10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یک فیلم ناب و روضهای آتشین
👈 چاوشی خوانی استاد حاج شیخ محمدحسین سیبیویه (مشهد) در روضه حضرت علی اصغر علیهالسلام
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⭕️ مراسم بزرگداشت روز تاریخنگاری انقلاب اسلامی در کتابخانه ملی ایران
👈 همراه با تجلیل از مقام علمی و خدمات تاریخی استاد علی ابوالحسنی (منذر)
💥نخستین مراسم بزرگداشت «روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی» با تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران حوزه تاریخ نگاری انقلاب اسلامی بویژه حضرت استاد علی ابوالحسنی منذر؛ امروز سه شنبه، ساعت ۹:۳۰ در مرکز همایشهای بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی (تالار قلم) برگزار میشود. همچنین در بخش جانبی این برنامه، آثار پژوهشی مراکز اسنادی که با موضوع تاریخ نگاری انقلاب اسلامی تدوین و منتشرشدهاند، به نمایش گذاشته خواهد شد. دکتر رجبی دوانی از جمله سخنرانان این همایش است.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
● پس از حدود ۴۲ سال
👈 بخشی از گفت و گوی استاد ابوالحسنی (منذر) با علامه عسکری (ره) ؛ سال ۵۹
💥 در موضوع: اتحاد مسلمین؛ مفهومشناسی و آسیبشناسی
👈 این تنها بخش کوتاهی از مصاحبه است که منتشر میگردد. جالب آنکه مرحوم استاد ابوالحسنی در این مصاحبه ۲۵ سال بیشتر نداشته است.
📸 عکس بالا مرحوم استاد ابوالحسنی (منذر) در کنار علامه سید مرتضی عسکری (ره)
🔹 قبل از تلبّس به لباس روحانیت. «سمت راست تصویر»؛ روحشان شاد و همتشان الگو باد.
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐http://eitaa.com/monzer_ir
علامه عسکري و استاد منذر.mp3
7.89M
┅ ❁❁ ┅
🎙 بخشی از مصاحبه منتشرنشده استاد ابوالحسنی (منذر) با علامه عسکری (ره) | سال ۱۳۵۹
👈 اگر منظور از وحدت این باشد که از عقایدمان بحث نکنیم، این همان "قرآن به نیزه زدن" و "حسبنا کتاب الله" گفتن است.
💥حاصل کلام علامه عسکری:
اتحاد به معنای تشکیل جبههای متحد از صفوف مسلمین در برابر استعمار صحیح است ولی وحدت به معنای کنار گذاشتن دفاع علمی از اعتقادات شیعه، بیمعنی است.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺نقاشی مدرسه فیضیه و گنبد دلربای حضرت معصومه (سلام الله علیها)
👈 احتمالاً مربوط به دوران صفویه است.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺عکس تاریخی
💥مدرسه دارالشفا و دورنمای مهمانخانه و پل خاکفرج | قم در عصر قاجار
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
10.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ پس از گذشت حدود ۱۰۰ سال
🎥 یک فیلم تاریخی شگفت از شهر قم
🔰شرح فیلم
در این فیلم، بافت کاملاً سنتی قم قدیم را در سالهای آغازین تاسیس حوزه قم و اوایل سلطنت رضاخان میبینید که نواحی بازار کهنه و شاه حمزه و همچنین پامنار و دروازه معصومه (س) را نشان میدهد. هنوز رضاخان برای دین زدایی خیز برنداشته است. از کمبود امکانات محسوس قم قدیم که بگذریم، نکته جالب توجه، حجاب رشک برانگیز بانوان قمی است که شما میتوانید بخوبی شرایط آن روزگار را با ولنگاری امروز - بویژه در بوستان علوی و امثال آنجا - مقایسه کنید. (تاریخ فیلم: ۱۳۰۶ - اثر فردریک گادمر)
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🍃🍂🌺🍃
🍂🌺
🛑 از رَمىِ جَمَرات تا پرتاب گوجه فرنگى به شاه!
👈 کنایه عجیب استاد فلسفی به شاه که او را ممنوع المنبر کرد!
✍ حضرت استاد مُنذِر (ره)🔻
1⃣ چنانكه مىدانيم، منبر آقاى فلسفى، در دهم بهمن ماه 1350 و متعاقبِ سخنرانىِ كوبنده و افشاگرانهاى كه ايشان عليه جنايات رژيم در مجلس ترحيم آيت الله چهلستونى (مسجد جامع تهران، 23 دى 1350ش / 25 ذيقعده 1391ق) ايراد كرد، از سوى رژيم ممنوع گرديد و ديگر وى تا هنگام پيروزى انقلاب اسلامى سخنرانى عمومى
نداشت. آن سخنرانىِ حقاً تاريخى، نوعاً به عنوان « عاملِ» ممنوع المنبر شدن فلسفى قلمداد مىشود، و اين تلقی، چندان بىراه هم نيست اما بايد توجه داشت كه فلسفى، پس از آن سخنرانى نيز، شاهكارهايى در منبر داشت كه مىتوان گفت در ممنوع المنبر شدن وى بىنقش نبود .
2⃣ پدرم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد ابوالحسنی نقل مىكرد: فلسفى پس از سخنرانى در مجلس ختم آيت الله چهل ستونى، یک دهه سخنرانى شبانه راجع به فريضه و مناسك حج داشت و در شبى كه راجع به رَمىِ جَمَره (سنگسار كردن شيطان) صحبت مىكرد وارد بحث در فلسفه رمى جمرات شده و گفت: بعضىها هى سؤال مىكنند كه فلسفه اين سنگ زدن چيست و اسلام روى چه حكمتى، حُجاج را به انجام اين كار مأمور كرده است؟
ـ مىگويند اين كار چه معنايى دارد؟! بابا! فلان شخصيت مملكتى از فلان كشور به سفر خارج مىرود و در كشور ميزبان، جمعى از دانشجويان كشورش جمع شده و بر ضدّ او تظاهرات مىكنند و شعار مىدهند و گوجه فرنگى گنديده يا تخم مرغ فاسد و امثال آن به سوى او پرت مىكنند. مقصودشان از اين كار چيست؟ مىخواهند بگويند: ما ترا دوست نداريم و نمىخواهيم. از كشور ما برو! خُب، حجاج هم كه به سوى شيطان سنگ مىپرانند، اين كار شان جنبه اظهار دشمنى و بيزارى از شيطان دارد و مىخواهند بگويند: آقاى شيطان، ما دوستت نداريم. ما ترا نمىخواهيم. از زندگى ما بيرون رو...!
3⃣ اين تمثيل گويا و سخت كوبنده، در شرايطى بود كه در آن سالها شاه به يكى از كشورهاى غربى (ظاهراً آمريكا) رفته بود و در آنجا، دانشجويان ايرانى بر ضدّ شاه تظاهرات كرده و وى را با پرتاب تخم مرغ و گوجه فرنگى مورد نوازش! قرارداده بودند. و فلسفى به نحوى كاملاً گويا و قابل فهم، اين كار دانشجويان را با عمل حجاج در رمىِ جمره (و طبعاً شاه را با شيطان) مشابه شمرده بود!
📚 منبع: کتاب لبخند علما اثر استاد علی ابوالحسنی (منذر)
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⭕️ گرانی شگفت در زمان هویدا
👈 لوازم التحریر از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷، ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است (بخش مهمی از آن زمان هویدا بوده)
▪️روزنامه اطلاعات؛ شهریورماه ۱۳۵۷
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