eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
16.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
347 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear ورز کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
ـ🍃🌺﷽🌺🍃 🔮☘ رسوڸ خدا (ص) فرمودند ☘🔮 ☣ بنـده در روز قـیامت ، هر قدمي ڪہ بر ميدارد از ایڹ چہارچیز از او سؤاڸ‌ميڪنند 🔘۱) از جوانیش ڪہ در چہ راهي بڪار برده 🔘۲) ازعمرش‌ڪہ درچہ‌ڪارے تلف نموده. 🔘۳) از مالش ڪہ از ڪجا بہ دست آورده و درڪجا خرج ڪرده. 🔘۴) از مـحبت ما اهڸ بیت علیہم السلام. 💫 💫✨ 💫💫💫 📚 فـضائڸ الشیعہ، شیخ صدوق اعلی اللہ مقامہ الشریف،حدیث ۶ 💫💫💫 💫✨ 💫 💥 دوســتاڹ عزیز عمرموڹ را در چہ راهي صرف مي‌ڪنیم؟ 🔹آیا عمرموڹ در راه امام زماڹ هست؟ 🔸آیا براے امام زماڹ قدمي برداشتیم؟ 🔹آیاشده برای امام زمانموڹ خرج ڪنیم؟ در جشڹ ها و اعیاد؟ 🔸آیــا در راه امــام زماڹ دسـت ڪسي رو گرفتیم ڪمڪش ڪنیم؟ 🔹آیــا در راه امـام زماڹ مطالعہ ڪردیم و بہ دو نفر یاد بدیم؟ 🔸آیا در راه امام زماڹ صدقہ دادیم؟ 🔹آیا شده بہ خانواده مطلبي از امام زماڹ یاد بدیم؟ ✍ دوســـتاڹ ڪــمي تــأمـڸ ڪـــنیـم و بہ ✍ خــودموڹ بیــایم آیا واقــعاً ڪارے ✍ ڪردیم یا فقط ادعاست؟؟؟؟؟ ✔️ اگر ڪـارے انـجام ندادیم از همیڹ الاڹ دست بڪار بشیم. @montzeran
آیت_الله_ناصری
1_15958343.pdf
3.52M
کتاب انتظار عامیانه عالمانه عارفانه استاد پناهیان @montzeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ شاعر شده ام تا که قلم بردارم از قلب مبارک تو غم بردارم آقا تو برای من دعا کن که فقط در راه رضای تو قدم بردارم... 🔸اللّٰھـُــم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَج🔸
۴ سلاااام ...😊 نماز هاتون قبوول چه خبرا؟ حال و احوال دلت چطوره؟☺️ راستی از دشمنت چه خبر؟ همون دشمنِ قسم خورده دیگه☺️ شیطون قسم خورده که منو تو رو از راه به در کنه...😏 در جریانی که⁉️ قسم خورده هر کی بیفته توی راه درست محاصره‌ اش می‌کنه😏 محـاصــــره؟ بله دیگه... از چهار جهت محاصرمون می‌کنه..🔰 روبه‌رو👆 پشت سر👇 راست 👉 چپ👈 حالا تاکتیکش چه جوریاس؟ میگم
💠از روبه رو👆 با همون تاکتیک آرزو و هدف غلط، بهت حمله می‌کنه...⚔ یه آرزو و هدف غلط بهت القا می‌کنه، تو رو سرگرم همون می‌کنه تا⤵️ ❌عمرت به بطالت بگذره و تموم بشه...❌ اون‌وقته که↙️ تو می‌مونی و دستای خالی!😔 💠از پشت سر👇 با این تاکتیک بهت حمله می‌کنه که⤵️ توی وجودت شک و شبهه میندازه به اینکه واسه چی خلق شدی⁉️ از کجا اومدی⁉️ کجا میخوای بری⁉️ البته اینم بگما اینکه👈 برات سوال پیش بیاد خوبه✅ بشرطی که👈بری دنبال جوابش.