#سلام_امام_زمانم❣
یڪےمیپُرسَد اندوه تو از چیست ؟!
سبب ساز سڪوت مُبهَمَت ڪیست؟
برایَشصادقانہمینویسم...
براے آنڪه باید باشد و نیست...😔
🌹سلامتی و تعجیل در فرج آقا #صلوات🌹
🌷زيارت حضرت رسول( ص) در روز شنبه 🌷
أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ رَسُولُهُ وَ أَنَّكَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسَالاَتِ رَبِّكَ وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ أَدَّيْتَ الَّذِي عَلَيْكَ مِنَ الْحَقِ وَ أَنَّكَ قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِينَ وَ غَلُظْتَ عَلَى الْكَافِرِينَ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَبَلَغَ اللَّهُ بِكَ أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمِينَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي اسْتَنْقَذَنَا بِكَ مِنَ الشِّرْكِ وَ الضَّلاَلِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ صَلَوَاتِكَ وَ صَلَوَاتِ مَلاَئِكَتِكَ وَ أَنْبِيَائِكَ وَ الْمُرْسَلِينَ وَ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ وَ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ وَ مَنْ سَبَّحَ لَكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أَمِينِكَ وَ نَجِيبِكَ وَ حَبِيبِكَ وَ صَفِيِّكَ وَ صِفْوَتِكَ وَ خَاصَّتِكَ وَ خَالِصَتِكَ وَ خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ وَ أَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الْوَسِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفِيعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقَاماً مَحْمُوداً يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ اللَّهُمَّ إِنَّكَ قُلْتَ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً إِلَهِي فَقَدْ أَتَيْتُ نَبِيَّكَ مُسْتَغْفِراً تَائِباً مِنْ ذُنُوبِي فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اغْفِرْهَا لِي يَا سَيِّدَنَا أَتَوَجَّهُ بِكَ وَ بِأَهْلِ بَيْتِكَ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى رَبِّكَ وَ رَبِّي لِيَغْفِرَ لِي
🍀 پس سه مرتبه بگو 🍀
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
پس بگو:
أُصِبْنَا بِكَ يَا حَبِيبَ قُلُوبِنَا فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِيبَةَ بِكَ حَيْثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْيُ وَ حَيْثُ فَقَدْنَاكَ فَإِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ يَا سَيِّدَنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ (الطَّيِّبِينَ) الطَّاهِرِينَ هَذَا يَوْمُ السَّبْتِ وَ هُوَ يَوْمُكَ وَ أَنَا فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيَافَةَ وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِي وَ أَحْسِنْ ضِيَافَتِي وَ أَجِرْنَا وَ أَحْسِنْ إِجَارَتَنَا بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَكَ وَ عِنْدَ آلِ بَيْتِكَ وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ وَ بِمَا اسْتَوْدَعَكُمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَكْرَمُ الْأَكْرَمِينَ.
🌷 التماس دعای فرج 🌷
🌹 خسف به بیداء 🌹
🌸 فرو برده شدن در «بَیْداء» که از آن در روایات «خسف به بیداء» تعبیر شده است از نشانههای ظهور امام مهدی (عج) است.
این نشانه در احادیثی که درباره سفیانی سخن گفتهاند، فراوان ذکر شده است.
📕 (الغیبة، ص 304، ح 14.)
واژه «خَسْف» به معنای فرو رفتن و پنهان شدن است و «بَیداء» نام سرزمینی بین مکه و مدینه است.
📕 (لسان العرب، ماده خسف و بیداء.)
ظاهراً منظور از «خسف به بیداء» آن است که سفیانی با لشکری عظیم به قصد جنگ با امام مهدی (عج) عازم مکه میشود؛ اما در بین مکه و مدینه در محلی که به سرزمین «بیداء» معروف است به گونهای معجزه آسا، به امر خداوند، در دل زمین فرو میروند.
این حادثه در روایات بسیاری از عامّه و خاصّه به عنوان یکی از نشانههای ظهور (نشانههای ظهور) بیان شده و در شماری از آنها بر حتمی بودن آن تأکید شده است.
📚 (الکافی، ج 8، ص 310، ح 483؛ الخصال، ج1، ص303، ح82؛ الغیبة، ص257، ح15.)
امام باقر علیه السلام در بخشی از یک روایت مفصل فرمود:
«… و سفیانی گروهی را به مدینه روانه کند و مهدی از آنجا به مکه رخت بربندد وخبر به فرمانده سپاه سفیانی رسد که امام مهدی (عج) به جانب مکه بیرون شده است، پس او لشکری از پی آن حضرت روانه کند ولی او را نیابد تا اینکه مهدی با حالت ترس و نگرانی بدان سنت که موسی بن عمران داشت داخل مکه شود.
