eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
491 دنبال‌کننده
27.6هزار عکس
7.3هزار ویدیو
112 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری هرگونه کپی برداری از کانال اکیدا ممنوع ❌❌ @Shabnegar مدیر تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
2024_08_26_17_02_53_1.mp3
61.15M
┄─┅══༅❥✺﷽ ✺❥༅══┅─┄ 🎙سخنرانی سلسله مباحث رشد معنوی - به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و صفر ۱۴۰۳ 🗞 با عنوان : عاشورا بازگو کننده راه مثالی قرآن. 📕 بخش دوم : شناسائی راه مثالی قرآن : فصل پنجم : مظهر محیی و ممیت بودن - اصول حاکم بر مظهر محیی و ممیت بودن؛ اصل اول - دوری از هوی ها و هوس های نفسانی خود و دیگران. 📖 جلسه : سی و هشتم ۱۴۰۳/۶/۵ 🗓 👤استاد : شب نگار ⃟🥀🥀჻ᭂ࿐✰🥀🥀 🕌 @montazeranzohooremamasr ┈┅𑁍🏴سلام بر سیدالشهدا🏴𑁍┅┈
┄─┅══༅❥✺﷽ ✺❥༅══┅─┄ ╭┅╾ 𑁍 ❤️ 𑁍 ◃╼┅╮ جلسه : پنجاه و ششم ╰┅╾ 𑁍 ❤️ 𑁍 ◃╼┅╯ ↩️ ادامه مباحث : اصل دوم : نظارت عمومی (نهی از منکر) ▪️اما بعد از اذان در لشکریان ابن سعد هلهله می کردند. امام فرمود : یابن سعد! اَنَسیتُ شَرایِعِ الاِسلام؟ آیا شریعت دین و اسلام را فراموش کردی؟..... ▪️اَلّاتَخَفَّ عَلَی الحَربِ حَتیّ تُصَلّی و تُصِلّوُن : آیا دستور نمی دهی که جنگ لحظه ای متوقف شود هم شما نماز بخوانید و هم ما؟ ▫️نگران فرار من نباش من جنگ را ترک نمی کنم. وَ نَعُودُ اِلیَ الحَربِ، دوباره به جنگ بر می گردم و جنگ را شروع می کنم. 🔺عمر علیه اللعنه جوابی نداد و ساکت ماند. امام فرمود : شیطان بر تو چیره شده است. (276)🕌@montazeranzohooremamasr ┈┅┅𑁍🏴سلام بر سیدالشهدا🏴𑁍┅┅┈
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ ▪️سپس رو کرد به زهیر و سعید بن عبدالله دو تن از یاران خود فرمود : تَقَدَّمُ اَمامِی حَتَّی اُّصَلِّی الظُّهر؛ که جلوی من بایستید تا نماز ظهرم را بخوانم. 🔴 اصل ۳ : «معرفی جبهه ی باطل» : ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ 🔹جبهه باطل که دو خصوصیت دارد و آن این است که : ▫️1) احساس بی نیای می کند و این احساس بی نیازی اش با تکیه بر زر و زور است : ▪️بنابراین اگر یک جوان تاجری، سرمایه داری، ادعای بی دینی می کند متأثر از زر و زور است. (277)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ 🔺2) رضایت خودشان را بر رضایت خدا ترجیح می دهند. ▫️ولی عمده ترین راه معرفی جبهه باطل را در کلام سیدالشهداء می توان دید. چرا که بیانش محدود به زمان و مکان خاصی نیست و در همه ی عصر و زمانها کاربرد دارد و آن شاهد این است که : ▪️وقتی یاران امام به کربلا رسیدند، ابن زیاد (علیه اللعنه) نامه ای برای امام نوشت. پیکشان این نامه را به امام رساند. ▫️متن نامه آن ملعون این بود : فَقَط بَلَغَنِی نُزُولِکَ بِکَربَلا فَقَط کَتَبتَ اِلَی اَمیرِالمُومِنِینَ یَزید، اَن لااَتُوسَدُ الوَثِیرُ وَلااَشبَهَ الخَمِیر اَو اُوالحِقَکَ بِالَّلطیفِ الخَبِیرِ اَو تُرجِعُ اِلَی حُکمِی وَ حُکمِ یَزیدَبنِ مُعاوِیَه : 🔺اطلاع یافتم که تو وارد سرزمین کربلا شده‌ای، لذا نامه‌ای برای یزید در این مورد نوشته‌ام، (278)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ 🔹و با خود عهد بسته‌ام آسوده و راحت نخوابم و غذائی سیر نخورم تا آنگاه که جان تو را بگیرم مگر اینکه از من یا یزید متابعت کنی. ▫️(لواعج الاشجان ص ۱۰۴، مناقب آل ابی طالب ج ۳ ص ۲۴۸، امام حسین بن علی علیه السلام ص ۱۳۸). 