eitaa logo
منتظـران موعــود
20.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
5.8هزار ویدیو
304 فایل
√● تحلیل وقایع آخرالزمانی √●نقد و بررسی روایت ها و علائم دوران ظهور √●کلیپ ها و توسلات مهدوی √●شگفتیها‌ و عجایب دوران ظهور تعرفه تبلیغات در کانال منتظران موعود @Tmontazeranmouood313 فقط جهت تبلیغ @najjar128 از کپی بنرهای تبلیغ و تبادل راضی نیستیم❌
مشاهده در ایتا
دانلود
Page473.mp3
782.7K
💠 | صفحه: 473 🔸با صدای: استاد پرهیزکار
۶۴ روز انتظار تا عید بزرگ غدیر خم هر روز یک فضیلت ، فضیلت شماره : ۴۷ ------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌⭕️ بهترین راه برای موفقیت و هدایت 👌 باور کنیم که بهترین راه برای موفقیت و هدایت، توسل به اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین است. ✍ هر کاری که می خواهیم شروع کنیم، اول یک صلوات برای (ع) بفرستیم و بگوییم: آقا دست من را بگیرید. ❁๑🍃๑🌹๑🍃๑ ❁ °ْ🇯‌🇴‌🇮‌🇳°ْ↷ https://eitaa.com/joinchat/3936092358C70b5431ca7
🔴 زمان ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام چه موقع است؟ (صبح؟ ظهر؟ يا شب؟) 🌕 امام باقر علیه السلام فرمودند: مهدی علیه‌السلام در مکه موقع «عشاء» ظهور می‌کند و پرچم و پیراهن و شمشیر رسول خدا صلی الله علیه و آله با او خواهد بود و علامت و نور و بیانی با آن حضرت است. پس از آنکه نماز عشاء را خواند با صدای بلند می گوید: «ایهاالناس» من خدا را به یاد شما می آورم و آن موقعی را که مقابل او قرار می گیرید، خاطرنشان شما می‌کنم؛ زیرا که خدا حجت را تمام کرده و انبیا و کتاب فرستاده است تا شما را امر کنند که برای او چیزی را شریک قرار ندهید و فرمان او و پیغمبرش را اطاعت کنید. 📗الصراط المستقيم ، ج ۲، ص ۲۲۵ 📗التشريف بالمنن، ج۱، ص ۱۳۷ 📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۲۴۶ 📗ابن طاووس، ملاحم، ص۶۴ ═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑ ❁═ °ْ🇯‌🇴‌🇮‌🇳°ْ↷ https://eitaa.com/joinchat/3936092358C70b5431ca منظور این حدیث ظهور در ماه رمضان است و طبق آن، ظهور حضرت مهدی علیه السلام قبل از وقوع صیحه آسمانی(ندای حضرت جبرئیل) خواهد بود. وقت عشا ساعت نُه تا یازده شب می‌باشد. زمانی که حضرت نماز عشا را میخواند پس از آن یارانش را فرا می‌خواند؛ و در زمان طلوع آفتاب ندای حضرت جبرئیل سر داده می‌شود... در ادامه به صورت کامل شرح حدیث و چگونگی این جریان را خواهید خواند:👇
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اتفاقاتی که دونه دونه داره اتفاق میفته! 👤استاد ═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑ ❁═ °ْ🇯‌🇴‌🇮‌🇳°ْ↷ https://eitaa.com/joinchat/3936092358C70b5431ca7
🌕مفضل گفت: «آقا! از كجا ظاهر مى‏‌شود و چگونه آشكار می‌گردد؟» «فرمود: اى مفضل او به تنهائى آشكار مى‏‌گردد و تنها به طرف خانه خدا مى‌‏آيد و تنها داخل كعبه مى‏‌شود و چون شب فرا رسد همچنان تنهاست، وقتى چشم‌ها به خواب رفت و شب كاملا تاريك شد، جبرئيل و ميكائيل و دسته دسته فرشتگان بر وى فرود مى‌‏آيند و در آن ميان جبرئيل به وى مى‏‌گويد: اى آقاى من هر چه بفرمائى پذيرفته است و فرمانت رواست. او (قائم) هم دست بر رخسارش ميكشد و می‌گويد: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ‏» يعنى: «خدا را سپاس ميگذارم كه وعده‌‏اش در باره ما راست درآمد و زمين را به ما واگذار كرد و هر جاى بهشت را بخواهيم منزل مى‏‌كنيم. چه نيكوست