آن حضرت فرمود:
فرمانده سپاه سفیانی در صحرا فرود میآید، پس آواز دهندهای از آسمان ندا میکند که:
«ای دشت! آن قوم را نابود ساز»
پس آن نیز ایشان را به درون خود میبرد و هیچیک از آنان نجات نمییابد مگر سه نفر …»
📕 (الغیبة، ص 279، باب 14، ح 67.)
درباره حتمی بودن این نشانه از روایات متعددی میتوان استفاده کرد؛ چنان که عمر بن حنظله، در حدیثی از صادق آل محمد صلی الله علیه و آله چنین روایت کرده است:
«خَمْسٌ قَبْلَ قِیامِ القائِمِ علیه السلام مِنَ العَلاماتِ: الصَّیْحَةُ وَ السُّفیانِیُّ وَ الخَسْفُ بِالبَیداءِ وَ خُرُوجُ الیَمانی وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّکِیَةِ»
📚 (الغیبة، ص 436، ح 67؛ کمالالدین و تمام النعمة، ح 2، ص 649.)
پیش از قیام حضرت قائم (عج) پنج نشانه است:
ندای آسمانی، سفیانی و فرو رفتن در سرزمین بیداء و خروج یمانی و کشته شدن نفس زکیّه» در روایات اهل سنّت نیز به این مهم اشاره شده است.
📕 (ر.ک: صنعانی، عبدالرزاق بن همام، المصنف، ج 11، ح 20769.)
حادثه «خسف» گرچه در منطقه «بیداء» و در مورد لشکر سفیانی واقع میشود، ولی در برخی روایات غیر از خسف در بیداء از خسف در مشرق و خسف درجزیرةالعرب نیز یاد شده است.
📕 (کتاب الغیبة، ص 436، ح 426.)
این نشانگر آن است که در سایر نقاط زمین نیز، چنین حوادثی رخ خواهد داد و به امر خداوند دشمنان امام مهدی (عج)، بدین وسیله نابود خواهندشد.
📕 (الغیبة، ص 252.)
البته در برخی روایات از «خسف به مشرق» و «جزیرة العرب»، به عنوان نشانه قیامت (اشراط السّاعة) یاد شده است، بر این اساس ارتباطی به «خسف به بیداء» نخواهد داشت.
📕 (ر.ک: کتاب الغیبة، ص 436، ح 426.)
💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود
درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود 💐
🌺🌷🌹
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 چه روزها که یک به یک غروب شد نیامدی
🌸 چه بغض ها که در گلـو رسوب شد نیامدی
🌹 خلیل آتشین سخن تـبر به دوش بت شکن
🌸 خدای ما دوباره سـنگ و چوب شد نیامدی
🌹 برای ما که خستـه ایم و دلشکستـهایم، نه
🌸 ولی برای "عـده ای" چه خوب شد نیامدی
🌹 تمام طول هفته را در انـتـظــار جمعهایم
🌸 دوباره صبـح، ظـهر، نه، غروب شد نیامدی
💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود
درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود 💐
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
این جمعه هم، نشد که بشود! یعنی؛ نگذاشتیم که بشود! اصلاً نمیدانم چرا نمیشود که نمیشود! نکند بهخاطر من نمیشود؟ چهشد که دعا مستجاب نمیشود؟
نکند جایی،گناهی، دعا را محبوس کردهاست؟
چرا نمیرسد آن جمعه و آن منجی موعود؟
کجاست آنکه دم غروب دمکردهٔ پاییز، با یک بغل نرگس بیاید و کوچهها پر از عطر باران شود؟!
اینجا کسی هست، که دم این پنجرهٔ خیس، خسته است از گذر هفتههای انتظار... و از پس پردهٔ لرزان اشک، فریاد میزند:
الهی! اَللّهم اَغفِر لیَالذُنوبَالِّتی تَحبِسُالدُعا.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
به نیت سلامتی و پیروزی سربازان گمنام امان زمان(عج) که محافظ مرزهای ایران اسلامی هستند هرنفر(۵) گل صلوات به روح پاک شهدای مدافع حرم هدیه کنید.ممنون
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🍃 ️سلام بر یوسف فاطمه (عج) و شال عزایش
▪️السلام عليك ایها المنتقم!
🍃 ️السلام علیك ایها المنتظر!
▪️السلام عليك یا اباصالح المهدي!