🔺امام (ع) نامه را خواند، اما مچاله کرد و انداخت. معلوم شد که نامه ی بسیار زشتی بود. ▫️وقتی که نامه را انداخت با یک لحن و بیان زیبایی فرمودند : «اَفلَحَ قَومٌ اِشتَرَّ وَ اَمضَیاَتِ المَخلُوقِ عَلی سَخَطِ الخالِق : 🔹آن مردمی که خوشنودی خودشان را به خوشنودی خدا مقدم می شمارند، هرگز رستگار نخواهند شد». (279)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ ▪️لذا دقیقا حضرت، جبهه باطل را دارد معرفی می کند.‌ چرا که جبهه باطل؛ فقط زر و زور و احساس بی نیازی است. ▫️فلذا جبهه باطل؛ آن مردمی هستند که فقط رضایت خودشان را می خواهند و رضایت خودشان را بر رضایت خدا مقدم می دارند. ▫️نامه رسان گفت: آقا جواب بده من باید جواب ببرم. امام فرمود : وَاللهَ عِندِی لَیسَ لَهُ جَوابٌ : این نامه جواب نمی خواهد. 🔺«لانه قد حقت علیه کلمه العذاب.» چون عذاب خدا برای ابن زیاد قطعی است، هم در این دنیا و هم در آخرت.(مقتل الحسین خوارزمی ج ۹ ص ۲۳۹، بحار ج ۴۶ ص ۳۸۳) 🖊ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی کنید. (280)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌕عجایبی شگرف از کوه قاف از زبان پیامبر اکرم (صلوات الله علیه): «الرّسول (صلی الله علیه و آله)- سُئِلَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) عَنِ الْقَافِ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ خَلْفَهُ سَبْعُونَ أَرْضاً مِنْ ذَهَبٍ وَ سَبْعُونَ أَرْضاً مِنْ فِضَّهًٍْ وَ سَبْعُونَ أَرْضاً مِنْ مِسْکٍ خَلْفَهُ سَبْعُونَ أَرْضاً سُکَّانُهَا الْمَلَائِکَهًُْ لَا یَکُونُ فِیهَا حَرٌّ وَ لَا بَرْدٌ وَ طُولُ کُلِّ أَرْضٍ مَسِیرَهًُْ عَشَرَهًِْ ألف سَنَهًٍْ قِیلَ وَ مَا خَلْفَ الْمَلَائِکَهًِْ قَالَ حِجَابٌ مِنْ ظُلْمَهًٍْ قِیلَ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ حِجَابٌ مِنْ رِیحٍ قِیلَ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ حِجَابٌ مِنْ نَارٍ قِیلَ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ حَیَّهًٌْ مُحِیطَهًٌْ بِالدُّنْیَا کُلِّهَا تُسَبِّحُ اللَّهَ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ وَ هِیَ مَلِکُ الْحَیَّاتِ کُلِّهَا قِیلَ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ حِجَابٌ مِنْ نُورٍ قِیلَ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ عِلْمُ اللَّهِ وَ قَضَاؤُهُ وَ سُئِلَ (ص) عَنْ عَرْضِ قَافٍ وَ طَوْلِهِ وَ اسْتِدَارَتِهِ فَقَالَ عَرْضُهُ مَسِیرَهًُْ أَلْفِ سَنَهًٍْ مِنْ یَاقُوتٍ أَحْمَرَ قَضِیبُهُ مِنْ فِضَّهًٍْ بَیْضَاءَ وَ زُجُّهُ مِنْ زُمُرُّدَهًٍْ خَضْرَاءَ لَهُ ثَلَاثُ ذَوَائِبَ مِنْ نُورٍ ذُؤَابَهًٌْ بِالْمَشْرِقِ وَ ذُؤَابَهًٌْ بِالْمَغْرِبِ وَ الْأُخْرَی فِی وَسَطِ السَّمَاءِ عَلَیْهَا مَکْتُوبٌ ثَلَاثَهًُْ أَسْطُرٍ الْأَوَّلُ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الثَّانِی الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِینَ الثَّالِثُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهُ.» «از پیغمبر (ص) در مورد «قاف» و پشت «قاف» پرسیدند. فرمود: «در پس آن هفتاد سرزمین طلا و هفتاد سرزمین نقره است. هفتاد زمین از مشک که در پس آن هفتاد زمین پر فرشته است که نه گرم و نه سرد است. در ازای هر زمین هزار سال راه است». پرسیدند: «از پس فرشته‌ها چیست»؟ فرمود: «پرده‌ای از تاریکی». گفتند: «پشت آن چیست»؟ فرمود: «پرده‌ای از باد». پرسیدند: «پشتش چیست»؟ فرمود: «پرده‌ای از آتش». گفتند: «در پس آن چیست»؟ فرمود: «ماری گرد همه جهان که تا روز قیامت خدا را تسبیح می‌گوید و پادشاه همه مارها است». پرسیدند: «در پس آن چیست»؟ فرمود: «پرده‌ای از نور». گفتند: «در پس آن چیست»؟ فرمود: «دانش و قضای خدا». از پهنا و درازا و گردی «قاف» پرسش شد. فرمود: «هزار سال پهنا دارد که از یاقوت سرخ است، تنه‌اش از نقره‌ی سپید و انتهای آن از زمرّد سبز و سه شاخه از نور دارد؛ یکی در مشرق و یکی در مغرب و دیگری در میان آسمان که بر آن سه سطر نگاشته است: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ؛ الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِینَ؛ لا إِلهَ إِلَّا اللهُ، مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ». 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۱۲ 📗بحرالعرفان، ج۱۵، ص۱۰۸
🔴 حکمت کشته شدن پسر بچه‌، توسط حضرت خضر علیه‌السلام... باز به راه خود ادامه دادند، تا اينكه پسربچه‌ای را ديدند؛ و او آن پسربچه را كُشت. موسى گفت: «آيا انسان پاكى را، بى آنكه كسى را به قتل رسانده باشد، كُشتى؟! به‌راستى كار زشتى انجام دادى»!(کهف/۷۴) 🌕 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «بَیْنَمَا الْعَالِمُ یَمْشِی مَعَ مُوسَی إِذَا بِغُلَامٍ یَلْعَبُ قَالَ فَوَکَزَهُ الْعَالِمُ فَقَتَلَهُ فَقَالَ لَهُ مُوسَی أَ قَتَلْتَ نَفْساً زَکِیَّةً بِغَیْرِ نَفْسٍ لَقَدْ جِئْتَ شَیْئاً نُکْراً قَالَ فَأَدْخَلَ الْعَالِمُ یَدَهُ فَاقْتَلَعَ کَتِفَهُ فَإِذَا عَلَیْهِ مَکْتُوبٌ کَافِرٌ مَطْبُوعٌ.» «وقتی آن عالم (خضر علیه‌السلام) با موسی علیه‌السلام راه میرفت، به پسر بچه‌ای رسیدند که مشغول بازی بود، خضر (ع) مشتی به او زد و او را کشت. موسی به او گفت: «آیا انسان پاکی را، بی‌آنکه قتلی کرده باشد، کشتی؟! به‌راستی کار زشتی انجام دادی». در این‌ هنگام حضرت خضر(ع) دست خود را دراز نمود و لباس پسر بچّه را از شانه‌اش کنار زد و موسی (ع) دید که بر روی شانه‌ٔ پسر نوشته شده بود: ذاتاً کافر است.» 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۸،ص۵۶۴ 📗التفسير (للعیاشی)، ج ۲، ص۳۳۵ 📗التفسير القمی. ج ۲، ص ۳۸ 📗البرهان في‌تفسيرالقرآن،ج۳، ص۶۵۵ 📗بحارالأنوار، ج۱۳، ص۳۱۰ ✍امور حکیمانه از امام زمان علیه‌السلام در عصر ظهور نیز به وفور سر می‌زند؛ و اگر مانند موسی علیه‌السلام تسلیم حکمت او نباشیم سرنوشتی جز جدایی از ولی خدا نداریم!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️سحر بیدار شوید ولو مختصر 💠آیت الله حق شناس (ره)؛ 🔸باید سحرها برای نماز شب بیدار شوید ولو این‌که مختصر بخوانید. سیصد مرتبه استغفار نمی‌خواهد. همین اسکلت نماز شب را هم اگر انجام دهید، نتایجی خواهد داشت. ان‌شاءالله پروردگار مساعدت می‌کند.
