eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
17هزار عکس
5.1هزار ویدیو
347 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear ورز کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سَعِيدٍ الْخُرَاسَانِيِّ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام الْمَهْدِيُّ وَ الْقَائِمُ وَاحِدٌ فَقَالَ نَعَمْ فَقُلْتُ لِأَيِّ شَيْ‏ءٍ سُمِّيَ الْمَهْدِيَّ قَالَ لِأَنَّهُ يُهْدَى إِلَى كُلِّ أَمْرٍ خَفِيٍّ وَ سُمِّيَ الْقَائِمَ لِأَنَّهُ يَقُومُ بَعْدَ مَا يَمُوتُ إِنَّهُ يَقُومُ بِأَمْرِ عَظِيمٍ.  🔴سعید خراسانی گوید: به امام صادق علیه‌السلام عرض کردم: مهدی و قائم یک شخص هستند؟ فرمود: بله. گفتم: برای چه مهدی نامیده شده است؟ فرمود: زیرا او هدایت شده است به هر امر پنهانی. و قائم نامیده شده است، زیرا پس از آنکه [نامش در بین مردم] مرده است، او به امری عظیم قیام می‌کند. 📚بحارالانوار، ج۵١، ص۳٠
به زودی زود قدس آزاد می‌شود❤️ زوال فرزندان ناخلف اسرائیل🍂 زایشی دوباره این‌بار از شوق در چشمان کودکان سنگ🌱 نمازی بی‌هراس از شلیک گلوله‌ها🌸 بهاری تازه، خنده‌های آزادی✨ و گشوده شدن بال‌های کبوتران از شعف و شادی🕊 شنود سرود رهایی از زبان نسیم🍃 آری، فلسطین آزاد می‌شود.🇵🇸 💠 برای ظهور منجی عالم بشریت تلاش کنیم💠
💠 زندگی پس از زندگی قسمت بیست و هشتم؛ مادرانه تجربه‌گر: خانم ریحانه زناری یزدی هر روز ساعت ۱۸:۳۰ بازپخش: ساعت ۲۳:۳۰ و ۱۲ روز بعد شبکه چهار سیما
🔺 کلامی از علما ⭕️ آیت‌الله فاطمی نیا ❓ بیشترین گناهان چه گناهانی هستند؟
📆تقویم و مناسبتهای فردا📅 🔺فردا شنبه: 🔹 ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🔹 🔹 ۲۸ رمضان ۱۴۴۳ 🔹 🔹 ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ 🔹 💢 روز ملی خلیج فارس 💢 آغاز عملیات بیت المقدس[۱۳۶۱ ش]
🌸دوام زیبایے🌸 💠صادق آل محمد (ع) : حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می باشد* آری قطعاً خالق مهربانمان💝 از آن‌ها که ادعای دروغین دل سوزاندن برای آزادی ، آرامش و حفظ زیبایی‌های تو را دارند بیشتر حواسش به تو است❣ خداوند، خیرخواه توست بانو❣ 💠امام على (ع) : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست .** * (المستدرک، ج5) **غرر الحکم(5820)
عذاب خداوند در عصر حاضر 👇👇👇
امت‌های پیشین به خاطر گناهانی که داشتند و مخالفت‌هایشان با پیامبران الهی دچار عذاب استیصال شده و همگی نابوده می‌شدند.
عذاب‌های خداوند به دو دسته عذاب استیصال و عذاب غیر استیصال تقسیم می‌شود. عذاب استیصال عذابی است که شامل تمام یک قوم یا گروه شده و موجب نابودی همگی ایشان می‌شود. در مقابل عذاب غیر استیصالی عذابی است که تنها برخی افراد را دربرمی‌گیرد و ممکن است یک یا هزاران انسان را از بین ببرد
در قرآن می‌خوانیم که خداوند عذاب‌های سخت و هولناکی را بر امت‌های گذشته به خاطر گناهانشان نازل کرده است. از جمله هلاکت قوم عاد با تندبادی وحشتناک[۱] و عذاب قوم ثمود با صاعقه که داستان آن‌ها در قرآن آمده است.[۲]
یکی از عذاب‌هایی که در قرآن به آن اشاره شده و به عنوان معجزه‌ی حضرت موسی(علیه‌السلام) شناخته می‌شود غرق شدن فرعونیان در رود نیل است. بعد از آن که حضرت موسی(علیه‌السلام)‌ با عصا آب را شکافت و قوم بنی‌اسرائیل توانستند از رود نیل عبور کنند، فرعونیان که به دنبال آن‌ها وارد رود شده بودند در آب غرق شده و همگی از بین رفتند.[۳]
برخی ماجرای فرعونیان و بنی‌اسرائیل را با ماجرای هلوکاست مقایسه می‌کنند و می‌پرسند اگر داستان حضرت موسی(علیه‌السلام) صادق است چرا خداوند هیلتر را به خاطر سوزاندن یهودیان مجازات نکرد؟
مشخص است که این سخن چقدر باطل و به دور از حقیقت است.
