منتظران گناه نمیکنند
💐موضوع : #حجاب ⬅️قسمت ۱۲ : ❤️رهبر حکیم و فرزانه انقلاب،در دیدار جمعی از پرستاران نمونه کشور در تا
موضوع : #حجاب
⬅️قسمت ۱۳ :
رهبر حکیم و فرزانه،در دیدارجمعی از بانوان قرآنپژوه کشور درتاریخ ۱۳۸۸/۰۷/۲۸ فرمودند :
🔥همیشه به شکل #غلطی در نظامهای طاغوتی به زن نگاه شده؛
🔥امروز در #غرب هم همین جور است.
❌حالا عدهای از #زنان - مثل خیلی از مردان - در همین نظامهای غربی شخصیتهای برجسته و محترم و پاکیزهای ممکن است در بیایند، لیکن #نگاه_عمومی به زن که در فرهنگ غربی نهادینه شده، نگاه غلطی است؛
🔥 نگاه #ابزاری است،
🔥نگاه #اهانتآمیز است.
ادامه دارد....
#حجاب
ختم فاتحه مجازی برای امام خمینی رحمت الله علیه
https://iPorse.ir/6231590
لطفا نشر بدید
سلام مولای ما، مهدی جان
عاقبت سپیده سر میزند، بهار از راه می رسد ...
عاقبت باران بر دلهای ما هم می بارد ...
عاقبت نسترن ها بر شانه های خسته ی کوچه ها شکوفه می دهند ...
عاقبت عطر نرگس مشام جهان را پر می کند ...
عاقبت رنج می رود ...
عاقبت لبخند بر لب ها نقش می بندد ...
عاقبت شما می آیید ...
به همین زودی ...
اللهم العجل لولیک الفرج وفرجنا به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قیام ۱۵ خرداد و یادبود کفن پوشانی که در سال ۱۳۴۲ جاودانه شدند
🔹15 خرداد خاطرهای غمانگیز و حماسهآفرین برای ملت ایران است. روزی که بنا به آنچه مشهور است قریب به پانزده هزار نفر از ملت مظلوم و ستمکشیده ما به خاک و خون کشیده شد و ملت ما این روز را عزیز میشمارد و من روز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام میکنم.
✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨
یاد حضرت در دقایق زندگی
✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨
🔴 قیام ۱۵ خرداد مبداء جنبش مردم ایران علیه استبداد و استعمار
🔵 پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
🌕 يخْرُجُ قَوْمٌ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ ، فَيُوَطِّئُونَ لِلْمَهْدِيِّ سُلْطَانَهُ
🔺 مردمى از مشرق قيام میكنند و زمينه حاكميت مهدى را فراهم میآورند.
📚 بحار الأنوار، ج ۵۱ ص ۸۷
#مهدویت
#در_محضر_معصومین
🔰رسول خدا صلی الله علیه وآله:
🔴قیامت برپا نمیشود مگر اینکه قبل از آن، قیام کنندهای از ما اهلبیت، برای حق قیام کند؛و آن زمانی اتفاق خواهد افتاد که خداوند اذن قیام به او بدهد.هرکس او را پیروی کند نجات مییابدو هر کس تخلف کند هلاک خواهد شد.
بخاطر خدا! بخاطر خدا!
ای بندگان خدا! خودتان را به او برسانید حتی به قیمت سینهخیز رفتن روی برفها!که او خلیفه خدا و خلیفه من است.
📚دلائل الامامة ص۴۵۲
#حدیث_روز
آیت الله العظمی آقا رحیم ارباب (۱۲۹۷ - ۱۳۹۶ ق)، فقیه، عارف و فیلسوف شیعه در قرن چهاردهم هجری و از شاگردان جهانگیرخان قشقایی و آخوند کاشانی است. ایشان از اساتید بزرگ حوزه علمیه اصفهان در علوم متعدد فقه و فلسفه و کلام و ریاضی بود. شهید بهشتی و شهید مطهری از شاگردان او هستند.