🌹 متن کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در پایان مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی ✏️بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم مثل همه‌ی اربعینهای دیگر، امروز شما جوانان عزیز این حسینیّه را با حضور خودتان، با احساسات پاک خودتان، نورانی کردید؛ از همه‌ی شما تشکّر میکنم به خاطر حضورتان و برنامه‌ای که بحمداللّه به بهترین وجهی انجام گرفت. برنامه‌ها بسیار خوب بود، سرود خوب بود، تلاوت قرآن خوب بود، زیارتی که خواندند بسیار خوب بود، منبر بسیار خوب بود، برنامه‌ی آقای مطیعی  بسیار خوب بود؛ بحمداللّه همه‌ی برنامه‌هایی که شما اینجا اجرا کردید، برنامه‌های پُرمغز، پُرمعنا و آموزنده‌ای بود. ✏️در زیارت عاشورا، شما به امام حسین (علیه السّلام) عرض میکنید: یا اَبا عَبدِ اللّهِ اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة.  «اِلىٰ يَومِ القِيامَة» یعنی چه؟ یعنی این کارزار میان جبهه‌ی حسینی و جبهه‌ی یزیدی تمام‌نشدنی است؛ این کارزار ادامه دارد. جبهه‌ی حسینی خودش را معرّفی کرده؛ امام حسین (علیه السّلام)، در همین سفر کربلا، در چند جا مشخّص کرده که حرفش چیست، هدفش چیست. فرمود: اِنَّ رَسولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ قالَ مَن‏ رَأَى سُلطاناً جَائِرا؛ مسئله، مسئله‌ی ظلم است، مسئله‌ی جُور است. مُستَحِلّاً لِحُرُمِ اللّهِ ناكِثاً لِعَهدِ اللّهِ ... يَعمَلُ فی عِبادِ اللّهِ بِالجَورِ وَ العُدوان؛  مسئله این است. این جبهه‌ی حسینی است که در مقابله‌ی با ظلم فعّالیّت میکند و جهاد میکند. نقطه‌ی مقابلش هم جبهه‌ی جُور است، جبهه‌ِی ظلم است، جبهه‌ی شکستن عهد الهی است. ✏️امروز شما در دنیا این را می‌بینید، قبل از دوران امام حسین (علیه السّلام) هم این دوجبهه‌ای وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همه‌ی اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبهه‌ی شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم‏»، با هر کسی که با جبهه‌ی شما میجنگد، میجنگم. این جنگ اَشکال مختلفی دارد: در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران تبلیغات به وسیله‌ِی شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران دانشجو بودنِ انسان یک جور است، در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگر است؛ در همه‌ِی احوال هست. «حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» نباید فراموش بشود. «حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم» این‌جوری است. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر کردیم، این‌جور شناسایی کردیم، این‌جور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا میکند، زندگی هدف پیدا میکند. پول لایق این نیست که هدف زندگی باشد؛ مقام و قدرت و موقعیّتهای اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند. هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خدا است. راهش هم فقط همین است: سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم. ✏️جوانی‌تان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. ان‌شاءاللّه شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت؛ از این فرصت استفاده کنید؛ برای این فرصت طولانی برنامه‌ریزی کنید؛ برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب دربیاید فکر کنید؛ برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با قرآن آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، تأمّل کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند یاد بگیرید. یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است؛ همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید. اقدام یک وقت در آزمایشگاه است، یک وقت در کلاس درس است، یک وقت داخل محیط دانشگاه است، یک وقت در محیط اجتماعی است، یک وقت در محیط سیاسی است، یک وقت در راه کربلا است، یک وقت در راه فلسطین است، یک وقت شعار برای اهداف عالیه‌ی اسلامی است. انقلاب اسلامی این راه را روی ما باز کرد. عزیزان من، جوانهای من! شماها آن روزگار را ندیدید؛ خوشحال باشید که ندیدید. ما دیدیم آن روزگار را؛ روزگار بدی بود، روزگار سختی بود، روزگار سیاهی بود، روزگار یأس بود. انقلاب ورق را برگرداند، انقلاب راه را باز کرد، انقلاب به ما فرصت داد. میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم؛ شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید. میشود هم استفاده نکرد؛ اگر استفاده نکردیم، خسران است؛ اگر استفاده کردیم، فلاح است: قَد اَفلَحَ‏ المُؤمِنون‏. ان‌شاءاللّه که موفّق و مؤیّد باشید. والسّلام‌علیکم‌ورحمةاللّه‌وبرکاته
🖼 هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنیم: 📖حدیث امروز:  ✳️ امام صادق علیه السلام: فقط با کسى معاشرت و داد و ستد کنید که در خیر و برکت رشد کرده باشد. 📚فروع کافی/ج 5 /ص366 🪧تقویم امروز: 📌 سه‌شنبه ☀️ ۶ شهریور ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۲۲ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 27 آگوست 2024 میلادی 🔖مناسبت امروز: چیزی ثبت نشده
ّ༻﷽༺ سلام اربابم✋🌸 قلبم فقط براے حسین بن فاطمہ است مجنون کربلاے حسین بن فاطمہ است این آتشے که در جگرم شعلہ مےکشد از برکت عزاےحسین بن فاطمہ است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام امام زمانم✋🌸 کجاے این عالمی مهدی جان؟ زمین و زمان بدجور تشنه‌ے آمدن شماست و یقیناً وظیفه‌ے ماست در این شب‌ها که بعد از هر بار ذکر مصائب حضرت سیدالشهدا ظهور شما را از خداوند تمنا کنیم ... و دعاے شما را که تضمین کننده‌ے خیر برکت، سعادتمندے و عاقبت بخیریست برای خود رقم بزنیم ... که فرموده اید : هر مؤمنی که در مجالس سوگوارے پس از ذکر مصائب حضرت سید الشهدا علیه‌السلام براے من دعا کند، من برای او دعا می‌نمایم. 📚شیوه یاری قائم آل محمد، صفحه۵۷.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 هر روز با یک آیه از قرآن کریم: 🔹لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا 🔷 البته شما را به رسول خدا (چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست، برای آن کس که به (ثواب) خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند. 📚سوره مبارکه احزاب آیه ۲۱
