حجاب در اسلام از یک مسأله کلیتر و اساسیتری ریشه میگیرد و آن اینست که اسلام میخواهد انواع التذاذهای جنسی ، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد ، اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد . برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذتجوئیهای جنسی به هم میآمیز دل ، اسلام میخواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند
حال فلسفه حجاب را از جنبه های روانی،خانوادگی،اجتماعی و حفظ ارزشهای زن بررسی کنیم:
۱- آرامش روانی
نبودن حریم بین زن و مرد آتش شهوت را شعله ور میسازد. وقتی جوانی افراد بدحجاب را مشاهده میکند ، غریزه جنسی که نیرومندترین غریزه انسان هست در حالت تحریم قرار میگیره و در این حالت است که دچار بیماریهای عصبی و روانی میگردد.اسلام هم میخواهد همه در آرامش روحی و روانی کامل باشند. و راه را هم نشان داده: الف- حجاب ب – عدم چشم چرانی
۲-جلوگیری از ناهنجاریهای اجتماعی
که اگر رعایت نشه موجب گسترش فحشاء ، فرزندان نامشروع و غیره خواهد شد
۳-استحکام پیوند خانوادگی
هر چقدر برهنگی افزایش یابد طلاق و از هم پاشیدگی کانون خانواده بیشتر میشود و این چیزی است که آمار نشان میدهد.
۴- حفظ ارزشهای زن
حجاب زن باعث افزایش احترام آنان میشود برعکس بدحجابی .و اسلام میخواهد ارزشهای زن حفظ شود.این مورد رو میتوانید از مردان سوال کنید
میگویند حجاب باعث حرص و سرکوب کردن غرائز موجب انواع اختلاتهای روانی و روحی میشود؟
جواب از استاد شهید مطهری:
پاسخ این ایراد اینست که درست است که ناکامی ، بالخصوص ناکامی جنسی ، عوارض وخیم و ناگواری دارد و مبارزه با اقتضاء غرائز در حدودی که مورد نیاز طبیعت است غلط است ، ولی برداشتن قیود اجتماعی مشکل را حل نمیکند بلکه بر آن میافزاید . در مورد غریزه جنسی و برخی غرائز دیگر ، برداشتن قیود ، عشق به مفهوم واقعی را میمیراند ولی طبیعت را هرزه و بیبند و بار میکند . در این مورد هر چه عرضه بیشتر گردد هوس و میل به تنوع افزایش مییابد . اینکه راسل میگوید : ” اگر پخش عکسهای منافی عفت مجاز بشود پس از مدتی مردم خسته خواهند شد و نگاه نخواهند کرد ” ، درباره یک عکس بالخصوص و یک نوع بی عفتی بالخصوص صادق است ، ولی در مورد مطلق بی عفتیها صادق نیست یعنی از یک نوع خاص بی عفتی خستگی پیدا میشود ولی نه بدین معنی که تمایل به عفاف جانشین آن شود بلکه بدین معنی که آتش و عطش روحی زبانه میکشد و نوعی دیگر را تقاضا میکند . و این تقاضاها هرگز تمام شدنی نیست . خود راسل در کتاب زناشوئی و اخلاق اعتراف میکند که عطش روحی در مسائل جنسی غیر از حرارت جسمی است . آنچه با ارضاء تسکین مییابد حرارت جسمی است نه عطش روحی . بدین نکته باید توجه کرد که آزادی در مسائل جنسی سبب شعلهور شدن شهوات به صورت حرص و آز میگردد ، از نوع حرص و آزهائی که در صاحبان حرمسراهای رومی و ایرانی و عرب سراغ داریم
عدهای حجاب را فقط برای مومنین میدانند آیا این درست است؟
اگر آیات حجاب را در قرآن برای مسلمانان ندانیم بلکه برای کسانی که دارای مراتب والای ایمانی هستند بدانیم و مقصود آیه ۹۰ سوره مبارکه مائده که گفته شده ای کسانی که ایمان آورده اید بت پرستی نکنید را همه مسلمانان ندانیم و بگوییم مقصود کسانی هستند که دارای مراتب بالای ایمان اند نتیجه این میشود که مسلمانان اگر مومن اصطلاحی نیستند میتوانند بت پرستی کنند چون خطاب آیه به انسانهای مومن است و نه مسلمانان.