◼فرا رسیدن ایام غم بار فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ام ابیها، پاره تن پیامبر اکرم(ص) و اسوه زنان عالم را بر محضر شریف حضرت امام مهدی (عج) و رهروان حضرتش تسلیت و تعزیت عرض می نمائیم.◼
◾ کی شود مهدی بیاید برکشد تیغ از نیام
انتقامی سخت گیرد از عدوی فاطمه؟ ◾
اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج
💠 زیارت حضرت علی (ع)درروز یکشنبه💠
السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ وَ الدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ [الْمُونِعَةِ] بِالْإِمَامَةِ وَ عَلَى ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَ نُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ
السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ
السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَ الْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ
يَا مَوْلايَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ هَذَا يَوْمُ الْأَحَدِ وَ هُوَ يَوْمُكَ وَ بِاسْمِكَ وَ أَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَ جَارُكَ فَأَضِفْنِي يَا مَوْلايَ وَ أَجِرْنِي فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيَافَةَ وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجَارَةِ فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ وَ رَجَوْتُهُ مِنْكَ بِمَنْزِلَتِكَ وَ آلِ بَيْتِكَ عِنْدَ اللَّهِ وَ مَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ وَ بِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ عَلَيْهِمْ [عَلَيْكُمْ ] أَجْمَعِينَ.
💠زیارت حضرت زهرا(س) درروز یکشنبه💠
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَى مَا أَتَى بِهِ أَبُوكِ وَ وَصِيُّهُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا وَ أَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلا أَلْحَقْتِنِي بِتَصْدِيقِي لَهُمَا لِتُسَرَّ نَفْسِي فَاشْهَدِي أَنِّي ظَاهِرٌ [طَاهِرٌ] بِوِلايَتِكِ وَ وِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ.
🌴 جلوه های ارادت و عشق به امام زمان (عج) در سیره عملی آیت الله بهجت (ره) 🌴
🍃 آنچه می خوانید گفته هایی است از فقیه ربانی و عارف نامدار معاصر مرحوم آیت الله بهجت (ره) که حجت الاسلام حمزه شریفی دوست، یکی از شاگردان ایشان ارسال شده است.
🍃 در روایت آمده است:
وقتی سفیانی خروج میکند، هر شخصی نام علی، فاطمه، حسن و یا حسین را دارد میکُشد. پس از آن که عدهای کشته میشوند بقیه میگویند: پدران و مادرانِ ما گناه کردهاند و این اسمها را بر ما گذاشتهاند، ما چه تقصیری داریم؟ در این جا سفیانی تفضّل میکند (بر آنها منت میگذارد) و به افرادِ خود دستور میدهد از کشتن بعضی از نامها خودداری کنند ولی صاحب بعضی نامها را بکشند. سرانجام با ظهور آن حضرت، فرج برای عالم و بهخصوص برای اهل ایمان حاصل میشود.(1)
🍃 در روایات آمده حکومت سفیانی هشت ماه بیشتر طول نمیکشد، ولی در این مدت کوتاه، مواضع مهم را تصرف میکند. مرحوم حاجی نوری نقل میکند: سفیانی را نزد امام مهدی (عج) میآورند در حالی که عمامهاش را دور گردنش پیچیدهاند.
به حضرت میگوید: یابن رسولالله، مرا نکش.
بنابراین نقل اطرافیان میگویند:
کسی که این همه اولاد رسولالله را کشته، او را آزاد میکنید؟ در هر حال آنقدر به حضرت فشار می آورند تا این که حضرت میفرماید:
«شأنکم» (کار خودتان را بکنید)، خودتان میدانید، اختیار با خودتان، هر کار میخواهید بکنید. بدین ترتیب گویا حضرت اجازه میدهد او را بکشند و سرانجام او را میکُشند. (2)
🍃 علائمی اعم از حتمیه و غیرحتمیه برای ظهور آنحضرت ذکر کردهاند. ولی اگر خبر دهند فردا ظهور میکند، هیچ استبعاد ندارد (دور از انتظار نیست). لازمه این مطلب آن است که در بعضی از علایم بَدا صورت گیرد و بعضی دیگر از علایم حتمی هم مقارن با ظهور آن حضرت اتفاق بیافتد.
🍃 در روایت است که فتنههایی بر اهل ایمان میآید: «کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ» همانند پارههای شب تاریک. (3)
عبارت «بعد ما ملئت ظلماً و جوراً»
(که در آخرالزمان، زمین پر از ظلم و جور میشود) تهدید عجیبی است. زیرا میرساند که در آن زمان در روی زمین یک وجب هم عدل حاکم نیست. ظلم به گونهای حاکم است که حتی همة ملل، حتی کفار هم میدانند به ظلم گرفتارند. معنای روایت این است که ظلم فراگیر میشود و گویا آن زمانی است که همه (چه دیندار و چه بیدین) اعتراف میکنند که وضعی که در آن قرار گرفتهاند وضعی عقلایی که ممکن باشد بشر در سایه آن زندگی انسانی کند، نیست.
