eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
17هزار عکس
5.1هزار ویدیو
350 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear ورز کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا صاحب الزمان منجی جھانۍ ... صاحب جمکرانۍ ما داریم تو ایران از تو یك نشانۍ! سلام اے آقا سلام اے همہ امید دل زهرا ...
2_5190651909190451619.mp3
4.09M
سحر پنجم ✍پنجمین سحرشد ؛ که آرام، پلکهایم را باز میکنی، و خودت اولین لبخندی میشوی، که چشمان تارم، می بیند و به شوق می آید...
5.mp3
4.01M
📢بشنوید| تندخوانی (تحدیر) "جزء پنجم" قرآن کریم با صدای استاد معتز آقایی ثواب قرائت هر جزء هدیه میڪنیم به مولا و سرورمان عجل الله تعالی فرجه الشریف @montzeran
4_5864037338786564232.MP3
7.41M
🔈 📚 📣 جلسه هفتم * واجبات بر چشم * بر زبان چه واجب شده است؟ * تعقل با قلب * مراتب اطمینان قلب * یکی از بدترین حالاتی که انسان دارد * برکات کوه * ترقی عمل تکوینی است یا تشریعی؟ @montzeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨ یاد حضرت در دقایق زندگی ✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨ 🔴 هر روز یک آیه راجع به امام عصر(عج) 🔵 جزء پنجم 🌕 حضرت مهدی (عج) بهترین رفیق
.. ✍بخونیدش،ضرر نمیکنید یک نفر خدمت آیت الله بهجت عرض می‌کند: می‌خواهیم که گناه نکنیم، اما نمی‌شود. ایشان در پاسخ می‌فرمایند: 💡روغن چراغ کم است! روغن چراغ یعنی چه؟! یعنی معرفت ما به خدا کم است. چگونه باید معرفت به خدا پیدا کنیم؟! باید در قدرت و عظمت خدا فکرکنیم. چگونه فکر کنیم؟! خدا را همیشه حی و حاضر و ناظر ببینم. بعد آن چه می‌شود؟! کم کم بساطِ گناه جمع می‌شود و به خدا معرفت پیدا خواهیم کرد و آنگاه، گشایش‌هایی رخ می‌دهد که فقط هرنفسِ پاکی آن را می‌بیند @montzeran
animation.gif
19.8K
حکم شطرنج و آلات موسیقی 👇👇👇
شطرنج و آلات موسیقی از دیدگاه معصومین علیهم السلام رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: شما را از بازی با نرد و شطرنج و ورق و نواختن در طبل و عود و طنبور و استفاده بردن از تار و سه تار همچنین خرید و فروش آنها نهی میکنم.  (ترجمه من لا یحضره الفقیه جلد 5صفحه 309 ، امالی شیخ صدوق صفحه 424 مجلس شصت و ششم ، فروع کافی ، مستدرک الوسائل کتاب تجارت باب 79 ، گناهان کبیره جلد 1 صفحه 285)
امام صادق(علیه السلام) فرمودند: فروختن شطرنج حرام است و پولی هم که از فروختنش بدست می آید حرام است و داشتن و نگاه داشتن شطرنج کفر است و شطرنج بازی کردن شرک است و سلام کردن بر کسی که شطرنج بازی می کند گناه کبیره هلاک کننده است و کسی که شطرنج بازی می کند و دست در میان آن می برد چنان است که دست در میان گوشت خوک برده باشد و کسی که شطرنج بازی می کند نمازش قبول نیست تا اینکه دست خود را بشوید و کسی که به شطرنج نگاه می کند مانند این است که به عورت مادر خود نگاه می کند و کسی که نگاه می کند به کسانی که در حال بازی شطرنج هستند و به آنها سلام می کند در آن حال گناهش با کسی که شطرنج بازی می کند یکسان است
و کسی که بنشیند به قصد بازی کردن شطرنج جای خود را در جهنم آماده کرده است و این زندگانی باعث حسرت او در قیامت است (به سبب اینکه چرا معصیت ها را انجام داده است) و از همنشینی قمارباز بپرهیز زیرا از جمله مجالسی است که اهلش مورد غضب الهی شده اند و هر ساعت منتظر بلا هستند و چون نازل شود تو را و ایشان را فرا خواهد گرفت.