این که رعایت حجاب بر غیر مسلمانان و یا مسلمانانی که نمیخواهند حجاب را رعایت کنند در حکومت و جامعه اسلامیالزامیاست نیاز به خطاب قرآنی ناس یعنی مردم که اعم از مومن و مسلمان است نمیباشد. هرگاه مسلمانان با اختیار خود تشکیل حکومت دادند و اکثریت آن جامعه به این حکومت اسلامی رای دادند دولت و حکومت وظیفه دارد احکام و قوانین مطابق با موازین اسلامیرا در جامعه اجرا کند و اقلیتی که به آن حکومت رای داده اند اگر مسلمان نباشند چون در جامعه اسلامیزندگی میکنند حق مخالفت ندارند اما حکومت هم حق ندارد آنان را ملزم به انجام دین مبین اسلام کند اما حجاب جز شعائر اسلامیاست و حفظ شئونات اسلامیهمچنان که بر مسلمانان در ملاء عام و حوزه عمومیلازم است بر غیر مسلمانان نیز لازم است و این به معنای معتقد کردن ایشان چه مسلمان و چه غیر مسلمان به آن عمل نیست بلکه چون عمل، در حوزه اجتماع اتفاق میافتد و دارای اثار اجتماعی و مدنی است وظیفه دولت اسلامیایجاب میکند آن را در جامعه عملیاتی کند.
بعضیا جوری میگن اختلاس رو ول کردید چسبیدید به بی حجابی که انگار ما اومدیم از اختلاسگرا بابت کارشون تشکر کردیم من بچه مذهبی همونقدر که نسبت به بی حجابی حساسم صد برابر بیشتر از اون از اختلاس متنفرم از رانت بیزارم و... ولی اختلاس گر نمیاد گناهشو علنی کنه که من بهش تذکر بدم نمیاد بگه من میخوام اختلاس کنم تو رو خدا بیا به من تذکر بده اینجا وظیفه دستگاه های اطلاعاتی هست که ورود بکنن و با تجسس و جمع آوری اطلاعات با این موارد برخورد کنن طرف میگه چون اختلاس و رانت و امثالهم هست پس منم حجاب رو رعایت نمیکنم!!!
یعنی همینقدر خنده دار یعنی شما برای مثلاً اعتراض به یک بی قانونی و گناه بیای خودت بی قانونی و گناه بکنی این با کدوم منطق جور در میاد؟؟
همون هایی که به بیتالمال دست درازی میکنن و ظاهر مذهبی دارن هیچ بویی از باطن مذهب و اسلام نبردن شما خیلی خوب میدونید که همه افراد مذهبی اینطور نیستند ولی تبلیغات مسموم رسانه های معاند که همه جوره تلاش میکنن تا تمام مشکلات کشور رو به گردن روحانیت و قشر مذهبی بندازن اجازه نفس کشیدن در فضای به دور از تنش رو بهتون نمیده بنابراین کاملا دوستانه پیشنهاد میدم که رسانه زده نباشید و فقط به صورت منفعل و پذیرنده هر چی که اونا بگن رو قبول نکنید
برید و خودتون مطالعه و تحلیل کنید و به مطلب درست برسید
عزیز من چه فرقی میکنه گناه گناهه من بیام بگم چون فلانی داره فلان گناه رو انجام میده پس منم میرم گناه انجام میدم یعنی شما مسابقه گناه گذاشتید با اختلاسگرا؟؟
کسی که این قانون ساده رو رعایت نمیکنه هیچ تضمینی وجود نداره که قوانین بیتالمال رو رعایت کنه تخم مرغ دزده که شتر مرغ دزد میشه
البته بنده معتقدم خیلی از افراد بدحجاب و برخی بی حجاب ها تحت تأثیر جو و فضای مسموم رسانهای قرار گرفتن بسیاری از دختر خانم های شل حجاب ذاتاً پاک هستن و عنادی با مسئله حجاب ندارن بلکه از ترس حرف مردم و دوست و آشنا میترسن که حجاب کامل داشته باشن میترسن چادر سر کنن از قضاوت شدن میترسن از اینکه بهشون برچسب اُمل و متحجر بخوره میترسن یکی از علت هاش این هست که رسانههای دشمن (و همچنین برخی فیلم و سریالهای داخلی و بلاگر های وطنی) با عوض کردن ارزش ها و بها دادن به ضد ارزش ها به وجود آوردن باید کار فرهنگی خیلی تمیز و درست (نه بنر زدن و تراکت پخش کردن کار فرهنگی کلان در حوزه آموزش و پرورش ونظام خانواده) برای این دسته از افراد انجام بشه تا واقعیت حجاب رو درک کنن و خودشون بفهمن که حجاب به نفعشونه وگرنه تبعیت از روی اجبار جز دین زدگی چیزی به دنبال نخواهد داشت
اما اون دسته کمی که با عناد نسبت به مسئله حجاب قصد ایجاد هنجارشکنی رو دارن باید مطابق قوانین باهاشون برخورد بشه عمده حرف این دسته افراد این هست که میگن نباید به قانون بد احترام گذاشت بدن خودمه تو نگاه نکن مگه ما میگیم شما چی بپوشین تو زندگی دیگران دخالت نکنید
