eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.6هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
5هزار ویدیو
342 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 ورز کردن تبلیغات درکانال👇👇 @appear تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش نهم مستند صوتی شنود👆
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش دهم مستند صوتی شنود روایتی شگفت انگیز از سفر به عالم شیاطین مروری بر نکات جلسه دهم(۱۴۰۱/۰۳/۱۴): واقعه ششم ماجرای فرشید و بلایی که سرش آمد حقیقتی که در دنیا دیدم شیطانکی که با همسر فرشید صحبت می کرد گناهانی که به پای سمیرا نوشته می شد. به هر کس نگاه می کردم تا برزخ او را می فهمیدم. بی حجابی حق الناس است. با این روایت تنم لرزید. مدلی از تجربیات نزدیک به مرگ آهی که باعث می شود، مسلمان نمیری حق الناس عنوان قصدیه ندارد اعمالی که فکر می کنیم برای رضای خداست. هر عملی که از انسان سر می زند، باید پیوست الهی داشته باش اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰امام صادق عليه السلام: ✍تَجِدُ الرَّجُلَ لا يُخطِئُ بِلامٍ ولا واوٍ خَطيبا مِصقَعا، ولَقَلبُهُ أشَدُّ ظُلمَةً مِنَ اللَّيلِ المُظلِمِ. وتَجِدُ الرَّجُلَ لا يَستَطيعُ يُعَبِّرُ عَمّا في قَلبِهِ بِلِسانِهِ، وقَلبُهُ يَزهَرُ كَما يَزهَرُ المِصباحُ. 🔴شخصى را مى بينى كه در لام يا واوى خطا نمى كند و سخنورى زبردست است؛ امّا دلش از شب تار هم سياه تر است و شخص ديگرى را مى بينى كه نمى تواند حرف دلش را به زبان بياورد؛ ليكن دلش مانند چراغ مى درخشد. 📚الكافی ج۲،ص۴۲۲.
تاثیر انتظار حضرت مهدی (عج) بر زندگی شخصی افراد یک کارشناس علوم قرآنی گفت: انتظار عامل مثبت و تاثیرگذاری بر زندگی شخصی افراد و روند زندگی اجتماع است.
مهدی شریعتی تبار پیرامون ارزش و اهمیت انتظار «حضرت ولیعصر (عج)» از دیدگاه قرآن کریم گفت: انتظار برای ظهور «امام زمان (عج)» و یا انتظار تحقق عدل الهی از گزینه‌های ارزشمندی هستند که در آیات قرآن کریم و همچنین روایت «ائمه معصومین (ع)» تاکید ویژه‌ای بر آن‌ها شده است
وی در همین راستا ادامه داد: انتظار عامل مثبت و تاثیرگذاری بر زندگی شخصی افراد و روند زندگی اجتماع است، انتظار یا امید نقشی فاخر در زندگی جامعه اسلامی دارد، به عبارت دیگر امید و انگیزه زمینه‌ساز تلاش‌ها، موفقیت و سعادت بشر بشمار می‌رود.
پیامبراکرم (ص) در بحار النوار در مورد امید و آرزو می‌فرمایند: الأملُ رَحمةٌ لاُمّتی، و لَوْ لا الأملُ ما أرْضَعَتْ والِدَةٌ وَلَدَها، و لا غَرَسَ غارِسٌ شَجَرا آرزو، براى امت من رحمت است؛ و اگر آرزو نبود، هیچ مادرى فرزند خود را شیر نمى داد و هیچ باغبانى درختى بر نمى‌نشاند.»، امید و انتظار بزرگترین عامل پیشرفت است، از سوی دیگر هرچه انتظار ارزشمند‌تر و نقش آفرین‌تر باشد رسیدن به آن هدف نیازمند تلاش بیشتری هم خواهد بود.
