فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نبرد حجاب استایل ها علیه دین و #حجاب
وقتی با سلاح دین علیه دین آمدی،
اما پاسخ متخصصان حوزوی به این تحریف.
📌 کانال #زینـــــب_سلــیمانـــــی
✅https://eitaa.com/mahdixxv
CamScanner ۲۰۲۳-۱۰-۰۶ ۱۵.۲۷.pdf
1.04M
CamScanner ۲۰۲۳-۱۰-۰۶ ۱۵.۲۷.pdf
فایل عبارات قرآنی
(تیتر درسها )
عبارات قرآنی 👆👆👆
فقط بسم الله الرحمن الرحیم ،
رو نداره .
ا ن شاالله شنبه براتون میفرستم .
پرینت بگیرید لطفا .
فقط اینکه یکی یکی بعد از تدریس هر درس روی قسمتی از دیوار کلاس نصب می شود .
CamScanner ۲۰۲۳-۱۰-۰۶ ۱۵.۳۲.pdf
6.54M
CamScanner ۲۰۲۳-۱۰-۰۶ ۱۵.۳۲.pdf
فایل کلمات کتاب اول انس با قرآن
«انس قدیم »
کل کلمات کتاب اول انس قدیم هست .👆👆
ترکیبات هم داخل کلمات هست .
ا ن ها را جدا کنید برای جدول ترکیبات .
ترتیب صفحات برعکس است .
اولین صفحات که مشاهده کنید در واقع آخرین صفحات کتاب هست .
آخرین صفحه درون فایل درس اول هست
سلام به همه همکاران عزیز
عبارت قرآنی بسم ....
احادیث
خدمت شما بزرگواران
مدیران ومربیان مکتب القرآن استان تهران, [08.10.23 14:59]
[Forwarded from م]
بسم الله الرحمن الرحیم
پیرو جلسه مربیان مورخ 1402/7/6که مقرر گردید درخصوص اتهاماتی که طی نامه هایی با عنوان مدیران و مربیان به ارشاد، دفتر مرکزی و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ارسال شده است مورد بررسی قرارگیرد ونتیجه اعلام گردد.به اطلاع می رساند، مدیرانی که برای انعقاد قرارداد به مکتب مراجعه نمودند ، تمامی مدیران ، مکتوب ، اعلام داشته اند که این نامه ها را امضاء نکرده اند،و جعلی می باشد.لذابه منظور مشخص شدن فرد یا افرادی که این نامه ها را جعل کرده اند ،لازم است مدیران و مربیانی که نام یا نام وامضاء آنان دراین نامه ها وجود دارد و تاکنون اعلام نظر نکرده اند حداکثر تاروز سه شنبه نظر خود را در تایید یا ردّ آن به روابط عمومی اعلام فرمایند ، چون در روز چهارشنبه اقدامات لازم ، ازطریق مراجع قضایی ، انجام خواهد شد.
روابط عمومی مکتب القرآن الکریم
هدایت شده از مسابقه تدبر در سیره حضرت زهرا سلاماللهعلیها
متن کتاب (کتاب الکترونیک )
👇👇👇👇👇👇
https://ghatkh.ir/ebook-naba
👆👆👆👆👆👆
هدایت شده از حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم
❁
💠مهربان باش!
🔰فَلا تَقُل لَهُما اُفٍ وَ لا تَنهَر هُما وَ قُل لَهُما قَولاً کریماً (سوره اسراء/23)
🔹یک سنگ ریزه از اسمش پیداست، ریز است و ناچیز . اما همین سنگ اگر در جوراب یا کفشت باشد. تو را از راه رفتن باز می دارد.بعضی چیزها ریز است و ناچیز. اما انسان را از حرکت در راه خدا و به سمت خوبی ها باز می دارد. یکی از آنها نامهربانی به پدر و مادر است، هرچند کم باشد و درحد گفتن اُف باشد. این حرف خداست که فرمود:
🔸لا تَقُل لَهُما اُفٍ؛ به پدر و مادر خود، اف هم نگو.
📚 سی تدبر، سی تلنگر
━💠🍃🌺🍃💠━
حـوزہعلمـیّہحضـرتعبـدالعظـیـم؏
@howzehrey
❁
هدایت شده از منبرهای حجت الاسلام عباسعلی الماسی
🔷 سوال :چرا برخی نمی توانند حقایق را ببینند و بفهمند؟ ، قرآن به علت آن اشاره کرده است:
👈 قرآن کریم در آیه 42 سوره مائده می فرماید:
دو علت انسان را کر و کور می کند هرچند حقیقت مثل خورشید نمایان باشد:
1️⃣سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ
کسانی که زیاد دروغ می شنوند
مصداق آن در زمان ما کسانی هستند که اخبار خود را از ماهواره ها و تلگرام و اینستاگرام... و سایر رسانه های دشمن می گیرند.
کتابی اخیرا" تحت عنوان دروغ بزرگ منتشر شده که نشان میدهد ۵ رسانه منو تو؛ اینترنشنال؛ بی بی سی فارسی؛ ایران فردا؛ و صدای آمریکا در آشوبهای سال ۱۴۰۱ در کمتر ۴۵ روز ۳۸۰۰۰ دروغ به مردم ایران گفته اند.
2️⃣ أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ
کسانی که با مال حرام شکمشان را پر می کنند.
مصادیق آن امروز قیمتهای نجومی روی کالا؛ پور سانت؛ دزدی؛ قاچاق؛ کم کاری؛ نداشتن وجدان کاری؛ رشوه؛ ربا؛ دریافت حق الزحمه های زیاده از حد در مشاغلی مثل صافکاری؛ مکانیکی؛ تاکسی؛ برق؛ گچکاری و دهها شغل دیگر...
🔴 این دو علت در تاریخ تحقق هم پیدا کرده و سابقه عینی دارد:
1️⃣ وقتی در خانه فاطمه زهرا را آتش زدند حضرت هر چه نصیحت کرد اثر نکرد ، آنگاه حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :
« لانکم سماعون للکذب »
به این دلیل حقیقت را نمیپذیرید چون بسیار دروغ می شنوید
لذا روایت دروغ برای شما دلپذیرتر است حتی اگر روایت صحیح برای شما بازگو شود.
2️⃣وقتی در کربلا مردم کوفه و سپاه یزید مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند ، حضرت هر چه نصیحت کردند اثر نکرد حضرت فرمود:
مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرامِ، فَطَبَعَ اللّهُ عَلى قُلُوبِكُمْ
چون شکمهایتان را با مال حرام پر کرده اید نمی توانید حقیقت را ببینید.
🚨مواظب لقمه های حرام و دروغهای شیاطین انسی در زندگی خود باشیم
متن منبرهای کوتاه 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1482096640C5117b771d9
هدایت شده از منبرهای حجت الاسلام عباسعلی الماسی
💠چهار پناهگاه در قرآن
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مىهراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمىبرد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ وَ نِعْمَ اَلْوَكِيلُ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمىبرد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ أَنْتَ سُبْحٰانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ اَلظّٰالِمِينَ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيلهاى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمىبرد« وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ إِنَّ اَللّٰهَ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مىفرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ لاٰ قُوَّةَ إِلاّٰ بِاللّٰهِ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مىبينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج۱، ص: ۲۱۸.
هدایت شده از حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁
√ ضبط مکالمات دیگران
√ فیلم گرفتن از دیگران
√ بردن آبروی دیگران در فضای مجازی
✘حرامهایی اند که تبدیل به عادت شدند!
━💠🍃🌺🍃💠━
حـوزہعلمـیّہحضـرتعبـدالعظـیـم؏
@howzehrey
❁