eitaa logo
مربیان موسسه علمدار
3.7هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
1.2هزار فایل
قم بلوار۱۵خرداد خیابان شهدای دروازه ری انتهای کوچه ۱۰ دست چپ پلاک ۲ کانون تربیتی علمدار @amooakhavan amooakhavan.ir @mahsolat morabbiyar.ir ای دی: @alamdar2911 پل ارتباطی: 09127482911
مشاهده در ایتا
دانلود
17.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸همایش مثل رقیه س 🎤روایتگری 🔸استان البرز
شیوه علمی ارائه مفاهیم دینی در مهد کودک ها.pdf
2.72M
شیوه علمی ارائه مفاهیم دینی در مهد کودک ها 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841
مسابقه آسانسور بهشت.ppsx
9.74M
پاورپوینت مسابقه "آسانسور بهشت" این مسابقه مناسب دانش آموزان مقطع دبستان می باشد. این مسابقه از ۱۵ سوال بله وخیر تشکیل یافته است.  پس از نمایش هر سوال در اسلاید دانش آموزان باید صحیح یا غلط بودن جمله را با کلیک سبز و ضربدر قرمز رنگ مشخص نمایند. در صورت پاسخ صحیح با کلیک روی دکمه سبز آسانسور به طبقه بالا رفته وسوال بعد نمایش داده می شود. در صورت نادرست بودن پاسخ، آسانسور سقوط کرده و از ابتدا باید در مسابقه شرکت کنند amooakhavan.ir
💎🎯عمو روحانی های فعال ، مجریان کودک و نوجوان 😍قراره در کانال استاد زراعتی بزرگوار این فرصت طلایی ایجاد بشه😍 📣🤩 عمو روحانی های کشور و تبلیغ کلیپ ها لطفا با این آیدی در ارتباط باشید. 👇👇👇👇 ╔════.🍃🌸🍃.══════════╗   🆔@servantaMahdi ╚══════════.🍃🌼🍃.════╝ 💠برای اطلاعات بیشتر پیام دهید.😊
15.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا گنبد حرم امیرالمومنین پرچم نداره؟ حتما ببینید تا جواب این سوالو دریافت کنید. این الطالب بدم المقتول بکربلاء؟ •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• ابوالفضل‌فیض‌الله‌زاده‌|عضوشوید👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/45809943C888e86574d
✍️ شبهات دانش آموزی 5️⃣4️⃣2️⃣ چطور اسرای کربلا در مدت 40 روز بعد از حادثه عاشورا مسیر کربلا تا دمشق را رفتند و برگشتند؟ 🔶 اول: اینکه اسرای کربلا بعد از 40 روز از حادثه عاشورا به کربلا برگشتند، اختلافی است و برخی مثل سیدبن‌طاووس عقیده دارند که اسرا در همان سال 61 هجری بعد از 40 روز اسارت، به کربلا برگشتند و همراه جابربن‌عبدالله‌انصاری قبر امام حسین علیه‌السلام را زیارت کردند. [1] ◾️ برخی دیگر اعتقاد دارند که کاروان اسرا در اربعین سال بعد، یعنی سال 62 هجری به کربلا رسیدند. [2] ◾️ و گروه سومی مثل مرحوم آیتی و شهید مطهری اعتقاد دارند که اسرای کربلا اصلا به کربلا نرفتند. [3] 💎 در بین این دیدگاه‌ها، دیدگاه اول مشهورتر است و دیدگاه سوم از همه ضعیف‌تر است. 🔷 دوم: طبق منابع تاریخی اسرای کربلا را در 11 محرم از کربلا به سمت کوفه حرکت دادند و 12 محرم به کوفه رسیدند. حدود 7 روز در کوفه بودند و 19 محرم آن‌ها را به سمت شام حرکت دادند و در روز اول صفر وارد شهر شام شدند. [4] ◾️ در واقع یک روزه به کوفه رسیدند و حدود 11 روز طول کشیده به شام رسیدند. یعنی از کربلا تا شام کلا 12 روز طول کشیده و اگر این مسیر را در 12 روز هم برمی‌گشتند پس امکان دارد که اربعین به کربلا رسیده باشند. 🔶 سوم: کوتاه‌ترین مسیر کوفه تا شام از راه بادیه است که حدود 923 کیلومتر است و طولانی‌ترین مسیر آن راه کنار فرات است که 1190 تا 1333 کیلومتر است چه کوتاه‌ترین و چه طولانی‌ترین راه را در نظر بگیریم از لحاظ عقلی امکان دارد در مدت 40 روز اسرای کربلا این مسیر را رفته و برگشته باشند. ◾️ وقتی اسرای کربلا یک روزه مسیر کربلا تا کوفه را رفتند یعنی در یک روز حدود 80 کیلومتر را رفته‌اند اگر از مسیر 1333 کیلومتری کوفه تا شام هم که طولانی‌ترین مسیر هست رفته باشند 16 روزه این مسیر را رفته و 16 روزه هم برگشته‌اند و امکان دارد 40 روز بعد از حادثه عاشورا به کربلا رسیده باشند. 🔷 چهارم: طبق آنچه که در تاریخ نقل شده بود اسرا را 19 محرم از کوفه به سمت شام حرکت داده بودند و اول صفر هم به شام رسیده بودند یعنی 12 روز طول کشیده و در مسیر رفت چون با بی‌رحمی و سختی اسرا را به سوی شام بردند 12 روز طول کشیده ولی بعد از اینکه در شام اسرا، یزید را رسوا کردند یزید برای دلجویی و مقداری از آبروی رفته‌اش را برگرداند دستور داد با عزت و احترام آن‌ها را برگردانند و مسلما با اسب و شتر آن‌ها را برگرداندند و زودتر از 12 روز به کربلا برگشتند پس امکان دارد بعد از 40 روز اسارت به کربلا رسیده باشند. 🌐 منابع: [1]ـ پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام، مقاله آیا اسرای کربلا بعد از ۴۰ روز به کربلا بازگشتند؟، به نقل از علی نجاتی، قطعه از بهشت، ج 2، ص 607. تحقیقی دربارهُ اربعین حسین(ع)، ص 608 به بعد.عاشورا، ص 148 ـ 149.مثیر الاحزان، ص 59. قاضی طباطبایی، تحقیقی درباره امام حسین(ع)، ص 12 به بعد. [2]ـ همان، به نقل از علی نجاتی، پیشین، ص 612. [3]ـ همان، به نقل از بررسی تاریخی حسین، ج 1، ص 30. حماسه ترجمه لهوف، ص 196. علی نجاتی، پیشین، ص 609. [4]ـ سيد بن طاووس، لهوف، ترجمه عقيقي بخشايشي، دفتر نشر نويد اسلام، قم، 1377، صصص 207 ـ 170. قمي، شيخ عباس، منتهي الامال، اعلام التقي، قم، 1382، ج1،صص 625 ـ 615. رسولي محلّاتي، سيد هاشم، نگاهي کوتاه به زندگاني زينب کبري، دفتر تبليغات اسلامي، قم، چاپ پنجم، ص 100. آیتی، محمدابراهیم، بررسی تاریخ عاشورا، ص۱۴۰، تهران، صدوق، ۱۳۷۲، چاپ هشتم. 📎 📎 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤قصه گویی استاد 👇👇 https://b2n.ir/w95552