eitaa logo
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
8.1هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
741 ویدیو
580 فایل
● اسرار تاریخ ایران و تشیع ❖ با طرح اندیشه‌های: 1️⃣ استاد #علی_ابوالحسنی_منذر (تاریخنگار فقید) 2️⃣ استاد #محمدصادق_ابوالحسنی (تاریخ‌پژوه و نویسنده) 👈 ارتباط با ادمین یا دعوت از استاد: @as_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
39798-278901-fa-1127197.pdf
823.3K
● نسخه PDF 📚 مهارت‌های ارتباطی انسان با همنوعان در سبک زندگی توحیدی از منظر امام حسن عسکری (علیه السلام) ✍ جمعی از نویسندگان | فصلنامه: قرآن و علوم اجتماعی  (ع) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
noormags-سبک_زندگی_شیعی_در_کلام_امام_حسن_عسکری_علیه_السلام-2111086.pdf
1.32M
مقاله عمومی / PDF 📚 سبک زندگی شیعی در کلام امام حسن عسکری (علیه السلام) ✍ سید جواد حسینی | ماهنامه مبلغان (ع) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
پس از حدود ۴۴ سال 👈 بخشی از گفت و گوی استاد ابوالحسنی (منذر) با علامه عسکری (ره) ؛ سال ۵۹ 💥 در موضوع: اتحاد مسلمین؛ مفهوم‌شناسی و آسیب‌شناسی‌ 👈 این تنها بخش کوتاهی از مصاحبه است که منتشر می‌گردد. جالب آنکه مرحوم استاد ابوالحسنی در این مصاحبه ۲۵ سال بیشتر نداشته است. 📸 عکس بالا مرحوم استاد ابوالحسنی (منذر) در کنار علامه سید مرتضی عسکری (ره) 🔹 قبل از تلبّس به لباس روحانیت. «سمت راست تصویر»؛ روحشان شاد و همتشان الگو باد. 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
علامه عسکري و استاد منذر.mp3
7.89M
┅ ❁❁ ┅ 🎙 بخشی از مصاحبه استاد ابوالحسنی (منذر) با علامه عسکری (ره) | سال ۱۳۵۹ 👈 اگر منظور از وحدت این باشد که از عقایدمان بحث نکنیم، این همان "قرآن به نیزه زدن" و "حسبنا کتاب الله" گفتن است. 💥حاصل کلام علامه عسکری: اتحاد به معنای تشکیل جبهه‌ای متحد از صفوف مسلمین در برابر استعمار صحیح است ولی وحدت به معنای کنار گذاشتن دفاع علمی از اعتقادات شیعه، بی‌معنی است. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
☑️ کدام وحدت و کدام اتحاد؟ 💥دو تفسیر متضاد از وحدت اسلامی: معنای درست، معنای نادرست؟ 👈 استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻 1⃣ اگر مراد از وحدت اسلامى، نفى «تشيع» و هضم و استهلاك آن در «تسنّن» باشد، يا احياناً تبديل آن دو به مذهبى جديد (مثلاً وهابيت) باشد، پيداست كه مرام شیعه، شديداً مخلّ و مضرّ به چنين وحدتی است. 2⃣ اما اگر مراد از اتحاد اسلامى، معناى معقول آن، يعنى همبستگى و همكارىِ (اجتماعى، سياسى، فرهنگى، اقتصادى، و نظامىِ) مسلمين بر پايه مشتركات دينى خويش (= خدا، قرآن، پيامبر و قبله واحد) عليه دشمن مشترك (استعمار صلیب - صهیون) بوده و به هيچ‌وجه قصد نابودىِ يكى به نفع ديگرى دركار نباشد، و در عين حال، براى رسيدن به «وحدت كامل و پايدار امت اسلام در جميع عرصه‏‌هاى نظر و عمل»، راه بر بحث و گفتگوى آزاد و بى طرفانه علمى ميان دانشمندان فريقين جهت حلّ اختلافات فكرى و اعتقادى باز باشد، بايد گفت: علمای مذهب تشیع، نه تنها مضرّ به اتحاد نبوده‌اند، بلكه راه اتحاد كامل و حقيقى را نيز هموار مى‏‌كردند و نُخاله‏‌ها و سنگ‌ها را از سر راه آن بر مى‏‌داشتند. 📚 منبع: مقاله استاد درباره الغدیر و علامه امینی در کتاب دانشنامه امام علی (ع) «امیرالمومنین علیه‌السلام» 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
🚩 آیا نهم ربیع الاوّل، عید شیعیان است؟ 👇مستندات تاریخی و پاسخ حضرت استاد منذر (ره): 1⃣ می‌دانیم که روز نهم ربیع الاوّل، سالگرد آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) بوده و البته بعضی از علما [همچون عبدالجلیل رازی قزوینی در کتاب النقض] این روز را روز قتل برخی از دشمنان شاخص اهل البیت (ع) قلمداد کرده‌ و به حساب آورده‌اند. [فارغ از ریشه‌یابی و مناسبت‌شناسی تاریخی، از نظر حدیثی،] روز نهم ربیع الاول، به پاس ارج بسیاری که نزد خداوند متعال، رسول اکرم (ص)، و جانشینان بر حق وی دارد، دارای هفتاد اسم (همچون یوم الاستراحه، یوم تنفیس الکربه، یوم الغدیر الثانی، یوم ندامه الظالم و...) است و یکی از اسامی شریف این روز یوم «نزع السواد»، یعنی