eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.6هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
4.9هزار ویدیو
338 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 وتبلیغات 👇👇 @appear تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چهارشنبه: شمسی: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ میلادی: Wednesday - 24 April 2024 قمری: الأربعاء، 15 شوال 1445 🌹 امروز متعلق است به: 🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام 🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليه السّلام 🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليه السّلام 🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليه السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹جنگ احد و شهادت حضرت حمزه، 3ه-ق 🔹وفات حضرت عبدالعظیم حسنی،‌ سال 250یا252یا255 ه-ق 🔹رد الشمس توسط امیر المومنین علیه السلام، 8_7ه-ق 🔹معرکه بنی قینقاع، 20ه-ق 📆 روزشمار: ▪️10 روز تا شهادت امام صادق علیه السلام ▪️15 روز تا ولادت حضرت فاطمه معصومه س و آغاز دهه کرامت ▪️25 روز تا ولادت امام رضا علیه السلام ▪️44 روز تا شهادت امام جواد علیه السلام ▪️51 روز تا شهادت امام محمد باقر علیه السلام
۵ اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید محمدرضا تورجی‌زاده گرامی باد. 🌹🕊 🔹 شهید محمدرضا تورجی‌زاده پنجم اردیبهشت سال ٦٦ در ارتفاعات شهر بانه در استان کردستان حین فرماندهی گردان یا زهرا (س) به شهادت رسید.
میگفت: توی محیطی که پر از نامحرمه خیلی هم خوبه... ❤️
و غیرت🌹 ✅امام علی علیه السلام: «لَعَنَ اللّهُ مَنْ لايُغارُ» « لعنت خدا بر کسی که غیرت نمی ورزد.» 📚 وسایل الشیعه ، ج ۲۰ ، ص ۲۳۵ ✅خبر نداشت... می رفت مجلس و مراسمی ناگهان غافل گیر می شد چشمش که به زنهای می افتاد می نشست یک گوشه، سرش را پایین می نداخت چند لحظه که یم گذشت بلند می شد چیزی را بهانه می کرد و زود خداحافظی می کرد دیگر لازم نبود چیزی بگوید: همه می فهمیدند که محمدعلی آدمی نیست که پا به هر محفلی بگذارد و در مقابل عمل ، بی تفاوت بماند... 📚 خواندنی ها از زندگی یک رئیس جمهور ، صفحه ۲۲
✅ پوشش در مقابل و کودکان و محرمان ✅يكي ديگر از مواردي كه زنان مي توانند پنهاني خود را ظاهر نمايند، در برابر است كه آگاهي ندارند و توانايي جنسي در آنها نشده: ✨🌱 سوره نور، آیه 31 (او الطّفل الّذين لم يظهروا علي عورات النّساء) «يا كودكاني كه از امور جنسي مربوط به زنان آگاه نيستند».✨🌱 ✅اما ظاهر كردن و پنهاني در برابر كودكاني كه توانايي آنها بيدار شده است، نيست؛ چون مي تواند اثرات سوء اخلاقي و تربيتي قابل توجهي را دربرداشته باشد؛ لذا در اين رباطه حتي مادران و خواهران دارند كه در خانه در مقابل فرزندان و خويش نوع را رعايت كنند و شايسته نيست كه لباس هاي بپوشند يا اينكه آرايش هاي مصنوعي خود را بروز دهند. ✅از اميرالمؤمنين (ع) سوال شد: پسر بچه مي تواند زن را حجامت كند⁉️ حضرت (ع) فرمود: «اگر بچه مي تواند تعريف كند حجامت نكند.» 👈يعني زنان مي بايست از كودكي كه از امور جنسي آگاه است، دوري كنند. 📚وسايل الشيعه، ج 14، ص 172 ✅ : والي مكه، محمد بن ابراهيم شوهر دختر امام صادق (ع) بود. او دختري داشت كه لباس هاي رنگارنگ بر او پوشانده، او را به مجلس مي آورد او را بغل مي كرد، تا اينكه روزي دخترك نزد حضرت موسي بن جعفر (ع) كه دايي او مي شد، آمد. حضرت در حالي كه دو دست خويش را دراز كرده بود، دخترك را گرفت و فرمود: «دختر وقتي ساله شد بر مرد نامحرم جايز نيست او را ببوسد و يا كند.» 📚وسايل الشيعه، ج 14، ص 17
🛎🛎🛎 ✅در روایات وارده نقل است مردمی که همسایه‌ی امیرالمؤمنین(ع) بودند می‌گفتند چند سال که در جوار حضرت زندگی می‌کرديم یک بار صدای دختر بزرگوارشان(حضرت زینب(س) را نشنیدیم!!حتی یک بار ❌متأسفانه دختر می‌بینیم با دوستانش قهقه می‌زند و در خیابان ها مقابل نامحرمان خود را پایین می‌آورد... خواهرم!حجاب و آن‌ حیا و عفتِ دختر دو روی یک سکه اند. ✔️ببین الگوهایت چگونه بودند... .
