اسم الرحیم با باطنش ارواحی را که آزاد باشند و استعداد صعود تا اللّه و جنّت رضوان را داشته باشند جذب می کند .
...جذب از ناحیه "اسم الرحیم" بر قلب آنهایی که مستعدند وارد میشود، این جذب رحیمی را عشق میگویند.
این عشق بیاید، این جذبات رحیمی بیاید، بعد میبینید که چه تغییراتی در شما ایجاد میشود...
♡علامه مروجی سبزواری
#عکس_نوشته
https://eitaa.com/joinchat/3712155675C116f264dc3
🆔 @moravej_tohid
🎙#فقه_استدلالی جلسه هشتم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
✨دقیقه 1
اگر امر دایر شود بین تعیین و تخییر، اصل با تعیین است. (اینها یک اصولی است که در علم اصول خوانده می شود.....)
یک قاعده ای هست که می گویند : اگر امر دایر شد بین یک واجبی که واجب تعیینی است یا تخییری، اصل بر تعیین است.
✨دقیقه 4
یک موانعی وجود دارد از تعیینی بودن که این موانع نمی گذارد به وجوب تعیینی فتوا بدهند و به وجوب تخییری فتوا می دهند.
✨دقیقه 6
خود شیخ طوسی که در تهذیبش همین روایت های وجوب را نقل می کند، فتوای به وجوب تعیینی نداده است.
✨دقیقه 8
فقهاء اجماع متقدمین را خیلی ارزش قائل هستند.
✨دقیقه 15
زراره، بزرگترین اصحاب امام صادق (ع) در فقه بود و به طور کلی خاندان اعین، اینها چند تا برادر بودند که از اصحاب خاص امام صادق (ع) در فقه بودند.
این روایت را زراره نقل می کند : امام صادق (ع) ما را خیلی بر نماز جمعه ترغیب کرد، که نماز جمعه را بخوانید تا اینکه من گمان کردم منظور ایشان این است که فردا که جمعه هست، پیش امام بیاییم و با امام نماز را بخوانیم، گفتم : آقا! یعنی فردا بیاییم خدمت شما، فرمودند : نه، منظورم این است که، شما خودتان بخوانید.
✨دقیقه 20
آیا تقیه بوده که در زمان ائمه، نماز جمعه نمی خواندند؟ تقیه نمی شود گفت، به خاطر اینکه در نماز جمعه، پنج نفر کفایت می کند که یکی شان امام باشد.
https://eitaa.com/moravej_tohid/3568
🆔 @moravej_tohid
🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان
فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (علیهالسلام) تسلیت باد.
@moravej_tohid
تفسیر بسیار زیبا؛ جامع وکامل بر
#منطق_الطیر_عطار_نیشابوری
#علامه_مروجی_سبزواری
🍃همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید🌺🙏
🆔 @moravej_tohid
👇👇👇👇
🎙#تفسیر_منطق_الطیر جلسه پانزدهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
✨دقیقه 2
سالک باید هر جور شده خودش را وارد جذب کند.....
وجود ما تشکیل شده از یک رشته نوری که از خدا تا همین جا، کشیده شده.
✨دقیقه 8
«فهی کالحجاره او اشد قسوه» «74،بقره»
اینها مثل سنگ هستند بلکه سخت تر،
یکجا می فرماید : «اولئک کالانعام بل هم اضل» «179،اعراف»
مثل حیوان هستند، بلکه از حیوان پست تر....
اینها در مرحله مغضوب علیهم هستند. (امید به رها شدن نیست.)
✨دقیقه 10
خداوند یک محیط جذبی دارد، جذبش در همان صراط مستقیم است.
✨دقیقه 12
قلب را که می گویند قلب، چون همیشه در انقلاب است. گاهی اوقات منقلب میشود و روی آن به دنیاست. اگر در حوزه جاذبه دنیا قرار بگیرد.
اگر در حوزه جاذبه خدا قرار بگیرد، روی آن منقلب به طرف خدا می شود. اینجا انسان یک محبتی را نسبت به خدا در قلبش احساس می کند....
✨دقیقه 15
ما بیشتر در مرحله وهم و عقل جزئی هستیم، عقل جزئی همان بعد دنیایی انسان را می بیند.
✨دقیقه 17
انسان یک خلاء مطلقی در خودش همیشه احساس می کند، نه اینکه ما از نزد، یک خدای مطلق آمدیم. همه یک خلاء یی را در خودمان به اندازه بی نهایت احساس می کنیم......
انسان مطلق طلب است، نه اینکه از پیش یک خدایی آمده که مطلق طلب است و چون از خودش یک شناخت غلط دارد، می گوید : من جسم هستم، می خواهد همه ی دنیا را به سوی خودش بکشد.
✨دقیقه 19
اما اگر برعکس شد و انسان خودش را روح دید نه جسم، اینجا روح را یک خلاء مطلق می بیند، بعد که نگاه می کند، می بیند فقط خدا او را پر میکند. اینجاست که خدا را دوست دارد...
✨دقیقه 26
اصل این است که قلب انسان باید از همه چیز خالی باشد تا خدا وارد این قلب شود، چون قلب با محبت پر می شود....
تا وقتی که انسان در قلبش ذرهای محبت دنیایی یا بغض دنیایی داشته باشد، خدا وارد این قلب نمی شود. قلب باید، قلب فقیر باشد.
✨دقیقه 28
فقر، یک دولتی است.
✨دقیقه 30
سالک وقتی که سفر دوم را رفت، فنای فی الله شد و شخصیت خودش را از دست داد، بشریتش را از دست داد و یکپارچه حق شد. حالا به این دنیا برمی گردد. در اینجا، نه اینکه از وجود بشری اش هیچی نمانده و همه اش حق شده، اینجا اگر این انسان، مثل حضرت سلیمان که پادشاه هم شد، یک ثروت عظیمی داشت. این درست است، (چون) در قلبش جز خدا هیچی نیست.
✨دقیقه 32
انسان در این راه برای اینکه به زهد قلبی برسد، باید از زهد جسمانی شروع کند.
✨دقیقه 38
داستان حضرت زکریا و قومش
✨دقیقه 42
ملائکه در همان مقامی که هستند خوش هستند. «و ما منا الا له مقام معلوم» «164،صافات»
جبرئیل همان مقام خودش خوش است، نه می خواهد بالاتر برود، نه پایین تر بیایید. میکائیل همین طور، اسرافیل همین طور، هر ملکی یک مرتبه ای دارد که از آن مرتبه بالاتر نمیتواند برود و به همان مرتبهای هم که دارد راضی هست.
انسان است که وجود لایتناهی دارد، یعنی وقتی که وارد محدوده جذب الهی میشود، بیشترش را می خواهد، به هر مقامی که می رسد بیشترش را می خواهد.سر اینکه عشق انسان با درد همراه است، همین است. عشق ملائکه با درد همراه نیست. حواسشان به خداست.
✨دقیقه 44
سالک باید به جایی برسد که آرام شود، نه دردی، نه گریه ای،..... چه وقت هست؟
وقتی که به فنا رسیده و از فنا برگشته (صحو)
✨دقیقه 49
عشق در اول کار همه چیز را از انسان می گیرد.
✨دقیقه 53
«و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب» «2و3،طلاق»
https://eitaa.com/moravej_tohid/3578
🆔 @moravej_tohid
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
مبحث #معاد
همراهان گرامی لطفا جلسات را دنبال بفرمایید.
🆔 @moravej_tohid
🔽🔽🔽🔽🔽