eitaa logo
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
8.1هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
733 ویدیو
578 فایل
● اسرار تاریخ ایران و تشیع ❖ با طرح اندیشه‌های: 1️⃣ استاد #علی_ابوالحسنی_منذر (تاریخنگار فقید) 2️⃣ استاد #محمدصادق_ابوالحسنی (تاریخ‌پژوه و نویسنده) 👈 ارتباط با ادمین یا دعوت از استاد: @as_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مراسمی شگفت از سینه‌زنی هندی‌ها در آب مواج رودخانه 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔺 دیدم هندوها روی آتش می‌روند ولی نمی‌سوزند!! 🔰 ادامه ماجراهای عجیب از سوگواره حسینی در هندوستان
┈┅ ❁❁ ┅┈ 💥 سفر به هند 1⃣ 👈 خاطرات عجیب از سوگواری هندوها ✔️ به روایت استاد 🔻 ○ عزاداران هندی در آتش و پایی که نمی‌سوخت! ▪️شب پنجم محرم 1409، در شهر لکهنو، شخصاً شاهد انجام مراسم عزاداری «آگ پَرماتم» (یعنی عزاداری داخل شدن در آتش) بودم. مراسم مزبور از این قرار است: ▪️قبلاً گودالی تقریبا به عمق 20 سانتی متر، عرض 1 متر و طول 3 متر کنده و از عصر روز چهارم محرم در آن هیزم خوش سوخت (هیزم جنگلی) می ریزند و آتش می زنند تا خوب بسوزد و مشتعل شود. پس از نماز مغرب و عشا، عده ای غسل کرده وبه سینه زنی می پردازند و با فریاد «یا حسین، یا حسین» ، با گامهایی آرام و آهسته، پای برهنه داخل گودال آتش می شوند، و این در حالی است که هیزمهای مشتعل در گودال، همگی کاملاً سرخ شده و به صورت گُل آتش در آمده است و افزون بر آن، چندتن نیز اطراف گودال نشسته و آتش را باد می زنند تا به هنگام ورود عزادران در آن، خاکستری روی گُلهای آتش ننشسته باشد! ▪️در میان عزادارانی که - به عنوان عزای سالار شهیدان و همدردی با اهل بیت داغدار وی(علیهما السلام) - داخل گودال آتش می شوند، افراد گوناگون با سنین مختلف، از کودکان 7- 8 ساله گرفته تا پیر مردان 60-70 ساله به چشم می خورند. جالب آن است که عزادران مزبور با پای کاملاً برهنه و بدون کفش و جوراب، وارد آتش می شوند و طول تقریباً سه متر را آرام آرام بر روی گُلهای بسیار داغ آتش می پیمایند ولی آتش هیچگونه صدمه‌ای به پایشان نمی زند! 📚 منبع: کتاب مهاتما گاندی؛ همدلی با اسلام، همراهی با مسلمین اثر استاد ابوالحسنی منذر (ره)، ص 522. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
14.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 یک کلیپ جنجالی 1⃣ آنچه مشاهده می‌کنید کلیپی است که به تازگی در فضای ایتا منتشر شده است؛ تحت عنوان: حضور هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم در "خانقاه شهر آگرای هندوستان" 2⃣ جالب اینجاست که، حجت الاسلام شیخ حبیب عباسی، منتقد معروف وهابیت، در این کلیپ به مدیحت خوانی حضرت امیر (ع) می‌پردازد. البته این مسئله ابتدا سوال برانگیز می‌نمود، تا اینکه بر حسب اتفاق ایشان را در یکی از مراکز علمی دیدیم و ماجرا را جویا شدیم. ایشان نیز برای روشن شدن موضوع، متنی را نگاشته و برای انتشار در اختیار ما نهادند. لله دره و علی الله اجره. 3⃣ کانال اسرار تاریخ از سایر نظرات، پیشنهادات و انتقادات استقبال می‌کند. اکنون این شما و این هم متن حاج آقای عباسی 🔰 http://eitaa.com/monzer_ir 🔰
