🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🛑 هندوانه بافقی و بیماریِ فتق❗️
💥 شوخی موسس حوزه با آیت الله بافقی!
✍ دستنوشته شخصی استاد ابوالحسنی (منذر)🔻
🔹داستان ذیل، ماجرای مزاحى است كه ميان آيت الله حاج شيخ عبدالكريم حائرى يزدى (مؤسس حوزه علميه قم) و شادروان حاج شيخ محمد تقى بافقى (ره)، رخ داده است. میدانید که مرحوم بافقى دستيار حاج شيخ عبدالكريم بود و ميان آن دو دوستى و صميميتى ويژه وجود داشت و شوخى زير به همین مناسبت بين آنان رد و بدل شده است:
1⃣ مىگويند: روزى يك فرد بافقى، كه شغل شريفش «گدايى» بود، براى اخذ كمك نزد حاج شيخ آمد و مدام اظهار فقر و نياز میكرد. گداى مزبور، مبتلا به «فتقِ» حسابی بود و براى آنكه ضمناً «سند مشروعيت»ِ! كسبش را به حاج شيخ نشان دهد، آن را تابلو قرار داده بود [و روی آن مانور میداد و تا میتوانست بهرهبرداری میکرد! البته حاج شيخ، برای فقرا و مساکین واقعی خدمات زیادی انجام میداد و حتی دهها خانه ساخت ولی فرد مزبور مستمند حقیقی نبود] حاج شیخ هم که از «تكدّىگرى» به عنوان يك «شغل» شديداً نفرت داشت، آن فرد را نزد جناب بافقى فرستاد و گفت به او بگو: همولايتىات برايت هندوانه بافقى آورده است، تحويل بگير!
2⃣ گداى مزبور، با همان تشريفات! نزد مرحوم بافقى رفت و بافقى پس از شنيدن پيام حاج شيخ، گفت: به حاج شيخ بفرماييد:
ـ چون مجهول المالك است، به حاكم شرع مىرسد. رفع و رجوعش با خودتان است!
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🛑 ناصرالدینشاه و خربزه خرابکار❗️
✍ دستنوشته خصوصی استاد ابوالحسنی (منذر)🔻
1⃣ در تاريخ آوردهاند كه در عهد ناصرى مرسوم بود كه ناصرالدين شاه يك روز از ايام رمضان المبارك را به علما و طلاب افطارى مىداد. سالى به سبب جنايتى كه كرده بود، علما و طلاب بر آن شدند كه به نشانه انتقاد و اعتراض بر حكومت در افطارى او حاضر نشوند و لذا اطرافيان ناصرالدين شاه براى آن كه موضوع را رفع و رجوع کنند و هر چه زودتر به قضيه خاتمه دهند، بر آن شدند كه عدهاى ظاهرالصلاح را اجير كنند تا به جاى طلاب و علما در آن مجلس حاضر شوند؛ از جمله آنكه خربزه فروشى را كه چهره و هیکلی علمايى داشت لباس روحانيت پوشاندند و به عنوان مرجع و آية الله در آن مجلس افطارى حاضر ساختند.
2⃣ طلاب و علماى ساختگى پس از صرف افطارى عازم رفتن شدند، در اين اثناء ناصرالدين شاه، پارهاى خربزه خورد و از شيرينى آن بسيار تعريف كرد، آيهالله كه در اصل خربزه فروش بود با چهرهاى جدى گفت:«خربزهها را از مغازه خودمان خريدهاند، اگر بخواهيد باز هم داريم»!
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⭕️ یک بحث چالشی و جذاب
💥مقابله علمای شیعه با جریانهای انحرافی🔻
....
💥 علامه شرفالدین به سلطان حجاز فرمود: تو گاو پَرَستی!!
✍ استاد ابوالحسنی منذر🔻
1⃣ هجمۀ فكرى و اعتقادى (و حتى نظامىِ) فرقه وهابيت، چنانكه مى دانيم، در ميان مسلمانان، عمدتاً متوجه شيعيان و عقايد و سُنَن و اجتماعات ايشان است و متقابلاً بيشترين مقاومت فكرى و سياسى در برابر تحركات اين فرقه نيز، از سوى شيعيان سامان مىيابد،
2⃣ در همين زمينه، بايد به بحث علامه سيد شرف الدين، صاحب كتاب شريف «المراجعات»، با وهابيان مكه اشاره كرد. نوشتهاند:
«تنها امام جماعت شيعه كه مسجد الحرام به خود ديده مرحوم سيد شرف الدين است. هنگامى كه ايشان به مكة معظمه سفر كرد، پادشاه حجاز مجلسى ترتيب داد و از علماى اهلسنت [بخوانيد: علماى وهابى] براى مباحثه با ايشان دعوت كرد.