✅ ولی اگر قرار باشه توی شک بمونی، بدون، که داری ضربه فنی میشی❌⚔ یه تاکتیک دیگه‌ی شیطون که از پشت سر هست، از طریق انفاق اموال در راه خداست که به هر شکلی نمی‌ذاره انفاق کنی❌ 💠 از چپ 👈 تاکتیکش اینه که⤵️ دعوتت می‌کنه به انجام عمل گناه🔥🔥 💠 از راست 👉 با این تاکتیک حمله میکنه⤵️ همون کارهای خوبی که انجام میدی رو میزنه نابود میکنه😒 چطوری⁉️ ⤵️ مثلا صدقه میدی، کلی منت میذاری😏 یا حتی یه عمل خوب انجام میدی تهش شیطون با تحریک و وسوسه کاری باهات می‌کنه که همون عمل خوب حتی به گناه منجر میشه 😔 ✔️تنها راه مقابله با این حمله‌ی شیطون ⤵️ 👌 اخلاص داشتن توی کارهاست... تمرین کن کارهای خوبت رو خالص انجام بدی... اجازه نده هوای نفس قاطی نیتت بشه..❌ بزن لهش کن این شیطونو⚔ 💢خلاصه اینکه حواست به چهار طرف باشه که، توی محاصره ای😊
✨﷽✨ # برخیزید بعضی از ما مذهبیا فقطططط بلدیم بخوریم. 😒 هی به این و اون میگیم: دوره زمونه بد شده - مردم دیگه دین و ایمون ندارن - دیگه کسی خدا رو بنده نیست و... ولی اگه بهمون بگن پاشو برو برای دختر بچه‌های بدحجاب محلتون حجاب رو توضیح بده خودمونو قایم میکنیم!! 🏃♀ یا با بهونه‌های کوچه بازاری شونه خالی میکنیم. خب ببخشیدا... وقتی ماها برای اسلام کار نکنیم توقع داریم مردم چجوری مسلمون بشن؟؟ نکنه توقع داریم BBC و VOA بیان مردمو به دین دعوت کنن؟! • خانمهایی که به هر نحوی پیام ما رو میخونین...👇 بچه‌ها رو از کوچیکی با خوبی و درستی حجاب به زیبایی آشنا کنید ✅ تو خونه‌تون برای دختر بچه‌های کوچیک فامیل یا همسایه جلسه بذارید و با شیوه‌های زیبا و جذاب و پخش کلیپ و قصه خوانی و...حجاب رو بهشون معرفی کنید. مطمئن باشید این مادرپدرا یا بلد نیستن یا نمیخوان بچشونو تربیت کنن! پس این شمایید که باید تربیت بچه‌های خودتون و بچه‌های مردم رو . فقط با و ارائه بدید نه به شیوه قدیم که از اثبات خدا شروع میکردن میرسیدن به وجوب حجاب 😐 اصلا چرا مهد کودک تاسیس نمیکنید؟ چرا کلاس تابستونه نمیذارید؟ چرا برای بچه‌ها تو محله و مسجد و مدرسه وقت نمیذارید؟ ینی ما از اون بی‌حیاهایی که سند ۲۰۳۰ رو دارن به بچه‌ها آموزش میدن کمتریم؟ ⚠️ که اگه بیکار نشستید باید منتظر روزهایی باشید که حتی تصورش براتون ممکن نیست... @montzeran
توبه در لغت به معنای رجوع و بازگشت است. بازگشت در امور فیزیکی معنای روشنی دارد، یعنی این که انسان راهی را برود و سپس آن راه را بر گردد، اما در امور نفسانی و قلبی هم توبه معنای خاص خود را دارد، توبه یعنی روح و نفس انسان که مدتی از حیات خود را با یک سری از صفات و خصلت ها گذرانده و سپری کرده و با آن ها همدم بوده است، به دلیل یک انقلاب و تحول درونی آن ها را ترک کند و بر گردد.
مراحل توبه و پاكسازى از نشانه‌هاى رحمت و لطف وسيع الهى، نعمت توبه و پذيرش توبه از سوى خداوند است، توبه به معنى ترك گناه، بازگشت به سوى خدا و عذرخواهى در پيشگاه خداوند است. عذرخواهى بر سه گونه است؛ گاهى عذر آورنده مى‌گويد: من اصلاً فلان كار را انجام نداده‌ام. گاهى مى‌گويد: من به آن جهت اين كار را انجام دادم. و گاهى مى‌گويد: اين كار را انجام دادم ولى خطا كردم و بد كردم و اينك پشيمانم. اين همان توبه است.