باید عرض کنم که در این صورت هر قانونی از نظر یه عده بده به عنوان مثال کسانی که مالیات میدن باید بگن قانون مالیات بده؟ چرا ما باید بخشی از درآمدمون رو به دولت بدیم؟ پس به این قانون احترام نمیزاریم یا هر قانون دیگهای
میگه بدن خودمه تو نگاه نکن شما ها مریض جنسی هستید خب من اگه میخواستم نگاه کنم که به شما تذکر نمیدادم یه گوشه میایستادم نگاه میکردم وقتی بهت تذکر میدم یعنی نمیخوام کسی به تو نگاه کنه
چرا برای زدن حجاب در جامعه تلاش میشه؟
چرا دشمن اینهمه هزینه میکنه تا به قول بعضیا این یه تیکه پارچه رو از سر ما برداره؟
چون احساس خطر میکنن در برابر جامعه معنوی
اونا یه جامعهای میخوان که مردم سرگرم لذت های مختلف دنیایی باشن یه جامعه بیتفاوت
جامعهای بدون ایثار بدون غیرت بدون حیا
جامعهای که خواست انسان در اون مطرحه و هیچ خبری از معنویت و ارزش های والای انسانی در اون وجود نداره
چون خیلی راحت میتونن بر همچین جامعهای تسلط پیدا کنن
اومانیسم شالوده فرهنگ و فلسفه بعد از رنسانس در غربه که بر اساس آن، انسان میزان کلیه ارزشها و فضایل از جمله حق و حقگرایی است این جنبش، سرشت انسانی و علایق طبیعت آدمی را میزان همه چیز قرار میدهد.
کسی که زیبایی اندیشه دارد، زیبایی ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد (شهید مطهری)
بنابراین چادر یعنی به طرز فکرم اهمیت بده نه به اندامم!
عدهای هم میگویند چرا در آیات زنان پیامبر مورد خطاب قرار داده شده پس حجاب فقط بر آنها واجب بوده
در پاسخ باید گفت
بدون شك اين يك حكم عام است، و تكيه آيات بر زنان پيامبر(ص) به عنوان تاكيد بيشتر است، درست مثل اينكه به شخص دانشمندى بگوئيم تو كه دانشمندى دروغ مگو، مفهومش اين نيست كه دروغ گفتن براى ديگران مجاز است، بلكه منظور اين است كه يك مرد عالم بايد به صورت مؤكدتر و جدى ترى از اين كار پرهيز كند
یا میگن اصلا ما دوست نداریم حجاب رو تکلیف چیه
چه بسا چيزي را خوش نداشته باشيد، حال آن که خير شما در آن است. و يا چيزي را دوست داشته باشيد، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا ميداند، و شما نميدانيد/سوره بقره آیه ۲۱۶
گذشته از موارد سازماندهی شده و هدفمند کشف حجاب و تلاش برنامهریزی شده برای خدشه به مسئله عفاف و حجاب که در جای خود باید قاطعانه با آن مقابله شود، یکی از مواردی که درخصوص مسئله بیحجابی یا شل حجابیها مطرح است و شاید تا حد زیادی از نظرها مغفول مانده، این موضوع است که با یک کنکاش یا حتی گفتوگو و بررسی مختصر متوجه میشویم بسیاری از زنان و دختران جوانی که بر اساس ظاهر در دسته کم حجاب یا شل حجاب قرار میگیرند، نه اینکه از روی لجاجت و هدفی خاص به این کار دست زده باشند بلکه بسیاری از آنها اساساً از نظر دریافت مبانی و فلسفه حجاب یا پایههای اعتقادی و رفتاری این مقوله مهم آن چنان تغذیه و توجیه نشدهاند و نگاه بسیاری از آنها از نوع پوشش، رفتار بر اساس یک مد و ظاهر است. بسیاری از همین افراد گاه در موضوعات دیگری در حوزه اعتقادات که بیشتر و دقیقتر در معرض توضیح منطقی و جذاب یا دریافت اطلاعات مربوط به آن قرار داشتهاند برخلاف ظاهری که دارند رفتاری معتقدانه از خود بروز میدهند از جمله اینکه در مراسمات مذهبی و حتی راهپیماییها و تشییع شهدا و... شرکت میکنند. موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز در چند نوبت به آن اشاره داشتهاند که شاید خانمی از نظر ظاهر و حجاب پوشش کامل و مناسبی نداشته باشد اما در کنار این نقص ظاهری، رگههای پررنگی از باورها و اعتقادات مذهبی در او وجود داشته باشد و در بسیاری از امور و مراسمات مانند شبهای قدر یا حتی مراسمات انقلابی و ملی و ارزشی هم با همه وجود و اعتقاد قلبی شرکت کند.
