eitaa logo
مروج توحید
7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
433 ویدیو
12 فایل
نشر سلسله جلسات سخنرانی علامه حمیدرضا مروجی سبزواری کانال تلگرام 👇 t.me/moravej_tohid کانال آپارات https://www.aparat.com/moravej_tohid_archive دانلود و نصب اپلیکیشن مروج توحید www.moravejtohid.com/app
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه 20 پرسش و پاسخ.mp3
41.91M
جلسه بیستم پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی ( دامت برکاته ) ✅ انسان کامل و ولایت ✅ خلیفه کیست؟ ✅ تفاوت ولایت مطلق در عرفان با ولایت مطلق در فقه ✅ عین ثابت،روح واحد،عین ثابت محمدی(ص) ✅ تفسیر آیه‌ی " ام یحسدون الناس" ✅ برداشت مولوی از عبارت من کنت مولاه ✅ گمشده‌ بشر: آرامش روح و روان ✅ نخبه واقعی کيست؟ ✅ آیا هر انسانی که بخواهد،می تواند مستقیم و بلاواسطه با انسان کامل ارتباط پیدا کند؟ ✅ حی بودن اعمال به چه شرطی است؟ شیخ طریقت چه شرایطی باید داشته باشد؟ ✅ عرفان های کاذب، اهمیت داشتن شناسنامه طریقتی مقام نور علی نور چه مقامی است؟ ✅ چرا شیطان نمی خواهد، حتی یک انسان به نور برسد؟ صراط مستقیم کجاست؟ ✅ انرژی درمانی؟!! آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid @moravej_tohid لینک دانلود https://www.aparat.com/v/qSLv 🆔 @moravej_tohid
✨ امام جعفر صادق علیه السلام: پدرم به من فرمود اى جعفر! فلان مبلغ از اموال مرا وقف گریه‌کنندگان کن، تا ده سال در سرزمین منا، هنگام اعمال منا (در حجّ) براى من گریه کنند. 💬 عَنْ اَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه‌السّلام) قَالَ قَالَ لِی اَبِی یَا جَعْفَرُ اَوْقِفْ لِی مِنْ مَالِی کَذَا وَ کَذَا لِنَوَادِبَ تَنْدُبُنِی عَشْرَ سِنِینَ بِمِنًی اَیَّامَ مِنًی. 📚 کافی ج۵ ص۱۱۷ ح۱، باب کسب النائحه ◾️شهادت امام محمد باقر (ع) تسلیت باد🖤 ‌ ‌🆔 @moravej_tohid
در محضر سپاس از همراهی شما 🙏🙏 جلسه بیست و سوم و بیست و چهارم 👇👇👇 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه بیست و سوم در محضر 🔹 شروع از بیت (دقیقه ۲): مکر دیگر آن وزیر از خود ببست وعظ را بگذاشت و در خلوت نشست 🔹 موضوع داستان: ادامه داستان وزیر پادشاه جهود که نصرانیان را می‌کشت از بهر تعصب 🔹 عناوین: 🔹 دقیقه ۷: ابیات مربوط به توحید افعالی 🔹 دقیقه ۱۱: دلیل ناله های عارفان 🔹 دقیقه ۱۴: ابیات مربوط به توحید وجود 🔹 دقیقه ۲۲: قلب باز ، لازمه مشاهده توحید 🔹 دقیقه ۲۶: قطع تعلق، بی عنایت الهی ممکن نیست 🔹 دقیقه ۲۸: اشعار عمان سامانی در عنایت الهی به امام حسین ع 🔹 دقیقه ۳۰: حقیقت عشق و تجلی تام آن در امام حسین ع 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه بیست و چهارم در محضر  🔹 شروع از بیت (دقیقه ۲): گفت حجتهای خود کوته کنید پند را در جان و در دل ره کنید  🔹موضوع داستان: ادامه داستان وزیر پادشاه جهود که نصرانیان را می‌کشت از بهر تعصب 🔹 عناوین: 🔹 دقیقه ۳: اثر جذبات حق بر نوشته های مولوی