امام صادق (علیه السلام) فرمودند: خداوند در ماه مبارک رمضان می آمرزد مگر سه طایفه را : 1.کسی که به چیز مست کننده روزه اش را بشکند 2. شخصی که شطرنج بازی می کند 3. کسی که از مومنی کینه به دل می گیرد و با او دشمنی ورزد
(وسائل الشیعه کتاب تجارت جلد 12 صفحه 241 حدیث 4 ، حق الیقین صفحه 568 ، گناهان کبیره جلد 1 صفحه 276 ، من لایحضرالفقیه ، حلیة المتقین صفحه 331)
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: از نشانه های آخرالزمان این است که آلات لهو و موسیقی و تار و طنبور و آواز خوانی به دست شرورترین این امت ظاهر می گردد و مردم در آن زمان آلات لهو و موسیقی را نیکو می شمارند. در آن زمان اشخاصی هستند که قرآن را یاد می گیرند و در آلتهایی مثل بوق و نی و به شکل آوازه خوانی می خوانند و مردم نرد و شطرنج بازی می کنند پس ایشان در ملکوت آسمان و در میان فرشتگان پلید و نجس خوانده می شوند. (تفسیر جامع، جلد 6، ص 347)
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: چون سر امام حسین (علیه السلام) را به شام بردند یزید لعنة الله فرمان داد تا آن را در محلی نهادند و سفره ای بر روی آن نصب نمودند پس او و یارانش بدان سو آمدند و به خوردن غذا و نوشیدن آبجو مشغول شدند و چون از کار خوردن و نوشیدن فارغ شدند فرمان داد تا آن سر مطهر را در طشتی زیر تختش نهادند و صفحه شطرنجی روی آن نهادند و یزید لعنه الله بنشست و به بازی شطرنج و گفتگو از حسین بن علی (علیه السلام) و پدرش و جدش سلام الله علیهم و به استهزاء ایشان مشغول گشت.
. و هر زمان که در حرکات شطرنج از حریف خود مهره ای را می برد جامی آبجو می گرفت و سه نوبت می نوشید و آنگاه باقی مانده آن را در کنار طشت بر روی زمین می ریخت پس هر کس که از شیعیان ما می باشد باید از نوشیدن آبجو (شراب) و بازی شطرنج خودداری کند و هر کس که نظرش به شطرنج یا آبجو افتاد باید به یاد کار پلید یزید لعنه الله افتد و او و خاندانش را نفرین نماید، که خداوند عزوجل در برابر این عمل گناهان او را، اگرچه به شماره ستارگان باشد محو میکند. (کتاب شریف من لا یحضرالفقیه، ج 6، ص 379، ح 5915 ، عیون الاخبار الرضا (ع) ج 1، ص 261 ، منتهی الآمال (شیخ عباس قمی ره ) ج 1، ص 506 ، بحارالانوار، ج 45، ص 176، ذریعة النجاة، ص 443، نفس المُهموم (شیخ عباس قمی ره ) ص 209 ، کِتابُ المَواعِظ شیخ صدوق، ص 131)
شاید سوال کنید مگه تخته نرد در زمان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بوده که ایشان این مورد را نهی کنند؟
پاسخ : چگونگی پیدایش نرد امروزی : کهن ترین اسناد موجود در جهان که بر وجود تخت نرد به صورت امروزی دلالت دارند ، اسناد کاملا معتبر و تاریخی ایرانی است که از ساخت این بازی در زمان ساسانیان به دست بزرگمهر وزیر باهوش خبر می دهند
امام باقر (علیه السلام) : از امام (علیه السلام) درباره بازی شطرنج سوال شد فرمودند : انسان مومن وقتش آنچنان با ارزش است که فرصت این کارهای بیهوده را ندارد . وسائل الشیعه کتاب تجارت
امام صادق (علیه السلام) فرمود : خدای تبارک و تعالی را در هرشب از ماه رمضان آزادشدگانی و رهاگشتگانی از دوزخ هستند ، مگر کسی که با مُسکری ( چیز مست کننده ) افطار کند ، بدعت گذار و صاحب شاهین یعنی : شطرنج باز. من لا یحضرالفقیه جلد 2 صفحه 422 الی 423 ( روایات 1838 و 1839 تلفیق دو روایت )
در حدیث دیگر نقل شده است که هرکه در خانه او طنبور یا عود یا چیز دیگر از آلتهای ساز یا نرد یا شطرنج چهل روز بماند مستوجب غضب الهی گردد و اگر در این چهل روز بمیرد فاجر و فاسق مرده باشد و جای او در جهنم باشد. حلیة المتقین صفحه 330
مرحوم آیت الله گلپایگانی(ره) می فرمایند: بازی با آلات قمار مثل نرد و شطرنج و پاسور حرام است اگر چه قصد برد و باخت نداشته باشند.
آیت الله تبریزی می فرمایند: بازی با آلات معروفه قمار، چه با برد و باخت مالی باشد و چه بدون آن جایز نیست، و شطرنج تا وقتی که محرز نشود که از آلت قمار بودن خارج شده به طوری که در هیچ مجتمع قمار یا آن متعارف نباشد، بازی با آن چه با برد و باخت مالی باشد یا بدون آن جایز نیست.(استفتائات جدید، آیة الله تبریزی، ص 204، ص 981)