🔰 استاد حاج شیخ محمدعلی جاودان
👈 مطالعه کتاب تشیع علوی و صفوی دکتر شریعتی مرا زیر و رو کرد!
👈 وقتی اولین بار حملات بی رحمانه شریعتی به روحانیت تشیع را دیدم، خیلی دلگیر و خشمگین گشتم.
▪️در این دوران یک مشکل بزرگتری پیش آمد، و آن مطرح شدن دکتر شریعتی در جامعه شیعی ایران بود... در این نوشته ها هم سبک و هم مطالب گاهی خیلی نو و جالب بود... جاذبه زیاد بود، و جوان مغلوب جاذبه ها؛ اما در عین حال این جا و آن جای این نوشته ها - که ممکن بود هر جوانی را مسحور کند - مشکلاتی بنظر می رسید.
▪️اولین بار از یکی از دوستان پدرم که از علمای عراق بود، اعتراضات علمای حوزه های عراق را نسبت به پاره ای از مقالات کتاب «محمد خاتم پیامبران» شنیدم. که متاسفانه در نظر من چندان وقعی نیافت. بعدها در جلسات استاد علامه (عسکری) صحبت هائی در میان می آمد، و نظرات ایشان مورد بررسی و نقد قرار می گرفت که باز آن ها هم مرا قانع نمی ساخت. فکر می کردم مشکل آن قدر که این آقایان می گویند مهم نیست. فکر می کنم این عکس العمل من بخاطر این بود که کتاب های زیادی از دکتر شریعتی نخوانده بودم.
▪️تابستان بود، و به زیارت مشهد امام رئوف-علیه الصلوة والسلام- رفته بودم. در آن جا اولین بار کتاب تشیع علوی را مطالعه کردم. نوشته های این کتاب مرا زیر و رو کرد. حملات بی رحمانه ی شریعتی به روحانیت تشیع را اولین بار در این کتاب دیدم. خیلی دلگیر و خشمگین شدم (آیا این کار در راستای سیاست بعد از پانزدة خرداد دولت پهلوی نبود؟). این هجوم قابل تحمل و اغماض نبود. همیشه این سوال وجود دارد که آیا این حملات بی امان و همیشگی می توانست توجیهی داشته باشد!؟ شما اگر کتاب انتظار و جزوه ی حسن و محبوبه را خوانده باشید، کاملا به من حق می دهید.
🔰 منبع 🔰
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دکتر شریعتی: من از وقتی امیدوار شدم اسلام به جایی میرسد که دین از انحصار روحانیت [مراجع و علمای برجسته و رسمی دین] خارج شود!
🔰نکته و توضیح
🔹به هر حال تفسیرهای سوسیالیستی و ماتریالیستی که شریعتی از دین ارایه میداد، یک مانع بزرگ بر سر راهش بود و آن هم پاسداران مذهب شیعه، مراجع و علما بودند که نقادانه با براشتهای التقاطی دکتر شریعتی برخورد میکردند. به نظر میرسد دکتر شریعتی احساس میکرد تا برداشتهای اگزیستانسیالیستی و سوسیالیستی را وارد دین نکند و به اسم دین این تحلیلها را ارائه ندهد، اسلام مترقی و کارآمد شکل نمیگیرد و بر همین اساس به روحانیت حمله میکرد و به آنها اتهام تحجر میزد؛ ولی علما به جد نسبت به ورود التقاط به دین حساس بودند و به اصالت و خالص ماندن اندیشههای اسلامی از تفاسیر لیبرالیستی و کمونیستی تاکید داشتند.
🔹آنها معتقد بودند دین و آموزههای اهل البیت (ع) هیچ نیازی به این گونه برداشتهای التقاطی ندارد بلکه پس از چندی که بطلان سوسیالیسم و امثال آن رو شد و حکومتهای مروج آن فروپاشید، آن وقت اصل دین التقاطی و سوسیالیست شده هم زیر سوال میرفت و این بر ضد ترویج دین است.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔘 نظریه "تشیّع علوی و صفویِ" دکتر شریعتی، دوگانه کاذب و انحرافی است.
