معامله با آبرو.mp3
2.77M
🎙حجت الاسلام عالی
🔹توسل به امام حسن مجتبی علیه السلام در مشکلات زندگی
#امام_زمان
#امام_حسن
#سبک_زندگی_اسلامی
#منبر_کوتاه
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
.
🌷برای شهید حجتالله امیدوار (حاجصادق امیدزاده)
از نسل "رِجالٌ صَدَقوا" بودی تو
در راه خدا دمی نیاسودی تو
چون "راضِيَةً مَرْضِيَه" در خون خفتی
در بزم وصال دوست خشنودی تو
🥀🥀🥀🕊🕊🕊
✍️#محمدتقی_عارفیان، ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
30.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سخنرانی
فوق العاده هست، از همه عزیزانم تقاضا دارم دانلود بفرمایید👌👌👌
#انرژی_مثبت_
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
🔰 خرج کردن برای امام مهدی"
یکی از وظایف مردم در زمان غیبت، صله ی امام زمان به وسیله مال (خرج کردن) است. یعنی مومن بخشی از دارایی خود را برای امام زمانش هدیه کند و هر سال بر این عمل مداومت کند.در این عمل، ثروتمند و فقیر یکسانند اما هرکس به مقدار تواناییَش تکلیف دارد.
امام صادق می فرمایند: هیچ چیز نزد خدا محبوبتر از اختصاص دادن دِراهم (واحد پول) به امام نیست. و به درستی که خداوند دِرهم را برای او (پرداخت کننده) در بهشت همچون کوه احد قرار دهد.1
همچنین امام صادق در تفسیر آیه 245 سوره بقره میفرمایند: 1- به خدا سوگند این در خصوص صله (خرج کردن) برای امام است. 2- به درستی که خدا آنچه را که مردم در اختیار دارند از جهت نیاز به آن قرض نخواسته است، و هر حقی که خداوند دارد، برای ولیِّ اوست...
آن حضرت در جایی دیگر فرموده اند: هرکس پندارد که امام به آنچه در دست مردم هست احتیاج دارد، کافر است. جز این نیست که مردم نیازمندند که امام از ایشان بپذیرد. خدا امر فرموده که از اموال آنان صدقه و زکات بگیر و آنها را به وسیله آن پاک و تزکیه می نمایی.3
📚 1- اصول کافی
2- اصول کافی جلد 1 ص 537
3- اصول کافی - جلد 2
❤️اللهم عجل لولیک الفرج
#امام_زمان
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 من از دیار حبیبم غریب افتادم ...
📎 #امام_زمان
📎 #جمکران
📎 #به_وقت_حرم
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
🔴 تحقق ظهور در خواست و دعای مردم
إِنَّ اللهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ
خداوند عزیز سرنوشت هیچ قومى-و ملّتى- را تغییر نمىدهد مگر آنکه آنان آنچه را در -وجود- خودشان است تغییر دهند. (رعد/ ۱۱)
⭕️ اگر تغییر در افکار و خواست و اراده مردم حاصل نشود، در آینده روزهای تلخ و دشوارتری را تجربه خواهند کرد؛ تا جایی که آرزوی مرگ میکنند:
🌕 پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند:
«لَاٰ یَأْتِی عَلَیکُم زَماٰن إِلاّ الَّذي بَعْده شَرّ مِنْه!»
هیچ زمانی پیش نمیآید، جز اینکه زمان بعدی بدتر از آن است!!
📗يوم الخلاص، ج ۱ ص ۳۵۸
✅ مادامی که مردم انتخابشان با انتخاب خداوند یکی نشود؛ تا زمانی که بشر به اضطرار وجود ولی معصوم نرسد هیچ ظهوری نخواهد بود.
🔴🌕 چرا نام محمد برای امام زمان علیهالسلام حرمت دارد؟
⭕️چندی پیش وعده داده بودیم در این مورد توضیح دهیم که چرا نام «محمد» برای حضرت مهدی علیه السلام حرمت دارد و تا زمانی که حکومت ایشان مستقر نشده بردن نام ایشان به صورت «محمد» و حتی «محمدالمهدی» حرام است و کسی ایشان را با این اسم بنویسد و بخواند از دایره ایمان خارج و کافر گشته و باید نام ایشان را «حجت بن الحسن» و یا به صورت حروف جداگانه «م ح م د» بنویسیم و بخوانیم.
و حال ارائه اسناد و اثبات از احادیث👇
🌕🔴همانطور که گفته شد، بردن نام امام زمان سلام الله علیه حرام است و کسی به جز کافر نام ایشان را نمیبرد!
و حتی شخص پیامبر هم در غدیر خم نام یکایک ائمه علیهم السلام را می برند، اما وقتی به نام امام زمان رسیدند فرمودند: اسم او اسم من است و کنیه او کنیه من است و نام پدرش نام فرزندم حسن علیهالسلام است.
پس حتی خود پیامبر صلی الله علیه و آله نیز نام امام زمان علیهالسلام را نمیبرند و میگویند که او هم نام من است:
«أَخْبَرَنَا الْحَفَّارُ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ الْجِعَابِيُّ الْحَافِظُ، قَالَ: حَدَّثَنِي أَبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الْخَزَّازُ مِنْ كِتَابِهِ، قَالَ: حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْهَاشِمِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ أَبَانٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو مَرْيَمَ، عَنْ ثُوَيْرِ بْنِ أَبِي فَاخِتَةَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى، قَالَ: قَالَ أَبِي: دَفَعَ النَّبِيُّ الرَّايَةَ يَوْمَ خَيْبَرَ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ، فَفَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِ، وَ أَوْقَفَهُ يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ، .....»فَقِيلَ لَهُ: مَا اسْمُهُ قَالَ النَّبِيُّ : اسْمُهُ كَاسْمِي، وَ اسْمُ أَبِيهِ كَاسِمِ أَبِي، هُوَ مِنْ وُلْدِ ابْنَتِي، يُظْهِرُ اللَّهُ الْحَقَّ بِهِمْ، وَ يُخْمِدُ الْبَاطِلَ بِأَسْيَافِهِمْ، وَ يَتَّبِعُهُمُ النَّاسُ بَيْنَ رَاغِبٍ إِلَيْهِمْ وَ خَائِفٍ مِنْهُمْ.
📗الأمالي (للطوسي)، ص۳۵۱