نام کامل رحیم ارباب چرمهینی
زادروز ۱۲۹۷ قمری
زادگاه اصفهان
وفات ۱۳۹۶ قمری
مدفن اصفهان، تخت فولاد
اساتید
جهانگیرخان قشقایی، آخوند کاشانی، سید محمدباقر درچهای، سید ابوالقاسم دهکردی،...
شاگردان
شهید بهشتی، شهید مفتح، سید محمدرضا خراسانی، جلال الدین همایی، شهید مرتضی مطهری، محمد ناصری دولت آبادی،...
آثار
تصحیح «تبیان، حاشیه بر منهاج معادن التجنیس، حواشی بر کتب فلسفی،...
ولادت و خاندان
رحیم ارباب در سال ۱۲۹۷ هـ.ق در قریه «چرمهین» اصفهان و در خانه حاج علی پناه، مشهور به ارباب حاج آقا (فرزند عبدالله مشهور به ارباب آقا) به دنیا آمد.
«آقا رحیم در خانوادهای رشد کرد که افرادی باسواد، اهل شعر و ادب و تاریخ بودند. پدر ایشان در شعر، تخلص «لنگر» داشت و سالها با عمان سامانی و دهقان سامانی و ملا محمد همامی و دیگر شعرای معاصرش جلسات شعر داشت. آقا رحیم نیز بیشتر اشعار فارسی حافظ و مولانا و شعرای عرب را که حفظ داشت، از دوره کودکی خود و از طریق شنیدن از زبان پدر و عمویش بوده است».
اجداد آقا رحیم ارباب «از اعیان دهاقین و مشاهیر نجبا و بزرگ زادگان قریه چرمهین از قرای معروف روستای لنجان اصفهان و صاحب مال و ثروت بودند و بدین سبب به لقب ارباب خوانده میشود».[۱]
تحصیلات و استادان
آقا رحیم ارباب، ادبیات فارسی و بخشی از صرف و نحو را در کودکی، نزد ملا محمد همامی که مردی فاضل، ادیب و شاعر بوده است، در «چرمهین» خواند. وی در اصفهان، بقیه مقدمات و سطوح را نزد حاج میرزا بدیع درب امامی (متوفا: ۱۳۱۸ هـ.ق)، قوانین الاصول را نزد علامه آیت الله سید محمدباقر درچهای (متوفا: ۱۳۴۲ هـ.ق) و خارج اصول فقه را نزد سید ابوالقاسم دهکردی (۱۳۵۳ هـ.ق)، سید محمدتقی مدرس و حاج آقا منیر احمدآبادی (متوفا: ۱۳۴۲ هـ.ق) آموخت. فلسفه، هیئت و ریاضیات را نیز نزد جهانگیرخان قشقایی و آخوند ملا محمد کاشی فراگرفت.[۲]
وی همچنین ۴ سال به فراگیری اسفار نزد حاجی ملا اسماعیل درب کوشکی پرداخت. او برای ادامه تحصیلات، به عراق رفت و در درس میرزا محمدحسن شیرازی شرکت کرد، تا به مقام اجتهاد نائل آمد.
