فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چرا طب شیمیایی نا کارامد است؟
❓چگونه از دست سیستم ناکارامد و بیماری زای پزشکی نوین(طب شیمیایی) خلاص بشیم؟
🔊 از زبان حکیم حسین خیراندیش
اثبات امام زمان عج
شیعه معتقد است که منجی و
مصلح جهانی
حضرت مهدی (عج )است.
از آن جا که قرآن بر اساس
مطالب مستحکم فطری و
عقلی است، بهترین سند
برای هر مطلب علمی و دینی است
این نکته را در آغاز باید
دانست که قرآن نوعا به
صورت کلی سخن می گوید و
برای تشریح و تفسیر آن
باید به سراغ خبره و
متخصص علوم قرآنی؛
یعنی ائمه معصومین (ع) رفت.
به عبارت دیگر، وظیفه و
مسئولیت روشنگری و بیان
مقصود آیات قرآن به حجت های
الاهی واگذار شده است.
در پاسخ این سؤال تنها به
بیان گلچینی از آیات مربوط
به بحث می پردازیم و بعضاً از
روایات معصومین (ع) برای
درک هر چه بیشتر آیات بهره
خواهیم گرفت. در هر صورت
از دو دسته آیات قرآن، می توان
برای وجود حضرت
ولیعصر (عج)
و ظهور آن حضرت استفاده نمود
1- آیاتی که ضرورت وجود
حجت الهی را در میان
مردم بیان می کنند
2- آیاتی که بشارت به
حکومت صالحان و مستضعفان
و مؤمنان بر کره زمین می دهد
3- آیاتی که ضرورت وجود
حجت الهی را درزمین بیان می کنند
یکی دیگر از مباحث در حوزه مهدویت،
اثبات وجود امام زمان ـ علیه السلام
است .ابتدا خوب است بدانیم چگونه
مىتوان امام زمان (عج) را شناخت؟
شناخت بر دو قسم است:
شناخت تاریخى و
شناخت واقعى
که از قسم نخست مهمتر است.
مسئله مهم این است که ما آن
حضرت را به حقیقت بشناسیم و
ایشان نیز ما را ببینند؛ نه اینکه
ما حضرت را ببینیم. در زمان پیامبر
صلىاللّهعلیهوآلهوسلم
(که مقامش از همه امامان بالاتر است)
عده زیادى آن وجود مبارک را
مىدیدند، اما خداى سبحان درباره
آنها فرمود:
{و تراهم ینظرون الیک و هم لایبصرون}
آنها را مىبینى که به تو مىنگرند،
ولى تو را نمىبینند. اهل نظر هستند،
اما اهل بصیرت نیستند
هنر این است که به گونهاى باشیم
که وجود مبارک امام زمان
عجلاللّهتعالىفرجهالشریف ما را ببینند.
در قرآن کریم آمده است: خدا که بر
همه چیز بصیر است، در روز قیامت
به عدهاى نگاه نمىکند:
«
ولایکلّمهم اللّه و لاینظر الیهم
یوم القیامة و لایزکّیهم»
و نگاه تشریفى خود را نسبت به عدهاى
اعمال نمىکند. اگر ما در مسیر صحیح
حرکت کنیم، آن حضرت ما را مىبیند
و اما اثبات وجود امام زمان(عج)
این نکته اساس حرکت تخریبی مخالفان
نیز برای ایجاد شبهه و شک در این
رکن رکین است و در روایات ما نیز
اشاره شده است که طول غیبت حضرت،
باعث به وجود آمدن شک و شبهه در
قلوب افراد متزلزل می شود تا آن جا
که عده ای می گویند: اصلاً، امامی
نیست و چنین فردی متولد نشده است
لذا اثبات
وجود امام و بلکه اثبات اضطرار به
او، نکته مهمی است که در حوزه
مهدی پژوهی، نقش بسزایی دارد
قرآن مجید، این حقیقت را که هر
زمانی، امامی الهی برای مردم
وجود دارد،
و جریان هدایت اضطرار به وجودش
دارد، به بیان های مختلفی طرح کرده
است. فهم این نکته، محتاج آن است
که نخست، تعریف امام از دیدگاه
قرآن برای ما روشن شود. قرآن مجید
می فرماید: وَ إِذِ ابْتَلَی إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ
بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ
لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی قَالَ
لا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ.(3)
مرحوم علامه طباطبائی(ره) می گوید:
«الامام هو الذی یقتدی
و یأتم به الناس .....»