و سرکار حاجی 🔹دقیقه ۵: کتاب هایی که محصول اشراقات قلب هستند 🔹 دقیقه ۶: علت ناتمام ماندن مثنوی در پایان دفتر ششم 🔹دقیقه ۸: ابیات مربوط به توحید افعالی 🔹 دقیقه ۱۰: جبر و جباری خداوند 🔹دقیقه ۱۲: اسلام اکبر، حکایت امام محمد باقر علیه السلام و جابر عبدالله انصاری ره 🔹دقیقه ۱۵: بلای خداوند، تطهیر ماست 🔹دقیقه ۱۷: اثبات اختیار انسان در شعر مولانا 🔹دقیقه ۲۱: تفاوت جبر و اختیار در کفار و انبیاء 🔹دقیقه ۲۴: اشراقات الهی در اشعار عمان سامانی در مصیبت امام حسین علیه السلام (گنجینة الاسرار) 🔹دقیقه ۲۸: جام شقاوت و خباثت شمر لعنت الله 🔹دقیقه ۳۲: رسیدن امام حسین علیه السلام به کربلا 🔹دقیقه ۳۷: عشق امام حسین به حضرت علی اکبر علیهما السلام 🔹دقیقه ۴۶: امام حسین علیه السلام، افشاگر سرّ وحدت 🔹دقیقه ۵۱: دو رکعت نماز عشق 🆔 @moravej_tohid
عرفه جوشش عشق است و نوای ازلیست عرفه سوز تمنای حسین بن علیست عرفه رابطه عشق حسین است و خدا پیشگفتار مناجاتگه کرب و بلا 🆔 @moravej_tohid
🎙 جلسه سی و نهم در محضر 🔸 دقیقه ۱ وقت اختصاصی ✨ استدلال صاحب مدارک 🔸 دقیقه ۴ استدلال علامه حلی 🔸 دقیقه ۹ علامه حلی: زوال ظهر فقط و فقط وقت نماز ظهر است، یعنی نماز عصر را در آن وقت نمی شود خواند.... روایت هایی که در این باب وارد شدند،ضعیف هستند،یعنی اختصاص را نمی توانند اثبات کنند البته ما این اختصاص را به نحو موجبه ی جزئیه قبول داریم،یعنی ما قبول داریم که زوال وقت نماز ظهر است، اما نه مطلقا،بعضی فقها می خواهند بگویند: مطلقا وقت نماز ظهر است، چه عمدا و چه سهوا،در هر حال...... چه عمدا نماز عصر را بخوانی باطل است، چه سهوا بخوانی باطل است بعضی می گویند: نه این جوری نیست،زوال وقت اختصاصی نماز ظهر است، مشروط به ذُکر(یعنی حواست جمع باشه) 🆔https://eitaa.com/moravej_tohid/4534
🔸بیا ای جان! رسیده عید قربان مرا قربانی رویت بگردان ✨💐 عید قربان مبارک. 🆔 @moravej_tohid
4_5931288795700792007.mp3
1.09M
🔸اکثر انسانها در عمرشان عید قربان ندارند، چون نمی توانند به این مقام کشتن نفس برسند، علامتش هم این است که اگر کسی واقعاً... 🌷درمحضرعلامه مروجی سبزواری 💿برگرفته از جلسه ۱۸۳ 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4536
⚡️نفس میکش جهانی زنده کن .... اکثر انسانها در عمرشان عید قربان ندارند، چون نمی توانند به مقام کشتن نفس برسند، عید واقعی هر انسانی وقتی‌ست که نفسش کاملا کشته شود(نفس حیوانی)کسی که به مقام کشتن نفس رسید ، در دنیا زندگی می کند ولی هیچ میلی به دنیا وبوی دنیا و مقام و منصب آن ندارد و علاقمند به آن‌طرف است ، مرگ را دوست دارد ،چون مرگ پلی است که انسان را به لذتها و حیات واقعی آن‌طرف و به نور می‌رساند ... 💿برگرفته از جلسه ۱۸۳ 🌥 @moravej_tohid
تفسیر بسیار زیبا؛ جامع وکامل بر 🍃همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید🌺🙏 🆔 @moravej_tohid 👇👇👇👇