آقا رحیم ارباب شوق فراوانی نسبت به فراگیری دانش داشت. خودش در این باره میگوید: «از اول شب آماده مطالعه کتابهای علمی میشدم و مطالعه طول میکشید تا شام حاضر میشد و لذت مطالعه کتاب، مهلت به صرف شام نمیداد و غذا سرد میشد و گاهی مطالعه طول میکشید تا صبح میشد و بعد از تناول غذای شب و ادای فریضه صبح، در مجلس درس حاضر میشدم و با شوقِ علم آموزی اعتنا به کمبود خواب نداشتم».[۳]
آقا رحیم ارباب از حیث تبحر در ادبیات، در زمان خود کم نظیر بودند. تمام اشعار سیوطی را در سن نود و چند سالگی از حفظ داشتند و نیز کتاب «شرح منظومه» ملا هادی سبزواری را...».[۴]
تدریس و شاگردان
آقا رحیم ارباب دروس متعددی از جمله شرح لمعه تدریس میکرد. «درس شرح لمعه ایشان آن قدر تطبیقی بود و شرح و بسط داشت که مطالب را استدلالی برای شاگردانشان میگفتند. آن کسانی که میرفتند درس ایشان و آن را یادداشت میکردند، از شرح لمعه آیت الله ارباب بیشتر از درس خارج دیگران استفاده میکردند؛ به طوری که کسی شش یا هفت سال به درس خارج حاج آقا رحیم ارباب میرفت، ادعای اجتهادش مقرون به دلیل میشد. چون در هر بحث فقهی، ایشان روایاتش را از بحارالانوار و یا کتب مشهور روایی که مستند فقه است، نقل مینمودند و یا نظر استادان فقه را با دلایل آن میگفتند. کتاب وسایل الشیعه از کتابهای جامع اخبار فقهی است، کانّه ایشان آن روایات را حاضر الذهن داشتند و اقوال مختلف فقها را نقل میکردند، با شرح لمعه تمام اقوال را با شواهد روایی و شواهد آیات قرآن کریم، تفسیر، لغت، رجال، درایه آن کاملاً بررسی میکردند. مصداق آن چه که به آن میگویند درس خارج».
حاج آقا رحیم ارباب، ابتدا در مسجد حکیم و سپس در مسجد «کرک یراق» تدریس میکردند.[۵] «ایشان فقه را از روی جواهر میگفتند و جواهر هم جلوی ایشان بود. در خارج فقه استنباطشان از روی جواهر شیخ محمدحسن نجفی بود. فقه را از جواهر میگفتند و اصول را هم از فرائد.»[۶] او پس از آن که بیماریاش شدت یافت، در منزل تدریس میکرد. وی به تدریس، بیشتر از هر چیز دیگر اهمیت میداد، «در طول پنجاه سال کمتر مسافرت رفتند، حتی برای سفرهای زیارتی عتبات مقدس کربلا، نجف، مشهد و حج هم همان یک حج واجب را ایشان رفتند. ایشان درس را تعطیل نمیکردند و در احیای حوزه و تربیت شاگردانی که هر کدام از علمای این شهر (اصفهان) هستند، نهایت جدیت و کوشش را مینمودند».[۷]
آیت الله ارباب در سال ۱۳۲۰ جواهر و شرح تجرید علامه را در مسجد حکیم تدریس میکرد.[۸] وی معتقد بود «تنها تدریس کافی نیست، علما و مجتهدین بر اریکه منبر بنشینند و به بیان مسائل شرعیه و اخلاقیات برای مردم بپردازند.»[۹] یکی از شاگردان وی میگوید: «در زمینه فلسفه، در حد اعلی بودند و به «حکیم» شهرت داشتند».[۱۰]
آیت الله ارباب آخرین فروغهای فلسفه در اصفهان بودند. وی مدتها درس فلسفه میگفتند، لکن بعداً تبدیل کردند به کلام. مانند «شرح تجرید» و هنگامی که به ایشان پیشنهاد میشود که شرح منظومه تدریس کنند، قبول نمیکنند و میفرماید: حاضرم شرایع الاسلام (در فقه) بگویم. حکمت ایشان «متمایل به حکمت مشاء و حرفهای ملاصدرا بود؛ به مطالب صدرالمتألهین خیلی اهمیت میدادند. هر وقت حرف از حکمت بود، معمولاً سخنان ملاصدرا یا محی الدین عربی اندلسی را مطرح میفرمودند، زیرا این ها استوانههای علمی ایشان بودند در حکمت و عرفان».[۱۱]