eitaa logo
منذر
49 دنبال‌کننده
18 عکس
43 ویدیو
70 فایل
لطفا کمی با این کانال همراهی کن تا از رزق مناسبت بهره مند شوی و اگر حاصل نشد جدا شو یا علی
مشاهده در ایتا
دانلود
🌾ٱلَّذِي جَمَعَ مَالٗا وَعَدَّدَهُۥ🌾🌾🌾 🏵️همان كسى كه مالى جمع كرده و دايم به حساب و شماره اش سر گرم است🏵️ 1️⃣. همان كسى كه مال را جمع آورى و شماره كرده بى آنكه حساب مشروع و نامشروع آن را كند ( اَلَّذِي جَمَعَ مٰالاً وَ عَدَّدَهُ ) آن قدر به مال و ثروت علاقه دارد كه پيوسته آنها را مى شمرد، و از برق درهم و دينار، و پولهاى ديگر، لذت مى برد و شادى مى كند هر درهم و دينارى براى او بتى است، نه تنها شخصيت خويش كه تمام شخصيتها را در آن خلاصه مى بيند، و طبيعى است كه چنين انسان گمراه و ابلهى مؤمنان فقير را پيوسته به باد سخريه بگيرد.🌼🌼🌼 2️⃣. عدده در اصل از ماده عد به معنى شمارش است، بعضى نيز احتمال داده اند كه از عده (بر وزن غده) به معنى آماده كردن اين اموال و ذخيره نمودن براى مشكلات و روز مبادا است بعضى نيز آن را به امساك و نگهدارى تفسير نموده اند ولى معنى اول از همه ظاهرتر است به هر حال آيه ناظر به ثروت اندوزانى است كه مال را نه به عنوان يك وسيله بلكه به عنوان يك هدف مى نگرند، و در جمع آورى آن هيچ قيد و شرطى قائل نيستند، از حلال و حرام و تجاوز بر حقوق ديگران، از طريق شرافتمندانه و يا طرق پست و رذيلانه آن را جمع آورى مى كنند، و آن را تنها نشانه عظمت و شخصيت مى دانند آنها مال را براى رفع نيازهاى زندگى نمى خواهند، و به همين دليل هر قدر بر اموالشان افزوده شود حرصشان بيشتر مى گردد،🥀🥀🥀 3️⃣. و گرنه مال در حدود معقول و از طرق مشروع نه تنها مذموم نيست، بلكه در قرآن مجيد گاهى از آن به عنوان فضل اللّٰه تعبير شده، آنجا كه مى فرمايد: وَ اِبْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اَللّٰهِ (جمعه ۱۰) و در جاى ديگر از آن تعبير به خير مى كند: كُتِبَ عَلَيْكُمْ إِذٰا حَضَرَ أَحَدَكُمُ اَلْمَوْتُ إِنْ تَرَكَ خَيْراً اَلْوَصِيَّةُ : بر شما مقرر شده كه وقتى مرگ يكى از شما فرا رسد اگر خيرى از خود به يادگار گذارده وصيت كند چنين مالى مسلما نه مايه طغيان است، نه وسيله تفاخر، نه بهانه استهزاى ديگران،🌕🌕🌕 4️⃣. اما مالى كه معبود است و هدف نهايى است، و صاحبان آن را همچون قارون دعوت به طغيان مى كند ننگ است و ذلت، و مصيبت است و نكبت، و مايه دورى از خدا و خلود در آتش دوزخ است و غالبا جمع آورى كميت زيادى از اين مال جز با آلودگيهاى فراوان ممكن نمى شود لذا در حديثى از امام على بن موسى الرضا ع مى خوانيم: كه فرمود: لا يجتمع المال الا بخمس خصال: بخل شديد، و امل طويل، و حرص غالب، و قطيعة رحم، و ايثار الدنيا على الآخرة: مال جز با پنج خصلت در يك جا جمع نمى شود: بخل شديد، آرزوهاى دور و دراز، حرص غالب، قطع رحم، و مقدم داشتن دنيا بر آخرت زيرا كسانى كه سخاوتمندند و گرفتار آرزوهاى دور و دراز نيستند مراقب حلال و حرامند، به ارحام خود كمك مى كنند، و غالبا اموال نزد آنها جمع نمى شود، هر چند درآمدشان زياد باشد🌺🌺🌺🌺 آری کسی که مالی جمع کرد و مرتب توجه اش به مال و شمارش آن است، دیگر به چیزی غیر مال توجه نمی کند و مال برایش اصل و هدف و همه چیزش می شود و این جز سقوط برای یک انسان نیست 🌸🌸🌸
