eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
16.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
347 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear ورز کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨◾️✨◾️✨◾️✨◾️✨ یاد حضرت در دقایق زندگی ◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ 🔴 دعا برای حفظ ایمان در آخر الزمان 🔵 آیت الله مرعشی نجفی (ره) : 🌕 وقتی از منزل خـارج می‌شوم، خدا را به ۱۲۴ هزار پیامبر قسم می‌دهم که با ایمان به خانه برگردم. چرا که در روایت آمده، چه بسا مرد با ایمان از خــانـہ خارج می‌شود و بی‌ ایمان برمی‌گـــردد. ◼️ ۷ شهریور سالروز وفات آیت الله مرعشی نجفی ( رحمة الله علیه ) است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تناقض ‼️ ⁉️ اگر میگوییم «لا اکراه فی الدین» پس چرا در جامعه اجبار است؟ 🎙پاسخ جامع و کامل دکتر علی غلامی 🎋 کاملا روشنگر جهت پاسخگویی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️شمال یا اربعین؟ 💠به نظرتون چرا سختی‌های سفر به چشم نمیاد؟ ✋دوستانی که عازم هستید، التماس دعا
⭕️ حق با کیست؟! 🔹 رجعت اگرچه ریشه‌ی قرآنی دارد، اما اهل سنت، اعتقادی به آن ندارند. برخی از آنها این عقیده را برگرفته از عقایدِ یهود و نصاری دانسته اند و گروهی منشاء اعتقاد به رجعت را، پندارهای عرب جاهلیت دانسته اند. 🔸 اهل سنت روایاتی را که راویانِ معتقد به رجعت نقل کرده اند، نامعتبر میدانند؛ گویا در نگاه آنان عقیده به رجعت در شمارِ کفر و شرک قرار دارد. 🔺 البته اهل سنت هیچ دلیل عقلی و نقلی در نفی رجعت ارائه نداده اند. 📚 درسنامه مهدویت، ج ۴، ص ١٩٣ ۴
🍃🌟💐🍃🌟💐🍃🌟💐🍃🌟 ✨ با حمایت از و ، این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی علیه السلام وصل می‌شود، ان شاء الله . ✨ 7⃣1⃣ ❇️ ⁉️ 💠قسمت چهارم 📌 در ادامه بحث چگونه زمینه ساز ظهور باشیم با مثالی خدمتتان عرض می کنیم. 👇 💥 یکی از اسماء خداوند، است. یعنی هر چیزی در این عالم هست، براساس حکمت، حساب و کتاب خداوند ایجاد شده است . بطور مثال : 1⃣ اگر فاصله ی بین زمین و خورشید مقداری تغییر کند ، دیگر نمی‌شود در زمین زندگی کرد ( بر اثر نزدیک تر شدن فاصله به خورشید از گرما همه گیاهان و موجودات می‌میرند اگر دورتر شوند از سرما میمیرند). پس بر اساس حکمت خداوند در عالم هستی نظم برقرار است و تمام امور عالم حکیمانه است. 2⃣ یا اگر به چشم های خود توجه بفرمایید می‌بینید که 👈 از بچگی بار ها به زمين خورده ، اما به دلیل حکمتی که خدا داشته است و چشم در گودی صورت قرار گرفته است، با زمین خوردن شما بینی، گونه و پیشانیتان صدمه دیده ولی چشم که ظریف و حساس بوده صدمه ندیده است. و یا به دلیل بودن دو ابرو عرقی که از پیشانی سرازیر می شود، وارد چشم نمی شود و به دو طرف صورت هدایت می گردد. همچنین مژگانی که به پلک چسبیده هر لحظه مانع آسیب و گرد و غبار می شود. و هزاران نکته دیگر در مورد چشم وجود دارد که همه از نشانه های حکمت خداوند متعال می باشد. 