شریعتی تبار انتظار و گسترش چتر مدیریت اسلامی واقعی را به تعبیر «امیرالمومنین (ع)» مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: «امیرالمومنین (ع)» در مورد تعالی، تحول و انتظار می‌فرمایند: ما هم متنظر تحول و دگرگونی و انقلاب هستیم مانند زمین خشکی که منتظرباران است. این امر بیانگر اهمیت انتظار از نگاه بزرگان و «ائمه معصومین (ع)» است و نشان می‌دهد انتظار برای تحول و ایجاد تکاپو در جامعه برنامه ریزی شده است.
وی به تفکرات نادرست موجود در مورد انتظار ظهور «امام زمان (عج)» اشاره و تاکید کرد: تفکری که به افراد القا کند تنها منتظر باشند و برای ظهور هیچ بستری را فراهم نکنند اشتباه است، نشستن و دست روی دست گذاشتن برای ظهور «امام زمان (عج)» تفکری غلط و به دور از واقعیت است، پس باید بدانیم که منتظر واقعی مسئولیت سنگینی را برعهده دارد.
تاثیر ویژه دعا و توسل در ظهور امام زمان (عج) /منتظر واقعی بستر را برای ظهور فراهم می‌کند وی احیا دین به وسیله برقرار کردن مولفه‌هایی همانند حجاب و عفت در جامعه را یکی دیگر از رویکرد‌های منتظر واقعی دانست و تصریح کرد: احیا حجاب، عفت، ایثار و عدالت از جمله برنامه‌های است که همواره باید مد نظر منتظران باشد. شناخت خداوند و نزدیکی با پروردگار یکی از مهمترین برنامه‌های ارزشمند برای یک منتظر محسوب می‌شود.
شریعتی تبار پیرامون ویژگی منتظران مصلح خاطر نشان کرد: منتظران مصلح و منتظران عادل باید خود عدالت پیشه و مصلح باشند تا شرایط برای ظهور «امام زمان (عج)» فراهم شود. در کنار این باید خوش خلق باشند، نکته مهمتر و قابل توجه‌تر توسل و دعا برای سرعت بخشیدن به پایان انتظار و ظهور عملی موثر است. «امام صادق (ع)» در مورد مردمان زمان غیبت فرمودند: نگه داشتن دین در زمان غیبت کاری بسیار سخت است.
از بین رفتن علم مفید در آخرالزمان در برخی از روایات می‌خوانیم که در دوران آخرالزمان علم و دانش از روی زمین برداشته می‌شود. در تفسیر این قبیل از روایات دو احتمال وجود دارد؛ یکی اینکه ممکن است مراد، از بین رفتن تعقل باشد؛ و دیگر آنکه مراد، علومی است که برای بشر مفید می‌باشد
در اثر گسترش هرج و مرج، ظلم، شهوت‌رانی و اهداف شوم مادی و شیطانی در آخرالزمان، تمام فعالیت‌های فرهنگی، تعلیم و تربیت، اخلاق و علم مفید در جوامع بشری تعطیل و یا به انحراف کشیده می‌شوند. علما و دانشمندان صالح که وظیفه هدایت مردم در این دوره را بر عهده دارند، یا به لحاظ فیزیکی از جامعه حذف می‌شوند و یا این‌که از متن جامعه طرد می‌شوند و توسط افراد گمراه به حاشیه رانده شده و اثرگذاری لازم در جامعه را ندارند.
ابن عباس از پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل می‌کند که حضرت فرمود: «خداوند در شب معراج به من وحی کرد که از صلب علی(علیه‌السلام) یازده مهدی و پیشوا را برگزیدم و همه آنان از نسل تو و از فرزندان فاطمه‌ی بتول(سلام‌الله‌علیها) هستند که آخرین آن‌ها مردی است که حضرت عیسی نماز را به امامت او می‌خواند؛ و او زمین را از عدل و داد پر می‌کند، همان‌گونه که از ظلم و جور پر شده بود .