3⃣ وقتى كه شرف الدين وارد مجلس شد قرآنى را به شاه سعودى هديه كرد. شاه هم قرآن را گرفت و بوسيد. شرف الدين به او گفت: تو مُشركى! شاه سراسيمه پرسيد چرا؟! وى پاسخ داد: براى آنكه شما جلد قرآن را كه از چرم و پوست گاو ساخته شده است بوسيدى، پس شما گاوپرستى! شاه گفت: منظور از بوسيدن آن، احترام به محتواى كلام آن است، نه چيز ديگر. شرف الدين فرمود:
ـ پس چرا ما را به خاطر بوسيدن ضريح پيغمبر (ص) مشرك مىدانيد؟!
📚بر گرفته از کتاب ذوق لطیف ایرانی، اثر استاد علی ابوالحسنی (منذر).
🔺عکس علامه شرف الدین و امام موسی صدر
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
✝ صلیب آلت قتاله است؛ چرا به گردن آویختی؟
💥 وقتی کشیشها از پاسخ عالم شیعه درماندند ❗️
✍ استاد ابوالحسنی منذر (ره)🔻
1⃣ آقاي حاج محمدتقي ابوالحسني (رئيس جهاد سازندگي پالايشگاه تهران در سالهاي پس از انقلاب، و كارگر نمونة جمهوي اسلامي ايران در سال 1361) نقل كردند: در پالايشگاه تهران، همكاري ارمني داشتم كه با من صميمي بود و گهگاه با او دربارة حقانيت اسلام و برتري تشيع بر آيين مسيحيت گفتگو ميكردم. يك روز كه در تهران، خدمت مرحوم آية الله حاج شيخ حسين لنكراني (معروف به « مرد دين و سياست » ) بودم، بحث اسلام و مسيحيت پيش آمد و من از آية الله در اين زمينه رهنمودي خواستم كه بتوانم در بحث خود با همكار ارمنيام از آن بهره برم. ايشان فرمود:
2⃣ ـ آقاي ابوالحسني، از تو ميپرسم، آيا وقتي يك فردي از آشنايان و عزيزان نزديك تو را به وسيلة آلت قتّالهاي نظير چاقو يا خنجر، ناجوانمردانه به قتل ميرسانند، تو به عنوان بزرگداشت مقتول، آن آلت قتاله را برداشته و به عنوان تبرك و تقدس ميبوسي و بر ديدگان خود ميگذاري؟
گفتم: نه آقا، اين چه كاري است؟! ايشان فرمود: ما مسلمانها به كشته شدن و به صليب كشيده شدن ِ حضرت مسيح عليه السلام اعتقادي نداريم و طبق آيات صريح قرآن كريم كه مي گويد: « و ما قتلوه و ما صلبوه ولكن شبّه لهم » (نساء: 157) و « اذ قال الله يا عيسي انّي متوفّيك و رافعك اليّ » (آل عمران: 55) ، معتقديم كه آن حضرت نمرده و به آسمان رفته است. اما مسيحيان مدّعيند كه عيسي (ع) را يهوديان به صليب كشيدهاند و آن حضرت در اثر اين جنايت، با پيكري خونين و وضعي زار ، از دنيا رفته است. بنابراين، طبق اعتقاد آنان، صليب، آلت قتّالهاي است كه موجب مرگ فجيع آن حضرت شده است. در اين صورت، جاي اين سؤال وجود دارد كه چرا آنان صليب (يعني همان آلت قتّاله) را به عنوان يك نماد مقدس و متبرّك بر سينه مي آويزند و مي بوسند؟! برو و همين مطلب را با همكار ارمنيات در ميان بگذار، ببين چه مي گويد ؟
3⃣ آقاي ابوالحسني مي گويد: فرداي آن روز، موضوع را با همكارم مطرح ساختم ، و چون جوابي نداشت از او خواستم اين نكته را با رهبران مذهبي خود در ميان بگذارد و پاسخ ايشان را جويا شود. چند روز بعد كه موضوع را پيگيري كردم، همكارم با تعجبي آميخته به اندوه به من گفت: آقايان كشيشها، هر وقت كه اين سؤال را از آنها كردم، يك جوري از دادن جواب فرار ميكردند و در مقابل اصرار من ميگفتند: اين شبهة شيطاني را چه كسي در ذهن تو انداخته؟! از او دوري كن كه شخص خطرناكي است و سخنان زهرآگينش ايمان تو را برباد ميدهد!