🍃 در روایت، کلمهی کفر ذکر نشده بلکه ظلم و جور ذکر شده است. زیرا حکومت های کافر ولی همراهِ با عدل (مثل انوشیروان) چه بسا بودهاند.(4)
🍃 هر چه زمان ظهور نزدیکتر میشود، بلاها بیشتر میشود. هنوز بلاها بعد از این است. حالا ما در راحتی و نعمت هستیم.(5)
پی نوشتها:
1-در محضر آیت الله بهجت، رخشاد، ص85، ج3. 2-همان، ص85، ج3. 3-نهجالبلاغه، خطبه 102، همان، ج2، ص422. 4-همان، ص55 و 216، ج3. 5-همان، ص35، ج3
◾ کی شود مهدی بیاید برکشد تیغ از نیام
انتقامی سخت گیرد از عدوی فاطمه؟ ◾
اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج
🌹 خسف به بیداء 🌹
🌸 فرو برده شدن در «بَیْداء» که از آن در روایات «خسف به بیداء» تعبیر شده است از نشانههای ظهور امام مهدی (عج) است.
این نشانه در احادیثی که درباره سفیانی سخن گفتهاند، فراوان ذکر شده است.
📕 (الغیبة، ص 304، ح 14.)
واژه «خَسْف» به معنای فرو رفتن و پنهان شدن است و «بَیداء» نام سرزمینی بین مکه و مدینه است.
📕 (لسان العرب، ماده خسف و بیداء.)
ظاهراً منظور از «خسف به بیداء» آن است که سفیانی با لشکری عظیم به قصد جنگ با امام مهدی (عج) عازم مکه میشود؛ اما در بین مکه و مدینه در محلی که به سرزمین «بیداء» معروف است به گونهای معجزه آسا، به امر خداوند، در دل زمین فرو میروند.
این حادثه در روایات بسیاری از عامّه و خاصّه به عنوان یکی از نشانههای ظهور (نشانههای ظهور) بیان شده و در شماری از آنها بر حتمی بودن آن تأکید شده است.
📚 (الکافی، ج 8، ص 310، ح 483؛ الخصال، ج1، ص303، ح82؛ الغیبة، ص257، ح15.)
امام باقر علیه السلام در بخشی از یک روایت مفصل فرمود:
«… و سفیانی گروهی را به مدینه روانه کند و مهدی از آنجا به مکه رخت بربندد وخبر به فرمانده سپاه سفیانی رسد که امام مهدی (عج) به جانب مکه بیرون شده است، پس او لشکری از پی آن حضرت روانه کند ولی او را نیابد تا اینکه مهدی با حالت ترس و نگرانی بدان سنت که موسی بن عمران داشت داخل مکه شود.
آن حضرت فرمود:
فرمانده سپاه سفیانی در صحرا فرود میآید، پس آواز دهندهای از آسمان ندا میکند که:
«ای دشت! آن قوم را نابود ساز»
پس آن نیز ایشان را به درون خود میبرد و هیچیک از آنان نجات نمییابد مگر سه نفر …»
📕 (الغیبة، ص 279، باب 14، ح 67.)
درباره حتمی بودن این نشانه از روایات متعددی میتوان استفاده کرد؛ چنان که عمر بن حنظله، در حدیثی از صادق آل محمد صلی الله علیه و آله چنین روایت کرده است:
«خَمْسٌ قَبْلَ قِیامِ القائِمِ علیه السلام مِنَ العَلاماتِ: الصَّیْحَةُ وَ السُّفیانِیُّ وَ الخَسْفُ بِالبَیداءِ وَ خُرُوجُ الیَمانی وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّکِیَةِ»
📚 (الغیبة، ص 436، ح 67؛ کمالالدین و تمام النعمة، ح 2، ص 649.)
پیش از قیام حضرت قائم (عج) پنج نشانه است:
ندای آسمانی، سفیانی و فرو رفتن در سرزمین بیداء و خروج یمانی و کشته شدن نفس زکیّه» در روایات اهل سنّت نیز به این مهم اشاره شده است.
📕 (ر.ک: صنعانی، عبدالرزاق بن همام، المصنف، ج 11، ح 20769.)
حادثه «خسف» گرچه در منطقه «بیداء» و در مورد لشکر سفیانی واقع میشود، ولی در برخی روایات غیر از خسف در بیداء از خسف در مشرق و خسف درجزیرةالعرب نیز یاد شده است.
📕 (کتاب الغیبة، ص 436، ح 426.)
این نشانگر آن است که در سایر نقاط زمین نیز، چنین حوادثی رخ خواهد داد و به امر خداوند دشمنان امام مهدی (عج)، بدین وسیله نابود خواهندشد.
📕 (الغیبة، ص 252.)
البته در برخی روایات از «خسف به مشرق» و «جزیرة العرب»، به عنوان نشانه قیامت (اشراط السّاعة) یاد شده است، بر این اساس ارتباطی به «خسف به بیداء» نخواهد داشت.
📕 (ر.ک: کتاب الغیبة، ص 436، ح 426.)
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