📖 حدیث روز قبر امام حسین علیه السلام باغى از باغ هاى بهشت 🍂الإمامُ الصادق عليه السلام: ▪️ قبر الحسين عليه السلام عشرون ذراعا فى عشرين ذراعا مكسرا روضة من رياض الجنة، منه معراج الى السماء فليس من ملك مقرب و لا نبى مرسل الا و هو يسال الله تعالى ان يزور الحسين عليه السلام، ففوج يهبط و فوج يصعد. ▫️مساحت قبر حسين بن على عليه السلام بيست ذراع در بيست ذراع مى باشد، اين محل باغى است باغ هاى بهشت، از آنجا عروج به آسمان صورت مى گيرد، و هيچ فرشته مقرب و نبى مرسلى نيست مگر آنكه از حق تعالى درخواست مى كند كه به زيارت حسين عليه السلام برود پس فوجى از آسمان به زمين فرود آمده و به زيارت آن حضرت رفته و فوجى پس از زيارت به آسمان مى روند. 📚كامل الزيارات: جلد۱، ص۲۲۵. 📲 ito.lib.eshia.ir/84804/1/225/روضة 📎 📎
🏴 السَّلامُ علیکِ یا بِنتَ أَمیرِ المؤمِنین ◼️ بدون تو چه بلاها که بر سرم آمد ◼️ چه حاجت است به گفتن، خودت که با خبری 📎 📎
فقط خـــــ【♥️】ــــدا 🍂 دو چيز روح انسان را نوازش میکند یکی صدا زدن خُـღــداست و ديگری گوش سپردن به صدای او اولی در نيايش و دومی درسکوت است🌼🍂
🔴 علت عدم بارشِ نزولات آسمانی در بعضی از سالها یا در برخی از سرزمین‌ها... آقا امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «إِنَّهُ مَا مِنْ سَنَهًٍْ أَقَلَّ مَطَراً مِنْ سَنَهًٍْ وَ لَکِنَّ اللَّهَ یَضَعُهُ حَیْثُ یَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عزّوجلّ إِذَا عَمِلَ قَوْمٌ بِالْمَعَاصِی صَرَفَ عَنْهُمْ مَا کَانَ قَدَّرَ لَهُمْ مِنَ الْمَطَرِ فِی تِلْکَ السَّنَهًِْ إِلَی غَیْرِهِمْ وَ إِلَی الْفَیَافِی وَ الْبِحَارِ وَ الْجِبَالِ وَ إِنَّ اللَّهَ لَیُعَذِّبُ الْجُعَلَ فِی جُحْرِهَا فَیَحْبِسُ الْمَطَرَ عَنِ الْأَرْضِ الَّتِی هِیَ بِمَحَلِّهَا بِخَطَایَا مَنْ بِحَضْرَتِهَا وَ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لَهَا السَّبِیلَ فِی مَسْلَکٍ سِوَی مَحَلَّهًِْ أَهْلِ الْمَعَاصِی قَالَ ثُمَّ قَالَ أَبُوجَعْفَرٍ فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصار.» «این‌طور نیست که سالی باران کمتر از سالی دیگر بیاید، خداوند خود باران‌ها را هرطور مصلحت بداند نازل می‌کند و به هرجا اراده کند، می‌فرستد هرگاه قومی مرتکب گناه شوند خداوند باران را از آن‌ها برمی‌گرداند اگر چه باران برای آن‌ها مقدّر شده باشد خدا آن باران را برای گروهی دیگر می‌فرستد، و در بیابان‌ها و دریاها و کوه‌ها فرومی‌ریزد. خداوند خزندگان را هم در سوراخ‌ها معذّب می‌کند، و باران را از سرزمین‌هایی که مردمان آنجا معصیت می‌کنند منع می‌گرداند و باران را در جاهای دیگر می‌ریزد». و بعد از آن فرمود: «فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصارِ.» 📗بحارالأنوار، ج۷۰، ص۳۲۹ 📗المحاسن، ج۱، ص۱۱۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 تفاوت عاقل و احمق در گفتار امام علی علیه‌السلام: 🍃 لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَ قَلْبُ الْأَحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِ. 🍃 زبان عاقل در پشت قلب اوست، و قلب احمق در پشت زبانش قرار دارد. 📚 نهج‌البلاغه، حکمت۴۰. 📎 📎 📎