تفسیر بسیار زیبا؛ جامع وکامل بر
#منطق_الطیر_عطار_نیشابوری
#علامه_مروجی_سبزواری
🍃همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید🌺🙏
🆔 @moravej_tohid
👇👇👇👇
🎙#تفسیر_منطق_الطیر جلسه شانزدهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
🔸 دقیقه 6
عشق، انسان را از آداب و رسوم می کَند.
🔸 دقیقه 7
داستان شیخ صنعان
🔸 دقیقه 24
این راه، یک راهی هست که چشم انسان را بر خودش باز می کند و انسان می فهمد که چه خوک ها، چه گرگ ها در درون وجودش هستند.
🔸دقیقه 37
غرضش از نقل این داستان همین است که این راه یک چنین راه پر آسیب و خطری هست و اینکه هر چه از سختی راه می گویند، ممکن است.
همان که حضرت علی (ع) فرمودند : هر کس که ادعای حب ما را می کند، باید خودش را برای فقر آماده کند.
🔸دقیقه 40
بعضی ها هستند (از هزاران تن یکی، شاید در هر دورهای در همه ی عالم، در هر چند نفر، انگشت شمار) یک نوری در آن اعماق قلبشان وجود دارد که با این جور چیزها، با پای منبر نشستن و با کلاس درس رفتن و با کتاب خواندن، با اینها آن نور استخراج نمی شود.
باید یک شیخی مثل شیخ صنعان ایمانش را به کار بگذارد تا بتواند آن نور را استخراج کند.
🔸 دقیقه 41
سفر پیامبر اکرم (ص) به طائف
🔸 دقیقه 42
آن نور به این آسانی ها استخراج نمی شود، خیلی سنگین است، خیلی، البته حجاب های کفر هم روی آن را گرفته است. هم آن نور خودش سنگین است، با این حرف های معمولی قابل استخراج نیست و هم آن حجاب ها هست. (خداوند یک چنین آدمی را می فرستد.)
گر مرید راه عشقی فکر بدنامی مکن
🔸 دقیقه 46
داستان شاگرد ابو سعید ابو الخیر
🔸 دقیقه 48
«فتمنوا الموت ان کنتم صادقین»
«جمعه، 6»«94،بقره»
تنها آرزوی عاشق دیدن معشوق هست، هیچ آرزویی به غیر از این ندارد. در همین عشق های مجازی هم همین طور است......
و معشوق زمان مرگ، زمانی که این حجاب جسم کنار رفت، آنجا، انسان می بیند. «فتمنوا الموت ان کنتم صادقین»
اگر راست می گویید که ما عاشق هستیم، مرگ را بخواهید.
🔸 دقیقه 50
یکی از شرایط و آداب راه، ترک تمام تعلقات است، ترک رسوم است.
🔸 دقیقه 51
در دعا (زیارت آل یس) می خوانیم :
«والمعروف ما امرتم به» ما داریم به امام زمان (ع) می گوییم که کار خوب آن چیزی است که شما امر کنید.....
https://eitaa.com/moravej_tohid/3609🆔 @moravej_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان
@moravej_tohid
امام خمینی ره:
رأس امور تهذیب نفس است.
تا نفوس خودتان را اصلاح نکنید،خودتان شروع نکنید و خودتان را تهذیب نکنید،شما نمی توانید دیگران را تهذیب کنید.
آدمی که خودش آدم صحیحی نیست
نمی تواند دیگران را تصحیح کند، هرچه هم بگوید فایده ندارد.
#نشردهید
@allamedahr
#حدیث
✍امام حسن عسکری علیهالسلام: هيچ گرفتارى و بلايى نيست مگر آن كه نعمتى از خداوند آن را در ميان گرفته است.
📗تحف العقول ص489
@moravej_tohid
🔺نهم ربیعالاول، بر منتظران حضرت مهدی موعود عجلاللهتعالیفرجهالشریف مبارک باد
@moravej_tohid
انسان زمانی به عشق می رسد که به نور مهدی ﷺ در قلب خودش برسد ...
✨آن نور به قدری زیباست که انسان را عاشق می کند .✨
برو دنبال آن نور امامت که در قلب تو است ، در بطن توست.آن را پیدا کن و ببین .
ابولهب و ابوسفیان جسم پیغمبر را دیدند اما برایشان فایده ای نداشت،چون اینها پیغمبرﷺ را به نورانیت ندیدند.
پیامبرﷺ را همین الان بعد از ۱۴۰۰ سال اگر بخواهی می توانی ببینی
به قلب خودت برس، به پیغمبرﷺ می رسی، به مهدیﷺ می رسی...
♡حضرت علامه مروجی سبزواری
#عکس_نوشته
@moravej_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀 سلام بر تو ای صاحب حکومت خدا
🥀امام زمان (ع) : ما از همه خبرهای شما آگاهیم و چیزی از خبرهای شما از ما پنهان نیست.
📚 بحارالأنوار، ج 53، ص 175
@moravej_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀 رفته ای جانا دلم خون شد بیا
بی تو چشمانم چو جیحون شد بیا
ماندهام تنها در این وادی بیا 😭
ای تمام هستی ام، مهدی بیا، مهدی بیا
#مهدی_بیا
@moravej_tohid
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
شرح جامع و کامل #حدیث_معراج
همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید.
🆔 @moravej_tohid
🔽🔽🔽🔽🔽
🎙#شرح_حدیث_معراج جلسه بیست و یکم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
🔸 دقیقه 2
مردم در امور دین هم حتی کاسب هستند.
🔸 دقیقه 3
خوی کاسبی در مردم هست، مگر انسان به مقام ایثار برسد که در آن مقام، انسان می بخشد و هیچی نمی خواهد، یا حداقل در مقام ابرار باشد.
🔸 دقیقه 4
ایثار، همان است که «ویوثرون علی انفسهم ولو کان بهم خصاصه»
«9،حشر»
دیگران را بر خود ترجیح می دهد، هر چند خودش دچار مشکل باشد.
🔸 دقیقه 6
انسان باید به مقام حب و عشق نسبت به خدا برسد. «اصلا خود را نبیند» به خودش نگاه می کند، او را ببیند.
🔸 دقیقه 8
امام موسی کاظم (ع) : خداوند بنده ای را در روز قیامت سرزنش می کند، که تو را چه شد وقتی که من مریض شدم، به عیادت من نیامدی؟
میگوید : خدایا! تو منزه هستی، تو که مریض نمی شوی.
خداوند می فرماید : برادر مومنت مریض شد، تو، به عیادت او نرفتی. قسم به عزت و جلالم که اگر می رفتی، مرا در نزد او می دیدی. سپس من خودم حاجت های تو را تکفل می کردم و آنها را برآورده می کردم.
🔸 دقیقه 12
«من ذا الذی یقرض الله قرضا حسنا»
«245،بقره»
چه کسی هست که به خدا قرض بدهد؟ خدا که قرض نمی گیرد؟! این یعنی چی؟ یعنی به مومنی، برای خدا، قرض بدهد.
🔸 دقیقه 17
در جامعه، این فاجعه است، اگر مردم با هم ارتباط نداشته باشند.
🔸 دقیقه 19
در اسلام نداریم، کسی که عزادار است، حتماً شام بدهد، حتماً ناهار بدهد. اینها بدعت هایی است که خود مردم در دین گذاشته اند. برعکس است، کسی که مادرش، برادرش و... از دنیا می رود، همسایه ها(باید) تا چند روز برایش غذا بیاورند.
🔸 دقیقه 20
تمدن غرب بالاخره سقوط خواهد کرد، حتماً سقوط خواهد کرد. این آجرها ملاط ندارد. آدم ها واحدهای غیر پیوسته به هم هستند. اتصالی به همدیگر ندارند، مهر و محبت و عاطفه نیست. چرا در آنجا این همه مثلا رو به سگ می آورند؟ بچه هاشون سگ دارند. خب وقتی که محبت پدر و مادر ندارد، محبتش را نثار سگ می کند. می بینید که یک کسی می میرد و چند میلیارد ثروتش را برای سگ می گذارد. این بدبختی یک جامعه نیست؟!! بیچارگی یک جامعه نیست؟!!! چی میگیم، آنها پیشرفته هستند. همین!...
چه قدر، روحش باید در جهنم، سقوط کرده باشد!
🔸 دقیقه 21
در جامعه ما ارتباطات هست، اما برای خدا نیست. می گوید، پیش همسایه ام بروم، دلم باز شود. عالی ترین نمونه اش این است که در یک جامعه ارتباط باشد، اتصال باشد، اما برای خدا باشد. این جامعه استحکامش فوق العاده هست.
🔸 دقیقه 25
غایت و هدف خلقت
🔸 دقیقه 29
زیاده طلبی مردم از قدیم بیشتر شده است.
🔸 دقیقه 32
سعدی : بر آن کدخدا زار باید گریست
که دخلش بود نوزده، خرج بیست
🔸 دقیقه 35
اینکه زندگی ها سخت شده، این مفاهیم الهی از زندگی ما دور شده، مگر زن و شوهرهای قدیم، این مشکلات ما را نداشتند؟! خیلی بیشتر داشتند، خیلی بیشتر داشتند. یک مشکلی که پیش می آمد، اینها اهل توکل بودند، می گفتند : قسمت بوده
🔸 دقیقه 36
تحمل همسر بداخلاق
🔸 دقیقه 37
انسان، مقام صبر و رضا را در مصیبت به دست می آورد، مقام توکل را در مصیبت به دست می آورد. خیلی غنیمت بدانید.
مشکلات بشر امروز، قلب های مردم از این امور الهی خالی شده است.
https://eitaa.com/moravej_tohid/3621🆔 @moravej_tohid
⚡️تمدن غرب بالاخره سقوط خواهد کرد
حتماً سقوط خواهد کرد. این آجرها ملاط ندارند. در غرب آدم ها واحدهای غیر پیوسته به هم هستند. اتصالی به همدیگر ندارند، مهر و محبت و عاطفه نیست. چرا در آنجا این همه مثلا رو به سگ می آورند؟ بچه هایشان سگ دارند. خب وقتی که محبت پدر و مادر ندارد، محبتش را نثار سگ می کند. می بینید که یک کسی می میرد و چند میلیارد ثروتش را برای سگ می گذارد.