🌺نهج البلاغه حکمت ٢٩🌺 💐إِذَا كُنْتَ فِي إِدْبَارٍ وَ اَلْمَوْتُ فِي إِقْبَالٍ فَمَا أَسْرَعَ اَلْمُلْتَقَى💐 🌾هنگامى كه تو عقب مى‌روى و مرگ به جلو مى‌آيد چه زود با يكديگر ملاقات خواهيد كرد🌾 1️⃣. همۀ انسان‌ها را در حال حركت به سوى پايان عمر معرفى مى‌كند و اين يك واقعيت است. از لحظه‌اى كه انسان متولد مى‌شود و هر ساعتى كه بر او مى‌گذرد بخشى از سرمايۀ عمر او كاسته و هر نفسى كه مى‌زند يك گام به پايان زندگى نزديك مى‌گردد، زيرا عمر انسان به هر حال محدود است و اگر هيچ مشكلى هم براى او پيش نيايد روزى پايان مى‌پذيرد. درست مانند چراغى كه مادۀ اشتعال‌زايش تدريجاً كم مى‌شود و روزى تمام و سرانجام خاموش خواهد شد. اين حركت سريع بدون يك لحظه توقف ادامه دارد و به اين ترتيب، از اين‌سو همۀ انسان‌ها شتابان به سوى مرگ حركت مى‌كنند. ⭐⭐⭐ 2️⃣از سوى ديگر، پيوسته عوامل مرگ به سوى انسان در حركت اند خواه اين عوامل از طريق حوادث ناگهانى، زلزله‌ها، طوفان و سيلاب، تصادف‌ها و مانند آن باشد يا به صورت بيمارى‌هايى كه با گذشت عمر و ضعف و ناتوانى اعضا خواه ناخواه دامان انسان را مى‌گيرد🌸🌸🌸 3️⃣ و بدين ترتيب دو حركت از دو سو رو به روى يكديگر دائماً در حال انجامند از يك‌سو، انسان به‌سوى نقطۀ پايان زندگى و از آن‌سو، حوادث به‌سوى انسان در حركت است و در چنين شرايطى ملاقات با يكديگر سريع خواهد بود؛ مانند دو وسيلۀ نقليه‌اى كه از دو طرف روبروى يكديگر با سرعت در حركت‌اند و چيزى نمى‌گذرد كه به هم مى‌رسند. قرآن مجيد خطاب به قوم يهود مى‌فرمايد: ««قُلْ‌ إِنَّ‌ اَلْمَوْتَ‌ اَلَّذِي تَفِرُّونَ‌ مِنْهُ‌ فَإِنَّهُ‌ مُلاٰقِيكُمْ‌ ثُمَّ‌ تُرَدُّونَ‌ إِلىٰ‌ عٰالِمِ‌ اَلْغَيْبِ‌ وَ اَلشَّهٰادَةِ‌ فَيُنَبِّئُكُمْ‌ بِمٰا كُنْتُمْ‌ تَعْمَلُونَ‌»؛ بگو آن مرگى كه (به پندار خود) از آن فرار مى‌كنيد به يقين با شما ملاقات خواهد كرد سپس به سوى كسى باز مى‌گرديد كه از پنهان و آشكار باخبر است و شما را از آنچه انجام مى‌داديد باخبر مى‌سازد»🌼🌼🌼
☀️صحیفه سجادیه ادامه دعای ٧☀️ 7 - دعا برای پیشآمدهای سخت و اندوهناک 🌸فَهِيَ‌ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ‌ مُؤْتَمِرَةٌ‌ ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ‌🌸 🌹پس آن اشياء به ارادۀ تو بى‌گفتنت فرمان بردار، و بخواست تو بى‌نهى و باز داشتنت باز داشته‌اند 1️⃣آنگاه به اين نكته‌ى لطيف اشاره كرده كه موجودات در حركت و يا بازايستادن بر اساس مشيت و اراده‌ى تو عمل مى‌كنند و نياز به آن نيست كه فرمان، قولى باشد مى‌گويد: (بنابراين اشياء طبق مشيت تو- بدون احتياج به گفتار- فرمانبرند، و طبق اراده‌ى تو- بدون اينكه نياز به نهى لفظى باشد- از حركت بازمى‌ايستند (فهى بمشيتك دون قولك موتمره، و بارادتك دون نهيك منزجره). 🌺🌺🌺 2️⃣(در قرآن كريم «س ۱۶ ى ۴۰» فرمايد: إِنَّمٰا قَوْلُنٰا لِشَيْ‌ءٍ إِذٰا أَرَدْنٰاهُ أَنْ نَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ‌ يعنى جز اين نيست كه گفتار ما به چيزى هنگامى كه اراده نمائيم به اينكه بآن بگوئيم موجود باش «بى‌گفتن و بى‌درنگ» موجود مى‌شود) -🌹🌹🌹 3️⃣. البته این اطاعت پذیری میان اشیاء و اراده الهی تنها در اراده تکوینی الهی جاری است نه اراده تشریعی که خداوند خود نخواسته است که این اطاعت از روی غیر اختیار صورت پذیرد. 🌷🌷🌷