حال سؤال اینجاست که چطور در برخی از دختران و زنان جامعه گاه نسبت به یک باور مهم و اساسی مانند حجاب کم توجهی و عدم رعایت مطلوب دیده میشود اما در بخشهای دیگری از مسائل مربوط به دینداری و باورهای مذهبی شرایط آنها طور دیگری است؟
در این ماجرا در کنار مسائل مربوط به خانوادهها که در جای خود بسیار مهم و قابل پردازش است، بخش زیادی از نحوه شکلگیری ذهن و باورهای نوجوانان و جوانان و حتی کودکان و نونهالان جامعه به عملکرد نهادها و دستگاهها و مسئولان فرهنگی در بخشهای مختلف بازمیگردد که گاهی این عملکردها خوب و جذاب، گاهی رها شده و منفعل، گاه ناهماهنگ و متفرق و گاه یکدست و متحد بوده و هستند.
.
رهبر انقلاب در دیدار اخیر با معلمان از آنها خواستند که شاگرد را مثل فرزند خود بدانند اما در ابعادی بزرگتر میتوان گفت مخاطب این فرمایش رهبری که در آن دیدار فرمودند:« شما در مورد پسر خودتان یا دختر خودتان چه آرزوهایی دارید؟ نمیخواهید خوشبخت باشد؟ نمیخواهید سربلند باشد؟ نمیخواهید عاقل باشد؟ نمیخواهید باسواد باشد؟ نمیخواهید رفتار او در جوامع، در خانوادهها، احترامبرانگیز باشد؟ انسان راجع به بچّهاش این چیزها را میخواهد؛ عین همینها را از این شاگردتان هم بخواهید»، همه متولیان فرهنگی و مسئولان امر در حوزههای مختلف هستند.
امروز اینکه تنها از آموزش و پرورش بخواهیم متولی بحث تربیت فرهنگی نوجوانان ما باشد انتظار کاملی نیست، آن هم آموزش وپرورشی که همین حالا با کمبود 50 هزار مربی تربیتی روبروست و بیش از 97 درصد بودجهاش صرف حقوق و دستمزد میشود و سالهاست گرفتار در چمبره و تسلط مافیای کنکور و اولویت پیدا کردن آموزش بر پرورش و تبدیل مدرسه یعنی محل درس گرفتن و تعلیم سبک زندگی و تقویت و نهادینه کردن باورهای مترقی مانند فلسفه حجاب و عفاف، به آموزشگاه تست زنی و به تعبیر رهبری دالان عبور برای رسیدن به دانشگاه شده است. چه انتظاری است از جوانی که از دوران کودکی در سایه کم کاری رسانه ملی و مسئولان امر و از طرفی غفلت خانوادهها در معرض انواع انیمیشنهای بیگانه با تزریق زیرپوستی فرهنگ غربی، یا تربیت رها شده اما مهم سبک زندگی غربی در برخی مهدهای کودک، آموزشگاههای آزاد، فضای مجازی رها، و تاسف برانگیزتر تولیدات بعضاً مخرب سینمایی داخلی با فرسنگها فاصله از ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی قرار گرفته با پراکندگی و معطلی و ناهماهنگی نهادهای فرهنگی و کم رنگ بودن امور پرورشی در مدارس حتماً به سطحی بالا از کسب معارف و ارزشها و باورهای کلیدی همچون حجاب دست پیدا کند؟
اما فرصت جبران تمام نشده و میتوان همچنان امیدوار بود اگر با آسیب شناسی مسیر گذشته و نیازسنجی درست راه پیش رو درست تصمیم گرفته و بهتر از آن درست رفتار شود.