💐موضوع : 🔥کشف حجاب، و حرام سیاسی، ⬅️قسمت۵۴ : ❤️رهبر بهتر از جانمان، در تاریخ «1402/01/15» فرمودند : ✅این‌همه دختر ، ✅این‌همه دختر ، ✅ این‌همه زنِ دارای بالای دولتی، ✅این‌همه خانمهای اجتماعات بزرگ، ❌ این حضور زن ها در : ✅اجتماعات مؤثّر دوران ، ✅قبل از انقلاب، ✅بعد از پیروزی انقلاب، ✅در ، ✅در پشت ، تا امروز ✅در ، ✅در ، ✅در بهمن، ✅در روز ؛ ⁉️زن در کجای دنیا این‌همه فعّالیّت انجام میدهد که ایرانی و بانوان ایرانی با افتخار و سربلندی دارند انجام میدهند؟!! ❌ادامه دارد.......
✅هزار مدل داریم که میتونه ظاهر آدمها رو کنه، اما اگه کسی بخواد زیبا بشه فقط باید "حیا" داشته باشه
🍃 تر از خدا که نداریم❗️ 😌وقتی است حتی در برابر او هم داشته باشی، یعنی ی حجاب چیز دیگری است... ❤️ یقین داشته باش صحبت از است❗️ 🌸 بحث، بحثِ ی یک زن است❗️ 😉 میدانی که... ✨ تو خلقتی..
انواع عذاب‌های الهی 👇👇👇👇
محاکمه برای تربیت و تأدیب گنهکاران است،‌ گاه عذاب دنیوی است و گاه اخروی، عذاب‌های قرآن را به طور کلی می‌توان در چهار گروه جای داد: عذاب ادنی، عذاب استدراج ،عذاب استیصال و عذاب اکبر.
اولین آنها عذاب ادنی است، قرآن مجید در این باره می‌فرماید: «وَ لَنُذِیقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الاَدْنی دُونَ الْعَذَابِ الاَکْبرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ»؛(سجده/21) به آنان از عذاب نزدیک(عذاب این دنیا) پیش از عذاب بزرگ(آخرت) می‌چشانیم، شاید بازگردند! چرا ادنی (نزدیک‌تر) در برابر اکبر(بزرگ‌تر) قرار گرفته؟ در حالی که یا باید ادنی در مقابل ابعد(دورتر) و یا اصغر در مقابل اکبر قرار گیرد! عذاب دنیا دارای دو وصف است، کوچک بودن و نزدیک بودن و به هنگام تهدید مناسب نیست که روی کوچک بودن آن تکیه شود، بلکه باید روی نزدیک بودنش تکیه کرد، عذاب آخرت نیز دارای دو وصف است دور بودن و بزرگ بودن و در مورد آن نیز مناسب این است که روی بزرگ بودن تکیه شود نه دور بودنش. تعبیر به لعل در جمله «لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ» به خاطر این است که چشیدن عذاب‌‌های هشدار دهنده، علت تامه برای بیداری نیست، بلکه جزء علت است و نیاز به زمینه آماده دارد و بدون این شرط به نتیجه نمی‌رسد و کلمه لعل‌اشاره به این حقیقت است، ضمناً از این آیه یکی از فلسفه‌های مهم مصائب و بلاها و رنج‌ها که از سؤال انگیزترین مسائل در بحث توحید، خداشناسی و عدل پروردگار است، روشن می‌شود.
نه تنها در اینجا که در آیات دیگر قرآن نیز به این حقیقت‌اشاره شده است، از جمله در آیه 94 سوره اعراف می‌خوانیم: ما در هیچ شهر و دیاری پیامبری نفرستادیم، مگر اینکه مردم آنجا را گرفتار مشکلات و زیان‌ها ساختیم تا بیدار شوند و به درگاه خدا روی آورند. این نوع عذاب بیشتر جنبه هشدار دارد و برای بیداری است، مثلاً موتورسواری تصادف می‌کند، همین تصادف موجب می‌شود به خود آمده و به خدا نزدیک‌تر شود، از کارهای زشت گذشته توبه کند و یا از خواب غفلتی که نسبت به خدا و احکام دینی داشته رهایی یافته و بیدار شود.
عذاب استدراج نوع دوم عذاب الهی استدراج است که قرآن مجیددر سوره اعراف آیه 182 در این باره چنین می‌فرماید: «وَالَّذِینَ کَذَّبُواْ بِآیَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُم مِّنْ حَیْثُ لاَ یَعْلَمُونَ»؛ و کسانی که‌ آیات ما را تکذیب کردند، ما آنان را از جایی که نمی‌دانند، بتدریج به سوی عذاب پیش می‌بریم. مجازات استدراجی که در آیه فوق به آن‌اشاره شده و از آیات دیگر قرآن و احادیث استفاده می‌شود، چنین است که خداوند گناهکاران و طغیانگران جسور و زورمند را طبق یک سنت، فوراً مجازات نمی‌کند، بلکه درهای نعمت‌ها را به روی آنها می‌گشاید، هر چه بیشتر در مسیر طغیان گام بر می‌دارند، نعمت خود را بیشتر می‌کند و این از دو حال خارج نیست، یا این نعمت‌ها باعث تنبه و بیداری‌شان می‌شود که در این حال برنامه «هدایت الهی» عملی شده و یا اینکه بر غرور و بی‌خبری‌شان می‌افزاید که در این صورت مجازاتشان به هنگام رسیدن به آخرین مرحله، دردناک‌تر است، زیرا به هنگامی که غرق انواع ناز و نعمت‌ها می‌شوند، خداوند همه را از آنها می‌گیرد و طومار زندگانی آنها را در درهم می‌پیچد و این گونه مجازات بسیار سخت‌تر است، البته این معنی با تمام خصوصیاتش در کلمه استدراج به تنهایی نیفتاده، بلکه با توجه به قید «مِّنْ حَیْثُ لاَ یَعْلَمُونَ» این معنی استفاده می‌شود.