روز کندن و بیرون آوردن لباسهای مشکی است. 2⃣ علامه سید بن طاووس در «زوائد الفوائد»، علامه مجلسی در «بحار» و «زاد المعاد»، محدث نوری در «مستدرک» در باب فضیلت روز نهم ربیع الاول، از حسن بن سلیمان حلی در کتاب «محتضر» و او به اسناد متصل از شیخ جلیل القدر و عظیم المنزله احمد بن اسحاق قمی از امام عسکری (ع)، از ائمه اطهار (ع) از امیرالمومنین و رسول الله روایت کرده اند. (بحارالانوار علامه مجلسی چاپ ایران 98/354؛ زادالمعاد علامه مجلسی چاپ سنگی 1321 ق باب هشتم، ص 330؛ مستدرک الوسائل، محدث نوری، 3/326-327؛ در نسخۀ موجود بحار یوم نزع الاسوار ضبط شده که قطعا اشتباه است زیرا خود مرحوم مجلسی این عبارت را در زاد المعاد روز کندن جامه های سیاه ترجمه کرده است.) 3⃣ مناسبت‌های شادی بخش در ماه ربیع الاول، تنها به حوادث روز نهم محدود نبوده بلکه در روزهای بعد از آن نیز –بنا به اقوال مورخین- رویدادهای سرورانگیزی چون عروسی دخت گرامی پیامبر حضرت فاطمه (ع)، مرگ یزید ، و تولّد دو رئیس دین و مذهب: حضرت ختمی مرتبت (ص) و حضرت امام صادق (ع) به وقوع پیوسته است. مرگ یزید پلید روز پنجشنبه 14 شب گذشته از ربیع الاول سال 63 یا 64 ق، در سن 38 سالگی (بنا بر اختلاف اقوال) و پس از 2 سال و 8 ماه حکومت رخ داد. ر.ک: ذوب النضار فی شرح الثار ابن نما، انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ص71. 4⃣ به هر حال، روز نهم ربیع الاول، هم به لحاظ مناسبت های شادی انگیز این روزها و هم به عنوان آغاز ایّام سرور شیعه و ختم رویدادهای حزن انگیز اول محرم تا هشتم ربیع (روز شهادت امام عسگری علیه السلام)، روز جشن و مسرّت شیعیان است. مشابه تعبیر فوق [کندن لباس سیاه]، در باب روز عید غدیر خم –عید اکبر شیعه- نیز وارد شده است. مرحوم سید بن طاووس در کتاب اقبال (بخش مربوط به روز 18 ذی الحجه – فصل مربوط به روزۀ عید غدیر ) به نقل از کتاب النشر و الطی آورده است که امام هشتم (ع) فرمود: ... روز عید غدیر، روز بر طرف شدن غمها... و روز پوشیدن لباسها(ی شادی) و کندن لباس های سیاه... و روز عید خاندان پیامبر (ص). (یوم لبس الثیاب و نزع السواد) 📚 منبع کتاب سیاهپوشی در سوگ ائمه نور(ع)، اثر استاد ابوالحسنی (منذر)، چ سوم، ص 297-299. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
♨️ آیا عید گرفتن آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، وجهی دارد؟ 1⃣ سید بن طاوس (رضوان الله علیه)، یکی از وجوه قابل توجه بزرگداشت نهم ربیع را، به عنوان روز آغازین امامت حضرت حجت بن الحسن العسکری (عجل الله فرجه)، مطرح می‌کند (إقبال الأعمال - السيد بن طاووس، ج 2 ص598) 2⃣ فإذا كانت وفاة مولانا الحسن العسكري ع كما ذكر هؤلاء لثمان خلون من ربيع الأول فيكون ابتداء ولاية المهدي ع على الأمة يوم تاسع ربيع الأول فلعل عظيم هذا اليوم و هو يوم تاسع ربيع الأول لهذا الوقت المفضل و العناية بالمولى الأعظم [المعظم‌] المكمل. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺 نظر رهبر معظم انقلاب درباره لعن ظالمین اصلی در زیارت عاشورا 🎙 بیانات ایشان در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) | مندرج در پایگاه khamenei.ir🔻 ▪️ ... شما در زیارت عاشورا میگویید: «اللهمّ العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد» در درجه‌ی اوّل، گذارندگان خشت اوّل را لعنت میکنیم، که حق هم همین است. منبع: متن کامل سخنرانی: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=4790 🔹نکته: حتما با مراجعه به متن فوق، آن را به طور کامل مطالعه و مورد تحلیل قرار دهید؛ خاصه اینکه، حاوی نکات مهم دیگری در باب آسیب‌شناسی روند برخی مشاهیر و مدعیان صدر اسلام و ریشه‌یابی سقوط و انحطاط آنهاست. و این مسئله را با روشنگری نسبت به یک خط بسیار انحرافی پس از فقدان رسول الله (ص) تبیین می‌کنند. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
⭕️ پای سخنان ریاست فقید جامعه وعاظ تهران؛ استاد سید قاسم شجاعی به مناسبت نهم ربیع الاول 🔻🔻🔻
سور چرونها.mp3
2.3M
🔺 سورچرونهای تهران! 👈 شوخی و مطایبه حجت الاسلام سید قاسم شجاعی (ره) درباره باندِ ...! | سخنرانی ایشان در حسینیه فاطمیون تهران ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا