eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
16.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
347 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear ورز کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق.ع. فرمود : هرکس در ماه مبارک رمضان مورد خداوند متعال قرار ،بعید است بعد از عید امرزیده شود.😓
❇️ بحثی زیبا در فرق طب اسلامی با سایر مکاتب 🔸طب اسلامی تفاوتی فاحش با طب سنتی یونانی وغیر یونانی دارد.گاها داروهای تجویز شده در این مکاتب مضر و بدون علم است. 🔸 تدقیق و تحقیق در طب های دیگر صورت گرفته است وبخاطر مسئله طب بوعلی،طب غربی، طب هاریسونی قوی شده است درعین حالی که پایه و بنیان آنها به قدرت طب اسلامی نیستند. 🔸طب اسلامی این گنج عظیم آنچنانکه باید،در دایر دقت عالمان قرار نگرفته و موشکافانه برای کشف اسرارش تلاش نشده وصرفا به صورت کلی بحث میشود(مثلا رابطه کوتاه کردن ناخن درجمعه با سلامت چیست؟ و... ) 🔶بوعلی، جرجانی و عقیلی خراسانی، وغیرذالک در طب یونانی وایرانی شخصیت‌هایی جا افتاده اند, اما در حوزه طب اسلامی که همان طب ائمه علیهم السلام وطب قرآنی است جای چنین دانشمندی خالی میباشد. 🔸تلخترین واقعیت این است که ما امامان معصوم(ع) را به درستی نمی شناسیم. ماهنوز امام صادق علیه السلام را نشناختیم و نسبت به ابعاد مختلف شخصیت ایشان جاهلیم و یا شک داریم و این جهل باعث شده است که از دریای بی کران دانش الهی آنان بی بهره بمانیم. 🔶آنها خود فرمودند: کسی که نزد ما آمد نجات پیدا میکند وکسی که مارا ترک کند هلاک میشود. از این رو اصلی‌ترین مقدمه برای ورود به منظومه‌ی طب اسلامی، امام شناسی است. علم امام را در فقه خلاصه ندانیم و عابد و زاهد بودن را برای امامان جامعه کافی نشناسیم. اضافه آنکه تمام علوم در سینه امامان از طریق وحی الهی وجود دارد. 🔸کسی محضر امام آمد و گفت: کنیزی دارم که در خواب می ترسد(فزع النوم)، بیماریی که کسی نتوانسته علاجش کند. حضرت فرمود: فصدش کن و او را فصد کردند و خوب شد. 🔸حال اگر بگویند امام صادق علیه السلام چنین دستوری دادند، پذیرفته نمی شود. ولی اگر بگویند فلان پزشک غربی چنین کاری کردند همه تایید میکنند و اسمش را در تاریخ میزنند. در حالیکه حضرت فرموده اند: در برابر روایتی که نام ما را بر سرش دیدید ، تسلیم باشید. 🔸تمام غرب و شرق عالم درحال استفاده از قرآن کریم و فرمایشات اهل بیت علیهم السلام هستند و دانشکده های تخصصی در غرب تاسیس شده که بر روی اسلام کار کنند. درحالی که ما رفته ایم از کسانی تقلید میکنیم که همه متولد آمریکا و یا انگلیس و یا آلمان هستند و تجربه آنها به 100 سال نمیرسد و از همه مهم‌تر چیزی را به ما میدهند که از خودمان گرفته اند . ⁉️ به کجا میرویم؟! امامانی را رها کردیم که منبع علم هستند آن هم علمی که مستقیم خداوند سبحان عطا کرده، نه علمی که هر سال با سال دیگرش فرق دارد و تکذیب شود. استاد مُحَمَّد مَهدِی صَاحِبُ الَامرِی دانشگاه امیرکبیر
doa-faraj-farahmand_130517224348.mp3
858.6K
آخرین غروب ماه رمضان امسال را غنیمت شماریم... چند دقیقه توسل به #امام_زمان ارواحنافداه با زمزمه دعای فرج... #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نظر آیت‌الله بهاءالدینی راجع به حجاب #پویش_حجاب_فاطمے
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم طاعات و عباداتتون قبول حق تعالی با تفسیر کلی یک جزء از قرآن کریم در خدمتتون هستیم
تفسیر کلی جزء بیست و نهم قرآن کریم
 « بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيٖم »
فـــــراز اول
چه کسانی هیزم جهنمند: نقش عقل و نقل در هدایت انسان كلُّمَا أُلْقِىَ فِیهَا فَوْجٌ سَأَلهَمْ خَزَنَتهُا أَ لَمْ یَأْتِكمُ نَذِیرٌ(8) قَالُواْ بَلىَ قَدْ جَاءَنَا نَذِیرٌ فَكَذَّبْنَا وَ قُلْنَا مَا نَزَّلَ اللَّهُ مِن شىَءٍ إِنْ أَنتُمْ إِلَّا فىِ ضَلَالٍ كَبِیرٍ(9) وَ قَالُواْ لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فىِ أَصحْابِ السَّعِیرِ(10- ملک)
هرگاه که گروهى در جهنم انداخته می شوند، نگهبانانش از آنها مىپرسند: مگر بیمدهندهاى برای شما نیامد؟ جواب می دهند: چرا؛ آمد ولى ما او را انكار كردیم و گفتیم: خدا هیچ چیز نازل نكرده است و شما بیمدهندگان هم در گمراهى بزرگى هستید. آنگاه مىگویند: اگر ما به دعوت نجاتبخش آنان گوش کرده بودیم یا در حقایق خلقت تعقّل كرده بودیم؛ کارمان به اینجا نمی کشید و الان بین جهنمیان نبودیم
مراد از « فَوْجٌ » در اینجا همان کفار و فاسقانی هستند که آنها را دسته دسته وارد جهنم می کنند منظور از «خزنة» در اینجا ملائكهاى هستند كه مامور بر آتشند و انواع عذاب هاى جهنم را تدبیر مىكنند.