⭕️ از دانشگاه باقرالعلوم (ع) تا خانقاهی در هند❗️ 💥 صوفیانی دیدم که سُنّی‌ ۱۲ امامی بودند! ✍استاد حبیب عباسی🔻 1⃣ در روزهای اخیر، شاهد یکی از پرخاطره‌ترین سفرهای برون مرزی خود به پهناورترین کشور جهان اسلام، یعنی "شبه قاره هندوستان" بودم. بدین ترتیب، سفر علمی - پژوهشی اینجانب و گروه نقد وهابیت دانشگاه باقرالعلوم (ع) به این کشورِ هزار فرقه، نظر برخی نخبگان ایران و هند را جلب کرد و حتی فیلمی از آن در فضای مجازی، انعکاس یافت و مورد توجه کاربران قرار گرفت. این فیلم، مربوط به بازدید گروه پژوهشی ما از خانقاه صوفیان چَشتیه اکبرآبادی در شهر آگرای هندوستان بود و نشان می‌داد که حقیر در محفل آنان، مشغول مدیحت خوانی سرور آزادگان حضرت امیرالمومنین (ع) هستم. همین مسئله برای برخی جای شگفتی داشت که یک تیم علمی و آکادمیک چگونه مورد احترام اهالی خانقاه قرار گرفته و به چه انگیزه‌ای به ترویج فضائل امیرالمومنین (ع) در چنین جای عجیبی مبادرت ورزیده است؟! بویژه اینکه صوفیه از فرقه‌های انحرافی در روزگار ماست. 2⃣ نگارنده ضمن تشکر از همه کسانی که نسبت به انحرافات صوفیه دغدغه‌ دارند، خاطرنشان می‌سازد که پیوسته در دفاع از مبانی عقیدتی تشیّع اثنی‌عشری اهتمام داشته و افشاگری‌های فراوانی بر ضد قطب‌های ریاکار و لا ابالی نموده است. اما ماجرای آن بازدید، ما را با امری متفاوت روبرو کرد که نقل آن برای شما هم جالب خواهد بود. 3⃣ داستان به روز چهارم اردیبهشت‌ماه 1402 و ششمین روز سفر ما به هند باز می‌گردد. به منظور بازدید، آشنایی و جلسه با صوفیان چشتیه اکبرآبادی، راهی خانقاهی در محله نسبتا قدیمی از شهر و در میانه بازار شدیم. ضمناً خودمان را از قبل آماده کرده بودیم که با یک مشت صوفیان شریعت گریز از اهل سنت و لابُد دارای همان آداب غیر قابل تحمل، روبرو شویم ولی شرایط طور دیگری رقم خورد. وقتی وارد شدیم با استقبال گرم اعضای آن مواجه شدیم و دقایقی نشستیم تا مسئول و بزرگ خانقاه بیاید. 4⃣ جلسه گفتمان اعتقادی در مکان خانقاه، با حضور بزرگ خانقاه رسمیت یافته و آغاز کلام، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با صدای زیبای فردی از آنان بود. آنچه به عنوان پیش زمینه‌ی ذهنی از خانقاه صوفیان در آداب و رسوم وجود داشت با اجرای مراسم قوّالی و مدح و ثنای اهل‌بیت تغییر یافت. برنامه قوالی که آغاز شد پنج نفر افراد اجرا کننده این مراسم شامل یک نفر نوازنده نوعی ارگ بادی و یک نوازنده دیگر و سه نفر همخوان که شروع به خواندن مدح کردند. با دقت در محتوای سرود‌های خوانده شده، مشخص شد که همگی در مدح امیرالمومنین و اهل بیت علیهم السلام و به زبان فارسی بود. 5⃣ در خلال مراسم فضای مناسب گفت و گو در مورد اعتقادات فرقه و انتساب آن‌ها به چشتیه صورت گرفت. که با آنچه پیرامون صوفیه مطرح است، متفاوت بود. خلاصه مباحثی که از گفت و گو با اعضای خانقاه به دست آمد شامل موارد زیر می‌باشد: 1. افراد منتسب به خانقاه چشتیه به ولایت دوازده امام علیهم‌السلام اعتقاد دارند. 2. ایشان قائل به غیبت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله می باشند. 3. این گروه بنی‌امیه به ویژه معاویه و یزید را دشمن دانسته و مورد لعن قرار می دهند. 4. ایشان خلفای اهل سنت را حاکمان دوره‌ای از اسلام دانسته و اعتقاد به جایگاه ویژه ای برای آنها ندارند. 5. از فرستادن فرزندان خود به حوزه های علمیه اهل سنت جلوگیری می کنند چرا که این امر را موجب انحراف عقیدتی آن‌ها می‌دانند. 6. اهل شریعت بوده و عمل به شریعت را لازمه‌ی کمال می‌دانند. 7. صوفیان این خانقاه شب های محرم را به عزاداری سیدالشهدا پرداخته و با دشمنان اهل بیت علیهم السلام و پیروان افراطی معاویه مبارزه می‌کنند. 8. ایشان پیرو فقه حنفی بوده و این امر وجه تسمیه آنها به اهل‌سنت می‌باشد. 9. این گروه متفاوت از صوفیان شیعه و حتی صوفیان اهل سنت در ایران هستند که منحرف از ولایت اهل بیت علیهم السلام و شریعت گریز می باشند. 