[منظور اینکه نمادها و شعائر در هر دین و مذهب بایستی دارای حکمت عرفی و عقلانی باشند و قرار نیست هر امر بیوجهی نماد قرار گیرد؛ ولی تاکنون پاسخی عقلانی و قانعکننده به وجه انتخاب نماد صلیب داده نشده است.]
📚 کتاب ذوق لطیف ایرانی اثر استاد علی ابوالحسنی منذر به نقل از برادر خویش.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⚫️ تقابل بزرگان شیعه با فرقه ضاله بهائیت
💥 یک بحث جذاب در کانال اسرار تاریخ
🔹با ذکر ماجراهایی از علمای اعلام🔻
1⃣ آیتاللهالعظمی حاج سیدحسین بروجردی
2⃣ امام خمینی
3⃣ آیت الله حاج شیخ محمدجواد بلاغی
4⃣ آیت الله میرزا مهدی مازندرانی
5⃣ آیتالله حاج شیخحسین وحید خراسانی
6⃣ آیت الله حاج شیخ حسین لنکرانی
و...
🔻نشانگر حساسیت و تیزبینی بزرگان شیعه
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
⭕️ نقره داغ شدن مبلغ بهایی در مناظره با آیت الله وحید خراسانی❗️
💥 وقتی نماینده فرقه، ۷ بار شکست خورد!
✍ دستنویس شخصی استاد ابوالحسنی منذر🔻
1⃣ آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی از مراجع برجستهای هستند که علاوه بر فقه و اصول در رشته معارف اسلامی ید طولایی دارند که اینجانب منبرهای غرّای ایشان را در دهه چهل از یاد نمیبرم. یادم هست همان موقع ها گفته میشد که اگر ایشان منبر را ترک نمیکرد و برای تدریس فقه و اصول به حوزه نمیرفت و در تهران میماند مرحوم استاد فلسفی را تحت الشعاع خود قرار میداد.
2⃣ پدرم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد ابوالحسنی داستانی از ایشان نقل می کرد که پیداست در عرصه مناظره نیز قوی و قدرتمند ظاهر میشدهاند. در آن زمان میان آقای وحید خراسانی و یکی از مبلغان بهایی که در مازندران فعالیت می کرد مناظره جالبی رخ داد که به حیثیت و آبروی فرقه ضاله لطمه زیادی وارد شد. داستان این خاطره که پدرم آ ن را نقل کرد چنین است.
3⃣ تبلیغات فرقه ضاله بهائیت در شمال ایران شدت گرفته بود و یکی از مبلغین آنها که در بین جوانهای مسلمان فعالیت میکرد و اعلام کرده بود حاضر است با علما و مراجع بزرگ شیعه مناظره کند. چنانچه پاسخ کوبندهای به این مبارز طلبی و هل من مبارزگویی او داده نمیشد شوکی برای جامعه اسلامی محسوب می شد و مایه گمراهی افراد ضعیف الایمان می گردید لذا باید به گونه ای شاخ گستاخی او شکسته می شد. می دانید که خطه شمال به ویژه شهر نور به علت وجود زادگاه حسینعلی بهاء مورد توجه خاص بهائیها قرار دارد و اهمیت خاصی به آن میدهند که خوشبختانه به علت فعالیت علما نقشههای آنان نقش برآب شده است. در این زمان که ایام تبلیغی آن فرد بهایی بود گذار پای آقای وحید خراسانی به خطه شمال باز شد. پیغام ایشان به آن فرد مذکور رسانده شد و اعلام شد که آمادگی برای مناظره وجود دارد. سپس مجلسی فراهم گردید که با هم بحث کنند و شکست هر شخص به معنای شکست عقیده و مذهب همان شخص باشد.
