#هزارویک_نکته_پیرامون_امام_زمان
⭕️ نگاهی کلّی به روایات مهدویت
🔹 ۹۱حدیث: #امامان ۱۲نفرند، اَولّشان #علی و آخرشان #مهدی هست و ۴۷حدیث: #مهدی همنام و هم کُنیه #رسول خداست.
۳۸۹حدیث: ❣مهدی از عترت پیغمبرست
۲۱۴حدیث: ❣مهدی از اولاد علیست
۱۹۲حدیث: 💕مهدی از اولاد فاطمست
۱۴۸حدیث: 💕مهدی از اولاد حُسین است
۱۸۵حدیث: 💜مهدی از اولاد امام سجادست
۱۰۳حدیث: 💜مهدی از اولاد امام باقرست
۱۰۳حدیث: 🤍مهدی از اولاد امام صادق است
۹۹حدیث: 🤍مهدی ششمین اولاد امام صادق است
۱۰۱حدیث: 💙مهدی از اولاد امام کاظم است
۹۵حدیث: او، چهارمین اولاد امام رضاست
۹۰حدیث: او سومین فرزند امام جوادست
۹۰حدیث: ❤️مهدی از اولاد امام هادیست
۱۴۵حدیث: 🧡مهدی فرزند امام عسکریست
۱۴۸حدیث: نام پدرِ 🧡مهدی، حسن است
📚 منتخب الاثر، تالیف آیت الله صافی
🥀بِدَمِ المَظلوم،عَجِّل الفَرَجَ المَظلوم🥀
@montzeran
در روایت است که دین داری در آخر الزمان، مثل گرفتن آتش در دست است، چرا دین داری در این زمان، سخت تر از زمان های دیگر است؟ اصولاً در عصر نزدیک به ظهور، مردم از دین فاصله می گیرند یا این که به طرف دین بیشتر می آیند؟
در ابتدا با استفاده از برخى روایات، تصویرى از وضعیت دینى در آخرالزمان ارائه مى شود:
«اسلام و ایمان، غریب مى شود، همان طور که در ابتدا غریب بود»،
«مساجد از نظر ظاهرى آباد، ولى از نظر هدایت خراب هستند»،
«انسان دین خود را مى فروشد، به گونه اى که ممکن است صبح مؤمن باشد و عصر کافر شود یا عصر، مؤمن باشد و صبح کافر گردد»،
جو عمومى و حاکم، جو کفر و بى دینى است؛ به گونه اى که حتى بعضى از مؤمنان را نیز متزلزل کرده و به کفر دعوت مى کند»،
«ملت هاى دیگر از ادیان خود، گمراه مى شوند»،
«هر کس که پرچم گمراهى بلند کند، هوادارانى خواهد یافت»،
«با عقاید اسلامى - حتى ایمان به خدا - به طور علنى برخورد مى شود» ر.ک: معجم احادیث امام مهدى، ج ۱، صص ۸۷، ۷۱، ۴۴، ۳۱ و... از پیامبر اکرم«ص».،
«شنیدن حقایق قرآن، بر مردم گران آید؛ اما شنیدن باطل آسان است»،
«مردم نسبت به وقت نماز، بى اعتنا مى شوند» ر.ک: بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۵۶- ۲۶۰؛ حضرت مهدى از ظهور تا پیروزى، ص ۲۵۰-۲۴۹.،
«بدعت ها ظاهر و زیاد شود»،
«مردم نسبت به وقت نماز، بى اعتنا مى شوند» ر.ک: بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۵۶- ۲۶۰؛ حضرت مهدى از ظهور تا پیروزى، ص ۲۵۰-۲۴۹.،
«بدعت ها ظاهر و زیاد شود»،
«حلال، حرام شود و حرام، حلال» و... ر.ک: معجم احادیث امام مهدى، ج ۳، ص ۲۱۸ ؛ منتخب الاثر، ص ۵۲۷، و....
مجموع این جملات نورانى، بیانگر وجود نوعى تحیر، پس رفت اعتقادى، ظاهرسازى و رنگ باختن دیندارى در آخرالزمان است. چنان که حضرت على«ع» نیز به این مطلب اشاره فرموده است:
«یکون حیره و غیبه تضل فیها اقوام و تهتدى فیها آخرون»؛ الغیبة نعمانى، ص ۱۰۴ ؛ تاریخ غیبت کبرى، ص ۲۴۶.؛ «غیبت و حیرتى پیش خواهد آمد که گروه هایى گمراه مى شوند و دسته اى دیگر هدایت مى یابند».
وضعیت دیندارى در آخرالزمان سخت و شکننده و میزان رویگردانى اغلب مردم از دستورات الهى، زیادتر است. این مسئله دلایل مختلفى مى تواند داشته باشد، از جمله:
۱. تحریف در آموزه هاى متعالى و راستین دین در این عصر فزونى مى گیرد و ادیان و مکاتب مختلفى شکل مى گیرد؛ این ادیان ساختگى، رنگ و بویى از حقیقت ندارند و تهى از معنویت و باورهاى راستین حق گرایانه هستند.