10. این جریان تمایل بسیاری به همراهی با شیعه و کسب معارف اهل بیت علیهم السلام دارد تا جایی که برخی از آنها ایام محرم میزبان مبلغین شیعه جهت سخنرانی و بیان معارف اهل بیت علیهم السلام شده اند. در حقیقت این جریان که دارای تعداد زیادی خانقاه در هندوستان می باشد اهل سنت دوازده امامی هستند که قرابت آنها با شیعه بسیار بیشتر از قرابت با اهل سنت می‌باشد. 6⃣ با این همه تاکید دارم که چشتیان یکسره از انحراف خالی نیستند. باید به صورت علمی، به نقد فرقه چشتیه پرداخت و اشتراک و افتراق این گروه را نسبت به سایر صوفیان دریابیم و ببینیم آیا مایه‌های خطرناک سایر فرقه‌های صوفیه بدان گروه سرایت کرده یا خیر و اگر سرایت کرده چه اندازه است؟ اگر در مواردی سرایت بود که بی‌تعارف نقد کرد و اگر احیاناً تفاوت‌هایی داشتند، همگرایی میلیون‌ها چشتی را با شیعه تقویت کرد. 🔰 لینک کانال استاد حبیب عباسی 🔰
⭕️ ناگفته‌ای از تاریخ مشروطه 🔻🔻🔻
🛑 سفر مخفی نمایندگان شیخ شهید به نجف با لباس مبدّل! 👈 آنها چوپان نبودند بلکه از نزدیکان شیخ شهید بودند ✍ حضرت استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻 1⃣ آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین مسجدجامعی از شاگردان مبرز آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله اراکی، در روضه سالانه خود به تاریخ ۲۵ تیرماه ۱۳۷۵ ش مصادف با دهه آخر صفر برای حقیر نقل فرمودند: مرحوم حاج آقا باقر قمی، آقازاده حاج آقا حسین قمی از علمای برجسته و محترم قم بودند که منزلشان رو به روی آب انبار سیدعرب قرار داشت. (با حاج آقا حسین طباطبایی قمی معروف اشتباه نشود) ایشان برای من ـ مسجد جامعی ـ نقل کردند: 2⃣ در ایام مشروطه، روزی درب منزل مرحوم والد را زدند. مرحوم والد فرمودند: ببینید کیست؟ به ایشان گفته شد: ۳ نفر چوپان هستند که به ملاقات شما آمده‌اند! به مجرد اینکه پدرم این خبر را شنید، فورا از جای برخاست و با سروپای برهنه، سریع و شتابان خود را به دم در رسانید و از افراد مزبور به گرمی استقبال کرد و آنان را با احترام زیاد به داخل منزل راهنمایی كرد. 3⃣ به‌زودی معلوم شد که مهمانان مزبور چوپان نیستند، بلکه ۳ نفر از علمای وقت تهران به نام‌های حاج میرزا ابوتراب شهیدی قزوینی، حاج شیخ روح‌الله قزوینی و آقا سید ابوالحسن طالقانی (پدر آقا سید محمود طالقانی معروف) هســتند که از دوستان و شاگردان مرحوم حاج هستند و از سوی ایشان برای گفتگو پیرامون اوضاع و احوال وقت ایران با مرحوم آخوندخراسانی و دادن گزارشی از حقایق امور و قضایا به ایشان، به نجف رفته و اینک برگشته و به سمت تهران میروند، و روی مصالحی خود را به شکل چوپان درآورده‌اند. مرحوم آقا باقر قمی ادامه داد: آنان ضمن شرح جریان مأموریت خویش به پدرم گفتند: ما به نجف اشرف رفتیم و ۱۲ شبانه روز نیز در آنجا توقف کردیم، ولی هر چه کوشیدیم که راهی بیابیم تا ساعتی را خصوصی به محضر آقای آخوند خراسانی رسیده و در مجلسی خلوت دور از چشم اغیار با ایشان به گفت‌وگو بنشینیم و ایشان را در جریان حقیقت قضایای مشروطه و توطئه‌هایی که زیر سرپوش عناوین فریبنده آن علیه اسلام و ایران در جریان است قراردهیم، اطرافیان ایشان نگذاشتند و ما بدون نتیجه بازگشتیم. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺 نگاره‌ای تاریخی از مزار حضرت حمزه (ع) در قرن یازدهم هجری ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺 نگاره‌ای تاریخی از تشرف حضرت حمزه (ع) به آیین اسلام در حضور پیامبر (ص)  ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺آیت الله شهید حاج شیخ قاسم اسلامی و تاریخنگار خبیر، استاد ابوالحسنی مُنذِر؛ 👈 منزل استاد ابوالحسنی در قم، دهه ۵۰ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://telegram.me/monzer_ir
4_453035005807952563.mp3
5.52M
💥 اختصاصی | بعد از حدود نیم قرن 🎧 روضه جانسوز حضرت حمزه (ع) از زبان آیت الله شیخ قاسم اسلامی (ره) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