻧﻴﺎﺯ ﻣﻴﺒﺎﺷﻨﺪ. ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ: ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﻰ ﻛﻰ ﻭﺍﻗﻊ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺩﺭ ﻭﻗﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮔﻢ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺩﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﻯ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺗﺎ ﮔﺎﻫﻰ ﻛﻚ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﻃﻠﻮﻉ ﻛﻨﺪ ﭘﺲ ﻫﺮ ﺟﺎ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﺍﺯ ﺷﻚ ﻭ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﻭﻯ ﺧﻮﺩ- ﺩﺍﺭﻯ ﻧﻤﺎﺋﻴﺪ ﻭ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺷﻜﻰ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺩﻭﺭ ﻛﻨﻴﺪ، ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﺣﺘﺮﺍﺯ ﺟﻮﺋﻴﺪ. ﺗﻮﻓﻴﻖ ﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻩ ﺭﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭﻡ. ﻣﺆﻟﻒ: ﻇﺎﻫﺮﺍ ﺟﻤﻠﻪ «ﻳﻌﻨﻰ ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﻇﻬﻮﺭ ﻗﺎﺋﻢ ﻣﺤﻠﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺻﺮﻑ ﺩﺭﻫﻢ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﺭ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻤﻴﻜﻨﻴﺪ» ﺟﺰﺀ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻛﻠﺎﻡ ﻧﻌﻤﺎﻧﻰ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﻳﺎ ﻭﻯ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺨﻄﺎ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻏﻴﺒﺖ ﺭﺍ ﺗﻮﺻﻴﻒ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻧﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻇﻬﻮﺭ ﺭﺍ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﺧﺮ ﺧﺒﺮ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﻴﮕﺮﺩﺩ. ﻣﻌﻨﺎﻯ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﭼﻨﺎﻥ ﺧﺎﺋﻦ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺍﻣﻴﻨﻰ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻤﻴﺸﻮﺩ ﺩﺭﻫﻢ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﻭﻯ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺑﮕﺬﺍﺭند! 🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۲۸۷ @Montazeranezohour
✨ فضایل علی علیه‌السلام حق است، اما گفتنی نیست! ✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹در حدیثی، پیغمبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود: «یا علی، اگر بیم آن را نداشتم که مسلمانان درباره‌ی تو آن کنند که مسیحی‌ها درباره‌ی حضرت عیسی علیه‌السلام نمودند، درباه‌ی تو چیزی می‌گفتم که به هر کجا گذر کنی از خاک کف پایت تبرک جویند». 🔹تازه هنوز علی علیه‌السلام را معرفی نکرد، با اینکه این همه بیانات در این حدیث و احادیث دیگری فرموده است. 🔸فضایل علی علیه‌السلام گفتنی نیست؛ حق است اما گفتنی نیست! زیرا ما ضعیفُ‌العقل‌والایمان هستیم و ظرفیت نداریم. اگر بیان می‌کرد، بسیاری از مردم کافر می‌شدند و عده‌ای معدود ایمان می‌آوردند، همچنان که درباره‌ی حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام چنین اتفاق افتاد. 📚 درمحضر بهجت، ج١، ص٧۵ @Monrazeranezohour
💚قرار ظهر روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚 @Montazeranezohour
⚡️حکایات و حکمتها ⭕️برنامه روزانه ✍️مرحوم آیة الله سید محسن امین صاحب «اعیان الشیعه» که خود چندین سال در محضر مرحوم حاج آقا رضا همدانی تلمذ نموده و از نزدیک احوال او را می ‏دانسته است در شرح حال آن فقیه بزرگ می ‏نویسد: «او عالم، فقیه، اصولی، محقق و مدقق و از برترین شاگردان میرزا محمد حسن شیرازی بود شب و روزش را به مطالعه و تألیف و تدریس در فقه و اصول مشغول بود. صبحگاهان از خانه خود که در نزدیکی مسجدی بود که در آن امامت می‏ کرد به مسجد می‏ آمد و بعد از تقریباً نیم ساعت که منتظر رسیدن همه طلاب می‏ شد در حدود یک ساعت از نوشته خودش کتاب«مصباح الفقیه» که روز و شب قبل نوشته بود درس می‏ گفت. سپس به خانه‏ اش می ‏رفت و به نوشتن درس روز بعد می ‏پرداخت تا اینکه ظهر می‏ شد، پس به مسجد می‏ آمد و با حاضران در مسجد نماز را به جماعت می‏ خواند و به خانه باز می‏ گشت و با خواهرزاده و دامادش شیخ علی که در علم و اخلاق و احوال شبیه او بود و برادرزاده ‏اش که با او هم خانه بود و برای تحصیل علم از همدان به نجف آمده بود و فرزندش شیخ محمد غذا میل می ‏کرد و غالباً غذایشان حاضری بود، نان بیات عجمی بود که در بازار فروخته می‏ شد با مقداری پنیر و سبزیجات. آنگاه کمی می‏ خوابید و بعد از بیدار شدن مشغول مطالعه و نوشتن درس می‏ شد. در خانه ایشان کنار درب ورودی حجره کوچکی بود که با نردبان به آن وارد می ‏شدند. آن حجره کوچک اطاق مطالعه و تالیف وتصنیف او بود. گاهی اوقات که من محتاج می‏ شدم مساله‏ ای از او بپرسم یا معنی عبارتی را از نوشته هایش سوال کنم بر او وارد می‏ شدم و می ‏دیدم قلم و کاغذ در دستش است و کتاب جواهر و حدائق و وسائل پیش رویش گشوده ‏است. کاغذ و قلم را بر زمین می‏ گذاشت و متوجه من می ‏شد و من مساله‏ ام را می‏ پرسیدم و او جواب می‏ داد. و چون گفتگوی ما تمام می ‏شد دوباره کاغذ و قلم را به دست می‏ گرفت و من فوراً خارج می‏ شدم. او همچنان به مطالعه و نوشتن ادامه می ‏داد تا ساعت یازده بعد از ظهر(بساعت غروب کوک قدیم) آنگاه به مسجد می ‏آمد و تا رسیدن وقت مغرب از کتاب خود مصباح الفقیه درس فقه می‏ گفت. به هنگام مغرب نماز را امامت می‏ کرد و بعد از نماز به حرم مطهر مشرف می‏ شد و زیارت می‏ کرد و نماز می‏ خواند و دعا می‏ کرد و گاهی به حجره ‏ای که مدفن مرحوم سیدجوادعاملی(صاحب مفتاح الکرامة) است می‏ رفت و بعد از مدتی توقف به خانه‏ اش می‏ رفت و گاهی هم بعد از زیارت مستقیماً به خانه ‏اش می‏ رفت و به مطالعه مشغول می‏ شد و.... بعد از نماز صبح چنانچه فرصتی برای مطالعه می ‏دید به مطالعه و کتابت مشغول می‏ شد تا طلوع آفتاب، آنگاه به مسجد می ‏آمد و...». (اعیان الشیعه 10جلدی، ج7،ص20). 📚مردان علم در میدان عمل، سید نعمت الله حسینی، دفتر انتشارات اسلامی (وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، جلد 1. @Montazeranezohour