🎙 جلسه چهل و هشتم در محضر 🔸 دقیقه ۱ یقظه، ادراک نقص،پیدا شدن درد،طلب ✨ سالکانی که با یک دردی وارد راه می شوند،معمولآ موفق تر هستند 🔸 دقیقه ۴ مصادیق طلب،یکی دعا،یکی توبه و توسل است... هر چیزی که بتواند توجه خدا را جلب کند و اصلش هم همان درد است 🔸 دقیقه ۵ بعد از وادی طلب،وادی عشق است،یعنی در اثر طلب انسان به عشق می رسد،عشق همان جذب است ✨ شرایط جذب چیست؟ 🔸 دقیقه ۷ این عشق بین انسان و خدا چیست؟ ✨ روح ما روح خداست،پس اين دو تا با همدیگر سنخیت دارند ✨ مادام که انسان در منطقه‌ی طبیعتش قرار دارد،جذب احساس نمی کند، مادامی که در مرتبه‌ی خيال و عقلش هم وجود دارد،جذب احساس نمی کند، اگر انسان توانست از این لايه ها بگذرد و به منطقه‌ی روحش دست پيدا کند، یعنی خودش را روح ببیند،اگر به اینجا رسید،اثر جذب را احساس می کند 🔸 دقیقه ۹ سالک در وادی طلب مرتب سرگشته و حیران است 🔸 دقیقه ۱۱ جذب همیشه هست و بر همه‌ی انسان ها وارد می شود.... منتهی انسان ها از این جذب و از این عشق غافل هستند ✨ ما در منطقه‌ی طبیعتمان هستیم و از طرف دنیا بر منطقه‌ی طبیعت ما جذب وارد می‌شود 🔸 دقیقه ۱۶ انسان وقتی به مرحله‌ی عشق می رسد،دیگر عاقبت اندیش نیست ✨ شک و یقین برای آدم هایی هست که در مرتبه‌ی عقل‌ ماندند 🔸 دقیقه ۱۹ تشخیص حسن و قُبح با عقل است ✨ در راه سلوک بعضی با قبض و بسط حرکت می کنند، بعضی با ریاضت حرکت می کنند.... بعضی با عشق حرکت می کنند 🔸 دقیقه ۲۲ ادراک نقص وقتی شدید است،اصلا منتظر محاسبه عقل نیست 🔸 دقیقه ۲۵ گاهی هم جذب قوی هست،مثل بُشر حافی 🔸 دقیقه ۲۷ عرفان خطراتش هم خیلی زیاد است ✨ خیلی ها دنبال اِباحه بودند،یعنی همه چیز را حلال می کردند 🔸 دقیقه ۳۳ ما ماهی هایی هستیم که از دریا دور افتادیم،یعنی از آن حوزه‌ی جذب الهی دور افتادیم 🔸 دقیقه ۳۶ دین عبارت است از حسن و قبح 🔸 دقیقه ۴۶ انسان در طلب به دنبال خدا می گردد،خدا در بیرون که نیست، خدا در درون خود ماست. 🔸 دقیقه ۴۸ تذکرات سلوکی ✨ انسان در این راه هم باید خانواده و هم خودش را داشته باشد ✨ سلوک یک راه شخصی است 🔸 دقیقه ۵۲ یک قسمت از سلوک خدمت به خلق است. ✨ به خودتان فشار بیاورید،بر خانواده فشار نیاورید 🔸 دقیقه ۵۴ در منزل هیچ وقت امر و نهی نکنید.... خودتان کارهایتان را انجام دهید ... امر کردن خودش نوعی تکبر می آورد 🔸 دقیقه ۵۵ پیامبر(ص):ملعون است کسی که زحمتش را روی دوش دیگران بگذارد 🔸 دقیقه ۵۷ در مجالس خانگی،خیلی مسئله‌ی حجاب را رعایت کنید 🔸 دقیقه ۵۹ وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم این راه راهی است که آدم از مردم جفا ببیند،اما مقابله به مثل نکند 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4540
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️امیرالمومنین علیه‌السلام درباره عصر ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔸️(در روزگار ظهور، زندگی آن قدر شیرین خواهد شد که) زندگان شما آرزو می‌کنند ای کاش زود مردگان رجعت کنند و در آن روزگار لذّت ببرند و این اتفاق خواهد افتاد. 🔹️وليَتَمَنَّيَنَّ أحياؤُكُم لِأَمواتِكُم رَجعَةَ الكَرَّةِ عَمّا قَليلٍ فَيُعَيَّشوا إذَن، فَإِنَّ ذلِكَ كائِنٌ. 📚شرح نهج البلاغه، ابن میثم، ج۳، ص۹. 📚 بحار الأنوار، ج۵۱، ص ۱۲۰. 🆔 @moravej_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ یا اباصالح! مدینه رفتی به پابوس مادرت زهرا یاد ما هم باش... 🆔 @moravej_tohid