پاداش عمل‌‏كنندگان. به فرمان الهى! آنگاه در بين ركن و مقام مى‏‌ايستد و با صداى رسا مى‏‌گويد: اى نقبا و مردمى كه به من نزديك هستيد، و اى كسانى كه خداوند شما را پيش از ظهور من در روى زمين براى يارى من ذخيره كرده است، براى اطاعت از من به سوى من بيائيد! صداى او به اين افراد می‌رسد و آنها در شرق و غرب عالم بعضى در محراب عبادت و گروهى خوابيده‌‏اند؛ و با اين وصف با يك صدا كه ميشنوند و با يك چشم بهم زدن در بين ركن و مقام نزد او خواهند بود. هنگامى كه قائم در مكه ظهور ميكند سپس خداوند به نور دستور می‌دهد كه به صورت عمودى از زمين تا آسمان جلوه كند و هر كه ساكن زمين است، از آن نور استضائه نمايد و نور از ميان خانه‏‌اش بر وى بدرخشد و از اين نور دل‌هاى مؤمنين مسرور گردد، در حالى كه هنوز آنها نمى‏‌دانند كه قائم ما اهل بيت علیهم السلام ظهور كرده است. ولى چون صبح شود همه در برابر قائم خواهند بود و آنها سيصد و سيزده مرد به تعداد لشكر پيغمبر در روز جنگ بدر هستند. اى مفضل! تكيه به خانه خدا می‌دهد و دستش را دراز می‌كند و نورى از آن ميجهد و ميگويد: «اين دست خدا و از جانب خدا و بامر خداست» سپس اين آيه را ميخواند: «إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى‏ نَفْسِه» يعنى: كسانى كه با تو بيعت می‌كنند، در حقيقت با خدا بيعت می‌نمايند، دست خدا بالاى دست‌هاى آنهاست، پس هر كس آن بيعت را بشكند، كارى به زيان خود كرده است. اول كسى كه دست او را ميبوسد، جبرئيل است، و سپس ساير فرشتگان و نجباء جن و بعد از آنها نقبا با وى متابعت مى‏‌كنند. مردم در مكه فرياد می‌زنند و می‌گويند: اين مرد كيست و اين جماعت كه با او هستند كيانند و اين علامت كه ديشب ديديم و نظيرش ديده نشده چيست؟ بعضى به بعضى ديگر می‌گويند: اين مرد همان صاحب بزهاست! عده ديگر می‌گويند: نگاه كنيد ببينيد كسى از همراهان او را مى‌‏شناسيد؟ مردم مى‏‌گويند ما جز چهار نفر از مردم مكه و چهار نفر كه از اهل مدينه هستند و فلانى و فلانى ميباشند هيچ كدام آنها را نمى‏‌شناسيم. اين واقعه در آغاز طلوع آفتاب آن روز خواهد بود، 👈موقعى كه آفتاب طالع شد گوينده‏‌اى از چشمه خورشيد به زبان عربى فصيحى بانگى می‌زند كه اهل آسمان‌ها و زمين آن را می‌شوند، و می‌گويد: اى مردم عالم! اين مهدى آل محمد است و او را به نام و كنيه جدش پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله می‌خواند و به پدرش حسن عليه السّلام امام يازدهم تا حسين بن على صلوات اللَّه عليهم اجمعين نسبت می‌دهد. آنگاه گوينده می‌گويد: با وى بيعت كنيد كه رستگار می‌شويد و مخالفت امر او ننمائيد كه گمراه خواهيد شد. سپس به ترتيب فرشتگان و جن و نقباء دست او را ميبوسند و می‌گويند: شنيديم و اطاعت می‌كنيم، هيچ صاحب روحى در ميان مخلوق خدا نميماند جز اينكه آن صدا را می‌شنود. كسانى كه در جاى دور و نزديك و دريا و خشكى می‌باشند، مى‌‏آيند و براى يك ديگر نقل می‌كنند كه ما با گوش خود چنين صدائى را شنيديم. هنگامى كه آفتاب خواست غروب كند؛ كسى از سمت مغرب زمين فرياد می‌زند اى مردم دنيا! خداوندِ شما، در بيابان خشكى از سرزمين فلسطين به نام «عثمان بن عنبسه» اموى از اولاد يزيد بن معاويه ظهور كرده، برويد و با او بيعت كنيد تا رستگار شويد. و با وى سر به مخالفت بر نداريد كه گمراه می‌شويد، در آن وقت فرشتگان و جن و نقبا گفته او را رد كرده تكذيب می‌كنند و به آن گوينده می‌گويند: شنيديم و نافرمانى می‌كنيم! هر كس شك و ترديدى به دلش راه يافته باشد و هر منافق و كافرى، با اين صداى دوم گمراه می‌گردد. 📗مهدى موعود ( ترجمه جلد ۵۱ بحار الأنوار)، ص۱۱۴۵ ═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑ ❁═ °ْ🇯‌🇴‌🇮‌🇳°ْ↷ https://eitaa.com/joinchat/3936092358C70b5431ca7