چه قدر، روحش باید در جهنم، سقوط کرده باشد!!
این بدبختی و بیچارگی یک جامعه نیست؟!!
چطور میگوییم آنها پیشرفته هستند!؟!
⚪️علامه مروجی سبزواری
📝شرح حدیث معراج، جلسه ۲۱
#عکس_نوشته
🔹@moravej_tohid
https://eitaa.com/moravej_tohid/3622
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
مبحث #معاد
همراهان گرامی لطفا جلسات را دنبال بفرمایید.
🆔 @moravej_tohid
🔽🔽🔽🔽🔽
سلام . در نشر این حقایق برای جوانان بکوشیم . ما را بسیار از متون ، کتاب ها ، فرهنگ ، دین عاشقانه . بزرگانمان ، افراد به حق رسیده ، فهمیدن حقیقت محمدی ، روش زندگی و ....... فاصله انداخته اند .
🌺به بهانه تولد بهترین شخص عالم آفرینش🌺
این فیلم را در این لینک ببینید .
اگر عزیزانتان تلگرام نداشتند با ارسال این لینک به آنها می توانند در محیط وب ببینند . 👇🌸
https://t.me/APPMT/25
🖌تمایل به کسی داشتن یعنی چه ؟
توجه وجودی کردن به کسی چگونه است ؟
تمایل وجودی به اولیا و پیامبران به چه صورت می باشد ؟
صرف صلوات کلامی ما بر حضرت محمد ص فایده ای دارد ؟
صلوات و صلو یعنی چه ؟
ما بر حضرت محمد(ص) صلوات می فرستیم یعنی چه کاری انجام می دهیم ؟
ارتباط قلبی و روحانی چگونه صورت می گیرد ؟
چگونه با اتصال روحانی به شخصیت های بزرگ زمانه ، می توان رشد نمود ؟
✍️ادمین
@Appamt
✍️آدرس تلگرام:
@Appmt
✍️دانلود و نصب اپلیکیشن مروج توحید ، اندروید
http://moravejtohid.com/app
🎙#فقه_استدلالی جلسه دهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
🔸دقیقه 1
روایت زراره از امام باقر (ع)
🔸 دقیقه 4
دو مطلب را، از این روایت استفاده کردند. 1)وجوب تعیینی 2) وجوب تعیینی را در همه زمان ها، چه زمان غیبت و چه زمان حضور
🔸 دقیقه 7
آیا وجود هفت نفر شرط وجوب است یا شرط مشروعیت؟
🔸 دقیقه 13
هفت نفر، شرط مشروعیت است. یعنی اگر مثلا در یک شهری مثل سبزوار (300 یا 400 هزار جمعیت داشت) اگر هفت نفر به قصد نماز جمعه جمع شدند، حالا واجب میشود. (این نماز مشروع است)
اگر هفت نفر بودند، اما به قصد نماز جمعه جمع نشدند، اصلا جمعه ای نیست. اصلاً وجوبی نیست.
امام می فرمایند : هرگاه هفت نفر جمع شدند، اینها نماز جمعه بخوانند.( یعنی امر در دست خودشان است) . اگر واقعاً هفت نفر، ظهر جمعه، جمع شدند، جمع شدن نه برای مهمانی و...، این نه، بلکه به قصد نماز جمع شوند. امام می فرمایند : واجب است.
تازه این واجب است، نه آن واجب، یعنی مشروع است. یعنی می توانند بخوانند.
🔸 دقیقه 17
شرط صحت نماز جمعه، هفت نفر است و کمترینش پنج نفر است.
🔸 دقیقه 18
روایت در مقام بیان وجوب نیست.
🔸 دقیقه 19
آیا واجب است که ما نماز را بر پا داریم؟ یعنی اگر مثلاً هفت نفر در یکجا پیدا شدند که شرایط نماز جمعه را داشتند، واجب است بر اینها که نماز را اقامه کنند؟
🔸 دقیقه 22
اگر هفت نفر در یکجا جمع شدند و اقامه نماز هم کردند، حالا واجب میشود، حالا بر غیرشان هم واجب میشود.
🔸 دقیقه 25
هفت نفر، شرط وجوب نیست. شرط مشروعیت است.
ثانیا، هفت نفر شرط صحت است. یعنی دو مطلب به دست می آید. یک، اگر میخواهید نماز جمعه صحیح باشد، باید هفت نفر باشند و یکی دیگر هم اینکه اگر آمد و هفت نفر پیدا شدند و خواستند نماز بخوانند، اینجا مشروع است.
https://eitaa.com/moravej_tohid/3630🆔 @moravej_tohid
تفسیر بسیار زیبا؛ جامع وکامل بر
#منطق_الطیر_عطار_نیشابوری
#علامه_مروجی_سبزواری
🍃همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید🌺🙏
🆔 @moravej_tohid
👇👇👇👇