توبه در اسلام داراى شرايطى است؛ 1- ترك گناه، 2- پشيمانى از گناه، 3- تصميم بر انجام ندادن دوباره گناه، 4- تلافى و جبران گناه.(1) توبه همچون بيرون آوردن لباس چركين از بدن و پوشيدن لباس پاك و تميز است. توبه همچون شستشوى بدن آلوده و عطر زدن است. قرآن در آغاز سوره هود مى‌فرمايد: و ان استغفروا ربكم ثم توبوا اليه (2)؛ و از پروردگار خود آمرزش بطلبيد، سپس به سوى او بازگرديد. آوردن استغفار و توبه در يك آيه، حاكى از آن است كه اين دو با هم تفاوت دارند، اولى به معنى شستشو و دومى به معنى كسب كمالات است. انسان نخست بايد خود را از گناهان پاك سازد و سپس خود را به اوصاف الهى بيارايد، نخست هرگونه معبود باطل را از قلب خود بزدايد و سپس معبود حق را در آن جاى دهد، به قول حافظ: تا نفس، مبرّا ز نواهى نكنى دل، آئينه نور الهى نكنى
استغفار و توبه در قرآن توبه و استغفار در قرآن-در قرآن، ذات پاك خداوند، 91 بار غفور، «بسيار آمرزنده» و 5 بار غفّار، «بسيار بخشنده» ياد شده و در آيات بسيارى، مردم به استغفار و طلب آمرزش از درگاه خدا دعوت شده‌اند. و بيش از 80 بار سخن از توبه و پذيرش توبه به ميان آمده است. در اينجا به ذكر چند آيه مى‌پردازيم: 1- والّذين اِذا فَعَلوا فاحِشَة اَو ظلموا اَنفُسهم ذكروا الله فَاستَغفروا لِذُنوبِهم(3)؛ و از نشانه‌هاى پرهيزكاران آن است كه: هرگاه مرتكب عمل زشتى شوند، يا به خود ستم كنند، به ياد خدا مى‌افتند و براى گناهان خود از خدا طلب آمرزش مى‌كنند. 2- و من يَعمَل سُوء او يَظلِم نَفسَه ثُمّ يَستغفِرِ الله يَجد الله غَفوراً رَحيماً(4)؛ كسى كه كار بدى انجام دهد، يا به خود ستم كند، سپس از خداوند طلب آمرزش نمايد، خداوند را آمرزنده و مهربان خواهد يافت. 3- وعد الله الّذينَ آمَنوا و عَمِلوا الصّالِحاتِ لَهم مَغفِرةٌ و اجرٌ عظيم(5)؛ خداوند به آنها كه ايمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند وعده آمرزش و پاداش عظيمى داده است. 4- قُل يا عِبادِىَ الَّذينَ اسرفُوا على اَنفُسهِم لا تَقْنطوا مِن رَحمَة الله إنّ الله يَغفرُ الذُّنوبَ جَميعاً إنَّه هو الغَفورُ الرّحيم(6)؛ بگو اى بندگان من كه بر خود اسراف و ستم كرده‌ايد، از رحمت خداوند نوميد نشويد كه خدا همه گناهان را مى‌آمرزد و او بسيار بخشنده و مهربان است. تعبيراتى كه در اين آيه آمده مانند: «بندگان من»، «نااميد نشويد»، «رحمت خدا»، «آمرزش همه گناهان»، «غفور و رحيم بودن خدا»؛ همه حكايت از وسعت دامنه استغفار و پذيرش توبه و گستردگى رحمت الهى مى‌كند، به خصوص تعبير به "عبادى"؛ «بندگان من»، كه بيانگر آن است كه همه از خوب و بد، بندگان خدا هستند و خداوند به آنها آنچنان مهربان است كه آنها را بندگان خودش خوانده است. بنابراين چشم‌انداز اميد به آمرزش، بسيار وسيع و گسترده است. 5- و اِذا سَئَلكَ عِبادِى عَنّى فَانّى قَريبٌ اُجيبُ دَعوَةَ الدّاعِ اِذا دَعانِ فَليَستجيبوا لِى وليُؤمِنوا بى لَعلَّهُم يَرشُدون (7)؛ هنگامى كه بندگانم از تو درباره من سوال كنند، (بگو) من نزديكم به دعا كننده به هنگامى كه مرا مى‌خواند پاسخ مى‌گويم، پس بايد دعوت مرا بپذيرند و به من ايمان بياورند تا راه يابند و به مقصد برسند.