به هر حال این آیه به همه گناهکاران هشدار می‌دهد که تأخیر کیفر الهی را دلیل بر پاکی و درستی خود و یا ضعف و ناتوانی پروردگار نگیرند و ناز و نعمت‌هایی را که در آن غرقند، نشانه تقربشان به خدا ندانند، چه بسا این پیروزی‌ها و نعمت‌هایی که به آن می‌رسند، مقدمه مجازات استدراجی پروردگار باشد، خدا آنها را غرق نعمت می‌کند و به آنها مهلت می‌دهد و بالا و بالاتر می‌برد، اما سرانجام چنان بر زمین می‌کوبد که اثری از آنها باقی نماند و تمام هستی و تاریخشان در هم می‌پیچد، امیرمؤمنان علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: کسی که خداوند به مواهب و امکاناتش وسعت بخشد و آن را مجازات استدراجی نداند، از نشانه خطر غافل مانده است.(نهج‌البلاغه، حکمت ،358 ) شخصی ثروتمند است و در غرق ناز و نعمت، بدحجاب است و لاابالی، اهل نماز و روزه و خمس و زکات و خلاصه هیچ یک از اعمال عبادیهم نیست، روز به روز بر ثروت و دارایی‌اش افزوده می‌شود و به اصطلاح توپ تکانش نمی‌دهد و هر روز بر ارتکاب گناه جسورتر می‌شود، چنین شخصی مبتلا به عذاب استدراج است، آخرت را رها کرده و دنیا را چسبیده است.
عذاب استیصال نوع سوم عذاب، عذاب استیصال است.قرآن مجید در‌باره این عذاب می‌فرماید:آنها که کافر شدند و راه طغیان پیش گرفتند، گمان نکنند مهلتی که به آنان می‌دهیم، به سودشان است، ما به آنان مهلت می‌دهیم، فقط برای اینکه بر گناهان خودبیفزایند و برای آنها، عذاب خوار‌کننده‌ای آماده شده است.(ال عمران / 178) اینها افراد غیرقابل اصلاحی هستند که طبق سنت آفرینش و اصل آزادی اراده و اختیار، به حال خود واگذار شده‌اند تا به آخرین مرحله سقوط برسند و مستحق حداکثر مجازات شوند، به علاوه از بعضی آیات قرآن استفاده می‌شود‌ خداوند گاهی به این گونه افراد نعمت فراوانی می‌دهد و هنگامی که غرق لذت پیروزی و سرور شدند، ناگهان همه چیز را از آنان می‌گیرد تا حداکثر شکنجه را در همین زندگی ببینند، زیرا جدا شدن از چنین زندگی مرفهی بسیار ناراحت‌کننده است. در جای دیگر می‌فرماید: هنگامی که پندهایی را که به آنها داده شده بود،‌فراموش کردند، درهای هر خیری را به روی آنان گشودیم تا شاد شوند، ناگهان هر آنچه داده بودیم از آنها باز گرفتیم، لذا فوق‌العاده ناراحت و غمگین هستند.(انعام/ 44)
عذاب اکبر اما نوع چهارم عذاب‌های الهی، عذاب بزرگ قیامت است که قرآن مجید در این باره می‌فرماید« «إِلاَّ مَنْ تَوَلَّى وَ کَفَرَ، فَیُعَذِّبُهُ الله الْعَذابَ الْأَکْبَرَ»؛(غاشیه /23) و تذکر برای همه سودبخش است،‌ مگر کسی که پشت کند و کافر شود که خداوند او را به بزرگ‌ترین عذاب مجازات می‌کند منظور از عذاب اکبر، عذاب آخرت در برابر عذاب دنیا است که عذاب کوچک و کم اهمیت نسبت به آن است، همان‌گونه که در آیه 26 سوره زمر می‌خوانیم: «فَأَذَاقَهُمُ الله الْخِزْیَ فِی الْحَیَاهًْ الدُّنْیَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَکْبَرُ لَوْ کَانُواْ یَعْلَمُونَ»؛ خداوند خواری را در زندگی این دنیا به آنها چشانید و عذاب آخرت اکبر است اگر می‌دانستند.