38.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 سوزاندن من های درون... ✨ يک آتشی از عشق در درون خودت برافروز ✨ یعنی عاشق باید در درونش یک جهنمی، یک تنوری بر پا باشد ✨ این آتش با عاشق چه می کند؟ هر چه ناخالصی دارد،می سوزاند ✨ اَبرو نمود و جلوه گری کرد و رخ ببست..‌. ✨ تنوری از آتش در درون عاشق راه می اندازد... ✨ بگذار این آتش فراق منِ تو را بسوزاند ✨ این منِ تو شرک است ::::::::::::::: برگرفته از جلسه بیست و دوم 💽 🆔 @moravej_tohid
هوالهادی برگردان صدا به متن بخشی از صحبت استاد مروجی 🌸 متن کامل در مقاله ی سلوک عاشقانه در اپلیکیشن موجود است. ... روش ها فرق میکند ، اکثر با ذکر و خلوت و ... سیر میدهند ، یعنی خود آن استاد با ذکر آن صفاتی را که در خودش هست ، اینها را تنزل میدهد و به صورت ذکر درمیاورد و به شاگرد تلقین میکند ، که او بر اثر گفتن این اذکار آن صفت در او ایجاد بشود و یا منازل توحیدی و اینها را به صورت ذکر ( هر منزلی ذکری دارد ، اینها را به صورت اذکار به شاگرد تلقین میکند ) تا شاگرد در اثر تکرار آن اذکار ، به طرف آن منازل سیر بکند . لذا در نزد اینطور افراد ذکر خیلی خصوصیت دارد . یک طور دیگر سیر هست که مالِ بعضی هاست ( مالِ هر کسی نیست ) و آن اینکه در اولین ملاقاتی که حاصل میشود ( چه حضوری و چه غیر حضوری ، خیلی فرق نمیکند ) ، همین که به کسی توجه بکند و او را مساعد ببیند ، او را در سرّش ، تا همان مرتبه ای که قدرت صعود دارد پیش میبرد . استاد در همان اولین مرحله نگاه میکند و میبیند او تا منزل توکل میتواند برود ، تا منزل رضا میتواند برود ، تا منزل توحید ، تا منزل وحدت و ... در همان اولین مرحله او را سیر میدهد ( یعنی کارش دیگر تمام است ) ، منتها اذکاری که میدهد برای اینست که یک تطابقی بین عالم ظاهر و باطنش پیدا بشود ، یعنی آنچه را که در باطن به آن رسیده است در ظاهر متوجه بشود ( برای این ذکر میدهند ) ، اینست که گفتم ذکر خیلی خصوصیت ندارد برای همین هست ، یعنی اگر ذکر هم داده نشود ... چه بسا این آدم از کنار کسی عبور میکند و میبیند او آدم مستعدی هست ، او را در همان لحظه سیرش میدهد ( تا همان مرتبه ای که میتواند ) ... و در عالم بعد و یا همین دنیا ( فرقی نمیکند ) ، این آدم " حجابها به کنار میرود " ،  میرود و بعد یکمرتبه متوجه میشود که در چنین مرتبه ای قرار دارد ( در چنین نورانیتی قرار دارد ) . اینست که عرض کردم ذکر خیلی خصوصیت ندارد ، مالِ اینطور افراد است ، مالِ همه نیست ، اکثر اساتید با ذکر بالا میبرند ، بعضی ها هستند ( البته خیلی معدود ) ، اینها با عنایت بالا میبرند ، یعنی با عنایتی که " توجهی میکنند که تا چه مرتبه ای قدرت