بنابراین هر دستهاى كه به جهنم ریخته مىشوند، ملائكه جهنم با توبیخ از آنها مىپرسند: مگر کسی که شما را از چنین عذابى بترساند برایتان نیامده بود؟ در پاسخ آنها اعتراف مىكنند به اینكه نذیر برایشان آمد و از آتش دوزخ انذارشان كرد؛ ولى آنها تكذیبش كردند و به او افترا بستند
مراد از «سمع» و «عقل» در اینجا عمل به مقتضای این دو است. بنابراین معنای آیه این می شود: دوزخیان در پاسخ فرشتگان مىگویند: اگر ما در دنیا دستورات رسولان را اطاعت كرده بودیم و یا در ادله و معارف آنها تعقل مىكردیم، امروز در زمره اهل جهنم نبودیم و همانند ایشان در آتش جاودان، معذب نمىشدیم
دو نکته: 1. این آیات، به اصلى ترین عامل سیهروزی دوزخیان اشاره کرده آن را به بهترین وجه ممکن تحلیل می کند. می فرماید: خداوند متعال هم از یك سو گوش شنوا و عقل و فطرت الهی به اینها داد و هم از سوى دیگر پیامبرانش را با دلائل روشن به سوی اینها گسیل داشت؛ اگر اینها از این همه ابزار هدایت که در اختیارشان قرار گرفت بهره می بردند هرگز سرانجامشان به جهنم ختم نمی شد.
2. روح انسان به مانند زمینی است که خداوند متعال او را به چشمه درون (عقل) و نهر بیرون (وحی) مجهز کرد تا انسان با بهره از این دو نهال جان خود را برویاند و به ثمر برساند؛ اما اگر آدمی با سوء اختیار خود چشمه درون را کور کند و راه را بر نهر بیرون ببندد به هدف مطلوب از خلقت نرسیده و به ناچار کویر جان او در آتش خود ساخته خواهد سوخت
فـــــراز دوم
کاری که هم ردیف کفر به خداست: وَ أَمَّا مَنْ أُوتىِ كِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَیَقُولُ یَالَیْتَنىِ لَمْ أُوتَ كِتَابِیَهْ(25)... خُذُوهُ فَغُلُّوهُ(30)ثُمَّ الجْحِیمَ صَلُّوهُ(31) ... إِنَّهُ كاَنَ لَا یُؤْمِنُ بِاللَّهِ الْعَظِیمِ(33)وَ لَا یحَضُّ عَلىَ طَعَامِ الْمِسْكِینِ(34- حاقه)
و اما كسى كه پرونده اعمالش را به دست چپش دهند، مىگوید: اى كاش پروندهام را دریافت نمىكردم ... او را بگیرید و در غل و زنجیرش كشید؛ آن گاه به دوزخش دراندازید ... زیرا او به خداى بزرگ ایمان نمىآورده و مردم را به اطعام نیازمندان تشویق نمىكرده است
بر اساس این آیات عده ای را نامه عمل به دست چپ می دهند و آنها را در غل و زنجیر کشیده و به دوزخ می افکند و در مقام بیان علت این عذاب گفته می شود جرم اینها دو چیز بوده: یکی اینکه به خداوند متعال ایمان نیاوردند و دیگر اینکه مردم را برای کمک به نیازمندان و رفع حوائج آنها تشویق و ترغیب نمی کردند
علامه طباطبایی(ره) در شرح « وَ لَا یحَضُّ عَلىَ طَعَامِ الْمِسْكِینِ » می نویسد: یعنی در مورد بینوایان سهل انگاری می کردند و رنجی که فقرا می کشیدند اهمیتی برای آنها نداشت این آیات به روشنی معنایی که از آیه 19 سوره ذاریات فهمیده می شود را تایید می کند