ادامه نکات سوره همزه 🌳🌳🌳 يَحْسَبُ أَنَّ مَالَهُ أَخْلَدَهُ (3)⭐⭐⭐ پندارد كه مال و دارايى دنيايش عمر ابدش خواهد بخشيد🌼🌼🌼 1️⃣. مراقب باشيم فريب دنيا را نخوريم و به مال دنيا مغرور نشويم💐💐💐💐 2️⃣. اخلد در اينجا به صورت فعل ماضى آمده، يعنى او گمان مى كند اموالش او را به صورت يك موجود جاودانه در آورده است، نه مرگ مى تواند به سراغ او آيد، نه بيماريها و حوادث...🌹🌹🌹 3️⃣. فإن المال و إن كثر ما كثر لا يغني عن صاحبه شيئا غير أن له منه ما يصرفه في حوائج نفسه الطبيعية من أكلة تشبعه و شربة ماء ترويه و نحو ذلك🌼🌼🌼🌼 4️⃣. انسان واقعا خوش خیال است که گمان می کند این مال و موقعیت و پست و جاه و قبیله و نفرات و... او را برای هميشه نگه می دارند اصلا احتمال مرگ و زوال این نعمت های ظاهری را نمی دهد، نعمت هایی که بی ریشه است و زوال پذیر 🌻🌻🌻🌻
نهج البلاغه حکمت ٣٠ 🌸🌸🌸 وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْحَذَرَ اَلْحَذَرَ فَوَاللَّهِ لَقَدْ سَتَرَ حَتَّى كَأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ🏵️🏵️🏵️🏵️ 1️⃣. امام عليه السّلام (در ترغيب به دورى از گناه) فرموده است: (از نافرمانى) دورى كنيد دورى كنيد بخدا سوگند هر آينه (گناهان را چنان) پنهان نموده كه گويا (آنها را) آمرزيده و بخشيده است (پس اكنون كه مهلت داده و گناهان را پنهان نموده ترس و دورى از خشم او واجب است، و بايد معصيت نكرده از گذشته پشيمان بوده توبه نمائيد، زيرا همانطور كه حلم و بردباريش بسيار است عقاب و كيفرش سخت مى‌باشد 🌾🌾🌾 2️⃣. امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه‌اش به همۀ معصيت‌كاران هشدار مى‌دهد كه از صبر الهى در مقابل معاصى‌شان مغرور نشوند. اشاره به اين‌كه يكى از صفات پروردگار، ستار العيوب بودن است. با رحمت واسعه‌اش گناهان پنهانى بندگان را افشا نمى‌كند تا آبروى آنها در نزد دوست و دشمن ريخته نشود شايد بيدار شوند به سوى خدا باز گردند و از گناهان خويش توبه كنند و دست بردارند.☀️☀️☀️☀️ 3️⃣. اما بسيار مى‌شود كه افراد از اين لطف و رحمت الهى سوء استفاده مى‌كنند و گمان دارند گناهى نكرده‌اند يا اگر گناهى مرتكب شده‌اند خداوند بدون توبه آنها را مشمول عفو خود قرار داده است. 🌟🌟🌟 4️⃣. امام عليه السلام در اينجا هشدار مى‌دهد كه از اين لطف و عنايت الهى مغرور نشويد به خصوص اين‌كه ممكن است اين از قبيل نعمت‌هاى استدراجى باشد يعنى خداوند گروهى از گنهكاران را لايق عفو و بخشش نمى‌بيند؛ آنها را به حال خود رها مى‌كند تا مجازاتشان را به تأخير بيندازد تا پشتشان از بار گناه سنگين شود و آنگاه به شدت آنها را گرفته و مجازات مى‌كند.💮💮💮 5️⃣در ضمن اين سخن درسى است براى بندگان كه آنها هم ستار العيوب باشند و به محض اطلاع از گناهان پنهانى كسى، به افشاگرى برنخيزند و آبرويش را نريزند و به او مجال اصلاح خويشتن و توبه دهند.☘️☘️☘️ 6️⃣ اضافه بر اين كمتر كسى است كه عيب و خطايى در پنهان نداشته باشد اگر باب افشاگرى گشوده شود، همگان نسبت به يكديگر بى‌اعتماد مى‌شوند و سرمايۀ اصلى جامعه كه اعتماد است از دست مى‌رود🌱🌱🌱🌱