دارد بالا برود ، اصلاً همانجا میبرندش ... البته برعکسش هم هست ، اینکه تا چه مرتبه ای در ظلمت میتواند پائین برود ، همانجا میبرندش ( به اینش کاری نداریم ) ، به آنهایی که سیر نوری در آنها ایجاد ... در منازل نور استعداد دارند ، تا آنجا میبرند و بعد که میگوید خلوت داشته باش و یا ذکر بگو ، به خاطر اینست که آن حجابها ریخته بشوند و از بین بروند تا بتواند آنچیزی را که در باطن به آن رسیده است ، آن برای خودش آشکار بشود ( بالاخره میشود ، چون سرّش رفته است و به آنجا رسیده است ) ، مثلاً آدمی هست که در منازل اسماء به سر میبرد و یا در منزل ذات به سر میبرد ( ذات اطلاقی ) و ... یعنی دیگر کار تمام است ، بالاخره برایش مکشوف میشود ، حالا در عالم دنیا و یا در عالم برزخ ، سیر میکند و میرود و میرود تا یک تحولی در همانجا ( عالم برزخ ) ایجاد میشود و یکمرتبه میبیند که من که هستم ؟ ... در نزد اکثر اساتید ذکر موضوعیت دارد ، باید با ذکر بالا ببرد ، اما در نزد عده ای هم آن مسئله برای اینست که به آن حقیقتی که در باطن رسیده است ، آن را ادراک بکند ( زودتر به آن برسد ) . اینست که یک عنایت کار را تمام میکند ( در همان لحظه اول ، در همان لحظه ای که دیداری ، اتصالی ، ملاقاتی برقرار میشود ، میرود و سیرش تمام میشود و کتاب وجودش بسته میشود ) ، بعد دیگر ذکر بگو تا دیگر سریعتر در همین دنیا آن قیامتت و حشرت ظهور بکند و آنچه را که به آن رسیده ای ببینی . لذا از آن به بعد سالک هر چه را که ببیند ، هر چه را که به مکاشفه ببیند و ... اینها خودش را دارد میبیند و یا علوم قلبی که به دست بیاورد ، همه از خودش هست ، آن چیزی که به آن رسیده است ، هیِ برایش کشف میشود ... مثل کتابی که ورق میخورد تا اینکه به آخرین ورقش برسد . به هر حال در همان اول کار طرف تمام است ( چه در جهت نور و چه در جهت ظلمت ) کار تمام است و نیاز به ... البته ذکر و ریاضت و خلوت و اینها کار را تسریع میکنند ، آدم سریع تر جلو میرود و الّا آنهایی که با ذکر صِرف بالا میبرند هم سیر ، سیر ناقصی هست ( یعنی به آن آخرِ آخر نمیرسد ) و این بیچاره باید باز در آن عالم بعد بدهندش زیر دست یک کس دیگر تا به آن کمال خودش برساندش و یا .. اگر کسی قدرت داشته باشد و همان اولین مرحله وجود او را مطالعه ای بکند که تا کجا میتواند پرواز بکند و در همان "آن"سرّش را تا همانجا ببرد . ✍نصب اپلیکیشن www.moravejtohid.com/app
جلسه بیست و یکم پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی  ( دامت برکاته ) 📓 بیانی از دکتر سید جعفر شهیدی در مورد امامت 📓حضرت مهدی(ع)در نزد عارفان و محدثین اهل سنت 📓سیر در وجود امام زمان(ع)در بیان مولانا 📓 ملاک امامت چیست؟ 📓 عصمت 📓 شیعه یک ملاک برای امام قائل است و آن هم اخراج نفوس از ظلمات به نور است 📓 در اسلام امامت بر اساس علم ولایت است 📓 فضایل حضرت علی(ع)در کتب اهل سنت 📓 شیعه در مورد امامت چه می گوید؟ 📓 امام باید در مقام یقین باشد 📓 شرحی در مورد جعل،امر،خلق 📓 معراج چیست؟ 