توبه از لطايف و نكات بسيار ظريف در نزديك بودن خدا به انسان اين كه در اين آيه خداوند هفت بار، امور را به ذات پاك خود، بدون واسطه نسبت داده است: بندگان من، درباره من، من نزديكم، مرا مى‌خواند، من پاسخ مى‌گويم، دعوت مرا اجابت كند، به من ايمان آورد. يار نزديكتر از من به من است وين عجب بين كه من از وى دورم 6- ... و تُوبُوا اِلى اللهِ جَمعياً اَيُّها المُؤمِنون (8)؛ اى مؤمنان! همگى به سوى خدا باز گرديد. 7- وَ هُو الّذى يَقبِلُ التَّوبَة مِن عِبادِه (9)؛ و خدا كسى است كه توبه بندگانش را مى‌پذيرد. 8- ... اِنَّ الله يُحِبُّ التَّوّابِين (449)؛ قطعاً خداوند توبه كنندگان را دوست دارد. 9- يا ايّها الَّذينَ آمَنوا تُوبُوا اِلَى اللهِ تَوبَةً نَصُوحاً(10)؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد توبه حقيقى و خالص كنيد. 10- و هُو الَّذى يَقبلُ التَّوبَة عَن عِبادِه و يَعفُوا عَنِ السّيّئات (11)؛ او كسى است كه توبه بندگانش را مى‌پذيرد و از گناهان مى‌گذرد. 11- اَفَلا يَتُوبُونَ اِلَى الله و يَستَغفِروُنَه و اللهُ غَفُورٌ رَحيم (12)؛ آيا توبه نمى‌كنند و به سوى خدا باز نمى‌گردند و از او طلب آمرزش نمى‌نمايند. خداوند آمرزنده مهربان است. در اين آيه با استفهام انكارى كه بيانگر تاكيد است، خداوند انسان‌ها را به سوى توبه و استغفار دعوت مى‌نمايد و با ذكر دو صفت "غفور" و "رحيم" بودنش، عواطف آنها را تحريك مى‌نمايد تا شايد به سوى خدا باز گردند و با آب استغفار، گناهانشان را بشويند و در پرتو توبه بر كمالات و فضايل انسانى خود بيفزايند.
وبه از ديدگاه روايات با بررسى و تجزيه و تحليل روايات مربوط به توبه و استغفار، مطالب متنوع و جامعى، پيرامون توبه به دست مى‌آيد كه در اينجا به طور خلاصه به بخش مهمى از آن مى‌پردازيم: 1- توبه راستين توبه راستين پنج ركن دارد: - ترك گناه. - پشيمانى از گناهان سابق. - تصميم بر ترك گناه. - جبران گناهانى كه قابل جبران است با اداى حق الله و حق النّاس. - استغفار با زبان. توبه نصوح چيست؟ خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: تُوبُوا الى الله تَوبَة نَصُوحاً(13)؛ به درگاه الهى توبه نصوح كنيد. امام صادق عليه السلام در تفسير واژه «نصوح» چنين فرمودند:هو الذَّنبُ الّذى لا يَعودُ فيه اَبداً(14)؛ آن توبه‌اى است كه هرگز به آن گناه باز نگردد. و امام هادى عليه السلام در معنى توبه نصوح فرمود:ان يكونَ الباطِنُ كالظاهِر و افضِل من ذلك (15)؛ توبه نصوح، آن است كه باطن انسان مانند ظاهر بلكه بهتر از ظاهر باشد. رسول خدا صلّى الله عليه وآله در معنى نصوح فرمودند: ان يَتُوب التائِب ثمّ لايَرجع فى ذَنبٍ كما لايَعود اللَبن الى الضَّرع (16)؛ توبه كننده، هرگز به گناه باز نگردد، چنانكه شير به پستان باز نمى‌گردد. امام على عليه السلام در معنى نصوح مى‌فرمايد: نَدمٌ بِالقَلب و استِغفار باللّسان و القَصد على ان لا يَعود(17)؛ پشيمانى قلبى و عذرخواهى با زبان، و تصميم جدى و مداوم بر ترك گناه. 2- شرائط صحت و كمال توبه شخصى براى خودنمايى در محضر على عليه السلام گفت: "استغفر الله". حضرت على عليه السلام به او فرمود: مادرت به عزايت بنشيند آيا مى‌دانى استغفار (تنها به زبان نيست و) از درجه اعلى است؟ سپس فرمود: استغفار و توبه داراى شش ركن است: - پشيمانى از گناهان قبل، - تصميم بر ترك گناه، - اداى حق مردم، - اداى حق الله، - ذوب شدن گوشت بدن كه از غذاى حرام روييده شده با حزن و اندوه، - بدن سختى طاعت خدا را بچشد همانگونه كه شيرينى گناه را چشيده است.(18) در اين هنگام بگو: استغفر الله.(19) جبران گناهان گاهى به مرحله‌اى مى‌رسد، كه بايد گناهان سابق را تبديل به نيكى‌ها كند. يعنى نه تنها آثار گناه را از لوح دل بشويد، بلكه آثار درخشان كارهاى نيك را جايگزين آن بنمايد. به عنوان مثال اگر كسى مدت‌ها پدر يا مادرش را آزرده و اكنون توبه كرده، تنها قطع آزار كافى نيست. بلكه بايد با شيرينى محبت خود، تلخى آزار را جبران كند. امام سجاد عليه السلام در مورد توبه فرمودند: انّما تَوبَة، اَلعَمل و الرُّجوع عن الاَمر و ليستِ التَّوبة بِالكَلام (20)؛ توبه يعنى كار شايسته و بازگشت از انحراف، نه لقلقه زبان. يكى ديگر از شرايط توبه، جبران ضايعات گناه است. قرآن در اين باره مى‌فرمايد: اِلاّ الَّذينَ تابُوا مِن بَعدِ ذلِك وَ اَصْلحوا؛ مگر كسانى كه بعد از اين توبه كنند و به اصلاح و جبران بپردازند. جمله "واصلحوا" بيانگر اين است كه شرط مهم توبه اصلاح و جبران ضايعات گناه است. يكى ديگر از شرايط كمال توبه اقرار به گناه است، تا آنجا كه امام باقر عليه السلام فرمودند: والله ما ينجو من الذّنب الاّ من اقربه؛ سوگند به خدا از گناه نجات پيدا نمى‌كند، مگر كسى كه به گناه اعتراف كند.(21) و حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: المُقرّ بالذَّنبِ تائِب (22)؛ اعتراف كننده به گناه، توبه كننده است.
3- انواع توبه و مراحل توبه امام صادق عليه السلام در ضمن گفتارى در مورد توبه فرمودند: و كل فرقة من العباد لهم توبة ... و توبة الخاص، من الاشتغال بغير الله تعالى و توبة العام من الذنوب (23)؛ هر گروهى داراى يك نوع توبه هستند... توبه بندگان خاص و ممتاز، توبه كردن از لحظات غفلت از خدا و متوجه شدن به غير خداست و توبه توده مردم، توبه از گناهان است. مطلب ديگر اين كه، پشيمانى از گذشته و تصميم بر ترك گناه،مرحله نخستين توبه است، مراحل دوم توبه آن است كه توبه كننده از هر نظر به حالت روحانى قبل از گناه درآيد. همچون بيمار و كسى كه تب دارد، كه با خوردن دارو، تب او قطع مى‌شود، ولى بعد از اين مرحله نياز به داروهاى تقويتى دارد تا با استفاده از آنها، بنيه جسمى او به مرحله قبل از بيمارى برسد و شايد سخن امام باقر عليه السلام بر همين اساس باشد كه فرمود: التائِبُ من الذَّنب كَمَن لا ذَنبَ له و المُقيم على الذّنب و هو مستغفِرٌ منه كالمُستَهز(24)؛ توبه كننده از گناه همانند كسى است كه گناه ندارد و آن كس كه در گناه بماند و در عين حال استغفار كند همانند مسخره كننده است.