4⃣ آقای وحید در ابتدای مناظره گفتند: خُب، هر کس که شکست خورد چه جریمه ای باید بدهد؟ این داستان رایگان تمام نشود. قرار شد مبلغی را به پول آنروز کنار بگذارند که هر کدام در بحث شکست خوردند هزار تومان به دیگری بپردازد و قبل از آن مبلغی از دو طرف نزد فرد سومی که مورد اعتماد طرفین بود گذاشته شد که هر کدام شکست خوردند آن فرد سوم پول دیگری را در اختیار فرد پیروز قرار دهد. بعد از توافق سر این قضیه آقای وحید فرمودند که: خُب بحث ما بر پایه عقل باشد یا بر پایه نقل؟ با ادله عقلی با هم بحث کنیم یا ادله نقلی؟ آن شخص گفت که با ادله عقلی. آقای وحید فرمودند که، عقل نارساست در این عرصه چون اگر عقل نیاز ما را برآورده می کرد نیازی به وحی و نقل نبود و دلیل آورد که عقل ناقص است و ما باید بر پایه نقل بحث کنیم و طرف مقابل بر جواب ماند و قبول کرد که باید از طریق نقل مباحثه کنیم. اشاره نمودند و هزار تومان برای آقای وحید کنار گذاشتند. آقای وحید فرمودند که نقل هم ناقص است و ما نقل را نمی توانیم در اینجا بکار ببریم و برای این حرفشان دلایل زیادی ذکر کردند و اینکه ما اصلاً اساس معتقدات یکدیگر را قبول نداریم چگونه تمسک به نقل بکنیم و این عقل است در اینجا حاکم است و ثابت کرد که ما باید از طریق عقل با هم بحث کنیم و آن طرف درماند و گفت صحیح است و هزار تومان دیگر برای آقای وحید کنار گذاشتند. ایشان گفتند که نه عقل نمیتواند و ما باید از دریچهی نقل وارد بحث شویم. و برای این دوباره دلایل بسیار آورد. در حدی که مُبلغ بهایی محکوم شد و هزار تومان دیگر برای آقای وحید خراسانی کنار گذاشته شد. دو مرتبه ایشان بحث را برگرداند و گفت که ما باید از طریق عقل بحث کنیم. و دلیل آورد و باز آن مُبلغ محکوم شد و دوباره هزار تومان کنار گذاشته شد. همین طورعقل- نقل، عقل- نقل هفت هشت هزار تومان پول برای آقای وحید خراسانی کنار گذاشته شد و جلسه به این طریق خاتمه یافت و معلوم شد که این مبلغ مثل یک موم در چنگ استدلال های قوی آقای وحید - این خطیب و فقیه اسلامی - اسیر است و مجلس [پیش از رسیدن به اصل بحث] منقضی شد و فهمیدند که نه، این شخص اصلاً قادر نیست از پس این شخصیت توانمند بر بیاید .
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🛑 توصیه آیت الله وحید خراسانی: وزارت اطلاعات و مسئولین باید جلوی بهائیت بایستند.
👈 بهائیها [بخشی از] داروخانههای مملکت ما را به تملک خود درآوردهاند!
🔹 ایشان در ایام ماه صفر ۱۳۹۱ ضمن ابراز نگرانی از فعالیتهای فرق ضاله بویژه مسیحیت تبشیری و بهائیت، بر لزوم برخورد از سوی وزارت اطلاعات با آنها تاکید کردند.
🔹 قصد ما از نقل گفتار این مرجع فرزانه این است که نشان دهیم از نگاه این مرجع معاصر و بسیاری از مراجع شیعه، تنها کار فرهنگی و علمی در برابر هجمههای بهائیت کافی نیست بلکه مبارزه سیاسی - اقتصادی برای رهایی کشور از چنگال این فرقه ضروری است.
🛑 رهنمود جالب آیت الله وحید خراسانی برای برادرانی که مقابله با بهائیت را فقط در تقابل فرهنگی خلاصه میکنند
👈 آیت الله وحید خراسانی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم:
1⃣ امنیت دارای شعبههای مادی، اخلاقی و افکاری است و فکری از همه مهم تر است.
2⃣ امنیت افکاری این است که محافل تبلیغ بهائیت، و فرق ضاله باید به همت نیروی انتظامی برچیده شود.
🔰 حوزه نیوز | سال ۸۸
🔹آیت الله حاج شیخ حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در دیدار سردار توکلی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم و جمع همراه گفت: ... شما توفیق پیدا کرده اید که متصدی کاری باشید که بسیار مهم است و آن، امنیت است؛ در حالی که از نظر انسان گرسنگی بالاترین درد است، ولی خداوند در قرآن خوف را بر این امر مقدم شمرده است، یعنی اول امنیت بعدی سیری.
🔹ایشان ادامه دادند: خدمت در راه امنیت در نزد خداوند اجر دارد، امنیت شُعَبی دارد و رسیدن به همه آنها مهم است، امنیت شامل امنیت مادّی، اخلاقی و افکاری است که امنیت افکاری بر همه مقدم است؛ امنیت افکاری این است که ان شاءالله شما باید کاری کنید که در این مملکت مجالسی که موجب انحراف اعتقادی مردم است برچیده شود.
🔹این مرجع تقلید با بیان این که باید به همت نیروی انتظامی، اصول عقائد مردم حفظ شود، خاطرنشان کرد: محافل تبلیغ مسیحیت، بهائیت، وهابیت و صوفی گری باید به همت نیروی انتظامی برچیده شود. آفت مهم فکری از این مجالس و محافل پیدا می شود، آنها مفسد و بزرگ ترین مخل امنیت کشور هستند.
🔰 متن کامل 🔰
آیت الله بروجردی و مسئله فرقه ضاله.pdf
188.8K
⚫️ نسخه PDF
📚 مواجهه فرهنگی - سیاسی حضرت آیت الله بروجردی با فرقه ضاله بهائیت
✍ این صفحات ۲۸۹ تا ۳۰۱ از کتاب استاد علی دوانی است که نخستین کار درباره سیره آیت الله بروجردی درباره بهائیت محسوب میشود و بر اساس مصاحبه رودر روی مرحوم دوانی با خود آیت الله بروجردی و اسناد دسته اول دیگر صورت بسته است. اسناد پایانی کتاب را قبلا منتشر کردیم | با اضافات دکتر محمدحسن رجبی دوانی
📚 ویراست جدید انتشار: سال ۱۴۰۲
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
noormags-امام_خمینی_و_بهائیت-750223.pdf
207K
⚫️ نسخه PDF
📚 امام خمینی و بهائیت
✍مریم رفیعی | فصلنامه تاریخ معاصر ایران
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 امام خمینی (ره): اگر بهائیانِ بازداشتشده، جاسوس نبودند، سر و صدای رییس جمهور آمریکا در نمیآمد!
👈 چرا صدای شما بلند شد؟ برای اینکه بهائیان یک دستهای هستند که به نفع شما [حاکمیت امریکا] هستند.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🛑 فتوای تحریم مطلق آیت الله بروجردی درباره بهائیت + تحلیل
🔰 طبق صورت استفتاء، روابط زیر با بهائیها حرمت دارد
غذا خوردن، صَرف نوشیدنی و مهمانی با آنها، ازدواج؛ زن دادن و زن گرفتن از آنان، حضور در اجتماعات آنان و یا راه دادن آنها به اجتماعات مسلمین، خرید و فروش و کرایه دادن املاک و وسائط نقلیه، معالجه نزد آنها، اصلاح سر و صورت پیش آنان، کارکردن برای انها حتی به صورت مجانی، هر گونه معامله تحت عنوان جعاله و مزارعه و شرکت و... با این فرقه
🔻 نکته مهم 🔻
👈 این فتوا از سوی همان بزرگمردی است که قائل به اتحاد اسلامی بود ولی از فتوا و مبارزات ایشان در قبال فرقه ضاله بهائیت و اسناد دیگری که در کانال آوردیم، دو نکته به دست میآید:
۱. حضرت ایشان برای این فرقه ضاله، قائل به حقوق مشروع یا عرفی کاملی به نام "حقوق شهروندی" نبوده و در نگاه کلان، جامعه بهائی را مصداق ضعفا و مظلومان نمیدانسته است.
۲. معظم له، بحث تعایش سلمی به همان کیفیّتی که برای پارهای از ادیان و مذاهب مثل اهل تسنن جاری است، برای این فرقه جاری نمیدانستهاند، چون بهاییت کاملاً ساخته و پرداخته استعمار است و جنبه تشکیلاتی و وابسته دارد.
در نتیجه میشود قائل به کرامت انسان و تعایش سلمی با سایر مذاهب باشیم ولی در خصوص این فرقه خطرناک و متفاوت، موضع دیگری اتخاذ کنیم. پس مواجهه با بهائیت لزوما به معنای نفی مطلق کرامت انسان و انکار هر گونه تعایش سلمی و یا اثبات برخوردهای زننده نیست. به کار فرهنگی و مواجهه زمانشناسانه نیز نیازمندیم.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
2 (2).mp3
2.33M
┈┅ ❁❁ ┅┈
🔵 پیامبری که هستی ما مرهون اوست
🎙 حق عظیم پیامبر رحمت (صلی الله علیه و اله) از زبان استاد علی ابوالحسنی منذر
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺 آیت الله حاج شیخ مهدی مازندرانی از عالمان وارسته و احیاگر نام سربدار مشروطه: آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری رضوان الله علیهما
💥با تشکر از آقای رنگینکمان بابت عکس فوق
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔵 گفتم یا رسول الله دوست دارم ضریحت را ببوسم
👈 کلید دار حرم پیامبر (ص) در بحث با عالم شیعه محکوم میشود
💥 استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻
1⃣ آية الله حاج شيخ مهدى امامى مازندرانى، فقيه و حكيم پارسا و دل آگاه عصر پهلوى، با كليددار وهابى مآبِ روضة النّبى (ص) گفتگويى داشته كه بد نيست ماجراى آن را از زبان خود حاج شيخ بشنويم :
2⃣ آقاى رمضان قلى زاده، كه شرح حال حاج شيخ مهدى را تدوين كرده، با اشاره به سفر حاج شيخ به حج، و نقل داستانى جالب از تشرف وى در خواب به محضر پيامبر اكرم (ص) به شرح چالشِ علميِ حاج شيخ مهدى با كليددار مرقد پيامبر اكرم (ص) مىپردازد و از زبان حاج شيخ چنين مىنويسد :
پس از ورود به مدينه، باغ بزرگى را كه خانههايى چند در آن [وجود] داشت، اجاره كرديم . استخر بزرگى داشت، غسل كرديم . دلم مىخواست قبر آن حضرت را ببوسم ولى چون در زمان مَلِك عبدالعزيز اول بود و كليددار هم ايستاده بود، سعى كرديم براى حفظ حرمت تشيع، از عملى كه كه باعث ناراحتى آنان و تضعيف مكتب تشيع مىشود، امساك كنيم؛
3⃣ از اين رو، با خود حديث نفس مى كردم و دردل خطاب به روح آن رحمةٌ للعالمين گفتم : « يارسول الله، مىخواهم عرض ادبى بكنم»؛ و منتظر بودم، ولى كليددار متوجه شد و پرسيد : حاج شيخ مىخواهى ببوسى؟
خواستم بگويم نه، ديدم دروغ است، از طرفى هم اگر جواب مثبت مىدادم، مرا مى زدند . بالاخره گفتم « اى» . او گفت تو عالمى، مگر نمىدانى اين عمل شرك است؟ گفتم : يك سؤالى دارم، تو را به صاحب اين قبر سوگند ! كه دروغ پاسخ نگويى ! قبول كرد . پرسيدم آيا تو زن و بچه دارى؟ آيا زن و بچهات را مىبوسى يا نه؟
رنگش متغير شد و از جواب بازماند . گفتم : اگر بگويى نه، پس تو جامد بىذوقى و اگر بگويى آرى، معنايش اين است كه تو به زن و بچهات سجده مى كنى ! آيا اين شرك نيست، اما بوسه زدن به ضريح مرقد پيغمبر خاتم، آورندة شريعت اسلام، شرك است؟ !
كليددار مرقد النبى گفت : بيا حاج شيخ، من حريف زبانت نمى شوم . دستش را گشود و من بر ضريح آن سفير آسمانى بوسه زدم .
📚 منبع: کتاب گرانسنگ لبخند علما اثر مرحوم استاد ابوالحسنی منذر
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