بهانه‌ای برای تکمیل پروژه یهودی‌سازی مسجدالاقصی در فلسطین اشغالی سلسله مباحث نیمه پنهان عید پسح ماه‌هاي عبري، با حلول ماه آغاز و با حلول بعدي(يعني يك دور گردش ماه به دور زمين) پايان مي‌يابد. زمان دقيق شروع ماه، هنگامي است كه كره ماه بين زمين و خورشيد قرار دارد و در اين حالت قابل رويت نمي‌باشد. اين زمان به زبان عبري -مُولاد به معناي تولد نام دارد. فاصله زماني بين دو مولاد برابر ٢٩ روز و ١٢ ساعت و ٤٤دقيقه و٣/١٣ ثانيه است. به لحاظ کسری ده روزه سال قمری نسبت به شمسی، هر چهارسال یک سال سیزده ماهه محاسبه می‌شود تا تناسب سال‌ها و ماه‌ها برقرار بماند وگرنه در غیر این صورت پس از گذشت ٩ سال، عيد پسح از اول بهار به آخر پاييز منتقل خواهد شد. اتفاقی برخلاف فرمان تورات که تاکید دارد جشن سالگرد خروج بني اسرائيل از مصر(عيد پسح) همواره بايد در اوايل بهار و جشن سايه‌بان‌ها(سوكُوت) نيز بايد در اوايل پاييز برگزار گردد. بنابراین سازوکار درنظر گرفته برای حل معضل تطبیق اعیاد ماه قمری با سال شمسی، چنین بود که هر ٢ يا ٣ سال يك بار، سال كبيسه اعلام شده و يك ماه به آن اضافه شود (سال ١٣ماهه). همچنین نکته مهم دیگر هنگام طراحی تقویم عبری این است که مناسبت‌های مذهبی نباید در برخی روزها اتفاق بیوفتد. برای مثال همین عید پسح هرگز از روز دوشنبه، چهارشنبه يا جمعه نباید آغاز شود. از مشهورترين مستخرجين تقويم عبري در ايران مي‌توان از مرحوم سليمان كهن صدق ياد نمود. آیین جشن پسح نزد کلیمیان در عید پسح؛ یهودیان برّه قربانی می‌کنند چرا که بر اساس روایت داستان حضرت موسی؛ هنگامی که بلا بر سر مصریان و فرعون نازل می‌شد؛ فرمان از طرف خداوند آمد که یهودیان سر در خانه‌های خود با خون بره قربانی علامت گذاری کنند. در دو شب نخست این عید،همه خانواده پیش از صرف غذا به نوبت بخشی از داستان خروج از مصر که هگادا نامیده می‌شود را می‌خوانند، سپس شام سنتی را می‌خورند؛ شامی که به همراه نان فطیر است. سپس بعد از صرف شام، اعضای خانواده به خواندن غزل غزل‌های سلیمان و دیگر سروده‌های مذهبی از کتاب میرزا داوود، مشغول می‌شوند. استفاده از نان فطیر اهمیت بسیاری دارد به نحوی که این عید به عید فطیر نیز شهرت دارد. در تمام طولهشت روز عید پسح؛ استفاده از گندم و جو و یا فرآورده‌های حاصل از آن‌ها به صورت تخمیر شده ممنوع است و باید به جای آن از نان فطیر ویژه‌ای به نام مصا استفاده شود. این کار بخشی از اقدامی است در تلاش با فراموش نشدن رنج گذشتگانشان وریشه آن به سبک زندگی کوچ نشینی و داستان گذر از نیل باز می‌گردد. برخی معتقدند زمانی که عبریان باید مصر را ترک می‌کردند؛ فرصت کافی برای جمع آوری غذا و آذوغه نداشته‌اند و از این رو مجبور بودند خمیر نانی که هنوز جا نیوفتاده بود(فطیر) را به صورت نان پخته با خود حمل کنند. برخی دیگر بر این باورند که از آنجا که نزادسامی و عبریان قومی دامپرور و کوچ‌رو بودند، این سبک نان پختن درواقع تطبیق شرایط تغذیه آن ها با سبک زندگیشان بوده است. ✍️تحقیق و پژوهش - سارا حتمی | گلیتا حسین پور ═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑ ❁═ °ْ🇯‌🇴‌🇮‌🇳°ْ↷ https://eitaa.com/joinchat/3936092358C70b5431ca7