این احتمال نیز وجود دارد که مراد از عذاب اکبر قسمت شدیدتری از عذاب قیامت و دوزخ باشد، زیرا عذاب همه مجرمان در دوزخ یکسان نیست. با این تفاسیر برای عده‌ای این سؤال پیش می‌آید، چرا گناهکاران نه تنها به سزای اعمال خود نمی‌رسند، بلکه هر روز از نعمات بیشتر و جدیدتری بهره‌مند می‌شوند و علاوه ‌بر آن فرصت داده می‌شوند، خداوند متعال در جواب چنین سؤالاتی می‌فرماید: اگر خداوند مردم را به سبب کارهایی که انجام داده‌اند مجازات کند، جنبده‌ای را بر روی زمین باقی نخواهد گذاشت، ولی به لطفش آنها را تا زمان معینی تأخیر می‌اندازد، اما هنگامی که اجل آنان فرا رسد، خداوند هر کس را به مقتضای عملش جزا می‌دهد، او نسبت به بندگانش بینا است.(فاطر/45)
منظور از زفیز و شهیق در آیه 106 سوره «هود» چیست؟ خداوند در قرآن می فرماید: «اما آنها که شقاوتمند شدند، در آتش دوزخ زفیر و شهیق دارند، و ناله و نعره و فریاد سر مى دهند». از این رو برخی از مفسرین و لغت شناسان گفته اند: زفير به معنى فريادی است كه با بيرون فرستادن نفس توام باشد، و شهيق ناله توام با فرو بردن نفس است. لذا منظور از این دو صداى ناله و فریادی است که تمام وجود را پر مى کند، و نشانه نهایت ناراحتى و شدت عذاب دوزخیان است.
منظور از عذاب استدراجى که خدا وعده آن را به گنهکاران داده چیست؟ خداوند در ارتباط با عذاب استدراج می فرماید: «ما آنها را به زودى از آنجا که نمى دانند تدریجاً به سوى عذاب پیش مى بریم، به آنها مهلت مى دهم، و در عذابشان عجله نمی کنم، چرا که نقشه هاى من محکم و عذاب من شدید است». بر این اساس، گاه خداوند براى مجازات بندگان معاند و لجوج، در مقابل گناهانى که انجام مى دهند، نعمت مى بخشد، اما آنان تصور مى کنند، این لطف الهى است که به خاطر شایستگى، شامل حالشان شده! اما ناگهان خداوند آنها را از ناز و نعمت به کام عذاب فرو مى فرستد و این دردناکترین شکل عذاب است.
منظور از «ضریع» چیست؟ در تفسیر «ضَرِیع» مفسران سخنان گوناگونى دارند. بعضى گفته اند: «نوعى خار است که در هنگام خشک شدن، آن را «ضَرِیع» مى گفتند، گیاهى است سمى که هیچ حیوانى به آن نزدیک نمى شود.» هم چنین در در حدیثى از پیامبر(ص) نقل شده: «ضریع چیزى است در آتش دوزخ، شبیه خار، تلخ تر از صبر، متعفن تر از مردار و سوزنده تر از آتش، خداوند آن را ضریع نام نهاده است»؛ بعضى نیز گفته اند: «ضَرِیع» طعامى است ذلت آفرین که دوزخیان براى رهائى از آن، به درگاه خدا تضرع مى کنند. در نهایت این تفسیرها هیچ منافاتی با هم ندارد.
قرآن آتش جهنم را چگونه توصیف می کند؟ خداوند در ارتباط با آتش جهنم می فرماید: «رهسپار شوید به سوى سایه اى از دودهاى خفه کننده آتش که داراى سه شعبه است». بر این اساس شاخه اى از بالاسر، و شاخه اى از طرف راست، و شاخه اى از طرف چپ، از هر طرف این دود غلیظ مرگبار آنها را احاطه کرده، و در کام خود فرو مى برد. سپس می فرماید: «اما سایه اى که آرام بخش نیست و هرگز دوزخیان را از شعله هاى آتش جلوگیرى نمى کند». از این رو مفصود سایه اى است سوزان و خفقان آور، و بر خاسته از دودهاى غلیظ آتش که مى تواند گرماى شعله ها را کاملاً منعکس کند.