🛑 حال اگر قسمتی از جامعه نقص داشته باشد، کاری از موضوعات زمینه سازی ظهور ، یعنی از برنامه‌هایی که قرار است قبل از ظهور پیاده شود، که ولی عصر عجل الله بتوانند بیایند، ایجاد نشده باشد، اسم حکیم خداوند (که هر چیز بر اساس حکمت است) اجازه می دهد که امام زمان عجل الله ظهور کند⁉️ ☑️ پاسخ : اگر امامان و معصومین قبل از ایشان بودند، بله شاید اجازه می داد اما 👈 ایشان و می‌باشند . تا زمینه ی ظهورِ ایشان فراهم نشود خدا هیچ وقت ایشان را نمیفرستد. بطور مثال : نبودن یا ایجاد نشدن یاران قیام. ⚠️ اللّهم العجل لولیک الفرج های ما مانند همان 12 هزار یا به روایتی 18 هزار نامه ی کوفیان است که برای امام زمان ِ خود یعنی امام حسین علیه السلام فرستادند . ولی وقتی امام حسین علیه السلام به سمت کوفه آمدند و راه ایشان را بستند و با ایشان جنگ کردند،معجزه بریده نشدن سر امام حسین علیه السلام که جایگاه بوسه پیامبر صلوات الله علیه و آله بود را دیدند اما باز سر امام زمان خود را از قفا بریدند و کار خود را ادامه دادند. 💥 دلیلش 👆 چه بود جامعه تهذیب واقعی را نفهمیده و انجام نداده بود. ✳️ حکمت خداوند اینگونه اقتضا می کند که تا تمام مسببات ظهور فراهم نشود، یعنی ، صورت نگیرد اجازه ظهور را به امام منصور ندهد. امامی که باید حتماً پیروز ( منصور) باشد. و این ها (یاران و مقبولیت) فقط توسط و افراد جامعه صورت میگیرد. ✅ پس دعا به تنهایی کافی نیست. علاوه بر دعا باید👈 تلاش کرد و مسببات ظهور را هم آماده کنیم.
یه منتظر واقعی باید‌... ✍ قانون چهارم : رفق و مدارا ۴
تشرفات آیت الله میر جهانی به محضر امام زمان (عج) علّامه میرجهانی مبتلا به کسالت نقرس و سیاتیک (عرق النساء) شده بودند. ایشان برای رفع این بیماری چندین سال در اصفهان، خراسان و تهران معالجه قدیم و جدید نموده بودند ولی هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده بود. خودشان می‌فرمودند:‌ روزی برخی دوستان آمدند و مرا به شیروان برند.
در مراجعت به قوچان که رسیدیم، توقف کردیم و به زیارت امامزاده ابراهیم که در خارج شهر قوچان است، رفتیم. چون آنجا هوای لطیف و منظره جالبی داشت رفقا گفتند: نهار را در همانجا بمانیم. آنها که مشغول تهیه غذا شدند، من خواستم برای تطهیر به رودخانه نزدیک آنجا بروم دوستان گفتند: راه قدری دور است و برای پا درد شما مشکل بوجود می‌آید.
گفتم: آهسته آهسته می‌روم و رفتم تا به رودخانه رسیدم و تجدید وضو نمودم. در کنار رودخانه نشسته و به مناظر طبیعی نگاه می‌کردم که دیدم شخصی با لباسهای نمدی چوپانی آمد و سلام کرد و گفت: آقای میرجهانی شما با اینکه اهل دعا و دوا هستی، هنوز پای خود را معالجه نکرده‌اید.
گفتم: تاکنون که نشده است، گفت آیا دوست دارید من درد پاهای شما را معالجه کنم؟ گفتم: البته. پس آمد و کنار من نشست و از جیب خود چاقوی کوچکی در آورد و اسم مادرم را پرسید (یا بُرد) و سرچاقو را بر اول درد گذاشت و به سمت پایین کشید و تا پشت پا آورد، سپس فشاری داد که بسیار متألم شده گفتم: آخ. پس چاقو را برداشت وگفت: برخیز، خوب شدی.
