eitaa logo
مربیان موسسه علمدار
3.6هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
1.2هزار فایل
قم بلوار۱۵خرداد خیابان شهدای دروازه ری انتهای کوچه ۱۰ دست چپ پلاک ۲ کانون تربیتی علمدار @amooakhavan amooakhavan.ir @mahsolat morabbiyar.ir ای دی: @alamdar2911 پل ارتباطی: 09127482911
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
4️⃣6️⃣ شب 💠 قصه‌ « کوچولوی قهرمان» قسمت سی‌ و چهارم ✍️ نویسنده: مجتبی ملک محمد 🎤 با اجرای: ناهید هاشم ‌نژاد، راحیل سادات موسوی، مؤیدی و محمد علی حکیمی 🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا 💠 هدف قصه: بیان ارزش‌های اخلاقی و اهداف حرکت امام حسین علیه‌السلام است. 🔷🔸💠🔸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
4️⃣6️⃣ شب 👈قسمت آخر حلما 💠 قصه‌ «حلما کوچولوی قهرمان» قسمت سی‌ و پنجم ✍️ نویسنده: مجتبی ملک محمد 🎤 با اجرای: ناهید هاشم ‌نژاد، راحیل سادات موسوی، مؤیدی، ابوذر توحیدی فر و محمد علی حکیمی 🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا 💠 هدف قصه: بیان ارزش‌های اخلاقی و اهداف حرکت امام حسین علیه‌السلام است. 🔷🔸💠🔸🔷
👆👆داستان امام حسین ع از مدینه تا کربلا با روایت نمایشی خیلی جالبه حتما بچه ها گوش کنند
13.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 تجمع بزرگ خانوادگی نونهالان و نوجوانان حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آموزشی_دانش آموزان یه کاردستی جالب برای بچه ها🧒🏻✂️ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/joinchat/2918645763C3f7f0df12c
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
13.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا وضو گرفتن با آب معدنی که برای زوّار اربعین نذر شده اشکال دارد؟ 🆔 @balagh_ir
👌مجوز رسمی فعالیت 🎤گروه هنری 🔸 در مدارس و مهدها از اداره کل آموزش و پرورش
اشعار نشانه ها مصور.pdf
999.1K
🔸️ چون شما بهترینید🔸️ PDF آموزش حروف الفــــــبا به همراه شعر🤩 http://eitaa.com/joinchat/409141249Cbd93b95dbc
💎 جواب کامل شبهه 2⃣4️⃣2️⃣ چگونه صدای حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها از خرابه به گوش یزید در کاخ رسید؟! 🔶 اول: وقتی معاویه در حال ساخت قصری به نام کاخ خضری بود، خانه‌هایی را خرید تا قصر را بنا کند. یکی از این خانه‌ها متعلق به پیر زنی بود که حاضر به فروش خانه‌ی خود نبود و می‌گفت می خواهم در همین جا زندگی کنم و بعد از مرگم نیز قبرم درون خانه‌ام باشد. ◾️ معاویه دستور داد خانه را خراب کنند اما عمرو عاص مخالفت کرد و گفت: عرب همیشه در آرزوی حاکمی عادل بوده و تو می‌توانی از این فرصت استفاده تبلیغاتی کنی؛ به این صورت که قصر را بسازی و آن خانه را خراب نکنی. آن وقت هرکه از درب قصر وارد شود اولین سوالی که برایش پیش می‌آید این است که این خانه‌ی خرابه در وسط قصر چه می‌کند و ما به او پاسخ می‌دهیم که عدالت ما به ما اجازه‌ی خراب کردن خانه پیر زن را نمی‌دهد. ◾️ بعد از مدتی پیر زن از دنیا می‌رود و معاویه باز هم آن خانه را خراب نمی‌کند. در زمان یزید با وجودی که این خانه به خرابه تبدیل شده باز هم این نیرنگ ادامه پیدا می‌کند. زمانی که اسرا را به شام می‌آورند، در آن خرابه قرار می‌دهند و آن خرابه داخل حیاط قصر بوده