💥دکتر موسی نجفی (رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)🔻
👈 برداشت انتقادی دکتر شریعتی از سیره علامه مجلسی (ره) فاقد عیار هویتی و بینش تمدنی است
▪️تلاش علمی و اجتماعی علامه مجلسی در تدوین بحارالانوار میتواند بسط فرهنگ شیعی یا همان نشانه تمدن عظیم اسلامی باشد ۰
▪️برداشت انتقادی مرحوم دکتر علی شریعتی از سیره علامه مجلسی فاقد عیار هویتی و بینش تمدنی بوده است و با واقعیات تاریخی منطبق نمی باشد؛ چرا که شریعتی "هویت انقلابی" را اصیل تر از "انقلاب هویتی" دانسته ، لذا با طرح انحرافی و دوگانه سازی کاذب تشیع علوی با تشیع صفوی نتوانست جایگاه تاریخی والای آن مرد بزرگ را درست درک و تبیین نماید ۰
▪️امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در جریان بسط فرهنگی و معارفی تمدن اسلامی شیعی ذیل نظریه انقلاب هویتی و اصالت هویتی شیعه برای ایران ، علامه مجلسی از ریشه و مفاخر این جریان عظیم فکری محسوب می گردد.
🔰 منبع: کانال دکتر موسی نجفی 🔰
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⭕️ حضور شخصیتها در بزرگداشت تاریخنگار خبیر مرحوم استاد علی ابوالحسنی منذر (ره)
🔰 تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ اسفند ۹۰ | از چپ به راست:
1⃣ دکتر موسی حقانی
2⃣ دکتر علی اکبر ولایتی
3⃣ دکتر موسی نجفی
4⃣ استاد ابوذر بیدار
5⃣ دکتر حداد عادل
6⃣ استاد شیخ محمدعلی جاودان
7⃣ استاد منوچهر صدوقی سها
8⃣ استاد حاج شیخ علی اکبر رشاد
9⃣ استاد غروی یوسفی
0⃣1⃣ #محمدصادق_ابوالحسنی
1⃣1⃣ حجت الاسلام دکتر رضا غلامی
💥دکتر رجبی دوانی، دکتر سنگری و آقای محمدرضا کائینی نیز در تصویر دیده میشوند.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
💥فیلسوف برجسته، علامه طباطبایی🔻
👈 نوع مطالب دکتر شریعتی اشتباه و طبق مدارک دینی اسلامی غیرقابلقبول میباشد + سند
🔰متن نظرخواهی از علامه طباطبایی
حضرت آیت ا... علامه حاج سید محمدحسین طباطبایی(دام ظله)
با تقدیم سلام مفتخراً و محترماً به عرض آنحضرت میرساند. اخیرا در تهران شایع کردهاند نعوذ با... حضرتعالی نوشتههای علی شریعتی را تأیید کرده و فرمودهاید کوچکترین ایرادی در آن دیده نمیشود. استدعا دارم بذل توجهی فرموده برای روشن شدن حقایق و نجات عدهای از ضلالت نوشتهای مرقوم بفرمایید. امضا: حاج حسین...
🔰 پاسخ علامه
بسمه تعالی
اینجانب نوشتههای دکتر شریعتی را هرگز تصدیق نکرده و چنین سخنی به احدی نگفتهام، نوع مطالب ایشان اشتباه و طبق مدارک دینی اسلامی غیرقابلقبول میباشد.
↩️ منبع ↪️
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔘 جایگاه علمی علامه طباطبایی را از زبان خود دکتر شریعتی بشنوید 🔻
👈 علامه طباطبائی یک فیلسوف و یک مرد متفکر بزرگ اسلامی است... دریایی از چهارده قرن تفکر و علم و ذوق و ایمان و فداکاری و حماسه و معنویت... در درون او منعکس است.
📚«انسان بیخود» (مجموعه آثار دکتر شریعتی، شماره 25)
🔰 منبع 🔰
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⚔ تاریخ بر نیزه سیاست صفّین
👈 اظهارات یک بازیگر درباره مظلومیت #عمروعاص و #مولوی_عبدالحمید❗️
▫️آیا عمروعاص صحابه شریف پیامبر اکرم (ص) بوده و اصلاً اهل حیله و نیرنگ نبوده و تنها شیعه وجهه او را تخریب کرده است؟! یا اینکه مظالم عمروعاص از ابتدای تاریخ اسلام، مورد قبول منابع شیعه و سنّی است؟
🔻🔻
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ مظلومیّت #عمروعاص و #مولوی_عبدالحمید از زبان حمید فرخنژاد
🔻🔻🔻
1⃣ این یک تکنیک است که به دروغ هم عمروعاص و هم عبدالحمید را بیآبرو میکنند!
2⃣ در مغز من از بچگی فرو کرده بودند که عمروعاص یک فرد حیلهگر است ولی من از هواداران عمروعاص پوزش میطلبم!
💥حاشیه: به استحضار این بازیگر میرسانیم: شما با این نوع تشبیه و مقایسه، خودتان مولوی عبدالحمید را تا مدتها سوژه کردید! به راستی که گاهی سکوت بزرگترین آبروداری است.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
❌ وقتی عایشه، عمروعاص را لعن میکند!
💥 عالم بزرگ اهل تسنّن؛ حاکم نیشابوری در المستدرک علی الصحیحین🔻
✍ از مسروق روایت شده است که عایشه روزی به من گفت: در خواب دیدهام که بر روی بلندی ایستادهام و در اطراف من گاوهای زیادی قربانی میکنند! به او گفتم: اگر خواب تو درست باشد، اطراف تو مردم زیادی قربانی خواهند شد! عایشه گفت: از شر تو به خدا پناه می برم ، چه بد سخنی گفتی! به او گفتم: شاید ماجرایی میخواهد اتفاق افتد که تو از آن ناخشنودی؟ در پاسخ گفت: اگر از آسمان به زمین بیفتم، برای من دوست داشتنی تر از این است که چنین کاری بکنم! مدتی گذشت، و در کنار او سخن از این شد که علی علیهالسلام ذوالثدیة (رئیس خوارج) را کشته است، عائشه به من گفت: وقتی به کوفه رفتی برای من نام کسانی را که شاهد این مطلب بودهاند، از مشاهیر کوفه ذکر کن. وقتی به کوفه رفتم، مردم را چند گروه یافتم، به همین سبب برای عایشه از مشاهیر هر گروه، ده نفر از کسانی که شاهد این مطلب بودهاند را نوشتم و شهادت آنان را به نزد عایشه آوردم. عائشه گفت: خدا عمرو بن العاص را لعنت کند! زیرا او چنین به من القا کرده بود که ذوالثدیه را در مصر کشته است!
📚 منبع: المستدرک علی الصحیحین.ج4 / ص14 / طبع دار الکتب العلمیة - با تشکر از مدافع امامت
🔰 تایید و تصحیح سند روایت توسط علمای اهل تسنن
1⃣حاکم نیشابوری مینویسد: هذا حدیث صحیح علی شرط الشیخین ولم یخرجاه
2⃣شمسالدین ذهبی نیز در تلخیص مینویسد: علی شرط البخاری و مسلم
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
❌ برهنه شدن عمروعاص از ترس امیرالمومنین (ع)
👈 معاویه گفت: عمروعاص! تو باید شکرگزار ... باشی!
💥أبو حنيفة أحمد بن داود الدينوري (متوفای ۲۸۲) در کتاب الأخبار الطوال در مورد کشف عورت بزدلانه عمرو بن عاص مینویسد🔻
▫️فلما أصبحوا بدر عمرو حتى وقف بين الصفين ، وهو يرتجز : شدا على شكتي لا تنكشف يوم لهمدان ويوم للصدف ولتميم مثله أو تنحرف والربعيون لهم يوم عصف إذا مشيت مشية العود النطف اطعنهم بكل خطي ثقف ثم نادى : ( يا أبا الحسن ، اخرج إلي ، أنا عمرو بن العاص ) . فخرج إليه علي ، فتطاعنا ، فلم يصنعا شيئا ، فانتضى على سيفه ، فحمل عليه ، فلما أراد أن يجلله رمى بنفسه عن فرسه ، ورفع إحدى رجليه ، فبدت عورته ، فصرف على وجهه ، وتركه . وانصرف عمرو إلى معاوية ، فقال له معاوية : ( أحمد الله وسوداء إستك يا عمرو ) .
▪️خلاصه ترجمه: حمله ی عمرو بن العاص:در صفین عمرو بن العاص شروع به رجز خواندن کرد و گفت ای اباالحسن - حضرت علی بن ابیطالب (ع) - به سوی من بیا که من عمرو بن العاص هستم پس علی ع بسوی او خارج شد و ضربه ای به او زد و زمانی که خواست او را هدف قرار دهد عمرو بن العاص یکی از پاهایش را بالا برد پس عورتش اشکار شد پس علی علیه السلام از او منصرف شد و ترکش کرد و زمانی که عمرو نزد معاویه رفت معاویه گفت ای عمرو شکر گذار عورتت باش!!!
✍الأخبار الطوال، دینوری، الطبع الاول (صاحب المکتبه الازهریه) سنه ۱۳۳۰ق، مکتبه السعاده، مصر، صفحه ۱۷۹- ۱۸۰.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ تمجید از عمروعاص با پول آل سعود!
👈 دستمزد بازیگر حامی عمروعاص برای مصاحبه با ایران اینترنشنال | طبق ادعای یک شبکه اپوزیسیون
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