رهبر انقلاب در دیدار اخیر با معلمان درخصوص نحوه کار پرورشی تذکر داده و فرمودند: «... باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّهها را فراری نباید بدهد؛ باید جوری باشد که بچّهها به طرف آن جذب بشوند. تقویت هویّت ملّی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملّی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، در شمار اصلیترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.»
مقام معظم رهبری:
زنها مواظب باشند این راهِ مبارک انقلاب را گم نکنند.
امروز، سرگرم شدن به زر و زیور،
برای زن مسلمان ایرانیِ انقلابی عیب است.
امروز، پُر کردن سر و سینه و دست از زیورآلات
و بت قرار دادن زیور و آرایش و مُد و لباس،
"برای زن انقلابیِ مسلمانِ ایرانی ننگ است."
آن کسی که در پی این گونه چیزهاست، ارزشش پایین است.
مُد، برای زن ارزش آفرین نیست؛
بیاعتنایی نسبت به مُدهای دامگونهی ساخته و پرداختهی دشمنان،
برای زن ارزش است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امان از روزی که خون شهید را هم وارد بازیهای سیاسی و حزبی کنیم!!
البته فیلم برای امروز هست ولی خبر برداشته شدن نام و تابلو شهید عجمیان از بلوار مذکور مربوط به همان فردای صحبتهای پدر بزرگوار شهید عجمیان است!
منتظر تصاویرش بودیم برای انتشار...
قطعا از فردا آقایان به تکاپو خواهند افتاد برای توجیه و تکذیب و...
ولی ای اصحاب زر و زور، بترسید از آن روزی که خون این شهدای مظلوم و آه دل این کوخ نشینان مظلوم بنیانتان را زیر و زبَر کند👆👆👆😳😳😔😳😳😳
پ.ن:وقتی مسیولین برای پست ومقامی ومنصب شأن ،حتی حاضرند از روی خون شهدا هم عبورکنند،وبرای منافع خودشان حتی به اسم شهدا پشت کنند،چه رسد به خط و مرام شهدا✋👆👆👆👆👆
#مفسده_آخرالزمان
ازدیدگاه امام صادق (ع)
🔴 قسمت دوم 🔴
21.و دیدی كه امر به معروف كننده خوار است.
22.و دیدی كه فاسق در آنچه خدا دوست ندارد نیرومند و ستوده است.
23.و دیدی كه اهل قرآن و هر آنكه آن را دوست دارد خوار استو
24.و دیدی كه راه خیر بسته شده و راه شر مورد توجه قرار گرفته است.
25.و دیدی كه خانه كعبه تعطیل شده و دستور به ترك آن دهند.
26.و دیدی كه مرد به زبان گوید آن چه را عمل نكند.
27.و دیدی كه مردان خود را برای استفاده مردان فربه كنند، و زنان برای زنان.
28.و دیدی كه زندگی مرد از پس او اداره می شود و زندگی زن از فرج او.
29.و دیدی كه زنان مانند مردان برای خود انجمنها ترتیب دهند.
30.و دیدی كه در میان فرزندان عباس كارهای زنانگی آشكار شد... و دیدی كه پولدار عزیزتر از مؤمن باشد و ربا آشكار شود و بر آن سرزنش نشود.
31.و دیدی كه زن برای نكاح مردان با شوهر خود همكاری كند.
32.و دیدی كه بیشتر مردم و بهترین خانه ها آن ها باشند كه به زنان در هرزگی كمك كنند.
33.و دیدی كه مؤمن به خاطر ایمانش غمناك و خوار گردد.
34.و دیدی كه بدعت و زنا آشكار گردد.
35.و دیدی كه مردم به شهادت ناحق اعتماد كنند.
36.و دیدی كه حلال تحریم شود و حرام مجاز.
37.و دیدی كه دستورات دینی طبق تمایلات اشخاص تفسیر گردد.
38.و دیدی كه مردم چنان در ارتكاب گناه جری شده اند كه منتظر رسیدن شب نیستند.
39.و دیدی كه مؤمن نتواند كار بد را نكوهش كند جز با قلب.
40.و دیدی كه مال كلان در راه غضب الهی خرج شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رواج برهنگی در دانشگاه آزاد مثلا اسلامی
اینجا تهران است، وضعیت حجاب دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.
چند صد متر آن طرفتر دانشگاه آزاد مثلا اسلامی روزنامه فرهیختگان را پشتیبانی مالی میکند تا هرگونه طرح برای ترویج عفاف و حجاب در کشور را زمین بزنند
😐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ بسیار زیبای