است. [1] 🔷 دوم: صدای رقیه به گوش یزید نرسید بلکه وقتی کودک سه ساله امام حسین علیه‌السلام از خواب پرید و بهانه پدرش را گرفت و شروع به گریه کرد زنان هم دور او را گرفتند و شروع به گریه و زاری کردند و سروصدا زیاد شد و به کاخ یزید رسید و او علت را جویا شد دستور داد سر پدرش را برای او ببرند. [2] 🔶 سوم: احتمال دیگر این است وقتی دختر سه ساله از خواب پرید و بهانه پدر را گرفت و زنان دور او را گرفتند و شروع به گریه کردند و سروصدا زیاد شد مأموران نگهبان خبر این سروصدا و همهمه را به کاخ یزید رساندند و یزید هم که علت را جویا شده دستور داده سر امام را برای آن‌ها ببرند. 🔷 چهارم: احتمال دیگر این است در آن زمان احتمال وجود خرابه‌ها و خانه‌های کهنه‌ی متصل به کاخ وجود داشته که به خاطر وجود نداشتن کارخانه‌ها و وسایل نقلیه‌ی امروزی کوچکترین صداها شنیده می‌شده و حتی اگر اسرا در یکی از این خانه‌های خرابه متصل به کاخ بوده باشند سروصدای آن‌ها به خوبی به قصر رسیده می‌شده است. ◾️ بنابراین هر کدام از احتمالات را در نظر بگیریم درست است چون این اتفاق افتاده است که کودکی از فرزندان امام در خرابه بغل کاخ بهانه پدر را می‌گیرد و سروصدا می‌شود خبر به گوش یزید می‌رسد و او برای آرام کردن اسرا سر امام را برای آن‌ها می‌فرستد. 🌐 منابع: [1]ـ ریحانه کربلا، نوشته عبدالحسن نیشابوری، صفحه۱۰۱. [2]ـ درکربلا چه گذشت، ترجمه نفس‌المهموم، شیخ عباس قمی، ص 414. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/180 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi
17.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸همایش مثل رقیه س 🎤روایتگری 🔸استان البرز
شیوه علمی ارائه مفاهیم دینی در مهد کودک ها.pdf
2.72M
شیوه علمی ارائه مفاهیم دینی در مهد کودک ها 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841
مسابقه آسانسور بهشت.ppsx
9.74M
پاورپوینت مسابقه "آسانسور بهشت" این مسابقه مناسب دانش آموزان مقطع دبستان می باشد. این مسابقه از ۱۵ سوال بله وخیر تشکیل یافته است.  پس از نمایش هر سوال در اسلاید دانش آموزان باید صحیح یا غلط بودن جمله را با کلیک سبز و ضربدر قرمز رنگ مشخص نمایند. در صورت پاسخ صحیح با کلیک روی دکمه سبز آسانسور به طبقه بالا رفته وسوال بعد نمایش داده می شود. در صورت نادرست بودن پاسخ، آسانسور سقوط کرده و از ابتدا باید در مسابقه شرکت کنند amooakhavan.ir
💎🎯عمو روحانی های فعال ، مجریان کودک و نوجوان 😍قراره در کانال استاد زراعتی بزرگوار این فرصت طلایی ایجاد بشه😍 📣🤩 عمو روحانی های کشور و تبلیغ کلیپ ها لطفا با این آیدی در ارتباط باشید. 👇👇👇👇 ╔════.🍃🌸🍃.══════════╗   🆔@servantaMahdi ╚══════════.🍃🌼🍃.════╝ 💠برای اطلاعات بیشتر پیام دهید.😊
15.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا گنبد حرم امیرالمومنین پرچم نداره؟ حتما ببینید تا جواب این سوالو دریافت کنید. این الطالب بدم المقتول بکربلاء؟ •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• ابوالفضل‌فیض‌الله‌زاده‌|عضوشوید👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/45809943C888e86574d