📓 امامت عهد خداست 📓 معنای ظلم 📓 اثرات رهبری امام در جامعه 📓 چرا امامان بعد از امام حسین(ع)به دنبال اینکه حکومت و سیاست را در دست بگیرند،نبودند؟ 📓 قیاس و استحسان 📓 احادیث جعلی 📓 نفی غافل کشی و تروریست در اسلام 📓 جدایی دین از سیاست، سیاست علوی 📓 انتظار اصیل 📓 اسرار مربوط به ظهور امام زمان(ع) 📓 چرا به امام زمان(ع)بقیت الله می گویند؟ 📓 اسماء مستاثره 📓 اصل مسئله‌ی ظهور 📓 نبوت از ولایت بالاتر است آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid @moravej_tohid لینک دانلود: https://aparat.com/v/lveLm
جلسه 21 پرسش و پاسخ.mp3
48.9M
جلسه بیست و یکم پرسش و پاسخ با حضور علامه مروجی  ( دامت برکاته ) 📓 بیانی از دکتر سید جعفر شهیدی در مورد امامت 📓حضرت مهدی(ع)در نزد عارفان و محدثین اهل سنت 📓سیر در وجود امام زمان(ع)در بیان مولانا 📓 ملاک امامت چیست؟ 📓 عصمت 📓 شیعه یک ملاک برای امام قائل است و آن هم اخراج نفوس از ظلمات به نور است 📓 در اسلام امامت بر اساس علم ولایت است 📓 فضایل حضرت علی(ع)در کتب اهل سنت 📓 شیعه در مورد امامت چه می گوید؟ 📓 امام باید در مقام یقین باشد 📓 شرحی در مورد جعل،امر،خلق 📓 معراج چیست؟ 📓 امامت عهد خداست 📓 معنای ظلم 📓 اثرات رهبری امام در جامعه 📓 چرا امامان بعد از امام حسین(ع)به دنبال اینکه حکومت و سیاست را در دست بگیرند،نبودند؟ 📓 قیاس و استحسان 📓 احادیث جعلی 📓 نفی غافل کشی و تروریست در اسلام 📓 جدایی دین از سیاست، سیاست علوی 📓 انتظار اصیل 📓 اسرار مربوط به ظهور امام زمان(ع) 📓 چرا به امام زمان(ع)بقیت الله می گویند؟ 📓 اسماء مستاثره 📓 اصل مسئله‌ی ظهور 📓 نبوت از ولایت بالاتر است آیدی تلگرام جهت ارسال سوالات : T.me/moravejtohid @moravej_tohid لینک دانلود: https://aparat.com/v/lveLm 🆔 @moravej_tohid
2_144177861027391818.mp3
1.68M
... رسول اکرم می فرماید که " الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی " خیلی حرف سنگینی است ، آدم دنبالش را بگیرد ، می فرماید الان دین را کامل کردیم ، شما برو بپرس یعنی چه که دین کامل شده است ؟ مگر ناقص بود ؟ شما که مدعی هستی ( پیغمبر اکرم ) همه چیز را گفت ... ... در چنین روزی آن رجل معرفی شد به عالَم ، آن رجل علی بن ابی طالب است که قطب الاولیاست ، رأس الاولیاست و بعد از او آن رجل حسن بن علی هست ، آن رجل فاطمه زهراست و همینطور بیا ، آن رجل زینب کبری هست ، آن رجل رقیه هست ، آن رجل فاطمه معصومه هست ، آن رجل حسین بن علی هست ، آن رجل امام سجاد هست و همینطور ... ( رجل اینها هستند ) یعنی از حالا به بعد دور اینها شروع شد ، یعنی اگر تا حالا دور نبوت بود و نبی آمد ، تا حالا از زمان حضرت آدم انبیاء آمدند ، ۱۲۴ هزار پیغمبر آمدند ، اوصیاء انبیاء آمدند ، اما از حالا به بعد ورق برمی گردد ، از حالا به بعد اولیاء میایند ( دور ، دور اولیاست ) این است که " الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی " ... برگرفته از جلسه @shama_sabzevari 🆔 @moravej_tohid