ادامه دعای ٧ صحيفه سجادیه 🌼🌼🌼 أَنْتَ اَلْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ‌، وَ أَنْتَ اَلْمَفْزَعُ‌ فِي اَلْمُلِمَّاتِ‌ ، لاَ يَنْدَفِعُ‌ مِنْهَا إِلاَّ مَا دَفَعْتَ‌، وَ لاَ يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلاَّ مَا كَشَفْتَ‌(۴)💐💐💐 توئى كه براى (آسان كردن) دشواريها خوانده مى‌شود، و تو در سختيها پناهگاهى، از آنها دور نمى‌شود جز آن سختى كه تو دور نمائى، و از آنها بر طرف نمى‌گردد جز آن را كه تو برطرف كنى🌹🌹🌹 1️⃣. اى فراز از دعاى امام (عليه السلام) آموزشى به بندگان خداست كه در وقت فشار گرفتارى و غم‌ها به غير از خدا توجه نكنند، چون اين حالت‌هاى روحى و جسمى كه در اثر بسته شدن درِ رحمت و نعمتِ خداوند و روى آوردن انواع بلاها و سختى‌ها براى انسان است به خاطر اين است كه خداوند مى‌خواهد، بندگانش به سوى او روى‌ آورند و با او گفتگو كنند و به وجود حق عشق بورزند. و خداى متعال اين حالت بنده را دوست دارد.🌸🌸🌸🌸 2️⃣. چه كسى مى‌تواند حضرت يوسف (عليه السلام) را از صحنه گناه نجات دهد و او را در پناه خود نگه دارد. آن صحنه‌هايى كه اگر براى هر يك از ما اتفاق بيفتد به يقين آلوده به گناه مى‌شويم. چگونه اگر برهان ربّ نبود يوسف در منجلاب شهوت غرق مى‌شد و همه پرده عصمت و هيبت او دريده مى‌شد. پس يك قدرت برتر و نقطه اميدى بايد دست او را بگيرد. در آن هنگام كه همه راه‌ها را به سوى لغزش و خيانت مشاهده كرد و درهاى نجات را بسته ديد در پاسخ به همسر عزيز مصر به يك جمله كوتاه بسنده كرد: مَعَاذَ اللَّهِ»يعنى تنها پناهگاه خداست. ☀️☀️☀️☀️ 3️⃣. در چنين شرايطى سخت و بحرانى براى رهايى از چنگال وسوسه‌هاى شيطانى، تنها راه فرار را پناه بردن به خدا مى‌داند، خدايى كه خلوت و جلوت براى او يكسان است. يوسف با ياد حق اول به يگانگى خداوند در عقيده و پناه‌جويى خدا را در عمل؛ اعتراف مى‌كند و همچنين حق‌شناسى خود را نسبت به عزيز مصر هم كه ربّ و آقاى اوست نشان مى‌دهد كه او مرا تربيت كرده و گرامى داشته است چگونه به او خيانت كنم؟! اين ارزش‌هاى اخلاقى انبيا و صالحان و عمل مؤمنان سبب مى‌شود كه جامعه از جرم و جنايت مصون بماند.⭐⭐⭐⭐
قرآن سوره همزه⭐⭐⭐ كَلَّاۖ لَيُنۢبَذَنَّ فِي ٱلۡحُطَمَةِ🌳🌳🌳🌳 1️⃣. اين چنين نيست، بى ترديد او را در آن شكننده اندازند؛🌱🌱🌱🌱 آنان كه به جاى انفاق مال، در فكر جمع و احتكار اموال هستند، منتظر عذاب خورد كننده قيامت باشند.💐💐💐💐 2️⃣. نيش زبان و طعنه زدن، از گناهان كبيره است، زيرا درباره آن وعده عذاب آمده است.💮💮💮 حطمة» به معناى خورد كردن و شكستن كامل است 🌻🌻🌻🌻 3️⃣. قوله تعالى: « كَلاّٰ لَيُنْبَذَنَّ فِي اَلْحُطَمَةِ » ردع عن حسبانه الخلود بالمال، و اللام في « لَيُنْبَذَنَّ » للقسم، و النبذ القذف و الطرح، و الحطمة مبالغة من الحطم و هو الكسر و جاء بمعنى الأكل، و هي من أسماء جهنم على ما يفسرها قوله الآتي: « نٰارُ اَللّٰهِ اَلْمُوقَدَةُ » و المعنى ليس مخلدا بالمال كما يحسب أقسم ليموتن و يقذفن في الحطمة🥀🥀🥀🥀
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکاتی در مورد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