امام کسی است که مردم به او اقتداء
می کنند و در کردار و گفتار،
از او پیروی می کنند. برخی از
مفسران گفته اند: (مراد از (امام )
همان نبوت است، زیرا نبی کسی
است که امتش در مسائل دینی به
او اقتداء می کند.) ایشان می گوید:
این سخن مفسران، ناصواب است.
شاهد سخن اینجا است که علامه
می گوید: منشاء این گونه تفاسیر
نامربوط، عدم فهم صحیح امامت
از منظر قرآن است که گروهی،
آن را به (نبوت) و برخی
(مطاع بودن) وعده ای به معنای
خلافت و وصایت و
ریاست امور دین و دنیا تفسیر
کرده اند.در منطق قرآن، هر جا
امامت طرح شده است، در کنارش،
هدایت هم مطرح است:
وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا
وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا
لَمَّا صَبَرُوا وَکانُوا بِآیَاتِنَا یُوقِنُون
علامه طباطبائی (ره) چنین بیان
می کند: امام کسی است که مردم
را در روز قیامت به سوی خدا
سوق می دهد، همان طور که
آنان را در ظاهر و باطن این
دنیا رهبری کرد. آیه شریفه، این
نکته را نیز می رساند که
هیچ زمانی، نمی تواند بدون امام
باشد، به خاطر این
همه مردم در همه زمان ها
نکته ای که استفاده
می شود آن است که زمین مادامی
که انسان در آن وجود دارد،
از امام و حجت حق خالی نمی شود.
ایشان در ذیل آیه هفتاد و یکم سوره
اسراء که می فرماید:
یوم ندعو کل اناس بامامهم
می گوید
آن چه از این آیه استفاده می شود،
این است که این فراخوان،
شامل همه انسان ها از اولین و
آخرین می شود...
از این آیات قرآن، ضمن فهم
نقش امام در هستی، همیشگی و
پیوستگی این جریان زلال نیز
فهمیده می شود پس درعصر ما
هم وجود با برکت حضرت
مهدی ـ علیه السلام
که قطب عالم امکان و هادی
دلها و افعال مومنان و سالار
کاروان حق پویان است، امری
مسلّم و قطعی است
سوره ی مبارکه ی انبیاء آیه 105
لَقَدْ کَتَبنا فی الزَّبورِ مِن بَعدِ
الذِّکرِ إنَّ لْاَرضَ يَرِثُها عِبادِیَ الصّالحُون
این چه نکته ی مهمی است که خداوند
در تورات و زبور بیان کرده و اکنون
هم در قرآن به بیان آن پرداخته است؟
این مطلب این است که : زمین به
بندگان صالح من می رسد در گذشته
چنین واقعه ای رخ نداده است که در
سراسر زمین فقط بندگان صالح وجود
داشته باشند و اکنون هم که چنین نیست
و با وجود ابر قدرتانی مثل آمریکا و
اسرائیل و انگلیسی که به شدت بر
طبل اسلام ستیزی می کوبند در آینده
هم چنین مطلبی بدون تصوّر منجی و
موعود ممکن نخواهد بود. کشورهای
مستکبر و زورگوی جهان امروز تنها
عامل رکود و تنها عاملی که بتواند
اهداف شیطانی آن ها را خنثی کند ،
دین مقدس اسلام و مسلمانان متعهد
و متحد را نام می برند و بر این اساس
تهاجمات ضد فرهنگ اسلامی را
در کشور های اسلام رواج می دهند.
و یا در برخی از این کشورها نفوذ
می کنند و اغراض خود را در آنها
اعمال می کنند کشورهایی مانند
عربستان صعودی، افغانستان، لیبی،
یمن، بحرین، مصر و ... از این
دسته کشورها هستند که مورد نفوذ
بیگانگان مخصوصاً آمریکا قرار
گرفته اند و مسلمانان در این کشورها
نمی توانند در مقابل اهداف ضد اسلامی
و اهداف شیطانی آمریکا بایستند و
اگر به مخالفت این جریان قیام کند،
سرنوشتی مانند، گروه های اصلاح
طلب بحرین و یمن امروزی دچارشان
خواهد شد که با گلوله و زندان جواب
آزادی خواهی آنان را خواهند داد.
بنابر این جهان پیش رو فقط با قیام
موعود اهل بیت اصلاح خواهد شد و
با ظهور ایشان می توانیم باور کنیم
که اصلاح، تمام نقاط دنیا را در نور
دیده است و دیگر هیچ زورگو و ظالمی
در جهان باقی نمانده است. باز هم به
سراغ روایات معصومین (علیهم السلام)
می رویم تا با تأویل و تفسیر دقیق تر
آیه آشنا شویم
امام باقر (علیه السلام) در مورد این
آیه شریفه (105 انبیاء) می فرمایند
هُم أصحابُ الْمَهدی فی آخِرِ الزمان
یعنی (عبادی الصالحون)
اصحاب مهدی (عج) در آخر الزمان هستند
تفسیر مجمع البیان ، تفسیر سوره انبیاء
در حدیث دیگری نیز از
امام باقر (علیه السلام) نقل شده
است که فرمودند: وعده خدا
به مومنین ، این است که آنها تمام
زمین را به ارث می برند به این
معنا که زمانی خواهد آمد که فقط
انسان های مومن روی زمین
حضور خواهند داشت
(تفسیر تبیان ج 7 ص 252)
شك نيست كه بندگان صالح خدا
ممكن است بخشي از حكومت
روي زمين را در اختيار بگيرند،
همانگونه كه در عصر
رسول الله(ص) و بعضي از اعصار
ديگر واقع شد. ولي قرار گرفتن
حكومت تمام روي زمين در اختيار
صالحان، تنها در عصر مهدي(ع)
صورت ميگيرد، و روايات
فراواني كه از طرق اهل سنت
و شيعه در اين زمينه رسيده است
در سر حد تواتر است
سوره هود آیه 86
بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيرْ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ
وَ مَا أَنَا عَلَيْكُم بحِفِيظ
اگر ايمان آوردهايد، آنچه خدا
باقى مىگذارد برايتان بهتر است
و من نگهبان شما نيستم...
شخصى از امام صادق علیه السلام پرسيد:
آيا به قائم به (لفظ) اميرالمؤمنين
سلام گفته مىشود؟
حضرت فرمود:
نه اين اسمى است كه خدا به اين
اسم امام على علیه السلام را
ناميده است. كسى قبل از او به
اين ناميده نشد و بعد از او نيز
ناميده نمى شود، مگر كافر
گفتم:
فداى شما بشوم!
چگونه بر او سلام گفته مىشود؟
حضرت فرمود:
مىگويند: «السَلامُ عَلَيكَ يا بَقِيَةَ اللّهِ».
سپس حضرت اين آيه را خواند:
(بَقيَةُ اللّه خيرٌ لَكُمْ اِن كُنتُم مُؤمِنين).
(بحارالانوار، ج52، ص373، ح165)
بقية اللّه؛ يعنى، هر شىء مفيد و
نافعى كه از طرف خدا
(به عنوان موهبت) براى آدمى
ذخيره مىشود و مايه خير و
سعادت و فلاح او مىگردد.
چون حضرت مهدى علیه السلام
آخرين پيشوا و بزرگ ترين رهبر
انقلابى است، پس يكى از
روشن ترين مصاديق
«بقية اللّه»
مىباشد و از همه به اين لقب
شايسته تر است
چند نكته
1- هر چيزى كه رنگ الهى
پيدا كند، براى انسان خير و
رستگارى به همراه دارد.
جامعه نيز ـ كه شأنى از شئون
زندگى انسانى است ـ علاوه بر
قانون، نياز به مجرى و حاكم دارد
يك پيشواى، الهى، قطعاً سعادت
آدمى را نيز در آن جامعه،
به ارمغان مىآورد
2- بهترین نامها و القاب، آنهایی
هستند که مفهوم درست و
پشتوانه قرآنی و دینی دارند
شيخ طوسى، كتاب الغيبة، ص 184
كمال الدين و تمام النعمة، ج 2، باب 41، ح 12
سوره آل عمران آیه 83
أَ فَغَيِّرْ دِينِ اللَّهِ يَبْغُونَ وَ لَهُ
أَسْلَمَ مَن فىِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ
طَوْعًا وَ كَرْهًا وَ إِلَيْهِ يُرْجَعُون
آيا دينى جز دين خدا مىجويند،
حال آنكه آنچه در آسمانها و
زمين است خواه و ناخواه
تسليم فرمان او هستند و
به نزد او بازگردانده مى شويد
امام صادق (علیه السلام)
در مورد آیه فرمود:
هنگامی که قائم قیام میکند
زمینی باقی نمیماند مگر آنکه
در آن ندا داده میشود
أشهد أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ
وَ
أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّه
(بحارالانوار، ج52، ص340، 89ح)
سوره نور آیه ۵۵
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ ءَامَنُواْ مِنكمُ
ْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ
فىِ الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ
مِن قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لهَمْ دِينهَمُ الَّذِى
ارْتَضىَ لهَمْ وَ لَيُبَدِّلَنهَّم مِّن بَعْدِ
خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنىِ لَايُشْرِكُونَ
بىِ شَيْا وَ مَن كَفَرَ بَعْدَ ذَالِكَ
فَأُوْلَئكَ هُمُ الْفَاسِقُون
خدا به كسانى از شما كه ايمان
آوردهاند و كارهاى شايسته كردهاند
وعده داد كه در روى زمين جانشين
ديگرانشان كند، هم چنان كه مردمى
را كه پيش از آنها بودند جانشين
ديگران كرد. و دينشان را كه خود
برايشان پسنديده است- استوار سازد و
وحشتشان را به ايمنى بدل كند.
مرا مىپرستند و هيچ چيزى را با
من شريك نمىكنند.
و آنها كه از اين پس ناسپاسى كنند، نافرمانند
امام صادق(ع) در روايتى فرمود:
تأويل و مصداق اين آيه هنوز نيامده است.
هنگامى كه قائم ما قيام كند كسى كه او
را درك مىكند، تأويل اين آيه را مىبيند:
هر آينه دين محمد(ص) به هر جايى كه
شب برسد، مىرسد (همه كره زمين)؛
به صورتى كه هيچ مشركى بر روى
زمين نخواهد بود؛ همان گونه كه
خداوند فرمود: (يعبدوننى...)]
پیامها
1- اسلام، دين آيندهى جهان است.
آيندهى تاريخ به سود مؤمنان و
شكست سلطهى كافران است
«وَعَدَ اللَّهُ ... لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ»
2- پيروزى نهايى اهل حقّ،
يك سنّت الهى است.
«كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ»
3- هدف از پيروزى و حكومت اهل
ايمان، استقرار دين الهى در زمين و
رسيدن به توحيد و امنيّت كامل است
لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ لا يُشْرِكُون
4- دست خدا را در تحولات تاريخ ببينيم
وَعَدَ اللَّهُ ... لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ
دين اسلام، تنها دين مورد رضايت
الهى است.دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى لَهُمْ
5- امنيّت واقعى، در سايهى
حكومت دين است.
وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً
7- امنيّت در جامعهى اسلامى،
شرايط مناسبى براى عبادت
فراهم مىسازد.
«أَمْناً يَعْبُدُونَنِي»
هدف نهايى وعدههاى الهى،
عبادت خالصانه خداوند است
( بحارالانوار، ج 51، ص 55، ح 41)
#سلام_مولا_جانم
🍀 صوت زیبای تو آرامشِ جان است بیا
🍀 وَجه پُر نور تو از دیده نهان است بیا
🍂 دل عُشاق بِسوزد زغمِ دوریِ تو
🍂 قَد ِ عالم زفراقِ تو کمان است بیا
💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
#صبحتون_مهدوی
کرامات آیت اللّه بهجت
حجت الاسلام شوشتری می گوید: شخصی خدمت آقای بهجت می رسد و می گوید: آقا! من اکثر شب ها برای نماز شب خواب می مانم، چه کنم؟ دعایی بفرمایید.
آقا می پرسند: چه ساعتی دوست داری بیدار شوی؟ می گوید ساعت 3 نصف شب. آقای بهجت می گوید: برو! ان شاء اللّه بیدار می شوی. و آن شخص به من گفت: اینک چندین سال از آن جریان می گذرد، از آن به بعد هر شب سر همان ساعت بیدار می شوم، هرچند یک ساعت قبل خوابیده باشم و هیچ گاه نماز شبم ترک نشده است. و این از کرامات آیت اللّه بهجت است.
زنی صالحه در زمان حضرت عیسی علیه السلام
در زمان عیسی بن مریم علیه السلام ، زنی بود صالحه عابده. چون وقت نماز می شد، هر کاری که داشت می گذاشت و به نماز و طاعت مشغول می شد روزی نان می پخت، مؤذن بانگ کرد، نان پختن را رها کرد و به نماز مشغول گشت. چون در نماز ایستاد، شیطان در وی وسوسه کرد: تا تو از نماز فارغ شوی همه نان ها خواهد سوخت. زن به دل جواب داد:
اگر همه نان بسوزد بهتر که روز قیامت تنم به آتش دوزخ بسوزد. دیگر بار شیطان وسوسه کرد که: پسرت در تنور افتاد و سوخت. زن در دل جواب داد: اگر خدای تعالی قضا کرده است که من نماز کنم و پسرِ مرا به آتش بسوزاند، من به قضای خدای تعالی راضی گشتم و از نماز دست برندارم، که اللّه تعالی فرزندم را نگاه دارد از آتش.
شوهرِ زن از درِ خانه درآمد، زن را دید در نماز، نان را در تنور به جای خویش دید نسوخته و فرزند را دید در آتش بازی می کند و یک تار موی از او کم نشده و آتش به قدرت خدای عزّوجلّ بر وی بوستان گشته. چون زن از نماز فارغ گشت، شوهر دست او را گرفت و نزدیک تنور آورد و در تنور نگریست. فرزند را دید سلامت و نان به سلامت، هیچ بریان نشده، تعجّب کرد و شکر باری تعالی کرد و زن سجده شکر به جا آورد خدای عزّوجل را. شوهر فرزند را برداشت و به نزدیک عیسی علیه السلام برد و حال قصه با وی بگفت: عیسی علیه السلام گفت: برو از این زن بپرس تا چه معاملت کرده است و چه سرّ دارد از خدای؟
چنانچه این کرامت برای مردان بود، او را وحی می آمد و جبرئیل برای وی وحی می آورد. شوهر پیش زن آمد و از معالمت وی پرسید. زن جواب داد: کار آخرت پیش گرفتم و کار دنیا را بازپس داشتم. و دیگر تا من عاقلم هرگز بی طهارت ننشستم، الا در حال زنان. و دیگر اگر هزار کار در دست داشتم، چون بانگ نماز بشنیدم همه کارها به جای رها کردم و به نماز مشغول گشتم. و دیگر هر که با ما جفا کرد و دشنام داد، کین و عداوت وی در دل نداشتم و او را جواب ندادم و کار خویش با خدای خویش افکندم و به قضای خدای تعالی راضی شدم و فرمان خدای را تعظیم داشتم و بر خلق وی رحمت کردم وسائل را هرگز باز نگردانیدم، اگر اندک و اگر بسیار بودی بدادمی. و دیگر نماز شب و نماز چاشت رها نکردمی، عیسی علیه السلام گفت: اگر این زن، مرد بودی پیامبر گشتی.
مادر و نماز شب
برای من ماجرایی نقل می کردند که برای بهره مندی و عبرت آموزی، آن را نقل می کنم: مادرم زنی پارسا و مقید به نماز شب بود. زمانی که بسیار خردسال بودم هر سحرگاه پیش از نماز شب مرا بیدار می کرد و می گفت: «مهدی جان! بلند شو برایت نخودچی آورده ام. تا اسم نخودچی را می شنیدم بلند می شدم و مادرم مرا مقابل سجاده خود می نشاند و یک مشت نخودچی به من می داد و می گفت: اینها را بخور و به من نگاه کن. یک وقت نخوابی. همه را یک دفعه هم نخور، هر دانه را کاملاً بجو، تمام که شد دیگری را بخور. آن وقت خودش برمی خاست و به نماز می ایستاد و من نخودچی می خوردم و در او می نگریستم.»