✍️ شبهات دانش آموزی 5️⃣4️⃣2️⃣ چطور اسرای کربلا در مدت 40 روز بعد از حادثه عاشورا مسیر کربلا تا دمشق را رفتند و برگشتند؟ 🔶 اول: اینکه اسرای کربلا بعد از 40 روز از حادثه عاشورا به کربلا برگشتند، اختلافی است و برخی مثل سیدبن‌طاووس عقیده دارند که اسرا در همان سال 61 هجری بعد از 40 روز اسارت، به کربلا برگشتند و همراه جابربن‌عبدالله‌انصاری قبر امام حسین علیه‌السلام را زیارت کردند. [1] ◾️ برخی دیگر اعتقاد دارند که کاروان اسرا در اربعین سال بعد، یعنی سال 62 هجری به کربلا رسیدند. [2] ◾️ و گروه سومی مثل مرحوم آیتی و شهید مطهری اعتقاد دارند که اسرای کربلا اصلا به کربلا نرفتند. [3] 💎 در بین این دیدگاه‌ها، دیدگاه اول مشهورتر است و دیدگاه سوم از همه ضعیف‌تر است. 🔷 دوم: طبق منابع تاریخی اسرای کربلا را در 11 محرم از کربلا به سمت کوفه حرکت دادند و 12 محرم به کوفه رسیدند. حدود 7 روز در کوفه بودند و 19 محرم آن‌ها را به سمت شام حرکت دادند و در روز اول صفر وارد شهر شام شدند. [4] ◾️ در واقع یک روزه به کوفه رسیدند و حدود 11 روز طول کشیده به شام رسیدند. یعنی از کربلا تا شام کلا 12 روز طول کشیده و اگر این مسیر را در 12 روز هم برمی‌گشتند پس امکان دارد که اربعین به کربلا رسیده باشند. 🔶 سوم: کوتاه‌ترین مسیر کوفه تا شام از راه بادیه است که حدود 923 کیلومتر است و طولانی‌ترین مسیر آن راه کنار فرات است که 1190 تا 1333 کیلومتر است چه کوتاه‌ترین و چه طولانی‌ترین راه را در نظر بگیریم از لحاظ عقلی امکان دارد در مدت 40 روز اسرای کربلا این مسیر را رفته و برگشته باشند. ◾️ وقتی اسرای کربلا یک روزه مسیر کربلا تا کوفه را رفتند یعنی در یک روز حدود 80 کیلومتر را رفته‌اند اگر از مسیر 1333 کیلومتری کوفه تا شام هم که طولانی‌ترین مسیر هست رفته باشند 16 روزه این مسیر را رفته و 16 روزه هم برگشته‌اند و امکان دارد 40 روز بعد از حادثه عاشورا به کربلا رسیده باشند. 🔷 چهارم: طبق آنچه که در تاریخ نقل شده بود اسرا را 19 محرم از کوفه به سمت شام حرکت داده بودند و اول صفر هم به شام رسیده بودند یعنی 12 روز طول کشیده و در مسیر رفت چون با بی‌رحمی و سختی اسرا را به سوی شام بردند 12 روز طول کشیده ولی بعد از اینکه در شام اسرا، یزید را رسوا کردند یزید برای دلجویی و مقداری از آبروی رفته‌اش را برگرداند دستور داد با عزت و احترام آن‌ها را برگردانند و مسلما با اسب و شتر آن‌ها را برگرداندند و زودتر از 12 روز به کربلا برگشتند پس امکان دارد بعد از 40 روز اسارت به کربلا رسیده باشند. 🌐 منابع: [1]ـ پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام، مقاله آیا اسرای کربلا بعد از ۴۰ روز به کربلا بازگشتند؟، به نقل از علی نجاتی، قطعه از بهشت، ج 2، ص 607. تحقیقی دربارهُ اربعین حسین(ع)، ص 608 به بعد.عاشورا، ص 148 ـ 149.مثیر الاحزان، ص 59. قاضی طباطبایی، تحقیقی درباره امام حسین(ع)، ص 12 به بعد. [2]ـ همان، به نقل از علی نجاتی، پیشین، ص 612. [3]ـ همان، به نقل از بررسی تاریخی حسین، ج 1، ص 30. حماسه ترجمه لهوف، ص 196. علی نجاتی، پیشین، ص 609. [4]ـ سيد بن طاووس، لهوف، ترجمه عقيقي بخشايشي، دفتر نشر نويد اسلام، قم، 1377، صصص 207 ـ 170. قمي، شيخ عباس، منتهي الامال، اعلام التقي، قم، 1382، ج1،صص 625 ـ 615. رسولي محلّاتي، سيد هاشم، نگاهي کوتاه به زندگاني زينب کبري، دفتر تبليغات اسلامي، قم، چاپ پنجم، ص 100. آیتی، محمدابراهیم، بررسی تاریخ عاشورا، ص۱۴۰، تهران، صدوق، ۱۳۷۲، چاپ هشتم. 📎 📎 📎 📎 📎 📎