q-83.mp3
25.79M
📌 دوره «مبانی رشد» (اقای عباسی ولدی) https://ketabefetrat.com/mabani/
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خریدارهای آدمی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت امام باقر علیه السلام
💥 مـــسابقــه بــزرگ هم عــهـــــدی 💥 . 😍 بـــــــــدون قـــــــرعـــــه کــشـــــی 👌 بــــــدون امــــتحان و آزمــــــون 😊 و کامـــــلا ســــاده و رایــــــــگان مــــــــیتونی بـــــــرنــده یکــــی از جـــــــــــــــــوایــــز زیـــــر باشـــــی : 👇 . ✔️10 عدد کمک هـزینه سفــــر به کـــربلا ✔️10 عدد کمک هــزینه سفر به مشــهـد ✔️10 عدد سنگ حــرم سید الشــهدا (ع) ✔️10 عدد تابلو فرش حرم امام رضا (ع) . . ✅ فقــــــط کافـــــــیه وارد کــــانال خــادمان امـــام زمـــــان (عج) بشــــید و از طریق پیامی کـه ســـــنجاق شـــــده ثـــــبت نـام کـــــــنید . 😊👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1723334719C00bdc13985
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش طب و حکمت. 🥇 (فرزندان خود را حکیم تربیت کنیم) 📎 نگرشی حکیمانه به طب. 📎 آشنایی با ابعاد وجودی انسان 📎 آشنایی با شیوه های تشخیص 📎 نقد روش های تشخیصی مدرن(میکروسکوپی) 📎 مزاج شناسی عمومی و کاربردی. 📎 مزاج شناسی، اخلاق و تربیت. 🖇 مزاج در معماری و موسیقی و... 🔸 مزاج شناسی کاربردی(صفر تا صد تشخیص مزاج و درمان) 🔸 ویژه مربیان، مشاوران، والدین، درمانگران و قابل استفاده عموم. 🎗 عزیزانی که دوره مقدماتی را گذرانده یا در حال فراگیری هستند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند. ♻️ مسئول ثبت نام 👇 @Mosavishakoor @tebhekmat @norolhoda90 📍هزینه دوره ۲۰۰ هزار تومان بوده که با تخفیف 100٪ نذر فرهنگی، برای اینکه همه عزیزان بتوانند از این دوره کاربری و مفید استفاده کنند دوره را کاملا رایگان قرار دادیم. 🎗 تنها شرط شرکت در دوره، ارسال بنر برای ۱۰ نفر یا اشتراک در کانال ها و گروه های فعال است. https://eitaa.com/joinchat/3099852865C89c44c2460 🍃 🌸🍃
روزی راهبی با جمعی از مسیحیان به مسجد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم)آمدند در حالیکه طلا و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه داشتند. ✍پس راهب‌‌‌‌ رو کرد به جماعتی که در آنجا حضور داشتند ( أبوبکر نیز در بین جماعت بود ) و سوال کرد "خلیفه ی نبی و امین او چه کسی است؟" پس جمعیت حاضر ، ابوبکر را نشان دادند ، پس راهب رو به ابوبکر کرده و پرسید نامت چیست؟ ابوبکر گفت ، نامم "عتیق" است راهب پرسید نام دیگرت چیست؟ابوبکر گفت نام دیگرم "صدیق" است. راهب سوال کرد نام دیگری هم داری؟ ابو بکر گفت "نه هرگز" پس راهب گفت گمان کنم آنکه در پی او هستم شخص دیگریست. ✍ابوبکر گفت دنبال چه هستی؟ راهب پاسخ داد من بهمراه جمعی از مسیحیان از روم آمدم و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه آوردیم و هدف ما این است که از خلیفه ی مسلمین چند سوال بپرسیم ، پس اگر توانست به سوالات ما پاسخ دهد تمام این هدایای ارزنده را به او میبخشیم تا بین مسلمانان قسمت کند و اگر نتوانست سوالات مارا پاسخ دهد اینجا را ترک کرده و به سرزمین خود باز میگردیم. ✍ابوبکر گفت سوالاتت را بپرس ، راهب گفت باید ب من امان نامه بدهی تا آزادانه سوالاتم را مطرح کنم و ابوبکر گفت در امانی ، پس سوالاتت را بپرس. ✍راهب سه سوالش را مطرح کرد: 1)ما هو الشئ الذی لیس لله؟ *چه چیزاست که از آن خدا نیست؟* 2)ما هو شئ لیس عندالله؟ *چه چیزاست که در نزد خدا نیست؟* 3)ما هو الشئ الذی لا یعلمه الله؟ *آن چیست که خدا آن را نمیداند؟* پس ابوبکر پس از مکثی طولانی گفت باید از عمر کمک بخواهم ، پس بدنبال عمر فرستاد و راهب سوالاتش را مطرح کرد ، عمر که از پاسخ عاجز ماند پس بدنبال عثمان فرستاد و عثمان نیز از این سوالات جا خورد ، و جمعیت گفتند چه سوالیست که میپرسی؟خدا همه چیز دارد و همه چیز را میداند. ✍راهب نا امید گشته قصد بازگشت به روم کرد ، ابوبکر گفت : ای دشمن خدا اگر عهد بر امان دادنت نبسته بودم زمین را به خونت رنگین می کردم . ✍سلمان فارسی که شاهد ماجرا بود بسرعت خود را به امام علی (ع)رسانده و ماجرا را تعریف کرد و از امام خواست که به سرعت خودش را به آنجا برساند. پس امام علی ع بهمراه پسرانش امام حسن (ع )و امام حسین (ع )میان جمعیت حاضر و با احترام و تکبیر جماعت حاضر مواجه شدند. ✍ابوبکر خطاب به راهب گفت ، آنکه در جست و جویش هستی آمد ، پس هر سوالی داری از علی (ع) بپرس! راهب رو به امام علی (ع) کرده و پرسیدنامت چیست؟ امام علی (ع) فرمودند: نامم نزد یهودیان *"الیا"* نزد مسیحیان *"ایلیا"* نزد پدرم *"علی"* و نزد مادرم *"حیدر"* است. پس راهب گفت ، نسبتت با نبی (ص) چیست؟ ✍امام (ع )فرمودند: او برادر و پسرعموى من است و نیز داماد او هستم. پس راهب گفت ، به عیسی بن مریم قسم که مقصود و گمشده ی من تو بودی. پس به سوالاتم پاسخ بده و دوباره سوالاتش را مطرح کرد. ✍امام علی (ع) پاسخ دادند: . فإن الله تعالی أحد لیس له صاحبة و لا ولدا فلیس من الله ظلم لأحد و فإن الله لا یعلم شریکا فی الملک 🔹 *آنچه خدا ندارد ، زن و فرزند است.* 🔹 *آنچه نزد خدا نیست ، ظلم است* 🔹 *و آنچه خدا نمیداند ، شریک و همتا برای خود است* پس راهب با شنیدن این پاسخها ، امام علی را به سینه فشرد و بین دو چشم مبارکش را بوسید و گفت: "أشهد أن لا اله إلا الله و أن محمد رسول الله و أشهد أنک وصیه و خلیفته و أمین هذه الامة و معدن الحکمة" ✳️به درستی که نامت درتورات إلیا و در انجیل ایلیا و در قرآن علی و در کتابهای پیشین حیدر است ، پس براستی تو خلیفه ی بر حق پیامبری، سپس تمام هدایا را به امام علی (ع) تقدیم کرد و امام در همانجا اموال را بین مسلمین قسمت کرد. 💠 *عزيزان !! تا حد امکان نشر دهید؛ زیرا: ⬅️ *پیامبر(ص)فرمود:هرکس فضائل امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع)را نشردهد، مادامیکه از آن نوشته اثری باقیست ملائکة الله برای او استغفار می کنند* منبع : کتاب الإحتجاج مرحوم طبرسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
العاده زیبا👌👌 این قدر باید این فیلم دست به دست بشه که ان شااااااااااالله امسال همه برای عیدغدیر اقاجانمون امیرالمومنین سنگ تموم بزارن.💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا