✨﷽✨
#استاد_قرائتی👌
حاج آقا قرائتی تعریف میکردند که:
فردی گناهکار بود و به او تذکر دادم
او هم جواب داد و گفت:
ای بابا حاج آقا فکر کنم تو خدا را نمیشناسی
خدا خیلی خیلی بخشنده و کریمه!!!
استاد قرائتی هم که الحق و والانصاف استاد
مثال هستند پاسخ داد:
بانکم خیلی خیلی پول داره
ولی تو بری بگی بده میده؟ نه نمیده...!
👈چون حساب و کتاب داره..!!!
@montzeran
"حدیث بی آرزویی"
پیامبر اسلام(ص):
○ هر گاه کسی مستحق ولایت شیطان و شقاوت شود، آرزو پیش چشمش می آید و اَجَل، پشت سرش!
الکافی ج ۳ ص ۲۵۸
امام علی(ع):
○ آرزوها، تو را گول می زنند و در هنگامه ی آشکار شدن حقایق، رهایت می کنند.
غرر الحکم ج ۱ ص ۳۷۹
امام علی(ع):
○ هشیار باشید که مُهلت عمر در نظر شما دراز نیاید و آرزو، فریبتان ندهد؛ زیرا آرزو در دین، جایگاهی ندارد.
قرب الاسناد ص ۳۷۸
امام علی(ع):
○ هر آرزویی فریبی دارد.
غرر الحکم ج ۵ ص ۱۲
امام علی(ع):
○ آرزو، سلطه ی شیاطین بر دل های غافلان است.
عیون الحکم و المواعظ ص ۵۴
امام علی(ع):
○ خردمند، به عمل خویش تکیه می کند، نادان، به آرزوی خویش
عیون الحکم و المواعظ ص ۱۸
امام علی(ع) در وصیت به فرزندش محمد بن حنفیّه:
○ از تکیه کردن بر آرزوها دوری کن، که چنین کاری، شیوه ی مردمان احمق است
مَن لا یَحضُرُهُ الفَقِیه ج ۴ ص 384
@montzeran
به #جهنم روانه می شوند ولی دست و پا و صورت آنها نمی سوزد!
#فوق_العاده_زیبا
امام صادق علیه السلام :
در روز #قیامت دستور داده میشود که افرادی را به جانب آتش ببرند و خداوند عز و جل به مالک (نگهبان جهنم) میفرماید:
به آتش بگو که پای آنها را نسوزاند که با آن به جانب #مساجد میرفتند، و صورت آنها را #نسوزاند که آنها خوب وضو میگرفتند، و دستهای آنان را نسوزاند که آن را برای دعا بلند میکردند، و زبان آنان را نسوزاند که بسیار قرآن تلاوت میکردند!
نگهبان #جهنم ب آنها می گوید:
ای بدبختها! شما چه حالی داشتید [با این کارهای خوبی که میکردید، چرا جهنمی شدید]؟
میگویند: ما [این کارها را] برای #غیر_خدا انجام میدادیم!
پس حالا به ما گفته شده : بروید پاداشتان را از همان کسی که برایش کار میکردید بگیرید!
ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص224
@montzeran
بهشت و جهنم را توصیف کنید.
تنها راه آشنایى با بهشت و جهنم، مراجعه به آیات قرآن و روایات است که به طور اجمال به آنها اشاره مى شود.
1. بهشت:
الف) از مجموع آیاتى که در زمینه بهشت آمده، به دست مى آید بهشت به صورت باغ هاى بسیار با صفا و بى ماننداست که قابل مقایسه با باغ هاى این جهان نیست و در قرآن کریم به گونه اى ترسیم شده تا براى ساکنان دنیا قابل درک باشد و گرنه حقیقت آن فراتر از درک ماست.
ب) نعمت هاى بهشتى: در بهشت نعمت هاى فراوان مادّى وجود دارد؛ از جمله: باغ هاى بهشتى، ساختمان ها و قصرها، سایه هاى لذت بخش، فرش ها و تخت ها، غذاها و ظرف ها نوشیدنى هاى پاک، لباس ها و زینت ها، همسران بهشتى، خادمان، پذیرایى کنندگان و … .
بهشتیان از نعمت ها و لذت هاى روحانى نیز برخوردارند؛ از جمله: احترام مخصوص، محیط صلح و صفا، امنیت، دوستان با وفا، برخوردهاى پر از محبت، احساس خشنودى خدا، نظر رحمت خدا به آنان، به دست آوردن آن چه را که بخواهند و … .[1]
در مورد وسعت بهشت هم در قرآن کریم، تعبیرهایى مانند عرض [پهنه] آسمان و زمین[2] و «ملکى عظیم»[3] آمده است؛ البته واضح است که وسعت در این جا همان گستره و پهنه است.[4]
بر طبق بیان آیه 21 سوره حدید، خداوند این بهشت گسترده را براى پرهیزکاران آماده کرده است.
2. جهنم:
جهنم، معروف ترین نام دوزخ است که بیش از هفتاد بار در قرآن تکرار شده است. در مورد عذاب جهنم باید گفت: عذاب ها دو گونه اند، چه این که معاد هم دو جنبه جسمانى و روحانى دارد. مجازات هاى جسمانى عبارت است از: عذاب هاى سخت و سنگین و نوشیدنى هاى آنان، لباس هاى دوزخیان و دیگر عذاب هاى جسمانى که دوزخیان گرفتار آن هستند.
عذاب هاى روحانى آنان عبارتند از: غم و اندوهِ جان کاه و حسرت بى پایان، تحقیر و سرزنش فراوان و دیگر آلام و دردهاى روحى که دوزخیان از آن رنج مى برند. این مجازات ها مسلماً با اعمال آنها در دنیا هماهنگ است که مظلومان را با انواع کیفر و شکنجه ها در فشار قرار مى دادند و آیات الهى را به استهزا مى گرفتند و بر دیگران کبر و غرور مى فروختند. چه جاى تعجب است که اعمال خویش را در آن جا ببینند و به نتایج آن گرفتار شوند و محصولى را که در مزرعه دنیا کاشته اند، در قیامت و در دوزخ درو کنند؟[5] این عذاب ها برایشان پایدار است و به تعبیر قرآن کریم، آنها مى خواهند از آتش جهنم خارج شوند، ولى هرگز نمى توانند.[6]
این شمه اى کوتاه از معرفى بهشت و جهنم بود. معرفى کامل آنها نیازمند مباحث بسیار طولانى و مفصل است.
—————
[1] اقتباس از پیام قرآن، ج 6، ص 228 ـ 304.
[2] حدید، آیه 21 و آل عمران، آیه 133.
[3] دهر، آیه 20.
[4] همان، 318 ـ 322.
[5] اقتباس از همان، 423 ـ 472.
[6] مائده، آیه 37.
Panahiyan-Vijegi-Montazeran-Zohoor.mp3
3.56M
سخنرانی حجت الاسلام پناهیان درباره تلاش برای تغییر وضع موجوداز ویژگیهای منتظران – دانلود ویژگی منظران ظهور از زبان حجت الاسلام پناهیان @montzeran
پیامبر(ص)فرمودند:
از دین خارج خواهند شد کسانی که میگویند قائم سرایت میکند به شخص سیزدهم یابالاتر
📕الغیبه طوسی ص۱۷۰
♨️احمدالحسن مدعی دروغین خود را قائم آل محمد خوانده
‼️دوستان مراقب باشید فریب نخورید @montzeran