خواستم بر حسب عادت و مثل همیشه با کمک عصا برخیزم که عصا را از دستم گرفت و به آن طرف رودخانه انداخت. دیدم پایم سالم است، برخاستم و دیگر ابداً پایم درد نداشت. به او گفتم: شما کجا هستید. گفت: من در همین قلعه هستم و دست خود را به اطراف گردانید. گفتم: پس من کجا خدمت شما برسم. فرمود: تو آدرس مرا نخواهی دانست ولی من منزل شما را می‌دانم کجاست و آدرس مرا گفت و فرمود: هر وقت مقتضی باشد خود نزد تو خواهم آمد و سپس رفت. در همین موقع رفقا رسیدند و گفتند: آقا عصایتان کو؟ من گفتم: آقایی نمد پوش را دریابید هر چه تفحص و جستجو کردند اثری از او نیافتند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ فوق العاده جایگاه مومنین اخرالزمان 📝هرکسی نمیتونه به امام زمان برسه 🔹 بدون میتونی کی باشی ... @montzeran
الأربعين_مقدمة_الظهور_6.mp3
10.62M
۶ اربعین ، اگر با آزار و اذیت‌هایِ راه به نق نق و غُـرولند و .... افتادی ؛ داری سرمایه‌ی بزرگت رو ، تلف می‌کنی! اربعین... سفر زیارتی نیست! اربعین حضور در یک مانورِ جنگی است‼
ادامه مطلب 👇👇👇👇👇
چرا امید مفید است؟ ائمه به ما گفته‌اند. و سخن ائمه، سخن خدا، و عقل و حکمت است.
حتماً روی حسابی گفته‌اند؛ شما فکر می‌کنید دلیلش چیست؟ یعنی چه کارکردی دارد؟ چه سودی می‌رساند؟ اصلا انسان دو روش دارد: روش ناامیدانه و روش امیدوارانه
کسی که می‌گوید من کاری به این حرف‌ها ندارم، چطور؟ یعنی ناامید است. رو به ناامیدی دارد. ما از روش قرآن و اهل بیت(ع) می‌فهمیم که گفته‌اند [عصر امام] نزدیک است، نزدیک است. «عَسَی أن تَکونَ قریبا، عَسیَ أن تکونَ قریبا». مانند حالت انتظار مرگ؛ حتی به یک جوان، اگر بگویید مرگ ممکن است نزدیک باشد، ممکن است نزدیک باشد، برای بهبود شخصیتش بهتر است، برای اصلاح جامعه هم بهتر است.
یعنی انتظار مهدویت را به انتظار مرگ تشبیه می‌کنید؟ برای اصلاح انسان بله. از یک بُعد بله. به این معنی که ظهور امام مهدی(ع) نیز، مانند مرگ، حتمی است. بله، زمان آن را نمی‌دانیم. اما باید حساب آن را بکنیم. در برنامه‌هایمان امکانش را در نظر بگیریم، و امیدوار باشیم که نزدیک باشد.
بیشتر توضیح دهید. این خیلی جالب است.  ببینید، انسان در جامعه خیلی صدمه می‌بیند، خیلی در ظلم و فشار است. دائم چیزهای منفی، منفی، منفی. ولی با خود می‌گوید با این که بدی زیاد است، اما حتماً پیش روی ما نور است. با آن که در دور و برش تاریکی می‌بیند، می‌گوید ولی یک نوری، یک چراغی آن جا هست. چراغ کجاست؟ ان شاءالله نزدیک است، ان شاءالله نزدیک است. این طرز فکر، به شخصیت انسان تعادل می‌دهد و او را حفظ می‌کند.
واکنش ما به مدعیان ارتباط با امام زمان: یا معجزه یا مجازات! سؤال بعدی ما این است: در جامعه امروز، باید چه مؤلفه‌هایی را رعایت کنیم تا دچار آسیب‌های سوءاستفاده از مهدویت نشویم؟  نمی‌شود هرگز دچار نشد. جامعه، قابل آسیب هست. تمام جوامع بشری چنین آسیب‌هایی را دارند.
یعنی اصلِ این آسیب‌ها گریزناپذیر است. البته. آسیب، همیشه هست. طبیعی است. وقتی می‌بینیم از توحید سوءاستفاده می‌کنند، نمی‌توانیم توحید را لغو کنیم. این آسیب‌ها را فقط می شود کم کرد.
راه حل در رعایت حُکم شرعی است: از مدّعی معجزه بخواهید! چگونه؟ باید چه کنیم تا آسیب کم شود؟  باید احکام شرعی را رعایت کنیم. «الامام، یُعرَفُ بِالنَّص و المعجِزة»، «امام، یا با نص شناخته می‌شود یا با معجزه». باید به مردم یاد بدهیم که هر کس ادعای ارتباط خاصی با امام مهدی دارد، مثلا می‌گوید سفیر اوست یا پسرش است یا خودش است، به او بگویند: معجزه نشان بده! بله، وقتی نص ندارد [=حدیث صریحی در تأیید او وجود ندارد]، پس باید معجزه نشان بدهد.