به این مطلب کاری نداریم که بیدار کردن بچه ای که به حد تکلیف نرسیده اشکال دارد یا از باب وجوب مصلحت بی اشکال است، بلکه همین قدر می گوییم که آن کودک خردسال، سحرگاه به شوق خوردن نخودچی، عبادت شبانه مادر پارسای خود را تماشا می کرد و بدین ترتیب از همان خردسالی به سحرخیزی و شب بیداری عادت کرد و مادر، روحِ شب زنده داری را در خمیر مایه فرزند قرار داد و آن را طبیعت دوّمش ساخت.
تا آنجا که به یاد می آورم والد ما - آقا میرزا مهدی شیرازی - همیشه نیمه شب ها بیدار بودند و مطالعات درس خارج خود را در سحر انجام می دادند. در اواخر حیاتشان که کسالت داشتند و از شدت درد یا تنگی نفس خوابشان نمی برد و شاید یکی دو ساعت مانده به سحر بر اثر فشار خستگی به خواب می رفتند نیز هنگام سحر بیدار می شدند و هر چند نزدیکانشان می گفتند: قدری بیشتر بخوابید، می گفتند: خوابم نمی برد. طبیعی است که سحرخیزی در خردسالی، شب زنده داری در بزرگ سالی را به صورت عادت ایشان در آورد.
🍃گروه ظهور نزدیک است (ان شاء الله )
مخصوص بانوان 🍃
⚠ورود اقایون اکیدا ممنوع
http://eitaa.com/joinchat/2248278027C93993a9f12
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
4_5866042392729093897.mp3
3.97M
در آخرالزمان جوونهایی پیدا میشن که همه چیزشون ...
تو آخرالزمان اکثر جوونا خوشتیپن شیکن اما از ادب هیچی نمیفهمن...
شما دینتون رو از تلگرام می گیرید...
🎤 استاد دانشمند
@montzeran
هدایت شده از ⚡️ کانال شبانه لیستی مذهبی المهدی
کار کردن در مملکت امام_زمان سعادت می خواهد
مهم نیست در چه شغل و چه پیشه ای مشغول به کاری ....بااین دید که نگاه کنی لحظه لحظه زندگیت زیبا می شود...
@tondar_tab2
🔷نجات یافتگان آخرالزمان
🔹eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
🔷کانال روضه،نوحه ،سخنرانی چهارده معصوم ع
🔹eitaa.com/joinchat/2548367381Ce32283d13f
🔷کانالمولودیاهلبیتع،جشن تکلیفوعروسی
🔹eitaa.com/joinchat/1546780698Cfbcf451c2b
🔷هنرکده فاطمه بانو
🔹eitaa.com/joinchat/1779499026C9a5552b828
🔶گروه تبادلات عصرانه مذهبی تندر
http://eitaa.com/joinchat/67764254Cc033bb2e28
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
کانال تبادلات لیستی مذهبی تندر
http://eitaa.com/joinchat/2895577101C9e3443f0b3
۹۸/۱۰/۷
۱۵تا ۲۱
یک ساعت لیست پست آخر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 تقوا در گفتار
✔️ حرف با ارزش بزن و حرف های بیهوده و گناه را رها کن
#درس_اخلاق_آقا
4_5780739501802391251.mp3
3.73M
🌷رسیدن به حضرت ولی عصر (عج)
👈 دو راه جهشی
🔊 استاد عالی
حضور شیطان در خلوتگاه نامحرمان
خلوت کردن دختر و پسر نامحرم اعم از فامیل و غیر فامیل در اتاق یا خانه ایی یا محل خلوتی که محل رفت و آمد دیگران نباشدبه شدت نهی شده چون نفر سوم شیطان است.
@montzeran