گفتم: پروردگارا در چه زمانی این وعده محقق می‌شود؟ خداوند فرمود: زمانی که علم و دانش از روی زمین برداشته و جهل و نادانی ظاهر شود.»[۱]
احتمال اول ممکن است که مراد از برداشته شدن علم و دانش از روی زمین در دوران پیش از ظهور، برداشته شدن تعقل و عقلانیت بشر باشد.
زیرا در مجموعه‌های حدیثی که توسط بزرگ‌ترین و متخصص‌ترین افراد به دانش حدیث گرد آمده است؛ روایات جهل و عقل در مقابل هم قرار دارد.[۲]
هم‌چنین هنگامی‌که بنی‌اسرائیل در ماجرای ذبح گاو، حضرت موسی را به استهزاء و تمسخر گرفتند؛ ایشان فرمود: «وَ إِذْ قالَ مُوسی لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً قالُوا أَ تَتَّخِذُنا هُزُواً قالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَکُونَ مِنَ الْجاهِلین [بقره/۶۷] و (به یاد آورید) هنگامی را که موسی به قوم خود گفت:
خداوند به شما دستور می‌دهد ماده گاوی را ذبح کنید [و قطعه‌ای از بدن آن را به مقتولی که قاتل او شناخته نشده بزنید، تا زنده شود و قاتل خویش را معرفی کند و غوغا خاموش گردد.] گفتند: آیا ما را مسخره می‌کنی؟ [موسی] گفت: به خدا پناه می‌برم از این‌که از جاهلان باشم.» یعنی سخن غیرعاقلانه بگویم و شما را مسخره کنم.
بنابراین از تقابل علم با جهل می‌توان استفاده کرد که مراد از علم در این روایات، تعقل و عقلانیت بشر است که در آخرالزمان برداشته می‌شود؛ یعنی در جوامع بشری آخرالزمان؛ دانشمند و عالم فراوان است، ولی افراد عاقل و خردمند بسیار نادر و کم است؛ زیرا در اثر متابعت از هوی و هوس رفتارهای عقلانی خود را از دست می‌دهند و به تبع آن، تمام زندگی فردی و اجتماعی بشر به دور از عقلانیت و خرد می‌شود و به انحراف و فساد می‌گراید.
احتمال دوم احتمال دیگری که در این روایات وجود دارد، این است که علم مفید از روی زمین برداشته می‌شود؛ زیرا علوم امروزی بشر هرچه پیشرفت می‌کند به نگرانی بشریت می‌افزاید و زندگی او را از هر جهت تهدید می‌کند.
با توجه به پیشرفت علوم و تکنولوژی امروزی جهان و افزایش ناامنی زندگی بشر در اثر همین علوم، به نظر می‌رسد، مراد از برداشته شدن علم، علم مفید است؛ زیرا پیشرفت علوم و تکنولوژی امروزی بشر، آن علوم واقعی که سعادت دنیا و آخرت انسان را همراه داشته باشد و مورد رضایت خداوند نیز باشد
وجود ندارد؛ بلکه اغلب آن‌ها در راستای تسلط بیشتر حاکمان ستمگر بر مردم کاربرد دارد. زیرا علومی که اسلام بر آن تأیید می‌کند و خداوند آن را می‌پسندند، علومی است که زمینه رشد و کمال انسانی و سعادت ابدی او را فراهم آورد و انسان را به بندگی و قرب الهی برساند
امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در این باره می‌فرمایند: «ثمره علم، معرفت خداوند و بندگی اوست.»[۳] ولی متأسفانه ره‌آورد و محصول پیشرفت صنعتی و تکنولوژی لجام گسیخته امروزی، اسارت انسان‌ها، ایجاد رعب و وحشت، سلب آسایش و حاکمیت هوی و هوس قدرت‌طلبی و برتری‌جویی، تخریب محیط زیست، استثمار و چپاول منابع معنوی و مادی ملت‌ها و فراموشی زندگی اصلی و ابدی انسان بوده است و انسانیت انسان را مسخ کرده و او را در زمره سایر حیوانات قرار داده است.[۴]