چرا خداوند یهودیان را از دست هیتلر نجات نداد؟ نخست آنکه بیشتر داستان هلوکاست دروغ است و یهودیان هیچ سند معتبری برای ادعاهایشان ارائه نکرده‌اند.
نخست آنکه بیشتر داستان هلوکاست دروغ است و یهودیان هیچ سند معتبری برای ادعاهایشان ارائه نکرده‌اند. دوم این که بر فرض صحت این داستان مقایسه‌ی بنی‌اسرائیل با یهودیان امروزی مقایسه‌ای کاملا غلط و اشتباه است.
خداوند به خاطر وجود حضرت موسی(علیه‌السلام) و انتخاب درست بنی‌اسرائیل در اطاعت از دین حق، آن‌ها را از دست فرعونیان نجات داد.
چرا اکنون عذاب‌ خداوند باعث نابودی مردم نمی‌شود؟ ممکن است این سوال در ذهن ایجاد شود که چرا اکنون و در زمان ما دیگر شاهد عذاب‌های شدید و سخت خداوند نسبت به کافران و ملحدان نیستیم؟
انواع عذاب عذاب‌های الهی تقسیم‌بندی‌های گوناگونی دارد. در یک تقسیم‌ عذاب به دو دسته عذاب استیصال و عذاب غیر استیصال تقسیم می‌شود. عذاب استیصال به عذاب‌هایی گفته می‌شود که در اثر آن تمامی افراد یک قوم و یا یک گروه نابود می‌گردد؛ نظیر آنچه در امت‌های گذشته رخ داده است.
در مقابل عذاب غیر استیصال عذابی است که منجر به هلاکت تمامی افراد یک امت نمی‌شود و تنها افراد خاص و معدودی را شامل می‌شود مانند زلزله‌‌ها و بیماری‌های محدود.[۴]
عذاب غیر استیصال این عذاب با توجه به مصلحت‌های مختلفی که خداوند در نظر دارد؛ ممکن است دامن یک یا هزاران انسان را بگیرد.
به عنوان مثال ممکن است شخصی به خاطر ظلم وستمی که کرده در یک حادثه آتش‌سوزی به طور کامل بسوزد و از بین برود. برخی اپیدمی‌ها و بیماری‌های فراگیری که گاهی در جهان شیوع پیدا می‌کند نیز می‌تواند ناشی از این مسئله باشد.
در قرآن کریم علت بروز این مشکلات خود انسان‌‌ها معرفی شده‌‌اند: ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاس‏؛[۵] فساد، در خشكى و دريا به خاطر كارهايى كه مردم انجام داده‏‌اند، آشكار شده است‏.» البته باید دقت کنیم نمی‌توان گفت تمام افرادی که در این نوع حوادث از دنیا می‌روند گناهکار و مشمول عذاب الهی بوده‌اند.
چه بسا شخصی اجلش فرا رسیده و این حادثه بهانه‌ای برای فوت او بوده است و حتی در آخرت به سبب درد و رنج ناشی از این بیماری، از اجر و پاداش اخروی نیز بهره‌مند گردد.
هم چنین از طرفی دلیلی ندارد که هر انسان ظالم و ستمکاری در این حادثه از بین برود چه بسا خداوند به خاطر مصلحتی هنوز به او اجازه زندگی بدهد. باید توجه کنیم ظرف دنیا، گنجایش رسیدگی به تمام ظلم‌ها و ستم‌های افراد را ندارد.
باید توجه کنیم ظرف دنیا، گنجایش رسیدگی به تمام ظلم‌ها و ستم‌های افراد را ندارد.